Petitie lokt al bijna 40.000 tegenstanders rekeningrijden

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

fredo66 schreef:
MClaeys schreef:Files zijn hatelijk dus het is logisch dat mensen er op klagen
.
Dat is helemaal niet logisch, want je kiest er immers zelf voor om in de file te staan. Het staat je vrij andere vervoermiddelen te kiezen maar die vind je helemaal te min blijkbaar.
Stel dat de overheid gewoon je verplicht om met het openbaar vervoer te gaan. Hoe goed/slecht dat openbaar vervoer loopt weten de meesten ook wel ...
Dan zou je bv. reden hebben om te klagen ... omdat je niet mag kiezen !
Ik woon 80 km van mijn werk, niet geheel uit eigen keuze, maar vooral ten gevolge van herstructureringen binnen het bedrijf waar ik werkzaam ben. Ik KAN kiezen voor openbaar vervoer: eerst 25 min met de bus, dan een half uur met de trein (en deze rijdt slechts 1 maal per uur), dan nog twee trams en nog één bus. Uiteindelijk de laatste 5 km nog te voet, want er is geen enkele openbaar vervoer verbinding verder naar mijn standplaats.

Maar ik kies voor een uurtje en een half in de file te staan met mijn eigen wagen ... Dom van mij, hé :bang:

Ik daag u uit om in zo'n geval een andere keuze te maken. En dat niet één maal, maar elke werkdag natuurlijk.
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
FrederikD
Plus Member
Plus Member
Twitter: frederikdevos
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 11 keer

Natuurlijk zijn er mensen die de auto moeten nemen voor hun werk. Maar er is ook een grote meerderheid die perfect met het OV op zijn werkplek raakt en het is net die groep waar autogebruik ontmoedigd moet worden.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Het zijn niet alleen de werknemers die gestimuleerd moeten worden. Ook de werkgevers, heb ooit op een sollicitatie te horen gekregen dat met de trein komen niet aanvaard word, ookal was de firma op 5 minuten stappen v/h station, woonde ik vlkbij het station en was het een rechtstreekse lijn(2x per uur).
Werk nu gelukkig in BXL waar met de trein komen nornaal is.
Ik kanbest begrijpen dat openbaar vervoer voor sommigen geen mogelijkheid, maar Belgie heeft verhoudingsgewijs het op een na grootste wegennet van Belgie, een van grootste hoeveelheden auto's, fijn stof. Ook werken nergens in Europa de mensen zo ver van hun werk(oa dankzij bedrijfswagens die ook wel eens aangepakt mogen worden).
Een goeie langetermijn politicus zorgt er dus voor het autoverbruik niet gestimuleerd word, hoe men dat doet(taxen,rekeningrijden,tolheffing voor grotere steden,...) is iets wat tegen elkaar afgewogen moet worden.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

FrederikD schreef: Maar er is ook een grote meerderheid die perfect met het OV op zijn werkplek raakt en het is net die groep waar autogebruik ontmoedigd moet worden.
Ontmoedigen is nooit goed... als het alternatief goed is nemen mensen dat wel vanzelf.

Bij het ontmoedigen ga je altijd onschuldige slachtoffers maken die echt wel een probleem hebben met het OV.
Stroper schreef:Ook werken nergens in Europa de mensen zo ver van hun werk(oa dankzij bedrijfswagens die ook wel eens aangepakt mogen worden).
Geloof jij nu echt dat in grote landen als Frankrijk, Spanje, Nederland, ... de mensen allemaal onder de kerktoren werken :roll:
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

r2504, je rukt toch wel een aantal dingen uit hun context hoor...

In andere landen werken ze niet onder de kerktoren nee, maar uit studies blijkt, en dat schreef ik eerder ook al, dat een bedrijfswagen er voor zorgt dat mensen verder van hun werk af blijven (of gaan) wonen.

Zelfs als zou er morgen een superieur en perfect ov bestaan, dan gaan er nog hardnekkige zielen zijn die toch verslingerd blijven aan hun wagen. Mensen moeten echt eens nadenken of ze hun heilige melkkoe echt nodig hebben voor bepaalde verplaatsingen. Zowel uit groene overwegingen als uit eigen belang en gewin.

Nog iets wat me enorm stoorde aan uw betoog voor de wagen... Blijkbaar zijn mensen zonder bedrijfswagen dus mensen die niet vooruit willen in het leven en enkel een saaie job hebben. Excuseer? Moet het nog gekker worden in heel de discussie? Dit gaat er toch los over... Volgens mij ben je misschien zo iemand die zo enorm verslingerd is aan zijn wagen (en zogezegde vrijheid) en ook absoluut niet voor enige reden vatbaar is. Je reageert zo vaak uit je eigen buikgevoel in het wagen onderwerp en alles werkt precies als een rode lap en je bent niet de enige. Er worden hier nog mensen aangevallen die gewoon proberen om een deftige uitleg neer te pennen en dan het deksel op de neus krijgen terwijl die mensen net elke keer duidelijk zeggen dat elke situatie anders is.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

slafes, let eens even op:

- niet alle mensen willen in een kutstad wonen, maar hebben wel geen keus als ze nu net een bepaalde job en/of bepaald bedrijf als werkgever hebben,
dat enkel op die locatie zit (ik denk dan aan vooral a'pen en brussel, 2 plaatsen waar ik nog geeneens zou gaan wonen als ik het huis cadeau kreeg, maar waar sommige zeer interessante bedrijven/jobs gevestigd zijn.

