Samenwerking Tik

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase wordt hier gepost.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

gewoon doen: we proberen het een week of 2 en staat het ons niet aan dan kunnen we nog altijd splitsen.
Robby
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 apr 2005, 14:59

'k Heb zonet heel de draad eens doorgelezen zou op bepaalde dingen willen reageren. Er komen dus enkele berichtjes onder elkaar.

Uzzi schreef:Ik ben absoluut geen kenner van de werking van TIK, maar er zit daar ook zoiets als PUB en STUG. Zonder een hele polemiek te willen beginnen, vraag ik mij af of het wenselijk is om hiermee samen te gaan. Wat zijn met andere woorden de doelstelling van TIK en wat zijn die van UB en zijn deze compatibel ?


De doelstellingen van TIK vzw zijn te vinden in het staatsblad, maar ook op de site uiteraard, waar de publicaties uit het staatsblad staan.

Nu stel je dat je niks van de werking kent, maar koppelt er wel een negatieve opmerking aangaande PUB en STUG aan vast.

Het is misschien toch eens interessant om duidelijk te maken hoe TIK vzw gestructureerd is.

TIK vzw is eigenlijk de overkoepelende wettelijke structuur waaronder groepen actief kunnen zijn.

De vzw zorgt er voor dat er bescherming kan geboden worden aan de medewerkers op juridisch en op fysisch vlak.
Juridisch omdat je niet meer hoofdelijk aansprakelijk bent voor wat er gezegd/gedaan wordt en fysisch omdat er voorzien wordt in een verzekering voor de medewerkers.

Tik treedt naar buiten als vzw wanneer er als belangenorganisatie dient opgetreden te worden naar overheid of pers toe.
Binnen de vzw zijn er de wettelijke bestuursorganen voorzien (RvB en AV).

Dat dus voor wat de vzw op zich doet: een paraplu aanbieden voor zijn groepen.

Binnen de vzw is er dus plaats voor groepen die zich bezighouden met internet en telecom, de zogenaamde werkgroepen.

Deze werkgroepen werken autonoom met melding aan de RvB.
Concreet wil dit zeggen dat zij zelfstandig werken en hun ding doen.
Wanneer ze input nodig hebben van het bestuur, vragen ze dit gewoon via de mailinglists.

PUB en STUG zijn zo werkgroepen, maar de statuten voorzien werkgroepen voor alles dat binnen de doelstellingen valt.

Userbase zou bv zo een werkgroep kunnen zijn (schrikken er nu enkelen?) die dan het forumgebeuren op zich neemt, waarbij ze eigenlijk zo goed als hetzelfde kunnen doen als wat er nu gebeurt.

Het grote voordeel dat hierbij dan komt, is dat men niet langer als 2 entiteiten opereert, maar als één groot geheel. De vereniging van krachten maakt sterker.
Het doorspelen van opvallende dingen vanuit het forum naar de werkgroepen-onderhandelingteams is gemakkelijker.
Nieuwtjes die te melden zijn, kunnen makkelijker naar de site vloeien.
Leeft er op het forum iets waar actie voor ondernomen dient te worden, kan dat gemakkelijk via de vzw gebeuren.

Er zijn nog wel argumenten en voordelen op te sommen, maar dit is toch al een bloemlezing.

NuKeM schreef:Wel ja, userbase is een discussieplatform voor gebruikers over providers. De gebruikers helpen elkaar en voorzien elkaar van nuttige informatie. De basistool hiervoor is ons forum.

Tik is, als ik het zo mag stellen, meer een soort 'consumentenorganisatie', zij luisteren ook naar de gebruikers (via hun/een forum bv.) en gaan indien nodig kijken bij de providers zelf.


Ok, userbase is een forum, dat klopt, maar ik denk toch dat jullie het niveau van 'praatbarak' ook willen overstijgen.
Wat heb je aan een forum waar goed kan gepraat worden, als je uiteindelijk niks hebt om er mee verder te gaan.
Ja, gebruikers helpen elkaar voor zover ze kunnen, maar verder?
Een forum is in mijn ogen een doorgeefluik en verzamelbak van informatie en zelf inspiratie. Maw: een belangrijk iets.
Als je met die informatie ergens naar toe kan, is dat toch veel interessanter?

