70/6 profiel bij edpnet
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ze hebben inderdaad hun eigen bras staan in Sint Niklaas en Brussel.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Wie is "ze" ?gbmed schreef:Maar ze hadden de lijn van fryelectro wél compleet verkeerd geconfigureerd
Zou de fout in dit geval niet bij Belgacom gebeurd zijn, die de lijn moeten opleveren ?
Akoord, edpnet had dit misschien moeten zien ...
Kan je eens kijken in de FritzBox sytem logs op welke BAS je connecteert?fryelectro schreef:Blijkbaar zat ik nog steeds te authenticeren op de BAS van BGC ipv die van edpnet
Bij mij staat er: MSR91GKK5-H101L1711L00LZ (xxx.msr91gkk5.isp.belgacom.be)
Zo kunnen we in de toekomst nog gebruikers helpen die met een zelfde probleem zitten?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- gbmed
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
- Bedankt: 126 keer
Zucht ... De fout ligt 100 % bij EDPNET. Ze hadden dit niet misschien moeten zien, na één maand nota bene, maar onmiddellijk ! Moet dat écht zo lang duren vooraleer ze zien (of moeten toegeven) dat de PPPOE sessie niet op hún BAS wordt opgezet ?philippe_d schreef:Wie is "ze" ?gbmed schreef:Maar ze hadden de lijn van fryelectro wél compleet verkeerd geconfigureerd
Zou de fout in dit geval niet bij Belgacom gebeurd zijn, die de lijn moeten opleveren ?
Akoord, edpnet had dit misschien moeten zien ...
Dat heeft hij gedaan en er stond een MSR van BGC in. En het is vooral EDPnet die hier het nodige uit te leren heeft.Kan je eens kijken in de FritzBox sytem logs op welke BAS je connecteert?fryelectro schreef:Blijkbaar zat ik nog steeds te authenticeren op de BAS van BGC ipv die van edpnet
Bij mij staat er: MSR91GKK5-H101L1711L00LZ (xxx.msr91gkk5.isp.belgacom.be)
Zo kunnen we in de toekomst nog gebruikers helpen die met een zelfde probleem zitten?
-
- Moderator
Als ik het goed begrijp: Belgacom maakt een fout door de lijn verkeerd op te leveren, en je geeft de schuld 100% aan EDPNet ?gbmed schreef:Zucht ... De fout ligt 100 % bij EDPNET. Ze hadden dit niet misschien moeten zien, na één maand nota bene, maar onmiddellijk !
Ik neem aan dat zoiets zéér zelden voorvalt (lees: ik hoop ...), en dus de diagnose van het probleem niet voor de hand ligt.
Wat ik mij afvraag (gewoon uit interesse)
- - Kan een Belgacom BAS dan een PPPoE sessie voor een EDPNet klant opzetten?
- Heeft de Belgacom BAS (vb msr91gkk3) dan een pool van EDPNet IP adressen ter beschikking? Of hoe werkt dat?
Blijkbar weet je meer dan wat hier op het Forum staat?gbmed schreef:Dat heeft hij gedaan en er stond een MSR van BGC in. En het is vooral EDPnet die hier het nodige uit te leren heeft.Kan je eens kijken in de FritzBox sytem logs op welke BAS je connecteert?
Maar mijn vraag was eigenlijk op welke BAS hij nu connecteert
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 28 keer
Een Belgacom BAS kan een PPPoE sessie opzetten voor een edpnet klant als edpnet aangesloten is op het wholesale netwerk van Belgacom.
Lange tijd geleden zaten alle klanten van edpnet op Belgacom wholesale want ik herinner me nog dat ze een grote migratie hebben gedaan van alle klanten. Dat is toen een migratie geweest van wholesale naar het broba netwerk, vermits edpnet toen communiceerde dat ze een eigen Cisco BRAS zouden installeren.
Mijn vermoeden is dat edpnet nog steeds aangesloten zit op het wholesale netwerk, anders zou fryelectro nooit online geraakt zijn op een Belgacom BAS. Vermits alle klanten nu op BROBA zitten heb ik geen flauw idee waarom ze nog op wholesale zouden zitten, maar goed daar zullen wel bepaalde redenen voor zijn.
