Te koop veiling

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase wordt hier gepost.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Volgens mij is een veiling met een minimum prijs die 20€ onder de meeneem prijs ligt dan ook geen veiling.......
(moest ge het nog niet door hebben, ik bood een ridicuul laag bedrag om nog maar eens aan te kaarten dat een veiling en een minimumprijs/meeneemprijs niet samengaan)
Los daarvan, 2de hands = wat de zot ervoor geeft.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Waarom zou dat niet werken? Ik ken meerdere fora waar ze zo verkopen en dat werkt altijd perfect... Dat de minimum en meeneem vlak bij elkaar liggen was me inderdaad opgevallen, maar je kan zo'n punt op een andere manier duidelijk maken dan de verkoper schofferen...
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Waar schoffeer ik de verkoper ? ik doe een bod in een veiling , niet meer niet minder.
In een veiling begin je ergens... en dat is dus niet op 20€ van de verkoopprijs . uiteindelijk kom je dan met een paar bieders op een bedrag uit, ligt dat bedrag onder de "reserve" dan is het aan de verkoper om te beslissen of de koop doorgaat of niet.
Wat er dus mis is met mijn eerste bod snap ik echt niet.
Trouwens, kaart is op korte tijd verkocht aan z'n vraagprijs -> dat doet me dus vermoeden dat de verkoper er meer had kunnen uithalen.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ieder zijn prijssetting toch?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Blijkbaar niet hé, want er komt commentaar op ;-)
Synman
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 28 jun 2013, 21:29
Locatie: Massemen (Wetteren) Belgium
Bedankt: 12 keer

Is het een veiling?
Indien ja, geef dan een startprijs. En vermeldt met hoeveel die moet omhoog gaan.
Geef datum en uur van afsluiten.
Indien deze hier gepost wordt, dan wordt hier ook verkocht. Indien ergens anders aangeboden, dump dan de vermelding hier.
Dit aan de hoogste bieder,

Geen gezeur meer.
Misschien te rechtlijnig, maar volgens mij duidelijk.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

En het wordt nog gekker : http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=73&t=40816

prima,zoekertje : verkoper beslist om er geen veiling van te maken & zet een verkoopprijs op het product

...... een paar dagen erna beslist hij om er wel een veiling van te maken en "verplicht" hij het hoogste bod ineens z'n aankoop vast te leggen ? :bang:

Ik vraag me dus echt af of er iemand nog het verschil verstaat tussen eens veiling & een meeneemprijs.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Hij had zijn eigen vergist en zet het op deze manier recht. Hij maakt zelfs nog verlies want zijn meeneemprijs ligt hoger. Vergissen is menselijk, niet?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Maar het maakt weer eens pijnlijk duidelijk dat veiling <-> zoekertje of een mix niet samen gaan ?

Volgens mij is een zoekertje duidelijk -> je plakt er als verkoper een prijs op, komt er een lager bod, dan kan er over onderhandelt worden.
VOlgens mij is een veiling ook duidelijk -> je plakt er als verkoper een minimum prijs op en een tijdsspanne -> wordt de minimum prijs geboden en niet overboden binnen die tijdsspanne is de koop verplichtend. Is de minimum prijs niet gehaald, dan is het aan de verkoper om te beslissen of de koop al dan niet doorgaat.

maw -> zolang de koop niet gesloten is kan je bij een zoekertje je "kak" nog altijd intrekken als koper\verkoper. Bij een veiling is dat niet het geval, je gaat akkoord met de regels van de veiling, en houdt je daar ook aan, zowel de koper als de verkoper.
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”