Pagina 3 van 27

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 12 okt 2011, 18:58
door Ken
Automatisch via credit card. VISA, Mastercard...
Ze werken aan een oplossing voor domi.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 14 okt 2011, 11:50
door Michael
Kan iemand een soort sticky maken met alle mogelijkheden en prijzen, mijn frans is niet zo goed :p

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 14 okt 2011, 12:47
door ubremoved_15739
Michaelv schreef:mijn frans is niet zo goed
mijn frans is niet zo goed :wink:

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 14 okt 2011, 13:10
door ubremoved_15739
eternum schreef:Betreffende de noodnummers, zijn ze er bij OVH mee bezig.
Nu nog oplossen. 8)
Bonjour,
Merci d'avoir contacté le support OVH !
Le soucis que vous rencontrez a été remonté en Interne afin de corriger ce dysfonctionnement au plus vite.
Je reste à votre disposition pour toutes questions supplémentaires.
Bien cordialement,
Berichtje van OVH ontvangen.
't Is ook voor mij opgelost. Ik heb de 106 en 100 geprobeerd. Sans problème.
Bij de 100 kon men wel mijn adres (nog) niet zien.
Bonjour,
Le soucis est normalement corrigé
Pouvez vous me confirmer que les numéros sont maintenant fonctionnels ?
Je reste à votre disposition pour toutes questions supplémentaires.
Bien cordialement,

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 15 okt 2011, 20:55
door honda4life
Ik denk niet dat ik er over gelezen, heb maar eehm... kan je je telefoonnummer porteren?
Kan je nu packs kopen om voordeliger mobiel te bellen?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 15 okt 2011, 20:59
door philippe_d
Porteren blijkbaar (nog) niet, maar wordt aan gewerkt (zoals al eerder in deze topic gemeld)
Packs voor GSM: http://www.ovh.com/fr/telephonie/access ... obiles.xml

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 15 okt 2011, 22:06
door honda4life

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 15 okt 2011, 22:10
door philippe_d
Hun website is niet erg duidelijk of up-to-date.
Maar de mobiele packs gelden voor Belgische gebruikers, met een Belgisch nummer, voor gesprekken naar Belgische GSM's (had ik al eerder in deze topic vermeld).

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 16 okt 2011, 15:53
door Ken
philippe_d schreef:Porteren blijkbaar (nog) niet, maar wordt aan gewerkt (zoals al eerder in deze topic gemeld)
Packs voor GSM: http://www.ovh.com/fr/telephonie/access ... obiles.xml
Volgens laatste roadmap 21/10.
Vertraging door KPN & Mobistar denk ik :p

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 17 okt 2011, 14:31
door lucdec
Ken schreef:Automatisch via credit card. VISA, Mastercard...
Ze werken aan een oplossing voor domi.

Zou je deze rekening mogen gebruiken?

http://www.ovh.com/fr/support/documents ... l#virement

Domiciliation : Dexia Banque SA de Templeuve
Numéro de compte : 068-2403671-38
Titulaire du compte : SARL OVH
Numéro IBAN : BE24 0682 4036 7138
Identifiant SWIFT : GKCCBEBB

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 17 okt 2011, 15:10
door proz
Betaling kan ook via Paypal gebeuren (zonder extra kosten).

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 17 okt 2011, 22:16
door Ken
lucdec schreef:Zou je deze rekening mogen gebruiken?
Ja ik heb die ooit ook nog gebruikt.
Let wel, 3 dagen (zullen wel werkdagen zijn) wachttijd.
"Attention, le paiement par virement bancaire entraîne systématiquement un traitement minimum de trois jours. "

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 18 okt 2011, 09:31
door VOiD
Ken schreef:Volgens laatste roadmap 21/10.
Vertraging door KPN & Mobistar denk ik :p
Kan je die roadmap ergens terugvinden ?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 18 okt 2011, 15:04
door proz
Ik heb OVH Ligne SIP zelf even getest en ik vind de geluidskwaliteit (veel gekraak) minder dan bij Betamax.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 18 okt 2011, 15:36
door ubremoved_15739
proz,

