Pagina 3 van 3

Geplaatst: 29 okt 2008, 00:53
door pussyfooter
Omdat het blijkbaar voor enkelen teveel moeite vergt om goed onderbouwde posts te lezen, herhaal ik eventjes het volgende stukje
Feit is dat Dommel voor haar gewone internetaccess via netconnect hoofdzakelijk andermans infrastructuur gebruikt, en dat loopt dan ook vrij goed. Vanaf de moment dat je Dommel zelf nodig hebt voor iets, al is het maar een kleine administratieve aanpassing of VOIP, heb je een grote kans op problemen. Het probleem zit dus wel degelijk in ZEER GROTE MATE bij hen zelf. Als je VOIP wil aanbieden, zorg dan als provider dat je daar eerst tests mee doet.
Ik kan dit volledig beamen. Ik ben zelf "netconnector" en heb nog nooit een probleem gehad. Moet ik nu Belgacom of Dommel danken voor de goede werking? In elk geval bedank ik Dommel dat ze me destijds verlost hebben van het Belgacom juk qua prijs/volume.

Wat VOIP betreft zijn er hier bepaalde personen op het forum die dommel erg veel krediet geven. VOIP tussen homeconnectors onderling blijkt dus niet te werken. Als er iets is dat wel zou moeten werken, dan is het dat wel. Ik gebruik sinds 2 jaar een gratis SIP provider VOXALOT om dagelijks te communiceren. Al deze gesperekken verlopen over het SIP netwerk van deze provider en mijn correspondenten gebruiken Fritzbox ATA's. De combinatie van een goede ATA en een goede SIP server, geven als resultaat dat onze gesprekken van een betere kwaliteit zijn dan een gesprek via vaste telefonie! Ik kan niet begrijpen dat de dommel fanboys dit met de mantel der liefde bedekken. Deze technologie werkt al jaren en als dommel hier problemen mee heeft, moeten ze specialisten raadplegen.

Hopelijk gaat het de "goede kant" op met Dommel... mijn eerste grote liefde.

voor mij als klant zal het waarschijnlijk te laat zijn. Hoewel ik nooit problemen gehad heb met netconnect, sta ik op het punt om het groene gras aan de overkant te proeven. De manier van handelen van Dommel jaagt me weg....

Geplaatst: 29 okt 2008, 09:34
door Kenneth
Net op crm gezien dat mijn speedpack op 3 november wordt geactiveerd. Ben eens benieuwd of ik na 3 november nog ga kunnen posten in topic "de goede kant van Dommel" :lol:

Geplaatst: 29 okt 2008, 12:40
door Zambo
Kenneth schreef:Net op crm gezien dat mijn speedpack op 3 november wordt geactiveerd. Ben eens benieuwd of ik na 3 november nog ga kunnen posten in topic "de goede kant van Dommel" :lol:
Dommel kennende ... ???

Geplaatst: 31 okt 2008, 09:03
door Kenneth
De spanning stijgt

Vanmorgen wou er iemand weten op wat voor verbinding hij aansluitbaar zou zijn mocht hij bij dommel een abonnement nemen. Dus ik voor mezelf alle stappen gedaan op de site van dommel terwijl ik hem telefonisch instructies gaf.

En wat zie ik? Momenteel ben ik slechts aansluitbaar op 4.6 Mbit terwijl dit twee maanden geleden nog 9Mbit (of was het nu 12) was.

Hopelijk beklaag ik het me niet maar voorlopig blijf ik positief denken (vooral omdat het straks weekend is :lol: )

Geplaatst: 31 okt 2008, 22:43
door Stormlord
Gent32M.

mijn punt is dat:
- netconnect != homeconnect, kwalitatief is netconnect een pak betrouwbaarder. Waarom? 1) er zit geen voip in, 2) beheer groot deel van de infrastuctuur door BGC, 3) oorzaak? - dat moet je aan Dommel vragen (VOIP wordt al jaren gebruikt door zeer veel partijen over gans de wereld).
- Dommel dringend werk moet maken van betere support en administratie in het algemeen
- Dommel dringend ALLE beloofde/geadverteerde dienstverlening op de formule Homeconnect moet nakomen (m.a.w. 12Mbit voor iedereen waar het technisch haalbaar is en aanbieden van hosting met eigen domein, antwoordapparaat functie op de VOIP etc... en bovenal WERKENDE telefonie en nummeroverdracht)

Een goed begin zou zijn op correcte wijze communiceren met haar klanten.

Netconnect = grotendeels Belgacom infrastructuur en netwerk.

Homeconnect = raw copper, meer v.d. infrastructuur in beheer van Dommel zelf.

Behoud van telefoonnummer, bereikbaarheid vanaf om het even welke andere telefonieprovider en bruikbaarheid van een fax zijn voor mij en zeer veel andere gebruikers ZEER belangrijk!

Ik kan mijn telefoonnummer niet zonder meer veranderen daar dit voor de zaak wordt gebruikt. Vragen die ik had over facturatie (e.g. apart factureren van de telefoonlijn t.o.v. internet), behoud telefoonnummer en dergelijke bleven onbeantwoord (meerdere tickets).

