Geplaatst: 27 mei 2008, 11:58
Verstuurd 

Ik zou deze regel uitbreiden dat iedere kabel aanbieder (dus ook Voo of hoe noemt de waalse telenettegenhanger weer) zijn kabelnetwerk moet openstellen.deej schreef:Het BIPT zal toch eens ferm moeten uithalen. Naar mijn mening moet het volgende gebeuren:
- Telenet verplichten zijn netwerk open te stellen. Als INDI het kan voor Telenet zie ik niet in waarom Telenet het niet voor de rest kan.
_rEuTeL_ schreef:De Belgische minister van Economie en Innovatie Vincent Van Quickenborne wil afschaffing van de downloadlimieten in België. Hij reageerde op een studie die uitwijst dat België slecht scoort op het gebied van internettarieven.
Was dus al te lezen in de TS ...NuKeM schreef: Bovendien is het hoog tijd dat de beperkingen op downloadvolumes in ons land volledig verdwijnen, vindt Van Quickenborne. België en Portugal zijn de enige Europese landen waar zo een beperking bestaat.
http://www.datanews.be/nl/news/90-14-18 ... duur-.htmlDatanews schreef: Update: reactie Belgacom
"Test-Aankoop is een consumentenorganisatie niet waard want ze informeert de klant verkeerd en is enkel uit op eigen belang," klinkt het bij Belgacom.
Belgacom zegt het eens te zijn met het "beperkte" volume, maar ze haalt wel aan dat de klanten altijd de mogelijkheid hebben om die bij te kopen. "Meestal zijn de klanten tevreden over de internetcapaciteit. Het gebeurt maar een duizendtal keer per maand, op een klantenbestand van miljoenen mensen, dat er extra volume wordt bijgevraagd," stelt woordvoerder Jan Margot.
Vervolgens haalt de woordvoerder uit naar de conclusie van Test-Aankoop dat de prijzen de afgelopen jaren gestagneerd zijn. "De prijzen mogen dan niet veel veranderd zijn, maar de klanten genieten nu wel van een veel uitgebreidere dienstverlening."
Volgens Margot is Test-Aankoop geen objectieve speler. "De resultaten van dit onderzoek zullen de consumentenorganisatie wel gunstig stemmen aangezien zij een akkoord hebben met alternatieve providers." Hij verwijst daarbij ook naar het geval van de provider E-leven begin mei. Toen heeft Belgacom de dienstverlening aan de klanten van E-leven opgeschort omdat ze nog achterstallige facturen had openstaan. "Het is gemakkelijk om goedkope tarieven aan te bieden als de rekeningen niet betaald worden," reageert Margot.
Oei ... mijn nederige excuses
Altijd leuk als bedrijven die te duur zijn ineens over hun dienstverlening beginnen te zagen.ditCh schreef: Vervolgens haalt de woordvoerder uit naar de conclusie van Test-Aankoop dat de prijzen de afgelopen jaren gestagneerd zijn. "De prijzen mogen dan niet veel veranderd zijn, maar de klanten genieten nu wel van een veel uitgebreidere dienstverlening."
Het is zelfs nog grappiger dat men dan begint over dingen die men GRATIS geeftBasMSI schreef:Altijd leuk als bedrijven die te duur zijn ineens over hun dienstverlening beginnen te zagen.
Het is ten eerste "per 2 maanden 10 nummers I-Tunes OF ontwikkelen foto's." en dat heeft een marktwaarde van 5 euro per maand. Een .net domein kost hoogsten 12 euro per jaar dus dat is dan nog 1 euro per maand.hollebollegijs schreef: 4 mailboxen
virus en antispam op de mailbox.
domeinnaam .net.
webruimte 50MB
0800 nummers voor contact met de belgacom diensten !!!!
belgacom genius.
per 2 maanden 10 nummers I-Tunes en ontwikkelen foto's.
volledig akkoord.Vieten schreef:Zelf heb ik ook skynet en belgacom tv, en niet iedereen heeft al die extra's nodig...
Maar eigenlijk ben ik die eeuwige discussies die toch altijd onbeslist blijven een beetje beu aan't worden.
't Is bijna te vergelijken met BHV in de politiek.
Hahahaha, lachen......hollebollegijs schreef:wat belgacom bedoelt.
je betaalt voor een gewoon adsl abo 41,00 €. Op een ander betaal je misschien maar de helft. maar je moet kijken wat er allemaal inbegrepen is in die 41,00 € en dit niet zomaar prijzen vergelijken zonder de inhoud van nabij te bekijken. dus de resultaten die Test-Aankoop geeft, kloppen van geen kanten.
