BelgacomTV decoder

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

ub is de enige site die we hier kunnen ontvangen in de nieuwe wandeling :beerchug:
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Asskicker schreef:Eergisteren wou die niet meer opstarten, ik drukte op power en er kwam alleen een blauw lichtje. Spanning eraf, terug ingestopt en toen ging hij wel terug? :/
Dit heb ik ook met mijn V4 (en mijn vorige V3).
Met m'n V3 was dit wel een reden om 'm om te ruilen naar V4 :wink:
Victory Not Vengeance
MaartenH
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jun 2011, 14:16
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

solid-killer schreef:nieuwe info:
Nieuwe installatie -> V4 decoder
V3 decoder omruilen voor V4 -> NO GO
V3 Defect -> andere V3 decoder vanaf half augustus V4 decoder !
Deze info is, voor zover ik weet, niet correct. Ik wil het maar even meegeven voor dat mensen rare ideeën krijgen.
Asskicker schreef:Hoe zorg ik er discreet voor dat mijn decoder niet meer werkt? :P
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
vverbeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Locatie: Z-WVL
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 62 keer

Nu VDSL2 hier in't straat eindelijk beschikbaar is ben ik van plan Telenet buiten te gooien en over te stappen naar Scarlet One. Voor ons toch een besparing van een kleine 20 € / maand! Worden de V4 decoders nu al geleverd bij nieuwe installaies of is dit nog gokken?
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Is dit echt een argument om niet over te stappen !
De V4 is iets vlugger en heeft een grotere HD maar voor de rest is hij volgens mij niet zo veel stabieler.
Ik begrijp wel dat men liever een nieuw toestel krijgt dan een oudere model.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

In theorie moet elke nieuwe Scarlet installatie nu een v4 krijgen. Dat is hier op het forum bevestigd door een Scarlet official.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Kan je dan niet zelf de voorwaarde stellen een V4 of ik neem geen abonnement ?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Goztow schreef:In theorie moet elke nieuwe Scarlet installatie nu een v4 krijgen. Dat is hier op het forum bevestigd door een Scarlet official.
theoretisch misschien, maar zo ken ik een kennis die vorige week bij belgacom (nota bene) bestelde en nog een v3 kreeg. op mijn aanraden is hij hem wel gaan omruilen, wist hij veel dat er v3 en v4's bestonden
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Belgacom is Scarlet niet hé ;). maar ik begrijp wel wat je bedoelt.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Stylz
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jan 2011, 23:24

Weet er iemand waarom je geen 2de Belgacom decoder meer kan aanvragen bij Scarlet? Dit is nu ook op 'mijn scarlet' niet meer actief.

Oplossing die ze voorstellen is 2de toestel aan te kopen..
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

Stylz schreef:Oplossing die ze voorstellen is 2de toestel aan te kopen..
Heb je die info van Scarlet support ?? Op de prijslijst staat de extra decoder nog op...

In mijn abonnementsoverizcht staat de 'extra decoder' als een actieve optie (= volle rode vierkantje zoals bij de andere extra opties die ik heb)
Ben benieuwd wat dit nu weer is ??
g4ce
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 18 jan 2010, 06:48
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 8 keer

Ik heb er ook al voor gebeld en kreeg dezelfde uitleg.

Extra decoder kan niet gehuurd worden, enkele bij de installatie door de technieker kan je een 2e decoder huren.
Wil je later een decoder toevoegen moet je er eentje kopen bij Belgacom.

Ook belangrijk is dat je een HD-decoder moet gebruiken. Koop je nog een oude SD-decoder werkt het niet via Scarlet.

Telenet Yugo
OVH voip
f0xbe
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 02 feb 2012, 16:12
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 5 keer

Ja lap zeg.

We zijn februari 2012 en de technieker heeft bij ons een V3 geïnstalleerd..
Had wel gehoopt op zo'n sexy V4. 8)

Maar ikzelf was niet thuis dus ik kon het hem zelfs niet vragen..

Nu heb ik wel gezien dat er her en der zo'n V4 tweedehands te koop staat (meestal rond de 70 euro). Misschien dat ik ga overwegen er zo eentje op de kop te tikken dan gebruik ik die V3 wel voor als ik een tweede tv wil aansluiten.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

f0xbe schreef:We zijn februari 2012 en de technieker heeft bij ons een V3 geïnstalleerd..
Had wel gehoopt op zo'n sexy V4.
Dat is inderdaad wel een teleurstelling. Begin augustus 2011 hebben ze (bij vrienden) een V4 geïnstalleerd. Het ging toen om nieuwe Scarlet-klanten. Ik dacht dat V3 niet meer gebruikt werd bij nieuwe installaties, maar blijkbaar wel.
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

hier is onlangs een technieker geweest en ze installeren voorlopig weer V3 boxen omdat er een tekort is aan V4 (door de overstroming in thailand).

