Verbinding valt uit. Bbox2 herstart na enige minuten.

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

@Eternum
Zo net ziet mijn log er niet uit voor zover ik me herinner :P dat is dus inderdaad wel netjes bij u. Ik heb na de laatste reset natuurlijk niet meer gekeken, dus het zou kunnen dat het bij mij ook zo is. Ik weet alleszins nog goed toen hij hier pas enkele maanden stond dat er bizar veel foutmeldingen in stonden :).
Digital_007
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 29 aug 2010, 17:11
Bedankt: 11 keer

Xenne,

Kan je eens print screen van status pagina bbox2 posten?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

statuspagina :

Afbeelding
voor de moment maakt hij dus geen PPPoE meer aan
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Digital_007
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 29 aug 2010, 17:11
Bedankt: 11 keer

Zie zelf uw login niet staan bij PPP :?
Werden er settings gewijzigd die normaal niet zichtbaar zijn in het linker menu? Want lijkt me niet een bbox2 recht uit de doos :-D
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

raar genoeg, de fritzbox die eraan hangt maakt zonder probleem een sessie aan.. wellicht is de bbox weer stuk?
da's met het script van http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=35390
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Bij mij is de log gewoon leeg blijkbaar :eek: enkel de security log niet.
Wow, heeft de Bbox een update gekregen dat er zo een ruim menu aanwezig is? Hier is het maar de helft van dat, als het al zoveel is :P
Digital_007
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 29 aug 2010, 17:11
Bedankt: 11 keer

En is uw login nog terug te vinden bij:

Advanced settings -> Network interfaces -> WAN PPPoE -> (edit) -> (settings)?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ik ken mijne login zenne, probeert al anderhalf uur te reconnecten.... voorlopig lukt het ni :|
update: gewoon het paswoord eens opnieuw ingegeven en hij is terug weg... zou het paswoord zijn eigen veranderen :???:
da's met het script van viewtopic.php?f=43&t=35390
Laatst gewijzigd door xenne 08 okt 2012, 18:14, in totaal 1 gewijzigd.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Acid
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 jul 2006, 20:10

Bij mij ook, vandaag hebben beide BBoxen zichzelf een aantal keer uitgeschakeld en ingeschakeld, waarna de DHCP-settings zijn gereset. Het viel me op omdat ik hier intern niet het 192.168.1.x netwerk gebruik.
De account settings zijn bewaard gebleven, dus geen problemen met DSL an sich. Weet iemand wat er gebeurd is?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

xenne schreef:even een update.... 't qtc heeft me deze morgen zelf gecontacteerd... ze stellen vast dat het nog niet in orde is.... ze komen donderdag nu de invoerkabel vervangen...
even een update, zonet stoppen hier 2 camionettes van belgacom, die kwamen de toestand hier eens 'bekijken'. die mannen zien het dus niet zitten om die invoerkabel te vervangen, is nogal complexe situatie gezien er sprake is van een diepe gracht, beton, oprit, grasplein, etc... belt deze naar zijn baas. wat ze dus nu gaan doen donderdag is een kabel bovenop leggen, kwestie van 100% zeker te zijn dat het aan die kabel zou liggen; eigenlijk wel een goed voorstel want zou jammer zijn als ze hier de boel open smijten en dat het niets zou opleveren.

ondertussen lijkt de lijn wel iets beter stand te houden, vandaag nog maar 2 disconnects gehad, 't betere weer lijkt te helpen...

Downstream line rate 30064 kbps
Upstream line rate 6048 kbps
Downstream Training Margin 26.4 dB
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

even een update, vandaag zijn er 2 man van belgacom langs gekomen om tijdelijk een nieuwe invoerkabel te leggen. de lijn zal nu een week gemonitored worden. nadien nemen ze contact op. met het drogere weer van de laatste dagen (of gewoon toeval) heb ik eigenlijk maar weinig problemen meer ondervonden, een 2 tal kortstondige disconnects per dag, dat wel....