Als ik even mijn persoonlijke visie mag geven:
Tik en userbase zijn twee verzamelingen met een heel grote deelverzameling.
Wij van de userbase gaan bv. niet naar de providers stappen bij problemen (tenzij de users dit bv. echt wensen te organiseren, maar kom).


Er zijn overlappingen, dat is evident, maar Tik vzw is veel meer dan een forum.
Het forum is bij ons een communicatiemiddel, naast de andere, maar wel een intensief middel.
In die zin is/was het voor ons interessant om de hand uit te steken en te polsen naar een samenwerking. Die samenwerking is niet levensnoodzakelijk voor Tik vzw, maar wordt aanzien als een opportuniteit.

Userbase heeft, in onze ogen, een goed draaiende crew die het forumgebeuren in goede banen leidt en dat hebben wij ook.
Daarnaast zien wij op het forumgebeuren inderdaad een deelverzameling.
Waarom zou dan een samenwerking/merge/integratie niet mogelijk zijn, is dan onze gedachte.

Men moet ook eens denken waarom men op zichzelf wil blijven?
Bang om te groeien? Bang om de leiding te verliezen? Bang om overspoeld te worden? Bang om een bepaalde status te verliezen?
Zit er wat narcisme in? Een eilandgevoel?

Ik zie hier alleszins een tal van non-argumenten passeren en eigenlijk niks concreet dat een samenwerking zou tegenstaan.
Zijn er eigenlijk echte tegen-argumenten? 'k Zou ze graag horen, dan kan daarover gesproken worden.

Een goed voorbeeld van een element dat in die deelverzameling zou kunnen zitten is het Dommel 'probleem' van de laatste maanden, namelijk de vele threads over problemen met Dommel. Dit zijn meestal geen problemen waar gebruikers onderling elkaar kunnen helpen (behalve dan informatie verschaffen, zoals 'zo is het bij mij gegaan' of 'je bent niet alleen'). Dat mondt soms uit in frustraties, die dan ook neergeschreven worden en zorgen voor meer frustraties en reacties.
Wel voor zo'n problemen is de userbase misschien minder geschikt, maar is een organisatie als Tik dan misschien weer beter. Deze problemen vragen om een spreekwoordelijke por of onderzoek aan het adres van de provider door een organisatie als Tik. Userbase heeft imo (momenteel althans) niet de ambitie om deze rol ook op zich te nemen.


Het is alleszins een goed voorbeeld van het feit dat je als userbase een verwachtingspatroon creëert waar je uiteindelijk niks mee kunt doen.
Klanten van providers vinden hun weg naar userbase, kunnen daar hun ei kwijt naast al de andere reeds gelegde eiëren en daar blijft het dan bij.
Als ze geluk hebben dat een medewerker van een provider het oppikt en er iets mee doet, hebben ze geluk en anders staat het bericht gewoon op het forum als vulling.

Klinkt misschien hard, maar eigenlijk is het wel zo.

Stel je eens voor dat je dan als userbase binnen een organisatie als Tik vzw opereert. Je hebt dan een eenvoudige mogelijkheid om de juiste mensen aan te spreken om dit probleem aan te kaarten.
Dan geef je een enorme meerwaarde aan je forum, zonder dat er iets verandert aan je huidige werking eigenlijk.

Misschien iets om over na te denken?

airzimmy schreef:Als je het zo allemaal leest lijkt het gewoon dat Tik van z'n forum af wilt :)


Nee, niet echt.
Tik wil vooral goed omgaan met resources.
Waarom 2 groepen mensen tijd laten steken in hetzelde als het samen kan?

Laat ons duidelijk zijn, Tik heeft de hand uitgestoken naar userbase omdat we vinden dat userbase goed werk op forumgebied levert. Mocht dat niet zo zijn, zouden we de moeite niet doen.

meon schreef:Ivm die forum-merge: we staan daar niet helemaal weigerachtig tegen hoor, het is enkel dat we momenteel geen resources vrij hebben om dat onderdeel er ook nog eens bij te nemen. Op korte termijn zie ik daar dus (nog) niets gebeuren. ...
... nee, momenteel zijn we even aan het focussen op een nieuwe eigen site, deze phpBB2-versie heeft z'n beste tijd toch wel gehad eigenlijk ;).


Eigenlijk is dat een foute instelling.
Je zegt nu: laten we eerst eens heel veel tijd steken in nieuw te ontwikkelen dingen om daarna te gaan kijken of we kunnen gaan samenwerken.