Ik verbaas me er telkens weer over dat mensen problemen hebben met de geluidskwaliteit van VoIP.
Zelf heb ik nu op een goede tien dagen bijna 20 uur gebeld met de SIP lijn van OVH: alles OK, de geluidskwaliteit is steeds prima.
Wel zijn er een aantal basiszaken (bij de eindgebruiker) die, in het algemeen gesproken, de geluidskwaliteit ernstig kunnen beïnvloeden:
  • de gebruikte codec (zelf gebruik ik minimum G.711, normaliter G.711 A-law = ISDN gesprekskwaliteit);
  • de door de eindgebruiker gebruikte hardware/software (zelf gebruik ik in hoofdzaak een Siemens Gigaset S685IP);
  • de kwaliteit van de internetverbinding van de eindgebruiker (zelf heb ik een Belgacom Favorite VDSL2 lijntje);
  • de aan- of afwezigheid van QoS (Quality of Service) op het lokale netwerk van de eindgebruiker.
Het gebruik van een kwalitatief mindere codec, idem voor hardware/software of de internetverbinding waarover men beschikt, zou er toe kunnen leiden dat men de gesprekken als kwalitatief minder goed ervaart. Zij het dat deze zaken in wezen niets vandoen hebben met de SIP provider die men gebruikt.

Kan je enige toelichting verschaffen met betrekking tot bovenstaande zaken in welke omstandigheden jouw VoIP gesprekken tot stand komen?

PS
Misschien is het nuttig om eens een aantal zaken te bekijken met Wireshark: in deze thread, latency jumblo, heb ik een aantal grafiekjes geplaatst. Hopelijk kunnen ze enige inspiratie geven voor jou.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 18 okt 2011, 21:41
door satsurfer
nogal basic antwoordje:

mijn vraag of je thuis de sip account op meerdere toestellen kan gebruiken.

Vous utilisez CNIP? (caller name identification Protocol). En prends le nom du http://www.1207.be/app/home.seam

codecs utilisé en future?: G.722 (au lieu de G.711)

hun antwoord:
Vous ne pouvez pas utiliser la ligne sur plusieurs téléphones en même temps. Nous utilisons le protocole SIP pour nos lignes. :oops:

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 19 okt 2011, 15:07
door ubremoved_15739
satsurfer schreef:mijn vraag of je thuis de sip account op meerdere toestellen kan gebruiken.
Indien je bedoelt of je de accountgegevens (username/password) gelijktijdig op meerdere toestellen kan gebruiken is dit inderdaad: neen.
Dat is toch ook zo bij WeePee, al de betamax klonen, Sipgate.

Afhankelijk van jouw hardware die de registratie doet bij de SIP provider met jouw accountgegevens (username/password) kan je uiteraard wel meerdere toestellen gebruik laten maken van deze SIP verbinding.
Bijvoorbeeld:
  • een AVM FritzBox! waarop je meerdere toestellen (analoog/ISDN/DECT) aansluit
  • een Siemens Gigaset VoIP basisstation met meerdere handsets
  • een ATA met meerdere FXS poorten
  • een ATA met een FXS poort waarop een telefooncentrale hangt
  • Asterisk VoIP centrale
  • ...
Wel is er een verschil in het aantal gelijktijdige gesprekken dat je kan voeren gebruikmakend van de SIP account!
  • bij de goedkoopste OVH SIP account (1.18 euro/maand) is dit slechts één (uit te breiden mits betaling)
  • bij WeePee dacht ik hier op forum gelezen te hebben 32 (zorg dan al maar voor een goede internetbreedbandverbinding om dit aantal aan te kunnen :wink: )
  • bij de betamax klonen zijn er meerdere mogelijk doch ik heb geen exact maximum getal. Wel is het zo dat de "gratis" gesprekken waarmee geadverteerd wordt enkel gelden voor één oproep (de eerste): de tweede gelijktijdige oproep is altijd betalend.
  • bij Sipgate heb ik dit nog niet geprobeerd ...
OVH lijkt me echter ook te mikken op een publiek dat voor ieder toestel een dedicated SIP verbinding heeft en dat men gebruikmakend van hun "Telefonie Manager" een virtuele PABX ter beschikking gesteld wordt. Je kan dus je diverse toestellen (met dedicated SIP verbinding) als groep beheren in deze virtuele telefooncentrale (PABX).
Wel laten ze ook toe dat jezelf een Asterisk VoIP centrale installeert. Doch het is me niet geheel duidelijk voor welk type van contracten je de accountgegevens daadwerkelijk krijgt. Iets dat forumgebruiker VOiD ook al opgemerkt had.
Indien je namelijk de "Line SIP Entreprise Illimitée" zou nemen (14.99 euro/maand excl. BTW), én je krijgt de accountgegevens opdat je deze in je eigen Asterisk VoIP centrale kan gebruiken, dan zou je in principe per blok van 99 nummers (vast en mobiel) kunnen schalen om zelfs een heel bedrijf "ongelimiteerd" te laten bellen naar al de Belgische mobiele nummers en vaste nummers in 40 landen ...
satsurfer schreef:Vous utilisez CNIP? (caller name identification Protocol). En prends le nom du http://www.1207.be/app/home.seam
Hmmm, misschien dat de Franstalige versie meer succes heeft: http://www.1307.be/ :wink:

