Weet wel dat het hele carrier update proces er origineel gekomen is op vraag van de carriers. Die wilden meer invloed over wat er mogelijk is en niet (vb verbieden van theetering etc).MClaeys schreef:... er zou niet eens een carrier update nodig moeten zijn om 4G te activeren.
iPhone 5 en LTE
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Die carrier updates waren een toegeving omdat ze voor de rest quasi niets mochten.
Je mag niet vergeten dat voor de iPhone, het de gewoonte was dat providers een groot wallpaper met hun logo op je scherm plakten en allerlei crap/ad-ware installeerden die je niet zomaar kon verwijderen. (op de eerste android verkocht door Belgacom, HTC Magic kon je, tenzij met allerlei truken, geen Youtube bekijken.
In weze is het gewoon een partijtje armworstelen tussen 2 commerciële partners met tegengestellde belangen.
Je mag niet vergeten dat voor de iPhone, het de gewoonte was dat providers een groot wallpaper met hun logo op je scherm plakten en allerlei crap/ad-ware installeerden die je niet zomaar kon verwijderen. (op de eerste android verkocht door Belgacom, HTC Magic kon je, tenzij met allerlei truken, geen Youtube bekijken.
In weze is het gewoon een partijtje armworstelen tussen 2 commerciële partners met tegengestellde belangen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Maar het helpt niet veel als ze er zelf niks aan kunnen wijzigen, dus wel een kromme toegeving dan op een vraag van de providers. + Welke provider vraagt nu om 4G te blokkeren op zijn 4G netwerk? dus die optie had daar niet in moeten zitten of enkel op aanvraag uitgeschakeld moeten zijn .philippe_d schreef:Weet wel dat het hele carrier update proces er origineel gekomen is op vraag van de carriers. Die wilden meer invloed over wat er mogelijk is en niet (vb verbieden van theetering etc).MClaeys schreef:... er zou niet eens een carrier update nodig moeten zijn om 4G te activeren.
Die rommel van wallpapers etc... is na de iPhone ook nog steeds de gewoonte, in België komt het gewoon minder voor tegenwoordig Ik heb daar nooit echt last van gehad want bij Symbian deden ze dat niet (of toch niet bij de toestellen die ik kocht dan )
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Een provider zou er bv. voor kunnen kiezen om enkel zijn duurdere abonnementen LTE aan te bieden, net zoals ze enkel aan duurdere abonnementen tethering of Facetime over 3G aanbieden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Maar dat kan bij de iPhone evengoed niet, dus het nut ontgaat mij nog steeds om dit in die carrier update te steken dan. En ik denk dat er wel andere manieren zijn voor providers om dit dan voor bepaalde abonnementen te blokkeren, manieren die op elk toestel werken .
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Het gaat er niet over dat Apple of Proximus "moedwillig" 4G/LTE netwerken "blokkeert", het gaat erover dat er blijkbaar extra informatie nodig is om naar een 4G/LTE netwerk te verbinden. Deze informatie zit nu _niet_ op een iPhone als die verbonden is met het Proximus netwerk. Naar mijn gevoel was dit soort informatie ook niet nodig om naar een 3G netwerk te verbinden. 4G/LTE zal op dat vlak iets anders werken.
Het gaat erover dat een iPhone met een Proximus simkaart terugvalt op "zeer algemene" Carrier settings. De informatie/configuratie die nodig is om naar een 4G netwerk te verbinden zit gewoon niet in deze algemene carrier settings.
Naar wat ik vermoed zal Proximus de nodige informatie over hun 4G netwerk naar Apple gestuurd hebben. Maar aangezien de relatie tussen Apple en Proximus niet van zo'n hoog niveau is, zal Apple er niet voor staan te springen. Er is ergens een "reden" waarom Apple die nieuwe carrier settings niet pusht, maar wat die reden is, dat kunnen we niet weten. Is het Apple die de scumbag uithangt, en zegt "foert, dan moet ge maar partner worden, anders doen we het "ooit wel eens"", of vragen ze er geld voor, of hangen ze er andere voorwaarden aan waaraan Proximus niet kan/wil voldoen...
Giswerk.
Het gaat erover dat een iPhone met een Proximus simkaart terugvalt op "zeer algemene" Carrier settings. De informatie/configuratie die nodig is om naar een 4G netwerk te verbinden zit gewoon niet in deze algemene carrier settings.
