Pagina 3 van 3

Geplaatst: 04 sep 2008, 16:06
door BBB
THDBASED schreef:
BBB schreef:
THDBASED schreef:
droopy schreef:ik ga spaarrekeningen aanbieden met een rendement tot 100% en als je dan maar 1% krijgt moet je niet afkomen want dat is ook tot 100%
Totaal niets mee te maken maar allé. En by the way rendement op beleggingen zijn ook altijd max. tot zoveel dus bedankt om nog een goed voorbeeld te geven!
van beleggen weet je dan toch niet zoveel, want daar kun je duidelijk kiezen
en als jij een belegging hebt tot max 20% en je hebt een contract afgesloten en je komt nadien te weten dat uw max ineens maar max 4% is dan ben je ook goed in 't zak gezet. (het gaat niet over hetgeen je effectief hebt, maar uw max is ineens een pak gezakt)
Dat gaat over spaarrekeningen en niet over beleggingen. De vergelijking tussen het gene waarover we bezig zijn en een spaarrekening gaat dan ook niet op. ADSL is niet vast maar variabel, daarom dan ook de vergelijking met een belegging en niet met een spaarrekening.

p.s.: Gelieve mijn kennis niet te beoordelen met wat er op een forum wordt gezegd. Je kent me niet en weet dus helemaal niet met wie je de discussie aan het voeren bent. Ofwel kunnen we ook beginnen met onze diploma's te vergelijken, wat hier niet de bedoeling is.
Lees je eigenlijk wel wat iemand schrijft?
In die post heb ik het zelf ook over belegginen maar als jij een bepaald fonds hebt en daar wordt gezegd "max 20%" en nadat je uw fonds gekocht hebt wordt ineens gezegd "oh sorry het is maximum 4%" dat is een groot verschil.
Als je alles anders gaat interpreteren dan kan ik ook zo beginnen.

Belegging: van -10% tot 20% en uiteidenlijk heb je één die van -10% maar tot 4% gaat. (dat is spelen met de maximum waar ik het over had)
Het gaat niet over welke % je nu uiteindelijk haalt!

Geplaatst: 04 sep 2008, 16:10
door THDBASED
Wel ik zou zeggen, neem pen en papier en schrijf een brief naar alle ADSL providers om hen te zeggen dat ze niet 12mbits mogen gebruiken als max. snelheid.

p.s.: Over die beleggingen: cijfertjes en banken < cijfertjes en ISP's. M.a.w. de betrouwbaarheid bij banken over het rendement van uw belegging zal veel minder zijn dan de snelheid van uw internet abonnement. Ik denk niet dat de banken alle factoren meegeven waardoor uw belegging uiteindelijk minder opbrengt dan verwacht.

Geplaatst: 04 sep 2008, 17:07
door liger
reclame is misleidend omdat ze suggereren dat je zou 12mbit kunnen halen als alle factoren goed meezitten MAAR ze zetten je niet over naar adsl2+ protocool wat dus feitelijk betekent dat ze zelf opzettelijk limiteren.

Veel makkelijker kan je bewijzen dat het misleidende reclame is omdat ze voip niet kunnne leveren of webspace.


PS: het hier over dommel klanten, belgacom heeft niks mee te maken als het op "rechten" aankomt

Geplaatst: 04 sep 2008, 21:21
door Stormlord
Er lijken mij toch wel wat gronden voor klachten t.o.v. Dommel. Het enige positieve dat men kan zeggen is dat het doorgaans goed werkt eens het werkt en je niks moet veranderen. Wat in het voordeel pleit van Dommel is dat ze de eerste zijn die dergelijke prijs/volume formules aanbieden. Maar dat is dan ook meteen zowat het enige... Zodra een andere provider dit ook ga doen verwacht ik dat, als de support en communicatie situatie bij Dommel niet drastisch verbeterd, er inderdaad veel klanten opnieuw zullen verhuizen...

Er zijn wel enkele gronden waar men juridische procedures zou kunnen opstarten tegen Dommel lijkt me, want het begint nu echt wel lang te duren vooraleer ze die Homeconnect en de support issues opgelost krijgen. Dit ruikt naar (bewust gestructureerd?) wanbeleid.

Heel wat klanten hebben terecht vragen bij de kwaliteit van de support en het product dat hier wordt afgeleverd.

