Ik hoor mr. X nog zeggen:"Nou 75€ voor de maximum bij belgacom? Laat maar komen. Bij ons is dat net goedkoop maar het wonen is bijna niet te betalen".
Heb je een voorbeeldje van een ISP die iets vergelijkbaars aanbied? Ik denk dat je nog héél raar zal opkijken, vooral als je naar de uploadsnelheid gaat kijkenSylvester schreef:[...]
Ik heb het al eerder gezegd : in de buurlanden lachen ze de belgjes vierkant uit, met hun pokkeduur internet.
Daar betaal je veel minder voor echt ongelimiteerd internet, met vaak ook nog hogere specs.
Niemand verplicht je toch Telenet te nemen... maar blijkbaar zijn er enkele miljoenen die er anders over denken !duizend schreef:Tja, dat is het hem juist, als je tevreden bent met 5mbit op de momenten dat de gemiddelde gebruiker achter de pc zit, waarom zou je dan in hemelsnaam nog voor dat dure telenetabbo kiezen ??? Dat begrijp ik totaal niet.
Die snelheden zullen ook bij TN niet lang op zich laten wachten... hoe de prijszetting dan zal zijn is een andere vraag.Sylvester schreef:Edit > bij UPC : 200/10
In 480p wel, 1080p is 7Mbit bij netflix, 3D 12Mbit en 4K straks met de h.265 codec 15Mbit.TiTanium schreef:Ik denk dat je met 5Mbps in de piekuren nog naar deze aanbieders kan kijken. Of gebruikt netflix meer dan 5Mbps?
Ik denk dat die groep zich ook perfect bewust is van de alternatieven die er bestaan buiten TN... voor ieders wat wils dus.AndRo555 schreef:ik weet heus wel dat een groot deel dat niet zal doen, maar er zijn er wel die het (willen) doen.
Ipv. te zeuren over de familie naam van kinderen zou de politiek beter een landelijke netverantwoordelijke oprichten voor FTTH... laat de overige providers dan maar connecties inkopen en verbied hen een eigen netwerk aan te leggen (zodat we niet met twee FTTH netwerken eindigen wat helemaal absurd is).AndRo555 schreef:Ik ben eens benieuwd wanneer de eerste FTTH verbindingen op grotere schaal zullen opgeleverd worden, het moet er ooit toch eens van komen.
Dat is het inderdaad. Als je niet ongeloofelijk veel download heb je totaal geen 120Mbits nodig, maar waarom betaal je er dan voor ?r2504 schreef: Niemand verplicht je toch Telenet te nemen... maar blijkbaar zijn er enkele miljoenen die er anders over denken !
Nogmaals een bewijs dat de "gemiddelde gebruiker" totaal geen boodschap heeft aan grote volumes (trouwens ook niet aan 120 Mbits).
Heel rare uitspraak... als je geen 100.000 km per jaar rijdt dan heb je geen Ferrari nodig ?duizend schreef:Als je niet ongeloofelijk veel download heb je totaal geen 120Mbits nodig
Ik denk dat een hol netwerk (lege buizen) door de overheid beheerd wordt, waar verschillende providers hun glas erdoor kunnen leggen tegen een lichte prijs, ideaal zou zijn. Kleine ISP's kan je een kans geven door een lager tarief te vragen en die kunnen zich dan uitrollen in kleine gebieden, stuk bij stuk of je gaat voor de grotere spelers, die waarschijnlijk overal glas door die buizen gaan leggen, maar er ook meer voor betalen.r2504 schreef: Ipv. te zeuren over de familie naam van kinderen zou de politiek beter een landelijke netverantwoordelijke oprichten voor FTTH... laat de overige providers dan maar connecties inkopen en verbied hen een eigen netwerk aan te leggen (zodat we niet met twee FTTH netwerken eindigen wat helemaal absurd is).
Ik denk dat ik minder wereldvreemd ben dan u, maar daarom hoef je geen andere mensen te beledigen... Uw wereldvreemde gedrag kan eveneens op je terugkaatsen, want je hebt niet eens een idee hoeveel klanten bepaalde diensten hebben. Informeer je anders eens even.r2504 schreef:Dus volgens jou is Netflix (wat officieel zelfs nog niet beschikbaar is in Belgie) of een Bhaalu (hoeveel abonnees ?) iets wat de "gemiddelde gebruiker" gebruikt ? Volgens mij ben je als "nerd" een beetje wereldvreemd en heb je moeite met je in te leven in wat een "gemiddelde gebruiker" echt is !Slafes schreef:Met diensten in de pijplijn als netflix of het reeds bestaande Bhaalu is Whoppa wel degelijk voor de gemiddelde gebruiker...
