Pagina 3 van 27

Geplaatst: 14 aug 2008, 00:02
door Yargo
Jeanke 17u18 schreef:Nadat bijna iedereen hier eindelijk zijen voip aan de praat heeft gekregen en ik nog steeds niet (lampje brandt nog steeds niet) heb ik de installatie eens helemaal van 0 begonne... gaat allemaal goed... alleen bij de homeconnect software als ik wil inloggen geeft ie een fout : fout bij inloggen op de server ofiets in die aard.
Plus normaal moet dommel mijne voip-gedeelte zelf configureren.. dit is nog altijd niet gebeurd...
wat nu? :(


Jeanke 17u40 schreef:Yeah wicked.. Voip werkt.. ik kan nu bellen, gebeld worden weet ik nog niet...
nu de nieuws server nog aan de praat krijgen :( ik geraak er maar niet op...


Wat heb je juist allemaal gedaan ? Reset, dat files verwijderen en dan terug homelink draaien?

PS: Ga eens naar:

Geavanceerde instellingen - Internet - Firewall - Aanvaldetectie

Zet dit op laag, en normaal moet em nu wel connecten op de nieuwsgroepen.

Geplaatst: 14 aug 2008, 09:00
door Zuttasoxx
van gisteren al kon belgacom en telenet ook al bellen dus toppie

Geplaatst: 14 aug 2008, 10:05
door Gent32m
Bij mij is gisterenavond (1u na de activatie) ook de VOIP gaan branden. In het begin was ie nog wat wankel. Maar een uurtje later zat hij goed vast.

Ik heb Xlite geinstalleerd. De instructies op dit forum (in de starter-topic) gevolgd. En ja, ik kon naar mijn vader bellen :-D

Op de nieuwsgroepen geraakte ik ook (zowel old als new). In mijn enthousiasme ben ik vergeten kijken welke snelheid ik haalde. Maar dit zal wel 4,6 Mpbs geweest zijn.

Bellen naar mij kan men nog niet (mijn pa het heeft geprobeerd, zonder succes). Dit zal nog even duren, tot mijn gegevens in die routertabellen bij de andere telefoon operatoren aangepast zijn.

Dan enkel nog de snelheidsverhoging naar 12 Mbps.
En dit product is voor mij op en top in orde.

Die speciale features in het bellen heb ik zelf niet meteen nodig. Dat kan ook nog even duren (voor andere mensen die hierop wachten) tegen dat dit in orde is.

Ik denk dat Dommel goed bezig is. Met alles op te lossen en in orde te brengen. Ik heb er dus geen klagen over.

Een tevreden HomeConnect gebruiker.

P.S. Enkel de activatie datum van mijn factuur moeten ze nog rechtzetten. Zodat ik recht heb op de gratis maand. Die is momenteel nog maar 2 weken. Aangezien ik twee weken met de activatie verloren ben. Ipv betalend factuur op 27/8 te laten ingaan, zou dit op 12/9 moeten zijn. +- 14 dagen later dus...

Geplaatst: 14 aug 2008, 11:21
door Yargo
f*** dommel :evil: Vannacht heb ik weer maar eens die installatieprocedure doorlopen in de hoop dat voip wel zou beginnen werken maar helaas, nog altijd niets. Volgens mij zijn ze daar bij dommel te lui om hun gat op te heffen vandaag want ik heb een uur aan de lijn gehangen zonder binnen te geraken. Moest ik alle kosten kunnen doorrekenen die ik al verloren ben dankzij hen ze zouden verschieten aan hun kuthelpdesk! Ik begin het echt grondig beu te geraken :evil: :evil: :evil:

Geplaatst: 14 aug 2008, 11:24
door Zuttasoxx
Yargo schreef:f*** dommel :evil: Vannacht heb ik weer maar eens die installatieprocedure doorlopen in de hoop dat voip wel zou beginnen werken maar helaas, nog altijd niets. Volgens mij zijn ze daar bij dommel te lui om hun gat op te heffen vandaag want ik heb een uur aan de lijn gehangen zonder binnen te geraken. Moest ik alle kosten kunnen doorrekenen die ik al verloren ben dankzij hen ze zouden verschieten aan hun kuthelpdesk! Ik begin het echt grondig beu te geraken :evil: :evil: :evil:


ik zou quitten moest ik jou zijn als je al zo gefrustreerd geraakt.