- een auto is niet de "heilige melkkoe" van de eigenaar, maar eerder van de staat met al de taksen e.d.

- waarom zou ik groen moeten denken, als de industrie / overheid / massa productie dat niet doet? het is niet omdat ik mijn auto een keer meer thuislaat,
dat ze een boom minder zullen omkappen... zelfs als ik helemaal geen papier gebruik, zal die boom echt niet voor mij blijven staan.

- "eigen belang en gewin", dat is misschien de grootste grap in je post... wie, in deze samenleving, zou nu iets laten zijn als dat in zijn eigen voordeel is?
als je wil dat mensen meer aan "elkaar en het milieu" denken, dan moet je eerst dat klimaat scheppen, niet omgekeerd!

- dat er altijd mensen zullen zijn die kiezen voor hun wagen, ondanks dat er (in de toekomst ergens mss) perfect haalbare alternatieven zijn, moet ik je gelijk in geven.
ergens kan je dat vergelijken met de mensen die in "den aldi" gaan winkelen vs degene die enkel in "de betere supermarkt" gaan winkelen.
niet omdat het daar beter of goedkoper is, maar gewoon omdat het idee in hun hoofd zit.

als je studies aanhaalt, zou ik trouwens graag wat bewijzen zien van die studies, en dan liefst niet studies uitgevoerd door anti-wagen volk (of pro-wagen volk, for that matter)

en om mijn post af te sluiten: als bedrijfswagens echt zo "bah" zijn, gelieve dan onze heren politici te melden dat ze ook het openbaar vervoer kunnen gebruiken,
de chauffeur is daar zelfs inbegrepen en dan kunnen ze 2x besparen.

and one more thing: ik heb het jaren geleden al gezegd, en ik blijf bij dat standpunt: men zoekt blijkbaar telkens een doelgroep om te criminaliseren:

- vroeger waren het "de negers"
- dan waren het "de joden"
- de homo's
- de rokers
- de mensen met bedrijfswagen

hoewel de "graad" waarin het maatschappelijk beladen is, telkens wat lager ligt, blijkt me steeds dat de hetze errond evenzeer opgevoerd wordt.
en ik durf je te wedden dat er nog zo'n zaken gaan komen in de volgende 5 jaar...
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Ik let zeer goed op, en kan op elk van je antwoorden een tegen antwoord geven,...

Uw definitie van een kutstad valt meteen alle mensen aan die misschien wel graag in bepaalde steden wonen. Het is niet omdat het voor jou niet goed is dat het voor al die andere mensen niet goed leven is. Ik zou zelf ook in een stad minder goed aarden dan waar ik nu woon, maar het heeft bepaalde voordelen en charmes.

De heilige melkkoe: ik denk niet eens aan taksen, ik denk aan verzekeringen, tanken, onderhouden, aankoop... Mensen die een bedrijfswagen hebben lijken dat vaak ook te vergeten dat mensen zonder geleende wagen makkelijk 1 tot 2 maandlonen spenderen aan dat ding op 4 wielen.

Waarom zou jij nu persé groen moeten denken? Dat is net de mentaliteit die ik bedoel, ik doe het niet want mijn buurman doet het niet. Als je buurman in de vaart springt ga jij de eerste zijn die er achter springt? Probeer nu eens niet het kuddedier te zijn dat de massa volgt? Ik ben geen groene extremist, maar ik zit wel in met mijn eigen verspilzucht en kijk altijd of iets wel nodig is dat ik het koop of verkwansel of... We hebben maar één aarde en als ik zie hoe sommige mensen leven dan kunnen we er best dringend een nieuwe vinden om te "misbruiken".

Wat ik bedoel met eigen belang en gewin? Als je eens die wagen laat staan en eens een korte afstand met de fiets doet, dan win je daar persoonlijk zelf bij. Misschien een doordenkertje voor sommigen? Een grap is het echter niet.

Als ik geen studies mag aanbrengen door bvb BBL of Groen, tsja, welke moet ik dan aanhalen? Wat is voor u dan representatief genoeg in de ganse discussie?

