Bpost en aanbellen

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
jan28
Premium Member
Premium Member
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 apr 2003, 12:06
Twitter: xtrshop
Locatie: Antwerpen - Wilrijk
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

taxipost komt binnenkort met iets nieuws dat , volgens een ontwikkelaar van verzend- en betaalmodules voor Magento, hen een grote voorsprong zou geven op de andere pakjesdiensten. Heb een aantal maanden geleden trouwens een gesprek gaan doen over de wensen van klanten van Taxipost, dit zou er bij aansluiten, Ben eens benieuwd.
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Goztow schreef:nu nog erger, zelfs geen papierke in de bus. Pas toen ik mailde naar de verkoper wist ik dat het al een week bij mijn postkantoor lag.
Zelfde situatie hier:
- Iets besteld op e-bay in Duitsland. Verkoper verstuurt met de Post.
- Geen briefje in de bus.
- Telefoon naar postkantoor (om te vragen of er voor mij soms een pakje ligt) lukt niet: telefoonnummer van lokale postkantoor wordt doorgeschakeld naar Brussel (je kan dus niet meer bellen met je eigen kantoor).
- Bezoek aan loket: zonder briefje (met nummer) geen pakje.
- Resultaat: Verkoper heeft het teruggekregen: der Artikel ist als unzustellbar wieder zu mir zurück gekommen. :evil:
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Gisteren stak er een briefje van de postbode in de bus waarop staat ingevuld dat er 2 keer is aangebeld. MAAR door verbouwingswerken aan onze voorgevel ligt mijn belknop.... binnen op de kast.

Bij ons noemen ze dat liegen. Geen enkele van de werkmannen die hier bezig zijn kan zich herinneren dat de postbode zelfs nog maar aan de deur is geweest, dus het briefje is in de bus gestoken aan de straat. Maar hier geef ik ze nog het voordeel van de twijfel.

Dat de post dan een dienst aanbiedt waarbij ze u verwittigen als uw pakje in het postkantoor ligt, maar niet dat ze het komen brengen want dat doen ze blijkbaar bijna nooit.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Zo'n dienst bestaat maar de handelaar moet wel de optie bieden. http://www.bpost.be/site/nl/residential ... nd-go.html
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Ook al meegemaakt:

Een aangetekende zending (brief) getekend door postbode in de brievenbus...soms ook wel handig als je niet thuis bent, maar geen bel gehoord.
tendonsie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 401
Lid geworden op: 20 aug 2011, 11:52
Twitter: tendonsie
Locatie: Wervik, België
Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
Bedankt: 40 keer
Contacteer:

philippe_d schreef:
Goztow schreef:nu nog erger, zelfs geen papierke in de bus. Pas toen ik mailde naar de verkoper wist ik dat het al een week bij mijn postkantoor lag.
Zelfde situatie hier:
- Iets besteld op e-bay in Duitsland. Verkoper verstuurt met de Post.
- Geen briefje in de bus.
- Telefoon naar postkantoor (om te vragen of er voor mij soms een pakje ligt) lukt niet: telefoonnummer van lokale postkantoor wordt doorgeschakeld naar Brussel (je kan dus niet meer bellen met je eigen kantoor).
- Bezoek aan loket: zonder briefje (met nummer) geen pakje.
- Resultaat: Verkoper heeft het teruggekregen: der Artikel ist als unzustellbar wieder zu mir zurück gekommen. :evil:
Ik heb hetzelfde eens meegemaakt met DHL.

