Kaart telefooncentrales en ROP's

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase wordt hier gepost.
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Wat gaan ze eigelijk doen met de mensen die nu te ver zitten van een ROP om vdsl2 te krijgen, maar waar er toch geen KVD meer dichter staat?
Onze gebuurs zitten te ver van hun KVD, waar toch een werkende ROP staat.
Deze zouden tegen eind 2010 ook aangesloten moeten raken toch?
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Brute pech.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
simon1205
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 20 apr 2008, 15:35
Twitter: VanveerdeghemS
Locatie: KVD 51TIE0-0302
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 9 keer

Brute pech, brute pech! :eek:
Waar is de klantvriendelijkheid ? :eek:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Trojan schreef:Ik ben geen helpdesk, dus ik ga voor niemand opzoeken hoever zij zitten van de centrale of kvd. Zolang belgacom mij geen geld geeft voor deze extra diensten zal ik jullie moeten doorverwijzen naar 0800 22 700.

Gij zijt ook wel ne vriendelijke typ hé? :D
simon1205
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 20 apr 2008, 15:35
Twitter: VanveerdeghemS
Locatie: KVD 51TIE0-0302
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 9 keer

Lord Utopia schreef:
Trojan schreef:Ik ben geen helpdesk, dus ik ga voor niemand opzoeken hoever zij zitten van de centrale of kvd. Zolang belgacom mij geen geld geeft voor deze extra diensten zal ik jullie moeten doorverwijzen naar 0800 22 700.

Gij zijt ook wel ne vriendelijke typ hé? :D


vraag dit eens in dit forum [url]forum.belgacom.net[/url], deze kunnen je afstand meten :-D
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Ten eerste: jullie zijn mijn klanten niet.
Ten tweede: ik kan niet toveren en belgacom ook niet. Het is een mooie doelstelling dat ze tegen eind 2010 iedereen op vdsl2 willen kunnen aansluiten, maar er zullen altijd mensen zijn die uit de boot vallen omwille van hun afstand of andere beperkende factoren. Telenet heeft dat ook met hun zogenaamd 'rijgnet' en daar moeten ze ook brute pech tegen zeggen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
simon1205
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 20 apr 2008, 15:35
Twitter: VanveerdeghemS
Locatie: KVD 51TIE0-0302
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 9 keer

Trojan schreef:Ten eerste: jullie zijn mijn klanten niet.
Ten tweede: ik kan niet toveren en belgacom ook niet. Het is een mooie doelstelling dat ze tegen eind 2010 iedereen op vdsl2 willen kunnen aansluiten, maar er zullen altijd mensen zijn die uit de boot vallen omwille van hun afstand of andere beperkende factoren. Telenet heeft dat ook met hun zogenaamd 'rijgnet' en daar moeten ze ook brute pech tegen zeggen.


het is dan wel jammer als men dan in januarie 2011 zeggen dat ik dan toch nie aansluitbaar ben op vdsl2 netwerk, ik weet het dan liever nu al dat ik nooit aansluitbaar zal zijn, dan kan ik nog altijd overstappen om van een snellere internetverbinding te beschikken.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Lord Utopia schreef:
Trojan schreef:Ik ben geen helpdesk, dus ik ga voor niemand opzoeken hoever zij zitten van de centrale of kvd. Zolang belgacom mij geen geld geeft voor deze extra diensten zal ik jullie moeten doorverwijzen naar 0800 22 700.

Gij zijt ook wel ne vriendelijke typ hé? :D

Ik ben supervriendelijk, maar dat stopt ergens.

Voor het raadplegen van persoonlijke informatie van klanten voor welke ik geen werkbevel heb voor een storing of aansluiting, kan ik ontslagen worden.

Vergeet niet dat ik alles van jullie kan zien, facturatie, downloadverbruik, ik kan jullie paswoorden resetten zonder dat jullie daar iets van merken. Ik kan met alle gemak een vendetta doen als ik wil. Geloof me maar dat belgacom zeer zwaar tilt aan privacy, zowel tegenover hun klanten, olo's en hun techniekers.

