Pagina 3 van 6
Geplaatst: 26 aug 2008, 14:17
door Neok
coiken schreef:'t Is en blijft techniek... dus als er al eens iets fout gaat kunnen we hen dit zeker niet verwijten (1ste downtime in het jaar dat ik bij hen zit)
MAAR dat ze het alweer vertikken om hierover duidelijk te communiceren slaat toch echt wel alles... echt een boerse, ruftige, bescheten mentaliteit daar bij Dommel!
Ha ik ga mijzelf eens citeren
Begin citaat
"Ok ik snap het allemaal wel dat het vervelend is. Geen duidelijk communicatie van Dommel... maar,
relativeren is hier het keywoord, ... Is het de eerste keer dat zoiets voorvalt? (Ging over release van producten/speedpack) NEE! Dommel heeft duidelijk groeipijnen
Als je dit weet, gedraag je erna, ... maak een keuze ,... Ofwel ga je bv. naar een andere provider ,(als je denkt dat het daar beter is) ofwel wacht je gewoon rustig af ...
Laat mij wel duidelijk zijn, ik zeg niet dat je erbij moet neerleggen ,... gewoon maak een keuze, en wees consequent..."
Einde citaat
Geplaatst: 26 aug 2008, 14:19
door Vladje
en weer eraf
wat een stel pummels
Geplaatst: 26 aug 2008, 14:22
door xenne
vandaag 1 jaar klant, geen downtime gehad voor vandaag... maar net nu al 3 keer op een rij. 1 ste keer anderhalf uur. tweede keer 2min. en derde keer is nu op dit moment
Geplaatst: 26 aug 2008, 14:23
door yama
newsservers down nu opeens timeout
internet ok hier nu nog sedert ik opendns ingzet heb al zal dat waarschijnlijk niks mee te maken hebben makom.
Neem mezelf eens graag in de maling

freeservers werken wel
Geplaatst: 26 aug 2008, 14:23
door Diod
Zone 013: hier werkt het wel, alleen denk ik dat de DNS servers platliggen, want het opzoeken van sommige websites duurt langer(ik denk dat hij ze nu bij opendns aan het halen is)
Ook kan ik niet op
https://crm.schedom-europe.net en zijn de newsservers down
Geplaatst: 26 aug 2008, 14:23
door Tazmanian79
Hosting ligt er ook weer uit

Geplaatst: 26 aug 2008, 14:26
door Marcoos
Tja mensen, we kunnen hier wel blijven klagen, maar weet er eigenlijk al iemand WAAROM, dommel er telkens uitlicht?
Ik neem toch aan dat ze hier een goede reden voor hebben.
Geplaatst: 26 aug 2008, 14:26
door ubremoved_983
Cityconnect in het Leuvense ligt er ook weer volledig uit ( minstens 5 locaties getest ).
Geplaatst: 26 aug 2008, 14:27
door ubremoved_983
Marcoos schreef:Tja mensen, we kunnen hier wel blijven klagen, maar weet er eigenlijk al iemand WAAROM, dommel er telkens uitlicht?
Ik neem toch aan dat ze hier een goede reden voor hebben.
Tja ... hoe kunnen wij dat nu te weten komen ? Ze zijn weer maar eens onbereikbaar op hun hel(l)pdesk.
Geplaatst: 26 aug 2008, 14:31
door selder
Seg euhm ... dit is een verschrikkelijk oninteressant topic hoor ... "ligt plat" "nee werkt weer" "nee, terug plat" *grommel* "ja, up!" "nee, down!".
Ge moet uzelf eens bezig zien, even geen internet en de wereld is aan het vergaan en Dommel is stuikt van de "allerbeste ISP" naar "wat een bende onozelaars".
Wil je betrouwbaarheid, dan neem je een corporate SDSL lijn bij een professionele provider, en als je dat niet kan betalen (haha) zal je met dit soort problemen moeten leren leven.
Geplaatst: 26 aug 2008, 14:32
door ubremoved_983
Ik heb der geen last van zuh, ben opt werk