voorlopig staat lijnprofiel al tijdje stabiel met de nieuwe kabel
Downstream line rate 30064 kbps
Upstream line rate 6048 kbps
Downstream Training Margin 26.6 dB

afwachten of het zo zal blijven, aangezien het een probleem is dat zeer wisselvallig aan de oppervlakte komt.... en als het dan in orde blijkt moet die nieuwe invoerkabel nog onder de grond gestoken worden, een klus die de belgacom mannen op het eerste zicht niet zien zitten. da's ons probleem niet, voor een aannemer, etc........ we'll see......
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

liggen die kabels niet in een wachtbuis zodat er niks moet opengebroken worden?
2 kortstondige disconnects zijn er nog altijd 2 teveel, ik hoop dus voor u dat het met die kabel kan opgelost worden :)
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

nee, geen wachtbuis aanwezig... werd nog niet gedaan in die tijden.... aangezien er diepe gracht voor deur ligt is er geen andere optie dan onder oprit (klinkers) en dan door een gazon te gaan..... :| voorlopig geen disconnects meer te melden, modem spuwt ook geen fouten meer... ziet er goed uit....
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Als het moet opengebroken toch maar een wachtbuis steken dan :p ik dacht dat gewoon een pijp laten boren ook mogelijk is, dan moet je niet breken. Maar de prijs daarvan weet ik niet, zal ook niet mals zijn waarschijnlijk.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

tsja, het zijn zorgen voor later.... maar alle kosten zullen in principe voor belgacom zijn (alles tot aan de ntp2007 is immers hun verantwoordelijkheid)... 't is alleen de vraag hoe ze het gaan oplossen, hun mannen overhalen om het te doen met een broek zonder goesting, of uitgeven aan buitenfirma. heb uiteraard geen idee wat de normale procedure is in zo'n gevallen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

weer eens te voorbarig geweest, weer disconnect gehad.......

Downstream line rate 30064 kbps
Upstream line rate 1680 kbps
Downstream Training Margin 19.9 dB

dus aan de invoerkabel zal het ook niet liggen :roll: er blijft niet veel meer over :|

Code: Selecteer alles

Oct 11 16:46:48 2012	System Log	Message	kern.warn HTB: quantum of class 10070 is small. Consider r2q change.
Oct 11 16:46:48 2012	System Log	Message	kern.warn HTB: quantum of class 10030 is small. Consider r2q change.
Oct 11 16:46:45 2012	System Log	Message	kern.warn HTB: quantum of class 10070 is small. Consider r2q change.
Oct 11 16:46:45 2012	System Log	Message	kern.warn HTB: quantum of class 10030 is small. Consider r2q change.
Oct 11 16:43:42 2012	System Log	Message	daemon.warn Process 8854 exited. No action was taken
Oct 11 16:43:40 2012	System Log	Message	user.alert autom: main_autom.c(1323): *****on envoie PPP_Notify(up)
Oct 11 16:43:40 2012	System Log	Message	user.alert autom: main_autom.c(1284): PPP test interface name : CONFIG_PPP_DHCP_UP
Oct 11 16:43:37 2012	System Log	Message	daemon.info mt_ma: device ppp0 state change (up, ppp reset=0)
Oct 11 16:43:37 2012	System Log	Message	daemon.info secondary DNS address 
Oct 11 16:43:37 2012	System Log	Message	daemon.info primary DNS address 
Oct 11 16:43:37 2012	System Log	Message	daemon.info remote IP address 
Oct 11 16:43:37 2012	System Log	Message	daemon.info local IP address 
Oct 11 16:43:37 2012	System Log	Message	daemon.info Remote message: CHAP authentication success, unit 7213
Oct 11 16:43:37 2012	System Log	Message	daemon.info Connecting: ppp0
Oct 11 16:43:13 2012	System Log	Message	daemon.warn DNS: too many forwarded messages
 [repeated 39 times, last time on Oct 11 16:43:17 2012]
Oct 11 16:43:06 2012	System Log	Message	user.alert autom: main_autom.c(1350): *****on envoie PPP_Notify(down)
Oct 11 16:43:06 2012	System Log	Message	daemon.info Connection terminated.
Oct 11 16:43:04 2012	System Log	Message	daemon.err relayHandlePADS: Success to Add AP Bridge Entries
Oct 11 16:43:04 2012	System Log	Message	daemon.err relayAddAPBridgeEntry: pEntry exists, updating subPort entry
Oct 11 16:43:04 2012	System Log	Message	daemon.err checkAPBridgeEntry: Entry already exists at a2ba9b30
Oct 11 16:43:04 2012	System Log	Message	daemon.err makeAPBridgeEntry: apID is eth0:1
Oct 11 16:43:04 2012	System Log	Message	daemon.err relayAddAPBridgeEntry: pEntry exists, updating subPort entry
Oct 11 16:43:04 2012	System Log	Message	daemon.err checkAPBridgeEntry: Entry already exists at a2baba20
Oct 11 16:43:04 2012	System Log	Message	daemon.err makeAPBridgeEntry: apID is eth1.10:2
Oct 11 16:43:04 2012	System Log	Message	daemon.info Opened session: server=00:30:88:1a:b6:90(eth1.10:24184), client=00:1c:4a:75:78:3e(eth0:2)
Oct 11 16:43:02 2012	System Log	Message	daemon.info mt_ma: device ppp0 state change (down, ppp reset=0)
Oct 11 16:43:02 2012	System Log	Message	daemon.info LCP terminated by peer
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Wat maakt op dat moment gebruik van het internet?
(Torrents bvb?)
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