Perttig nieuwjaar. :bdaysmile: :beerchug:

simon1205 schreef:
Trojan schreef:Ten eerste: jullie zijn mijn klanten niet.
Ten tweede: ik kan niet toveren en belgacom ook niet. Het is een mooie doelstelling dat ze tegen eind 2010 iedereen op vdsl2 willen kunnen aansluiten, maar er zullen altijd mensen zijn die uit de boot vallen omwille van hun afstand of andere beperkende factoren. Telenet heeft dat ook met hun zogenaamd 'rijgnet' en daar moeten ze ook brute pech tegen zeggen.

het is dan wel jammer als men dan in januarie 2011 zeggen dat ik dan toch nie aansluitbaar ben op vdsl2 netwerk, ik weet het dan liever nu al dat ik nooit aansluitbaar zal zijn, dan kan ik nog altijd overstappen om van een snellere internetverbinding te beschikken.

Die zal je enkel bij telenet krijgen, olo's hebben dezelfde beperkingen als belgacom (tenzij ze hun eigen apparatuur gebruiken zoals dommel cityconnect).
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Trojan schreef:Ik ben supervriendelijk, maar dat stopt ergens.

Voor het raadplegen van persoonlijke informatie van klanten voor welke ik geen werkbevel heb voor een storing of aansluiting, kan ik ontslagen worden.

Vergeet niet dat ik alles van jullie kan zien, facturatie, downloadverbruik, ik kan jullie paswoorden resetten zonder dat jullie daar iets van merken. Ik kan met alle gemak een vendetta doen als ik wil. Geloof me maar dat belgacom zeer zwaar tilt aan privacy, zowel tegenover hun klanten, olo's en hun techniekers.

Prettig nieuwjaar. :bdaysmile: :beerchug:

Das natuurlijk minder leuk en te begrijpen. Ben zeker blij met jouw inbreng hier op het forum hoor. ;)

Ook een prettig nieuwjaar voor jou! :beerchug:
simon1205
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 20 apr 2008, 15:35
Twitter: VanveerdeghemS
Locatie: KVD 51TIE0-0302
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 9 keer

simon1205 schreef:
Trojan schreef:Ten eerste: jullie zijn mijn klanten niet.
Ten tweede: ik kan niet toveren en belgacom ook niet. Het is een mooie doelstelling dat ze tegen eind 2010 iedereen op vdsl2 willen kunnen aansluiten, maar er zullen altijd mensen zijn die uit de boot vallen omwille van hun afstand of andere beperkende factoren. Telenet heeft dat ook met hun zogenaamd 'rijgnet' en daar moeten ze ook brute pech tegen zeggen.

het is dan wel jammer als men dan in januarie 2011 zeggen dat ik dan toch nie aansluitbaar ben op vdsl2 netwerk, ik weet het dan liever nu al dat ik nooit aansluitbaar zal zijn, dan kan ik nog altijd overstappen om van een snellere internetverbinding te beschikken.

Die zal je enkel bij telenet krijgen, olo's hebben dezelfde beperkingen als belgacom (tenzij ze hun eigen apparatuur gebruiken zoals dommel cityconnect).[/quote]

Kan je me dan vertellen als het beschikbaar zal zijn tegen januarie 2011.

fb751814

mvg
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

simon1205 schreef:
Trojan schreef:
simon1205 schreef:het is dan wel jammer als men dan in januarie 2011 zeggen dat ik dan toch nie aansluitbaar ben op vdsl2 netwerk, ik weet het dan liever nu al dat ik nooit aansluitbaar zal zijn, dan kan ik nog altijd overstappen om van een snellere internetverbinding te beschikken.

Die zal je enkel bij telenet krijgen, olo's hebben dezelfde beperkingen als belgacom (tenzij ze hun eigen apparatuur gebruiken zoals dommel cityconnect).