- ze vermelden dat Homeconnect diensten omvat zoals: nummeroverdracht (meestal niet mogelijk), antwoordapparaatfunctie (nog niet beschikbaar) en dat klanten de mogelijkheid hebben hun eigen domein te gebruiken. Of nog beter: VOIP in het algemeen! Deze diensten zijn reeds sinds voor 1 juli op de Dommel website aangeboden aan haar klanten en zijn in de praktijk nog steeds niet beschikbaar of als ze er zijn werken ze amper deftig!!! De klanten van het eerste uur betalen dus al enkele maanden extra voor een aantal diensten die ze niet krijgen. Heel wat mensen hebben ook terecht klachten bij de kwaliteit van de diensten die wel werden geleverd! Tijdens de periode van tekenen van contract tot nu, zijn er een abnormaal groot % klanten van Dommel geconfronteerd geweest met abnormale vertragingen bij het afleveren van "normale dienstverlening" alsook gergegelde storingen en pannes op het Dommel netwerk. Eigenlijk zou Dommel de proefkonijnen die tijdens de zomermaanden betatesters waren moeten vergoeden en op z'n minst een deel van deze problemen compenseren via een commerciële geste (e.g. een aantal weken gratis surfen). Blijkbaar zijn er ook een aantal mensen die niet hebben kunnen genieten van hun gratis eerste maand die in het pakket zat. Reden?

- Siemens router verplicht maken in een pakket is volgens mij grijze zone en neigt naar koppelverkoop. Men zou beter de VOIP instellingen vrij ter beschikking stellen en klanten de vrije keuze laten ivm. welke router ze gebruiken (of alleszins een betere/stabielere oplossing kunnen aanbieden).

- Waarom heeft men zo'n rotte Visual C#.net applicatie gemaakt als Homelink? Men had ook gewoon een config script ter beschikking kunnen stellen of instellingsparameters en de rest van het beheer via de CRM gelaten: dat is ten minste crossplatform en het werkt ook beter! (hoewel: als je speedpack aanvraagt bij netconnect plus is er al een bug: je kan je datalimit niet optrekken omdat men naar de pagina van de speedpack aanvraag linkt vanaf die button)

- support tickets worden genegeerd en blijven onbeantwoord, vele klanten hebben openstaande tickets van meerdere weken of zelfs maanden oud. Dit is systematisch, en was ook al zo lang voor de aankondiging van het homeconnect product. Dit dient te behoren tot de normale dienstverlening van een internet access provider en telecom provider: Dommel blijft dus in gebreke. Support tickets worden niet binnen een redelijke termijn beantwoord (redelijk is bijvoorbeeld: >65% binnen de 24u, 25% binnen de 48 u en de resterende 10% binnen de 3 dagen - ik heb het over werkdagen). Ook dient een zeer groot percentage efficiënt te worden opgelost: zoveel mogelijk vanaf de eerste call of ticket! Ook de telefonische support bleek de afgelopen maanden amper bereikbaar.

- bedrog : klanten laten betalen voor support op een helpdesk die er niet komt (0900/070 EN de zonale lijn, want die is weliswaar goedkoper - maar ook niet gratis). Ik ken persoonlijk mensen die +300 EUR kosten kunnen bewijzen naar deze "helldesk" op hun telefoonfacturen. In een groot aantal gevallen hing je een tijd aan de lijn en verbrak plots de lijn zonder dat je iemand te pakken kreeg! Niemand wil langer dan 15 minuten aan een stuk hetzelfde liedje van Within Temptation aanhoren. Een deftige telecom helpdesk beantwoord >50% van haar gesprekken binnen de 5 minuten, 30% binnen de 10 minuten, 5% binnen de 15 minuten. Alles wat daar over zit is eigenlijk te lang, en mag slechts per uitzondering voorkomen. Dergelijke helpdesk moet ook van 8 u tot 22 u bemand zijn (op weekdagen, tijdens de weekends evt. wat korter e.g. van 10u tot 18u) voor zaken die de diensten van Dommel aangaan, en moet max. aan zonaal tarief (bij voorkeur 0800 nummer). Ik ben er volledig met akkoord dat men doorverwijst naar een duurder betalend nummer buiten deze uren of ivm. met vragen die niks met producten van Dommel of technische problemen met producten van Dommel te maken hebben (e.g. virusvragen - soit, ge houdt het niet voor mogelijk met wat soort vragen mensen soms naar een helpdesk van hun internet en telecom provider bellen etc..)

