Grote internetpanne bij Telenet (3-Feb)
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Bij vriendin zijn ze nog steeds niet online, maar zal wel komen in de loop van de dag. Router al uit/aan gezet, zonder resultaat.
PS : de abo's met een fixed ip : interesse om deze even te geven voor monitoringdoeleinden?
In De Klinge bleef alles precies werken (pro abonnement, fixed ip, 120mbit down/10mbit up, docsis modem only.
http://smokeping.noc2go.eu/smokeping/sm ... .DCINDNS01
PS : de abo's met een fixed ip : interesse om deze even te geven voor monitoringdoeleinden?
In De Klinge bleef alles precies werken (pro abonnement, fixed ip, 120mbit down/10mbit up, docsis modem only.
http://smokeping.noc2go.eu/smokeping/sm ... .DCINDNS01
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Leuk ... ook voor de niet-interactieve klanten ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Netjes!
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 11 okt 2010, 08:45
- Locatie: Diest
klein accident
-
- Elite Poster
- Berichten: 2472
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Brengt userbase verslag uit van de persconferentie ?
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 130203_034
Het telecombedrijf geeft om 15u30 een persconferentie in Mechelen.
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 130203_034
Het telecombedrijf geeft om 15u30 een persconferentie in Mechelen.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
We kregen geen uitnodiging
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Philippe, misschien zijn ze een beetje beducht dat er "moeilijke" vragen gesteld zouden worden.
- Dafke
- Elite Poster
- Berichten: 2755
- Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Zijn er mensen met een MODEM-ONLY die ook getroffen zijn geweest?
Bij mijn kennissenkring diegene met enkel een modem-only, hebben geen problemen ondervonden, ook ik niet.
Bij mijn kennissenkring diegene met enkel een modem-only, hebben geen problemen ondervonden, ook ik niet.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Jep, modem only.
En van ongeveer 6u15 tot bijna 12u00 buiten dienst.
En van ongeveer 6u15 tot bijna 12u00 buiten dienst.
-
- Elite Poster
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
- Locatie: Hoboken
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 49 keer
Hier modem only in Hoboken en nu net 15 minuten geleden pas weer online kunnen komen.
Heeft dus langer als alle anderen geduurd.
Grts Dave
Heeft dus langer als alle anderen geduurd.
Grts Dave
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 30 mei 2012, 07:10
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik vind van niet. Ik betaal 65 Euro per maand voor m'n internetverbinding en verwacht dat die dan ook altijd beschikbaar is.thamar schreef: 'k Verschiet al van die berichten over compensatie hier en compensatie daar, toch wel lichtjes een beetje overdreven lijkt me...
Al geluk dat ik vandaag niet "van wacht" ben, of ik had naar het werk kunnen rijden ipv een VPN connectie te leggen.
En als jij 1MB boven je "grootverbruik limiet" komt met je Telemeter wordt je ook op smalband gesmeten. Dus voor een operator die zo strikte regels hanteert moet je ook niet tolerant zijn wanneer hijzelf in de fout gaat. Je oogst wat je zaait...
Daarbij komt nog de amateuristische manier waarop klanten (niet) geïnformeerd worden.
- Rond 8u belde ik naar 015666666, en kreeg het standaard menu te horen. Voor "technische ondersteuning" kreeg ik daar te horen dat de klantendienst maar om 9u open is.
Op dit ogenblik wist men maar al te goed dat er een probleem was. Men had dan al een boodschap kunnen inspreken om de bellende klanten te verwittigen.
- Op de webpage met het klantendienst tel-nummer stond om 8u reeds dat er verbeteringswerken aan de gang waren. Ook hier kon men al een bericht over de panne plaatsen.
- Om 9u terug 015666666 gebeld, en toen kreeg je helemaal niets te horen (wss omdat gans Vlaanderen aan het bellen was).
- Op de telenet homepage staat nu nog steeds "Sorry, we zijn aanpassingen aan de site aan het aanbrengen". Nog steeds geen letter over de panne.
Nu was wss gans Vlaanderen de modem en router aan het rebooten...
Klanten op een deftige manier informeren is het minimum. Zelfs dat is niet gebeurd.
De klanten moeten via radio en internet op GSM (als je dat hebt) maar uitvissen wat er aan de hand is.
Dus ja, enige vorm van compensatie is wel het minimum...