Kan je me dan vertellen als het beschikbaar zal zijn tegen januarie 2011.

fb751814

mvg
Dat weten ze enkel in brussel.
Laatst gewijzigd door Trojan op 30 dec 2009, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
nolfie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 11 dec 2009, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Trojan schreef:De afstand van de kvd is verschillend voor iedereen en kan inderdaad langer zijn dan 1.2 kilometer. Ik reken altijd op maximum 1 km voor vdsl2 om een mooie synchro te hebben, langer zal misschien wel gaan, maar niet meer op 20Mbit.

Ik ben geen helpdesk, dus ik ga voor niemand opzoeken hoever zij zitten van de centrale of kvd. Zolang belgacom mij geen geld geeft voor deze extra diensten zal ik jullie moeten doorverwijzen naar 0800 22 700.


Op 1km krijgt ge al maar 16,5Mbit meer.... Dacht dat men voor 20Mbit ging tot 700m.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

nolfie schreef:
Trojan schreef:De afstand van de kvd is verschillend voor iedereen en kan inderdaad langer zijn dan 1.2 kilometer. Ik reken altijd op maximum 1 km voor vdsl2 om een mooie synchro te hebben, langer zal misschien wel gaan, maar niet meer op 20Mbit.

Ik ben geen helpdesk, dus ik ga voor niemand opzoeken hoever zij zitten van de centrale of kvd. Zolang belgacom mij geen geld geeft voor deze extra diensten zal ik jullie moeten doorverwijzen naar 0800 22 700.


Op 1km krijgt ge al maar 16,5Mbit meer.... Dacht dat men voor 20Mbit ging tot 700m.

Dat hangt er vanaf. Indertijd hebben ze voor alle lijnen de db waarden gemeten voor pstn, op basis van die db waarden beslissen ze of iemand 16.5 of 20 Mbit krijgt.

Het kan goed zijn dat een klant op 1km toch 20Mbit krijgt terwijl een andere klant op 500m maar 16.5Mbit krijgt. Het verschil is wel dat die eerste klant een koperpaar van 0.8mm heeft en die tweede één van 0.5mm. (info: 0.5mm is niet goed)

Soms krijgen klanten te horen dat ze in een grijze zone zitten en dan moet het iac (onze kabeladministratie) manueel gaan opzoeken hoever zij zitten van een rop, hoeveel verlies er op de kabel zit, op welk type lus zij zitten, of er nog rechtstreekse paren beschikbaar zijn, enz.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Trojan schreef:Brute pech.


Dan ga ik de buren maar vertellen dat ze er niet meer moeten op wachten. Belgacom zegt altijd maar dat het er komt, maar blijkbaar is het dus niet mogelijk.
Alle kvd's in de buurt zijn uitgerust met een rop dusja.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Van wachten krijgt ge een zeer gat.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
nolfie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 11 dec 2009, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

tomw schreef:
Trojan schreef:Brute pech.


Dan ga ik de buren maar vertellen dat ze er niet meer moeten op wachten. Belgacom zegt altijd maar dat het er komt, maar blijkbaar is het dus niet mogelijk.
Alle kvd's in de buurt zijn uitgerust met een rop dusja.


Er kunnen reeds ROPs staan, maar ze zijn misschien nog niet aangesloten. Dat kan je van buitenaf niet zien. :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Tochwel ze kunnen aangesloten worden, anders zat ik niet op vdsl2. Jammer voor onze buren dat ze er nooit op zullen kunnen.
nolfie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 11 dec 2009, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

tomw schreef:Tochwel ze kunnen aangesloten worden, anders zat ik niet op vdsl2. Jammer voor onze buren dat ze er nooit op zullen kunnen.

dan moet je mij eens vertellen waarom jij zou kunnen aangesloten worden, en het huis naast jouw door niet? :eek:
Afbeelding
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

nolfie schreef:
tomw schreef:Tochwel ze kunnen aangesloten worden, anders zat ik niet op vdsl2. Jammer voor onze buren dat ze er nooit op zullen kunnen.