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 19 okt 2011, 19:52
door Ken
Wel laten ze ook toe dat jezelf een Asterisk VoIP centrale installeert. Doch het is me niet geheel duidelijk voor welk type van contracten je de accountgegevens daadwerkelijk krijgt.
Je krijgt bij elke SIP lijn de SIP gegevens. Als je daar nu je eigen Asterisk server achter zet... Je zal wel je max simultane gesprekken/verbindingen moeten verhogen wat iets kost, maar minder dan een nieuwe SIP lijn...

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 20 okt 2011, 20:28
door satsurfer
L'affichage du nom n'est actuellement pas disponible actuellement chez OVH. Il en va de même pour le G722.

dus geen CNIP of G722.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 28 okt 2011, 19:01
door raf1
Belgische nummeroverdracht komt er binnenkort aan. Joepie.
Roadmap VoIP 04/11/2011 : v2.27

• Pré-annonces tarifs sur 08
• Mise à jour des tarifs (prix minute)
internationaux
• SOAPI : info tarifs numéro
• Fax : Envois fax différé via logiciel EcoFax
ou Email
Portabilité BE
bron: mailinglist OVH

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 31 okt 2011, 15:46
door Michael
is OVH bij die nummeroverdracht dan perfect te gebruiken met zo een fritzbox?
Kan je naar 1207 bellen met OVH?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 31 okt 2011, 15:49
door philippe_d
Op vraag 1 is het antwoord "Ja".
Op vraag 2 kan ik niet antwoorden, maar gezien de nooddiensten bereikbaar zijn (volgens de laatste info) vermoed ik dat ook de andere Belgische verkorte nummers (1xxx) bereikbaar zullen zijn.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 31 okt 2011, 15:53
door Michael
Thanks :-D Ben even aan het kijken voor zo een fritzbox fon. zonder wlan.
Ik zie op de site FRITZ!Box Fon 5124 (Annex A) en Annex B, welke moet ik hiervoor kiezen?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 31 okt 2011, 16:10
door philippe_d
Als je wat FritzBoxen met mekaar wil vergelijken, gebruik dan deze site
Gewoon de 2 modellen selecteren in de dropdownlijstjes en op "vergleichen mit" klikken

Voor gebruik in België op een analoge telefoonlijn moet je Annex A hebben (ADSL).
Voor gebruik in België op een ISDN lijn moet je Annex B kiezen (ADSL).
Voor VDSL2 in België heb je altijd Annex B nodig (analoog en ISDN), maar de 5124 is alleen ADSL2+.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 01 nov 2011, 01:39
door Michael
Oke, als leek moet ik dan ook nog eens vragen voor de zekerheid of telenet telefonie in fibernet shake toch zeker analoog is?
En dan vroeg ik me af of ik niet beter die linksys SIP PAP2T kan bestellen, aangezien ik toch eventueel die 15EUR onbeperkt bij OVH zou bestellen..., je moet er toch verplicht 'iets' bijkopen? Of wat zouden de voordelen zijn ivgm die fritzbox?