Geplaatst: 26 aug 2008, 14:34
door xenne
toch logisch dat mensen naar hier komen als ze plat liggen. wat moeten we anders doen? hier kom je tenminste te weten dat het een algemeen probleem is en evt wat er gaande is
14H37: het marcheert terug (maar voor hoelang?)
Geplaatst: 26 aug 2008, 14:39
door metaldeth
Owkey, vorige week zijn er sukkelaars van Belgacom komen werken. En sinds donderdagmiddag zat ik al zonder telefoon en internet. Gisteren naar Dommel gebeld en vandaag is er iemand van Belgacom langsgekomen. Zo rond 11u ging alles precies goed en opeens kon ik niet meer online. Hoewel het online lichtje op de modem brandde. Modem gereset en het online lichtje ging opeens ook niet meer.
Ik ben toch wel content van dit forum hoor. Ik was alweer in paniek dat er iets fout gelopen was, hoewel ADSL in orde leek. Het ligt dus wellicht bij dommel.
Die onnozelaars van Belgacom hadden trouwens de kabels verkeerd aangesloten
Zelfs op een andere telefoonnummer, hoewel ze donderdag al het onze hadden
Geplaatst: 26 aug 2008, 14:39
door FredWP
Hier (Homeconnect) in Zonhoven lag ook eventjes uit (5 minuutjes ofzo).
Het rare was dat alles disabled was (DHCP, Wireless, etc...) op mijn router's status pagina.
Geplaatst: 26 aug 2008, 14:42
door yama
selder schreef:Seg euhm ... dit is een verschrikkelijk oninteressant topic hoor ... "ligt plat" "nee werkt weer" "nee, terug plat" *grommel* "ja, up!" "nee, down!".
Ge moet uzelf eens bezig zien, even geen internet en de wereld is aan het vergaan en Dommel is stuikt van de "allerbeste ISP" naar "wat een bende onozelaars".
Wil je betrouwbaarheid, dan neem je een corporate SDSL lijn bij een professionele provider, en als je dat niet kan betalen (haha) zal je met dit soort problemen moeten leren leven.
Dus als ik het goed lees als er probs zijn wil de liever dat we niks vragen?
Want zoals xenne zegt is een beetje de enige manier om te weten of het een algemeen of individueel probleem is.
Maar bon zal maar ook stoppen dan voor het weer on interessant wordt.
Geplaatst: 26 aug 2008, 14:42
door seagull
selder schreef:Seg euhm ... dit is een verschrikkelijk oninteressant topic hoor ... "ligt plat" "nee werkt weer" "nee, terug plat" *grommel* "ja, up!" "nee, down!".
Ge moet uzelf eens bezig zien, even geen internet en de wereld is aan het vergaan en Dommel is stuikt van de "allerbeste ISP" naar "wat een bende onozelaars".
Wil je betrouwbaarheid, dan neem je een corporate SDSL lijn bij een professionele provider, en als je dat niet kan betalen (haha) zal je met dit soort problemen moeten leren leven.
Wat mij opvalt is dat er hier na 5 paginas berichten precies nog niemand contact opgenomen heeft met dommel.
Geplaatst: 26 aug 2008, 14:43
door tequila
Zo oninteressant vind ik het anders niet. Er zit behoorlijk wat redundantie op, maar liever dat dan dat er slechts 2 posts te vinden zijn die iets melden.
Het is natuurlijk volledig overbodig als je er zelf geen boodschap aan hebt.
Ik denk trouwens niet dat iemand hier al op Dommel heeft zitten kakken omwille van wat er aan de hand is. Het enige dat er gezegd is, is dat indien dit gepland was dat er dan wel iets over gezegd mocht worden op voorhand.
De wereld is niet aan het vergaan, en "ge moet uzelf eens bezig zien" vind ik in ieder geval nogal met de haren getrokken.
Ik denk niet dat er regels geschonden zijn of dat we misbruik aan het maken zijn van het forum ofzo. Wat is er trouwens zo grappig aan het niet kunnen betalen van een corporate sdsl lijn voor thuisgebruik?
Geplaatst: 26 aug 2008, 14:44
door FredWP
seagull schreef:selder schreef:Seg euhm ... dit is een verschrikkelijk oninteressant topic hoor ... "ligt plat" "nee werkt weer" "nee, terug plat" *grommel* "ja, up!" "nee, down!".
Ge moet uzelf eens bezig zien, even geen internet en de wereld is aan het vergaan en Dommel is stuikt van de "allerbeste ISP" naar "wat een bende onozelaars".
Wil je betrouwbaarheid, dan neem je een corporate SDSL lijn bij een professionele provider, en als je dat niet kan betalen (haha) zal je met dit soort problemen moeten leren leven.
Wat mij opvalt is dat er hier na 5 paginas berichten precies nog niemand contact opgenomen heeft met dommel.
Dat is een verkeerde instelling. Probeer eerst zelf eens wat uit. Hier lag ik even uit voor 5 minuten (denk dat Dommel iets aan hun kant gedaan heeft sinds ik nooit verbinding verlies).
Als het zo belangrijk was dan zou Dommel het wel in hun nieuws sectie posten.
Die mensen hebben het nu al druk genoeg met 70% vragen te beantwoorden die zij al beantwoord hebben op hun web pagina's (maar mensen zijn te lui om eens goed te lezen van wat ze willen aankopen).
Geplaatst: 26 aug 2008, 14:45
door tequila
seagull schreef:
Wat mij opvalt is dat er hier na 5 paginas berichten precies nog niemand contact opgenomen heeft met dommel.
Ik heb tijdens de eerste uitval verschillende keren gebeld, maar er was niet binnen te geraken. Hun telefonie lag ook uit.
Zolang het trouwens een wijdverspreid probleem is heeft het weinig zin te bellen. Ze zullen u zeggen dat ze ermee bezig zijn. Misschien komt ge te weten of er nog storingen gaan komen of niet ...
Geplaatst: 26 aug 2008, 14:51
door droopy
FredWP schreef:
Als het zo belangrijk was dan zou Dommel het wel in hun nieuws sectie posten.