- overschakeling naar "tot 12Mbps op ADSL2+": heel wat homeconnectors hadden deze snelheid al lang moeten hebben (als het technisch haalbaar is), of hadden alleszins moet zijn overgeschakeld naar ADSL2+ op de DSLAM. Het probleem ligt deels bij Belgacom, die de overschakeling blijkbaar saboteert + deels bij Dommel zelf die "blijkbaar" geen duidelijke rechtsbindende afspraken gemaakt had met Belgacom en enig gebrek aan "cojones" toont? Of is Dommel nu volop schadevergoedingen aan het opstrijken van Belgacom terwijl haar klanten in het duister blijven tasten omdat sinds 19 juli geen updates op hun pagina meer hebben gezet? Kan Dommel dan niks ondernemen tegen het machtsmisbruik van Belgacom? Mijnsinziens zijn zij dit hun klanten verplicht!!! Want: idd, al deze klanten zijn geen klant bij Belgacom maar bij Dommel en het is Dommel die verantwoordelijk is voor het verzekeren van de dienst aan haar klanten - NIET Belgacom!!! Dommel moet evt. geleden schade verhalen op Belgacom, de klanten van Dommel op Dommel.

- Elk bedrijf dient op een correcte manier te factureren en creditnotas te kunnen opmaken. Kan men bij Homeconnect bijvoorbeeld de telefoonkosten apart laten factureren? Normaal moet je ook slechts betalen voor een dienst of goed die is geleverd - dus NIET op voorhand!!! Er kan wel een wettelijk voorschot worden gevraagd, maar dat is onderworpen aan een aantal beperkingen. Klanten merken terecht op dat bepaalde diensten niet worden geleverd, eigenlijk zouden ze daar dus ook niet voor moeten betalen. Hoe bepaal je als klant echter hoeveel die diensten waard zijn? Ook: als men facturen niet (of deels) betaalt kan men worden aangewreven dat men zijn verplichtingen niet nakomt, er kan - mijninziens - (ik ben geen jurist) beter wel correct worden betaald en klacht worden neergelegd ivm. facturatie van de niet verleende diensten bij de economische inspectie of desnoods ook misbruik van vertrouwen worden ingeroepen.

- er wordt geen melding gemaakt dat noodnummers niet beschikbaar zijn via hun telefoonlijnen (via telenet toch wel, en dat is ook VOIP!). Ik denk dat het relatief belangrijk is dat mensen die Dommel Homeconnect als enige telefoonoplossing in huis halen er zich van bewust zijn dat men via Dommel Hommeconnect momenteel geen noodnummers kan bereiken!

- er zijn ook heel wat problemen met bereikbaarheid van Dommel telefoonnummers vanaf andere telefonieproviders (een aantal klanten kan niet bereikt worden vanaf Belgacom of Telenet bijvoorbeeld)

Wbt. de snelheid, als men snelheden van "tot 12mbps" aanbiedt wil dit niet zeggen dat iedereen in de praktijk die theoretische maximumsnelheid kan halen.

Een aantal mensen hier moeten begrijpen dat ADSL(1) max. theoretische overdracht snelheid heeft van 8Mbps, en dat het max. profiel dat Belgacom ter beschikking stelt aan haar klanten (zoals Dommel) op deze 4.6Mbps is. Vergeet niet dat hier nog allerlei overhead van e.g. netwerkpakketjes etc. meespelen, in de praktijk blijkt op 4.6Mbps downstream de reeële maximum waarde ergens tussen de 480KB/s (3840Kbps) en de 500KB/s (4000Kbps) te liggen indien men niet te ver van de telefooncentrale zit.

Bij ADSL2+ is deze max. theoretische snelheid op de DSLAMs van Belgacom gecapped op 12Mbps. Niet omdat technisch niet meer mogelijk zou zijn, maar omdat Belgacom niet meer moet aanbieden op haar opengesteld net van het BIPT en het ook niet doet (het is niet omdat men niet moet dat men niet kan als men wil). Dommel zelf biedt op haar eigen DSLAMs (waar cityconnect ter beschikking is) de theoretische maximumsnelheid aan van 24Mbps.

