Slafes schreef:Uw definitie van een kutstad valt meteen alle mensen aan die misschien wel graag in bepaalde steden wonen.
ik heb er geen definitie van gegeven, ik heb voorbeelden gegeven wat ikzelf als kutstad ervaar.
de mening is, natuurlijk, anders voor iedereen!
mensen met een bedrijfswagen hoeven idd niet te denken aan mensen die een auto lenen/bezitten:
de benzine en verzekeringen zijn door het bedrijf vergoed... alsook het onderhoud
een bedrijfswagen is financieel gezien véél interessanter dan een wagen kopen of geen wagen hebben,
tenminste, als je x aantal grote afstanden / jaar doet, want enkel naar de bakker is idd niet interessant.
en mijn mentaliteit werd hier blijkbaar bekeken terwijl ik het niet over mentaliteit heb.
ik heb het over: als IK groen denk, maar de OVERHEID laat zich rondchauffeuren, albert koopt een bootje extra,
ze stimuleren (of passen de infrastructuur) niet aan, ...
wat voor nut heeft het dan dat IK als kleine man oh zo goed ga zijn voor de natuur?
niet omdat mijn buur het wel of niet is, maar omdat mijn overheid - en die van de meeste landen - het toch verbrod.
het is zoals zeggen: drinken is ongezond, ja, dan kan je alle alcohol laten natuurlijk...
maar als je NIETS ongezonds of gevaarlijks doet in het leven, dan is het maar saai...
en dood ga je toch.
slafes schreef:Wat ik bedoel met eigen belang en gewin? Als je eens die wagen laat staan en eens een korte afstand met de fiets doet, dan win je daar persoonlijk zelf bij.
akkoord, net zoals met het feit dat we de aarde aardig aan het verkloten zijn,
maar daar kan ik als kleine man spijtig genoeg niet ineens iets aan veranderen!
(je kan enkel bijdragen, maar in realiteit is het de overheid die het alleen kan veranderen)
slafes schreef:Als ik geen studies mag aanbrengen door bvb BBL of Groen, tsja, welke moet ik dan aanhalen? Wat is voor u dan representatief genoeg in de ganse discussie?
sja... goede vraag natuurlijk, maar een studie, uitgevoerd door een bepaalde groep, leunt altijd in hun eigen voordeel...
dat is het hedendaags probleem met "studies": als je er genoeg geld insteekt, dan zijn de resultaten in je voordeel.
joe de mannen: als je me het geld even wil lenen (zonder terug te vragen, weliswaar) wil ik ook zonnepanelen
en bij deze ook aan jack daniels: LOL, die zie ik liever niet in dat groepje als ik er ooit zou hebben
Jack Daniels schreef:En wat het milieu betreft? Daar geef ik geen moer om. Mijn portemonnee is mij heilig, het milieu niet.
kijk, dat is nu dus idd het probleem: je MOET op je geld letten, maar niet op de natuur...
de kans dat je ineens stikt omdat er geen zuurstof meer is, is VELE malen kleiner dan die dat je ineens geen dak meer boven je hoofd hebt omdat de rekening niet betaald werd.
als de groenen echt willen dat het beter gaat, kunnen ze bv de vuilzakken gratis maken,
om mee te beginnen.
(andere discussie dus ga ik niet te ver op in
)
*hoe ben ik in godsnaam in dit topic verzeild geraakt*