iedereen ligt eruit, mail werkt niet, websites zijn niet meer te bereiken en jij vraagt je af of het wel belangrijk is. Haal je oogkleppen af ze zetten er enkel commerciële acties in die ze veel te vroeg verkondigen en zo niet aan de verwachtingen kunnen voldoen daarom krijgen ze zoveel vragen waar ze niet kunnen op antwoorden.
Geplaatst: 26 aug 2008, 14:52
door cloink
seagull schreef:Wat mij opvalt is dat er hier na 5 paginas berichten precies nog niemand contact opgenomen heeft met dommel.
Niet goed gelezen dan. Nog voor mijn post heb ik herhaalde pogingen ondernomen om hen telefonisch te contacteren. Helaas werken GEEN van hun telefoonnummers/lijnen nog. Op 011 krijg je dat het net plat ligt (?) en op 0800 krijg je dat het een onbestaand nummer is...
Ik zit hier niet te grienen omdat ik niet op internet kan, maar ik verwacht wél een deftige uitleg voor dit alles...
Geplaatst: 26 aug 2008, 14:57
door coiken
Neok schreef:coiken schreef:'t Is en blijft techniek... dus als er al eens iets fout gaat kunnen we hen dit zeker niet verwijten (1ste downtime in het jaar dat ik bij hen zit)
MAAR dat ze het alweer vertikken om hierover duidelijk te communiceren slaat toch echt wel alles... echt een boerse, ruftige, bescheten mentaliteit daar bij Dommel!
Ha ik ga mijzelf eens citeren
Begin citaat
"Ok ik snap het allemaal wel dat het vervelend is. Geen duidelijk communicatie van Dommel... maar,
relativeren is hier het keywoord, ... Is het de eerste keer dat zoiets voorvalt? (Ging over release van producten/speedpack) NEE! Dommel heeft duidelijk groeipijnen
Als je dit weet, gedraag je erna, ... maak een keuze ,... Ofwel ga je bv. naar een andere provider ,(als je denkt dat het daar beter is) ofwel wacht je gewoon rustig af ...
Laat mij wel duidelijk zijn, ik zeg niet dat je erbij moet neerleggen ,... gewoon maak een keuze, en wees consequent..."
Einde citaat
Als je dit weet, gedraag je erna, ... maak een keuze ,... Ofwel ga je bv. naar een andere provider ,(als je denkt dat het daar beter is) ofwel wacht je gewoon rustig af ...
Laat mij wel duidelijk zijn, ik zeg niet dat je erbij moet neerleggen ,...
gewoon maak een keuze, en wees consequent..."
ROFL met jouw defenitie van consequent... wacht rustig af of ga weg,... maar je niet gewoon bij de dingen neerleggen

Geplaatst: 26 aug 2008, 15:04
door ketter
cloink schreef:
Ik zit hier niet te grienen omdat ik niet op internet kan, maar ik verwacht wél een deftige uitleg voor dit alles...
cloink je gaat helemaal de verkeerde kant uit.
Geef ze toch is ff de tijd man.Als ze nu hun tijd aan het op doen zijn in berichten te schrijven dat zit je daar weer moeilijk over te doen , want dan is het van 'hebben ze niks beters te doen'.
Er staat trouwens nergens dat ze U uitleg verschuldigd zijn maar het zou idd een hoop ergernis voorkomen van een handvol moeilijke ongeduldige mensen.