Prijskaartje: 60 EUR bij elke verzending... Echt ergerlijk die monopolistische situaties bij de pakjesbedrijven...
tendonsie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 401
Lid geworden op: 20 aug 2011, 11:52
Twitter: tendonsie
Locatie: Wervik, België
Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
Bedankt: 40 keer
Contacteer:

jan28 schreef:taxipost komt binnenkort met iets nieuws dat , volgens een ontwikkelaar van verzend- en betaalmodules voor Magento, hen een grote voorsprong zou geven op de andere pakjesdiensten. Heb een aantal maanden geleden trouwens een gesprek gaan doen over de wensen van klanten van Taxipost, dit zou er bij aansluiten, Ben eens benieuwd.
En dat is? Dag en nacht leveren i.p.v. only overdag als niemand thuis is? :p

Dat zou toffer zijn, je selecteert bij elke verzending uur en datum dat ze mogen komen, en dan 99.5% garantie dat ze dat uur komen!
depeje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 695
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:

Bij pakjesbedrijven is er toch geen monopolie meer: DHL, UPS, post, FedEX, DPD, ...

Een aantal jaar geleden heb ik toch eens kunnen bellen naar het postkantoor. De dag voordat we allen op reis vertrokken vinden we een briefje in de bus dat we vanaf de dag erna een pakketje kunnen ophalen omdat de postbode heeft gebeld (geloof ik niet, maar soit) en er niemand open deed. Er was heel de dag veel volk thuis. Op het briefje staat tot wanneer het pakketje in het kantoor blijft, en dat is tot net na onze reis. Na de reis direct naar het postkantoor. Dat was op de laatste dag dat we het zouden kunnen halen. Natuurlijk stonden niet alle planeten op één lijn, waardoor het kantoor uiteraard gesloten was. Ik heb dan direct naar het nummer op de deur gebeld om het probleem uit te leggen. De persoon aan de telefoon heeft dat pakje direct gezocht en gevonden en er een briefje opgeplakt dat het voorlopig niet teruggezonden mag worden. Dat betekent dat er toch personeel aanwezig was. De dag erna ben ik het alsnog kunnen gaan halen.

Een paar weken geleden heeft de postbode weer eens niet aangebeld op een donderdag. Hoewel het kantoor op vrijdag open :eek: was, konden ze mijn pakketje pas de maandag nadien afgeven in het kantoor.
Dabo
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 sep 2008, 10:18

Hetzelfde verhaal hier. Briefje in de bus, niet aangebeld door de postbode. Door einde jaar kan ik nog 5 dagen wachten voor ik dit pakket mag komen afhalen. Ik had er zo op gehoopt. Wat als dit een nieuwjaarscadeau voor iemand was geweest die ik met oudejaar wou afgeven? Zwaar ontgoocheld in Bpost? Volgens mij heeft de gewone postbode, niet de pakjesbezorger, dit bericht gewoon gepost. Het pakketwagentje is gewoon niet uitgereden. Te weinig personeel tijdens einde jaar? Laat dit dan gewoon weten op het briefje, niet?
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

eindejaar of niet, my ass...
als je van post leverancier kon wisselen zoals van energie of telecom leverancier, zou bpost al failliet zijn.
en dat is geen twijfel meer van mij hoor.

DEZE MAAND alleen al 2x zo'n zever gehad.

1ste keer deze maand: postbode "vonne" komt aan de deur (chapeau, ze komen al tot de deur), mijn moeder (die invalide is) doet open,
krijgt het pakketje NIET... want het is aangetekend.
nu wist de "oude" postbode verdomd goed dat ik praktisch nooit thuis ben op de uren dat het kantoor open is,
en mijn invalide moeder het laten ophalen zie je ook al niet lukken.
dus nog moeite mogen doen ook.

vandaag, zelfs niet tot aan de deur gekomen blijkbaar (of geen minuutje gewacht - terwijl het volgens het briefje dezelfde "vonne" was, die ondertussen dus zou moeten weten dat mijn moeder invalide is)
nee, volgens mij gewoon "oh, de wagen staat er niet, en ik geef het niet aan de moeder, dus afwezig briefje... kom vanaf de 2de maar langst"

verder gebeurt het ook steeds vaker dat je post krijgt met andere naam EN ander adres (ipv dat ze het in de juiste brievenbus steken),
en ook post op de foute naam maar ons adres (en na 5x melding maken NOG STEEDS)


het is gewoon een mooi staaltje van besparingen: de oude postbodes kenden hun rondes, de mensen die er woonden, en of ze een pakketje veilig aan de andere inwoners konden geven.
regelmatig konden ze ook nog 2 minuutjes over hebben voor een koffietje of een babbeltje bij de brievenbus.