Waarom zou je dingen gaan ontwikkelen als de mogelijkheid er is om samen te gaan werken met mensen die alles al hebben en van daaruit eventueel iets nieuws naar buiten te brengen?

Nob schreef:Tot nader order is er op de crew meeting beslist geweest om daar niet mee door te gaan.

Ik wil dat gerust terug op de agenda plaatsen, zodat we dat nog eens kunnen herbekijken.

Voorlopig blijft het dus echter een njet, hoe gemakkelijk of hoe moeilijk dat dan technisch ook zou gaan.


'k Kan mij niet van de indruk ontdoen dat er bij userbase naast de essentie gekeken wordt. Er wordt veel te veel gefocust naar het forumgebeuren op zich en niet op de opportuniteiten van een samenwerking.
Het is precies of de uitgestoken Tik-hand wordt aanzien als een vijandige overname.
Dat wordt dan toch volledig verkeerd gezien en misschien is er verduidelijking nodig.

Een zeer lange tijd geleden gaf userbase te kennen geen interesse te hebben, waarna Tik dan zijn eigen forum vernieuwd heeft zodat het beter past in de structuur en dan plots komt maanden later een bericht dat userbase een samenwerking niet echt ziet zitten, maar dat het Tik forum gerust gesloten en iedereen doorverwezen mag worden.
Eigenlijk op een moment dat Tik helemaal geen mail meer verwacht had.

Er werden in al die tijd geen extra vragen gesteld of verduidelijkingen gevraagd, noch enige updates gegeven. Tik wist niet eens dat userbase het nog in beraad hield.

En eigenlijk is dit wel jammer. Hoe kan de userbase zich dan een juist beeld vormen?

't Kan misschien aan mij liggen, maar ergens begrijp ik dat niet.
Het komt over als protectionisme.

Uzzi schreef:Jullie willen er dus gewoon vanaf .... jullie willen er geen tijd meer insteken. Waarom UB dan opzadelen met een zeer ingewikkelde en tijdrovende migratie zonder meerwaarde ?


Nee, Tik vzw wil niet af van zijn forum. Dat heeft Amedee iets te pikant gesteld.
We willen eigenlijk af van dubbel werk.
We zien de noodzaak van een forum wel in, maar in het kader van tijdmanagement zou het interessant zijn dat de werklast kan verdeelt worden onder goede werkkrachten.

Sluit gewoon ginder het forum en geef de gebruikers het advies om naar UB over te stappen. Ik zie de meerwaarde niet in een migratie.


Dat is nu juist wat de verkeerde stap zou zijn.
Wat wij willen is een verzameling van krachten, geen verdeling.
De mensen van onze site jagen naar elders om ze daarna terug op te vangen, zou een zeer slecht idee zijn.
Wat zou de meerwaarde van puur het doorverwijzen zijn, in het kader van Tik? Userbase kan meestal geen oplossing bieden aan provider-gerelateerde problemen, zelfs niet bij collectieve. Die mensen komen dan terug via onze andere kanalen.

Als userbase en Tik vzw effectief samenwerken is er wel een meerwaarde.
De klant komt dan toe op het forum met zijn meldingen, waarna de vzw kan ingeschakeld worden om tot een oplossing te komen.
Een win-win-situatie.

Goztow schreef:Ik vind het persoonlijk wel een goed idee om krachten te bundelen. Zolang er goede afspraken zijn, kan je daar niks mis mee doen, denk ik :).


Uiteraard is dat een goed idee. Nu nog de juiste mensen overtuigen ;-)

Nob schreef:Userbase wil meer werken vanuit de gebruikers (gebruikers helpen gebruikers). Wij vinden dan ook dat de kracht bij de gebruiker zit. En als dus bvb een ISP serieuze fouten maakt, kunnen de gebruikers massaal overstappen (informatie genoeg daarover op userbase) om op die manier "macht" te hebben over de ISP's.


Dat verhaal gaat enkel op bij mensen die toegang hebben tot ADSL en als er voldoende mensen overstappen.
Maak je geen illusies: het is niet omdat op een forum staat hoe je moet overstappen, dat mensen dat ook massaal doen.
Met een beperkte groep 'kietel' je enkel wat kleine providers, maar word je niet eens opgemerkt door de 2 (3) grote.

Dus die macht bij 'gebruikers helpen gebruikers' is zeer beperkt hoor als je niet wordt gehoord.