Een klacht ivm. beschikbare snelheid is terecht als er geen technisch gegronde reden is om een bepaalde snelheid niet te kunnen leveren. Als men bijvoorbeeld 12Mbps adverteert en minder dan de helft levert + er is geen goede technische reden (zoals afstand van de centrale of slechte lijnkwaliteit door verouderde binnenbedrading bij de eindklant zelf) hebben klanten reden tot klagen als men na meerdere maanden na een eerder aangekondigd uitstel en geen verdere communicatie nog steeds niet over deze merkelijk hogere snelheid kan beschikken. Het is normaal dat men e.g. aan reële waarden 8-10 Mbps haalt op een 12Mbps lijn, maar consequent <4.6Mbps (toch ruim minder dan de helft van het beloofde) op ADSL blijven aanbieden 2 volle maanden na de launch waarbij ADSL2+ over een zeer groot percentage ter beschikking zou moeten zijn is er over en vraagt een gegronde uitleg! Die uitleg heeft nog steeds niet verstrekt: Dommel heeft juist NIETS aan haar klanten gecommuniceerd of meegedeeld sinds 19 juli 2008 mbt. tot dit probleem noch verontschuldigingen aanboden. Dommel blijft hier dus weerom in gebreke...

Onze noorderburen lachen terecht met ons:
- we blijven ons in het zak laten zetten met de schandalige limieten en beperkingen die we bij onze providers blijven tolereren (aan veel te hoge prijzen)
- als er dan iemand is - zoals dommel - die een veel belovend product aankondigt blijkt het hier in België vaak gebakken lucht (e.g. telenet die op de rode knop drukt).

Waar blijft Telenet met haar Mach3 netwerk en Docsis 3 snelheden >50MBps?
Waar is die uitrol van VDSL2 waarbij je normaal makkelijk >50MBps zou moeten kunnen halen met 10Mbps upstream als je op <1.6 Km van een ROP zit?

Herinneren zich sommige mensen nog de uitrol van ADSL in het Turboline betatest project en het daaropvolgende protest van de aanrekening per megabyte (!) die men wou gaan uitrollen? ADSL launch werd toen vertraagd omdat Belgacom eerst nog wat ISDN Twin lijnen wou gaan uitmelken (terwijl dat product toen ook al hopeloos verouderd was en de Duitsers dat al JAREN in gebruik hadden). Ik heb toen voor Telenet gekozen zodra ik het kon, maar Telenet lijkt nu al een aantal jaar in hetzelfde bedje ziek als Belgacom: ze gaan niet mee met de evolutie en hebben een concervatieve route gekozen... Waarom meer aanbieden dan wat de klanten echt nodig hebben? En zie: ze maken nu ook bakken winst, net als Belgacom ... Gesponsord dan nog met geld van de Vlaamse Overheid (m.a.w. wij belastingbetalers) ...

Gaan wij "brave Vlamingskes" dit blijven pikken, zoals we al decennia lang de geldstroom van het Noorden naar het Zuiden van het land en de arrogantie, het niet naleven van eerder gemaakte overeenkomsten (e.g. de taalwetgeving) en het taalimperialisme van de Walen blijven pikken?

Geplaatst: 04 sep 2008, 21:59
door sithlord2
Stormlord,

Dank u, ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden.

Ik denk dat ik niet de enige ben die (ik zal me voorzichtig uitdrukken om de Dommel-fans niet tegen de borst te stoten) vind dat er toch wel "twijfels" zijn of bepaalde "zaken" binnen Dommel wettelijk door de beugel kunnen.

Concreet: Wat kunnen we hier aan doen? Aangezien het hier om verschillende klachten gaat (zoals vb. ook facturatie) kunnen we niet met alles terecht bij de reclamecommissie. Misschien tijd om eens deftig actieplan uit te werken?

Want ons gelul op het forum gaat toch niet serieus genomen worden door Dommel als ze het zouden lezen...

Geplaatst: 04 sep 2008, 22:01
door THDBASED
Stormlord schreef:En zie: ze maken nu ook bakken winst, net als Belgacom ...
Je bedoelt ze maken nauwelijks winst.

Bron: zie Trends

Geplaatst: 04 sep 2008, 22:04
door hoy69
als je synct op 4.6 mbit betekent dit dat je in de lex ben geprofileert op 4.6 nie meer of minder.BGC moet dit herconfiggen .Is maar 5 minuten werk
(als ge al op een adsl2kaart steekt in de centrale maar dat zal wel)

Geplaatst: 04 sep 2008, 22:30
door Stormlord
THDBASED,

ik vind 49 miljoen EUR nettowinst voor het eerste half jaar van 2008 toch niet zo slecht gezien de huidige markt ...