Daar heb je gelijk in. Nu alleen nog zien of je dat overal kan nemen, zoals wel het geval is met Telenet. De postcode check in het begin doet me een héél klein beetje neigen naar de andere kant...Sylvester schreef:Edit > bij UPC : 200/10 , met alles erop en eraan, DTV , telefoon... . De prijs was volgens mij 65 euro.
En hoeveel procent is dat van TV kijkend Vlaanderen... daar gaat het over !Slafes schreef:Er zijn wel degelijk normale klanten (8000 Bhaalu gebruikers ondertussen en 10000 Stievie klanten) en die zijn als ze regelmatig van deze dienst gebruik maken met hun 100 gig niet veel meer.
En wat gaat er dan gebeuren volgens jou (vertel ons eerst eens over welk jaar je dan spreekt)... TN z'n klanten bestand zakt met 50% en iedereen loopt als een gek naar BGCSlafes schreef:Een gelijkaardige situatie gaat zich hier voordoen eens de dienst officieel beschikbaar is en dan gaan er veel lijken uit de kast vallen met al de Basic en Whop klanten.
ongeveer een miljoen http://www.nu.nl/tech/3688129/netflix-v ... ucces.html eind januariEr zijn trouwens nog nergens cijfers gepubliceerd over het aantal Netflix klanten in Nederland
http://tweakers.net/nieuws/93417/netfli ... j-upc.htmlNetflix goed voor 5 tot 10 procent dataverkeer bij UPC
Nederland lijkt een fiks aantal Netflix-abonnees te hebben dat ook actief kijkt. Hoewel Netflix hierover zelf geen aantallen bekendmaakt, kan dit wel worden afgeleid uit het dataverbruik. Bij UPC is de videodienst inmiddels goed voor 5 tot 10 procent van al het netwerkverkeer.
http://tweakers.net/nieuws/94986/netfli ... nties.htmlNetflix overweegt betaalde overeenkomsten met providers voor netwerkgaranties
Door Bauke Schievink, zondag 23 maart 2014 11:12, reacties: 101, views: 20.486 • Feedback
Netflix-ceo Reed Hastings heeft stevige kritiek geuit op internetproviders die geld willen zien van contentproviders voor gegarandeerde netwerktoegang. Desondanks stelt de topman dat zijn bedrijf in sommige gevallen betaalde overeenkomsten zal sluiten.
Ziggo biedt 150/15 met alles eraan zoals UPC voor 63.95 euro, en als je een kabel aansluiting hebt, kan je 99% van de tijd bij een van de twee terecht. Non argument van je. Ik kan ook geen Telenet direct pakken in wallonie?selder schreef:Daar heb je gelijk in. Nu alleen nog zien of je dat overal kan nemen, zoals wel het geval is met Telenet. De postcode check in het begin doet me een héél klein beetje neigen naar de andere kant...Sylvester schreef:Edit > bij UPC : 200/10 , met alles erop en eraan, DTV , telefoon... . De prijs was volgens mij 65 euro.
Kan je ook eens normaal reageren ipv de hoogdravende professor uit te hangen en dan nog eens klinkklare nonsens loopt te verkondigen? Ofwel heb jij een rare vriendenkring, en dat heb je al bewezen in andere topics, maar in mijn kennissenkring, ouders met kinderen zijn ze zich anders heel bewust van de limieten en het feit dat deze voor Basic en Whop eigenlijk krap zijn en dat ze toch heel voorzichtig zijn met bepaalde diensten te gebruiken. Maar goed, volgens u kan dat niet en zijn mijn buren nerds. Echt, als je geen argumenten hebt speel je graag op de man en begin je kleinerend te doen, ik vind dat jammer.r2504 schreef:En wat gaat er dan gebeuren volgens jou (vertel ons eerst eens over welk jaar je dan spreekt)... TN z'n klanten bestand zakt met 50% en iedereen loopt als een gek naar BGCSlafes schreef:Een gelijkaardige situatie gaat zich hier voordoen eens de dienst officieel beschikbaar is en dan gaan er veel lijken uit de kast vallen met al de Basic en Whop klanten.Er zijn trouwens nog nergens cijfers gepubliceerd over het aantal Netflix klanten in Nederland... tenzij jij ze wel kent ?
In ieder geval moesten de limieten bij TN zo'n groot drama zijn als jij tracht duidelijk te maken dan zou het aantal klanten bij TN sterk dalen (tenzij TN klanten allemaal massochisten zijn)... het omgekeerde is echter een feit !
Ik zou zeggen ga eens met je buren praten... vraag of er iemand iets weet van liminieten bij TN.
