Pagina 3 van 5

Re: Uitgaande VoIP providers

Geplaatst: 17 apr 2011, 09:34
door rmag
Voeg ook maar VoipAlot.com aan het lijstje toe.
Lijken mij scherpe tarieven. Werken met een sip-client is ook een voordeel.

Re: Uitgaande VoIP providers

Geplaatst: 11 mei 2011, 02:04
door ubremoved_15739
Uitgaande VoIP providers (beiden van Dellmont Sarl) met keuze over de gesprekskwaliteit:

MyVoipTraffic:
Calls are billed in 1 second increments except Mexico fix and mobile which are billed in 60 seconds increment. Rates are subjected to change without notice.
voipPRO:
All calls charged per seconds.
Except:
Mexico fix and mobile. Billing 60/60
United Kingdom - Local calls: a setup fee of 0.03€ or 0.04$ applies for each call on top of rate per minute

Re: Uitgaande VoIP providers

Geplaatst: 11 mei 2011, 08:50
door philippe_d
een klein nadeel is natuurlijk:
  • * MyVoipTraffic: required minimum topup amount of EUR/USD 300,-
    * voipPRO: required minimum topup amount of EUR/USD 100,-
Alleen interessant voor bedrijven / kmo's die gigantisch veel bellen ?

Re: Uitgaande VoIP providers

Geplaatst: 11 mei 2011, 12:07
door ubremoved_15739
't Is inderdaad ook voor meer dan één toestel bedoeld. ( "Unlimited channel capacity with one pre-paid balance" )
En met 300 euro @ 0.0066euro/min zou je met één toestel wel degelijk een maand zoet zijn: 24/24 en 7/7. :wink:

Maar of dit nu een goed tarief is voor bedrijven die écht veel bellen? Geen idee.
Eigenlijk zou het me verbazen dat dit een écht goed tarief is voor bedrijven/ KMO's die veel bellen.
Mijn gemiddelde prijs per minuut naar vast ligt rond de 0.0036 euro/min (wegens de "free days" uiteraard) ....
En die mannen gaan hun broek toch niet willen scheuren, veronderstel ik?

Re: Uitgaande VoIP providers

Geplaatst: 11 mei 2011, 12:30
door jorgo
Ik heb dat bedrijf ook eens bekeken, tot dat ik http://forum.asterisk2billing.org/viewt ... =20&t=7739 las..

Re: Uitgaande VoIP providers

Geplaatst: 11 mei 2011, 12:35
door fdgroote
@ Eternum

Mijn gemiddelde prijs per minuut naar vast ligt eveneens rond de 0,0036 euro/min (wegens de "free days" uiteraard) ...
Zou dat een voorgeprogrammeerde ondergrens zijn naar vaste nummers die de Betamax kloonproviders moeten respecteren, ongeacht hun tariefplan ?

Re: Uitgaande VoIP providers

Geplaatst: 11 mei 2011, 13:24
door ubremoved_15739
@ fdgroote

Ik ga even abstractie maken van de BTW bedragen en die kleine handling fee.

Neem poivY:
  • minimaal oplaadbedrag: 10 euro;
  • maximum 300 min per 7 glijdende dagen gedurende 90 dagen;
  • 0.02 euro/min naar Belgische vaste lijnen.
Tijdens die 90 dagen kan men dus maximaal: 90 / 7 * 300 = 3857 minuten "gratis" bellen. In het ideale geval uiteraard.
Met de 10 euro kan men: 10 / 0.02 = 500 minuten bellen.

Samen is dit 3857 + 500 = 4357 minuten dat men maximaal zou kunnen bellen voor 10 euro.

De ondergrens bij poivY is dus: 10 euro / 4357 minuten = 0.00229 euro/min.
Meer kan men er niet uithalen.

