Ben het beu! Youtube laad op elk moment SUPER TRAAG!

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

Enkele filmpjes gaan nu al wat beter.
Maar de meeste 1080p filmpjes op youtube en zelfs de meeste 720p fillmpjes gaan nog altijd niet vooruit.

Het is meestal 3 a 4 seconden afspelen en dan rond de 10 - 15 seconden bufferen en dan weer 5 seconden spelen en weer 10 seconden bufferen.
Dus hier is het nog niet in orde.

Fibernet 100 Hoboken , Antwerpen
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Kainiac
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 08 jul 2010, 13:18
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 25 keer

Yep, ik ben blij dat ik dit topic geopend heb.

HET IS OPGELOST BIJ MIJ.


Ik gebruik nu wel andere dns servers.

8.8.4.4 als primair --> tweede dns server van google
195.130.131.1 als secundair --> primaire dns server van telenet
212.71.8.10 als tertiar --> dns server van EDPNET

Ik heb ook mijn modem eens gereboot samen met mijn switch. Na ik dit gedaan had waren mijn pings naar tweakers.net en google.be weer normaal (eerst lagen deze rond de 100 ms en dat is 5 keer trager als normaal)

Daarna met namebench getest op dns servers en hun voorkeur instellingen gebruikt.

Bijna al mijn websites laden nu maximaal 4 a 5 seconden.
En sites als tweakers.net laden binnen de seconde.

Ik heb nu een aantal uren rond gesurft op youtube en bijna alle filmpjes die ik nu open laden met 80 a 90 mbit.
Dus filmpjes van 10 minuten op 360p = 50MB. Deze laden op 5 a 6 seconden en daarna kun je lekker vlot door de filmpjes heen spoelen.

Ook hd filmpjes laden terug aan de volledige 100 mbit.

Er was dus ZEKER een probleem maar het is nu dus ook ZEKER opgelost.
Bedankt Telenet voor hier redelijk snel op te reageren.

Userbase.be heeft zijn nut weer eens laten zien. Ik had niet gedacht dat dit zo snel zou opgelost zijn.

Voor de rest raad ik iedereen aan op eens te testen met namebench zoals besproken in dit topic --> viewtopic.php?f=50&t=29433

En dan je dns servers instellen volgens die tool je laat zien.
Als ik hier test dan scheelt het op websites die NIET in de cache zitten (en dus een dns request nodig hebben) soms wel een volle seconde ofwel 60% sneller.
Dit is vooral de tweede dns server van google.be (8.8.4.4) Deze is veel sneller als die van Telenet voor de meeste websites.

Ik ga het wel in de gaten houden. Probleem met andere dns servers is dat deze soms niet goed op de hoogte zijn van je locatie en je voor een download naar een verdere server sturen als waar je je bevind.
Maar voorlopig ben ik terug tevreden.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Kainiac schreef:HET IS OPGELOST BIJ MIJ.

Ik gebruik nu wel andere dns servers.

8.8.4.4 als primair --> tweede dns server van google
195.130.131.1 als secundair --> primaire dns server van telenet
212.71.8.10 als tertiar --> dns server van EDPNET


Je gebruikt nu dus de Google DNS... de overige worden niet gebruikt zolang de eerste actief is.

Ik heb niets aangepast, en het werkt nu ook terug prima... dus je wijziging heeft er vermoedelijk niets mee te zien.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Staat ook op ZDnet hoe je kan vermijden dat je trage youtube filmpje krijg. (Google DNS en DNS flush)
http://www.zdnet.be/help/126558/hoe-ver ... filmpjes-/
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Gebruikersavatar
Marcske
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 27 feb 2007, 21:01
Locatie: Peer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Vandaag is het hier ook terug ok , filmpjes in Hd 1080 werken perfect nu.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Wat hebben die DNS servers er nu mee te maken ... Als de DNS servers het probleem waren dan had je dat aan andere zaken ook gemerkt...

DNS wordt toch alleen maar gebruikt bij het opzetten van een verbinding/opzoeken waar je eindpunt ligt. Het maakt niet uit welke DNS server je zegt waar het eindpunt zich bevindt, de weg ernaartoe is helemaal in handen van je ISP (peering etc). Dat de eene DNS server sneller reageert dan de andere daar heb je overschot van gelijk in, maar dat kan technisch niets te maken hebben met de bandbreedte die je krijgt voor netwerk communicatie van/naar je eindpunt.
In het antwoord dat je van eender welke DNS server krijgt zit geen informatie in over hoe je nu dat eindpunt moet bereiken, dat is voor 100% in handen van je ISP, dat heb je zelf niet in de hand.