Hier heb je trouwens het rapport van einde Q2/2008:
http://telenet.be/media/fs/1/others/pdf ... ort_NL.pdf

Ze mogen dat alleszins allemaal op mijn bankrekening parkeren ;)

Ok Belgacom zal wellicht wel straffere cijfers kunnen neerleggen hebben, maar ja - what's new: die melken ons al decennia lang uit...

Mvg,

David

Geplaatst: 04 sep 2008, 22:37
door Stormlord
Hoy69,

4.6 mbit is bij mijn weten het max profiel dat Belgacom op gewoon ADSL aanbiedt aan haar klanten op dit ogenblik. Dat Belgacom dat kan aanpassen als ze willen weet ik ook, maar ze willen dat dus niet (zie ook mijn tekst willen en kunnen zijn 2 verschillende dingen).

En overigens: als ik mijn router op ADSL2+ force ipv. autosetting werkt de verbinding niet, alleen G.DMT momenteel.

Mvg,

David

Geplaatst: 04 sep 2008, 22:40
door THDBASED
Stormlord schreef:THDBASED,

ik vind 49 miljoen EUR nettowinst voor het eerste half jaar van 2008 toch niet zo slecht gezien de huidige markt ...

Hier heb je trouwens het rapport van einde Q2/2008:
http://telenet.be/media/fs/1/others/pdf ... ort_NL.pdf

Ze mogen dat alleszins allemaal op mijn bankrekening parkeren ;)

Ok Belgacom zal wellicht wel straffere cijfers kunnen neerleggen hebben, maar ja - what's new: die melken ons al decennia lang uit...

Mvg,

David
Je kan dat zo niet bepalen of dit veel of weinig winst is (ook al lijkt het een groot bedrag). Het is de CEO van Telenet zelf die zei dat ze nauwelijks winst maken en hij is wel nog steeds de persoon om dit te weten hé.

Geplaatst: 04 sep 2008, 22:45
door Stormlord
THDBASED,

hangt er vanaf wat je "nauwelijks winst maken" noemt.

Tja, als je bedrijfsleiders hebt die 2.7 miljoen EUR per jaar KRIJGEN zoals Bellens bij Belgacom (verdienen is nog wat anders) is 't misschien niet veel ja... Maar op zich vind ik dergelijke salarissen gewoon schandalig.

Mijn vader beheerde een aantal jaren geleden ook een aantal fondsen van een paar miljard Belgische franken en zat geregeld met ministers en sociale partners aan tafel - toch moest hij het met beduidend minder stellen hoor..