/C
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik krijg alleen Sporting 1-3 te zien (kanaal 200-202)meon schreef:Een soort compensatie van TN:Twitter: https://twitter.com/Telenet/status/298052001428811776
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Hier een modem only: vanaf 4u30 tot 14u geen internet gehad. Speciaal om 7u opgestaan om wat werk gedaan gekregen te hebben en dan dat weer. dit is overigens niet de eerste keer, heb hier ook met hun professioneel abonnement al problemen gehad, ook toen waren het DHCP problemen.Dafke schreef:Zijn er mensen met een MODEM-ONLY die ook getroffen zijn geweest?
Bij mijn kennissenkring diegene met enkel een modem-only, hebben geen problemen ondervonden, ook ik niet.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Sorry maar als je van wacht bent voor IT en je wilt ten alle tijden vermijden dat je moet naar je werk rijden, tja dan moet je backups voorzien he...
Als ik van wacht ben heb ik ook 30' om op mijn werk te zijn, als mijn fiets een platte band heeft dan is't in lichte looppas. 'k Ga dan toch ook niet lopen klagen bij Schwalbe dat mijn band plat was.
Er kan altijd iets misgaan, hoe je het ook draait of keert. Zolang er geen doden vallen is er toch niks aan de hand of zie ik dat nu weer compleet verkeerd? En het is ook niet dat heel het systeem er iedere week uitligt he...
Maja het gras is altijd groener zeker...
Als ik van wacht ben heb ik ook 30' om op mijn werk te zijn, als mijn fiets een platte band heeft dan is't in lichte looppas. 'k Ga dan toch ook niet lopen klagen bij Schwalbe dat mijn band plat was.
Er kan altijd iets misgaan, hoe je het ook draait of keert. Zolang er geen doden vallen is er toch niks aan de hand of zie ik dat nu weer compleet verkeerd? En het is ook niet dat heel het systeem er iedere week uitligt he...
Maja het gras is altijd groener zeker...
Laatst gewijzigd door Ramaht 03 feb 2013, 16:00, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
- Locatie: Hoboken
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 49 keer
Ik heb trouwens enkel internet van telenet.
Wat voor compensatie zit er dan voor mij in want met een dagpas voor voetbal ben ik niets heh aangezien ik geen tv heb van telenet.
Wat voor compensatie zit er dan voor mij in want met een dagpas voor voetbal ben ik niets heh aangezien ik geen tv heb van telenet.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
@ cfke
volgens mij kan er niemand garanderen dat er geen enkele keer een mankement optreedt net zoals geen enkel merk van wagens kan garanderen dat hun autos nooit in panne zal staan, dat is gewoon onmogelijk dit is nu eenmaal techniek
volgens mij kan er niemand garanderen dat er geen enkele keer een mankement optreedt net zoals geen enkel merk van wagens kan garanderen dat hun autos nooit in panne zal staan, dat is gewoon onmogelijk dit is nu eenmaal techniek
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Waarschijnlijk mensen met een modem only, met daarachter een router.Dafke schreef:Zijn er mensen met een MODEM-ONLY die ook getroffen zijn geweest?
Bij mijn kennissenkring diegene met enkel een modem-only, hebben geen problemen ondervonden, ook ik niet.
Zolang die router geen "IP /renew" request gestuurd heeft naar de dhcp zal hij waarschijnlijk blijven werken met het bestaand IP adres.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
ipconfig /renew of niet... leases expiren (en worden iedere 50% verlengd). Het feit of je een combi of modem-only hebt mag trouwens geen verschil geven, uiteindelijk is DHCP gewoon een standaard die voor iedereen hetzelfde is.
Toen ik zonet naar m'n lease expiry zag stond deze nog op zo'n 8u30, snel even een release/renew gedaan en nu staat hij zelfs maar op 2u30 ?
Telenet is dus duidelijk z'n expiries aan het aanpassen geweest vandaag (geen idee wat de lease time voordien was).
Toen ik zonet naar m'n lease expiry zag stond deze nog op zo'n 8u30, snel even een release/renew gedaan en nu staat hij zelfs maar op 2u30 ?
Telenet is dus duidelijk z'n expiries aan het aanpassen geweest vandaag (geen idee wat de lease time voordien was).
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Het gaat de laatste tijd steeds vaker mis bij Telenet... misschien omdat ze besparen op netwerkinvesteringen?thamar schreef:Er kan altijd iets misgaan, hoe je het ook draait of keert.
-
- Plus Member
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 19 jan 2010, 11:51
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 7 keer
Er is een tijd geweest dat Telenet zo goed als nooit downtime had. Hopelijk is dat niet verleden tijd.