Naar wat ik vermoed zal Proximus de nodige informatie over hun 4G netwerk naar Apple gestuurd hebben. Maar aangezien de relatie tussen Apple en Proximus niet van zo'n hoog niveau is, zal Apple er niet voor staan te springen. Er is ergens een "reden" waarom Apple die nieuwe carrier settings niet pusht, maar wat die reden is, dat kunnen we niet weten. Is het Apple die de scumbag uithangt, en zegt "foert, dan moet ge maar partner worden, anders doen we het "ooit wel eens"", of vragen ze er geld voor, of hangen ze er andere voorwaarden aan waaraan Proximus niet kan/wil voldoen...
Giswerk.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Moderator
Selder +1
Dat is inderdaad een goede samenvatting van de situatie.
En hoe de discussies verlopen tussen Apple en Belgacom is natuurlijk puur speculatie. Dit soort gesprekken worden begrijpelijk niet via de media gevoerd.
Apple is wellicht Belgacom's beste vriend niet, gezien ze met Mobistar in zee gaan, en Belgacom is Apple's beste vriend niet, gezien ze met Samsung in zee gaan. Maar beide hebben er alle baat bij om LTE volledig vrij te geven op de i-Phone 5. Ik ga er dus van uit dat dit wel redelijk vlug geregeld wordt.
Misschien moeten we de Proximus/Apple discussie hier afsluiten (of afsplitsen in een aparte topic, hoewel dat wel moeilijk gaat worden). Als moderator vind ik dat we deze topic nu al genoeg "bevuild" hebben met de i-phone discussie .
Dat is inderdaad een goede samenvatting van de situatie.
En hoe de discussies verlopen tussen Apple en Belgacom is natuurlijk puur speculatie. Dit soort gesprekken worden begrijpelijk niet via de media gevoerd.
Apple is wellicht Belgacom's beste vriend niet, gezien ze met Mobistar in zee gaan, en Belgacom is Apple's beste vriend niet, gezien ze met Samsung in zee gaan. Maar beide hebben er alle baat bij om LTE volledig vrij te geven op de i-Phone 5. Ik ga er dus van uit dat dit wel redelijk vlug geregeld wordt.
Misschien moeten we de Proximus/Apple discussie hier afsluiten (of afsplitsen in een aparte topic, hoewel dat wel moeilijk gaat worden). Als moderator vind ik dat we deze topic nu al genoeg "bevuild" hebben met de i-phone discussie .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Nochtans lukt dit bij andere merken zonder enig probleem... toch raar ? Ik veronderstel dus dat je stelling ook "maar uit te lucht is gegrepen" ?selder schreef:Het gaat er niet over dat Apple of Proximus "moedwillig" 4G/LTE netwerken "blokkeert", het gaat erover dat er blijkbaar extra informatie nodig is om naar een 4G/LTE netwerk te verbinden. Deze informatie zit nu _niet_ op een iPhone als die verbonden is met het Proximus netwerk. Naar mijn gevoel was dit soort informatie ook niet nodig om naar een 3G netwerk te verbinden. 4G/LTE zal op dat vlak iets anders werken.
- selder
- Moderator
Ik kijk alleen maar naar wat er werkt en wat niet. Als Apple de nodige informatie over 4G netwerken provider afhankelijk maakt, en niet in de "algemene settings" steekt, dan kan je zo deze problematiek verklaren.r2504 schreef:Nochtans lukt dit bij andere merken zonder enig probleem... toch raar ? Ik veronderstel dus dat je stelling ook "maar uit te lucht is gegrepen" ?
Andere fabrikanten doen dat dan blijkbaar wél, of hebben een systeem waarbij ze de nodige gegevens opvragen of whatever...
Het is allemaal giswerk hé, niemand hier werkt bij Apple of Proximus en weet dus 100% wat er aan de hand is. Dient daar een forum niet voor?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Inderdaad... maar dan is je onderstaande uitspraak ook niet terecht !selder schreef:Het is allemaal giswerk hé, niemand hier werkt bij Apple of Proximus en weet dus 100% wat er aan de hand is. Dient daar een forum niet voor?