Kan userbase terugkijken op geslaagde 'overstapacties'?

Nob schreef:TIK daarentegen werkt meer met constructief overleg als er zaken volgens hen fout zitten bij de ISP's.


Daarnaast schopt Tik ook zeer regelmatig eens goed tegen de schenen.
Negatieve berichten die op de site verschijnen worden echt niet graag gezien door de providers hoor, omdat ze weten dat de pers mee leest.
Als de pers dan artikels over neemt en er zelfs programma's aan weidt, volgen de telefoons en/of mails vlug.

Zo doe je iets aan problemen. Een forum biedt de kans om die problemen aan te brengen. Perfecte samenwerking mogelijk dus.

Nob schreef:Dat zijn twee andere uitgangspunten, waarbij de ene niet meer of minder belangrijk is dan de andere (of sneller/trager for that matter).
Dus daarom dat bij ons een forum wel cruciaal is en bij TIK niet.


Userbase *is* een forum. Meer is er niet.
Als bij userbase het forum wordt weggenomen, blijft er niks meer over.
Als dit bij Tik gebeurt valt een rechtstreeks kanaal met de leden weg, maar blijven er nog andere kanalen over.
Maar nogmaals: Tik vzw wil zijn forum niet weg.

Nob schreef:Voorts wil userbase ook meer in de breedte gaan werken. Nu gaat het vooral over ISP's (en een energie subforum is er ook al), dit willen we dan verder uitbreiden met andere onderwerpen. Als eerste bvb telecom en zo alsmaar breeder gaan tot er op de lange duur bvb een sectie wasmachines is. Userbase is dan een soort test-aankoop, maar dan vanuit de gebruikers (zij leveren de reviews/content/informatie). Maar dat is dus verre toekomstmuziek en dient nog allemaal veel beter omkaderd te worden.

Voila, een klein stukje over waar we met de userbase naartoe willen


'k Zou daar toch nog eens goed over nadenken hoor.
Test-Aankoop is ook meer dan een forum.
Zij stappen ook naar de pers. Zij klagen ook de fabrikanten aan. En zij stappen ook naar partijen om een oplossing te zoeken.
Tik is veel meer een Test-Aankoop dan userbase in dat opzicht. Al lopen wij bij Tik niet zo hoog op met TA, aangezien zij ook maar een bedrijf zijn die boekjes verkoopt en om die reden af en toe eens lawaai in de pers maakt. Probeer er maar eens mee samen te werken: hun uitgaanspunt is hun naam te koppelen als goedkope reclame, niet meer, niet minder.

Robbe : 1 reactie ipv. 7 onder mekaar zal ook wel al goed zijn zekerst

Hoezo 7? 't Zijn er meer :-)
Wat is het verschil? 1 enorm lange of 7+ aparte?
Soit, ze staan nu samen.
Laatst gewijzigd door Robby 06 sep 2008, 03:59, in totaal 1 gewijzigd.
Genghis
Pro Member
Pro Member
Berichten: 227
Lid geworden op: 08 dec 2003, 21:32

Ik ben voorstander om Tik en Userbase NIET te mergen.

Persoonlijk vind ik Tik helemaal geen meerwaarde ten opzichte van Userbase, integendeel:
- Ik heb de 'acties' van Tik nooit begrepen. En blijkbaar ben ik niet de enige.
Voorbeeld: dag van de download. Kan iemand mij nog is uitleggen wat het nut hiervan geweest is? Voor een 'klantenvereniging' te zijn, vindik dat Tik behoorlijk weinig slagkracht heeft (om maar niet te zeggen *niets*).
- De kwaliteit van de posts is hier gewoon 300% beter, en dan heb ik het vooral over de newsposts (info, bron, soort, timing, etc etc).
- Het userbase beheer en de crew liggen mij veel beter (alhoewel ik moet toegeven dat hier de jongste tijd verandering in gekomen is :-( ).
Tot voor kort werden topics hier niet 'zomaar' gesloten, kon de crew tegen kritiek, en hielden ze rekening met de mening van hun users.

Conclusie:
Naar mijn mening: Als er geen meewaarde is, waarom er dan tijd, moeite, en weetikveel wat nog allemaal insteken? om dan misschien het risico te lopen dat userbase niet meer herkenbaar is? Neen danku!