Is idd wel niet leuk als je nog zo'n oude v3 krijgt
Gebruikersavatar
Blade
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 dec 2003, 07:48

Hallo,

Je gelooft dat toch zelf niet zeker.
Ze blijven Thailand alsmaar gebruiken als argument. Ze willen gewoon van hun oude stock af ja...

Groeten,

Jan
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik heb in Oktober ook dig.tv van Scarlet (voor al de rest was ik reeds klant bij Scarlet).En ik heb de nieuwste V4 gekregen,en dit voor ik er zelfs naar gevraagd had (de technieker had hem al mee als hij binnen kwam).
Hij heeft me toen gezegd dat de oudere exemplaren op waren,en ik dus het nieuwste model kreeg.
Het verschil zou gemakkelijk te zien zijn aan de afstandsbediening,onderaan deze v.d. V4 staat een battery indicator,die brand als de battery low is.
f0xbe
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 02 feb 2012, 16:12
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 5 keer

Ja..... die afstandsbediening hebben we gekregen. En daar ben ik blij om want die is echt wel goed.

Maar de decoder zelf is een V3... En de doos waarin hij zat was duidelijk niet in nieuwstaat.
Volgens mij hebben we een refurbished model gekregen ofzo... ?
techy
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 mei 2011, 22:29

momenteel is zij de v4`s niet beschikbaar , volgens belgacom heeft dit te maken met de overstroming in tailand.

Volgens collegas installeert zelfs belgacom momenteel nog v3`s.


Ik heb persoonlijk ook enkel v3 in men wagen liggen , en elke levering die ik al gekregen heb waren v3`s.
jammergenoeg , installeer ook liever een v4 . of erger nog ... repairs waar decoder moet geswapped worden en "in den tijd" een v4 daar gezet te hebben.
dan word dat geswapped naar een v3.


Kunnen we niets aan doen vrees ik.
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 31 keer

vreemd want alle nieuwe stock die ik gelevert krijg is weer v4. (ben wel bgc techen niet scarlet)
techy
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 mei 2011, 22:29

welke area ?
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Zeker dat het geen v3b's zijn ? :P
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik denk dat een afstandsbediening v/e V4 niet zou werken op een V3.
schneider
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 24 mei 2011, 00:10
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Jawel, deze zijn volledig compatibel met een V3 en visa versa...
Laatst gewijzigd door schneider 12 feb 2012, 19:17, in totaal 1 gewijzigd.
f0xbe
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 02 feb 2012, 16:12
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 5 keer

BGC TV gebruikt voor zijn decoders blijkbaar een uniform protocol voor zijn afstandsbedieningen.

Ik heb hier zelfs nog een afstandsbediening van een eerste generatie Tilgin liggen die werkt met de V3.
Ik moet er wel bijzeggen dat die de neiging heeft dubbele toetsen door te geven, dus wanneer ik kort op een nummer toets er toch meerdere verschijnen, dus hij werkt niet echt goed..
Gebruikersavatar
rowan
Premium Member
Premium Member
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:35
Locatie: 59GIS0
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer

De neiging van dubbele toetsen door te geven, kan liggen aan batterijen die bijna plat zijn.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ja,dit heb ik ook voor,blijbaar zijn die batterijen die standaard meegeleverd worden niet zo goed (Philips Zinc carbon AAA-R03 1,5v)die gaan hier amper een paar maand mee.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Staat er een datum op die originele batterijen, want het is niet normaal dat die zo vlug hun lading kwijt zijn.
mvg
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

De middelste van de drie batterijen in de (oude) afstandsbediening verliest z'n lading sneller - door de LEDjes, denk ik - dus is het best om de batterijen af en toe eens van plaats te wisselen met de middelste, zodat ze gelijkmatiger worden opgebruikt.
spartaan
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 feb 2012, 14:24

Men decoder was stuk V3B en na een week nieuwe gekregen van scarlet nu is dat gewoon het oudere model :-( want belgacom zou de V3b's niet meer hebben en dan geven ze de oude aan scarlet maar wel met de nieuweafstands bediening

groetjes
znoppels
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 14 nov 2003, 21:00
Locatie: Strombeek
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

vandaag had ik een scarlet technieker over de vloer die de decoder is komen vervangen, want hij viel regelmatig uit.
Hij heeft me wel een V4 gegeven in plaats van een V3. Hij zei erbij dat ze die niet automatisch gaan verwisselen bij de klanten, enkel wanneer het toestel het laat afweten.
Blijkbaar krijgen ze bij Scarlet zelf ook niet alle info, want hij wist niet dat VT4 en VijfTV in HD uitzenden vanaf 1 september jongstleden.
Gebruikersavatar
ctgilles
Plus Member
Plus Member
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 mei 2006, 19:48
Locatie: 016
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