==========
Tenzij ze bij poivY een fout maken. Dan kan dat wel. :wink:
En, euh, soms doen ze dat.
Bij mijn laatste herlaadbeurt (van 10 euro) werd er slecht 10.60 euro aangerekend. Ze waren de BTW blijkbaar vergeten in hun berekening ....
Een paar dagen later hadden ze blijkbaar door dat ze een fout hadden gemaakt.
Ik krijg een nieuwe afrekening als volgt samengesteld:
  • Credit amount: EUR 8.62
  • Handling fee: EUR 0.60
  • VAT amount: EUR 1.38
  • Total amount (this amount will be charged): EUR 10.60
En ik kreeg 90 "free days" extra bovenop mijn net verworven 90 "free days". 180 in totaal dus.
In dit geval is de theoretische ondergrens: 8.62 / (180/7*300 + 8.62/0.02) = 0.00106 euro/min.
In mijn concreet geval zal dit dus betekenen dat ik (privé) voor 10.60 euro meer dan een halfjaar lang naar alle Belgische vast nummers zal kunnen bellen. Goeie deal. Dat mogen ze nog eens doen. :angel:

Edit: Proficiat met uw verjaardag. :bdaysmile:

Re: Uitgaande VoIP providers

Geplaatst: 11 mei 2011, 13:53
door ubremoved_15739
jorgo schreef:Ik heb dat bedrijf ook eens bekeken, tot dat ik http://forum.asterisk2billing.org/viewt ... =20&t=7739 las..
Dat bedrijf is in feite hetzelfde als al die andere betamax verschijningen (telkens hetzelfde BTW nummer, etc.)..... die het al jaren doen.
Ik ga niet beweren dat ze feilloos werken. Zie een voorgaande post van mij.

Maar zoals dikwijls: indien iemand (een bedrijf) onder de voor díe markt aanvaarde prijs gaat, duiken er ook telkens gruwelverhalen op.
't Is een beetje zoals met wat de mensen vaak zeggen: "Ik wil gene Chinese brol" en hun huis staat vol met spullen uit China ...
Dat je standaard een backup moet voorzien lijkt me wel logisch.
't Kan altijd mis gaan: ook met de beste/duurste.
En 'tja, 100 of 300 euro riskeren is voor een bedrijf nu ook niet het zwaarste risico dat ze ooit genomen hebben allicht.
Zolang de continuiteit van hun telefoonsysteem maar verzekert is (een tweede, de backup dus, waarop men kan terugvallen voor het routeren van de gesprekken).

Edit: ik lees net hier op het forum dit: reeds 1 week geen I-talk meer...
Zelfs bij Belgacom kan het misgaan. :wink:

Re: Uitgaande VoIP providers

Geplaatst: 27 jul 2011, 22:33
door visserronald
Wat pagina's terug in dit topic ging het even over VoipBusterPro.
Je zou hier voor 365 dagen aan free days krijgen voor maar € 15,00 en ook nog eens € 10.00 beltegoed krijgen :roll:

Toen werd er gesteld dat er een connection fee was voor elk gesprek dat tot stand gebracht wordt, wat het dus minder aantrekkelijk maakt, dan het op het eerste gezicht lijkt.

Ik zit nu even op hun site te kijken, maar dat van die connection fee zie ik nergens staan.
Kijk ik er overheen, of is dit veranderd?
*stiekem het laatste hoopt*

Re: Uitgaande VoIP providers

Geplaatst: 27 jul 2011, 22:43
door 2Flip
Hier: http://www.voipbusterpro.com/en/free.html staat het wel duidelijk vermeld. (via: klikken op de banner "1 Year of unlimited calls" of klikken op download, en dan klikken op het woordje "free")
Geen idee of er inderdaad een connection fee is of niet.

Re: Uitgaande VoIP providers

Geplaatst: 27 jul 2011, 23:01
door visserronald
Ja nu zie ik het ook staan.
Verraderlijk zeg, als je op de homepage kijkt, staat er helemaal niets over.
Als je bij 'rates' kijkt, staat er ook niets over.
Kijk je bij de FAQ, staat er ook niets :!:

Kan me zo voorstellen, dat er mensen zijn, die dit afsluiten, en dan kort daarop teleurgesteld worden :cry:

Zelf vond ik het eigenlijk al te mooi om waar te zijn, maar slaagde er niet in de adder onder het gras te detecteren!

Desalniettemin vind ik het niet erg netjes van Betamax om dit niet wat duidelijker te vermelden.