Voor mij stopt de discussie hier ook, een fervent verslaafde kan je toch niet op andere ideeën brengen. :) Ik ben trouwens geen auto hater, ik kijk zelfs naar Top Gear... :)
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Even de berekening maken

Om 7:30 van start gaan betekent:

- Openbaar vervoer (Gevolg: ik ben een halfuur te vroeg op het werk. Heb wel een speling voor de tijd die de trein in vertraging is.)
---- 5:45 vertrek met de fiets naar station
---- 5:55 trein
---- 6:45 aankomst in stad van werk
---- 7:00 aankomst werk

- Met de wagen
---- 6:40 vertrek thuis
---- 7:25 aankomst werk

Om 22:00 uur gedaan met werken

- Openbaar vervoer
---- 22:00 vertrek naar het station
---- 22:15 aan het station
Pech geen trein meer. Mag overnachten op straat als "dakloze"

- Met de wagen
---- 22:05 vertrek werk
---- 22:40 thuis

Om 8:00 starten op een zondag

- Openbaar vervoer
---- Oeps, geen mogelijkheid om op het werk te geraken met het openbaar vervoer

- Met de wagen
---- 7:15 vertrek met de wagen
---- 7:55 aankomst op het werk

Lang leven het openbaar vervoer van de Groene mafia. Het is onmogelijk om deftig op het werk te geraken. Maar ik moet wel telkens keer op keer de opeenvolgende belastingen die door mijn strot geduwd worden slikken.
Ik word daar echt zo zo zo zo zo zo zo zo zo moe van ..........

Niet iedereen heeft een "9 to 4" job als ambtenaar in Brussel, Antwerpen, Gent, Brugge, Hasselt, .....
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

waarom zou ik groen moeten denken, als de industrie / overheid / massa productie dat niet doet? het is niet omdat ik mijn auto een keer meer thuislaat,
dat ze een boom minder zullen omkappen... zelfs als ik helemaal geen papier gebruik, zal die boom echt niet voor mij blijven staan.
Dit is natuurlijk kenmerkend voor velen onder ons, en vooral de Belgen. Waarom zou ik mijn stoep vegen als de buurman dat ook niet doet.
Als zo iedereen gaat denken, heb je op een gegeven moment een puinhoop in de straat.
Waarom zou ik de wagen moeten laten staan, als de buurman ook met de wagen een straat verder naar de bakker rijdt. Dat beetje vervuiling meer zal het toch niet maken.

Ik zie dagelijks langs de weg liggen, netjes dichtgebonden 'zakjes' met huisafval. Phoe... een beetje meer afval langs de weg kan toch geen kwaad, er ligt al zoveel... :eek:
Ik noem ze de 'zakjesmensen'... Wat een mentaliteit! Ze trekken zich geen 'zak' van de toekomst aan.

Waar zijn we mee bezig....?!
Dit is de ondergang van de wereld : geld, en vooral de mensheid zelve ....
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Wat doe je zelf om die mening te ondersteunen ?

Ik:
- heb (bijna) overal led-lampen
- ga netjes met mijn afval naar het containerpark
- probeer zuinig te rijden met de firmawagen (4.5 à 5l/100km)
- heb privé nog een auto om mee op vakantie te gaan
(naar ik hier lees is dat HEEEEL goed, terwijl het veel ecologischer en zuiniger zou zijn om met mijn firmawagen op verlof te gaan)
- heb zonnepanelen geplaatst (laat het bashen maar beginnen)
- heb bij elke verbouwing de 'groenere' alternatieven bekeken en waar mogelijk (praktisch EN financieel, ik ben niet gek) toegepast
- was en sproei op regenwater,

... maar ik weiger op welke manier dan ook een toegift te doen in mijn eigen comfort. Als ik kou heb, gaat de verwarming aan, als ik een brood nodig heb, ga ik naar de bakker, meestal met de auto en meestal gecombineerd met een andere verplaatsing.

Doet mijn buurman dat ook ? geen idee, ik moet veel te lang werken op een dag om met die mensen contact te hebben, anders krijg ik mijn belastingen (pest- en andere) niet betaald.

Dus vind ik een kilometerheffing een goed idee ? neen, het komt weer eens uit de zakken van dezelfde mensen.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
maartenv
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

In de hele discussie springen er een aantal meteen in de verdediging, wat te begrijpen is. Maar er is geen aanval. Voor heel wat mensen is er geen alternatief voor het met de auto naar het werk gaan. Onder de juiste voorwaarden is een kilometerheffing voor iedereen een betere oplossing, omdat het de schaarse middelen beter benut, en gedragssturend werkt. Het lost problemen op (wegcapaciteit, fijn stof). Het is opgezet als een mobiliteitsmaatregel, niet als een fiscale maatregel, dus het mag enkel een verschuiving en geen verhoging van taxatie tot gevolg hebben. Alternatieven zijn doorgaans duurder (uitbreiding wegcapaciteit bvb) en hebben maar een tijdelijk effect (en dat tonen niet enkel studies van BBL en Groen aan).