PS: Deze post heeft niet de intentie bepaalde mensen of een groep van mensen tegen de borst te stoten. Het gaat hier om mijn persoonlijke mening.
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Genghis schreef:- Het userbase beheer en de crew liggen mij veel beter (alhoewel ik moet toegeven dat hier de jongste tijd verandering in gekomen is :-( ).
Tot voor kort werden topics hier niet 'zomaar' gesloten, kon de crew tegen kritiek, en hielden ze rekening met de mening van hun users.

De moderatie is altijd afhankelijk van minstens 2 dingen, de instroom van nieuwe beheerders en van nieuwe gebruikers. Het duurt altijd wel ff eer beide wat gesettled zijn en zich aan de manier van doen aanpassen. Al denk dat er sinds redelijk recentelijk eerder een probleem begint te komen bij het respecteren van de algemene gedragregels. En waar trek je dan juist de grens? Of laat je alles maar begaan? Het is dan weer zoeken naar het nodige evenwicht om alles weer goed te krijgen en dat kan zich soms wat overdreven lijken, maar het is steeds met die globale gedachte in het achterhoofd. We proberen er uiteindelijk over te waken dat iedere gebruiker zich hier goed kan voelen en dat is niet altijd even gemakkelijk.

Trouwens "geen rekening houden met de mening van hun users" ... Alles wordt besproken hoor. Je mag het misschien niet zien, maar er wordt naar gekeken.

Het is goed om kritisch te kunnen zijn, maar doe het door alle kanten te bekijken, anders kan je nogal een verdraaid beeld krijgen.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Je kan zeggen wat je wil van de dag van de download maar enkele maanden na de actie zijn alle grote wel met een sterke stijging van het downloadvolume gekomen. Misschien toeval, misschien ook weer niet.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Genghis schreef: - De kwaliteit van de posts is hier gewoon 300% beter, en dan heb ik het vooral over de newsposts (info, bron, soort, timing, etc etc).

Ik veronderstel dat je de gewone "nieuws" berichten bedoelt, die niet echt specifiek gebonden zijn aan de ervaringen en problemen met de Belgische internetproviders, maar eerder de algemenere internet- en technologie- berichten, zoals je die ook kan lezen op Slashdot, ZDnet, DataNews, Tweakers,...
Ik kan je daar alleen maar in gelijk geven. Bij Tik ligt de nadruk veel meer op de consument-specifieke berichten, en veel minder op het algemene technologienieuws.
Persoonlijk lees ik de berichten liever zelf op Slashdot, ZDnet, DataNews, Tweakers,... maar dat heeft meer met mijn persoonlijke voorkeur te maken, en met mijn RSS-reader. Ik vind de Userbase-feed niet zo overzichtelijk.

Genghis schreef:- Het userbase beheer en de crew liggen mij veel beter (alhoewel ik moet toegeven dat hier de jongste tijd verandering in gekomen is :-( ).
Tot voor kort werden topics hier niet 'zomaar' gesloten, kon de crew tegen kritiek, en hielden ze rekening met de mening van hun users.

Wat Robbe schreef.

En ook nog: op het Tik-forum zijn er minder resources om te modereren, dus gaat het daar soms wat strikter omdat het snel moet gaan. Hier op Userbase zijn er meer moderatoren zodat ze elkaar al eens gemakkelijk kunnen afwisselen.


Genghis schreef:Conclusie:
Naar mijn mening: Als er geen meerwaarde is, waarom er dan tijd, moeite, en weetikveel wat nog allemaal insteken? om dan misschien het risico te lopen dat userbase niet meer herkenbaar is? Neen danku!

Misschien moet ik even verduidelijken dat het de bedoeling is dat er voor de Userbase-bezoekers, niets verandert. Het allerlaatste dat ik zou willen, en ik denk dat alle Tik-medewerkers die mening delen, dat is dat de sfeer op Userbase er ook maar één millimeter op achteruit zou gaan. Alstublieft niet! Het Userbase forum is perfect[*] zoals het nu is, dat moet echt niet veranderen. Anders zouden wij ons aanbod nooit gedaan hebben.