Mvg,

David

Geplaatst: 05 sep 2008, 07:19
door natas666
Wat ik jammer vind is dat je het contract maar krijgt nadat je het homeconnect pakket aangekocht hebt. Als je dan de kleine lettertjes leest zie je duidelijk dat alle verplichtingen van de klant moeten komen en geen enkele verplichting van dommel zelf (artikel 9 van hun contract).
Ben je niet akkoord met hun voorwaarden, dan ben je ook het geld voor de modem kwijt.
Artikel 9 : Beperking van de verantwoordelijkheid van SCHEDOM
NV/SA.
9.1. SCHEDOM NV/SA kan op geen enkele manier verantwoordelijk
gesteld worden voor het niet-werken van de aangeboden service. De
service wordt aangeboden AS IS, tenzij voor de services waar de SSLA
(schedom service level agreement) uitdrukkelijk van toepassing is.
9.2. SCHEDOM NV/SA is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de
mededelingen uitgaande van en/of bestemd voor de Klant, tenzij deze
mededelingen op een rechtmatige wijze afkomstig zijn van SCHEDOM
NV/SA.
9.3. De toegang tot het internet en/of de servers en het telefoonnetwerk
van SCHEDOM NV/SA is beschikbaar 24 uur op 24 uur, 7 dagen op 7,
behalve in het geval van onderbrekingen die vereist zijn om
onderhoudswerken uit te voeren, voor ontwikkelingen of verbeteringen of
andere activiteiten die SCHEDOM NV/SA zou wensen uit te voeren.
SCHEDOM NV/SA is geen enkele schadevergoeding verschuldigd voor
dergelijke onderbrekingen.
SCHEDOM NV/SA kan bovendien niet uitdrukkelijk noch stilzwijgend
waarborgen dat de dienst in staat is om in te spelen op de eventuele
behoeften en verwachtingen van zijn klanten.
9.4. SCHEDOM NV/SA kan de dienst geheel of gedeeltelijk en zonder
verwittiging opschorten naar aanleiding van een gebeurtenis
onafhankelijk van haar wil, onderhoudsactiviteiten of storing of defect.
Deze onderbrekingen kunnen geen aanleiding geven tot recht op
schadevergoeding voor wie dan ook. SCHEDOM NV/SA informeert zijn
klanten omtrent ingrijpende onderbrekingen binnen een redelijke
termijn.
9.5. SCHEDOM NV/SA biedt geen enkele garantie op en kan niet
verantwoordelijk gesteld worden voor de geleverde dienst of de informatie
die door zijn tussenkomst wordt verspreid.
SCHEDOM NV/SA kan niet
verantwoordelijk gesteld worden voor de transacties tussen een derde en
de Klant. Het kan in geen enkel geval betrokken worden in de
overeenkomst gesloten tussen de derde en de Klant.
9.6. In geen geval, zelfs niet in geval van nalatigheid, kan SCHEDOM
NV/SA verantwoordelijk gesteld worden voor minwaarden,
kwaliteitsverlies, defecten of lacunes, onderbrekingen,
onvolkomenheden, diefstal en beschadiging veroorzaakt aan het
informaticasysteem, al dan niet door een derde, behoudens in geval van
bedrog of opzet. SCHEDOM NV/SA kan niet verantwoordelijk gesteld
worden voor het verlies van opgeslagen elektronische gegevens op het
voor de dienst gebruikte systeem of voor schade of geleden verliezen die
gevolg zijn van het niet-leveren van de aangeboden diensten, tenzij
expliciet anders vermeld bij de productbeschrijving
9.7. Vanuit een meer algemeen oogpunt en binnen de strikt wettelijke
beperkingen kan SCHEDOM NV/SA niet verantwoordelijk gesteld
worden voor schade, welke ook haar oorzaak of aard is, die de Klant
geleden zou hebben als gevolg van het gebruik van de toegang tot het
internet.
9.8. De Klant is als enige verantwoordelijk voor elke verzending van
vertrouwelijke gegevens uitgevoerd door middel van de diensten van
SCHEDOM NV/SA, met uitdrukkelijke uitsluiting van elke
verantwoordelijkheid van SCHEDOM NV/SA.
9.9. De Klant neemt alle nodige maatregelen om het vertrouwelijke
karakter en de integriteit van zijn gegevens te beschermen.
Ongeacht de naleving van de geldende wetgeving en van artikel 7 van
deze kaderovereenkomst, kan SCHEDOM NV/SA niet verantwoordelijk
gesteld worden voor de verspreiding van in het informaticasysteem
opgeslagen vertrouwelijke gegevens, waarvan gebruik wordt gemaakt
voor de dienst.
De Klant verbindt zich ertoe zijn gegevens en software te beschermen
tegen eventuele virussen, ’bugs’ of andere schadelijke elementen die zich
mogelijk via het internet verspreiden.
In elk geval kan SCHEDOM NV/SA niet verantwoordelijk gesteld worden
voor schade toegebracht aan de Klant door virussen, ’bugs’ of andere
schadelijke elementen die zich mogelijk via het internet verspreiden door
toedoen van derden
dus volgens mijn bescheiden mening moet je maar tevreden zijn met wat je krijgt en kan je enkel hopen op beter.

tevreden zijn met wat je krijgt

Geplaatst: 05 sep 2008, 07:30
door staartmees
Als je de nog kleinere lettertjes van belgacom en andere ISP's leest, dan geven zij in feit geen enkele garantie op hun producten. De snelheid die je thuis haalt is uiteindelijk van heel wat factoren waar zij geen vat op hebben, afhankelijk. Mensen die met hun ADSL amper snelheden van een inbelverbinding halen omdat zij veel te ver van een centrale zitten, betalen eveneel als iemand die de theoretische snelheden bijna haalt.