Iedere bewering dat niet het merendeel van de TN gebruikers ernstige problemen heeft met z'n limieten zijn volgens jou klinkklare nonsens. Ik denk dat mijn beeld van de "gemiddelde gebruiker" nog steeds heel wat dichter staat tegen de realiteit dan dat van jou.Slafes schreef:Kan je ook eens normaal reageren ipv de hoogdravende professor uit te hangen en dan nog eens klinkklare nonsens loopt te verkondigen?
Ik heb van jou ook nog geen argumenten gelezen... trouwens die zijn er niet... noch TN noch Netflix geven CONCRETE cijfers over hoeveel mensen een probleem hebben of hoeveel klanten ze hebben. Bij TN was het destijds "minder dan 5%" (toen waren de volumes nog maar een fractie van vandaag) en Netflix heeft het over "minder dan een miljoen".Slafes schreef:Echt, als je geen argumenten hebt speel je graag op de man en begin je kleinerend te doen, ik vind dat jammer.
Daarom dat ik vandaag ook geen moord en brand lig te roepen over hoe dramatisch de limieten wel zijn. Ik besef heus ook wel dat deze bij bepaalde diensten omhoog moeten, maar ik begrijp evenzeer de problematiek waarom ze dat vandaag niet zijn (ipv. te bashen). Tevens zie ik een bedrijf dat inspanningen doet om deze op te trekken maar het ondertussen voor iedereen aangenaam te houden... en niet voor die enkele procenten.Slafes schreef:Net zoals jij geen glazen bol hebt weet ik niet wanneer Netflix hier komt, en dat weet momenteel niemand.
Ik heb al meermaals geschreven dat VDSL hier ook beperkt is voor mezelf... ik begrijp dus zeker goed genoeg dat een alternatief niet altijd zo eenvoudig is (als je m'n posting uit het verleden goed gelezen had wist je dit). Wat ik wel weet is dat indien m'n frustratie rond limieten ooit zo groot moest zijn als die van jou... dan zou ik al lang bij BGC zitten, zelfs met een 17 Mbps profiel. Is het aanbod nog minder... wees dan blij dat er een bedrijf is dat je wel internet geeft !Slafes schreef:Nog een punt dat je helaas niet lijkt te snappen, niet iedereen heeft de keuze tussen ADSL/VDSL of kabel, maar voor u is dat, en dat hebben we al meermaals kunnen lezen, een non argument. Zo'n mensen hebben helaas geen keuze (om welke reden wat dan ook) en zijn geen masochisten. Ik val hier ook onder...
Tja je zegt het nochthans zelf, je hebt geen 120mbit nodig want je download nauwelijks iets.r2504 schreef:Ik zie echt geen verband tussen snel internet en grote volumes... ik download ook amper iets maar als ik het dan eens iets download wil ik het gewoon snel hebben (zijn trouwens vaak dingen voor het werk die ik dan 's avonds ook nog wil kunnen testen). Voor het overige deel van de maand zou ik dus gerust met een 20 Mbps lijntje toekomen maar dat moet iedereen voor zichzelf beslissen.duizend schreef:Als je niet ongeloofelijk veel download heb je totaal geen 120Mbits nodig
Toen we vorig jaar met Userbase het NOC bezochten hebben we wat cijfertjes gezien.r2504 schreef: Als laatste... mijn persoonlijke indruk is dat dik 95% van de klanten geen enkel probleem heeft met de limieten... jij hebt daar duidelijk een ander oordeel over ...
Officiële cijfers die iets anders beweren zijn er toch niet.
Tja, ik ook... begrijp het dus ook helemaal niet... tenzij deze personen YouTube opzetten het moment dat hun PC aan staat en constant naar 1080p video kijken ? Ik gebruik YouTube nogal eens om wat reviews te bekijken, trainingen te volgen, eens iets leuks te bekijken... maar da's geen uren non-stop.Astralon schreef:Ik kijk nochthans YouTube, backup via Crashplan, wat doe ik verkeerd?