Bottom line is dat het niet werkt zonder (blijkbaar) tussenkomst van Apple... voor de consument is dit wat mij betreft hetzelfde als "blokkeren".selder schreef:Het gaat er niet over dat Apple of Proximus "moedwillig" 4G/LTE netwerken "blokkeert"
Proximus weet trouwens al langer dat het live zou gaan met z'n LTE netwerk... het heeft dus ook al genoeg tijd gehad om dit te testen en te praten met Apple.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 41 keer
Klanten hebben geen enkele boodschap aan verhoudingen tussen bedrijven.
Zelfs na vooraf op de hoogte gebracht te zijn door Proximus over hun 4G
doet Apple zelfs de moeite niet om over dit probleem te communiceren.
Waarom blokkeerd Apple "by default" non-partners op 4G-LTE?
Ik blijf dit gewoon NOT DONE (en arrogant) vinden tov. hun klanten.
Apple moet garanderen dat hun producten werken volgens de specificaties.
Zelfs na vooraf op de hoogte gebracht te zijn door Proximus over hun 4G
doet Apple zelfs de moeite niet om over dit probleem te communiceren.
Waarom blokkeerd Apple "by default" non-partners op 4G-LTE?
Ik blijf dit gewoon NOT DONE (en arrogant) vinden tov. hun klanten.
Apple moet garanderen dat hun producten werken volgens de specificaties.
- selder
- Moderator
That's Apple Apple is er om bekend om héél veel controle over alles en nog wat te willen behouden. Appstore iemand?
scumbag Apple
scumbag Apple
-
- Moderator
Zolang deze klanten hun toestellen blijven kopen en er heel veel geld voor over hebben ...tonym schreef:Ik blijf dit gewoon NOT DONE (en arrogant) vinden tov. hun klanten.
Niemand is verplicht om klant te blijven van een leverancier die ze "arrogant' vinden
We leven in een vrije wereld.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 69 keer
Ook giswerk en dat maakt jouw uitspraak even geloofwaardig dan de anderen.r2504 schreef: Bottom line is dat het niet werkt zonder (blijkbaar) tussenkomst van Apple... voor de consument is dit wat mij betreft hetzelfde als "blokkeren".
Ik denk dat, als we van de daken schreeuwen dat de iPhone 5 niet werkt met proximus LTE, er heel snel een oplossing zal komen.
Ik denk dat Apple liever iPhone 5's verkoopt dan toeziet hoe die LTE Samsungs als zoete broodjes over de toonbank gaan.
Dus jullie weten wat doen vanavond op café.
Spread the Word!
Ik denk dat Apple liever iPhone 5's verkoopt dan toeziet hoe die LTE Samsungs als zoete broodjes over de toonbank gaan.
Dus jullie weten wat doen vanavond op café.
Spread the Word!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
True, als dat gaat blijven aanslepen zullen ze dat aan de S3 LTE verkoop toch wel merken.
Aan de andere kant, op het Apple forum staat dat er al een paar kunnen verbinden, dus misschien dat er toch schot in de zaak komt.
Time will tell, mij maakt het niet uit want he geen 4G toestel, maar ben wel benieuwd naar het vervolg.
edit: uit nieuwsgierigheid eens bij de settings gaan kijken. Sinds kort staat er LTE tussen dus binnenkort toch ergens eens testen.
Vermoed dat het aan andere band is maar kan altijd maar proberen.
Aan de andere kant, op het Apple forum staat dat er al een paar kunnen verbinden, dus misschien dat er toch schot in de zaak komt.
Time will tell, mij maakt het niet uit want he geen 4G toestel, maar ben wel benieuwd naar het vervolg.
edit: uit nieuwsgierigheid eens bij de settings gaan kijken. Sinds kort staat er LTE tussen dus binnenkort toch ergens eens testen.
Vermoed dat het aan andere band is maar kan altijd maar proberen.
Laatst gewijzigd door decat 09 nov 2012, 13:22, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Lijkt me logisch, gezien Apple eerder al tethering blokkeerde voor Mobistar-klanten omdat de afspraak tussen de twee nu eenmaal was dat tethering geblokkeerd moest zijn.theduvelking schreef:Ook giswerk en dat maakt jouw uitspraak even geloofwaardig dan de anderen.r2504 schreef: Bottom line is dat het niet werkt zonder (blijkbaar) tussenkomst van Apple... voor de consument is dit wat mij betreft hetzelfde als "blokkeren".