ondertussen moet het opbrengen: dus "optimale" routes die op niks slaan, met postbodes die het werk doen "omdat ze dan iets van werk hebben",
die absoluut niet minder om de mensen of de job kunnen geven.
resultaat: ontevreden "klanten" - als je ons "klanten" kan noemen, want uiteindelijk hebben we geen keuze en moeten we wel bij bFLOP blijven.

ik wacht al op de dag dat je vrije keuze krijgt en alles via vlaamse post kan laten gaan, laat die gele brievenbussen maar verschijnen,
slechter kan het toch niet meer :)
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

... oh toch wel.

Bestel laatst een auto onderdeel in Frankrijk voor een oude Renault. 2 Weken later nog steeds niks binnengekomen. Kontakteer de verkoper : die vertelt me dat hij het ook niet begreep want hij had het pakketje gewoon terug gekregen vanuit Belgie, en hij wou me al een mailtje sturen met de vraag of hij het geld dan maar moest terugstorten. Hij had het pakket 3 dagen daarvoor ontvangen MET een Sticker van Bpost erop (in het NEDERLANDS - dus ik had wel begrip voor het feit dat 'ie niet zeker wist wat de bedoeling was- , waarop stond "GEWEIGERD DOOR BESTEMMELING" en MIJN "handtekening" eronder !

M.a.w. : ik was niet thuis, of de postbode misschien vergist van adres, of 'ie had op het einde van zijn ronde "pijn aan zijn goesting" ? Maar gewoon een ondefineerbare krabbel die zogezegd van mij was eronder dus "terug naar afzender". Ik heb die brave Fransman op zijn woord geloofd, heb hem een tweede maal de port betaald en hij heeft van zijn kant die weigerings-sticker laten zitten ONDER de nieuwe info als bewijs en bij ontvangst bleek : yep, was geen truuk van hem maar een frats van Bpost.

Ik heb mijn postbode eens onderschept daarna en gevraagd hoe zo iets kon. "Ja DAT weet ik niet hoor, DAT kan normaal niet, ZEKER van dat je dat niet hebt ondertekend" ect ect ect ...

En dat is al de 4e of 5 keer op een jaar tijd. :roll: Met DHL/UPS/DPD/Fedex.... loopt er soms ook wel wat fout in mijn ervaring, maar lang niet zo vaak als met Bpost.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Bpost...die komen NOOIT aan de deur altijd een biefje met je kan het morgen komen ophalen (dat steekt de postbode met de fiets altijd binnen) in Nevele rijden ze gewoon nooit rond om pakjes te bezorgen is dat niet iets waarvoor je betaald?
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

"pijn aan zijn goesting" :lol:
Schoon beschrijving :-D
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

klopt... en als je dan de postbode aanspreekt, als je hem het kaartje in de bus ziet steken... zegt hij 'dat is nog van gisteren' :roll: 'ik had toen geen pen bij'

en als je dan zegt 'ik was gisteren ook thuis...' dan zegt hij 'je mag klacht indienen op de post' en hij fietst fluitend verder :|
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

q-tec schreef:Bpost...die komen NOOIT aan de deur altijd een biefje met je kan het morgen komen ophalen (dat steekt de postbode met de fiets altijd binnen-
eigenlijk... je bent verplicht je brievenbus aan de stoep te hebben (anders mogen ze postbedeling weigeren)...
maar niemand heeft iets gezegd van er een slot op te steken en de postbode te zeggen dat hij de sleutel aan de deur moet komen halen.
misschien dat dat een oplossing is :p

feitelijk, is er nu niemand die er bij stilgestaan heeft om gewoon een "aangetekende zendingen" systeem via internet te maken?
of waarbij je de mogelijkheid hebt om ZELF aan te geven hoe je aangetekende zendingen kan ontvangen?
(verzender => stuurt naar bedrijfje (liefst niet bpost :p) => controleert manier van ontvangst => afhandeling door bpost/kiala/dhl/....)