Op dit forum zijn de meesten (naar mijn indruk althans) relatief jonge, (vaak hard) werkende mensen. Voor wie vele (auto)verplaatsingen een noodzaak zijn. Onze files zijn echter niet louter mensen in die groep. (zie bvb hier; "Twee derden van de kleine verplaatsingen tussen één en drie kilometer worden in Vlaanderen nog steeds met de auto afgelegd." ; http://www.express.be/sectors/nl/auto/v ... 195916.htm).

Ook in Brussel zijn de helft van de verplaatsingen minder dan 5 km. Het hele punt is, dat als degenen voor wie andere vervoersmodi een realistische haalbare oplossing zijn de overstap maken, we geen fileproblematiek meer hebben (en rekeningrijden zodoende niet eens nodig had geweest als maatregel). In de hele som mogen we ook niet voorbij gaan aan de externaliteiten die ons onrechtstreeks veel kosten. Economisch verlies, gezondheidszorg, onderhoud van wegen,... (door fijn stof verliezen we als Vlamingen gemiddeld 1 gezond levensjaar. Ook dat is een kost).
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Splitter schreef: and one more thing: ik heb het jaren geleden al gezegd, en ik blijf bij dat standpunt: men zoekt blijkbaar telkens een doelgroep om te criminaliseren:

- vroeger waren het "de negers"
- dan waren het "de joden"
- de homo's
- de rokers
- de mensen met bedrijfswagen
Vergeet de eigenaars van zonnepanelen niet :angel:
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Sylvester schreef:Dit is natuurlijk kenmerkend voor velen onder ons, en vooral de Belgen. Waarom zou ik mijn stoep vegen als de buurman dat ook niet doet. Als zo iedereen gaat denken, heb je op een gegeven moment een puinhoop in de straat.
Gelukkig denk ik anders. Mijn buren zetten elke twee weken hun vuilniszakken buiten (à rato van 1,25 euro per zak) voornamelijk gevuld met verpakkingsmateriaal van voedingswaren. Schaaltjes uit piepschuim, plastiekfolie er rond, plastieken verpakkingen... allemaal perfect brandbaar materiaal. Gelukkig doe ik dat niet. Alle brandbaar (verpakkings)materiaal vliegt bij mij de houtkachel in. Gevolg: ik zet nog elke 2 maand een vuilniszak buiten. Dus, je ziet dat het ook anders kan en dat je niet die kudde mentaliteit nodig hebt. En wat het milieu betreft? Daar geef ik geen moer om. Mijn portemonnee is mij heilig, het milieu niet.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Stroper schreef: Belgie heeft verhoudingsgewijs het op een na grootste wegennet van Belgie
Interessant. Wie heeft eigenlijk het grootste dan? ;-)

Deze kon ik ni laten liggen ;-)

Verder:
Het probleem dat de Belg ver van zijn werk woont, is omdat de Belg de baksteen in de maag heeft, en niet vaak bereid is om te verhuizen voor zijn werk, eenmaal hij zijn eigen huisje aan het bouwen/opknappen is. Ook zijn we een klein land, wat ervoor zorgt dat niet verhuizen een optie is, in vgl met grotere landen war je al gauw moet verhuizen om uberhaupt nog op je werk te kunnen geraken.

Het verbranden van plastiek verpakkingen en piepschui, is niet echt milieuvriendelijker dan het wegsmijten ervan hoor.

En ja, ook ik krijg bij sollicitaties steeds de vraag "heeft u een auto". Durf daar "nee" op te antwoorden en je kunt wss de job schudden (behalve als ze in een grootstad is).

[Afbeelding Post made via mobile device ]
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

ITnetadmin schreef: Het probleem dat de Belg ver van zijn werk woont, is omdat de Belg de baksteen in de maag heeft, en niet vaak bereid is om te verhuizen voor zijn werk, eenmaal hij zijn eigen huisje aan het bouwen/opknappen is.

Zoals er tegenwoordig van werk veranderd wordt zou je een fortuin aan registratierechten en andere "extra's" moeten betalen als je steeds moet verhuizen en iets kopen. Huren is een optie maar die woningen zijn ook door iemand gekocht. Verhuizen voor de job van de ene in het gezin en de andere laten pendelen? Veranderen van school voor de kinderen?

Allemaal doenbaar natuurlijk :roll:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

Jack Daniels schreef:
Gelukkig denk ik anders. Mijn buren zetten elke twee weken hun vuilniszakken buiten (à rato van 1,25 euro per zak) voornamelijk gevuld met verpakkingsmateriaal van voedingswaren. Schaaltjes uit piepschuim, plastiekfolie er rond, plastieken verpakkingen... allemaal perfect brandbaar materiaal. Gelukkig doe ik dat niet. Alle brandbaar (verpakkings)materiaal vliegt bij mij de houtkachel in.
Een pamper verbrander dus :twisted: heb er hier ook 2 zitten die alles in hun kachel steken, leuk is anders als de wind wat verkeerd zit.
Jack Daniels schreef: Gevolg: ik zet nog elke 2 maand een vuilniszak buiten. Dus, je ziet dat het ook anders kan en dat je niet die kudde mentaliteit nodig hebt. En wat het milieu betreft? Daar geef ik geen moer om. Mijn portemonnee is mij heilig, het milieu niet.
De heilige portemonnee is de kudde mentaliteit.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