Geplaatst: 14 aug 2008, 11:52
door fieldoxide
IK heb geleerd dat je bij dommel zeer veel geduld moet hebben , het heeft bij mij ook een tijd geduurd eer mijn lijn stabiel was , in het begin ook veel moeten bellen en mailen , uiteindelijk ben ik zeer tevreden hoe alles in orde is gekomen , (ja ja ik geloof mijn eigen woorden niet want ik ben op dat punt een zeer kritisch iemand ) , maar als alles ok is ga je zeer tevreden zijn over het product dommel .

Geplaatst: 14 aug 2008, 12:54
door Lord Utopia
Yargo schreef:f*** dommel :evil: Vannacht heb ik weer maar eens die installatieprocedure doorlopen in de hoop dat voip wel zou beginnen werken maar helaas, nog altijd niets. Volgens mij zijn ze daar bij dommel te lui om hun gat op te heffen vandaag want ik heb een uur aan de lijn gehangen zonder binnen te geraken. Moest ik alle kosten kunnen doorrekenen die ik al verloren ben dankzij hen ze zouden verschieten aan hun kuthelpdesk! Ik begin het echt grondig beu te geraken :evil: :evil: :evil:
Uw VOIP-probleem gaat niet opgelost geraken door het pakket opnieuw en opnieuw proberen te installeren :)

Geplaatst: 14 aug 2008, 12:58
door Jeanke
Yargo schreef:
Wat heb je juist allemaal gedaan ? Reset, dat files verwijderen en dan terug homelink draaien?

PS: Ga eens naar:

Geavanceerde instellingen - Internet - Firewall - Aanvaldetectie

Zet dit op laag, en normaal moet em nu wel connecten op de nieuwsgroepen.


Ja,half juist, ik heb eerst heel de dommel software ervanaf gegooid...
Reset de modem en schakel hem uit...
installeer de1ste cd...
dan direct de upgrade doen en de wizard doorlopen
Modem aansluiten...
modem configureren...
en dan werkte alles bij mij vanzelf...

thx Yargo zal dat eens proberen

Geplaatst: 14 aug 2008, 13:22
door Jeanke
ik heb mijne firewalle - aanvaldetectie op laag gezet..
maar kom er nog steeds niet op via newsleecher..
kan er iemand mij helpen?

Geplaatst: 14 aug 2008, 13:44
door Pegasuz
Jeanke schreef:ik heb mijne firewalle - aanvaldetectie op laag gezet..
maar kom er nog steeds niet op via newsleecher..
kan er iemand mij helpen?


newsleecher deed bij mij ook irritant.. Grabit deed het van de eerste keer...

Geplaatst: 14 aug 2008, 13:51
door Gent32m
AltBinz (opensource) is ook een goed programma.
Werkt bij mij perfect.

Geplaatst: 14 aug 2008, 14:06
door Jeanke
Ik heb nu grabit
login is toch [email protected]
en dan het paswoord of niet?

Geplaatst: 14 aug 2008, 14:10
door Gent32m
Jeanke schreef:Ik heb nu grabit
login is toch [email protected]
en dan het paswoord of niet?


Ja dit is correct (al twijfel ik nu wel of die @schedom.be erbij moet, maar dacht van wel)

Geplaatst: 14 aug 2008, 14:12
door HyperBaton
Kort vraagje... Is er na een harde reset nog iets "Dommel"-achtig (sorry voor het stomme woord, ik kom op niets beters heh) aan de Siemens router? Stel dat je binnen 2 jaar een nieuwe provider kiest maar de Siemens router wilt blijven gebruiken (je hebt hem tenslotte gekocht), kan je dan zelf een andere SIP provider instellen?