Met DNS server X is het sneller als met DNS server Y is zoals: als ik de weg opzoek op wegenkaart A dan ben ik er sneller dan als ik het opzoek met wegenkaart B ... de wegen zijn _exact_ hetzelfde op wegenkaart A en B. Dat staat los van het feit dat je misschien sneller _gevonden_ hebt waar je eindpunt ligt, maar dat bepaalt niet de _snelheid_ waarmee je naar dat eindpunt kan rijden.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

De nagel helemaal op de (Telenet) kop.

Zolang de mensen via speedtest.net en konsoorten een hoge waarde te zien krijgen van hun veronderstelde snelheid zijn die mensen alvast zeer tevreden.... Ook al moet Telenet hiervoor zelf een eigen speedtest server ter beschikking stellen.
Van een objectieve snelheidsmeting gesproken. :nono:
Lokaal op hun eigen netwerk: akkoord.
Maar deze meetwaarden extrapoleren naar sites gelegen buiten het Telenet netwerk: dat is op eigen risico natuurlijk.

Dat andere websites traag/trager zijn, zal in hun redenering allicht wel te wijten zijn aan het trage internet...
En niet aan hun internetverbinding. Want Telenet levert het allersnelste internet. Toch?
Klein probleempje natuurlijk als zoiets zich voordoet met bijvoorbeeld YouTube. :wink:
Telenet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 dec 2007, 11:06
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

iedereen alvast bedankt voor de hulp.

Kunnen jullie even een update geven aub?

Alweer bedankt!

Charlotte
Telenet klantendienst
larcos35
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2011, 13:53
Bedankt: 17 keer

eternum schreef:De nagel helemaal op de (Telenet) kop.
.

Dat andere websites traag/trager zijn, zal in hun redenering allicht wel te wijten zijn aan het trage internet...
En niet aan hun internetverbinding. Want Telenet levert het allersnelste internet. Toch?
Klein probleempje natuurlijk als zoiets zich voordoet met bijvoorbeeld YouTube. :wink:


Ik heb nog nooit problemen gehad met youtube filmpjes hier in Limburg met fibernet.
Hoe leg je dat uit eternum.
Wil best met jou erbij hier testen doen.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

@larcos35
Al jouw andere persoonlijkheden hebben allicht dezelfde ervaring... best vraag je hen om meer uitleg.

Alvast een niet limitatief lijstje:
Bunga, Joopie, Ashmed, vrdat, jonagold, gregor, Spick&Span, sus, sander, KingHighway, elza, BOSAL, flash, crows, caminoe, fin, hak, mambo, flurk, florkos, jarin, jennyO, martina, maus, SnelTelenet, jans46, morton, henky, sassano.

En nee, ik heb geen zin om bij een Forumtroll iets te gaan testen.
Complete waste of time.

En ja, gelieve ook te stoppen met me te bestoken met privé berichten onder je diverse hoedanigheden.
Als gevolg van je gedrag heb ik momenteel de mogelijkheid dat mensen me privé berichten kunnen sturen alvast uitgeschakeld.

Edit: enkele typos.
Laatst gewijzigd door ubremoved_15739 op 08 apr 2011, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
larcos35
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2011, 13:53
Bedankt: 17 keer

[quote="eternum"][/quote]

Wist niet dat je zoveel vrienden had.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

selder schreef:Wat hebben die DNS servers er nu mee te maken ... Als de DNS servers het probleem waren dan had je dat aan andere zaken ook gemerkt...


Misschien had je de thread eens eerst moeten lezen... dan had je misschien geweten dat niet alle DNS servers hetzelfde IP-adres geven voor een bepaalde hostname. Er bestaat namelijk zoiets als location based DNS wat ervoor zorgt dat hij dezelfde naam gaat resolven naar een IP-adres dat lokaal is voor jou (ideaal zelfs een cache bij je provider zelf).