Proximus heeft geen enkele band met Apple (hoewel Apple dat graag zou hebben). Wie weet is het gewoon een manier van Apple om druk te leggen op hen?
-
- Moderator
Volgens een Proximus medewerker op het Apple Support Forum (username "Auka") ziet hij op dit ogenblik 7 Proximus klanten die met een i-phone 5 op 4G zitten: https://discussions.apple.com/message/20238302#20238302
Er komt dus wellicht schot in de zaak. Er zijn blijkbaar wel nog 2 dingen nodig:
Er komt dus wellicht schot in de zaak. Er zijn blijkbaar wel nog 2 dingen nodig:
- - je moet LTE waarschijnlijk zelf activeren op de i-phone 5
- LTE moet vrijgeschakeld zijn op jouw nummer. Dat is blijkbaar niet altijd het geval
Laatst gewijzigd door philippe_d 09 nov 2012, 19:49, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: typo gecorrigeerd
Reden: typo gecorrigeerd
-
- Moderator
afgesplitst van Belgacom lanceert 4G, zie: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 00#p459561
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
met een i-phone 4 dan nog of is dit een typo en moet het i-phone 5 zijn?philippe_d schreef:Volgens een Proximus medewerker op het Apple Support Forum (username "Auka") ziet hij op dit ogenblik 7 Proximus klanten die met een i-phone 4 op 4G zitten: https://discussions.apple.com/message/20238302#20238302
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- Zorba
- Elite Poster
- Bedankt: 57 keer
Heb moeite om een anonymous persoon op internet te geloven en zomaar mijn nummer te sturen en niemand daar kan bevestigen dat het werkt wat hij doet...
[ Post made via mobile device ]
-
- Moderator
Niet zo anonymous ... hij gebruikt een @belgacom.be mail adresZorba schreef:Heb moeite om een anonymous persoon op internet te geloven en zomaar mijn nummer te sturen en niemand daar kan bevestigen dat het werkt wat hij doet...
- Zorba
- Elite Poster
- Bedankt: 57 keer
Nu we toch bezig zijn; het is iPhone 5; niet i-phone of eender welke andere variant.philippe_d schreef:een i-phone 5
En een @belgacom adres betekent weinig imo. Proximus deelde ook zomaar e-mail adressen uit.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
Als het een belgacom adres is zal daar vermoedelijk zijn echte naam voor staan.
Google die even en je kan al snel teweten komen waar hij werkt, door bv profiel op linkedin of openbaar facebook profiel.
Google die even en je kan al snel teweten komen waar hij werkt, door bv profiel op linkedin of openbaar facebook profiel.
-
- Premium Member
De persoon lijkt me redelijk geloofwaardig.
-
- Moderator
Wegens privacy redenen ga ik hier niet de naam van deze persoon meedelen.
Ik kan alleen bevestigen dat hij een Proximus medewerker is.
Ik kan alleen bevestigen dat hij een Proximus medewerker is.
-
- Premium Member
De honden zijn wel wakker nu ...
- selder
- Moderator
Ik heb net naar Apple Support gebeld, en het hele verhaal uitgelegd.
Natuurlijk kunnen de medewerkers van Apple Support daar niets aan veranderen, maar ik heb me laten doorverbinden met de "Senior Advisor".
Die heeft m'n ticket ge-escaleert naar Apple zelf, omdat het overduidelijk iets is dat Apple door samenwerking met Proximus kan oplossen.
Ik stel voor dat iedereen die hetzelfde probleem heeft, belt naar Apple support, vragen om met de senior advisor te praten, en het ticket te laten escaleren.
Of we er later iets van horen is een andere zaak, maar als we met z'n allen tickets aanmaken, dan gaat er misschien wel een lampje branden...
- Klik op "aan de slag" op deze pagina: http://www.apple.com/benl/support/contact/
- Kies iPhone en dan "Internet en Airprint".
- Kies dan "het onderwerp wordt niet vermeld", en geef "4G Proximus" of "LTE Proximus" of iets dergelijk aan, klik dan "doorgaan".
- Kies dan "praat nu met Apple Support", en ze bellen je (zo goed als onmiddellijk) op.
- Kies na de computerstem voor optie 1 in het menu.
Leg tegen de helpdesk medewerker uit dat je een "niet-partner carrier" gebruikt (proximus).