iets zou toch moeten veranderen, want aan dit tempo ga ik gewoon steevast aangetekende zendingen beginnen weigeren,
IEMAND wil MIJ iets laten ontvangen, maar dat wil niet zeggen dat IK er moeite voor moet doen om het ook effectief te ontvangen!
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Moest laatst ook weer een pakje gaan afhalen, en een geduld dat je daar dan moet hebben tss... heb daar al ettelijke keren m'n cohones opgegepeuzeld. :evil:
Dan heb ik van pakjesbedrijven a la GLS en Co totaal niet te klagen.
Heel vriendelijke jongens en meisjes en als we niet thuis zijn gaan ze naar de buurvrouw, kijk... voor zo'n mensen kan er desgewenst nog een presentje af tijdens deze dagen.

Maar hier ook weinig tot niets positiefs over 'de post'.
Begrijp ondertussen al wel waarom je die plaatselijke kantoren niet meer telefonisch kan bereiken. :|
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

q-tec schreef:Bpost...die komen NOOIT aan de deur altijd een biefje met je kan het morgen komen ophalen (dat steekt de postbode met de fiets altijd binnen) in Nevele rijden ze gewoon nooit rond om pakjes te bezorgen is dat niet iets waarvoor je betaald?
Hier komt de postbode dat netjes afleveren, als ik niet thuis ben probeert hij zelfs de volgende dag opnieuw voordat hij een briefje in de bus steekt. Meestal dan nog het briefje dat het bij de buurman is afgeleverd. Heel vriendelijke man, kent mijne naam ondertussen ook al goed na al die pakketjes. (Wacht ook redelijk lang als hij heeft aangebeld, hij weet dak soms nog uit men bed moet komen op die momenten denk ik :p).
Het is dus alleszins geen algemeen Bpost fenomeen.

Wel al gehad dat er eens iets niet toekomt met de post, maar das dan weer een andere zaak (en dat ligt volgens mij dan ook niet aan de vriendelijke postbode).
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

mclaeys: toevallig een postbode van "de oude garde" ? :)
de oudere postbodes heb ik namelijk hier ook nooit problemen mee gehad...
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Ik denk dat ik hier toch mijn twee pollekes mag kussen. Ik heb sinds enige tijd een postbode van de 'nieuwe' garde en ik moet zeggen dat die zijn werk heel serieus neemt. Van al het bovenstaande heb ik gelukkig nog geen last gehad. Eerst altijd aanbellen voor er een briefje in de bus wordt gestopt. Deze morgen (zaterdag) ging ook de bel voor nog een pakje. Ik wist niet eens dat die ook op zaterdag leverden? Als enig minpuntje kan ik aanhalen dat hij mij uit mijn bed heeft gebeld. :-)
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

@Splitter
Zowel de oude garde als de nieuwe, sommige pakketjes zijn te groot om mee te nemen op zijn brommer en dan brengt iemand van de nieuwe garde het netjes met de wagen :p
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

Maglor schreef: Ik wist niet eens dat die ook op zaterdag leverden? Als enig minpuntje kan ik aanhalen dat hij mij uit mijn bed heeft gebeld. :-)
nog nooit zien gebeuren dat er op zaterdag pakketjes via bpost komen...
en als hij je uit bed heeft gebeld én je hebt je pakketje nog, chapeau dan.
ik zie het hier eerder gebeuren dat ze voor de verandering wél aanbellen, maar dan vervolgens niet wachten tot ik aan de deur sta :)