Vergelijk het met de vraag... waar is de Delhaize... een DNS die niet location based is zal misschien altijd de hoofdzetel vertellen, terwijl een location based DNS je de dichtsbijzijnde winkel zal vertellen op basis van waar jij op dat moment zit. Wanneer er echter een fout zit in het location mechanisme, dan zou je als persoon aan de Kust wel eens een adres in de Ardennen kunnen krijgen... en da's heel wat verder rijden.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

http://www.youtube.com/watch?v=NNGDj9Ie ... re=related

bij mij werkt deze vlot op 720 soms nog een hapering in de rode uren.
groene uren tussen 65 -74 Mbps
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

r2504 schreef:
selder schreef:Wat hebben die DNS servers er nu mee te maken ... Als de DNS servers het probleem waren dan had je dat aan andere zaken ook gemerkt...


Misschien had je de thread eens eerst moeten lezen... dan had je misschien geweten dat niet alle DNS servers hetzelfde IP-adres geven voor een bepaalde hostname. Er bestaat namelijk zoiets als location based DNS wat ervoor zorgt dat hij dezelfde naam gaat resolven naar een IP-adres dat lokaal is voor jou (ideaal zelfs een cache bij je provider zelf).

Vergelijk het met de vraag... waar is de Delhaize... een DNS die niet location based is zal misschien altijd de hoofdzetel vertellen, terwijl een location based DNS je de dichtsbijzijnde winkel zal vertellen op basis van waar jij op dat moment zit. Wanneer er echter een fout zit in het location mechanisme, dan zou je als persoon aan de Kust wel eens een adres in de Ardennen kunnen krijgen... en da's heel wat verder rijden.


Maar niet in dit geval. Iedereen van in "belgië" die de bron opzoekt van die filmpjes van Youtube zal bij dezelfde server van Google (of Akamai) uitkomen.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

selder schreef:Maar niet in dit geval. Iedereen van in "belgië" die de bron opzoekt van die filmpjes van Youtube zal bij dezelfde server van Google (of Akamai) uitkomen.


Dat zeg jij... ik weet niet waar Google overal caching servers heeft staan. Als je trouwens gaat kijken op pagina 3 van deze thread dan zie je dat ik terecht kwam op 74.125.15.170 (wat niet resolved, en blijkbaar via Level3 gaat in Amsterdam). Geen idee dus of dit bij Akamai is of niet.

Om dit uit te sluiten moet je een referentie filmpje nemen, en testen doen via je provider DNS (ook BGC klanten kunnen dan zien wat zij krijgen), Google DNS en OpenDNS om te kijken of inderdaad steeds hetzelfde IP-adres krijgt. Als je telkens hetzelfde hebt kan je dan zien wat het verschil in routing is met een bv. een BGC klant (mogelijk dat daar het probleem zat en dat TN snel wat capaciteit heeft bijgenomen ergens).
_ketter_
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 20 dec 2008, 20:26
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer

selder schreef:Maar niet in dit geval. Iedereen van in "belgië" die de bron opzoekt van die filmpjes van Youtube zal bij dezelfde server van Google (of Akamai) uitkomen.

Voor Content Delivery Networks klopt dit niet : de localisatie gebeurt op basis van de DNS-server, en niet van je eigen ip. zie hieronder het relevante stukje uit http://robert.accettura.com/blog/2010/1 ... lications/

de server die het request afhandelt is degene met het minste aantal hops naar de gebruikte dns-server.

bijna alle grote sites zijn op basis van een cdn, dus niet alleen youtube.

That last query is going to the CDN’s DNS instead of the website. The CDN gives an IP (sometimes multiple) that it feels is closest to whomever is requesting it (the DNS server). That’s the important takeaway from this crash course in DNS. The CDN only sees the DNS server of the requester, not the requester itself. It therefore gives an IP that it thinks is closest based on the DNS server making the query.
so, a chicken is not a sparrow
Kainiac
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 08 jul 2010, 13:18
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 25 keer

HET IS WEER TERUG1! Verdorie toch.