De pampers, dat ligt al ver achter mij hoor. Mijn dochter is er 23. Enne, toch een rare hersenkronkel die je maakt. Portemonnee is kudde mentaliteit? Ik denk niet dat je dat in dank afgenomen gaat worden door heel wat leden hier. Iedereen kijkt naar zijn portemonnee, het leven wordt ons zo al moeilijk en duur genoeg gemaakt van overheidswege. Jij bent misschien een uitzondering die het geld lekker over de balk kan gooien. Ik niet dus.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Slafes schreef:r2504, je rukt toch wel een aantal dingen uit hun context hoor...
Ik zet ze in de juiste context... jij geraakt gewoon niet verder dan het bashen van mensen met een firmawagen... het zijn allen dikke profiteurs die voor files zorgen :bang:
Slafes schreef:In andere landen werken ze niet onder de kerktoren nee, maar uit studies blijkt, en dat schreef ik eerder ook al, dat een bedrijfswagen er voor zorgt dat mensen verder van hun werk af blijven (of gaan) wonen.
Waar haal je dergelijke studies toch vandaan (bronnen graag !)... als ik mag kiezen tussen een bedrijf naast m'n deur en één op 100 km van m'n deur is de keuze snel gemaakt hoor. Ik walg gewoon van het idee dat mensen met een firmawagen precies graag voor hun plezier al die uren in de auto zitten, alsof we echt niets beters te doen hebben. Andere landen met Belgie vergelijken is trouwens absurd... de geografie is totaal anders.
Slafes schreef:Zelfs als zou er morgen een superieur en perfect ov bestaan, dan gaan er nog hardnekkige zielen zijn die toch verslingerd blijven aan hun wagen.

Tja, dat noemt men democratie... uiteindelijk beslis je zelf of je de wagen neemt of niet... ik kom toch ook niet vertellen dat jij geen taartjes meer mag eten omdat er gezondere alternatieven bestaan ? Misschien moet je pleiten voor de invoering van het communisme in Belgie... volgens mij zijn dan meteen veel van je ergernissen opgelost.
Slafes schreef:Nog iets wat me enorm stoorde aan uw betoog voor de wagen... Blijkbaar zijn mensen zonder bedrijfswagen dus mensen die niet vooruit willen in het leven en enkel een saaie job hebben. Excuseer? Moet het nog gekker worden in heel de discussie? Dit gaat er toch los over...
Maar blijkbaar is het er niet over dat je mensen met een firmawagen profiteurs noemt ? Ik heb de indruk dat jij twee maten en gewichten hebt... voor jou zijn die mensen een pest en moet je hen gewoon "corrigeren" en hun wagen ontnemen. Het lijkt precies of we zijn een ziekte zoals homo's die niet uit eigen beweging jou gedachten goed willen volgen :bang:
Jack Daniels schreef:Alle brandbaar (verpakkings)materiaal vliegt bij mij de houtkachel in.
Ik hoop dat je beseft dat je illegaal bezig bent en dat je beseft dat je hiermee dioxines aanmaakt... tof om je gezondheid zo om zeep te helpen. Waarom denk je dat verbrandingsovens moeten voldoen aan strikte normen en enorm dure filters installeren.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Het openbaar vervoer is geen alternatief in Belgie, het is gewoon zever dat de "meerderheid" van de mensen die nu in de fille staan makkelijker of zelf maar even snel zijn met het openbaar vervoer.

*einde discussie...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:Ik hoop dat je beseft dat je illegaal bezig bent en dat je beseft dat je hiermee dioxines aanmaakt... tof om je gezondheid zo om zeep te helpen. Waarom denk je dat verbrandingsovens moeten voldoen aan strikte normen en enorm dure filters installeren.
Ik krijg al schrik. Ik ga de rest van mijn leven slecht slapen omdat ik, op mijn eentje, het milieu (en daarbij ook nog eens mijn gezondheid) om zeep aan het helpen ben. Ik zie de combi's al stoppen voor mijn deur en de agenten een inval doen omdat ik ocharme brandbaar materiaal in mijn houtkachel steek. Ik moet toch wel een hele grote gangster/misdadiger zijn hee? Sommigen willen niet beseffen (of zijn écht naïef) dat afval gewoonweg big business is. Dat heeft geen bal te maken met dioxines in de lucht. Minder vuilniszakken aan de man brengen = minder inkomsten voor al die afvalbedrijven. Ik maak, in de mate van het mogelijke, niemand nog rijk(er dan hij al is). Wat verbrand kan worden, gaat de kachel in. Kopen jullie maar vuilniszakken en sponsor de afvalmaffia maar. Mij niet (meer) gezien.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster

Dat was niet letterlijk bedoeld van die pampers ;-)

En ik kan niet het geld over de balk gooien, maar het is toch duidelijk dat de portemonnee de kuddementaliteit is? Waarom al die heisa: "ze zitten aan m'n geld", en dan kunnen we nog allerlei redenen aanhalen, het feit is, willen we iets veranderen zal het opgelegd moeten worden, want de portemonnee is heilig, zie maar naar de vele reacties hier. Misschien dat Freud z'n handen zou vol hebben waarom we zo zijn, beetje afgunstig(onderbewust) op de zeer welgestelde en we daardoor een oppervlakkige imitatie leven willen opbouwen zoals hen? Goed voorbeeld daarvan : goedkope, snelle, zuinige wagentjes, en we klagen over de flitspalen en verkeersboetes, die met z'n dure sportwagen die steeds boetes moet betalen als die tegen 150 gepakt wordt lacht ermee. De klagers zijn die die zeggen als die met z'n dikke kar dat mag, ik ook. Draag dan ook de gevolgen en klaag er niet over ;-)

Soit, ik durf nogal eens straffe dingen beweren, in de hoop dat mensen er is over nadenken, zonder dat ik het wel dan niet bij het rechte eind heb. Spijtig genoeg is de reactie veelal agressief/wrevel : dus ofwel de waarheid kwetst ofwel wil niemand er nog maar over nadenken. Dat is dan nog misschien het ergste van de zaak, dat nadenken over iemands woorden al teveel gevraagd is.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Ik ben helemaal niet afgunstig op de welgestelden. Ik kan je meteen meerdere voorbeelden geven van welgestelden die 10 keer erger zijn dan ik. Hoe meer geld je hebt, hoe meer je wilt. Ik heb maar een gewoon salaris en woon in een rijhuis, geërfd van mijn ouders. Ik ken meerdere welgestelden, die meerdere eigendommen hebben (zowel in België als in het buitenland) die bv. plastic zakjes met huishoudelijk afval deponeren in de vuilnisbakken van de gemeente of van een benzinestation of... Die schromen zelfs niet om aan andere mensen te vragen om hun vuilniszakjes mee te nemen en hier of daar te dumpen. Dat laatste heeft mijn vriendin al persoonlijk meegemaakt maar zij weigert constant en zij heeft overschot van gelijk. Je zal maar betrapt worden op het deponeren van huishoudelijk afval in een of andere vuilnisbak langs de weg terwijl het niet eens jouw afval is.
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 13 feb 2014, 13:14, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Jack Daniels schreef:Ik krijg al schrik. Ik ga de rest van mijn leven slecht slapen omdat ik, op mijn eentje, het milieu (en daarbij ook nog eens mijn gezondheid) om zeep aan het helpen ben.
Het probleem is dat het niet beperkt blijft tot "op mijn eentje"... onlangs is normaals gebleken dat het meeste CO2 afkomstig is van dergelijke verbrandingen... en niet van de auto !
Jack Daniels schreef:Ik zie de combi's al stoppen voor mijn deur en de agenten een inval doen omdat ik ocharme brandbaar materiaal in mijn houtkachel steek. Ik moet toch wel een hele grote gangster/misdadiger zijn hee?
Je bent inderdaad in overtreding met een wet... en als we dat allemaal doen hebben we pure anarchie. Moest je trouwens in m'n buurt wonen dan had je inderdaad een combi voor je deur !
BillyMobiel
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 11 keer

Even ter herinnering: de topic is getiteld:

"Petitie lokt al bijna 40.000 tegenstanders rekeningrijden"

:cop:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Mooi zo, en die combi die mocht wat mij betreft daar blijven parkeren. Binnen komen ze niet, tenzij met een huiszoekingsbevel. En laat ze maar beginnen zoeken tussen al die assen. Je moet wel een heel fijn reukorgaan hebben als je zo maar kan bepalen uit welke schoorsteen afvalverbranding afkomstig is. Als je zo goed kunt ruiken, dan heb je heel veel geld laten liggen want dan kon je aan de slag als "neus" bij een producent van parfum. Wordt heel goed betaald. Weet ik van een ex-collega wiens vader als "neus" werkte bij een parfum producent.
En ik heb het nog al gezegd: als, als, als... dat is praat voor de vaak. Als mijn tante kloten had gehad, was het mijn nonkel geweest, maar het is nu niet zo.
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 13 feb 2014, 13:22, in totaal 1 gewijzigd.
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

