Pagina 3 van 6
Geplaatst: 26 mei 2004, 16:03
door Sasuke
The_Borg schreef:Ben ik nu paranoïde of is het weeral Sasuke die Webvisie aan het overbeschermen is. Tsjeezes, hebt gij daar misschien aandelen? Dat is nu al maanden dat ge toch wel een steek laat vallen bij uw onpartijdigheid.
En neen ontkennen zal niet helpen, want ik vermoed dat de meeste mensen onder de userbasemembers mij gelijk zullen geven. (Vooral de A2F users dan).
Ik versta dat deze discussies vervelend zijn voor de mods om in toom te houden, maar zo helpt ge de gehele discussie niet vooruit.
Paranoïde ben je zeker niet The_Borg, ik hou enkel de discussie levendig
En waar staat dat IK onpartijdig moet zijn ? Ik geef steeds MIJN persoonlijke mening en post dus niet in hoedigheid als MOD (buiten bepaalde keren waar het nodig was). Indien mensen hier dit een probleem vinden dan maak ik gerust een andere user aan en doe ik het zo, maar dat is nog erger vind ik.
Ik zal niet ontkennen dat ik een beetje partijdig ben, temeer daar ik zelf vaak in dezelfde schoenen sta als hen. En aandelen bij hen ? Ik wou dat het waar was
Enne, discussie niet vooruit helpen ? Lieg ik dan ? Probeer ik dingen te saboteren ? Maak ik misbruik van m'n positie ? Neen, me dunkt dat ik genoeg doe om ook de zaak voor jullie te bevorderen ? Of denk jij nu echt dat ik niks beters heb dan hier uit mijn nek te komen lullen om u een loer te draaien ? Wake up and smell the coffee hé zeg.
Ik vind het ook niet leuk dat als ik thuis ik die anime zie binnenkomen tegen 2kb/sec, zeker en vast niet, maar ik ga dan ook niet gelijk een bronstige stier de telefoon oppakken en van m'n tak maken dat ik er niet sneller op geraak. Shit man .. ALLES wat hier gezegd word staat zeker al in 5-voud op het forum denk ik. En als jullie vinden dat ik a2f teveel verdedig, dan is dat jullie zaak, maar tot ik geen bewijs heb dat zij dit echt moedwillig doen en niet alles doen om de situatie te verbeteren zal ik blijven de advocaat van de duivel spelen ... Iemand die als advocaat van de duivel speelt weet dat hij zware reacties gaat krijgen, maar ook komen we zo steeds tot een goede discussie.. met argumentatie om mijn posts te weerleggen. Uiteraard zijn er altijd wel mensen die dit niet snappen en dan enkel een post maken om de mijne af te kraken, maar ja, dat noemen ze dan weer " De bluts met de buil pakken".
Grtz,
Sasuke
Geplaatst: 26 mei 2004, 16:05
door ChAmPi0N
Ik heb dus weer een antwoord gehad.
Toen ik zei dat ze niet de cijfers over de afgelopen 4 maanden moeten bezien, maar over de afgelopen 2 maanden (dat nog niet eens 5 giga is), kreeg ik weer het volgende rond-de-pot-draaiende belachelijke antwoord:
"Deze data gegevens komen letterlijk uit onze loggings en zijn dus zeker wel juist te noemen en wij blijven er bij dat 409Gb over 4 maanden een overdreven gebruik voorstelt. Het is trouwens opvallend dat er slechts enkelen met “problemen” zijn en dat het dan net nog altijd diegen zijn die het grootste datavolume halen."
Verder ben ik al 3x afgesloten op 3 maand tijd wegens "openstaande facturen", terwijl ik altijd alles netjes op tijd betaal! Hun antwoord hierop:
Tevens is ons ondertussen opgevallen dat deze persoon zijn facturen systematisch te laat betaalt, het komt dan ook over alsof hij een spelletje speelt mey de bedoeling ons in een slecht daglicht te stellen.
Triest
Geplaatst: 26 mei 2004, 16:12
door Snakehit
Geplaatst: 26 mei 2004, 16:24
door ubremoved_539
ChAmPi0N schreef:Ik heb dus weer een antwoord gehad.
Onmiddelijk terug antwoorden !