-
- Pro Member
- Berichten: 401
- Lid geworden op: 20 aug 2011, 11:52
- Twitter: tendonsie
- Locatie: Wervik, België
- Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
- Bedankt: 40 keer
- Contacteer:
Jaja het internet ging uit in de helft van België
Tijd dat ze ook 3G backup in hun abo's doen zoals bij Belgacom.
Tijd dat ze ook 3G backup in hun abo's doen zoals bij Belgacom.
Mijn websitesoverzicht & hardware: Tendonsie.com <-> Tendonsie Services Comm. V. (Nieuwe Site) <-> WorldofMinecraft
- devilkin
- Elite Poster
- Berichten: 4884
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Honestly couldn't care less. Moesten ze nu een deftige compensatie geven ..meon schreef:Een soort compensatie van TN:Twitter: https://twitter.com/Telenet/status/298052001428811776
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Deze ochtend geen internet via Telenet. Geen idee waarom. Gezocht naar open wifi, en gevonden. Een buur met een openstaande wifi, een klant van Belgacom. Ik vond mijn weg naar dit forum. Dan las ik dat het een grote panne bij Telenet is. Ik vind het wel keurig dat Telenet duidelijk "sorry" zegt op hun website. Een passende compensatie zou ik vinden dat Telenet mijn abonnement kosteloos met één dag verlengt. Ik vermoed dat de verantwoordelijken van Telenet ook dit forum lezen om in te schatten wat de impact is
van deze panne.
van deze panne.
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 30 mei 2012, 07:10
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik heb nooit gezegd dat er met techniek niets kan mis gaan, maar als je het hoogte internettarief van Europa betaald, dan verwacht je daar een degelijke service voor terug.proximusboyke schreef:@ cfke
volgens mij kan er niemand garanderen dat er geen enkele keer een mankement optreedt net zoals geen enkel merk van wagens kan garanderen dat hun autos nooit in panne zal staan, dat is gewoon onmogelijk dit is nu eenmaal techniek
Als je m'n post leest zie je dat dit hier niet het geval was, integendeel.
En als het dan toch mis gaat dan verwacht men een compensatie. Punt.
Net zoals jij als klant geen dag te laat mag zijn met betalen of niet boven de downloadlimiet mag.
(En die "sporting pas" is geen compensatie want ik heb geen kabeltv.)
Als er met je wagen een technisch mankement optreedt, dan wordt dit ook verholpen tijdens de garantie, en zelfs na de garantie als er sprake is van een design probleem (bij merken die belang hechten aan kwaliteit en service).
Soit, het is gebeurd, en over compensatie of niet kunnen we hier zoveel leuteren als we willen.
De zet is nu aan Telenet...
-
- Premium Member
- Berichten: 560
- Lid geworden op: 27 aug 2006, 13:17
- Locatie: Poperinge
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 66 keer
Blijkbaar is de persconferentie gedaan
http://www.demorgen.be/dm/nl/5403/Inter ... enet.dhtml
Gratis film
Volgens Sickinghe heeft meer dan de helft van de klanten een impact ondervonden en heeft niet iedereen de dag kunnen invullen zoals gepland. "Daarom willen wij ons excuseren en gaan we onze klanten een gratis film naar keuze aanbieden." Ook de sport- en voetbalkanalen staan vandaag open tot na de Superbowlwedstrijd.
http://www.demorgen.be/dm/nl/5403/Inter ... enet.dhtml
Gratis film
Volgens Sickinghe heeft meer dan de helft van de klanten een impact ondervonden en heeft niet iedereen de dag kunnen invullen zoals gepland. "Daarom willen wij ons excuseren en gaan we onze klanten een gratis film naar keuze aanbieden." Ook de sport- en voetbalkanalen staan vandaag open tot na de Superbowlwedstrijd.
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 30 mei 2012, 07:10
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 4 keer
Gratis film?
Wat voor de klanten die geen digitale TV hebben?!
Een "sorry" is het beste dat die mogen verwachten?
Zal ik onthouden voor wanneer ik m'n factuur ooit eens te laat zou betalen. "Sorry"...
Wat voor de klanten die geen digitale TV hebben?!
Een "sorry" is het beste dat die mogen verwachten?
Zal ik onthouden voor wanneer ik m'n factuur ooit eens te laat zou betalen. "Sorry"...
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Wat met de mensen die geen digitale tv hebben of geen sportliefhebber zijn? Niet iedereen zal dit ervaren als een compensatie ....
Ik vind dat ze er goedkoop willen uitkomen.
Hier is de modem de laatste 6 maand toch al paar keer niet online geraakt waardoor we een paar uur geen internet hadden met vandaag nog niet erbij, meer dan een sorry hebben we nog niet gekregen!