Op 3 locaties getest.
Antwerpen --> 60 mbit
Kortenberg --> 100 mbit
Meeuwen. --> 30 mbit

Bijna alle youtube video's laden weer heel erg traag.
Kan er een permanente oplossing komen Telenet aub !
Dat schokken is vreed irritant.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Helpt het veranderen van DNS servers? Anders kan het misschien een bandbreedte probleem bij Telenet zijn.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Hier blijft het goed gaan, geen probleem.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Kainiac
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 08 jul 2010, 13:18
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 25 keer

Ik heb verschillende dns servers gebruikt (open dns, google dns, telenet, edpnet) en elke keer een ipconfig/ dnsflush gedaan maar ik blijf problemen hebben met verschillende video's.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Nogmaals, het ligt niet aan DNS, wel aan de link tussen het Telenet netwerk en dat van anderen.
Het is ook duidelijk dat de prioriteit via QoS of andere traffic shaping technieken voor Youtube gebruikt word...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Kainiac schreef:Ik heb verschillende dns servers gebruikt (open dns, google dns, telenet, edpnet) en elke keer een ipconfig/ dnsflush gedaan maar ik blijf problemen hebben met verschillende video's.


:)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

proximusboyke schreef:http://www.youtube.com/watch?v=NNGDj9IeAuI&feature=related

bij mij werkt deze vlot op 720 soms nog een hapering in de rode uren.
groene uren tussen 65 -74 Mbps


Zonet even getest , en moet zeggen dat ik nog nooit zulke DL snelheden op yotube heb gehad , en zeker al niet zo constant ( schommelde altijd tussen de 0 en 500 Kb/s ) . Hopelijk blijft het zo :-) .

Afbeelding
Afbeelding
Vicarious
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 dec 2009, 12:37

Nu is alles weer in orde.
Hopelijk blijft het zo.
Kainiac
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 08 jul 2010, 13:18
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 25 keer

Ken schreef:Nogmaals, het ligt niet aan DNS, wel aan de link tussen het Telenet netwerk en dat van anderen.
Het is ook duidelijk dat de prioriteit via QoS of andere traffic shaping technieken voor Youtube gebruikt word...


Het kan zeker aan de dns liggen want de dns bepaald soms naar welke server je gestuurd word gebaseerd op je locatie.
Als de dns van Telenet mij voor een bepaalde video naar een ip adres stuurt van een trage google server.
En de dns van google stuurt mij voor die zelfde video naar een ip adres van een snellere server dan is er wel degelijk een verschil.

Zo ver ik getest heb is het combinatie van verschillende problemen.
Ik heb al gezien dat een andere dns mij een ander ip gaf en dat het dan wel laadde.
Maar sommige (vooral 360p videos die niet veel bekeken worden) video's laden vanaf elke server traag en dat is waarschijnlijk een probleem tussen de interconnectie van google en Telenet.
Kainiac
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 08 jul 2010, 13:18
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 25 keer

Ik blijf trouwens nog problemen hebben met youtube vooral met de lage kwaliteit video's.
Ze laden wel iets beter als toen ik het topic opende. Dus zonder schokken maar toch maar aan een snelheid van maximaal een megabit.
Zodra je begint door te spoelen moet je weer wachten.

Terwijl de 720p en 1080p varianten van het zelfde filmpje meteen laden aan de volledige 100 mbit.
Het is dus zeker geen probleem van bandbreedte alleen want anders zou het even snel gaan bij elk filmpje.
Het blijft een selectief probleem. Sommige video's laden beter als de andere.
Maar het google netwerk is snel genoeg om deze bandbreedte te leveren dus ergens zit nog een probleem.
Of dat te maken heeft met dns, in sommige gevallen gaf een andere dns server een oplossing.
Maar op dit moment laden bijna alle 360p videos maar maximaal aan 1 mbit.

Ik hoop dat er eens voor altijd een oplossing komt.

Belgacom klanten hebben hier geen last van.

Dit probleem speelt trouwens al een hele lang tijd. Maar ik dacht vroeger dat het altijd aan youtube lag.
Maar blijkbaar speelt Telenet ook een rol.
SamuelDebruyn
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 08 dec 2010, 12:10
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 38 keer
Contacteer:

Hier is het probleem opgelost. De youtube speedtest haalt bijna 40 Mbps zoals het moet :)
Kainiac
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 08 jul 2010, 13:18
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 25 keer

Ik heb NOG STEEDS PROBLEMEN.

De volgende video's (360p) willen nauwelijks spelen.
Als ze laden dan aan 40 a 50 kbit/s, veelste traag dus.

http://www.youtube.com/watch?v=kFVdIDVEcEQ
http://www.youtube.com/watch?v=SbUkPD5jAMc


Spelen deze video bij jullie meteen en vlot zonder te laden ?
manu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 11 nov 2008, 08:30
Bedankt: 4 keer

eerlijk gezegd uw tamponproblemen in de eerste link interesseren niemand.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Kainiac schreef:Ik heb NOG STEEDS PROBLEMEN.