Verklaar "overdreven gebruik" in de context van unlimited ! Trouwens 490 GB is bij een netwerk belasting van 60 % (laten we aannemen dat 300 KB/s een normale snelheid is voor 4 Mbit welke in theorie 512 KB/s aankan) slechts 16% van de totale capaciteit ! Het moet dan ook duidelijk zijn dat de capaciteit van laatste twee maanden beneden elk peil ligt.
Wat je facturen betreft... melding maken van op welke datum deze zijn ontvangen, en eventueel datums waarop de storting is gedaan. Ik kan maar hopen voor Webvisie dat je niet kan bewijzen dat ze hun facturen anti-dateren.
Geplaatst: 26 mei 2004, 16:36
door spacekiek
ChAmPi0N schreef:"Het is trouwens opvallend dat er slechts enkelen met “problemen” zijn en dat het dan net nog altijd diegen zijn die het grootste datavolume halen."
Wat zeggen die nu ? Dus enkel grootverbruikers krijgen/hebben snelheidsproblemen??
Lijkt precies een soort bestraffing ??
En "problemen" tussen aanhalingstekens is ook wel serieus minachtend tov ons !! Seffes gaan ze't nog compleet ontkennen dat er problemen zijn
Geplaatst: 26 mei 2004, 16:41
door ChAmPi0N
Ow, ik kan bewijzen dat ik ze op tijd betaal hoor...
Geplaatst: 26 mei 2004, 16:46
door [Nob]
Ik heb alweer een tijdje gezwegen, maar ik ga effe iets zeggen.
De ombudsdienst heeft (spijtig genoeg) enkel een adviserende functie.
Dus die knn a2f tot niets dwingen ofzo (tenzij op antwoorden).
Als je echt ergens wil geraken zal er toch een advocaat ofzo aan tepas moeten komen vrees ik.
greetz,
Nob
ps. Ik vind die ombudsdienst rotslecht, ik heb een paar keer problemen over BGC aangepraat en van de moment dat BGC een (lullig) antwoord teruggaf waren ze tevreden, terwijl ik helemaal niet met dat antwoord tevreden was. (en toch hebben ze er het zo bij gelaten).
Geplaatst: 26 mei 2004, 16:51
door ubremoved_539
[Nob] schreef:ps. Ik vind die ombudsdienst rotslecht, ik heb een paar keer problemen over BGC aangepraat en van de moment dat BGC een (lullig) antwoord teruggaf waren ze tevreden, terwijl ik helemaal niet met dat antwoord tevreden was. (en toch hebben ze er het zo bij gelaten).
Kan er absoluut niet over klagen... TN probeerde hen (en mij) ook af te schepen met antwoorden totaal naast de kwestie. Het is hier gewoon een kwestie van blijven vol te houden, en de mensen bij de Ombudsman waren ten allen tijden vol begrip.
Het is gewoon een manier om de druk op de ketel te houden... als ernstige provider leg je dergelijke klachten niet naast je neer, maar ja wie noemde 56K2Fit nu ook alweer een ernstige provider ?
Geplaatst: 27 mei 2004, 01:07
door saxgod
Sasuke schreef:ALLES wat hier gezegd word staat zeker al in 5-voud op het forum denk ik.
En als het niet snel beter wordt zal dit wel 50 a 500x worden.
Als we niets meer posten dan lijkt het alsof de problemen opeens opgelost zijn, en dat willen we toch niet, of wel ?
Pas als de problemen opgelost zijn zullen we stoppen met posten. Dit is toch de Userbase ? Het 'medium' waarlangs de users met elkaar kunnen spreken & discussieren over allerhande onderwerpen & tja, adsl2fit is daar 1 van.
Geplaatst: 27 mei 2004, 12:08
door Sub Zero
Inderdaad Saxgod, maar als er zo veel gepost wordt, dan zie je op de duur door de bomen het bos niet meer. En het is voor ons ook niet altijd even prettig om 50x het zelfde te lezen. Ik heb er heus niks op tegen dat je je beklag doet en hier discussies voert. Maar ik kan dingen aanhalen die al zeker 10x te lezen staan en waar er nog steeds naar gevraagd wordt.
Cheers
Geplaatst: 04 jun 2004, 10:23
door Visi0n4ir
Amaai net stukje van deze thread doorlezen, en staat vol met krachtig taalgebruik.