[*] ok, perfectie is onmogelijk, maar de UB crew heeft een aantal zaken in de pipeline zitten voor verbetering. Ik ben ooit op een preview gestoten. ;-) Veel mensen gaan dat prachtig vinden, en een aantal mensen gaan zeggen dat het op niets trekt. Tja.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Robby
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 apr 2005, 14:59

Genghis schreef:Persoonlijk vind ik Tik helemaal geen meerwaarde ten opzichte van Userbase, integendeel:
- Ik heb de 'acties' van Tik nooit begrepen. En blijkbaar ben ik niet de enige.
Voorbeeld: dag van de download. Kan iemand mij nog is uitleggen wat het nut hiervan geweest is? Voor een 'klantenvereniging' te zijn, vindik dat Tik behoorlijk weinig slagkracht heeft (om maar niet te zeggen *niets*).


Je mag je persoonlijke mening niet projecteren op die van anderen.
Hoe kun je die 'en blijkbaar ben ik niet de enige' staven? Dat is een loze uitspraak.

Je moet ook eens stilstaan bij 'slagkracht'. Aan wat kun je slagkracht meten? Aan onmiddellijke opvolging door derden? Aan belangstelling in de pers? Aan het aantal deelnemers aan acties? Aan het aantal deelnemers op betogingen? ...

Dat Tik niet de slagkracht heeft van bv een grote vakbond klopt. Een vakbond kan namelijk met stakingen druk op de werkgevers leggen.
Met wat kan Tik druk leggen? Met betaalstakingen aan te prijzen?
Buiten het feit dat je niet al te veel mensen bereid gaat vinden om dit te doen, is dat een gevaarlijk advies die de mensen geld gaat kosten.

Waar legt Tik dan wel druk en is er weldegelijk slagkracht? In de pers en de overheid.
Geloof me vrij: wanneer er negatieve stukken op onze site verschijnen, zijn de providers daar echt niet blij mee. Zulke anti-reclame doet hen pijn. Wanneer ze geld pompen in een marketingcampagne en daar veel verwachtingen rond hebben, is het een zure appel als ze bepaalde kritiek niet voorzien hebben en de pers daar veel aandacht rond schenkt.

Om op het verhaal van DVDD terug te komen: dat heeft de downloadproblematiek nog eens goed op de kaart gezet, waarna beslist werd om van limieten op korte termijn een randdiscussie te maken.
Maw: men gaat de limieten op een hoogte plaatsen waar bijna iedereen zonder problemen mee toe komt (uitzonderingen gaan er altijd zijn).

- De kwaliteit van de posts is hier gewoon 300% beter, en dan heb ik het vooral over de newsposts (info, bron, soort, timing, etc etc).


Tja, op 't Tik forum komen er geen en hier wel.
Dan is het logisch dat je het hier beter vindt op basis van nieuwsberichten.
Maar ook dit is een non-argument. Bij een samenvloeiing blijven nieuwsberichten mogelijk. Meer nog: ze worden aangemoedigd.

- Het userbase beheer en de crew liggen mij veel beter (alhoewel ik moet toegeven dat hier de jongste tijd verandering in gekomen is :-( ).
Tot voor kort werden topics hier niet 'zomaar' gesloten, kon de crew tegen kritiek, en hielden ze rekening met de mening van hun users.


Als er een merge is, is het toch logisch dat de crew ook merged?
De mensen die nu hier hun ding goed doen, zullen dat gewoon verder doen in een samenvoeging.

Naar mijn mening: Als er geen meewaarde is, waarom er dan tijd, moeite, en weetikveel wat nog allemaal insteken? om dan misschien het risico te lopen dat userbase niet meer herkenbaar is? Neen danku!


Er is weldegelijk een meerwaarde als je er van uit gaat dat je met je forum meer wil bereiken dan het niveau 'praatbarak'.
Klaagmuren zijn er genoeg te vinden op het internt. De providers vinden die klaagmuren maar al te best. Klachten blijven gecentreerd en gaan niet rondzwerven op het internet. De klanten krijgen er de kans hun hart eens goed te luchten en frustraties te ventileren, waardoor hun overstapbereidheid weer fel verminderd wordt en de klant uiteindelijk behouden blijft.

Klaagmuren blijken zeer inefficiënt te zijn als het aankomt op oplossingen bieden. Zolang gebruikers elkaar kunnen helpen met tips te geven, is het allemaal ok, maar van zodra er dient gezocht te worden naar een algemene oplossing schieten klaagmuren te kort.

PS: Deze post heeft niet de intentie bepaalde mensen of een groep van mensen tegen de borst te stoten. Het gaat hier om mijn persoonlijke mening.