Heeft iemand een idee of het beter zou zijn om mijn telenet fibershake van 55EUR te veranderen naar internet+dig tv (50EUR), of zou ik deze beter laten, en mijn nummer niet porteren naar OVH en gewoon zorgen dat via die Linksys SIP PAP2T of fritzbox ik enkel uitgaand die OVH (virtueel nummer?) gebruik, en inkomend de telenet? Of kan dit enkel via de fritzbox?
:banana:

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 01 nov 2011, 08:29
door raf1
Telenet telefonie is (achter de schermen) ook VoIP maar de Telenet-modem heeft analoge telefoonaansluitingen zodat je je oude telefoontoestellen kan blijven gebruiken.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 01 nov 2011, 08:54
door Michael
Ah oke, ik dacht al dat ik voip en telenet in dezelfde zin had gehoord :p maar is me nu duidelijk.
En is zo een fritzbox echt noodzakelijk, of kan ik beter die linksys kopen bij OVH, aangezien ik toch gedwongen ben een van die telefoons te kopen anders?
En zou ik best mijn telenet lijn behouden (verschil is 5EUR in shake)?
Voor mij is het gewoon belangrijk dat ik naar de noodnummers en inlichtingen kan bellen...

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 01 nov 2011, 09:07
door VOiD
Als je de 'Ligne SIP Enterprise Illimité' wil moet je een telefoon adapter van OVH gebruiken, ik geloof niet dat ze de login gegevens vrijgeven. Dus een Fritzbox kopen heeft totaal geen zin.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 01 nov 2011, 09:30
door philippe_d
Telenet Telefonie is analoog, in die zin dat het signaal eindigt in een analoge telefoonpoort. Het signaal zelf is natuurlijk digitaal, en wordt omgezet naar analoog in de modem.

Of je nu een FritzBox kiest, een Siemens, een Linksys maakt eigenlijk niets uit. Enige voorwaarde om VoiP en vaste lijn te combineren is dat het toestel zowel een FXO poort heeft (om te verbinden met de modem) als een FXS poort (om je analoog telefoontoestel erop aan te sluiten.
Keuze hangt af van je voorkeur. Een voordeel van de Fritz is dat dit toestel ook een router is, en de mogelijkheid heft om je internet trafiek te shapen tijdens een VoiP gesprek.

Nog een opmerking: verschillende gebruikers melden problemen met VoIP achter de Telenet modem/router. Misschien ben je dan beter om een modem-only te vragen, en een eigen router te gebruiken. Deze modem/only heeft ook een telefonie.

En last but not least: VoiP is niet altijd "plug and play". Als "leek" moet je bereid zijn om wat te willen experimenteren. Eens alles goed werkt en ingesteld staat blijft het wel prima werken ...

[Edit] zie nu pas dat anderen ook al antwoordden ...

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 01 nov 2011, 10:40
door ubremoved_15739
Michaelv schreef:En dan vroeg ik me af of ik niet beter die linksys SIP PAP2T kan bestellen, aangezien ik toch eventueel die 15EUR onbeperkt bij OVH zou bestellen..., je moet er toch verplicht 'iets' bijkopen? Of wat zouden de voordelen zijn ivgm die fritzbox?
Die toestellen bij OVH koop je normaliter niet (accessoires wel).
Je betaalt wel een waarborg die je terugkrijgt op het einde van het contract (minimum duur: 1 maand).

Op die manier zou je voor 1.18 euro/maand (+waarborg) eens kunnen testen of VoIP iets is voor jou.
Bevalt VoIP je niet of werkt het niet op je Telenet verbinding dan is het financiële risico beperkt tot het maandelijks bedrag van 1.18 euro + retour kosten toestel.
Mijn inziens is dit momenteel de goedkoopste manier om VoIP eens te testen aangezien je geen hardware dient te kopen. Je dient enkel een VoIP compatibele internet breedbandverbinding te hebben.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 01 nov 2011, 10:52
door Michael
Bedankt om uit te leggen!
Ik ben zeker en vast bereid om te experimenteren :D
Ik heb al een nieuwe modem only van telenet, dus daar zal geen probleem zijn hoop ik., hebben ze mij standaard gegeven bij overschakelen naar fibernet, ze zeiden dat het geen nut had om een combo modem te plaatsen aangezien het in de kelder was en ik al een heel goede draadloze router heb.