Allemaal goed en wel maar al de personen die ik persoonlijk ken met een 4Mbit a2f verbinding hebben het probleem dat buitenlandse servers niet goed doorkomen (ip-range 81.89.99.*)
Als A2F nu eens liet weten dat ze inderdaad hun config van hun routers hebben nagekeken (waar ik sterk aan twijfel) wisten we tenminste iets.
Geplaatst: 04 jun 2004, 10:50
door Sasuke
Visionair,
Dan heb je volgens mij de thread niet goed gelezen. Want adsl2fit heeft geen routers (allez, toch niet routers die onze internet toegang verzorgen.)!!
De default gateway (welke de routing verzorgt) op ALLE ip-ranges is namelijk uw dichtsbijzijnde Redback. (A'pen, Brussel, Gent afaik). De redback is eigendom van Scarlet én in beheer door Scarlet. Daarom dus mijn herhaaldelijke post dat adsl2fit er niets aan kan doen.
Maar eerlijk gezegd, als ze gewoon al eens zouden durven toegeven dat het probleem bestaat zou ook al wat beter overkomen. Maar ja, zij hebben een soort van "see no evil, hear no evil" mentaliteit denk ik.
En ondertussen is het routing probleem niet meer beperkt tot de IP-ranges, want ook ikzelf (.112) heb nu route problemen. Maar zoals ook andere posts reeds aantonen ligt dit aan LEVEL3. Want ook andere ISP's hebben hiermee te kampen (ja, ZELFS skynet !!)
Grtz,
Sasuke
Geplaatst: 04 jun 2004, 12:09
door Spock
Jongens, ik heb t wel honderd keer gepost en nu voor de honderd én éérste keer:
neem met zijn allen één advocaten-team onder de arm. Gedeelde kost is gedeelde smart. Ga samen naar de rechtbank en eis samen een gigantisch bedrag en vraag de rechtbank eindelijk eens te laten onderzoeken vanaf wanneer je kan spreken van BREEDBAND en wat ONGELIMITEERD of ZONDER GRENZEN op juridisch vlak wil betekenen.
Simpel maar ge blijft blijten en bloèren. Daar kom je niets mee vooruit ! Take action. Tis precies alsof dat jullie blijven staan terwijl jullie zien dat er Tsunami op je af komt.
Geplaatst: 04 jun 2004, 18:27
door goos
Ik vrees dat er ook geen andere weg meer is, uit het antwoord dat ik op mijn laatste TT gekregen heb op mijn vraag waarom ik enkel op een paar locaties goede snelheden haal heb ik als antwoord gekregen dat dit een lokaal probleem bij mij moet zijn, (heb pas na 6 dagen antwoord gekregen !!)
dit is natuurlijk niet het geval, evenmin als dit het geval is bij jullie
Volgens mij zijn ze dan ook niet van plan om iets aan die problemen te doen, en gaat het dan ook zo blijven, tenminste voor al diegenen die unlimited hebben vermoed ik
Geplaatst: 04 jun 2004, 18:51
door Benza
[Nob] schreef:De ombudsdienst heeft (spijtig genoeg) enkel een adviserende functie.
Dus die knn a2f tot niets dwingen ofzo (tenzij op antwoorden).
ps. Ik vind die ombudsdienst rotslecht, ik heb een paar keer problemen over BGC aangepraat en van de moment dat BGC een (lullig) antwoord teruggaf waren ze tevreden, terwijl ik helemaal niet met dat antwoord tevreden was. (en toch hebben ze er het zo bij gelaten).
Tjajaa.. in mijn naam hebben ze a2f allezins tot niks gedwongen.. zelfs geen simpel antwoord. A2f heeft toen tegen mij ook gezegd dat ze niet zullen antwoorden op de ombudsdienst. Dusja.. nen advocaat nemen lijkt me idd de enige oplossing.
Al valt de kracht van de media ook niet te onderschatten. (lees: ombudsjan) iemand die met zijnen knappe kop op tv wil komen? Als we een gezamelijke klacht indienen met iedereen die op dit forum zit te klagen op die giftige zwammen van webvisie denk ik niet dat ze dat zomaar gaan laten varen hoor!
