Pagina 3 van 12

Geplaatst: 31 jul 2008, 18:42
door john_muts
THDBASED schreef:Volledig mee eens dat er ZEER GROTE communicatie problemen zijn bij Dommel naar hun klanten toe.

Software fouten en functies die nog niet werken, ben ik ook mee akkoord. Is de fout van Dommel en van niemand anders.

De overschakeling van ADSL naar ADSL2+ is werk van Belgacom en hier heeft Dommel dus weinig schuld aan. BIPT heeft Belgacom opgelegd om zijn ADSL2+ netwerk vanaf 1 juli open te stellen voor de concurrentie dus volgens mij is het Belgacom die zijn verplichtingen niet nakomt. Ook het feit dat er reeds mensen met een Belgacom abonnement ADSL2+ hebben vind ik niet kunnen, aangezien ze hun eigen klanten voorrang geven, wat naar mijn mening ruikt naar concurrentievervalsing.


Er zijn evengoed mensen die het duurste abo bij belgacom hebben waarvoor er geen adsl2+ of vdsl2 beschikbaar is. Zelfs in de grote steden. Ze ondernemen in dat geval zelfs niets voor hun eigen klanten. Wat denk je dan dat ze gaan doen voor de klanten van de zogenaamde concurrentie?

Het adsl2+ en vdsl2 netwerk heeft bijlange geen volledige dekking. Terwijl belgacom en de alternatieve isp's maar doen alsof het wel zo is in de productspecificaties.

Geplaatst: 31 jul 2008, 18:49
door THDBASED
Ik heb het hier niet over de gebieden waar ADSL2+ niet beschikbaar is.

Geplaatst: 31 jul 2008, 20:09
door Prototype
Da zou nu eens nen andere "alternatieve" provider moeten proberen se, reklame maken voor iets dat ze niet (op tijd) kunnen aanbieden... Ge zout hier nogal wat horen. :?

Geplaatst: 01 aug 2008, 17:21
door MadmaN
Nog altijd niks te zien bij Dommel.
Hoe zit het met belgacom zelf? Hebben ze hun eigen klanten al op ADSL2 gezet of verloopt het daar ook zo stroef? Misschien dat het daarom dan ook traag bij dommel gaat

Geplaatst: 01 aug 2008, 18:55
door THDBASED
Daar loopt het ook niet echt vlot maar ze krijgen blijkbaar wel voorrang op de klanten van Dommel.

Geplaatst: 01 aug 2008, 19:14
door Patje
MadmaN schreef:Nog altijd niks te zien bij Dommel.
Hoe zit het met belgacom zelf? Hebben ze hun eigen klanten al op ADSL2 gezet of verloopt het daar ook zo stroef? Misschien dat het daarom dan ook traag bij dommel gaat

Enkele dagen geleden nog gebeld, de belgacom klanten moeten nog wachten tot half augustus.
er zijn er al enkele die het hebben maar het loopt niet van een leien dakje, ze zitten ook nog
een beetje in een testfase op Adsl2+ gebied.

THDBASED schreef:Daar loopt het ook niet echt vlot maar ze krijgen blijkbaar wel voorrang op de klanten van Dommel.

Niet meer dan normaal dat de belgacom klanten voorrang hebben op de dommel klanten, eigen klanten eerst ....
anders was je maar beter bij belgacom gebleven :-D

Geplaatst: 01 aug 2008, 19:22
door broli
Ik ga hier een post streak houden.

Patje schreef:eigen klanten eerst .... anders was je maar beter bij belgacom gebleven :-D


Nog een irrtant berichtje. Wie de f**k denk je dat dommel is.......EEN BELGACOM KLANT.

Laten we zeggen dat ik een winkel ben. En ik ga de nieuwe processor van Intel beginnen verkopen. Nu belooft Intel mij dat ik op 15 juli die processoren zou krijgen. Dus ik neem pre-orders aan en beloof mijn klanten dat ze die de 15 juli zullen krijgen. 15 juli komt en niets komt aan. Mijn klanten vragen waar de f*** hun processor blijft. Het minste dat ik kan doen in dat situatie is hun de leverancier probleem uitleggen (wat dommel zelfs niet doet). En dan hun wrss gerust stellen met een soort compensatie.