Geplaatst: 14 aug 2008, 14:12
door Jeanke
irc? :? (op antwoordt van gent32m)
want ik krijg nog steeds unable to connect news.dommel.be:119


Nevermind, werkt nu @schedom.be moet erbij!

thx

Geplaatst: 14 aug 2008, 14:21
door fieldoxide
Grabit werkt bij mij perfect , volledige news name ingeven inclusief .be en ook uw news pass , ikzelf heb wel een cityconnect abonnement maar gebruik ook de siemens gigaset .

Geplaatst: 14 aug 2008, 14:28
door Jeanke
jup, maar met grapit krijg ik na 3 zoek acties dat ik dat niet meer mag gebruiken.. voor 5cent per dag kan ik dat unlimited gebruiken...
is er hier iets voor?

Geplaatst: 14 aug 2008, 14:44
door broli
Jeanke schreef:jup, maar met grapit krijg ik na 3 zoek acties dat ik dat niet meer mag gebruiken.. voor 5cent per dag kan ik dat unlimited gebruiken...
is er hier iets voor?


En wat heeft dit met dommel te maken?

Geplaatst: 14 aug 2008, 14:44
door fieldoxide
Je werkt er niet juist mee denk ik , je moet dit programma gebruiken in combinatie met een ander programma ,klik maar eens op onderstaande link daar vind je alles terug . :wink:
http://www.binaries4all.nl/ftd/

Geplaatst: 14 aug 2008, 14:46
door Jeanke
broli schreef:
Jeanke schreef:jup, maar met grapit krijg ik na 3 zoek acties dat ik dat niet meer mag gebruiken.. voor 5cent per dag kan ik dat unlimited gebruiken...
is er hier iets voor?


En wat heeft dit met dommel te maken?

dommel voorziet een nieuwsserver...
hoe werkt het ;)

Geplaatst: 14 aug 2008, 14:51
door fieldoxide
Ja ,
dit onderwerp gaat eigenlijk alleen over Dommel en homeconnect , een beetje googelen en je zal wel gestart geraken voor de nieuwsserver . :wink:

Geplaatst: 14 aug 2008, 15:07
door Gent32m
fieldoxide schreef:Ja ,
dit onderwerp gaat eigenlijk alleen over Dommel en homeconnect , een beetje googelen en je zal wel gestart geraken voor de nieuwsserver . :wink:


Idd.

Jeanke, kijk eens op de link die fieldoxide geplaatst heeft.
Daar vind je alle info terug die je nodig hebt.

Ook die Alt.Binz die ik gebruik

En nu terug (on topic) over Homeconnect...

Geplaatst: 14 aug 2008, 17:12
door BBB
Jeanke schreef:
broli schreef:
Jeanke schreef:jup, maar met grapit krijg ik na 3 zoek acties dat ik dat niet meer mag gebruiken.. voor 5cent per dag kan ik dat unlimited gebruiken...
is er hier iets voor?


En wat heeft dit met dommel te maken?

dommel voorziet een nieuwsserver...
hoe werkt het ;)

Offtopic: Citroën, BMW, ... leveren auto's en die leggen u toch ook niet uit hoe je moet leren rijden?

Ontopic: De laatste tijd krijg ik veel opmerkingen van mensen die ik aan de lijn heb (met VoIP). Ze horen echo's en haperingen. (En er was geen enkele pc online, dus geen up-/download verkeer). Zelf heb ik hier geen last van.
Zijn er mensen die daar nu ook nog last van hebben?

...

Geplaatst: 14 aug 2008, 18:11
door sn00zerman
Ja, inderdaad, als ik naar huis bel, dan hoor ik mezelf in echo ...
Is al zo sinds mijn aansluiting een 2-tal maanden geleden, reeds diverse tickets aangemaakt, helpt niks.
Van de andere kant van de lijn (dus van thuis uit), heb ik dat probleem niet.


groeten,
Kris

Geplaatst: 14 aug 2008, 19:16
door Cocoony
Cocoony schreef:Helaas, hier in Lier is het ook nog steeds "nouga bollen"; je bent dus niet alleen.
Ondertussen kan ik wel aan alle schermen via HomeLink en heb ik zelfs een mailbox kunnen aanmaken...
Wat raar is: voordien werden de telefoniepagina's afgeschermd, maar nu niet meer. (heeft misschien te maken dat ik een hardreset van de modem heb gedaan en de internet instellingen manueel heb ingegeven...)