@mclaeys: dat is mss ook nog zoiets, ik heb ze hier nog nooit met een autootje zien doortuffen, altijd fiets :)
(maargoed, zo'n grote pakketjes komen er deze straat ook weer niet in met bpost, dhl/tnt enzo zie je wel vaker rijden :p )
Dianjo
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 maa 2009, 19:30

Maglor schreef: Ik wist niet eens dat die ook op zaterdag leverden?
Vandaag zowel als vorige zaterdag waren er extra ritten voorzien voor de bedeling van pakjes (eindejaarsperiode).
maartenv
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 aug 2010, 19:49
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Daarnet de pakketjesbezorger van Bpost aan de deur gehad;
Ik deed net de deur open toen hij op de stoep stond (dus geen idee of hij zinnens was om aan te bellen; de vorige keren is dat alleszins niet gebeurd).
Hij stond daar niet met een pakketje in z'n handen, maar met het 'afwezigheidsbriefje'.
Hij mompelde 'er is een pakketje voor u', wandelde terug naar zijn camionette en begon naar m'n pakketje te zoeken.
Ach ja, dan heb ik toch wel veel respect voor onze DHL-bezorgers die met het pakket in de handen twee keer aanbellen, en desnoods nog eens op de deur kloppen en als er niemand opendoet. Of de TNT-bezorger die bij afwezigheid bij meerdere buren aanbelt om te zien of er toch niemand het pakketje kan aannemen. Als men systematisch toch niet aanbelt, kunnen ze toch veel beter gewoon niet rondrijden met die pakketjes, en gewoon met de reguliere postbedeling een briefje in de bus stoppen met de vraag je pakket op het kantoor op te halen? Of we kunnen natuurlijk ook met een stoel op de stoep gaan zitten om op Bpost te wachten.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Tja, we hebben dan ook maar een Bpost en geen Apost.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Wat ik vooral ergerlijk vind is dat het niet dezelfde dag in het postpunt is af te halen, als je op vrijdag een pakket mist moet je al wachten tot maandag :bang:
Gelukkig belt de facteur hier wel aan, maar als ik niet thuis ben erger ik mij daar nogal aan.
johan d
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 19 jan 2006, 12:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Laten afleveren op het werkadres...
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

[quote="maartenv"]Daarnet de pakketjesbezorger van Bpost aan de deur gehad;
Ik deed net de deur open toen hij op de stoep stond (dus geen idee of hij zinnens was om aan te bellen; de vorige keren is dat alleszins niet gebeurd).
Hij stond daar niet met een pakketje in z'n handen, maar met het 'afwezigheidsbriefje'.
/quote]

Nen dikke vette ipcam in z'n gezicht zetten ;-)
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

maartenv schreef:Daarnet de pakketjesbezorger van Bpost aan de deur gehad;
Ik deed net de deur open toen hij op de stoep stond (dus geen idee of hij zinnens was om aan te bellen; de vorige keren is dat alleszins niet gebeurd).
Ik heb zo eens eentje gehad die bezig was met het "afwezigheidsbriefje" vanuit zijn camionette in de brievenbus te stoppen.
Dat lukte niet omdat hij wat te ver stond van de brievenbus.
Ik zag hem bezig en ga zelf naar buiten.
Gelet op de afstand tussen de voordeur en de brievenbus (40 meter) roep ik alvast naar hem.
Hij had duidelijk iets gehoord en wil onmiddellijk vertrekken (zonder dat het briefje zelfs in mijn brievenbus stak).
Echter had het 's nachts erg hard gesneeuwd en geraakte hij met zijn camionette niet meer weg. :lol:
Vast gereden in de verse sneeuw van de berm van de openbare weg.
Ik ben dan maar op mijn gemak tot bij hem gewandeld ....
"Euh, ja, meneer. Ik heb een pakje ..."

Had hij gewoon de oprit opgereden en gebeld om het pakje af te geven dan was er geen enkel probleem geweest.