neen geen torrents. gewoon de browser staat open, niet speciaals verder... geen zware downloads ofzo, ....
ondertussen toch al zeker vijf disconnects gehad....

deed dan eens een factory reset van de modem en dan stond er plots ADSL line status NOT CONNECTED... dacht dat modem bricked was maar dat is blijkbaar toch nog goed gekomen door wat te laten rusten

denk dat ik morgen maar al eens ga bellen naar 't qtc , misschien dat ze ook wel handdoek gooien... dan zal ik verplicht zijn uit te kijken naar andere provider (en veel keuze heeft een mens niet)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

De disconnects zijn al minder, dus nog niet meteen opgeven :). De Fritzbox heeft een eigen PPPoE sessie, heeft deze ook last van disconnects als ge de Bbox enkel als modem gebruikt?
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

xenne schreef:statuspagina :

Afbeelding
voor de moment maakt hij dus geen PPPoE meer aan
Wow, hoe log jij in ? Ik heb die Meta Information nog nooit gezien, noch die Advanced Control Panel. Welke firmware draait die BBOX2 ? Kan het zo goed niet zien.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

xenne schreef: da's met het script van viewtopic.php?f=43&t=35390
;)
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Weet iemand of dit script nog werkt met de nieuwe firmware 60R10A-60A06W ?
en weet er al iemand het nieuwe admin passwoord?

mvg
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

MClaeys schreef:De disconnects zijn al minder, dus nog niet meteen opgeven :).
ik zou niet stellen dat het beter is.... de ene dag is al beter dan de andere... bv gisteren was het goed tot 16:45, maar dan in de loop van de avond toch de ene disconnect na de andere, tientallen... wel korstondige. dus het probleem is zeker nog aanwezig, en de éne dag zal al beter zijn dan de andere. maar op deze manier is het niet houdbaar natuurlijk, zeker niet als je tv gaat kijken. ik zal nog niet meteen opgeven, maar ik denk eerder dat er een moment zal komen dat bgc mij geen support meer zal willen geven
De Fritzbox heeft een eigen PPPoE sessie, heeft deze ook last van disconnects als ge de Bbox enkel als modem gebruikt?
ik zal dat eens proberen.... ben dan wel mijn Fon kwijt, maar soit.... huidige profiel is wel om zeep

Downstream line rate 16536 kbps
Upstream line rate 744 kbps
Downstream Training Margin 29.7 dB

dus eens lijntest aanvragen om terug op deftige waarden te komen :

Downstream line rate 30064 kbps
Upstream line rate 6048 kbps
Downstream Training Margin 26.5 dB
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

eventjes een update: sinds ik de bbox zelf geen PPPoE sessie meer laat opbouwen geen disconnect meer ervaren. 't is nog te vroeg om te zeggen dat dit het probleem 'opgelost' heeft (zeker gezien het feit dat ik niet vaak thuis geweest ben dit weekend), maar 't is iig uitzonderlijk dat de connectie zolang behouden blijft aan één stuk. mocht dit echter het probleem blijken te zijn hoe kan met dit dan verklaren? iemand een gedacht?