Zoals ik eerder zij zou er wel officiële afspraken moeten komen die boetes zouden geven aan de leveranciers die beloftes niet tijdig waarmaken. Hun klanten kunnen hier grote schades aan lijden.

Geplaatst: 01 aug 2008, 19:38
door Patje
Dommel is hun eigen fout toch, waarom zeggen ze 15 juli ?
Blijkbaar is dommel niet goed met datums...
Hoelang hebben de City-connecters niet moeten wachten tot het van de grond kwam?
Belgacom kan hun eigen klanten al niet overzetten tegen die tijd
+ het feit dat het nog niet optimaal is (zijn nog in testfase volgens men mij vertelde aan de telefoon)
er zijn al belgacom klanten die de 12Mb aangevraagd hebben en er desnoods 50€ willen voor betalen om het meteen te hebben, maar belgacom vraagt om nog een beetje geduld te hebben... ivm die testfase.

Geplaatst: 01 aug 2008, 20:16
door brooklyn
pff duurt allemaal veel te lang.........

Geplaatst: 01 aug 2008, 20:19
door THDBASED
Patje schreef:Dommel is hun eigen fout toch, waarom zeggen ze 15 juli ?


Datum is door BIPT gezet. Belgacom moest tegen 15 juli zijn ADSL2+ infrastructuur openstellen voor de concurrentie. Dus geen Dommel datum.

Patje schreef:Niet meer dan normaal dat de belgacom klanten voorrang hebben op de dommel klanten, eigen klanten eerst ....
anders was je maar beter bij belgacom gebleven :-D


Normaal? En waarom juist?

Geplaatst: 01 aug 2008, 21:09
door Lord Utopia
THDBASED schreef:
Patje schreef:Dommel is hun eigen fout toch, waarom zeggen ze 15 juli ?


Datum is door BIPT gezet. Belgacom moest tegen 15 juli zijn ADSL2+ infrastructuur openstellen voor de concurrentie. Dus geen Dommel datum.

Patje schreef:Niet meer dan normaal dat de belgacom klanten voorrang hebben op de dommel klanten, eigen klanten eerst ....
anders was je maar beter bij belgacom gebleven :-D


Normaal? En waarom juist?
Ze zeiden wel tegen 1 juli moest elke operator toegang hebben tot het ADSL2+ netwerk. Nu vraag ik mij af, krijgen ze compensaties omdat ze het niet gekregen hebben?

Mja THDBASED, das toch normaal dat je je eigen klanten eerst behelpt? :)

Geplaatst: 01 aug 2008, 21:11
door john_muts
Eigenlijk komt het hier op neer:

Het BIPT verplicht Belgacom iets te delen dat ze maar halvelings hebben(belabberde dekking) en nog niet uitgetest hebben en dat uiterlijk op 1 juli. Dommel, doorverkoper van belgacom, probeert adhv dat belabberd in testfase verkerende netwerk een product te verkopen.

Er zijn hier 3 fouten:
1) hebt bipt heeft de datum te vroeg gelegd
2) belgacom neemt z'n tijd met de uitrol van adsl2+/vdsl2. De reden is volgens mij dat belgacom niet echt geïnteresseerd is in adsl2+. Ze willen glasvezel dicht bij de klant. En zoiets duurt lang. De meeste vdsl2 kaarten kunnen trouwens ook adsl2+ aan. Wellicht geeft belgacom de voorkeur aan dit soort uitrol ipv op kilometers afstand adsl kaarten te vervangen door adsl2+ kaarten. Uiteindelijk s**** adsl omdat er te veel koperdraad aan te pas komt.
3) dommel moet maar niet zo dwaas zijn om een product te verkopen dat ze niet hebben. Verkoop wat je hebt en niet wat je beloofd is door het bipt.

Geplaatst: 01 aug 2008, 21:31
door nogChoco
Testfase? Belgacom gebruikt al vrij lang ADSL2+ bij hun TV klanten - die ADSL2+ kaarten staken er trouwens al van een hele tijd voordien - dus wat moet er nog getest worden? En de Belgacom abos die wel al omgezet zijn, horen we hier toch niet klagen dus 't marcheert blijkbaar.

Geplaatst: 01 aug 2008, 21:46
door john_muts
Degenen die omgezet zijn, zijn een serieuze minderheid. De meerderheid krijgt te horen: ergens in augustus of niet mogelijk.