r2504 schreef:Het probleem is dat het niet beperkt blijft tot "op mijn eentje"... onlangs is normaals gebleken dat het meeste CO2 afkomstig is van dergelijke verbrandingen... en niet van de auto !
Inderdaad, de cijfers zijn schrijnend: http://www.ovam.be/jahia/Jahia/pid/2059
Je moet dan ook goed gek zijn om uw gezondheid op het spel te zetten voor de luttele 1 EURO 25 CENT elke 2 weken in uw zak te steken! Om nog maar te zwijgen over de zogenaamde afvalmaffia... moeten we dan zoals vroeger alles in een put gooien en er dan een laagje aarde overdoen zodat we "het probleem niet meer zien"?
Afbeelding
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Nu snap ik het niet meer. Niemand verbrandt nog iets in zijn tuin maar toch hebben we meer CO2 in de lucht dan vroeger? Want volgens het artikel wordt 53% van alle dioxine uitstoot gevormd door afval in de tuin te verbranden?????
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Jack Daniels schreef:Nu snap ik het niet meer. Niemand verbrandt nog iets in zijn tuin
Spijtig genoeg zijn er nog veel te veel die het wel doen... geen idee waar jou statement dus vandaan komt ?
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster

dioxine en CO2 zijn 2 totaal verschillende dingen

Dus om terug ontopic te gaan : kilometerheffing is OK voor mij. :P
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

Slafes schreef:Uw definitie van een kutstad valt meteen alle mensen aan die misschien wel graag in bepaalde steden wonen.
ik heb er geen definitie van gegeven, ik heb voorbeelden gegeven wat ikzelf als kutstad ervaar.
de mening is, natuurlijk, anders voor iedereen!

mensen met een bedrijfswagen hoeven idd niet te denken aan mensen die een auto lenen/bezitten:
de benzine en verzekeringen zijn door het bedrijf vergoed... alsook het onderhoud
een bedrijfswagen is financieel gezien véél interessanter dan een wagen kopen of geen wagen hebben,
tenminste, als je x aantal grote afstanden / jaar doet, want enkel naar de bakker is idd niet interessant.

en mijn mentaliteit werd hier blijkbaar bekeken terwijl ik het niet over mentaliteit heb.
ik heb het over: als IK groen denk, maar de OVERHEID laat zich rondchauffeuren, albert koopt een bootje extra,
ze stimuleren (of passen de infrastructuur) niet aan, ...
wat voor nut heeft het dan dat IK als kleine man oh zo goed ga zijn voor de natuur?
niet omdat mijn buur het wel of niet is, maar omdat mijn overheid - en die van de meeste landen - het toch verbrod.

het is zoals zeggen: drinken is ongezond, ja, dan kan je alle alcohol laten natuurlijk...
maar als je NIETS ongezonds of gevaarlijks doet in het leven, dan is het maar saai...
en dood ga je toch.
slafes schreef:Wat ik bedoel met eigen belang en gewin? Als je eens die wagen laat staan en eens een korte afstand met de fiets doet, dan win je daar persoonlijk zelf bij.
akkoord, net zoals met het feit dat we de aarde aardig aan het verkloten zijn,
maar daar kan ik als kleine man spijtig genoeg niet ineens iets aan veranderen!
(je kan enkel bijdragen, maar in realiteit is het de overheid die het alleen kan veranderen)

slafes schreef:Als ik geen studies mag aanbrengen door bvb BBL of Groen, tsja, welke moet ik dan aanhalen? Wat is voor u dan representatief genoeg in de ganse discussie?
sja... goede vraag natuurlijk, maar een studie, uitgevoerd door een bepaalde groep, leunt altijd in hun eigen voordeel...
dat is het hedendaags probleem met "studies": als je er genoeg geld insteekt, dan zijn de resultaten in je voordeel.

joe de mannen: als je me het geld even wil lenen (zonder terug te vragen, weliswaar) wil ik ook zonnepanelen :D
en bij deze ook aan jack daniels: LOL, die zie ik liever niet in dat groepje als ik er ooit zou hebben ;)
Jack Daniels schreef:En wat het milieu betreft? Daar geef ik geen moer om. Mijn portemonnee is mij heilig, het milieu niet.
kijk, dat is nu dus idd het probleem: je MOET op je geld letten, maar niet op de natuur...
de kans dat je ineens stikt omdat er geen zuurstof meer is, is VELE malen kleiner dan die dat je ineens geen dak meer boven je hoofd hebt omdat de rekening niet betaald werd.

als de groenen echt willen dat het beter gaat, kunnen ze bv de vuilzakken gratis maken,
om mee te beginnen.
(andere discussie dus ga ik niet te ver op in :p)