dan moet je mij eens vertellen waarom jij zou kunnen aangesloten worden, en het huis naast jouw door niet? :eek:


Omdat daar meer dan 100meter tussen zit, en aan overkant van de straat.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Of je nu 20 Mbit krijgt of 16.5 Mbit, zoveel maakt het niet uit, ik zit maar op 2.2 Mbit en ben al content als ik 1 Mbit erbij kreeg (wat ik vroeger had totdat mijn lijn het niet meer aankon want ik kreeg onderbrekingen).
simon1991
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:31
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 18 keer

AnD schreef:Of je nu 20 Mbit krijgt of 16.5 Mbit, zoveel maakt het niet uit, ik zit maar op 2.2 Mbit en ben al content als ik 1 Mbit erbij kreeg (wat ik vroeger had totdat mijn lijn het niet meer aankon want ik kreeg onderbrekingen).

Haha idem hier :-D
Echt frustrerend om dat allemaal te lezen, ik kon het niet meer aan en heb juist Generation Internet besteld ;) -->VDSL2 8)
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

simon1991 schreef:
AnD schreef:Of je nu 20 Mbit krijgt of 16.5 Mbit, zoveel maakt het niet uit, ik zit maar op 2.2 Mbit en ben al content als ik 1 Mbit erbij kreeg (wat ik vroeger had totdat mijn lijn het niet meer aankon want ik kreeg onderbrekingen).

Haha idem hier :-D
Echt frustrerend om dat allemaal te lezen, ik kon het niet meer aan en heb juist Generation Internet besteld ;) -->VDSL2 8)

Hier is vdsl2 niet beschikbaar :evil:
simon1991
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 30 dec 2009, 13:31
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 18 keer

AnD schreef:
simon1991 schreef:
AnD schreef:Of je nu 20 Mbit krijgt of 16.5 Mbit, zoveel maakt het niet uit, ik zit maar op 2.2 Mbit en ben al content als ik 1 Mbit erbij kreeg (wat ik vroeger had totdat mijn lijn het niet meer aankon want ik kreeg onderbrekingen).

Haha idem hier :-D
Echt frustrerend om dat allemaal te lezen, ik kon het niet meer aan en heb juist Generation Internet besteld ;) -->VDSL2 8)

Hier is vdsl2 niet beschikbaar :evil:

Gelukkig dat et in 2011 overal zou moeten beschikbaar zijn :)
Mss kan je ook es ff bellen naar de Belgacom Helpdesk, als je zegt dat je graag 2 streams zou willen bekijken met Belgacom TV dan zijn ze vlugger geneigd om te vertellen of VDSL op komst is bij jou thuis en tegen wanneer :wink:
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Helaas klopt het gezegde dat iedereen aansluitbaar zal zijn tegen 2011 niet. Als je nu tever van een kvd woont zal je nooit op vdsl raken.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Ik hang nu op de Centrale int stad en dat is meer dan 5.5 Km, ik heb eens gebeld naar dat nummer wat in dit topic stond en dan de tel# ingegeven en daarna op de kaart gekeken. Als ik dan verder kijk op die kaart staat er een ROP op ongeveer 1.2Km van m'n huis en nog een andere iets verder.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Welke "stad"?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Trojan schreef:Welke "stad"?

Ik neem aan Hasselt.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Lord Utopia schreef:
Trojan schreef:Welke "stad"?

Ik neem aan Hasselt.

Inderdaad :)
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

tomw schreef:Helaas klopt het gezegde dat iedereen aansluitbaar zal zijn tegen 2011 niet. Als je nu tever van een kvd woont zal je nooit op vdsl raken.

wat gebeurt er dan met mensen die niet aangesloten geraken op vdsl, wanneer belgacom begint met adsl uit te faseren? En dan klassieke lijn?
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Ik zal eens even snel in mijn glazen bol kijken.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
simon1205
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 20 apr 2008, 15:35
Twitter: VanveerdeghemS
Locatie: KVD 51TIE0-0302
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 9 keer

Trojan schreef:Ik zal eens even snel in mijn glazen bol kijken.