Dus: nog wat geduld oefenen voor het verschijnen van het VOIP lichtje.


Nog steeds geen VOIP lichtje hier en we zijn weeral een volle dag verder. :-( Internet werkt wel, maar veel trager (factor 4 à 5) dan ik gewoon was (zat voorheen bij Telenet - TurboNet). Hoe sneller de speed upgrade komt, hoe beter...

Geplaatst: 15 aug 2008, 09:52
door frado
Helpdesk zei dat ik mijn 1e factuur zelf moet overschrijven. Maar als ge op e pro forma ziet, staat er dat de betaling aangevragad is bij de bank instelling. En mijn domi is al een tijd actief. Moet ik dat dan echt nog zelf overschrijven? Alles zegt eigenlijk van niet imo. En zoja, wat is de mededeling?

Geplaatst: 15 aug 2008, 10:31
door fieldoxide
Dan zal de domiciliering er 1 van de komende dagen afgaan , bij mij is ze er gisteren afgegaan.

Geplaatst: 15 aug 2008, 13:37
door chaoske
Vraagje aan de mensen die een belgacom technieker over de vloer gekregen hebben omdat ze nog geen telefoonaansluiting hadden:

Hoe lang duurt het ongeveer voordat je een brief in de bus krijgt dat ze komen (techniekers) nadat je het contract hebt opgestuurd?

Thx

Geplaatst: 15 aug 2008, 14:45
door Zuttasoxx
chaoske schreef:Vraagje aan de mensen die een belgacom technieker over de vloer gekregen hebben omdat ze nog geen telefoonaansluiting hadden:

Hoe lang duurt het ongeveer voordat je een brief in de bus krijgt dat ze komen (techniekers) nadat je het contract hebt opgestuurd?

Thx


euhm ik weet niet goed hoe het gaat als de brief van domme lzei dat er een technieker moest langskomen, maar in mijn geval zeiden ze dat er gee ntechnieker langs moest komen omdat er al ee nfysieke lijn ligt, maar die fysieke lijn was dood. Gebeld naar dommel technische dienst, die onmiddelijk gebeld naar technische dienst van belgacom. De dag zelf nog of smorgens de dag erachter, belt belgacom om ee ndatum af te spreken. Daarna komt de belgacom technieker (meestal wel op tijd)

Dus het gebeurde allemaal vri jsnel eigenlijk.

Geplaatst: 15 aug 2008, 17:06
door q-tec
sinds woensdag ben in actief nadat er iets in de centrale was vervangen....
maar
met de siemens gigaset kan ik geen verbinding maken omdat het adsl lampje blijft knipperen alahoewel er degenlijk een adsl signaal is....want met de oude adsl modem kan ik perfect online....
is de modem defect ofzo?

Geplaatst: 15 aug 2008, 17:24
door frado
q-tec schreef:sinds woensdag ben in actief nadat er iets in de centrale was vervangen....
maar
met de siemens gigaset kan ik geen verbinding maken omdat het adsl lampje blijft knipperen alahoewel er degenlijk een adsl signaal is....want met de oude adsl modem kan ik perfect online....
is de modem defect ofzo?

alles jiust aangesloten en ingesteld?

Geplaatst: 15 aug 2008, 20:18
door icekiller2k6
q-tec schreef:sinds woensdag ben in actief nadat er iets in de centrale was vervangen....
maar
met de siemens gigaset kan ik geen verbinding maken omdat het adsl lampje blijft knipperen alahoewel er degenlijk een adsl signaal is....want met de oude adsl modem kan ik perfect online....
is de modem defect ofzo?


je hebt toch ook in kabel in uw 'adsl' port en niet enkel line in hoop ik? ;)

Geplaatst: 15 aug 2008, 23:03
door q-tec
ja hoor alles juist aangesloten... maar dat is het juist waarom blijft het lampje knipperen terwijl er effectief adsl is? de oude modem van belgacom signaleert het wel en daarmee kan ik online...