De volgende video's (360p) willen nauwelijks spelen.
Als ze laden dan aan 40 a 50 kbit/s, veelste traag dus.

http://www.youtube.com/watch?v=kFVdIDVEcEQ
http://www.youtube.com/watch?v=SbUkPD5jAMc


Spelen deze video bij jullie meteen en vlot zonder te laden ?

Hier totaal geen probleem, werkt heel vlot zelfs, heb ook telenet! :)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Kainiac
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 08 jul 2010, 13:18
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 25 keer

Ik wist wel dat er opmerkingen over die video zouden gaan komen.
Als ge het helemaal uitkijkt is het nog wel grappig want ze douwt die tampon in haar neus.

Ik kwam dat filmpje tegen omdat geenstijl.nl er naar linkte.
Ik was daarnet gewoon mijn blogs aan het lezen en af en toe komt ge dan een youtube video filmpke tegen.
En dan wilt ge dat zien, maar dat laden en schokken maakt het een hinderlijke gebeurtenis.
Al schijnen er verzachtende omstandigheden te zijn.
Op twitter ook veel reacties dat youtube traag is.
Het zou iets te maken kunnen hebben met het feit dat youtube zijn video's aan het converteren is naar hun nieuw formaat WebM.
Het ligt misschien dus niet aan Telenet deze keer.
Ook op tik.be komen er al weer reacties binnen in het topic over de trage snelheid van youtube.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

@ Kainiac
Hoe snel laadt dit filmpje?
't Is een 1080p filmpje en nog maar heel weinig bekeken...

[youtube]jnIm77Ng0SI[/youtube]
Kainiac
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 08 jul 2010, 13:18
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 25 keer

Op 360p laad het even aan 500 kbit en dan valt het terug naar 50 en dan valt het stil en begint het te schokken.
Op 1080p laad het helemaal niet. Dan aan 200 kbits en dan weer aan 20.
Het downloaden van het filmpje gaat iets sneller aan 200 kbyte/s
Ik vraag me echt af waar het aan ligt ? Mijn computer ? Telenet ? Youtube zelf.

Speelt het bij jouw wel goed af ?

Ik kan momenteel geen ENKEL filmpje vinden wat aan kijkbare snelheid laad, laad staan volle snelheid.
Ik ga eens even een ander ip adres aanvragen. Kijken of dat helpt.
En ook mijn modem eventjes reseten.
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Bij mij hetzelfde liedje, traag traag en nog eens traag.
En dan bedoel ik ook echt elk filmke.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

eternum schreef:@ Kainiac
Hoe snel laadt dit filmpje?
't Is een 1080p filmpje en nog maar heel weinig bekeken...

[youtube]jnIm77Ng0SI[/youtube]


In enkele seconden is het volledige filmpje binnen (aan 25 Mbps - bij Belgacom)
User_Rudy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 16 jan 2009, 12:57
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 9 keer

Zowel Op 360p als 1080p gaat dit filmpje bliksemsnel bij Dommel 16 Mbps.
Perfect geen haperingen.
Kainiac
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 08 jul 2010, 13:18
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 25 keer

Dan ligt het aan Telenet. Kan niet anders !

Allez, twitter er nog maar eens op los. Hopelijk gaat Telenet dit dan voor eens en voor altijd eens in orde maken.
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

Ook hier weer alle youtube filmpjes zo traag als wat.

360p duurt lang om te laden / 480p duurt nog langer en 720p en 1080p laden gewoon bijna nooit.

Op mijn belgacom lijn met zelfde laptop gaat alles supersnel vooruit maar op mijn telenet lijn is het dus bijna dood.

Ik denk echt dat ik telenet binnenkort ga opzeggen als er niets verbeterd en het enkel bij belgacom ga houden.
Ga dan ook direct de telenet digicorder en telefoon erook uitgooien dan ben ik er vollgedig vanaf.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Het filmpje was op 360p binnen in amper een seconde... 1080p een seconde of 3 a 4 denk ik.

Maar dit is zeker niet altijd zo... heb hier met TN ook al gehad dat het niet te doen is.
t-town
Premium Member
Premium Member
Berichten: 527
Lid geworden op: 08 mei 2006, 19:56
Twitter: ttown2
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 22 keer

Ook Telenet en net hetzelfde als r2504
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”