je zegt dat mooi: "in principe"

Alleen loopt BGC erg achter met de uitrol en vernieuwing van de infrastructuur en gaan de lijnwaarden bij een aantal gebruikers blijkbaar ACHTERUIT i.p.v. vooruit.
Welk proces gebruikt BGC echter om "zo goed mogelijke" aderparen voor hoge profielen te assigneren? Ik zou hierop wel eens een antwoord willen zien. Is er hiervoor wel een proces?!
Een BGC tech was zo vriendelijk om in zijn vrije tijd voor mij de lijnwaarden van de directe buren met een Belgacom raw copper op te vragen (waren ze maar allemaal zo gedienstig!) en hieruit komt naar boven dat we nu blijkbaar allemaal met een hogere verzwakking zitten (problemen met kabel? crosstalk?). Is het dan niet de verantwoordelijkheid van BGC om dit probleem op te lossen?
Tijd voor installatie van een ROPje of Boost box in de buurt misschien?
Eigenlijk nog niet een beetje schandalig dat een paar jaar na de start van de uitrol de coverage in een dorpskern, binnen de bebouwde kom, en op 300 meter (google, via de straat) van een centrale niet meer beter kan ...
Ik vernam overigens via de ombudsdienst van EDPNET dat BGC maar op een tiental ROPs 50/6 zou aanbieden in testfase (mét vectoring) op dit moment??? Wat er van aan is weet ik niet, maar als dit werkelijk het geval is is dit toch tekenend om niet te zeggen schrijnend EN tegelijk ook een beetje triest dat EDPNET al meteen commercialiseert terwijl men verdomd goed weet dat men een grote groep klanten zal moeten teleurstellen en geen 50/6 zal kunnen opleveren ... Ze zouden beter hun klanten uitdrukkelijk de mogelijkheid bieden om van hun bestelling af te zien ALVORENS ze een lijn opleveren als ze slechts een laag profiel kunnen aanbieden. Eerlijk duurt nog altijd het langst.