MERDE.
Gisteren een V4 thuis meegenomen (Belgacom) met nieuwe software geladen. Lekker vlot bedienbaar en duidelijk, véél beter voor series op te nemen (nu kan je ze tenminste wissen). V3 thuis gezet op onze non-HDTV.
Net thuis in Leuven (Scarlet). Decoder downgraded... Klootzakken :x

Thuis synct Belgacom aan 30/6 voor 3 decoders :roll: Mijn EDPnet op de ander lijn (same address) synct 50/6 en mijn Scarlet in Leuven ook. Weer goed bezig. :lol:
Afbeelding
bluezy
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 02 okt 2010, 14:34
Bedankt: 7 keer

Ik zag juist dit bericht http://www.businesswire.com/news/home/2 ... oftware-TV.

Ik veronderstel dat dit gaat over de software update die we een tijdje geleden hebben gekregen, en wiens update nu compleet zou moeten zijn (PR's zijn niet altijd even correct, en halen verleden tijd en toekomstige tijd wel eens door elkaar, maar ik denk niet dat ze een toekomstige update bedoelen). maar mijn oog is gevallen op deze zin :
...introducing all these innovations for Belgacom’s new TV STB, but also for its installed base of set-top boxes.
new TV STB ????
Gebruikersavatar
LighScan
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 jul 2011, 13:12
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

ctgilles schreef:MERDE. Gisteren een V4 thuis meegenomen (Belgacom) met nieuwe software geladen. Lekker vlot bedienbaar en duidelijk, véél beter voor series op te nemen (nu kan je ze tenminste wissen). V3 thuis gezet op onze non-HDTV. Net thuis in Leuven (Scarlet). Decoder downgraded... Klootzakken :x
Dit probleem heb ik ook... Technieker is eergisteren een oude V3 komen omruilen met een V4. Dit had de nieuwste "Charles" update voorgeïnstalleerd, en ik heb daar gebruik van kunnen maken tot 's nachts. Toen ik 's ochtends het apparaat aanzette, bleek hij terug gedowngraded naar de oude myrioi--39 SW.
Ben zelf overigens een Scarlet klant.

Topic hieromtrent op het Belgacom Forum
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Bij mijn weten wordt charles niet uitgerold voor scarlet klanten.

mvg
Gebruikersavatar
LighScan
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 jul 2011, 13:12
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Wat IMO belachelijk is, Scarlet klanten nemen onrechtstreeks bij Belgacom een abbo af voor digitale TV. Onrechtstreeks omdat dit via Scarlet gebeurt natuurlijk, dat is vrij logisch.
Wat niet logisch is, is dat ze hierdoor blijkbaar dan maar geen recht hebben op updates? Mijn modem wordt nochtans wel voorzien van de laatste firmware, waarom geldt dit dan niet voor de decoder?
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Dat is inderdaad belachelijk, je neemt bij Scarlet namelijk Belgacomtv, dan hadden ze het daar maar ScarletTv moeten noemen als ze andere firmwares wilden gebruiken.
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer

Scarlet klanten krijgen de nieuwe tv-software uiteraard wel, zoals overigens vermeld bij de aankondiging van 'Charles'. Maar net zoals bij de vorige grote update, gebeurt dat niet geografisch (gebied per gebied), zoals bij Belgacom, maar in 1 à 2 nachten, nadat de Belgacom klanten bediend zijn. In het geval van Charles is dat een voordeel: de eerste Belgacom klanten die Charles in juni gekregen hebben, zitten intussen aan de 4e (!) bugfix-versie omdat de software jammer genoeg veel te vroeg en vol grote en kleine bugs op de klanten losgelaten werd. Dus: nog even geduld, Charles komt er aan voor de Scarlet klanten en die krijgen dan meteen een beter afgewerkte versie.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

We zullen dat maar aanvaarden zeker, net zoals er geen tv overal is (of hoe het nu ook weer noemt)
En net zoals er geen FON is, dat reeds voor de zomer gelanceerd moest zijn...
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

Géén TV overal ? Natuurlijk wel. Geen FON ? Natuurlijk wel. 500.000 zelfs, of kijk jij nooit TV ?

De Charles s/w is dus idd. van Wyplay en wordt eerst uitgerold op V4 decoders bij Belgacom. Daarna op de oudere decoders bij Belgacom. Pas daarna wordt het uitgerold bij Scarlet.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”