Is volkomen logisch hoor. Die snelheden van Telenet en het feit dat sommigen wel en anderen niet hangen namelijk af van de "bezetting" op je node. Iemand die op "het platteland" waar er amper andere mensen op zijn/haar node zitten kan inderdaad downloaden zonder in de rode zones te zitten. En dan haal je inderdaad makkelijk een paar honderden GB's binnen per maand zonder smalband. Woon je echter in een stad, waar de bezetting per node (en dus ook het aantal klanten) veel groter is, vind TN dat je rekening moet houden met de andere mensen op de node. En dat deze dus ook tegen comfortabele snelheden moeten kunnen surfen. Dit verklaart waarom de ene na 100GB al in het rood zit, en de andere na 1TB nog steeds niet.Rikkyrocker schreef:Krisken van harte bedankt voor de gegevens.
Ik ben helemaal geen aartsrival van Belgacom,mijn zoon heeft BGC ik Telenet,we zijn allebei tevreden.
Alleen waar ik me druk over maak,is dat ik met turbo 20GB overdag 30 dagen aan een stuk kan binnenhalen,en dit zonder maar 1 keer op smalband te geraken.600GB.Maar persoonlijk kom ik met veeeeeel minder toe in de maand.
En dat de meeste telenetters beweren,dat ze dat niet kunnen.
Maandag Dinsdag Donderdag en Vrijdag kan ik gewoon van 01 uur tor 15uur volle speed volume verbruiken.is toch ver van nachtsurfen,of niet.
Andere dagen is het minder.volgens de grafiek hier.dan tot 10 uur.
Telenet datavolume onbeperkt of toch niet ?
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
als die laatste waar is, dan is dit in strijd met hun eigen voorwaardenkrisken schreef:Is volkomen logisch hoor. Die snelheden van Telenet en het feit dat sommigen wel en anderen niet hangen namelijk af van de "bezetting" op je node. Iemand die op "het platteland" waar er amper andere mensen op zijn/haar node zitten kan inderdaad downloaden zonder in de rode zones te zitten. En dan haal je inderdaad makkelijk een paar honderden GB's binnen per maand zonder smalband. Woon je echter in een stad, waar de bezetting per node (en dus ook het aantal klanten) veel groter is, vind TN dat je rekening moet houden met de andere mensen op de node. En dat deze dus ook tegen comfortabele snelheden moeten kunnen surfen. Dit verklaart waarom de ene na 100GB al in het rood zit, en de andere na 1TB nog steeds niet.Rikkyrocker schreef:Krisken van harte bedankt voor de gegevens.
Ik ben helemaal geen aartsrival van Belgacom,mijn zoon heeft BGC ik Telenet,we zijn allebei tevreden.
Alleen waar ik me druk over maak,is dat ik met turbo 20GB overdag 30 dagen aan een stuk kan binnenhalen,en dit zonder maar 1 keer op smalband te geraken.600GB.Maar persoonlijk kom ik met veeeeeel minder toe in de maand.
En dat de meeste telenetters beweren,dat ze dat niet kunnen.
Maandag Dinsdag Donderdag en Vrijdag kan ik gewoon van 01 uur tor 15uur volle speed volume verbruiken.is toch ver van nachtsurfen,of niet.
Andere dagen is het minder.volgens de grafiek hier.dan tot 10 uur.
maar ja telenet hoeft zich voor niemand te verantwoorden, ze komen met bijna alles weg
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ik _vrees_ dat dit waar is. Reeds van meerdere, onafhankelijk van elkaar, mensen gehoord...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Forumtroll
- Bedankt: 1 keer
krisken schreef:Ik _vrees_ dat dit waar is. Reeds van meerdere, onafhankelijk van elkaar, mensen gehoord...
De rode periode begint hier op het shema maandag dinsdag donderdag en vrijdag tuseen 14 en 15 uur
zaterdag en zondag tussen 7 en 8 uur. is verlaagd tegenover gisteren.
woensdag 10 uur.
Hier in Limburg in een wijk met verschilende straten vol huizen.
Hoe is dit shema bij andere,die dat snel op smalband komen bv elke dag 20 gb volume enz
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Ik heb afgelopen week de brief van de ombudsdienst gekregen met het standpunt van TN, waarin TN schuilde achter het feit dat wij gratis naar 'vrij downloaden"' werden geugrade, en dat we nu veel meer kregen dan de 100GB waarvoor we betalen .... en dat TN dus gratis meer levert dan waarvoor we initieel betaald hebben.krisken schreef:Ik _vrees_ dat dit waar is. Reeds van meerdere, onafhankelijk van elkaar, mensen gehoord...
Dit is waar, maar niet relevant.
Helaas, wij hebben nu nieuwe internet voorwaarden en aangezien we nog geen opzeg gegeven hebben naar TN zijn we stilzwijgend akkoord met de nieuwe voorwaarden. Onder de oude voorwaarden kon je namelijk volume bijkopen en je straf dus afkopen, dat kan nu niet meer bij vrij downloaden. Dus als TN ons op verlaagde snelheid zet voor bvb twee weken, dan zullen ze echt wel met cijfers moeten afkomen, of we zullen dit niet langer pikken.
Als ik lees dat mensen al na 40GB op stand 9 staan, dan lijkt het er toch sterk op dat jouw verbruik niet vergeleken wordt met het gemiddelde van alle gebruikers met jouw internetproduct. Tijd voor transparantie bij TN!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
Ik lees bij de disclaimer van vrij downloaden op de telenet website :ub4b schreef:
als die laatste waar is, dan is dit in strijd met hun eigen voorwaarden
maar ja telenet hoeft zich voor niemand te verantwoorden, ze komen met bijna alles weg
dus : het is waarOnder buitensporig volumeverbruik verstaan we verbruik dat minstens het dubbele bedraagt van het gemiddeld volumeverbruik van alle abonnees van je internetproduct. Telenet behoudt zich het recht voor om bij buitensporig volumeverbruik, wat dynamisch bepaald wordt en afhangt van het beschikbare lokale netwerkvolume, de downloadsnelheid te verlagen naar minimaal 512 Kbps tot wanneer de volgende aanrekeningsperiode begint.
In plaats van dat ze dus zeggen, dat ze op sommige plaatsen een buitensporig slecht netwerk hebben, schuiven ze de schuld door naar de klant, en is de klant de buitensporige
de koe zegt boe