Als plus abonnee's die €57 per maand dokken al geen snelheidsverhoging krijgen wat kun je dan verwachten voor een dommelklant.

Geplaatst: 02 aug 2008, 11:17
door logion
"Als er plus abonnee's zijn die €57 per maand dokken en al geen snelheidsverhoging krijgen wat kun je dan verwachten voor een dommelklant.", bedoel je wss ;)

Want ik heb BGC Plus en zit reeds 2 weken op ADSL2+, met een zeer stabiele connectie. Dus niets testfase.

Geplaatst: 02 aug 2008, 12:07
door john_muts
logion schreef:"Als er plus abonnee's zijn die €57 per maand dokken en al geen snelheidsverhoging krijgen wat kun je dan verwachten voor een dommelklant.", bedoel je wss ;)

Want ik heb BGC Plus en zit reeds 2 weken op ADSL2+, met een zeer stabiele connectie. Dus niets testfase.


Ja, dat is correcter.

Dat testfase-gedoe komt van de helpdesk uit. Wellicht klinkt "het is nog in testfase beter" dan "het is voor u niet beschikbaar". Het is maar om te zeggen dat het voor de belgacomklanten geen rozegeur en maneschijn is. Er is ook geen klaar en duidelijk communicatie vanuit belgacom. Elke helpdeskmedewerker heeft wel een ander verhaal waarom het niet kan. Volgens mij zijn er gewoon veel minder mensen aansluitbaar met een hogere snelheid dan ze laten uitschijnen.

En dommel verkoopt het vel van de beer...

Geplaatst: 02 aug 2008, 14:04
door THDBASED
Lord Utopia schreef:Mja THDBASED, das toch normaal dat je je eigen klanten eerst behelpt? :)


Ik vind dat niet eigenlijk. Dommel is ook een klant van Belgacom. De correcte, eerlijke manier van werken zou zijn gewoon alle klanten (inclusief Dommelaars) in groepen verdelen en dan één voor één de groepen overzetten.

Geplaatst: 02 aug 2008, 15:06
door Lord Utopia
THDBASED schreef:
Lord Utopia schreef:Mja THDBASED, das toch normaal dat je je eigen klanten eerst behelpt? :)


Ik vind dat niet eigenlijk. Dommel is ook een klant van Belgacom. De correcte, eerlijke manier van werken zou zijn gewoon alle klanten (inclusief Dommelaars) in groepen verdelen en dan één voor één de groepen overzetten.
Dat deden ze ook, first wave in juli (Light-, deel Go, deel Plus), second wave de rest van de klanten bij Belgacom tegen 15 augustus en dan de ISP's :p

Geplaatst: 02 aug 2008, 17:20
door liger
THDBASED schreef:
Lord Utopia schreef:Mja THDBASED, das toch normaal dat je je eigen klanten eerst behelpt? :)


Ik vind dat niet eigenlijk. Dommel is ook een klant van Belgacom. De correcte, eerlijke manier van werken zou zijn gewoon alle klanten (inclusief Dommelaars) in groepen verdelen en dan één voor één de groepen overzetten.

is allemaal afgesproken met belgacom. Kan me moeilijk voorstellen dat alternatieve isps hadden gezegd, "ja als je tijd hebt schakel onze klanten maar ook over"

Geplaatst: 02 aug 2008, 18:20
door Scromble
Dommel hanteert blijkbaar een hele andere werkwijze dan andere ISP's.
Normaal bied je pas abonnementen aan wanneer je die abonnementen ook kan activeren. Zo zullen er geen boze klanten naar onze helpdesk bellen en blijft onze helpdesk bereikbaar voor echte problemen. 8)

Geplaatst: 02 aug 2008, 18:32
door Lord Utopia
Scromble schreef:Dommel hanteert blijkbaar een hele andere werkwijze dan andere ISP's.
Normaal bied je pas abonnementen aan wanneer je die abonnementen ook kan activeren. Zo zullen er geen boze klanten naar onze helpdesk bellen en blijft onze helpdesk bereikbaar voor echte problemen. 8)
Reclame komen maken hier?