Geplaatst: 26 aug 2008, 15:07
door droopy
bwa ketter hoelang duurt het om een bericht te zetten op hun site? Vergelijk dit dan met het aantal mensen die probeert te bellen die tickets gaan aanleggen en zeg me dan eens wat het langst duurt?
Geplaatst: 26 aug 2008, 15:08
door coiken
droopy schreef:bwa ketter hoelang duurt het om een bericht te zetten op hun site? Vergelijk dit dan met het aantal mensen die probeert te bellen die tickets gaan aanleggen en zeg me dan eens wat het langst duurt?
+1
Geplaatst: 26 aug 2008, 15:10
door ctgilles
Vergis ik mij of telt de downloadmeter niet meer? Hij zegt trouwens dat ik ook niet aangesloten ben op het netwerk.
Geplaatst: 26 aug 2008, 15:13
door ubremoved_983
FYI alles ligt er weer uit ...
Geplaatst: 26 aug 2008, 15:15
door Neok
coiken schreef:Neok schreef:coiken schreef:'t Is en blijft techniek... dus als er al eens iets fout gaat kunnen we hen dit zeker niet verwijten (1ste downtime in het jaar dat ik bij hen zit)
MAAR dat ze het alweer vertikken om hierover duidelijk te communiceren slaat toch echt wel alles... echt een boerse, ruftige, bescheten mentaliteit daar bij Dommel!
Ha ik ga mijzelf eens citeren
Begin citaat
"Ok ik snap het allemaal wel dat het vervelend is. Geen duidelijk communicatie van Dommel... maar,
relativeren is hier het keywoord, ... Is het de eerste keer dat zoiets voorvalt? (Ging over release van producten/speedpack) NEE! Dommel heeft duidelijk groeipijnen
Als je dit weet, gedraag je erna, ... maak een keuze ,... Ofwel ga je bv. naar een andere provider ,(als je denkt dat het daar beter is) ofwel wacht je gewoon rustig af ...
Laat mij wel duidelijk zijn, ik zeg niet dat je erbij moet neerleggen ,... gewoon maak een keuze, en wees consequent..."
Einde citaat
Als je dit weet, gedraag je erna, ... maak een keuze ,... Ofwel ga je bv. naar een andere provider ,(als je denkt dat het daar beter is) ofwel wacht je gewoon rustig af ...
Laat mij wel duidelijk zijn, ik zeg niet dat je erbij moet neerleggen ,...
gewoon maak een keuze, en wees consequent..."
ROFL met jouw defenitie van consequent... wacht rustig af of ga weg,... maar je niet gewoon bij de dingen neerleggen

Lol ja , ...
Maak gewoon de keuze van rustig af te wacthen, of andere provider nemen, ...
Maar dat neemt niet weg dat je niet akkoord gaat met de slechte communicatie van dommel...
Nu beter?
Geplaatst: 26 aug 2008, 15:20
door tjahhh
uhmmm elke keer als ik een herinstallatie probeer, valt bij iedereen de verbinding weg(inclusief bij mij).
Wel typische dat het steeds gebeurt wanneer ik de herinstallatie uitvoer.
ik heb vandaag al 4x een herinstallatie gedaan van het modem.
en elke keer valt bij iedereen dan de verbinding uit... wel toevallig.. maar zal er wel niks mee te maken hebben lolz
Geplaatst: 26 aug 2008, 15:23
door cloink
ketter schreef:Er staat trouwens nergens dat ze U uitleg verschuldigd zijn maar het zou idd een hoop ergernis voorkomen van een handvol moeilijke ongeduldige mensen.

Tuurlijk staat dat er nergens, maar een beetje bedrijf doet dat wel...
En ik ben helemaal niet moeilijk of ongeduldig, ik wil zelfs gerust wachten tot morgen eer ik de uitleg krijg. Het enige wat me aan dit ganse gebeuren ergert is het volkomen onbereikbaar zijn van Dommel.
Voorlopig krijgen ze even het voordeel van de twijfel, er kan gewoon ook iets grondig mis zijn gegaan, iets waar ze geen schuld aan treffen. Maar nogmaals: ik wil het wel even weten.
Geplaatst: 26 aug 2008, 15:24
door tequila
tjahhh schreef:uhmmm elke keer als ik een herinstallatie probeer, valt bij iedereen de verbinding weg(inclusief bij mij).
Wel typische dat het steeds gebeurt wanneer ik de herinstallatie uitvoer.
ik heb vandaag al 4x een herinstallatie gedaan van het modem.
en elke keer valt bij iedereen dan de verbinding uit... wel toevallig.. maar zal er wel niks mee te maken hebben lolz
Ja gij zijt dus de schuldige!

