Pagina 3 van 15
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 23 dec 2013, 14:50
door Tim.Bracquez
En nu zowel niet op BASE als Dommel beschikbaar
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 23 dec 2013, 15:19
door Tim.Bracquez
Zo, we staan over, echter zonder internet. Of mogelijk werken ze met een eigen APN... maar dit staat nergens in de uitleg.
Netwerk is "dommel.com"
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 23 dec 2013, 16:06
door dragonflo
hoe je alles moet instellen staat uitgelecht bij extra informatie op de bestelpagina.
Moest je zelf activeren door een sms te sturen?
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 23 dec 2013, 16:17
door Tim.Bracquez
Blijkbaar daar over gekeken.
Activeren is online te doen.
http://dommel.com/activeer
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 23 dec 2013, 22:58
door satsurfer
bij de activatietijd staat nu wel 4 u.!
Dus ook ingegeven zonet...dus zal wss. niet voor kerstavond lukken....
mijn collega heeft deze om 17 u. ingegeven afgelopen vrijdag...nog niet in orde
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 23 dec 2013, 23:26
door Kitt
Hier vanmiddag activatie gedaan voor een time en een ying om 13u .
Mij Yin is over .. de time nog niet .. van proximus -> dommel :
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 24 dec 2013, 01:19
door Tim.Bracquez
In de brief staat toch 2 uur?
Moest je nu eens het nationaal en roaming data gebruik kunnen zien, zou het leuk zijn
[ Post made via mobile device ]
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 24 dec 2013, 01:28
door acizane80
De apn instellingen kan je zeer gemakkelijk terug vinden op de website van dommel.
hoe configureer ik mijn smartphone voor mobiel internet?
om mobiel internet te activeren op uw smartphone dient u enkel de apn van dommel.com in te voeren in de configuratie van uw specifieke toestel.
apn : internet.bmbpartner.be
gebruikersnaam : *niets invullen*
wachtwoord : *niets invullen*
On topic, ik heb enkele minuten na lancering een time en een yang abbo besteld en vandaag pas de simkaarten ontvangen.
Om 15uur de overdracht aangevraagd maar tot nu toe nog niets, ik w8 het gewoon ff af en zie wel wat het geeft.
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 24 dec 2013, 09:03
door satsurfer
Tim.Bracquez schreef:In de brief staat toch 2 uur?
op de webtool staat op einde van de activatie 4 u.
sent from my xperia z, using tapatalk 4
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 24 dec 2013, 11:28
door patrix
Mijn Dommel nummer is nu actief met portatie na 24 uur watchen.
Alleen werkt 3G niet. Ik heb nochtans "apn : internet.bmbpartner.be" gebruikt, zoals vermeld op hun website. Mijn telefoon heb ik al 2 keer terug opgestart, just in case.
Ik probeer hun klantendienst op te bellen, maar krijg een melding dat de klantendienst gesloten is. Is dinsdag 24 december geen werkdag voor hen ?
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 24 dec 2013, 11:52
door Tim.Bracquez
openingsuren servicedesk eindejaar
tijdens het eindejaar zal onze servicedesk gesloten zijn op:
24/12/2013
25/12/2013
31/12/2013
01/01/2014
we wensen u en uw dierbaren een zalig kerstfeest en een fantastisch 2014!
delen op facebook
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 24 dec 2013, 15:29
door satsurfer
f*** , had beter geen activatie aangevraagd
sent from my xperia z, using tapatalk 4
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 24 dec 2013, 15:34
door Muziekbos
Tja, Dommel ... een ezel stoot zich normaal gezien geen twee keer aan dezelfde steen ... Leuke vooruitzichten voor 2014.
Sorry dit even volledig "off-topic"
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 24 dec 2013, 15:52
door acizane80
Ik begrijp niet waarom sommigen zo negatief blijven zijn over Dommel, ok het kan goed zijn dat jij en anderen problemen hebben gehad.
Maar ook bij belgacom, telenet, base en anderen heb je meerdere klanten die blijven klagen.
Het verschil hier is dat je heel veel zelf moet doen, maar daar betaal je ook voor. Als ik een dergelijke dienstverlening bij belgacom zou krijgen is dit voor mij onaanvaardbaar.
Waarom? Omdat ik voor de zelfde configuratie 50€ meer moet betalen.
Dat is natuurlijk geen excuus voor Dommel om slechte diensten te verlenen, maar voor wat hoort wat.
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 24 dec 2013, 17:24
door dragonflo
Gisteren heb ik ook mijn simkaart ontvangen
enkel nog een weekje wachten met activeren. Eerst mijn belwaarde opgebruiken bij mv.
Wat zijn de eerste bevindingen evengoed als bij belgacom?