Ik vind dat ze er goedkoop willen uitkomen.
Hier is de modem de laatste 6 maand toch al paar keer niet online geraakt waardoor we een paar uur geen internet hadden met vandaag nog niet erbij, meer dan een sorry hebben we nog niet gekregen!
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
- tommekentom
- Premium Member
- Berichten: 571
- Lid geworden op: 31 maa 2012, 16:41
- Twitter: MisterTommie
- Locatie: Lille, FR
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 24 keer
- Contacteer:
en waar vraag je die gratis film aan? ik heb net in de tv-theek gekeken en als ik een film wil opvragen moet ik gewoon de normale prijs voor deze film betalen
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
-
- Elite Poster
- Berichten: 2472
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Het is wel een leuke vaststelling de compensatie in de vorm van: gratis film & gratis sportkanalen.
Dus enkel de klanten met tv zijn belangrijk voor telenet (wat voor de internet only of internet/telefoon of internet / analoge tv) ?
Analoge tv is nooit down geweest, enkel digitale op aanvraag.
Grootste impact was op de internet dienst dus ik zou het logisch vinden dat daar een compensatie zou op gebeuren.
Bizar maar het geeft wel een blik op de interne gedachtengang van telenet.
Dus enkel de klanten met tv zijn belangrijk voor telenet (wat voor de internet only of internet/telefoon of internet / analoge tv) ?
Analoge tv is nooit down geweest, enkel digitale op aanvraag.
Grootste impact was op de internet dienst dus ik zou het logisch vinden dat daar een compensatie zou op gebeuren.
Bizar maar het geeft wel een blik op de interne gedachtengang van telenet.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1613
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Ze gingen de klanten persoonlijk verwittigen voor die film, dus nog afwachten denk ik.
Als Telenet(internet)-klant zou ik ook niet tevreden zijn met deze compensaties, maar voor mij komt dit goed uit. Ik gebruik enkel analoge tv van Telenet. De SD digibox ligt normaal in de doos. Vandaag speciaal boven gehaald om heel de dag (als zieke mens) naar de voetbal te kunnen kijken en toch geen last gehad van de panne. Zo is m'n zondag toch volledig gevuld.
Als Telenet(internet)-klant zou ik ook niet tevreden zijn met deze compensaties, maar voor mij komt dit goed uit. Ik gebruik enkel analoge tv van Telenet. De SD digibox ligt normaal in de doos. Vandaag speciaal boven gehaald om heel de dag (als zieke mens) naar de voetbal te kunnen kijken en toch geen last gehad van de panne. Zo is m'n zondag toch volledig gevuld.
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 30 mei 2012, 07:10
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 4 keer
Deze "compensatie" is eigenlijk een dikke opgestoken middelvinger van Telenet naar de klanten toe.
Ik heb geen digitale TV, dus met deze compensatie ben ik niets.
Ik zie het zo al gebeuren op de "crisisvergadering"': "We moeten toch iets geven als tegemoetkoming en "mea culpa"? 10% korting op de volgende factuur? Nee, dat is een verlaging op de omzet... Geef ze rap ne gratis film en wat voetbal, kost ons niks en ze stoppen wel met zagen."
En de monopolist deed rustig voort....
Moest ik een deftig alternatief hebben waar ik woon, ik was al 10 keer weg...
Ik heb geen digitale TV, dus met deze compensatie ben ik niets.
Ik zie het zo al gebeuren op de "crisisvergadering"': "We moeten toch iets geven als tegemoetkoming en "mea culpa"? 10% korting op de volgende factuur? Nee, dat is een verlaging op de omzet... Geef ze rap ne gratis film en wat voetbal, kost ons niks en ze stoppen wel met zagen."
En de monopolist deed rustig voort....
Moest ik een deftig alternatief hebben waar ik woon, ik was al 10 keer weg...
- tommekentom
- Premium Member
- Berichten: 571
- Lid geworden op: 31 maa 2012, 16:41
- Twitter: MisterTommie
- Locatie: Lille, FR
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 24 keer
- Contacteer:
ben ik ook benieuwd naar... die melding hebben ze waarschijnlijk al 100x op Mijn telenet gezet maar bij mijn weten is er nooit iets veranderteternum schreef:Ik ben nu toch wel "een beetje" benieuwd naar wat die verbeteringswerken precies inhouden ...
Gelukkig werkt mijn BGC VDSL2 verbinding vlekkeloos.