Geplaatst: 02 aug 2008, 18:56
door Devilzown
Scromble schreef:Dommel hanteert blijkbaar een hele andere werkwijze dan andere ISP's.
Normaal bied je pas abonnementen aan wanneer je die abonnementen ook kan activeren. Zo zullen er geen boze klanten naar onze helpdesk bellen en blijft onze helpdesk bereikbaar voor echte problemen. 8)


En sinds wanneer heeft Scromble een eigen helpdesk? :lol:

Geplaatst: 02 aug 2008, 19:35
door brooklyn
Scromble schreef:Dommel hanteert blijkbaar een hele andere werkwijze dan andere ISP's.
Normaal bied je pas abonnementen aan wanneer je die abonnementen ook kan activeren. Zo zullen er geen boze klanten naar onze helpdesk bellen en blijft onze helpdesk bereikbaar voor echte problemen. 8)


Allemaal de schuld van Belgacom , dommel kan daar niks aan doen.

Geplaatst: 03 aug 2008, 00:54
door qless
brooklyn schreef:
Scromble schreef:Dommel hanteert blijkbaar een hele andere werkwijze dan andere ISP's.
Normaal bied je pas abonnementen aan wanneer je die abonnementen ook kan activeren. Zo zullen er geen boze klanten naar onze helpdesk bellen en blijft onze helpdesk bereikbaar voor echte problemen. 8)


Allemaal de schuld van Belgacom , dommel kan daar niks aan doen.


Ze bieden de abo's toch aan met daarbij de opmerking dat je automagisch wordt overgezet naar 12 Mbps zodra dat beschikbaar is... Daarom kun je ook die speedpack niet bestellen, want Belgacom schiet niet op....

Geplaatst: 03 aug 2008, 11:50
door Stormlord
Zoiets wordt normaal in contracten vastgelegd. Als Dommel hierover geen bindende overeenkomst gemaakt heeft met Belgacom zijn het idioten !!! Dat commentje ivm. "zodra BGC de aanpassingen heeft uitgevoerd" is er overigens pas later bijgekomen, net als dat van die 99 EUR betalen voor de overschakeling naar 12Mbit... Eerst wat zand in de ogen strooien van de mensen om ze te lokken, en dan ze niet aanbieden wat is beloofd. Idem voor de telefoniediensten die niet naar behoren werken. Dat heet bedrieglijke reklame!

Geplaatst: 03 aug 2008, 12:35
door tjahhh
maar als je nu wel in je account de speedpack kan bestellen, zou die het dan wel doen?
ik kom door het process heen, echter staat er dan nog bij dat het dus nu wel 80,- kost om te activeren.
Zou dat dan nog gelden die 80,- ?

Geplaatst: 04 aug 2008, 09:12
door Stormlord
Volgens de info die ik hier eerder las was het 99 EUR, niet 80 - maar misschien intussen veranderd? (alleszins allebei VEEL te duur)

Geplaatst: 04 aug 2008, 10:04
door gr4vity
Scromble schreef:Dommel hanteert blijkbaar een hele andere werkwijze dan andere ISP's.
Normaal bied je pas abonnementen aan wanneer je die abonnementen ook kan activeren. Zo zullen er geen boze klanten naar onze helpdesk bellen en blijft onze helpdesk bereikbaar voor echte problemen. 8)


Gelieve geen dubbel account te gebruiken. Wij appreciëren hier trouwens ook geen sluikreclame.

Geplaatst: 04 aug 2008, 15:16
door Lord Utopia
Stormlord schreef:Volgens de info die ik hier eerder las was het 99 EUR, niet 80 - maar misschien intussen veranderd? (alleszins allebei VEEL te duur)
Excl. BTW is het 82 EUR ofzo. 'k Denk dat hij als bedrijf zat te surfen op de dommel.com webpagina.

Geplaatst: 04 aug 2008, 19:39
door Stormlord
Mogelijk, maar dan zit hij er met zijn 80 toch nog een paar euro naast ;)

Geplaatst: 04 aug 2008, 19:54
door Lord Utopia
Stormlord schreef:Mogelijk, maar dan zit hij er met zijn 80 toch nog een paar euro naast ;)
Ja, als een product 46,93 EUR gaat kosten, ga je al snel zeggen 45 EUR ofzo.

Geplaatst: 05 aug 2008, 16:27
door Braincel
Als optie per maand ja maar ineens 99 euro dat kunnen ze vergeten.
Is eenmalig maar als ik binnen 6 maanden wil weggaan ben ik 99 euro kwijt.