Re: tevreden zijn met wat je krijgt

Geplaatst: 05 sep 2008, 07:58
door sithlord2
staartmees schreef:Als je de nog kleinere lettertjes van belgacom en andere ISP's leest, dan geven zij in feit geen enkele garantie op hun producten. De snelheid die je thuis haalt is uiteindelijk van heel wat factoren waar zij geen vat op hebben, afhankelijk. Mensen die met hun ADSL amper snelheden van een inbelverbinding halen omdat zij veel te ver van een centrale zitten, betalen eveneel als iemand die de theoretische snelheden bijna haalt.
Voor de zoveelste maal...

Ik zit op 200m van de centrale, en volgens de webcheck ben ik aansluitbaar op 11mbit. Er is geen enkele technische reden waarom ik die 11mbit niet zou kunnen halen. Het gaat er om dat Dommel promotie maakt voor die 11mbit maar in praktijk NIEMAND die heeft.

rol van BGC

Geplaatst: 05 sep 2008, 08:40
door staartmees
Dat hangt af van BGC want zij zijn het die de centrale beheren en die bepalen wie er 12Mb krijgt en wie niet. Zij zijn het die de omschakeling moeten doen.

Re: rol van BGC

Geplaatst: 05 sep 2008, 09:53
door droopy
staartmees schreef:Dat hangt af van BGC want zij zijn het die de centrale beheren en die bepalen wie er 12Mb krijgt en wie niet. Zij zijn het die de omschakeling moeten doen.
dit weten we en dat is niet het punt van discussie het punt is dat ze reclame maken voor iets wat ze niet kunnen aanbieden.

Re: rol van BGC

Geplaatst: 05 sep 2008, 09:59
door Mr. Demmel
droopy schreef:
staartmees schreef:Dat hangt af van BGC want zij zijn het die de centrale beheren en die bepalen wie er 12Mb krijgt en wie niet. Zij zijn het die de omschakeling moeten doen.
dit weten we en dat is niet het punt van discussie het punt is dat ze reclame maken voor iets wat ze niet kunnen aanbieden.
Ik ken mensen die bij Belgacom werken. Geen topmanagers maar toch mensen die mij kunnen zeggen dat Dommel uiteindelijk moet betalen voor de omzetting van 4.6 naar 12mbps. Zij doen er niet moeilijk over, alleen moet je betalen.

Geplaatst: 05 sep 2008, 10:34
door liger
ik denk dat je kan vrij makkelijk zien dat homeconnecters niet aangesloten worden juist omdat ze niks extra betaald hebben en dus moet dommel 50euro zelf betalen.
Mijn theorie was: ze gaan die compenseren door winst te boeken op speedpack, maar nu dat ze speedpack hebben verlaagd in prijs staan ze voor hoge kosten. Wrs gaan ze zeer traag stapsgewijs homeconnecters overschakelen en in regio's waar nog dit jaar hun eigen dslam worden geinstalleerd gaan ze wachten op hun eigen dslams.

Geplaatst: 05 sep 2008, 10:53
door Mr. Demmel
@ Stormlord: Beter verwoorden dan dit kon ik niet !

Wat de 12mbits betreft, ik zei :

'Ja en de overschakeling van 4.6mbps naar 12mbps hebt u nog niet gedaan bij Belgacom zeker' --> 'Nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnee' --> 'Ahja want ik zie maar al te goed dat ik op ADSL zit(4.6mbps-profiel) en dat het maximum van ADSL 8mbps is' --> 'Ja meneer, dat zal binnenkort gedaan worden'.

Je ziet dus duidelijk dat de meesten wel 12mbps kunnen krijgen maar dat zij gewoon de aanvraag moeten doen bij Belgacom (en betalen wrs).

Geplaatst: 05 sep 2008, 13:22
door Zuttasoxx
Mr. Demmel schreef:@ Stormlord: Beter verwoorden dan dit kon ik niet !

Wat de 12mbits betreft, ik zei :

'Ja en de overschakeling van 4.6mbps naar 12mbps hebt u nog niet gedaan bij Belgacom zeker' --> 'Nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnee' --> 'Ahja want ik zie maar al te goed dat ik op ADSL zit(4.6mbps-profiel) en dat het maximum van ADSL 8mbps is' --> 'Ja meneer, dat zal binnenkort gedaan worden'.