Dit zijn complexe dingen met vaak volledige VM's welke varieren tussen 10 a 20 GB. Aan 20 Mbits kost me dit dus 1 a 2u, tegen 120 Mbits is dit er op een kwartiertje door en kan ik het andere anderhalf uur gebruiken om die zaken te bekijken. Ik vind het trouwens zonde van het geld om maar te downloaden om te downloaden... anders kom je niet aan volumes van 1 TB en meer zoals sommigen hier.duizend schreef:Ik vraag me trouwens af welke werkgerelateerde files je niet op een klein uurke binnenkrijgt aan 20mbit
Nee, nee... je hebt het helemaal fout... de gemiddelde gebruiker heeft minstens 300 GB en meer nodigphilippe_d schreef:Als we zouden aannemen dat de top-5% grootgebruikers een gemiddeld verbruik hebben van 500 GB (en dus voor >80% van de totale traffiek zorgen), dan wil dat ook zeggen dat de overgrote meerderheid (95%) toekomt met 5 GB
Oei... samenzweringstheorieën... en dat terwijl in het beloofde land er zelfs diensten stoppen vanwege te weinig interesse; http://www.bright.nl/jammer-nederlandse ... topt-ermee en http://ximon.nl/Stroper schreef:Waarom zou bv. een Amerikaanse Netflix in Belgie officieel(ik weet dat er omwegen zijn) beginnen wanneer dit voor Telenet klanten (doelbewust?) onmogelijk gemaakt wordt? En Netflix is maar een voorbeeld, er zijn massa's cloud-diensten voor Video(concurrenten voor Yelo TV!) die in Belgie nooit zullen beginnen omwille van de limieten.
Als ze geld ruiken gaat hen dat heus niet tegenhouden hoor.Stroper schreef: En Netflix is maar een voorbeeld, er zijn massa's cloud-diensten voor Video(concurrenten voor Yelo TV!) die in Belgie nooit zullen beginnen omwille van de limieten.
Ja, ja. En als de lucht invalt zijn alle mussen dood...xayana schreef:Als ze geld ruiken gaat hen dat heus niet tegenhouden hoor.
Waarom zou je dat wel willen doen?Astralon schreef:Belgacom TV streamen via een Telenet verbinding?
Dat lijkt me al even onzinnig.Astralon schreef:Dan eis ik dat alle providers mij een datalimiet en uploadsnelheid geven die mij in staat stelt om alle dagen een full backup te doen.
Ik begrijp dat je een referentie tracht te scheppen... al is bijvoorbeeld YeloTV slechts 1 Mbps en ik denk dat TV Overal hier niet veel van zal afwijken.eternum schreef:90 uur (Belgacom) IPTV @ 6Mbps: dat is 243 GB/maand, zonder overhead en voor slechts één device.
Oei... weer een "gemiddelde gebruiker"... dat zou dus betekenen dat je IEDERE dag zeker 3u moet kijken ?eternum schreef:90 uur is het gemiddeld aantal uren dat een Vlaming per maand TV kijkt.
Ja, dat zit inderdaad al vele jaren in die buurt.r2504 schreef:Oei... weer een "gemiddelde gebruiker"... dat zou dus betekenen dat je IEDERE dag zeker 3u moet kijken ?eternum schreef:90 uur is het gemiddeld aantal uren dat een Vlaming per maand TV kijkt.
Bron: De Standaard, Koning Televisie verliest terrein.... maar het televisiescherm verliest aan belang in onze vrijetijdsbesteding. Dat blijkt uit cijfers van het Centrum van Informatie over de Media (CIM). Het Centrum lijstte het kijkgedrag van de Vlaming sinds 1997 op.
Sinds het najaar van 2003 zat het gebruik van het televisiescherm in de lift, met een piek in november 2007, toen we gemiddeld ruim 2 uur en 55 minuten per dag voor het scherm parkeerden. Dat cijfer is een zogenaamd 'glijdend gemiddelde': het omvat niet enkel het kijkgedrag van die maand, maar het gemiddelde gebaseerd op de twaalf voorgaande maanden. In december 2009 lag dat gemiddelde tien minuten per dag lager dan eind 2007: 2 uur en 45 minuten, evenveel als in februari 2005.
kleine kanttekening: bij belgacom zit er voor die prijs al een gsm abbo t.w.v. 15€ inbegrepen.Telenet hun topabonnement staat op € 72.95 (120/6)
Belgacom hun topabonnement staat op € 74.95 (50/6)
numericable hun topabonnement staat op € 69.90 (200/8)
VOO hun topabonnement staat op € 98.95 (100/5)
Heb tripack genomen, is zonder gsm.Joneszy schreef:kleine kanttekening: bij belgacom zit er voor die prijs al een gsm abbo t.w.v. 15€ inbegrepen.Telenet hun topabonnement staat op € 72.95 (120/6)
Er zijn veel kanttekeningen te maken bij zo'n blinde vergelijking. Bij Belgacom heb je de mobile voice abonnementen -5 en -10 euro, FON, TV Overal, tot 2 GB mobiel volume extra, gratis zenderpaketten, etc.Joneszy schreef:kleine kanttekening: bij belgacom zit er voor die prijs al een gsm abbo t.w.v. 15€ inbegrepen.Telenet hun topabonnement staat op € 72.95 (120/6)