En dat er geen "4G" of "LTE" switch in je settings > general > cellular, daar is alleen een "3G" switch.
Vraag dan naar de senior advisor, en vraag dat hij je ticket doorstuurt naar Apple zelf.
Natuurlijk kunnen de medewerkers van Apple Support daar niets aan veranderen, maar ik heb me laten doorverbinden met de "Senior Advisor".
Die heeft m'n ticket ge-escaleert naar Apple zelf, omdat het overduidelijk iets is dat Apple door samenwerking met Proximus kan oplossen.
Ik stel voor dat iedereen die hetzelfde probleem heeft, belt naar Apple support, vragen om met de senior advisor te praten, en het ticket te laten escaleren.
Of we er later iets van horen is een andere zaak, maar als we met z'n allen tickets aanmaken, dan gaat er misschien wel een lampje branden...
- Klik op "aan de slag" op deze pagina: http://www.apple.com/benl/support/contact/
- Kies iPhone en dan "Internet en Airprint".
- Kies dan "het onderwerp wordt niet vermeld", en geef "4G Proximus" of "LTE Proximus" of iets dergelijk aan, klik dan "doorgaan".
- Kies dan "praat nu met Apple Support", en ze bellen je (zo goed als onmiddellijk) op.
- Kies na de computerstem voor optie 1 in het menu.
Leg tegen de helpdesk medewerker uit dat je een "niet-partner carrier" gebruikt (proximus).
En dat er geen "4G" of "LTE" switch in je settings > general > cellular, daar is alleen een "3G" switch.
Vraag dan naar de senior advisor, en vraag dat hij je ticket doorstuurt naar Apple zelf.
@selder: done.
De behulpzame dame raadde mij aan om mijn iPhone via USB met iTunes te verinden en dan een halfuur te wachten om te zien of er een carrier update zou gestuurd worden. Indien dit niet zou werken, mocht ik haar terug contacteren.
Ik hou jullie op de hoogte.
De behulpzame dame raadde mij aan om mijn iPhone via USB met iTunes te verinden en dan een halfuur te wachten om te zien of er een carrier update zou gestuurd worden. Indien dit niet zou werken, mocht ik haar terug contacteren.
- sirWard
- Erelid
- Twitter: sirWard
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
Ik heb alvast een incidentnummer gekregen maar moet nog eens bellen (kantooruren hé). Ik heb nu ook de iPhone aangesloten via het USB-kabeltje aan iTunes, echter zou dat hier normaal sowieso al via Wi-Fi moeten gebeuren. Nu ja, je weet nooit natuurlijk. Sigh.lowieken schreef:@selder: done.
- selder
- Moderator
Carrier updates kunnen OTA of via iTunes verstuurd worden...
Een iPhone zal voor de OTA checken of er een update is als je naar settings > general > about gaat
Een iPhone zal voor de OTA checken of er een update is als je naar settings > general > about gaat
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 17 keer
Ja in het algemeen topic over 4g is er al een test, maar is de enigste die ik al gezien heb :http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 2&start=60svenska schreef:Zijn er al speedtests opgedoken van die weinigen die LTE werkend hebben gekregen op de iPhone 5?
- sirWard
- Erelid
Even mijn ervaring met Apple Support delen:
Ze zijn daar toch al iet of wat op de hoogte, het was alvast niet het eerste gesprek dat hij had hierover. Toch begon hij eerst met het verhaaltje van Provider moet contact opnemen met Apple om afspraken te maken ivm 4G ondersteuning. Hij zou alvast een klacht in het systeem steken ivm het feit dat je als Apple gebruiker helemaal niet kan genieten van een dienst die er wél al is bij toestellen van andere merken (deed hij spontaan al). Toen ik dan verder ging dat Belgacom al had laten weten dat zij reeds contact hebben gehad met Apple, nam hij ook even een gesprekje met een collega van hem.
Na een minuut in de wacht kwam hij terug met een verhaal waar je tussen de regels door kon uit verstaan dat het inderdaad aan Apple ligt, maar die lijken niet bepaald veel haast te hebben. Hij raadde me alvast aan zeker die klacht in te dienen maar ook per post nog eens éxtra een brief te sturen richting Apple. Behulpzaam: "Hoe meer druk er is, hoe sneller Apple er iets aan moet doen".