En ja philippe_d, Belgacom kan eender welke IP's uitdelen op hun BRAS, dus ook edpnet IP's, zo werkte het voor alle klanten toen ze nog op wholesale zaten.
Lange tijd geleden zaten alle klanten van edpnet op Belgacom wholesale want ik herinner me nog dat ze een grote migratie hebben gedaan van alle klanten. Dat is toen een migratie geweest van wholesale naar het broba netwerk, vermits edpnet toen communiceerde dat ze een eigen Cisco BRAS zouden installeren.
Mijn vermoeden is dat edpnet nog steeds aangesloten zit op het wholesale netwerk, anders zou fryelectro nooit online geraakt zijn op een Belgacom BAS. Vermits alle klanten nu op BROBA zitten heb ik geen flauw idee waarom ze nog op wholesale zouden zitten, maar goed daar zullen wel bepaalde redenen voor zijn.
En ja philippe_d, Belgacom kan eender welke IP's uitdelen op hun BRAS, dus ook edpnet IP's, zo werkte het voor alle klanten toen ze nog op wholesale zaten.
- gbmed
- Erelid
Het is duidelijk dat je het helemaal niet begrijpt. Heb jij ooit in de telecomwereld gewerkt ? Ik denk het niet, want anders zou je beter moeten weten. Belgacom voert exact uit wat de klant (in deze de OLO EDPnet) vraagt. Bij deze heeft EDPnet verkeerdelijk doorgegeven dat de klant als Wholesale klant moest worden geconfigureerd, terwijl het een BROBA configuratie had moeten aanvragen.philippe_d schreef:Als ik het goed begrijp: Belgacom maakt een fout door de lijn verkeerd op te leveren, en je geeft de schuld 100% aan EDPNet ?gbmed schreef:Zucht ... De fout ligt 100 % bij EDPNET. Ze hadden dit niet misschien moeten zien, na één maand nota bene, maar onmiddellijk !
Ik neem aan dat zoiets zéér zelden voorvalt (lees: ik hoop ...), en dus de diagnose van het probleem niet voor de hand ligt.
Dit is ondertussen al uitgelegd door "skills". Maar ik moet hierbij wél toevoegen dat EDPnet nog steeds klanten heeft op BASsen van BGC in Wholesale. Dus dit betekent dat er nog steeds virtuele routers zijn geconfigureerd in de BGC BASsen met bepaalde IP pools die ooit zijn aangevraagd door EDPnet aan de RIPE. Nog een kleine les in geschiedenis: EDPnet is lange tijd Wholesales klant geweest van Scarlet dat op zijn beurt een BROBA klant was van BGC. Toen Scarlet werd overgenomen door BGC werd het de facto zélf een Wholesales klant. Voor het gebruik van VDSL2 apparatuur heeft EDPnet een samenwerking met BGC gesloten. De DSL apparatuur bij BGC, de BASsen bij EDPnet, dus het BROBA model.Wat ik mij afvraag (gewoon uit interesse)
- - Kan een Belgacom BAS dan een PPPoE sessie voor een EDPNet klant opzetten?
- Heeft de Belgacom BAS (vb msr91gkk3) dan een pool van EDPNet IP adressen ter beschikking? Of hoe werkt dat?
Oops, ik wist niet dat dit niet mochtBlijkbar weet je meer dan wat hier op het Forum staat?
Op één van EDPnet natuurlijk ...Maar mijn vraag was eigenlijk op welke BAS hij nu connecteert
Laatst gewijzigd door gbmed 15 mei 2013, 10:39, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Moderator
Vandaar mijn vraaggbmed schreef:Het is duidelijk dat je het helemaal niet begrijpt.
Bedankt vor de uiteg.
- Joachim
- ISP Staff
- Twitter: jslabbaert
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 382 keer
Ik vrees dat we toch soms klanten verkeerdelijk opgeleverd zien worden op een wholesale profiel, ipv op een BROBA/WBA profiel, Belgacom doet zeker zijn best, maar soms loopt het ook daar fout. Dit is trouwens één van de redenen waarom we nog steeds connectiviteit bieden op wholesale, we hebben daar geen actieve klanten meer op.gbmed schreef:Belgacom voert exact uit wat de klant (in deze de OLO EDPnet) vraagt. Bij deze heeft EDPnet verkeerdelijk doorgegeven dat de klant als Wholesale klant moest worden geconfigureerd, terwijl het een BROBA configuratie had moeten aanvragen.