- wat krijg je allemaal voor die prijs naast de internetverbinding?
4 mailboxen
virus en antispam op de mailbox.
domeinnaam .net.
webruimte 50MB
0800 nummers voor contact met de belgacom diensten !!!!
belgacom genius.
per 2 maanden 10 nummers I-Tunes en ontwikkelen foto's.
daar moet dus ook rekening mee gehouden worden als je prijzen vergelijkt en met de andere providers in het buitenland is dat allemaal niet inbegrepen. dus geen appelen met peren vergelijken zoals TA doet.
je weet heel goed waarom poort 25 geblokkeerd wordt. dat je die andere opties niks vind, daar heb ik geen probleem mee, maar wat poort 25 betreft, hebben TN en BGC groot gelijk.BasMSI schreef:Hahahaha, lachen......hollebollegijs schreef:wat belgacom bedoelt.
je betaalt voor een gewoon adsl abo 41,00 €. Op een ander betaal je misschien maar de helft. maar je moet kijken wat er allemaal inbegrepen is in die 41,00 € en dit niet zomaar prijzen vergelijken zonder de inhoud van nabij te bekijken. dus de resultaten die Test-Aankoop geeft, kloppen van geen kanten.
- wat krijg je allemaal voor die prijs naast de internetverbinding?
4 mailboxen
virus en antispam op de mailbox.
domeinnaam .net.
webruimte 50MB
0800 nummers voor contact met de belgacom diensten !!!!
belgacom genius.
per 2 maanden 10 nummers I-Tunes en ontwikkelen foto's.
daar moet dus ook rekening mee gehouden worden als je prijzen vergelijkt en met de andere providers in het buitenland is dat allemaal niet inbegrepen. dus geen appelen met peren vergelijken zoals TA doet.
En wie gebruiken die "diensten", zijn daar cijfers van?
Trouwens BGC verbied je nog altijd je eigen server te draaien en blokt poort 25!
Zo geweldig is het allemaal niet bij Belgacom.
Ohja, je krijgt ook een gratis datalimiet....als je mensen verteld dat het elders niet zo is, dan gaan ze rap over hoor, maak je geen zorgen.
Zo "GEWELDIG" zijn de "EXTRA's" nu ook weer niet als je vergelijkt met anderen.
Doe 40GB trafiek bij BGC en anderen, dan kom je er rap achter....dan zijn BGC en TN helemaal nergens meer zijn met hun prijzen.
Jammer dat mensen poorten-blokkade niet meenemen in hun vergelijk, dan is TN nummer 1 en BGC nummer 2.....
Voila daar gaan we weer met de zogenaamde superieure van het Belgacom bedrijf.hollebollegijs schreef:wat belgacom bedoelt.
je betaalt voor een gewoon adsl abo 41,00 €. Op een ander betaal je misschien maar de helft. maar je moet kijken wat er allemaal inbegrepen is in die 41,00 € en dit niet zomaar prijzen vergelijken zonder de inhoud van nabij te bekijken. dus de resultaten die Test-Aankoop geeft, kloppen van geen kanten.
- wat krijg je allemaal voor die prijs naast de internetverbinding?
4 mailboxen
virus en antispam op de mailbox.
domeinnaam .net.
webruimte 50MB
0800 nummers voor contact met de belgacom diensten !!!!
belgacom genius.
per 2 maanden 10 nummers I-Tunes en ontwikkelen foto's.
daar moet dus ook rekening mee gehouden worden als je prijzen vergelijkt en met de andere providers in het buitenland is dat allemaal niet inbegrepen. dus geen appelen met peren vergelijken zoals TA doet.
ik leg hier enkel uit hoe belgacom de prijzen verklaart voor een adsl go.Lord Utopia schreef:Niet iedereen heeft ze nodig en wil ze gebruiken? Verlaag dan de prijzen en laat mensen er extra voor betalen diegene die er gebruik van willen maken?
Kost anti-virus en anti-spam op de mailbox 3 EUR? Verlaag de prijzen met 3 EUR en laat ze bijbetalen.
Nee? Wil Belgacom niet? Dan zijn die extra's een non-argument.
het zijn geen leugens, het is nu eenmaal een feit.Zambo schreef:Voila daar gaan we weer met de zogenaamde superieure van het Belgacom bedrijf.hollebollegijs schreef:wat belgacom bedoelt.
je betaalt voor een gewoon adsl abo 41,00 €. Op een ander betaal je misschien maar de helft. maar je moet kijken wat er allemaal inbegrepen is in die 41,00 € en dit niet zomaar prijzen vergelijken zonder de inhoud van nabij te bekijken. dus de resultaten die Test-Aankoop geeft, kloppen van geen kanten.