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 24 dec 2013, 17:26
door Tim.Bracquez
Ondertussen al meer dan 6 uur er op gebeld, geen problemen gehad, terwijl op base af en toe niemand aan de andere kant horen.
Voicemail uitzetten met ##61# geeft een 'succes' terug maar gaat niet.
Dataverkeer, telefoonverkeer inzien werkt allemaal nog niet, ze hebben nog wat werk.
Internet vlot, en nummer staat alszijnde "proximus"
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 24 dec 2013, 19:08
door Kitt
Zelfde ervaringen hier .. gistere mijn Yin actief gekregen ( MV -> Dommel ) .
Vandaar Time van Moeder actief ( proximus - > dommel )
So far zo good .. wat ik nu mis zoals Tim aangeeft inzage in mijn verbruikt data/calls etc .
Al 86 mb data use ( op gsm een limiet ingesteld van 700mb ) .
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 25 dec 2013, 12:12
door patrix
Ondertussen (na 24 uur) is 3G nu actief.
Ik ging van Proximus naar Dommel (ook op het Proximus netwerk). Ik veronderstel dus dat het Proximus netwerk enige tijd nodig had om te merken dat dezelfde IMEI naar een ander virtueel netwerk overgeschakelijk was.
patrix schreef:Mijn Dommel nummer is nu actief met portatie na 24 uur watchen.
Alleen werkt 3G niet. Ik heb nochtans "apn : internet.bmbpartner.be" gebruikt, zoals vermeld op hun website. Mijn telefoon heb ik al 2 keer terug opgestart, just in case.
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 25 dec 2013, 19:50
door esben
Tim.Bracquez schreef:Ondertussen al meer dan 6 uur er op gebeld, geen problemen gehad, terwijl op base af en toe niemand aan de andere kant horen.
Voicemail uitzetten met ##61# geeft een 'succes' terug maar gaat niet.
Dataverkeer, telefoonverkeer inzien werkt allemaal nog niet, ze hebben nog wat werk.
Internet vlot, en nummer staat alszijnde "proximus"
Waar heb je informatie over voicemail gevonden? Ik zou dat namelijk graag willen inschakelen.
En waar heb je gevonden dat telefoonverkeer inzien enz niet werkt?
Ik heb een support ticket geopend met de vraag hoe dit allemaal kan maar omwille van de feestdagen nog geen antwoord gekregen.
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 25 dec 2013, 22:09
door Tim.Bracquez
Heb online gekeken en kan niets inzien, of zeker nergens een shortcode gevonden om te zien wat ik al gebruikt heb (data).
Dit nummer komt van proximus, in de hoop dat dit ging werken. Spijtig genoeg niet
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 26 dec 2013, 12:49
door satsurfer
ook geactiveerd, dan moeten ze toch gewerkt hebben op 24/12
sent from my xperia z, using tapatalk 4
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 27 dec 2013, 14:53
door satsurfer
antwoord dommel (met de nodige taalfouten) op voicemail instellingen is NT. gereageerd.
'GEachte ,
de circle of friends is enkel actief voor de pakketen met telefonie .
Het nakijken van u verbruik gaat binnekort mogelijk zijn per sms . En vanaf volgende week ook in de crm .
Mvg'
sent from my xperia z, using tapatalk 4
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 27 dec 2013, 15:32
door patrix
esben schreef:Waar heb je informatie over voicemail gevonden? Ik zou dat namelijk graag willen inschakelen.
Voicemail is zeer gemakkelijk te configureren. 1964 opbellen (of lange druk op "1" op toetsenpad) en gewoon de instructies volgen. Het begint in het engels, maar men kan later naar nederlands of frans overschakelen.
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 27 dec 2013, 16:24
door Tim.Bracquez
Staat spijtig genoeg geen optie bij om het uit te zetten
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 27 dec 2013, 16:33
door satsurfer
bij colruytmobile ook niet, bij medionmobile was dit wel mogelijk (idem proximus gc).
kan je belduur verlengen?
sent from my xperia z, using tapatalk 4
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 28 dec 2013, 14:18
door tommekentom
Weet toevallig iemand welke nummerreeks er wordt gebruikt wanneer je bij Dommel een nieuwe nummer aanvraagt?
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 02 jan 2014, 11:01
door donthateme
hallo,
voor de mensen die een mobile abo hebben aangeschaft. Hebben jullie ook problemen met 3g??
Bij mij werkt het niet, apn internet.bmbpartner.be is toegevoegd maar kan niet surfen..
Dommel reageert zoals altijd niet..
Nog mensen met dit probleem?
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 02 jan 2014, 11:07
door dragonflo
Heb je gebeld?