Geplaatst: 26 aug 2008, 15:38
door frietpatat
selder schreef:Seg euhm ... dit is een verschrikkelijk oninteressant topic hoor ... "ligt plat" "nee werkt weer" "nee, terug plat" *grommel* "ja, up!" "nee, down!".
Ge moet uzelf eens bezig zien, even geen internet en de wereld is aan het vergaan en Dommel is stuikt van de "allerbeste ISP" naar "wat een bende onozelaars".
Wil je betrouwbaarheid, dan neem je een corporate SDSL lijn bij een professionele provider, en als je dat niet kan betalen (haha) zal je met dit soort problemen moeten leren leven.
Dit draadje lijkt precies de enige echte werkende Helpdesk / steun en toeverlaat te zijn !
Dus ja, mensen moeten toch ergens hun stoom kwijt
Bij mijn weten is het de eerste keer dat hun netwerk alsook helpdesk plat op hun rug ligt !!!
Nuja, ik heb dan ook maar 1 a 2 x de helpdesk nodig gehad in de bijna 3 jaar dat ik bij dommel ben !
Geplaatst: 26 aug 2008, 15:41
door Mahimahi
Zone 052, nu is alles weer in orde.
Deze ochtend kon ik geen enkele site bereiken maar mijn Usenet downloads bleven lustig doorlopen.
Hoe kon dit?
Geplaatst: 26 aug 2008, 15:49
door Yogi
Mahimahi schreef:Zone 052, nu is alles weer in orde.
Deze ochtend kon ik geen enkele site bereiken maar mijn Usenet downloads bleven lustig doorlopen.
Hoe kon dit?
de usenet zullen geen DNS gebruiken, volgens mij waren er dns problemen.
Geplaatst: 26 aug 2008, 15:51
door broli
Misschien zijn Bart en Sandra eindelijk naar Brazilië gevlucht met het geld en hebben ze alles achter gelaten. Hollebollegijs had TOCH gelijk

.
Btw lol at persoon die zei dat ze geen tijd hadden voor bericht...Soms vraag je je toch is af wat he gemiddelde IQ is van mensen.
Geplaatst: 26 aug 2008, 15:53
door Fireblade
broli schreef:Misschien zijn Bart en Sandra eindelijk naar Brazilië gevlucht met het geld en hebben ze alles achter gelaten.
Welk geld?
95% van hun geld gaat naar Belgacom en naar infrastructuur. Ik denk dat ze het daar in Brazilië niet zo goed zullen hebben dus

Geplaatst: 26 aug 2008, 16:02
door bravo
cloink schreef:Ik zit hier niet te grienen omdat ik niet op internet kan, maar ik verwacht wél een deftige uitleg voor dit alles...
Ga dan naar Telenet hé. Ha nee, das juist, die doen dat ook NIET!
En kom nu niet af met "die hebben een statuspagina", want ik heb vorig jaar 3 dagen achter elkaar, 3 uur per dag, geen internet, noch telefoon en noch televisie gehad, en heb nooit mogen vernemen wat het probleem was. Achteraf bellen naar Telenet leverde mij op:"mijnheer, u hebt binnen de 3 uur terug internet en televisie
(of 4 uur, ik ben het even kwijt), dus u moet niet komen klagen, u krijgt hiervoor geen vergoeding". Nu hebben jullie tenminste nog televisie, dat had ik niet bij Telenet. Kon niet bellen, mailen, surfen, tv zien, ...
De wereld vergaat niet als je geen internet hebt.
Allé, vuurt maar af over "Dommel" fan en weet ik wat nog allemaal. Ik kijk er al naar uit

Ik verdedig Dommel niet, maar ik vind wel dat er hier in verschillende topics enorm snel op de pianist geschoten wordt.
Just my 2 cents
Geplaatst: 26 aug 2008, 16:04
door klooooon
Geen enkele provider is 100 % probleem vrij
Maar ik ben gaan werken kom thuis en kan gewoon lekker surfen
Meer moet dat niet zijn
Geplaatst: 26 aug 2008, 16:05
door franssen00
Weet iemand hier het probleem al van
heeft iemand al proberen bellen naar de helpdesk die werkt nu wel
.
Geplaatst: 26 aug 2008, 16:13
door FredWP
franssen00 schreef:Weet iemand hier het probleem al van
heeft iemand al proberen bellen naar de helpdesk die werkt nu wel
.
Was blijkbaar probleem met DNS servers. Iemand op 9lives die
OpenDNS gebruikt zei dat hij het probleem niet had, terwijl meerdere mensen daar zeiden dat ze het probleem ook hadden.
Ik gebruik nu ook OpenDNS. Zie er geen nadeel in, alleen maar voordeel.