Afgeripten unite!!!
Geplaatst: 05 jun 2004, 00:14
door goos
nog geen slecht idee
loopt ombudsjan eigenlijk op dit moment?
Geplaatst: 05 jun 2004, 11:43
door Limburg
[Nob] schreef:ps. Ik vind die ombudsdienst rotslecht, ik heb een paar keer problemen over BGC aangepraat en van de moment dat BGC een (lullig) antwoord teruggaf waren ze tevreden, terwijl ik helemaal niet met dat antwoord tevreden was. (en toch hebben ze er het zo bij gelaten).
usenetbericht uit 1991
Nooit (te) lastig zijn voor zulke machtige partijen als Belgacom.
Geplaatst: 05 jun 2004, 11:49
door unicomplex
sinds gisteren terug speed probs.
ik had tot gisteren tegen de middag nog goede speeds van 100KBps per thread,
ik ben altijd met me pc geconnecteerd op het werk. maar plots is me adsl gedisconnect en heb ik een ander IP gekregen -> resultaat, starten downloads terug, speeds van 4/8/10KBps en dan terug naar 0KBPs om timeouts te geven.
nog mensen die TERUG deze problemen ondervonden hebben?
wat hebben ze NU weer gedaan bij scarlet?
uni
Geplaatst: 05 jun 2004, 12:23
door Davy_117
Bij mij is het al enkele weken terug bergaf.
Maar das niks,heb woensdag toch skynet.
Geplaatst: 05 jun 2004, 13:05
door Styno
Jups,
hier ook terug naar af...
Van 630 naar 10K (single tread)...
Styno
Geplaatst: 05 jun 2004, 14:04
door Shag
Same here, tgaat trager en trager.
Geplaatst: 05 jun 2004, 14:51
door C-Phest
unicomplex schreef:sinds gisteren terug speed probs.
ik had tot gisteren tegen de middag nog goede speeds van 100KBps per thread,
ik ben altijd met me pc geconnecteerd op het werk. maar plots is me adsl gedisconnect en heb ik een ander IP gekregen -> resultaat, starten downloads terug, speeds van 4/8/10KBps en dan terug naar 0KBPs om timeouts te geven.
nog mensen die TERUG deze problemen ondervonden hebben?
wat hebben ze NU weer gedaan bij scarlet?
uni
identiek hetzelfde ... snelheid niet meer werkbaar. Dit is de samenvatting die ik in mijn TT gezet heb. Zoals jullie kunnen zien dus een gefundeerde reden tot klagen. Let wel: dit is gisterenavond 04/06/2004 opgesteld.
Ik heb hier sinds vanavond ineens lage snelheden (11kbyte/s) vergeleken met de vorige weken (200 à 400 kbyte/s)
Volgende zaken heb ik vastgesteld/getest:
=) Download edpnet webspace 11kbyte/s
=) Download op speedtest userbase 11Kbyte/s, upload gaf zelfs timeout, gaf geen waarde terug
=) Download van amerikaanse usenet server aan 0 tot 2 kbyte/s en timeouts na enkele minuten
=) Spaanse FTP server 11kbyte/s
=) Castle Wolfenstein Enemy Territory geconnecteerd op et.bat5.serverdust.org werkt perfect, niks latency, niks lag, vliegt gewoon.
=) Ping (udp pings) via All Seeying Eye (prog om game servers te monitoren) zijn perfect: de snelle servers in mijn favorites hebben ping 25ms
Al bovenstaande downloadtesten werden door Stijn Lenaerts ook uitgevoerd en vlogen binnen aan 400 à 600 kbyte/s
Testen die ik samen met Stijn uitgevoerd heb:
=) Upload via msn naar hem: 1kbyte/s
=) Upload via ftp naar hem: 0.5kbyte/s
=) download van zijn als test opgezette ftp: 35kbyte/s
Download via TCP/IP gaat dus enkel op A2F netwerk, buiten netwerk download nooit boven 11kbyte/s
Upload gaat naar nergens aan werkbare snelheid.
Dit alles sinds vanavond, ik heb vanmorgen nog een aantal zaken gequeued en die waren binnen als ik thuis kwam.
Mijn sync is OK aan 6.7Mbit, disconnect/reconnect met reset modem is binnen de 30 seconden.