*hoe ben ik in godsnaam in dit topic verzeild geraakt*
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
Jack Daniels schreef:Nu snap ik het niet meer. Niemand verbrandt nog iets in zijn tuin
Spijtig genoeg zijn er nog veel te veel die het wel doen... geen idee waar jou statement dus vandaan komt ?
Mijn statement is niks meer of niks minder dan wat ik met eigen ogen zie. Jaren geleden zag je, bv. na de aardappeloogst, her en der loof dat verbrand werd. Anno 2013, 2014 zie ik nergens nog iets branden. Tenzij jij zelf met eigen ogen hebt gezien dat er her en der met de regelmaat van een klok van alles verbrand wordt in open lucht?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Jack Daniels schreef:Tenzij jij zelf met eigen ogen hebt gezien dat er her en der met de regelmaat van een klok van alles verbrand wordt in open lucht?
Mensen doen het niet open en bloot meer (omdat ze terecht boetes krijgen) maar stiekem in allesbranders.
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

mensen toch.... wat een discussie. Hier komt de ware mens(heid) naar boven.
Aan zij die allesennogwat in hun 'allesbrander' verbranden : het is vooral uw eigen gezondheid die eronder gaat lijden, want jij woont het kortste bij de vervuilende bron ! En daarna breng je de gezondheid van de buren in het gedrang.

Mensen die dit doen, scheer ik over dezelfde kam : de 'zakjesmensen' , ze trekken zich geen 'zak' aan van het milieu en de toekomst!
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Sylvester schreef:mensen toch.... wat een discussie. Hier komt de ware mens(heid) naar boven.
Aan zij die allesennogwat in hun 'allesbrander' verbranden : het is vooral uw eigen gezondheid die eronder gaat lijden, want jij woont het kortste bij de vervuilende bron ! En daarna breng je de gezondheid van de buren in het gedrang.

Mensen die dit doen, scheer ik over dezelfde kam : de 'zakjesmensen' , ze trekken zich geen 'zak' aan van het milieu en de toekomst!
Jaja, daarom dat mijn grootouders beide bijna 90 jaar zijn geworden. Omdat ze alles wat ook maar enigszins brandbaar was in de kolenkachel staken. Geen haan die er naar kraaide en vroeger had zowat iedereen een kolenstoof omdat er geen andere bronnen van verwarming waren. Nu hebben we aardgas, electriciteit, stookolie... Maar nee, nu hebben we pas dioxine en CO2. Alleman is properder gaan stoken maar toch meer luchtvervuiling. Ik denk dat sommigen hier beter even terug in de tijd gaan, de evolutie (van het stoken) bekijken en dan misschien een bericht gaan schrijven waar iets zinnigs in staat.
En mensen trekken zich inderdaad niks aan van het milieu. Alleen worden we van overheidswege verplicht om ons iets aan te trekken van het milieu. Zoniet mag je lekker boetes gaan betalen.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Jack Daniels schreef:
Sylvester schreef:Jaja, daarom dat mijn grootouders beide bijna 90 jaar zijn geworden.
Mooie statistiche steekproef van... 2 :D. "Roken ongezond ? Mijn nonkel was kettingroker en is 88 geworden!"
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Je wordt tegenwoordig toch zo in een keurslijf gedrongen. Wie niet volgens de regeltjes leeft of wie buiten de lijntjes kleurt, die wordt beschouwd als iemand met de builenpest. De reacties op dit forum zijn dan ook in die zin. Zo van "wij vinden dat het milieu van levensbelang is, dus jij moet ook maar vinden dat het milieu van levensbelang is, zoniet wordt je niet toegelaten tot ons selecte clubje". Tja, doe dan maar zonder mij.
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Zo van "wij vinden dat het milieu van levensbelang is, dus jij moet ook maar vinden dat het milieu van levensbelang is, zoniet wordt je niet toegelaten tot ons selecte clubje". Tja, doe dan maar zonder mij.
selecte clubje? Helemaal niet! Geldt voor ELKE Belg, er is namelijk een wetgeving rond!

Kortzichtig van je... en bij deze laat je duidelijk je ware aard kennen! Jammer, jammer, jammer!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Jack Daniels schreef:Zo van "wij vinden dat het milieu van levensbelang is, dus jij moet ook maar vinden dat het milieu van levensbelang is, zoniet wordt je niet toegelaten tot ons selecte clubje".
Zoals axs al aangeeft heeft dit niets met een selectief clubje te maken maar gaat het puur over wetten die voor iedereen gelden.

Wetten moet je nu éénmaal respecteren in tegenstelling tot bijvoorbeeld "groene gedachten"... voor deze laatste ben je zelf vrij om ze te volgen of niet (het openbaar vervoer nemen, spaarlampen plaatsen, zonnepanelen plaatsen, ... zijn namelijk niet bij wet verplicht). Hierover kan je dus een mening hebben maar je moet ook deze van anderen respecteren.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Ik ben dus bij wet verplicht om het milieu van levensbelang te vinden? Gaat lekker zo. Er zijn een paar landen waar je bij wet verplicht bent om gelovig te zijn, en dan nog het geloof opgelegd door de overheid. En om een kat een kat te noemen: de Islam. Zoniet wacht de doodstraf. Atheïsme is geen optie daar.
Maar goed: elk zijn gedacht. En vanavond nog wat rommel de stoof in.
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

:bang: :bang: :bang:

Jij kan ook echt alles uit zijn context halen!
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”