Een persoonlijke mening wordt altijd gewaardeerd. Het geeft de kans om antwoorden te bieden zodat een beter inzicht kan verkregen worden.

localhost schreef:Misschien moet ik even verduidelijken dat het de bedoeling is dat er voor de Userbase-bezoekers, niets verandert. Het allerlaatste dat ik zou willen, en ik denk dat alle Tik-medewerkers die mening delen, dat is dat de sfeer op Userbase er ook maar één millimeter op achteruit zou gaan. Alstublieft niet! Het Userbase forum is perfect[*] zoals het nu is, dat moet echt niet veranderen. Anders zouden wij ons aanbod nooit gedaan hebben.


Inderdaad. Zelfs betreffende naambehoud kan er niet echt een probleem zijn.

L-army: je kan ook de edit knop gebruiken, dit maakt het overzichtelijker voor iedereen :)
Genghis
Pro Member
Pro Member
Berichten: 227
Lid geworden op: 08 dec 2003, 21:32

Robby schreef:
Genghis schreef:Persoonlijk vind ik Tik helemaal geen meerwaarde ten opzichte van Userbase, integendeel:
- Ik heb de 'acties' van Tik nooit begrepen. En blijkbaar ben ik niet de enige.
Voorbeeld: dag van de download. Kan iemand mij nog is uitleggen wat het nut hiervan geweest is? Voor een 'klantenvereniging' te zijn, vindik dat Tik behoorlijk weinig slagkracht heeft (om maar niet te zeggen *niets*).


Je mag je persoonlijke mening niet projecteren op die van anderen.
Hoe kun je die 'en blijkbaar ben ik niet de enige' staven? Dat is een loze uitspraak.


Telenet woordvoerder kwam op de radio, en zei heel duidelijk: ik snap het nut en het doel van deze actie niet. Daarna is dat nog een paar keer herhaald in persberichten, niet alleen bij Telenet, maar bvb ook bij BGC.

Ik herinner mij nog dat ik toen zelf bij Tik te rade was gegaan, maar daar was intern ook een hele discussie bezig over het nut de praktische uitvoer van de actie...

Nu, als je wil mag je het mij is uitleggen hoor, maar ik begrijp tot op de dag van vandaag NIET hoe een hoog dataverbruik van een aantal klanten op 1 welbepaalde dag, een ISP kan doen nadenken over hun aangeboden internet-abbonementen. Integendeel, ik denk dat die nog nooit zoveel verdiend hebben aan extra volumeblokken dan toen...
Robby
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 apr 2005, 14:59

Genghis schreef:Telenet woordvoerder kwam op de radio, en zei heel duidelijk: ik snap het nut en het doel van deze actie niet. Daarna is dat nog een paar keer herhaald in persberichten, niet alleen bij Telenet, maar bvb ook bij BGC.


'k Denk niet dat hij dat zo gezegd heeft.
Hij heeft het feit dat mensen niet toekomen met hun limieten gebagatelliseerd.

Ik herinner mij nog dat ik toen zelf bij Tik te rade was gegaan, maar daar was intern ook een hele discussie bezig over het nut de praktische uitvoer van de actie...


Vreemd ... dus volgens jou deed Tik een actie en wisten zij eigenlijk niet waarover het ging?

Nu, als je wil mag je het mij is uitleggen hoor, maar ik begrijp tot op de dag van vandaag NIET hoe een hoog dataverbruik van een aantal klanten op 1 welbepaalde dag, een ISP kan doen nadenken over hun aangeboden internet-abbonementen. Integendeel, ik denk dat die nog nooit zoveel verdiend hebben aan extra volumeblokken dan toen...


Het doel van DVDD was in de eerste plaats om de limietenproblematiek hoog op de agenda te plaatsen. Waar de providers steeds aan 't opbieden waren over snelheid en de limieten dood zwegen met non-argumenten, werd door ons het limietenverhaal levendig gehouden.
DVDD was een orgelpunt waarbij we aangetoond hebben dat zelfs op een moment dat er een georganiseerde massadownload was, het netwerk er helemaal niet onder leed.
BC en TN hebben dat zelfs toegegeven.
Dat non-argument was dus bewezen.
Daarnaast was al die persbelangstelling een doorn in het oog van de providers (vooral de grote 2).

Telenet heeft in de nasleep daarvan te kennen gegeven iets te zullen gaan doen aan de limieten en kijk, ze zijn er volop mee bezig.
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”