Ik heb geen idee meer wat ik kan doen/testen maar aan mijn lijn kan het niet liggen. Subnetting en routering kan het volgens mij ook niet zijn vermits UDP verkeer nog wel lukt
Enige dat ik kan verzinnen is een hardware defect in de redback waardoor ik niet buiten het netwerk van A2F raak. Dit verklaart uiteraard nog niet de onmogelijke upload ..
Ik kan momenteel mijn http mail van hotmail niet downloaden en inloggen via webpagina geeft ook timeouts .. gelieve dus te antwoorden op dit ticket op email adres *******@********.***
HELP .. alles werkte eindelijk perfect
(
Geplaatst: 05 jun 2004, 15:52
door Wref2
Pff, bij mij ist nooit beter geweest maar ist nog steeds zo als jullie nu ineens terug hebben...
in mijn troubleticket zeggen ze trouwens dat het toegewezen ip losstaat van de routing en dus de snelheidsprob...
dus euh prijs u gelukkig dat gelle wel even betere tijden hebt gehad
ikke nog steeds niet dus
Geplaatst: 05 jun 2004, 17:45
door The_Borg
Amaai, het is te hopen dat de eindelijke pagina van adsl2fit niet lijkt op de tijdelijke die er nu staat, want die is schreeeeeuuuuuwlelijk.
TT webpagina
Geplaatst: 05 jun 2004, 22:04
door unicomplex
is er nog een rechtstreeks link waar we terecht kunnen om TTs op te stellen? of om status na te kijken?
mvg Uni
Geplaatst: 05 jun 2004, 22:12
door byterx
Geplaatst: 07 jun 2004, 09:44
door unicomplex
thx byterx.
nu heeft A2F het toch wel goed verkorven bij mij.
"
6/06/2004 2:26:46 Klant
geachte,
ik heb nu gedurende een weekje goede speeds gehad, maar sinds gisteren terug een speeddrop naar 10-KBps naar alles wat buitenlands is.
verklaring?
mvg
"
6/06/2004 10:58:13 Klant
correctie, speeddrop sinds vrijdag middag 1300
mvg
dan volgende antwoord van A2F -> 7/06/2004 8:44:55 Support
"
u heeft +/- 78Gb op 5 dagen aan traffiek, er is dus blijkbaar niet veel verkeerd aan uw lijn.
"
ticket gesloten.
ik heb dan een antwoord teruggestuurd in nieuw TT.
7/06/2004 9:39:57 Klant
"
"u heeft +/- 78Gb op 5 dagen aan traffiek, er is dus blijkbaar niet veel verkeerd aan uw lijn."
ik heb een DL/UL meter staan waarmee ik mijn traffiek in de gaten kan houden. als u wil stuur ik u logs door vanaf het moment dat speed drops zijn voorgekomen.
wat is dat in godsnaam voor een antwoord? als jullie verder zouden zien dan jullie neus lang is dan zou je zien dat er op userbase.be ook terug mensen zijn die identiek hetzelfde hebben als ik.
ik wil zelfs een link plaatsen dat jullie kunnen verifieren.
-> Geplaatst: Za Jun 05, 2004 10:49 Onderwerp:
->
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... c&start=80
nogmaals, als ik zeg dat mijn speed sinds vrijdag +- 13.00 gewoon in elkaar gestuikt is en dat andere users dit ook voorhebben, dan verwacht ik van mijn ISP dat men dit nakijkt en verifieert, en NIET dat men antwoorden stuurt zaosl de uwe.
wat is dat in godsnaam voor een klantenservice??
mvg
"
nog mensen die terug te maken hebben met totaal onprofessioneel en ongepast gedrag vd helpdesk?
mvg Uni
Geplaatst: 07 jun 2004, 09:56
door spacekiek
Idd, bij mij is de upload (& download) ineen gezakt ... Niet meetbaar op UB speedtest en 0.5KB/s op speedtest.nl en dit sinds vrijdagavond !!!
Antwoord op mijn TT -> U hebt een blablabla volume verbruikt, er is niets mis met uw lijn, terwijl ik nu al 3dagen niet hoger raak dan 1 à 2 KB/s ...