Ik kreeg dit postadres nog mee dus wie nog eens een brief met zo'n oude trouwe postzegel wil sturen:
Hollyhill Industrial Estate
Hollyhill, Cork
Republic of Ireland
Er komt geen extra "4G-knop" maar de 3G- zou gewoon de 4G-knop worden.
///OFT: wat een heerlijke helpdesk, binnen de 10 seconden bellen ze je op, druk op 1 en binnen de 5 seconden heb je iemand aan de lijn. Beter dan achter in de que te belanden als je een Belgische provider laat opbellen.
Ze zijn daar toch al iet of wat op de hoogte, het was alvast niet het eerste gesprek dat hij had hierover. Toch begon hij eerst met het verhaaltje van Provider moet contact opnemen met Apple om afspraken te maken ivm 4G ondersteuning. Hij zou alvast een klacht in het systeem steken ivm het feit dat je als Apple gebruiker helemaal niet kan genieten van een dienst die er wél al is bij toestellen van andere merken (deed hij spontaan al). Toen ik dan verder ging dat Belgacom al had laten weten dat zij reeds contact hebben gehad met Apple, nam hij ook even een gesprekje met een collega van hem.
Na een minuut in de wacht kwam hij terug met een verhaal waar je tussen de regels door kon uit verstaan dat het inderdaad aan Apple ligt, maar die lijken niet bepaald veel haast te hebben. Hij raadde me alvast aan zeker die klacht in te dienen maar ook per post nog eens éxtra een brief te sturen richting Apple. Behulpzaam: "Hoe meer druk er is, hoe sneller Apple er iets aan moet doen".
Ik kreeg dit postadres nog mee dus wie nog eens een brief met zo'n oude trouwe postzegel wil sturen:
Hollyhill Industrial Estate
Hollyhill, Cork
Republic of Ireland
Er komt geen extra "4G-knop" maar de 3G- zou gewoon de 4G-knop worden.
///OFT: wat een heerlijke helpdesk, binnen de 10 seconden bellen ze je op, druk op 1 en binnen de 5 seconden heb je iemand aan de lijn. Beter dan achter in de que te belanden als je een Belgische provider laat opbellen.
@SirWard: Ik had gelijkaardige ervaring met Apple support.
Maar punt blijft dat het redelijk lame van Apple is om hier zo lang mee te wachten en dat we een BRIEF moeten sturen om druk uit te oefenen. (ffs, dit is 2012).
Beste manier om druk uit te voeren is deze onwil van Apple uitvoerig aan de kaak stellen op fora, sociale media, etc.
Enkel dan zullen ze bougeren denk ik, als ze het gaan voelen in hunne zak.
Maar punt blijft dat het redelijk lame van Apple is om hier zo lang mee te wachten en dat we een BRIEF moeten sturen om druk uit te oefenen. (ffs, dit is 2012).
Beste manier om druk uit te voeren is deze onwil van Apple uitvoerig aan de kaak stellen op fora, sociale media, etc.
Enkel dan zullen ze bougeren denk ik, als ze het gaan voelen in hunne zak.
-
- Premium Member
Er zou toch een LTE switch moeten komen volgen screenshots.
http://images.anandtech.com/doci/6283/iPhone5-3027.jpg
http://images.anandtech.com/doci/6283/iPhone5-3027.jpg
- sirWard
- Erelid
Ik ga eerst die brief sturen samen met nog een - waarschijnlijk vruchtloos - mailtje naar Cook. Ik ben het met je eens dat Apple weer eens rijkelijk arrogant doet hoor Lowieken, maar ik ga eerst die brief posten en dan heb je alvast een extra argument mocht je er dan een oorlogje op het internet van willen maken.
Het is niet dat Apple niet openstaat als er - weliswaar op een ouderwetse trage manier van - een voorstel wordt gedaan door ze om "het probleem" op te lossen.
Goedgelovig? Misschien, al sta ik straks weer net wat sterker in mijn schoenen als ik een nieuw rondje klagen op Twitter start.
Het is niet dat Apple niet openstaat als er - weliswaar op een ouderwetse trage manier van - een voorstel wordt gedaan door ze om "het probleem" op te lossen.
Goedgelovig? Misschien, al sta ik straks weer net wat sterker in mijn schoenen als ik een nieuw rondje klagen op Twitter start.