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
Mja mijn enigste frustratie is dat de edpnet support mij een maand lang niet heeft willen geloven aangezien ik al heel de tijd aan het zeggen was dat er een cap was op mijn lijn. Er was dus wel degelijk een cap, die van mijn vorige BGC abo.Joachim schreef:we hebben daar geen actieve klanten meer op.
Anyway, blij dat ik geen actieve klant meer ben op dat segment want zelfs die IP's zijn verkeerd geregistreerd aangezien ik op een aantal sites ineens de .nl versie kreeg te zien omdat mijn IP zogezegd uit Nederland kwam (vb de coolblue site).
Hier geen wrok tegenover edpnet want ik kon wel op Internet enzo hoor, alleen was het niet correct en was het erg moeilijk om de support hiervan te overtuigen. Als techneut is zoiets frustrerend als je zelf weet waar het issue zit.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
- Joachim
- ISP Staff
- Twitter: jslabbaert
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 382 keer
Dat begrijp ik, als het niet goed loopt kunnen jullie me altijd een DM sturen, ik probeer het dan wel in orde te krijgen. Verder werken we er aan om onze kwaliteit te verhogen, sommige collega's scoren spijtig genoeg niet voldoende hierop .
-
- Moderator
- Contacteer:
fryelectro schreef:Hier geen wrok tegenover edpnet want ik kon wel op Internet enzo hoor, alleen was het niet correct en was het erg moeilijk om de support hiervan te overtuigen. Als techneut is zoiets frustrerend als je zelf weet waar het issue zit.
Ik zie een oplossing : Userbasers op de helpdesk zetten Meestal mensen die graag dingen proberen en testen met een hart voor electronica en een ziel voor techniek.Joachim schreef:Dat begrijp ik, als het niet goed loopt kunnen jullie me altijd een DM sturen, ik probeer het dan wel in orde te krijgen. Verder werken we er aan om onze kwaliteit te verhogen, sommige collega's scoren spijtig genoeg niet voldoende hierop .
Telefonie = EDPnet + OVH
- gbmed
- Erelid
Bedankt voor dit officiëel bericht, dat siert U.Joachim schreef:Dat begrijp ik, als het niet goed loopt kunnen jullie me altijd een DM sturen, ik probeer het dan wel in orde te krijgen. Verder werken we er aan om onze kwaliteit te verhogen, sommige collega's scoren spijtig genoeg niet voldoende hierop .
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
Even voor de volledigheid melden dat ik ondertussen terug op 70/6 sync maar helaas niet veel meer dan 55 mbit er door krijg:
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
-
- Moderator
- Contacteer:
Not really : de klant krijgt waar hij voor betaalt : 50mbit. Alles wat meer is, is een leuk geschenkje voor hem...gbmed schreef:Het is dus écht voor de happy few !
1) < 400 meter van de ROP én verzwakking van < 0,4 dB
2) én genoeg capaciteit ingekocht door EDPnet
Werk aan de winkel voor hun dus ....
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Moderator
Ik ben dezelfde mening toegedaan.
Gezien de specificaties van het EDPNet abbo (50/6), kan je geen 70/6 "eisen".
Omdat EDPNet niet capt (op PPPoE niveau) zullen sommige gebruikers, die op een LEX zitten waar EDPNet een hogere capaciteit heeft, van een snelheid van 70 mbps kunnen genieten, wat "mooi meegenomen" is ...
Gezien de specificaties van het EDPNet abbo (50/6), kan je geen 70/6 "eisen".
Omdat EDPNet niet capt (op PPPoE niveau) zullen sommige gebruikers, die op een LEX zitten waar EDPNet een hogere capaciteit heeft, van een snelheid van 70 mbps kunnen genieten, wat "mooi meegenomen" is ...
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 6 keer
Kom net terug uit vakantie en merk dat ik door DLM op het 70/6 profiel geplaatst ben tijdens mijn afwezigheid. Leuke verrassing!
Code: Selecteer alles
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
download upload
Line: 69976 kbps 6048 kbps
Modem max: 103116 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 84663 kbps 17738 kbps Estimated!