Door bij netconnect te blijven, ben ik:
a) niet verplicht die Siemens SX76x bocht te gebruiken
b) vrij zeker dat mijn telefoonlijn deftig werkt, wie er ook belt
c) vrij zeker dat ik mijn nummer kan behouden
d) vrij zeker dat mijn fax ook blijft werken
e) zeker dat mijn baas die lijn en gesprekken betaalt, en dat ik niet opdraai voor de gesprekken op rekening van de zaak

Gezien ik geen vertrouwen had in de Homeconnect formule (een kameraad van me niks dan problemen mee gehad) hield ik even de boot af, en nu stel ik vast dat ik met mijn Netconnect Plus en speedpack doodleuk limietloos en op volle snelheid kan blijven downloaden zonder bij te betalen.

Ik vind overigens dat elke Dommel netconnect plus gebruiker dit mag weten (en dit zou flamebait zijn?). Waarom zou je gaan bijbetalen voor extra trafiek, als je flat condities krijgt met vaak ook nog een hogere snelheid aan een lagere prijs in de ons omliggende landen? Moeten wij die geldklopperij dan blijven dulden misschien?

Tevreden over netconnect: ja
Tevreden over homeconnect: nee, tot dusver niet - hoewel de formule interessant lijkt als ze ook wel degelijk volledig werkt zoals het hoort
Tevreden over de support: nee
Tevreden over de administratie: nee
Tevreden over de communicatie: nee

Dat is dus 1/5, m.a.w. zwaar gebuisd.

De problemen met VOIP bij Dommel kan je al lang geen kinderziektes meer noemen, na maanden van geknoei is dit eerder pure incompetentie.

---

Icekiller2k6,

Wbt. VOIP: daarom zei ik ook dat ik er geen probleem mee heb dat men VOIP koppelt aan een bepaald MAC adres en je alleen vanaf het geregistreerde MAC adres bij Dommel met een max. aantal lijnen tegelijk kan bellen. Ik verwacht ook niet om 8 VOIP lijnen te kunnen gebruiken op een dergelijk particulier HOME abonnement. Dat ze dat evt. houden voor een wat duurder business abbo, zou me absoluut niet storen.

Het zou geen kwaad kunnen dat je ook eerst eens alles leest, vooraleer commentaar te leveren op iets dat je maar half hebt gelezen.

Wbt. domein: ik heb ook geen probleem met mijn domeinen (maar die zijn dan ook niet bij Dommel gehost), is dit probleem met Homeconnect intussen opgelost dan? Dommel heeft dit product immers maanden geleden gelanceerd en in september boden ze nog steeds verschillende van de diensten die men op de site adverteerde niet aan: dat noem ik bedrieglijke reklame. Ik stelde tevens vast dat het gros van de gebruikers een nieuw nummer kregen, doorgaans type xx/92xxxx ipv. nummeroverdracht.

Waar ben ik tevreden over:
- de snelheid/routering van Dommel bij de netconnect plus formule
- het feit dat ik blijkbaar geen rekening meer hoef te houden met verbruik: sinds ik de speedpack heb aangekocht blijft mediumband namelijk even snel als breedband, maar ik ben blijkbaar wel mijn vast IP kwijt - waarop ik normaal recht heb bij mijn plus account.

Voor de rest hebben ze bij Dommel nog wel wat werk aan de winkel, en ik denk dat eenieder die met enige nuchterheid en neutraliteit deze zaak bekijkt en ook de ervaring met Dommel heeft dit kan beamen.

Het is geen kwestie van gal te spuwen, ik hang echter niet de fanboy uit: ik vind dat Dommel op bepaalde vlakken te ver is gegaan met het niet nakomen van de beloofde diensten op de homeconnect formule. Om het even welke provider die doet wat Dommel met de launch van de Homeconnect formule heeft uitgespookt kan van mij soortgelijke reactie verwachten. Wij moeten deze manier van behandeling door Dommel niet zondermeer blijven dulden. Of gaan we verder als brave Vlamingskes onze reputatie van brave meelopers die zich verontschuldigen voor het feit dat ze leven blijven waarmaken?

Dommel heeft een veelbelovend product, het is alleen jammer dat al die problemen met VOIP, de support en de administratie hen voor vele gebruikers de das zullen omdoen. Tenminste, als er geen betering komt: het is alleszins HOOG tijd. De concurrentie zal immers ook niet blijven stilzitten.

Mvg,

David

Geplaatst: 03 nov 2008, 18:39
door Kenneth
vandaag was het de grote dag van de activatie van speedpack

resultaat:

http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 7137 kbit/s or 892 kbyte/s
- Upload speed : 420 kbit/s or 53 kbyte/s
Mon Nov 3 2008 at 18:39:03 UTC+0100

:-D

Geplaatst: 04 nov 2008, 11:00
door ceurrrix
Profici :banana: at