Je ziet dus duidelijk dat de meesten wel 12mbps kunnen krijgen maar dat zij gewoon de aanvraag moeten doen bij Belgacom (en betalen wrs).
euhm de 8 mbps dat in uw router staat is wel op profiel van gewoon adsl...

Dit is maximum van diene lijn..

Geplaatst: 05 sep 2008, 16:41
door Mr. Demmel
Zuttasoxx schreef:
Mr. Demmel schreef:@ Stormlord: Beter verwoorden dan dit kon ik niet !

Wat de 12mbits betreft, ik zei :

'Ja en de overschakeling van 4.6mbps naar 12mbps hebt u nog niet gedaan bij Belgacom zeker' --> 'Nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnee' --> 'Ahja want ik zie maar al te goed dat ik op ADSL zit(4.6mbps-profiel) en dat het maximum van ADSL 8mbps is' --> 'Ja meneer, dat zal binnenkort gedaan worden'.

Je ziet dus duidelijk dat de meesten wel 12mbps kunnen krijgen maar dat zij gewoon de aanvraag moeten doen bij Belgacom (en betalen wrs).
euhm de 8 mbps dat in uw router staat is wel op profiel van gewoon adsl...

Dit is maximum van diene lijn..
Dat zei ik toch tegen die meneer? Ik begrijp jou niet 100% :-)

Als ze 12mbps leveren dan moet je zowiezo op aan ADSL2 kaart zitten, wat niet het geval is atm. Dus dat moeten ze zelf maar regelen met BGC.

Hopelijk was het dit waarover jij het had?

Re: rol van BGC

Geplaatst: 05 sep 2008, 21:54
door belgianguy
Mr. Demmel schreef:Ik ken mensen die bij Belgacom werken. Geen topmanagers maar toch mensen die mij kunnen zeggen dat Dommel uiteindelijk moet betalen voor de omzetting van 4.6 naar 12mbps. Zij doen er niet moeilijk over, alleen moet je betalen.
Dat is precies wat een Belgacom technieker ook tegen me zei toen hij mijn lijn in orde bracht. Dit waren zijn woorden:
"Volgens mij gaat Dommel hier prima werken, want de centrale ligt hier net achter de hoek. Jij moet zonder problemen de maximum snelheid halen, maar voorlopig moet je het doen met gewone ADSL snelheid. De centrale is uitgerust voor ADSL2+ maar Dommel moet er uiteraard voor betalen voor we het mogen omzetten."

Geplaatst: 06 sep 2008, 01:50
door liger
is het nog ALTIJD niet duidelijk bij sommigen?
Ik bedoel als je ziet dat mensen die speedpack bestellen vrij snel snelheidsverhoging krijgen dan moet dat toch een belletje doen rinkelen? Wrs kunnen ze de kost (nog) niet aan of gaan ze//doen ze dit 1 per 1, of wachten ze op hun eigen dslams

Geplaatst: 06 sep 2008, 09:33
door Stormlord
Liger,

eigenlijk had iedereen al sinds 1 juli ADSL2+ moeten kunnen krijgen en zou er geen sprake mogen zijn van een omschakelingskost. Waar staat er bij de formule van Homeconnect dat je 99 EUR moet betalen om overgeschakeld to worden? Normaal zit dit bij in dit abonnement en zou Dommel automatisch de overschakeling moeten aanvragen eens de DSLAM in de centrale is aangepast. Als ze dit bewust uitstellen gaat Dommel ook bewust in de fout door doelgericht NIET die ADSL2+ optie aan te bieden waar deze reeds beschikbaar is. Eigenlijk zou Belgacom Dommel moeten inlichten over welke centrales al dan niet klaar zijn en Dommel ook dit mogen posten op een website (zoals ze dat bij een aantal andere providers doen) en dan zodra deze beschikbaar is de homeconnectors automatisch overschakelen naar ADSL2. Zo hoort dat te verlopen.

Ik besef heel goed dat wat je daar aanhaalt waarschijnlijk een reden is die meespeelt, maar dat bewijst alleen maar wat ik eerder schreef: bewust wanbeleid of zeer slechte planning - waarschijnlijk beide. Zijn het de netconnectors die met hun 99 EUR Activatiekost moeten bijbetalen voor de homeconnect gebruikers misschien? (Ik dacht dat die activatie door Belgacom 50 EUR kostte, wat op zich al schandalig is voor amper 5 minuten werk en - hoofdzakelijk - een softwareupdate van de DSLAM)