ondertussen dit schrijfsel gevonden op een forum - geen idee of hier enige waarheid inzit :

Code: Selecteer alles

elke keer als ik van huis was en belde naar mijn vrouw met skype niets dan miserie
toen ik thuis was heb ik alles grondig nagekeken en gestest en kwam ik er op uit dat het signaal van de download to zwak was en het signaal van de upload door het dak schoot
in je instellingen van sommige modems kan je de signaal decibels zien ik weet niet of dit kan bij jullie
het valt wel op dat het op mijn verbinding telkens om upload fouten ging. het valt nu ook wel op dat sinds vrijdag meer miserie heb met mijn telefonie via Fritzbox, bv ik bel een nummer, telefoon gaat over, maar ik hoor de tegenpartij niet......
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Run de VDSL2 tool eens die hier op het forum te vinden is, die haalt netjes de waarden uit je router zodat je ze kan posten. Waar het dan aan kan liggen weet ik zelf niet echt, iets laat de Bbox flippen, maar wat het is is wat moeilijker te achterhalen. Of het is weer een defecte, maar het zou heel toevallig zijn dat die dan hetzelfde probleem heeft dan zijn voorganger.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

momenteel niet thuis, maar ik heb de waarden van de vDSL2 tool paar dagen al eens gepost

Code: Selecteer alles

 __________________________________________________
/                                                  \
| VDSL2Tool 3.0 | © Arno Raps | http://hierzo.net/ |
\__________________________________________________/
				downstream			upstream
Line:			30064 kbps			6048 kbps
Max: 			84788 kbps			17764 kbps
Profile: 		17a
Distance:		237 m
Training:		26,5 dB
Attenuation:	12,2 dB
denk niet dat je iets abnormaal uit deze waarden kan afleiden.....

ik zal alvast ook contact opnemen met het QCT met mijn bevindingen. misschien wel een doorbraak. defecte bbox2 lijkt mij twijfelachtig gezien het mijn derde modem is op veertien dagen. tenzij er een factor aanwezig zou zijn die de bbox2 kapot maakt....
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Zit hij op een verdeelstekker of rechtstreeks op de stekken in de muur. En zijn er zware toestellen die op diezelfde lijn zitten of toestellen die kunnen storen? Dit kan echt van alles zijn, hier stoort de radio bijvoorbeeld enorm als ik mijn laptop in de stekker steek die op dezelfde lijn zit.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

zit op een verdeelstekker.... maar gisterenavond tijdens het tv kijken toch weer 2 onderbrekingen gehad en ook vannacht blijkbaar ook meerdere disconnects, vanmorgen vroeg was er geen vdsl syncronisatie, na paar keer resetten van de modem uiteindelijk kunnen syncroniseren op 30/6. maar 't zal er uiteindelijk niet veel te maken mee hebben dat de bbox2 de PPPoE niet opbouwd. maw het mysterie blijft, QCT is geïnformeerd en technieker zou in de loop van de dag nog eens passeren
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

even update... snelle passage technieker... heeft de NTP-2007 en de TF-2007 vervangen, plus de modem wordt gevoed door een gestabiliseerde voeding... op hoop van zegen

Downstream line rate 30064 kbps
Upstream line rate 6048 kbps
Downstream Training Margin 26.8 dB
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Wat ik mij nu afvraag is of die netstabilisator gratis geleverd wordt ?
want dit wordt in principe bezien als een defect na het aansluitpunt van BGC in huis en in principe niet meer gratis !?

hopelijk ben je daarmee van je miserie af want ik lees op het BGC forum dat dit precies niet uw enige miserie is en ook je decoder kuren verkoopt !

