Genomineerd voor oplettend oog van het jaar!Trojan schreef: Waar zijn die 200.000 klanten ineens naartoe? Gaan lopen naar belgacom misschien?
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
1,4 Mio in eerste reclame, 1,2 Mio in de tweede! Ik lig strike!
Genomineerd voor oplettend oog van het jaar!Trojan schreef: Waar zijn die 200.000 klanten ineens naartoe? Gaan lopen naar belgacom misschien?
honda4life schreef:Bij mijn tante is er overlaatst ook een verkoper aan de deur geweest, Telenet lag snel buiten
Goztow schreef:Genomineerd voor oplettend oog van het jaar!Trojan schreef: Waar zijn die 200.000 klanten ineens naartoe? Gaan lopen naar belgacom misschien?
1,4 Mio in eerste reclame, 1,2 Mio in de tweede! Ik lig strike!
* zeker als 2,5G (Edge) nu ook voldoende is voor 3G?3) 1300 hotspots
Met de opkomst van mobiel internet zijn hotspots een uitstervend ras.
Hotspots staan trouwens altijd op de verkeerde plaats, zijn van de concurrentie of gewoon absurd duur... het is dus nooit een deftige oplossing geweest als je het mij vraagt (tenzij zoals in de US en Canada haast iedere zaak het gratis geeft aan z'n klanten).skynetbbs schreef:3) 1300 hotspots
Met de opkomst van mobiel internet zijn hotspots een uitstervend ras.
Net andersom, met moet net meer masten gaan plaatsen om aan de (absurde) norm te voldoen... resultaat is dat je kleinere cellen krijgt en dus ook meer capaciteit hebt op je netwerk.skynetbbs schreef:* M'n geen capaciteit (zendmasten) meer mag bijplaatsen en m'n zelfs moet afbouwen om te voldoen aan de verstrenging inzake volt/meter uitstoot?
Daarom dat men 4G (LTE) heeft... véél meer capaciteit dan 3G.skynetbbs schreef:extra fiber naar de zendmast gaat nog wel... maar de "draaggolven" kunnen moeilijk uitgebreid worden...
dit in tegenstelling tot bekabeld internet
Telenet : de "turbonet" klanten hadden het altijd al gratis... sinds kort kun je het voor 1 euro als optie nemen ipv 10 euro...Hotspots staan trouwens altijd op de verkeerde plaats, zijn van de concurrentie of gewoon absurd duur... het is dus nooit een deftige oplossing geweest als je het mij vraagt (tenzij zoals in de US en Canada haast iedere zaak het gratis geeft aan z'n klanten).
ja m'n "moet" dat doen om aan die norm te voldoen... maar m'n kan niet...want ze krijgen geen bouwvergunning hiervoor... (Not In My Backyard mentaliteit)Net andersom, met moet net meer masten gaan plaatsen om aan de (absurde) norm te voldoen... resultaat is dat je kleinere cellen krijgt en dus ook meer capaciteit hebt op je netwerk.
ja dat zei m'n van wifi-N ook... maar ipv 3 accesspoints die elkaar niet kunnen storen (kanaal 1-6-11 op de 2,4ghz wifi band); kan nu 1 wifi-n accesspoint de volledige 2,4ghz gaan opsoeperen (maar nog altijd gestoord worden door bluetooth, draadloze camera's, babyphones, regen/sneeuw...) de 5ghz heeft dan weer last om door muren te geraken; leuk als de AP in de buurt van je DLNA wifi Televisie steekt... maar als die AP in je garage staat ben je dus niks met je 5Ghz apDaarom dat men 4G (LTE) heeft... véél meer capaciteit dan 3G.
hangt ervan af... Centerparcs maakt wel reklame dat ze "kpn hotspots" hebben....Goztow schreef:Een hotspot is enkel handig als het open is en gratis is. Voor de rest:
1. weet je nooit op voorhand of er één gaat zijn,
2. doe je toch je inloggegevens niet mee, want er zijn wel andere dingen waaraan je denkt als je op reis gaat,
3. ga je voor de zekerheid als je echt Internet nodig hebt toch nog voor een andere oplossing want je weet nooit of de hotspot nog bestaat en indien wel, of je er een deftige snelheid en bereik op gaat krijgen,
Ze hebben idd een voorsprong op "Fiber To The Home"...Rikkyrocker schreef:Geloof jij nu echt in sprookjes. Buur 800 meter hier vandaan net op de NL grens, heeft FiberPower120
120Mbps downspeed 10Mbps upspeed voor net geen 87 euro incl HD TV. Dat we als Telenetters daar naar streven,toch niet naar VDSL2.
Inderdaad, voor particuliere gebrukers zal dat wel waar zijn.Goztow schreef:Een hotspot is enkel handig als het open is en gratis is.
FiberPower120 is géén FTTH maar gewoon coax docsis 3.0!skynetbbs schreef:Ze hebben idd een voorsprong op "Fiber To The Home"...Rikkyrocker schreef:Geloof jij nu echt in sprookjes. Buur 800 meter hier vandaan net op de NL grens, heeft FiberPower120
120Mbps downspeed 10Mbps upspeed voor net geen 87 euro incl HD TV. Dat we als Telenetters daar naar streven,toch niet naar VDSL2.
maar in Belgie werd er de afgelopen 10 jaar ook kilometers fiber onder de grond gestopt... het is gewoon wachten tot de laatste mijl in gebruik wordt genomen
ok, maar deze bvb is echte fiber : http://www.solcon.nl/particulier/internet/glasvezel vanaf 35€/maandLord Utopia schreef: FiberPower120 is géén FTTH maar gewoon coax docsis 3.0!