Re: Uitgaande VoIP providers

Geplaatst: 28 jul 2011, 09:58
door wim.pi
Ik gebruik sinds 3 maanden VoipBusterPro en al 61 oproepen gedaan naar Hong Kong (wordt alleen daarvoor gebruikt). Er is maar bij de eerste 3 oproepen daarvan (dag na aankoop beltegoed) een connectiekost aangerekend. In de praktijk wordt deze connectiekost dus, in elk geval voor Hong Kong, niet aangerekend.

Re: Uitgaande VoIP providers

Geplaatst: 28 jul 2011, 11:42
door 2Flip
Bedankt voor je post wim.pi
Nog iemand (recente) ervaringen met VoipBusterPro?

Het zou natuurlijk mogelijk kunnen zijn dat de connection fee is weggevallen...
Indien dit het geval is, is dit inderdaad een zeer interessant aanbod (al kom je met de 120freedays bij bv. internetcalls ook al een heel eind).

Re: Uitgaande VoIP providers

Geplaatst: 28 jul 2011, 11:51
door philippe_d
Bij de (meeste) Betamax versies waarbij je een connection fee betaalt, is dit gewoonlijk alleen bij betalende gesprekken.
Dus naar de niet-gratis bestemmingen, vb mobiel), bij overschrijden FUP en na het verstrijken van de freedays.

Re: Uitgaande VoIP providers

Geplaatst: 28 jul 2011, 15:10
door visserronald
Klinkt steeds interessanter.
Was van plan om er alleen maar mee naar 'free days bestemmingen' te bellen, voor al het andere gebruik ik EasyVoip.
Dan is € 15 voor een geheel jaar, met ook nog eens een beltegoed van € 10 helemaal niet verkeerd.
Begin september lopen mijn free days bij Poivy af, ben me nu al wat aan het oriënteren, maar het zou wel eens VoipBusterPro kunnen gaan worden.

Re: Uitgaande VoIP providers

Geplaatst: 28 jul 2011, 17:29
door Heronic
* Registered users get max 300 minutes per week of free calls, measured over the last 7 days and per unique IP address.
Dus... je moet in feite een vast ip address hebben... :x

Re: Uitgaande VoIP providers

Geplaatst: 28 jul 2011, 17:31
door honda4life
Als je het letterlijk neemt wel ja.
Maar dan zou je dit al lang te horen gekregen hebben via het forum.
Hetzij dat niemand zijn belkrediet echt controleert op correctheid, of dat je wel degelijk gratis belt kan bellen, maar totaal geen garantie hebt hoe lang.

Re: Uitgaande VoIP providers

Geplaatst: 28 jul 2011, 17:39
door Heronic
Het is al een oude post, en je leest vanalles natuurlijk eh...
http://mybroadband.co.za/vb/showthread. ... 0c5cb06c87

Blijkbaar is het hier ook al eens besproken :
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=24218

Daar zijn er blijkbaar die al vrij snel gecharged werden, iemand komt op de proppen met het idee dat een dynamisch ip een makkelijk/geldig excuus is om snel te chargen.

Re: Uitgaande VoIP providers

Geplaatst: 28 jul 2011, 17:59
door openaf
Heronic schreef:
* Registered users get max 300 minutes per week of free calls, measured over the last 7 days and per unique IP address.
Dus... je moet in feite een vast ip address hebben... :x
Aangezien dat bijna iedereen die een dsl/vdsl aansluiting heeft, ieder 36 uur een nieuwe ip address krijgt is er feitelijk weinig probleem met de free calls.
Wat de kabel betreft weet ik niet hoe het gaat met die ip addressen.

Re: Uitgaande VoIP providers

Geplaatst: 28 jul 2011, 18:05
door honda4life
Ik denk nu wel dat jij het tegenovergestelde zegt.
Vermits je een ander IP krijgt DSL om de 36u, heb jij geen fixed IP voor te bellen.
Dat is zoals een account delen met 10 personen, heeft elk IP dan recht op 300 minuten?

Bij TN heb je een "vast" ip, zolang je router niet reset/uitvalt :wink:

Re: Uitgaande VoIP providers

Geplaatst: 28 jul 2011, 18:26
door Heronic
In princiepe kan slechts 1 uniek ip gebruik maken van die 300 minuten. Stel dat dit wekelijks gereset word dan kan je 36u/week (aan een stuk wel te verstaan oftewel : "nen dag eenhalf") gebruik maken van die 300 minuten.