- wat krijg je allemaal voor die prijs naast de internetverbinding?
4 mailboxen
virus en antispam op de mailbox.
domeinnaam .net.
webruimte 50MB
0800 nummers voor contact met de belgacom diensten !!!!
belgacom genius.
per 2 maanden 10 nummers I-Tunes en ontwikkelen foto's.
daar moet dus ook rekening mee gehouden worden als je prijzen vergelijkt en met de andere providers in het buitenland is dat allemaal niet inbegrepen. dus geen appelen met peren vergelijken zoals TA doet.
1. 4 Mailboxen
ziggo.nl 4 mailadressen voor 29.95
orange.nl 4 mailadressen voor 11.95
2.Spam en virus filter
tele2.nl voor 19.95
Ziggo.nl voor 29.95
3. Webruimte
tele2.nl 20Mb
ziggo.nl 20Mb
4. Gratis muziek en foto's
Inderdaad dat hebben de anderen niet in hun standaard pakket zitten. Maar laat ons duidelijk zijn het zogenaamde woord gratis wordt dubbel en dik vertaald in de torenhoge abonnementsprijs.
5. Datalimieten
Nergens aanwezig bij de andere providers
Hoe lang moeten we nog de leugens van het bedrijf Belgacom tollereren. Want Belgacom valt in vergelijking met alle anderen gewoon door de mand. Stop dus gewoon met de desinformatie.
Ik weet het, was dan ook op Belgacom gericht, niet op u persoonlijkhollebollegijs schreef:ik leg hier enkel uit hoe belgacom de prijzen verklaart voor een adsl go.Lord Utopia schreef:Niet iedereen heeft ze nodig en wil ze gebruiken? Verlaag dan de prijzen en laat mensen er extra voor betalen diegene die er gebruik van willen maken?
Kost anti-virus en anti-spam op de mailbox 3 EUR? Verlaag de prijzen met 3 EUR en laat ze bijbetalen.
Nee? Wil Belgacom niet? Dan zijn die extra's een non-argument.
en daarbij wat je daar zegt, is een goed voorstel. zouden ze misschien beter doen.
Die zaken rechtvaardigen de hoge prijs niet. Ze stellen ook niet zoveel voor.hollebollegijs schreef:wat belgacom bedoelt.
je betaalt voor een gewoon adsl abo 41,00 €. Op een ander betaal je misschien maar de helft. maar je moet kijken wat er allemaal inbegrepen is in die 41,00 € en dit niet zomaar prijzen vergelijken zonder de inhoud van nabij te bekijken. dus de resultaten die Test-Aankoop geeft, kloppen van geen kanten.
- wat krijg je allemaal voor die prijs naast de internetverbinding?
4 mailboxen
virus en antispam op de mailbox.
domeinnaam .net.
webruimte 50MB
0800 nummers voor contact met de belgacom diensten !!!!
belgacom genius.
per 2 maanden 10 nummers I-Tunes en ontwikkelen foto's.
daar moet dus ook rekening mee gehouden worden als je prijzen vergelijkt en met de andere providers in het buitenland is dat allemaal niet inbegrepen. dus geen appelen met peren vergelijken zoals TA doet.
de helpdesk is een gratis nummer (0800) terwijl dat bij de meeste andere betalend is, dat is wat ik bedoelde.roebenofski schreef:Die zaken rechtvaardigen de hoge prijs niet. Ze stellen ook niet zoveel voor.hollebollegijs schreef:wat belgacom bedoelt.
je betaalt voor een gewoon adsl abo 41,00 €. Op een ander betaal je misschien maar de helft. maar je moet kijken wat er allemaal inbegrepen is in die 41,00 € en dit niet zomaar prijzen vergelijken zonder de inhoud van nabij te bekijken. dus de resultaten die Test-Aankoop geeft, kloppen van geen kanten.
- wat krijg je allemaal voor die prijs naast de internetverbinding?
4 mailboxen
virus en antispam op de mailbox.
domeinnaam .net.
webruimte 50MB
0800 nummers voor contact met de belgacom diensten !!!!
belgacom genius.
per 2 maanden 10 nummers I-Tunes en ontwikkelen foto's.
daar moet dus ook rekening mee gehouden worden als je prijzen vergelijkt en met de andere providers in het buitenland is dat allemaal niet inbegrepen. dus geen appelen met peren vergelijken zoals TA doet.