Internet
Met het Internetpakket heeft u supersnel internet:
* 50 Mb/s ontvangen én verzenden
* 5 e-mailboxen.
* Tot maximaal 25 e-mailadressen (5 aliassen per e-mailbox).
* Antivirusservice. Uw binnenkomende post wordt automatisch gescand op virussen.
* Spamfilter
* Newsserver van 512Kbit/s; upgrade mogelijk.
* 100 MB ruimte om uw eigen internetsite op onze server te plaatsen. Desgewenst kunt u uw website ook op uw eigen computer publiceren, de verbinding is er snel genoeg voor.
* Upgrade naar 100 Mb/s en 200 Mb/s mogelijk. 200 mb/s is helaas nog niet overal leverbaar.
Dit pakket kost u € 42,50 per maand.
Ja, maar vroeger waren er veel meer 'niet tevreden'Rikkyrocker schreef:Enkele maanden terug,kon niemand maar ook niemand meer dan 200GB data verzetten,incl nachtsurfen,of het koste 'n bom geld aan volume blokken.
Nu je veeeeeeeel meer volume kan verbruiken,met hetzelfde product,zonder meerkost,zijn er 24.000 niet meer tevreden.
Dan moeten ze maar vertrekken naar andere provider.En niet blijven zeuren.
Rikkyrocker schreef:Geloof jij nu echt in sprookjes. Buur 800 meter hier vandaan net op de NL grens, heeft FiberPower120Trivial schreef: Maar let op, als ze onder het miljoen klanten zakken drukken ze waarschijnlijk wel opnieuw op "de knop"
Met een beetje geluk is er alweer een "spetterende" verandering op komst!
120Mbps downspeed 10Mbps upspeed voor net geen 87,50 euro incl radio - HD TV. Dat we als Telenetters daar naar streven,toch niet naar VDSL2.
Als je niets van de technologie af weet heeft het weinig zin dergelijke "ik vermoed" conclusies te trekkenskynetbbs schreef:ja dat zei m'n van wifi-N ook... Ik vermoed dat LTE ook wel een soortgelijk issue is... op papier mooi voor 100mbit mobiele internet verbindingen maar in praktijk...Daarom dat men 4G (LTE) heeft... véél meer capaciteit dan 3G.
idd m'n moet 1 kilometer van de zendmast zitten voor de optimale 4G snelheidr2504 schreef: Als je niets van de technologie af weet heeft het weinig zin dergelijke "ik vermoed" conclusies te trekken![]()
Waar lees jij dat... ik zie enkel dat cellen in omvang kunnen varieren van minder dan 1 km tot meer dan 100 km. De ideale cel omvang is trouwens grotendeels afhankelijk van het benodigde aantal concurrent sessies, en zal daarom kleiner zijn in een grootstad dan op het platteland.skynetbbs schreef:idd m'n moet 1 kilometer van de zendmast zitten voor de optimale 4G snelheid
Vermenigvuldig dit met de beschikbare bandbreedte en je kan dus heel wat concurrent sessies hebben... en zoniet verklein je je cel. Je vergelijking met WIFI en hotspots gaat dus totaal niet op, je bent gewoon appelen en peren aan het vergelijken.skynetbbs schreef:er zouden 200 concurrent sessies mogelijk zijn (binnen een 5mhz cel)
Current state ->r2504 schreef: Waar lees jij dat... ik zie enkel dat cellen in omvang kunnen varieren van minder dan 1 km tot meer dan 100 km. De ideale cel omvang is trouwens
grotendeels afhankelijk van het benodigde aantal concurrent sessies, en zal daarom kleiner zijn in een grootstad dan op het platteland.
Vermenigvuldig dit met de beschikbare bandbreedte en je kan dus heel wat concurrent sessies hebben... en zoniet verklein je je cel. Je vergelijking met WIFI en hotspots gaat dus totaal niet op, je bent gewoon appelen en peren aan het vergelijken.[/quote]skynetbbs schreef:er zouden 200 concurrent sessies mogelijk zijn (binnen een 5mhz cel)
Current state is dat men in Belgie momenteel slechts enkele labo-stijl testen aan het doen is (oa. in Mechelen door Telenet) en dat LTE op zich technisch gezien de meest vooruistrevende technologie is wat betreft wireless en dit zowel voor snelheid, bandbreedte als concurrent users.skynetbbs schreef:Current state ->
Idd Telenet doet die labo testen...r2504 schreef:Current state is dat men in Belgie momenteel slechts enkele labo-stijl testen aan het doen is (oa. in Mechelen door Telenet) en dat LTE op zich technisch gezien de meest vooruistrevende technologie is wat betreft wireless en dit zowel voor snelheid, bandbreedte als concurrent users.skynetbbs schreef:Current state ->
fiestaboyke schreef:Kan ik bv een verschillende datum opgeven voor mijn abbo bij telenet stop te zette voor telefoon en internet? Bv. Ik maak een afspraak bij belgacom voor mijn telefoon daar te laten overnemen op 26 november. Internet laat ik afsluiten op 10 decmber, de dag voor mijn volgende "aanrekening" begint .....
Het loopt blijkbaar toch niet zo goed , BGC verlengt aanbieding 'Internet Intense' al voor de derde keer op rij .Gisteren dinsdag was toch de laatste dag?honda4life schreef:Bij mijn tante is er overlaatst ook een verkoper aan de deur geweest, Telenet lag snel buiten
Als je zo'n die hard fan bent van Telenet kan ik geloven dat je je er niet goed bij voelt.Rikkyrocker schreef:Het loopt blijkbaar toch niet zo goed