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
-
- Pro Member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 24 okt 2007, 10:57
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 21 keer
Sinds vanmorgen 05:50 krijg ik op mijn fibernet business abonnement geen DHCP leases meer van 2 uur voor mijn static IP, maar een lease van 12u.
Voor de rest niet offline geweest tijdens heel de dag op mijn static IP.
Wel offline geweest op een test (pfsense) firewall die een dynamic IP lease heeft, vanaf 05:35 tot 11:41. OT: schitterende firewall trouwens die pfsense (outbound load-balancing etc)
Voor de rest niet offline geweest tijdens heel de dag op mijn static IP.
Wel offline geweest op een test (pfsense) firewall die een dynamic IP lease heeft, vanaf 05:35 tot 11:41. OT: schitterende firewall trouwens die pfsense (outbound load-balancing etc)
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
- Locatie: TIELT
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
ik heb niet kunnen werken, mn zoon ook niet voort school.... wat ben ik met voetbal, interesseerd me gen moer en de meeste films heb ik al gezien.......
Sinds 1 februari heb ik al problemen met DHCP en renew van IP-adressen op mijn dyndns-servers, soms staan er interne ipv externe ip's....
Kon niet bellen, niet via teenet maar ook niet via mijn VOIP provider....
Het minste zou toch 2 weken gratis internet moeten zijn, en als ze het serieus menen met hun sorry was 1 maand gratis niet teveel gevraagd, ik betaal immers elke maand voor mijn XL-shake met Prime ea ruim 120 euro!!!
Sinds 1 februari heb ik al problemen met DHCP en renew van IP-adressen op mijn dyndns-servers, soms staan er interne ipv externe ip's....
Kon niet bellen, niet via teenet maar ook niet via mijn VOIP provider....
Het minste zou toch 2 weken gratis internet moeten zijn, en als ze het serieus menen met hun sorry was 1 maand gratis niet teveel gevraagd, ik betaal immers elke maand voor mijn XL-shake met Prime ea ruim 120 euro!!!
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
- Locatie: TIELT
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
werkte grotendeels terug tegn 13u maar nu er weer uit gevlogen met internet en telefonie....
snelheid ook maar 40mb/sec ipv 100mb download.....
snelheid ook maar 40mb/sec ipv 100mb download.....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Elite Poster
- Berichten: 2472
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
@laroyj
Als je dan toch zoveel budget hebt voor je internet, misschien eens overwegen om een simpeler abbonementje te nemen bij Telenet en een vdsl2 abbonementje, er zijn ondertussen genoeg betaalbare oplossingen met failover / loadbalancing. Betaal je evenveel waarschijnlijk en heb je redundant internet op 2 technologien.
Ik zie hier ook een paar pro lijnen die niet offline geweest zijn, ik zie nu ook lease times van 12 uur kan alleen niet lang genoeg teruggaan in de logs om te zien sinds wanneer dit is, was vroeger 2 uur.
DHCP lease info: ip[81.xxx.xxx.xxx] mask[255.255.192.0] gw[81.xxx.xxx.xxx] host_name[xxxxxxxxx] domain_name[telenet.be] server_name[NOT GIVEN] dns_server1[195.130.130.139] dns_server2[195.130.131.11] ttl[64] mtu[1500] renew_time[2013/2/3 23:48:19] expire_time[2013/2/4 05:48:19]
Als je dan toch zoveel budget hebt voor je internet, misschien eens overwegen om een simpeler abbonementje te nemen bij Telenet en een vdsl2 abbonementje, er zijn ondertussen genoeg betaalbare oplossingen met failover / loadbalancing. Betaal je evenveel waarschijnlijk en heb je redundant internet op 2 technologien.
Ik zie hier ook een paar pro lijnen die niet offline geweest zijn, ik zie nu ook lease times van 12 uur kan alleen niet lang genoeg teruggaan in de logs om te zien sinds wanneer dit is, was vroeger 2 uur.
DHCP lease info: ip[81.xxx.xxx.xxx] mask[255.255.192.0] gw[81.xxx.xxx.xxx] host_name[xxxxxxxxx] domain_name[telenet.be] server_name[NOT GIVEN] dns_server1[195.130.130.139] dns_server2[195.130.131.11] ttl[64] mtu[1500] renew_time[2013/2/3 23:48:19] expire_time[2013/2/4 05:48:19]
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
- Locatie: TIELT
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
ik heb wel 20 externe ip-adressen nodig voor diverse dyndns-severs, slingbox, camerabewaking etc, had vroeger ook vdsl2 van scarlet , samen met goedkoop abonnement van telenet, samen dezelfde prijs maar te weinig ip-adressen....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be