#mailboxen: bieden de meeste isp's wel aan
#antispam, domeinnaam: tof, maar kost dat zoveel?
#belgacom helpdesk: mijn ervaringen met de belgacomhelpdesk waren toch niet echt positief hoor.
#belgacom genius: werkt niet eens op firefox. ik ben (ouders) skynetklant, en ik had er zelfs nog nooit van gehoord.
#10 nummers OF foto's per maand. Het was het één of het ander dacht ik.
en dienen brol rechtvaardigt de hoge prijs ?
OK. Dan moeten ze maar hun reklame aanpassen, bv: ADSL go voor 30 Euro, voor 11 Euro extra krijgt u I-tunes, antispam, 0800 support enz...hollebollegijs schreef: ik leg hier enkel uit hoe belgacom de prijzen verklaart voor een adsl go.
tja, geef het eens door aan de dienst marketing bij belgacom hé.on4bam schreef:OK. Dan moeten ze maar hun reklame aanpassen, bv: ADSL go voor 30 Euro, voor 11 Euro extra krijgt u I-tunes, antispam, 0800 support enz...hollebollegijs schreef: ik leg hier enkel uit hoe belgacom de prijzen verklaart voor een adsl go.
Dat lijkt eerlijker dan GRATIS allerhande dat inbegrepen is in de prijs maar toch gebruikt wordt om de hoge prijs te rechtvaardigen.
Als je GRATIS dingen aanbied dat verwacht een normaal mens toch dat de prijs daarvoor niet verhoogt?
Ik betaal liever (niet te veel natuurlijk) voor een competente helpdesk. Bij bgc is dikwijls lang wachten om dan dikwijls iemand aan de lijn te krijgen die er niets van kent.hollebollegijs schreef: de helpdesk is een gratis nummer (0800) terwijl dat bij de meeste andere betalend is, dat is wat ik bedoelde.
het is daarom dat de helpdesks en klantendiensten van belgacom jaar in en jaar uit verschillende awards voor hun uitstekende dienstverlening winnen. kijk je hebt altijd enkele medewerkers die hun job niet goed uitoefenen maar die kom je overal tegen.BasMSI schreef:Wel bij Belgacom ben ik weg gegaan vanwege de totale onkunde van de helpdesk.
Gratis of betalende, als ze hun zaken niet kennen is het een ramp.
Als een provider plat ligt om een of andere reden, dan bel je de helpdesk en verwacht je niet dat de schuld bij jou ligt terwijl het op het nieuws is?
Of wel? Wel Belgacom dus wel, die helpdesk is net zo slim as het achtereind van een varken, en dan druk ik me nog voorzichtig uit.
Bij Telenet is het niet beter hoor![]()
Als de provider een probleem heeft, dan moet de helpdesk dat weten en gewoon zeggen, dat doet Evonet wel, maar BGC en TN niet.
Waarom? Ik ben niet eens klant. Of ja, eigenlijk wel, een discoverylijn voor mijn ADSL en VOIP. Van moetens dus want voor raw copper moet ik nog meer betalen en blijf ik evengoed klant.hollebollegijs schreef: tja, geef het eens door aan de dienst marketing bij belgacom hé.
Welke awards heeft de bgc helpdesk soms allemaal al gewonnen ?hollebollegijs schreef:het is daarom dat de helpdesks en klantendiensten van belgacom jaar in en jaar uit verschillende awards voor hun uitstekende dienstverlening winnen. kijk je hebt altijd enkele medewerkers die hun job niet goed uitoefenen maar die kom je overal tegen.BasMSI schreef:Wel bij Belgacom ben ik weg gegaan vanwege de totale onkunde van de helpdesk.
Gratis of betalende, als ze hun zaken niet kennen is het een ramp.
Als een provider plat ligt om een of andere reden, dan bel je de helpdesk en verwacht je niet dat de schuld bij jou ligt terwijl het op het nieuws is?
Of wel? Wel Belgacom dus wel, die helpdesk is net zo slim as het achtereind van een varken, en dan druk ik me nog voorzichtig uit.
Bij Telenet is het niet beter hoor![]()
Als de provider een probleem heeft, dan moet de helpdesk dat weten en gewoon zeggen, dat doet Evonet wel, maar BGC en TN niet.
De desinformatie blijft doorgaan. Dan verwacht ik hier een complete lijst van zogenaamde awards.hollebollegijs schreef:
het is daarom dat de helpdesks en klantendiensten van belgacom jaar in en jaar uit verschillende awards voor hun uitstekende dienstverlening winnen. kijk je hebt altijd enkele medewerkers die hun job niet goed uitoefenen maar die kom je overal tegen.