mvg
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

die voeding (ellipse 600) zal hier niet blijven staan hoor... is gewoon als test.... deze zal er achteraf van tussen gehaald worden.... mogelijk kan belgacom zo aantonen dat het probleem veroorzaakt wordt door storingen op het elektriciteitsnet, en dan zal voor hen de kous af zijn, denk ik

idd, harde schijf decoder heeft het nu ook begeven.... geen ramp, gezien ik praktisch alles op netwerk opneem. maar toch eens uitkijken naar een nieuwe tweedehandse (als het disconnect probleem opgelost raakt tenminste)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Je kan ook simpelweg de HDD vervangen :)
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

kan je daar zonder problemen een andere HDD insteken? denk niet dat ik er nog één liggen heb.... en die V3's verkopen ze nu toch voor appel&ei

anyways, daarnet om 16H30 weer een disconnectje gehad van 5minuten

benieuwd wat de volgende stap gaat zijn...
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Een disconnect van 5 minuten heb ik hier ook af en toe, dat is als hij een nieuw ip moet krijgen en dat niet snel genoeg ontvangt. Dit wil dus nog niet zoveel zeggen (aangezien mijn lijn stabiel is met het 50/6 profiel).
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

automatische reconnect? is maar na 96h hé, en de modem zat nog maar paar uurtjes in? profiel is trouwens al wat slechter en bij volgende disconnect zal het nog wat slechter zijn veronderstel ik.... tegenwoordig zijn het wel allemaal korte onderbrekingen... voor ze die invoerkabel vernieuwd hebben lag ik er soms uren aan één stuk uit. misschien tot nog maar eens een andere modem proberen....

update dinsdag 16 oktober 2012 15:01:57
16.10.12 11:51:24 Internet connection established successfully.
16.10.12 11:45:23 Internet connection cleared.
16.10.12 11:33:48 Internet connection established successfully.
16.10.12 11:28:16 Internet connection cleared.
16.10.12 10:58:01 Internet connection established successfully.
16.10.12 10:57:36 Internet connection cleared.
15.10.12 16:37:21 Internet connection established successfully.
15.10.12 16:31:37 Internet connection cleared.

dus we blijven toch met enkel korte disconnects zitten
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

update: werd zonet gecontacteerd door technieker van 't QCT, had dus ook al gezien dat het nog niet goed was (zie boven).... gaat me nogmaals op andere poort steken

ondertussen zijn we weer online :

Downstream line rate 30064 kbps
Upstream line rate 6048 kbps
Downstream Training Margin 27.8 dB

Downstream Training Margin is weer een goeie db naar omhoog met deze interventie, maar of het goed blijft is natuurlijk bang afwachten

in tegenstelling tot de vorige poortwissels ben ik deze keer mijn netwerkopnames trouwens niet kwijt, da's wel raar... tenzij hij natuurlijk iets anders zou gedaan hebben
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Dat probleem met die poorten daar kan ik van meespreken,
poorten vervangen en nog eens vervangen maar de dslam vervangen dat wordt pas gedaan
als ze een hele tijd vast stellen dat het wisselen met poorten niet meer lukt !!
't is natuurlijk nooit zeker en het vraagt wat zoekwerk ik wil het zeker niet onderschatten.

mvg
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Ze steken er alleszins hun tijd en moeite in, voor hetzelfde geld zeggen ze "ge kunt vierkant onze kl*ten kussen" en dan staat ge daar schoon met maar 1 alternatief om naartoe te gaan :D
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

ja dat heb ik al verschillendde keren gedaan, gewisseld van de één naar de andere en terug,
alleen maar om hen te laten voelen dat ik niet tevreden was met hun manier van werken en toen koste dit nog geld
maar nu met de telecomwet al veel minder :wink:

Ik moet wel zeggen dat ik voor het ogenblik totaal geen klagen heb omtrent Belgacom TV & Internet.

Dus nog geen reden om terug naar de concurent over te stappen !

mvg
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

MClaeys schreef:Ze steken er alleszins hun tijd en moeite in, voor hetzelfde geld zeggen ze "ge kunt vierkant onze kl*ten kussen" en dan staat ge daar schoon met maar 1 alternatief om naartoe te gaan :D
inderdaad een terechte opmerking, kan zeker niet klagen over de moeite die gedaan wordt om het opgelost te krijgen, en aangezien het fenomeen van de disconnects op willekeurige momenten voorkomt is het moeilijk te achterhalen wat nu echt de oorzaak is, tiral & error dus... anyways, sinds de laatste interventie geen disconnect meer ervaren.... 't beeld van tv blijft soms wel eens staan, maar dat zal wellicht zijn omdat die voeding nog tussen mijn devolo's zit
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”