***iemand die dit mischien weet ik kocht de siemens 3/4 weken geleden in de makro maar als nu blijkt dat deze niet werkt zouden ze deze dan nog ruilen? aangien ik 3weken zonder internet zat kon ik niet vroeger testen :roll:

Geplaatst: 15 aug 2008, 23:36
door THDBASED
q-tec schreef:ja hoor alles juist aangesloten... maar dat is het juist waarom blijft het lampje knipperen terwijl er effectief adsl is? de oude modem van belgacom signaleert het wel en daarmee kan ik online...

***iemand die dit mischien weet ik kocht de siemens 3/4 weken geleden in de makro maar als nu blijkt dat deze niet werkt zouden ze deze dan nog ruilen? aangien ik 3weken zonder internet zat kon ik niet vroeger testen :roll:


Je hebt op alle elektronische toestellen altijd min. 2 jaar garantie.

kleine correctie

Geplaatst: 16 aug 2008, 00:19
door fluppe10
THDBASED schreef:
q-tec schreef:ja hoor alles juist aangesloten... maar dat is het juist waarom blijft het lampje knipperen terwijl er effectief adsl is? de oude modem van belgacom signaleert het wel en daarmee kan ik online...

***iemand die dit mischien weet ik kocht de siemens 3/4 weken geleden in de makro maar als nu blijkt dat deze niet werkt zouden ze deze dan nog ruilen? aangien ik 3weken zonder internet zat kon ik niet vroeger testen :roll:


Je hebt op alle elektronische toestellen altijd min. 2 jaar garantie.

op alle in europa geassembleerde toestellen !
maar je hebt gelijk deze is in Europa geassembleerd

Geplaatst: 16 aug 2008, 08:47
door Kenneth_matthys
hoe dan ook is het mits vertoon van de aankoopfactuur of het kasticket.
er zijn weinig winkels die de garantie aanbieden volgens het serienummer van het product welke eigenlijk de correcte manier is ...

en het blijft ook af te raden elektronische apparaten te kopen in de makro ...
zijn voor een zeer groot aantal allemaal productielijnen met lichte defectjes.
vandaar dat de prijs meestal lager ligt dan in andere winkels.
het is echt niet dat de andere winkels daar zo ongeloofelijk veel winst op nemen.
de reeksnummers van de makro kunnen de andere winkels meestal zelf niet aan geraken.

bij de siemensrouter zal dit nu wss wel anders liggen aangezien dit een vaste prijs is overal.
maar ik blijf het toch afraden

Geplaatst: 16 aug 2008, 14:49
door FullHD
Awel patat. Ga je drie weken op verlof, blijkt achteraf dat iemand van de userbase crew je topic heeft gepikt! Dat zijn nogal manieren... :evil:

Geplaatst: 16 aug 2008, 16:50
door Zuttasoxx
FullHD schreef:Awel patat. Ga je drie weken op verlof, blijkt achteraf dat iemand van de userbase crew je topic heeft gepikt! Dat zijn nogal manieren... :evil:


zorg dat je klaar staat met deel 3 met nog een zottere startpost ^^

Geplaatst: 17 aug 2008, 02:03
door broli
Is het echo probleem nog prominent of is dat al opgelost?

Geplaatst: 17 aug 2008, 22:21
door Kanter
Man man,

mail met aanvraag tot HomeConnect gestuurd op 9 juli. Nu nog steeds geen brief met log-in gegevens gekregen, maar wel aanmaning tot eerste betaling.

Dommel is SLECHT BEZIG!

:evil:

Ga hier zeker een klacht voor indienen. Weet iemand hoe ik dat best doe?

En ik stuur geen mail meer naar hen, want die antwoorden toch niet!