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 02 jan 2014, 11:34
door krisken
tommekentom schreef:Weet toevallig iemand welke nummerreeks er wordt gebruikt wanneer je bij Dommel een nieuwe nummer aanvraagt?
047x
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 02 jan 2014, 11:40
door patrix
donthateme schreef:Hebben jullie ook problemen met 3g??
Bij mij werkt het niet, apn internet.bmbpartner.be is toegevoegd maar kan niet surfen..
Zoals eerder vermeld, heb ik 24 uur moeten wachten voordat 3G actief was.
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 02 jan 2014, 12:12
door donthateme
Nou ik ben al langere tijd aant wachten. Ik heb wel 3g maar geen internet. Whatsapp werkt dan weer wel..
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 02 jan 2014, 13:26
door satsurfer
wel grappig dat je niet eerst 1 maand vooruit moet betalen zoals bij andere bedrijven...nu bel je/SMS je 'op de poef'
sent from my xperia z, using tapatalk 4
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 03 jan 2014, 14:09
door tommekentom
Dan lijkt het mij een probleem met de instellingen van je toestel. Whatsapp maakt namelijk ook gebruikt van internet.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 04 jan 2014, 09:33
door Michael
Ik had nooit naar Dommel moeten overstappen
Sinds 3 december probeer ik klant te worden.. zoals vele mensen in dit topic.
Ik was klant bij Proximus dus dacht niet dat deze overdracht zo moeilijk zou zijn omdat hetzelfde netwerk gebruikt wordt.
Na een paar weken wachten eindelijk mijn (nano)simkaart, dus direct geactiveerd online (=klantennummer proximus ingeven en oproepnummer)
Dan een goede week later, gisteren 3 januari rond 16u krijg ik een telefoon van dommel met vraag dat ze mijn simkaartnummer van proximus toch nodig hebben. Dit heb ik hen direct gegeven. Rond 17.30u viel de verbinding weg bij proximus. -->>> Jammer genoeg heb ik geen netwerk op mijn nieuwe simkaart van Dommel! Als ik naar mijn nummer bel krijg ik de boodschap dat dit nummer niet in gebruik is. Volgens de proximus klantendienst hebben zij wel degelijk een 'port out' doorgevoerd om 16.47u....
Volgens crdc.be ben ik nog bij proximus...
Ik kan mijn nummer nu niet gebruiken met proximus simkaart of dommel simkaart.. Ik kan de dommel klantendienst ook niet bereiken in het weekend.
Ik hoop dat dit maar goed afloopt, hoe dan ook komt er een staartje aan bij de ombudsdienst voor telecom.
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 04 jan 2014, 14:20
door donthateme
dat whatsapp werkte vond ik ook vreemd. Na lang zoeken heb ik mijn phone dan maar gewiped naar de factory defaults en nu doet ie het!
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 04 jan 2014, 14:29
door Vaganzza
Michael schreef:Volgens crdc.be ben ik nog bij proximus...
Dat zal zo blijven, ook al ben je bij Dommel. Je blijft het proximus netwerk gebruiken. Er is maar 1 uitzondering bij mijn weten en dat is Telenet. Ondanks dat zij Mobistar gebruiken verschijnt op crdc toch Telenet.
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 04 jan 2014, 17:53
door dragonflo
Vrijdag een aanvraag voor activatie gedaan en ik ben nog steeds bij mv. :s Raar dat ze me niet hebben geactiveerd. Ik heb geen belwaarde meer, maar wel nog gratis data en smsjes dus zo erg is het niet.
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 04 jan 2014, 21:47
door Tim.Bracquez
Ben benieuwd, in het buitenland geweest en veel smsjes gestuurd & 10 tal MB data gebruikt om te testen.
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 07 jan 2014, 18:32
door dragonflo
Vrijdag aanvraag voor activaitie ingediend. Gisteren gebeld om te vragen hoe het zit. Vandaag hebben zijn ze met de overdracht begonnen. Maar ik zit al 3 uur zonder bereik op allebei mijn simkaart. Ik heb veel schrik dat het vandaag niet meer in orde komt.
Re: Dommel Mobile
Geplaatst: 07 jan 2014, 18:46
door Muziekbos
Tim.Bracquez schreef:Ben benieuwd, in het buitenland geweest en veel smsjes gestuurd & 10 tal MB data gebruikt om te testen.
Reserveer al maar een draadje op dit forum en haal al maar kalmeer "pillekes" in huis voor als je je factuur onder ogen krijgt. Sta al vol ongeduld te popelen om de verdere Dommel-wedervaren te kunnen lezen
. Na het aanmelden, het proberen te activeren straks het volgende hoofdstuk .... de facturatie .... Beter dan een aflevering van "Thuis" of "Familie" kijken.