Typisch antwoord, om je dan toch weer aan het lijntje te houden. Op het belgacomforum heb ook al veel van die zulke antwoorden gekregen. 'Binnenkort', 'de glazen bol' , ...

Gelukkig nieuwjaar aan iedereen :beerchug:
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

moet hij antwoord anders uit zijn duim zuigen ofzo? :nono:

Als hij het niet weet, dan valt er niets te zeggen..
simon1205
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 20 apr 2008, 15:35
Twitter: VanveerdeghemS
Locatie: KVD 51TIE0-0302
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 9 keer

liger schreef:moet hij antwoord anders uit zijn duim zuigen ofzo? :nono:

Als hij het niet weet, dan valt er niets te zeggen..


Ok ok :-D

Maar het blijft toch frustrerend hoor :-D :x
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Wat ik me afvroeg: wat is belgacom van plan.

Ze moeten toch iets uitgewerkt hebben voor die mensen. Of mss gaan ze enkel die centrales laten staan? (als dat al mogelijk is)
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

liger schreef:Wat ik me afvroeg: wat is belgacom van plan.

Ze moeten toch iets uitgewerkt hebben voor die mensen. Of mss gaan ze enkel die centrales laten staan? (als dat al mogelijk is)

Alle centrales gaan verdwijnen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Ze gaan wel KVD's bijplaatsen zekers, tzal niet anders kunnen. En de centrales zullen ze toch blijven nodig hebben voor telefonie?

Trouwens, tegen welk jaar zouden de centrales dan wegmoeten? Tegen die tijd kunnen ze misschien gewoon glasvezel aanleggen tot in die huizen.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Move-to-all-IP. Dus uiteindelijk zullen alle analoge abonnementen ook verdwijnen.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

tomw schreef:Ze gaan wel KVD's bijplaatsen zekers, tzal niet anders kunnen. En de centrales zullen ze toch blijven nodig hebben voor telefonie?

Trouwens, tegen welk jaar zouden de centrales dan wegmoeten? Tegen die tijd kunnen ze misschien gewoon glasvezel aanleggen tot in die huizen.
De analoge telefooncentrales verdwijnen uiteindelijk en er worden enorm veel centrales verkocht wanwege niet meer nodig. Er komen inderdaad nog veel KVDs en ROPs bij. Maar van de meer dan 600 centrales blijven er misschien maar een 50 tal over. Analoge telefonie verdwijnt en wordt vervangen door PSTN emulatie in de ROPs (Voice Over IP). Dit is natuurlijk niet voor morgen. Er gaan nog vele jaren voorbij gaan eer men echt kan spreken over het uiteindelijke Move to All IP in de eindfase.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

tomw schreef:Helaas klopt het gezegde dat iedereen aansluitbaar zal zijn tegen 2011 niet. Als je nu tever van een kvd woont zal je nooit op vdsl raken.
Er worden meer KVDs en ROPs geïnstalleerd. Uiteindelijk zal - zoals nu met ADSL - quasi 100 % van de Belgische bevolking aansluitbaar zijn via VDSL2 (of nog later met FTTH).
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Trojan schreef:Vergeet niet dat ik alles van jullie kan zien, facturatie, downloadverbruik, ik kan jullie paswoorden resetten zonder dat jullie daar iets van merken. Ik kan met alle gemak een vendetta doen als ik wil.
Dat geloof je toch zelf niet ? Het is niet omdat je als technieker toegang hebt tot bepaalde applicaties zoals bvb. Soccabis en SALY dat je een "vendetta" kan doen ? Anderzijds heb je uiteraard 100 percent gelijk als je stelt dat Belgacom zeer zwaar tilt aan privacy, zowel tegenover hun klanten, olo's en hun techniekers.
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”