Geplaatst: 05 aug 2008, 16:29
door Lord Utopia
Braincel schreef:Als optie per maand ja maar ineens 99 euro dat kunnen ze vergeten.
Is eenmalig maar als ik binnen 6 maanden wil weggaan ben ik 99 euro kwijt.
't Is wikken en wegen he. Je bent niet verplicht om die 99 EUR te betalen :)

Geplaatst: 05 aug 2008, 16:40
door Special_K
Persoonlijk vind ik €99 ook aan de dure kant, ze hadden de eenmalige activatiekost beter in een oyo jasje gestoken maar dat zou betekend hebben dat ze aanzienlijk duurder werden tegenover de concurrentie.

Geplaatst: 22 aug 2008, 07:28
door frietpatat
WAT een sprAAkmakend onderwerp lol hahaha :lol2:

Ik heb eens vluchtig die 6 paginas aan informatie doornomen over die beruchte en vooral geprijsde speedpack!

En ik moet zeggen dat ik blij ben dat er een duur prijskaartje aan vasthangt en er mij van weerhield om over te schakelen lol.

Lijkt me niet logisch om voor die som over te schakelen als iedereen over enkele maanden (voor 2008 zo staat er vermeld.... duimen
:thumbs: maar!) aansluitbaar zal zijn op cityconnect van wel dubbel de snelheid (in theorie ... terug .. duimen
:thumbs: maar :-) en voor een pak minder geld aan abo's uiteindelijk



de groeten,

frietpatat,

Geplaatst: 22 aug 2008, 10:36
door Sunreezer
Hier in zone 053 is dit nog altijd niet beschikbaar volgens de Dommel website.

En even tussendoor, ik heb een ADSL modem van c.a. 5 jaar oud, welke schaf ik me best aan indien ik van die 12 Mbps zou willen genieten?

Geplaatst: 22 aug 2008, 14:51
door coiken
Sunreezer schreef:Hier in zone 053 is dit nog altijd niet beschikbaar volgens de Dommel website.

En even tussendoor, ik heb een ADSL modem van c.a. 5 jaar oud, welke schaf ik me best aan indien ik van die 12 Mbps zou willen genieten?


Zoals gewoonlijk zal den 053 wel weer 1 van de laatste zijn :-(

Begint me toch stilaan m'n kl**** uit te hangen zenne, dat ze die upgrade niet kunnen aanbieden, ok... MAAR kunnen ze dat dan wel communiceren ipv dit onderwerp dood te zwijgen!

Geplaatst: 22 aug 2008, 15:21
door Neok
coiken schreef:
Sunreezer schreef:Hier in zone 053 is dit nog altijd niet beschikbaar volgens de Dommel website.

En even tussendoor, ik heb een ADSL modem van c.a. 5 jaar oud, welke schaf ik me best aan indien ik van die 12 Mbps zou willen genieten?


Zoals gewoonlijk zal den 053 wel weer 1 van de laatste zijn :-(

Begint me toch stilaan m'n kl**** uit te hangen zenne, dat ze die upgrade niet kunnen aanbieden, ok... MAAR kunnen ze dat dan wel communiceren ipv dit onderwerp dood te zwijgen!


Ok ik snap het allemaal wel dat het vervelend is. Geen duidelijk communicatie van Dommel... maar,

relativeren is hier het keywoord, ... Is het de eerste keer dat zoiets voorvalt? NEE! Dommel heeft duidelijk groeipijnen

Als je dit weet, gedraag je erna, ... maak een keuze ,... Ofwel ga je bv. naar een andere provider , ofwel wacht je gewoon rustig af ...
Laat mij wel duidelijk zijn, ik zeg niet dat je erbij moet neerleggen ,... gewoon maak een keuze, en wees consequent...

Geplaatst: 23 aug 2008, 01:20
door dendemen2004
Bij mij is er in het CRM Panel bij ''bekijk algemene pakketinfo'' een optie voor adsl2+ speedpack bijgekomen... Alleen niet beschikbaar in deze regio.

Geplaatst: 23 aug 2008, 01:34
door Neok
Speedpack ....

"please read and agree to the information below

are you sure you want to activate the speedpack for this account?
the pack is not free of charge, the charges metioned on our website will apply!
the activation of the pack cannot be cancelled once requested.
the one-time charge is non-refundable once initiated."


Maar ik ga dus niet op Yes voor andere mensen overlaten op dit moment