Ze vragen een hoge prijs voor dingen waarvan ze weten dat weinig mensen het gaan gebruiken. Dubbele winst.hollebollegijs schreef:wat belgacom bedoelt.
je betaalt voor een gewoon adsl abo 41,00 €. Op een ander betaal je misschien maar de helft. maar je moet kijken wat er allemaal inbegrepen is in die 41,00 € en dit niet zomaar prijzen vergelijken zonder de inhoud van nabij te bekijken. dus de resultaten die Test-Aankoop geeft, kloppen van geen kanten.
- wat krijg je allemaal voor die prijs naast de internetverbinding?
4 mailboxen
(Krijg je overal.)
virus en antispam op de mailbox.
(Die niks voorstellen, bij eender welke provider is dat zo.)
domeinnaam .net.
(Die weinig mensen gebruiken)
webruimte 50MB
(Zie hierboven, bij andere krijg je trouwens meer.)
0800 nummers voor contact met de belgacom diensten !!!!
(ik heb een vermoeden dat een 0800 nummer voor Belgacom wat goedkoper uitvalt dan voor andere providers. )
belgacom genius.
(mja)
per 2 maanden 10 nummers I-Tunes en ontwikkelen foto's.
(Wie gebruikt dit?)
daar moet dus ook rekening mee gehouden worden als je prijzen vergelijkt en met de andere providers in het buitenland is dat allemaal niet inbegrepen. dus geen appelen met peren vergelijken zoals TA doet.
Da's toch net de functie van een proxy, lijkt me (toch in niet-corporate-omgevingen): een gecachete versie van een pagina doorgeven. Het kan wel zijn dat de TTL van die NetApp te hoog staat, maar ik denk dat dat ook veel te maken heeft met het feit dat de TTL tegenwoordig niet meer gedefinieerd staat in de site zélf. (Content-Expiration-headers, of via een meta-directive)BasMSI schreef:Kan je zelf zien: http://proxy.skynet.be:8080/
Het is een Netapp, om je dood te lachen, dat ding is in staat om je pagina's te geven die dagen of weken oud zijn.
...
Test het zelf maar uit, maak een webpagina op je server, verander het en gebruik de proxy van BGC, het domme ding heeft het niet door.
En hoeveel mensen vragen hier om, of beter, maken er effectief gebruik van ? Ze kunnen beter die kosten hiervan gebruiken om een hogere datalimiet (of nog beter : geen meer) te financiëren of de (belachelijk lage) upload van hun vdsl abonnement verhogen, om maar een paar voorbeelden te geven.hollebollegijs schreef:wat belgacom bedoelt.
je betaalt voor een gewoon adsl abo 41,00 €. Op een ander betaal je misschien maar de helft. maar je moet kijken wat er allemaal inbegrepen is in die 41,00 € en dit niet zomaar prijzen vergelijken zonder de inhoud van nabij te bekijken. dus de resultaten die Test-Aankoop geeft, kloppen van geen kanten.
- wat krijg je allemaal voor die prijs naast de internetverbinding?
4 mailboxen
virus en antispam op de mailbox.
domeinnaam .net.
webruimte 50MB
0800 nummers voor contact met de belgacom diensten !!!!
belgacom genius.
per 2 maanden 10 nummers I-Tunes en ontwikkelen foto's.
daar moet dus ook rekening mee gehouden worden als je prijzen vergelijkt en met de andere providers in het buitenland is dat allemaal niet inbegrepen. dus geen appelen met peren vergelijken zoals TA doet.
Heeft niks met ttl te maken, het ding moet verifiëren of een website aangepast is of niet.meon schreef:Da's toch net de functie van een proxy, lijkt me (toch in niet-corporate-omgevingen): een gecachete versie van een pagina doorgeven. Het kan wel zijn dat de TTL van die NetApp te hoog staat, maar ik denk dat dat ook veel te maken heeft met het feit dat de TTL tegenwoordig niet meer gedefinieerd staat in de site zélf. (Content-Expiration-headers, of via een meta-directive)BasMSI schreef:Kan je zelf zien: http://proxy.skynet.be:8080/
Het is een Netapp, om je dood te lachen, dat ding is in staat om je pagina's te geven die dagen of weken oud zijn.
...
Test het zelf maar uit, maak een webpagina op je server, verander het en gebruik de proxy van BGC, het domme ding heeft het niet door.