Dus als ik die Ligne SIP illimite wil kan ik die Fritzbox niet gebruiken, ik krijg de SIP gegevens niet?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 01 nov 2011, 10:58
door ubremoved_15739
Volgens dit bericht van forum gebruiker Ken krijg je bij iedere SIP lijn de SIP login gegevens.
Experimenteren maar. :wink:

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 01 nov 2011, 11:11
door VOiD
Dit lijkt me toch zeer onwaarschijnlijk. Er staat uitdrukkelijk op de OVH site dat het aanbod ongelimiteerd GSM enkel kan genomen worden in combinatie met 'plug&phone'.

Bovendien, waarom zou men GSM forfaits verkopen van +10€ (29€, 99€, ...) als men voor hetzelfde bedrag unlimited heeft ?

M'n 'ligne SIP individuell' kan ik bovendien niet upgraden naar 'enterprise illimité', enkel naar 'entrerprise'.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 01 nov 2011, 11:51
door ubremoved_15739
Het zou zeker een heel sterk aanbod zijn voor mobiele gesprekken.
Net zoals hun vast aan 1.18 euro/maand. Met dit laatste is men voor zijn vaste telefoon met 14.16 euro per jaar klaar (binnen de limieten van "Illimité"). En dat werkt perfect hier bij mij, zonder "plug & phone".

Voor al de lijnen met "Illimité" (zowel vast als mobiel) geldt:
  • beperkt tot de eerste 99 nummers van die maand (99 naar vast + 99 naar mobiel)
  • een maximum van 60 minuten per gesprek
Deze beperkingen heb je niet bij het aankopen van forfaits...

Maar inderdaad, niet geheel duidelijk.
Effe wachten op het experiment van Michaelv voor meer duidelijkheid.
Het financieel risico is bovendien erg beperkt bij OVH gelet op de minimum contractduur van één maand.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 02 nov 2011, 01:46
door Michael
Ik ga alvast met mijn beste frans een mailtje proberen sturen om te vragen of we de SIP gegevens krijgen bij die 15 eur/maand,
verder heb ik me 'om uit te proberen' die 1eur/maand besteld.
Aangezien ik nog een tijdje niet in belgie ben zal die illimite maar voor later zijn.
Ben alvast benieuwd naar de kwaliteit, want ben niet zo overtuigd van betamax.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 03 nov 2011, 18:00
door honda4life
Niemand interesse op eens te proberen de komende 2 maand ofzo, en de kosten te delen :angel:
Wel vrij lastig dat het allemaal in het frans te doen is :wink:

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 03 nov 2011, 18:20
door VOiD
Hun nieuwe tarieven vanaf 5 December: http://www.ovh.fr/telephonie/decouvrez/ ... phonie.xml

Op het eerste zich een stijging :cry:

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 03 nov 2011, 18:21
door Muziekbos
honda4life schreef:Wel vrij lastig dat het allemaal in het frans te doen is :wink:
:beerchug:

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 03 nov 2011, 18:24
door honda4life
Gelukkig is m'n frans vrij goed :banana:
Maar als het natuurlijk over een vaste maandelijkse betaling gaat wordt het iets minder leuk :wink:

een stijging van 0,2 cent... daar valt wel mee te leven maar is natuurlijk geen goede evolutie hé :wink:

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 04 nov 2011, 01:39
door Michael
Ivm met die Illimite van 15EUR...:

Bonjour,

Vous pouvez utiliser uniquement le téléphone fournis par ovh avec cette offre.

Je reste à votre disposition pour tous renseignements complémentaires.

Cordialement,
Louis M.
Maar ik vraag me af of je die SIP gegevens uit bv die linksys alsnog niet uit kan halen? Dat moet toch mogelijk zijn, soms kan je toch een backup maken op zo een linksys, en dan openen met tekstbestand, en dan zie je de gegevens, zoals met een router? :p