Re: Uitgaande VoIP providers

Geplaatst: 28 jul 2011, 20:11
door philippe_d
Blijkbaar veel misverstanden over dit "unique IP adres" ...
Het komt erop neer dat één bepaald IP adres niet meer dan 300 minuten per week kan bellen.
- met week worden de laatste 7 dagen bedoeld, er is dus geen "wekelijkse" reset.
- als je met meerdere gebruikers vanaf hetzelfde IP adres belt (of je hebt zelf meerdere accounts), dan moet je die 300 minuten delen.
- gezien DSL gebruikers een 36u disconnect hebben, is dit normaal geen probleem (tenzij je heel toevallig een IP gekregen hebt van iemand die zijn 300 minuten al gebruikt heeft, maar die kans is wel heel klein.
- Telenet gebruikers moeten inderdaad rekening houden met deze beperking.

Re: Uitgaande VoIP providers

Geplaatst: 28 jul 2011, 20:19
door johcla
De limiet van 300 minuten per ip-adres is wel belangrijk als je bijvoorbeeld op je smartphone met de app Fring belt via betamax.
Je oproep passeert dan eerst langs de server van Fring, en dus hebben alle Fring gebruikers voor betamax hetzelfde ip-adres, en worden de gesprekken dus aangerekend, ook al heb jij zelf nog niet gebeld die week: Betamax kijkt naar het ip-adres, niet naar de account.

Maar Fring blijft natuurlijk interessant omdat de betamax-tarieven meestal goedkoper zijn dan die van de mobiele providers.

Re: Uitgaande VoIP providers

Geplaatst: 28 jul 2011, 20:42
door Heronic
philippe_d schreef:Blijkbaar veel misverstanden over dit "unique IP adres" ...
Inderdaad, als de uitleg die je geeft klopt vind ik dat toch wel omgekeerde logica als men hiermee een 'beperking' zijnde die 300minuten per 7 dagen wil opleggen aan hun klanten. Ik vind dat vreemd.

Re: Uitgaande VoIP providers

Geplaatst: 28 jul 2011, 22:40
door philippe_d
Begrijp je uitleg niet zo goed.
Het is dus max 300 min/week per klant, en max 300 min/week per IP
Wat het eerst bereikt wordt ...

Zoals Jochla ook al zei: niets om jou grote zorgen over te maken, eens je 300 minuten op zijn, bel je de rest van de week aan hun superlage tarieven.

Re: Uitgaande VoIP providers

Geplaatst: 31 jul 2011, 15:17
door wim.pi
Dit weekend nog een test gedaan met Voipbusterpro en voor telefoneren naar Belgische vaste nummers wordt tevens geen connectiekost aangerekend tijdens de freedays. Toen ik een account maakte was mij dat ook niet duidelijk en dacht ik dat men sowieso een connectiekost ging aanrekenen voor elke oproep (als je hun site leest komt het daarop neer in elk geval). Blijkbaar is dat dus niet het geval.

Re: Uitgaande VoIP providers

Geplaatst: 31 jul 2011, 15:44
door TiTanium
Voipbuster Pro bestaat dat nog :p Heb da vroeger lang gehad :)

Re: Uitgaande VoIP providers

Geplaatst: 03 aug 2011, 22:35
door satsurfer
fryelectro schreef:
iceke schreef:Ondertussen is Betamax overgenomen door Delmont. Je krijgt als bedrijf nu ook een degelijk factuur.
Als je Visa gebruikt kan je ook je tegoed automatisch laten uploaden met 10 of 25€, telkens je onder de 2€ zakt.
Maar wat me interesseert; als bedrijf een degelijk factuur? Bedoel je effectief een factuur waarop ze je BTW nr hanteren en de BTW dan ook intra communautair afhandelen (dwz, je betaalt BTW in België en zij rekenen deze dus niet aan) ?
Ik heb dit ook gehoord van een boekhouder die zei dat dit problemen gaf....Is dit probleem nu definitief opgelost, nu ze door Delmont overgenomen zijn?
Ze hanteren blijkbaar niet het BTW tarief van het land waar de aankoper van de belwaarde woont.