==============================
Nu zijn alle Bpost pakjesbezorgers zeker niet allemaal van bovenstaand kaliber.
Ik heb ook eens gehad dat men bleef bellen ... tot ik wakker werd. 8)
"Ja, ik zag je auto staan. Dus je moest wel thuis zijn..."
Een toffe madam die altijd de tijd neemt om mijn pakjes te bezorgen.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

MClaeys schreef:Wat ik vooral ergerlijk vind is dat het niet dezelfde dag in het postpunt is af te halen, als je op vrijdag een pakket mist moet je al wachten tot maandag :bang:
Gelukkig belt de facteur hier wel aan, maar als ik niet thuis ben erger ik mij daar nogal aan.
En om helemaal slecht van te komen is als ze beginnen melken dat het maar pas vanaf 11u ter beschikking is.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ik verdenk ze er hier meer en meer van om alleen met die papierkes rond te gaan, dus dat pakje ligt dan al op het postkantoor van voor ze vertrekken, waarom dan nog wachten tot 11 uur de dag erna ? :bang:

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
helmuteke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 25 keer

MClaeys schreef:Wat ik vooral ergerlijk vind is dat het niet dezelfde dag in het postpunt is af te halen, als je op vrijdag een pakket mist moet je al wachten tot maandag :bang:
Gelukkig belt de facteur hier wel aan, maar als ik niet thuis ben erger ik mij daar nogal aan.
En als je werkt tussen 08 en 16 kan je wachten tot zaterdag erop om erachter te gaan.
Vroeger kan je nog doorzenden naar ander adres , dit ga ook niet meer.
Neen , voor moment niets goeds van Bpost.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Gelukkig zijn er wel alternatieven. Hoewel ik al Kiala paketjes heb gehad die weken onderweg waren :(.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 651
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 33 keer

Mijn eigen Bpost bijdrage ...

Pakket uit Duitsland. Ik laat zendingen steeds afleveren op mijn werkadres. Omdat de zending te lang wegbleef vraag ik de trackinginformatie op.

Blijkt dat het pakket in het postkantoor ligt, wegens 2 x aangeboden, en niemand thuis... En bericht achtergelaten

Pikant detail: mijn afleveradres is de goederenreceptie van het ziekenhuis waar ik werk, en die is 24/24 bemand :bang:

Maar het wordt beter..
Ik naar het lokale postkantoor, met pakketnummer dat ik gekregen had van de verzender. 2 Loketten open, geen enkele klant in het kantoor aanwezig, 2 vrouwelijke loketbedienden uitgebreid hun weekend aan het vertellen. Ik ga naar één van de loketten, maar wordt daar zowat mijn neus afgebeten... "Meneer, hebt ge niet gelezen dat ge een ticketje moet nemen?". Ik weersta aan de verleiding om die loketbediende van achter haar bureau te sleuren, en neem een ticket, om dan - believe it or not - geholpen te worden door krek dezelfde mevrouw...
Heb dan maar, vooraleer het ontvangstbewijs te tekenen het gehele document letter voor letter minutieus nagelezen en alles nagekeken :evil: ... Ze kreeg het bijna, en ik kon mijn lol niet meer op...
Denk dat het pakketje de volgende keer netjes zal worden afgeleverd :)
bobsys1
Pro Member
Pro Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 25 mei 2010, 06:21
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 32 keer

Hier in Wilrijk ook slechte ervaring met pakketjes. Bestel regelmatig wat via internet. Regelmatig briefje in de bus dat we niet thuis waren en daar klopt nooit wat van. Ben op pensioen en altijd thuis. Dan is een land als Polen heel wat beter georganiseerd. Heb daar kennissen die er voor het werk 2 jaar wonen (Krakow) en regelmatig sturen we daar wel eens een pakje naartoe. Je hoeft alleen maar te zorgen dat onder het adres hun telefoonnummer staat. Dan belt de postbode voor hij zijn ronde begint en kun je afspreken. Werkt prima en de brave man hoeft niet nodeloos rond te zeulen met pakjes voor mensen die niet thuis zijn.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Vandaag nog beter bij mij:

Van pixmania 2 weken geleden iets besteld en na 4 dagen was het al afgeleverd volgens hun.
Bleek te kloppen want de postbode had de moeite niet gedaan om aan te bellen of een briefje in de bus te droppen :twisted: :twisted: :twisted: (wist de klantendienst me te vertellen die zien dat blijkbaar) nu nog eens uitzoeken hoe ik klacht moet indienen die luiaard die mijn pakjes rondbrengt begint op mijn zenuwen te werken...nooit aanbellen(je ziet hem gewoon een briefje schrijven) maar nu ook al geen briefjes meer steken.

uiteindelijk vandaag mijn pakje kunnen afhalen.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
timofp
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 dec 2008, 15:14
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Op mijn vorig adres belde de postbode ook nooit aan en kreeg ik vaak zelfs geen briefje, zag het dan gewoon op de track en trace. Ik ging dan meestal onmiddelijk naar het depot (Leuven Mail) waar ik het alsnog kreeg, ook al was het niet de bedoeling dat klanten daar kwamen, maar dan moeten ze maar eens leren tegoei te leveren.

Nu ben ik verhuisd en totaal geen problemen meer, nog geen enkele keer meegemaakt dat ze niet aanbellen en heb al 50+ pakjes van Amazon laten leveren het laatste jaar.
Afbeelding
Gebruikersavatar
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 jan 2011, 16:06
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer

@ TS en de rest die dit al meemaakte: toevallig een bordje staan "opgepast hier waak ik van een hond staan ? "

Ik heb eens als jobstudent gewerkt bij de post en er werd mij toen duidelijk gemaakt dat je dan aanbelt op eigen risico ;)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Hier vandaag het ook aan mn been gehad : pakketje dat moest toekomen van CoolBlue (klein dingetje), kzie het busje van bpost op de oprit rijden, papierke uithalen en weg. Eer ik beneden stond was die al in zijn auto en verder aan het rijden. Echter had ik geluk : 2 huizen verder stopte die terug. Dus rap papierke gepakt en naar hem gegaan. Pakketje toch nog ontvangen...

Overigens hier hebben we een ander probleem met B-Post : in mijn straat was er vroeger huisnummer 1-3-5-7 etc. Echter hebben ze voor de bouw van mijn appartement een huis afgebroken (nuja half kasteel) dat zijn oprit had op een andere straat. Met de bouw van de 2 appartementen hebben ze die oprit verlegd met als gevolg dat je nu eerst 2 appartementen hebt (1A en 1B, 1A met 12 brievenbussen, 1B met 8 brievenbussen) en dan pas huisnummer 1. Deze situatie is al 4 jaar zo inmiddels. Echter is dat een moeilijk gegeven voor onze postbodes hier : alles ligt gewoon door elkaar. Brievenbussen, busnummers, alles...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Je zou toch denken dat dat geen probleem mag vormen, het is toch hun corebusiness om dingen in brievenbussen te droppen. Zeker na 4 jaar zouden ze de situatie toch onder controle mogen hebben, niet ?

Ik overweeg om bij een volgend voorval, een klacht in te dienen bij de post om dit aan te klagen.


J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ondertussen is het zo erg dat de persoon die in huisnummer één woont besloten heeft om de post die niet voor hem bestemd is, recht het vuur in te gooien. Ergens begrijp ik na 4 jaar wel deze reactie maar je weet nooit wat voor brieven ertussen zitten...

Ik blijf erbij dat dit probleem als oorzaak de immense personeelsloop is bij de post. Wij hebben geen echte "facteur" meer, maar iemand die op zn een wit fietske komt rondrijden. Zowat de hulpjes van de post zeg maar (geen vast contract, maximum 6 maand, meestal langdurig werklozen die op die manier kennis maken met de job of net afgestudeerden). De meesten houden het nog geen 4 weken vol met als gevolg dat er eigenlijk continue wel iemand "in scholing" is.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”