Profile: 17a
Line length: 366 m Estimated!
Training margin: 14.6 dB
Attenuation: 12.0 dB
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 13 keer
- Contacteer:
ik sinds vandaag edpnet,
direct de test gedaan van de lijn en snelheid, wat ziet m'n oog
best wel verrast van het resultaat.
direct de test gedaan van de lijn en snelheid, wat ziet m'n oog
Code: Selecteer alles
download upload
Line: 29920 kbps 6048 kbps
Modem max: 92120 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 75635 kbps 15847 kbps Estimated!
Line length: 235 m Estimated!
Training margin: 24.7 dB
Attenuation: 7.2 dB
greets
master-magic
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) . (Tv Vlaanderen Basic+).
master-magic
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) . (Tv Vlaanderen Basic+).
-
- Moderator
Als je lijn voldoet aan de criteria voor een 17a profiel (<400m, <0.4dB) dan krijg je een gegarandeerde sync van 30/6.
DLM zal in de komende weken jouw lijn monitoren, en indien mogelijk verhogen naar 50/6, of zelfs naar 70/6.
DLM zal in de komende weken jouw lijn monitoren, en indien mogelijk verhogen naar 50/6, of zelfs naar 70/6.
-
- Pro Member
- Contacteer:
na enkele maanden nog steeds:
download upload
Line: 30064 kbps 6048 kbps
Modem max: 116164 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 95376 kbps 19983 kbps Estimated!
Line length: 220 m Estimated!
Training margin: 30.7 dB
Attenuation: 6.3 dB
dus nog niet veel veranderd hier
download upload
Line: 30064 kbps 6048 kbps
Modem max: 116164 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 95376 kbps 19983 kbps Estimated!
Line length: 220 m Estimated!
Training margin: 30.7 dB
Attenuation: 6.3 dB
dus nog niet veel veranderd hier
greets
master-magic
master-magic
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Wat de echte reden is bij u dat je het niet krijgt kan natuurlijk van veel zaken afhangen, maar ik weet dat er o.a. zijn die met eveneens goede cijfers zoals u, ook geen verhoging krijgen , om de eenvoudige reden dat bij andere bgc klanten die ook op de verspreidingskabel zitten hierdoor een onstabiele lijn krijgen.
- MichelLoyen
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 10 keer
Ja...maar er zijn blijbkaar ook nog andere factoren waardoor er geen profielverhoging is:
Ik was al aan het wachten sinds begin dit jaar en had al meerdere keren hulp gevraagd op het forum en aan Eva. Deze laatste gaf aan in mei aan dat DLM niet actief was en dat ze het nu wel voor me ingeschakeld hadden. In augustus nog altijd geen verandering en heb ik nog eens hulp gevraagd aan Eva. Ze konden niets voor me doen, DLM moet automatisch gaan en het stond reeds actief.
Als laatste wanhopige poging heb ik nog een post op het forum gezet. Een technieker heeft me via DM benaderd en geholpen: binnen 10 dagen op 50Mbit, nog geen week erna op 70Mbit
Ik was al aan het wachten sinds begin dit jaar en had al meerdere keren hulp gevraagd op het forum en aan Eva. Deze laatste gaf aan in mei aan dat DLM niet actief was en dat ze het nu wel voor me ingeschakeld hadden. In augustus nog altijd geen verandering en heb ik nog eens hulp gevraagd aan Eva. Ze konden niets voor me doen, DLM moet automatisch gaan en het stond reeds actief.
Als laatste wanhopige poging heb ik nog een post op het forum gezet. Een technieker heeft me via DM benaderd en geholpen: binnen 10 dagen op 50Mbit, nog geen week erna op 70Mbit
-
- Pro Member
- Contacteer:
Gaan we dat eens navragen dan of het aanstaat aan Eva
Haar eens zoeken
Haar eens zoeken
greets
master-magic
master-magic
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
volgens mij is het probleem dat je als antwoord krijgt dat het inderdaad actief staat (dat heb ik toch ook als antwoord gekregen, en het was dus niet het geval) dus mss toch beter via technieker op het forum proberen
-
- Pro Member
- Contacteer:
Ken hier niet direct een technieker van edpnet of wie ik ook moet hebben.
greets
master-magic
master-magic