Re: Uitgaande VoIP providers

Geplaatst: 04 aug 2011, 09:16
door TomVH
satsurfer schreef:Is dit probleem nu definitief opgelost, nu ze door Delmont overgenomen zijn?
Bij jumblo kun je toch nergens je BTW nummer invullen? Hoe kunnen ze dan een factuur maken?? BTW is 15% i.p.v. 21%. Indien iemand een oplossing weet, dan hoor ik het graag. We hebben hier thuis een eenmanszaak waarbij jumblo gebruikt wordt waardoor we de facturen niet kunnen "inbrengen". Het gaat maar om 25 EUR per 2 of 3 maand maar toch. Het zou goed zijn indien we de facturen kunnen "inbrengen".

Alvast bedankt!

Re: Uitgaande VoIP providers

Geplaatst: 04 aug 2011, 09:21
door philippe_d
Het zijn inderdaad geen geldige (intra communautaire) BTW facturen.
Sommigen lossen het op door hun BTW nummer in het "naam" veld toe te voegen ?
Ik vermoed dat je de facturen niet kan gebruiken voor BTW recuperatie, maar toch als kosten kan inbrengen ?

Re: Uitgaande VoIP providers

Geplaatst: 04 aug 2011, 09:31
door Astralon
TomVH schreef:
satsurfer schreef:We hebben hier thuis een eenmanszaak waarbij jumblo gebruikt wordt waardoor we de facturen niet kunnen "inbrengen". Het gaat maar om 25 EUR per 2 of 3 maand maar toch. Het zou goed zijn indien we de facturen kunnen "inbrengen".
Ik zie geen redenen waarom je die facturen niet kan inbrengen. Je kan weliswaar de BTW niet aftrekken maar je kan het volledige factuurbedrag (inclusief BTW) aftrekken.

Re: Uitgaande VoIP providers

Geplaatst: 05 aug 2011, 08:41
door TomVH
Astralon schreef:Je kan weliswaar de BTW niet aftrekken maar je kan het volledige factuurbedrag (inclusief BTW) aftrekken.
Ah ja, dat zou kunnen. Zal het thuis eens zeggen. Bedankt!

Re: Uitgaande VoIP providers

Geplaatst: 16 aug 2011, 20:30
door benq
Nog mensen die problemen hebben met justvoip?

Re: Uitgaande VoIP providers

Geplaatst: 16 aug 2011, 21:00
door fdgroote
Gisterenavond kon ik niet herladen, maar vanavond lukt het me wel terug.

Re: Uitgaande VoIP providers

Geplaatst: 16 aug 2011, 21:17
door benq
Ok.

Hier ook alles terug inorde nu.

Re: Uitgaande VoIP providers

Geplaatst: 17 aug 2011, 21:29
door honda4life
Iemand ervaring met:
http://progx.ch/home-voip-prixbetamax-3-1-2.html
Dan lijkt Easyvoip wel leuk (absoluut geen interesse in freedays)

http://www.easyvoip.com/rates

Re: Uitgaande VoIP providers

Geplaatst: 17 aug 2011, 21:38
door MarkDM
Naar GSM is zeker het goedkoop. Naar vaste telefoon speelt dit in je nadeel:
All EasyVoip calls are subject to a 0.039 US Dollar connection fee.

Re: Uitgaande VoIP providers

Geplaatst: 17 aug 2011, 21:40
door jorgo
Ja, ervaring met EasyVoip en tevreden van.
CID werkt, kwaliteit is vergelijkbaar met de andere klonen en uiteraard zeer goedkoop naar mobiele nummers.

Re: Uitgaande VoIP providers

Geplaatst: 17 aug 2011, 21:47
door honda4life
Is herladen via reseller ook voordeliger bij deze.
Als iemand nog een goede suggestie (of koopje) heeft voor een ATA waar je ook je analoge telefoonlijn aan kan koppelen mag dat altijd (en liefst meer dan 1 SIP-acount) voor een beginnende VoIP'er.

Re: Uitgaande VoIP providers

Geplaatst: 17 aug 2011, 21:56
door krisken
In combinatie met een PSTN lijn denk ik dat je snel gaat uitkomen bij de fritz...en daar kent Philippe alles van!