Ik begrijp wel dat ze ons proberen attent maken dat we niet mogen klagen als we zo'n volume verzetten, maar deze snelheden zijn totaal niet meer werkbaar en dan doen alsof we liegen of overdrijven dat er snelheidsprobleem is , doet mij ook inwendig koken...
Dus deze situatie is bij Webvisie totaal onmogelijk hé : Ge rijdt met uwen auto tegen 60 à 80 Km/s gedurende dagen ... weken ... dus in totaal heb je een serieus pak KM's gereden, maar vandaag staat uwe auto in panne
-> Antwoord van de garage : U hebt al xxx Km's gereden met uw wagen, er is dus niets mis met uw auto!
Trouwens nog iets ... ik krijg hier bijna om het uur 2 à 3 nieuwe Ip's ????
idem
Geplaatst: 07 jun 2004, 09:59
door unicomplex
idem zelfde antwoord dus spacekiek.
mensen toch wat een onprofessioneel gedoe bij webvisie,
is wel spijtig omdat ze wel (in theorie) met een goed product met mogelijkheden zitten.
mvg
Geplaatst: 07 jun 2004, 10:01
door sander
@unie, en heb je deze maand al 75gb der doorgesluist?
die vorige dagen dan ofzo?
Geplaatst: 07 jun 2004, 10:20
door Visi0n4ir
Er is inderdaad geen probleem, het is wel een feit dat ik de laaste weken snelheden haal van 5 K, Dus kunnen ze al zeker zijn dat ze volgende maand het argument van grote volume niet kunnen aanhalen.
Mijn vermoede is dat er bij Level3 een serieux probleem is, maar dan is het aan de isp's om dit aan te kaarten bij level3
Geplaatst: 07 jun 2004, 10:32
door unicomplex
wat of hoe of hoeveel ik DL maakt niet uit, maar ik heb idd sinds me speed terug wat in orde was ervan geprofiteerd en redelijk veel gedownload. wat wel iedereen gaat doen denkek, gezien het onstabiele karakter van A2F connecties, zoals nu nogmaals blijkt.
de laaste dagen sinds vrijdag staat er maar per dag 50 MB ofzo.
ook al haal ik nu 24/24 7/7 linux isos of andere dingen af, daar gaat het em niet om nu.
mvg
Geplaatst: 07 jun 2004, 10:33
door Gast
Visi0n4ir schreef:Mijn vermoede is dat er bij Level3 een serieux probleem is, maar dan is het aan de isp's om dit aan te kaarten bij level3
Probleem zit in dit geval niet bij Level3 maar bij de 2000 klanten van webvisie.
Ongelimiteerd internet is in België nu eenmaal voorlopig nog niet haalbaar.
Tenzij je natuurlijk bedragen gaat betalen van 100-150 euro voor een 1mbit lijn.
Geplaatst: 07 jun 2004, 10:48
door spacekiek
Ze pakken zelfs den telefoon ni op ...
Geplaatst: 07 jun 2004, 10:52
door Styno
Ah ik ben niet de enige dat wil bellen...
Styno
Geplaatst: 07 jun 2004, 10:55
door unicomplex
same here, niemand neemt op bij de helpdesk, ze zullen nattigheid voelen zeker?
man man, was ik maar bij me telenet gebleven.
na me contract als dit nog altijd zo crappy is schakel ik terug over.
mvg
Geplaatst: 07 jun 2004, 11:02
door spacekiek
ze zijn nog aan't vergaderen over 't geen ze ons vandaag gaan wijsmaken
Geplaatst: 07 jun 2004, 11:27
door Gast
'k peis dat die mannen ginder gewoon de stekker uit de telefooncentrale getrokken hebben ??? Jeez, ik heb zeker al 30 keer gebeld .... "WEBVISIE ... WIJ ZIJN ENKEL BEREIKBAAR OP WERKDAGEN VAN 10-12 EN VAN 14-17u"
Halllllooo, 't is nu al 11.27u ???? Welk serieus bedrijf neemt gewoon de telefoon zelfs ni op ????
Geplaatst: 07 jun 2004, 11:31
door sander
op maandag is den helpdesk NIET open, zoals op webvisie.be staat/stond
dus belle heeft niveel zin
Geplaatst: 07 jun 2004, 11:32
door sande
.net dus