België is duur internetland

Nieuws omtrent telecom
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Verstuurd :lol:
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
The_One_be
Pro Member
Pro Member
Provider

deej schreef:Het BIPT zal toch eens ferm moeten uithalen. Naar mijn mening moet het volgende gebeuren:

- Telenet verplichten zijn netwerk open te stellen. Als INDI het kan voor Telenet zie ik niet in waarom Telenet het niet voor de rest kan.
Ik zou deze regel uitbreiden dat iedere kabel aanbieder (dus ook Voo of hoe noemt de waalse telenettegenhanger weer) zijn kabelnetwerk moet openstellen.
Verder zou de regeling dat Indi verbied/verbood om interactieve digitale TV aan te bieden ongedaan moeten worden gemaakt. (ok dit laatste heeft weinig met internet te maken en meer ten behoeve van concurrentie op digitale televisie)
A post without a signature is like a fish without a bike
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Provider

_rEuTeL_ schreef:De Belgische minister van Economie en Innovatie Vincent Van Quickenborne wil afschaffing van de downloadlimieten in België. Hij reageerde op een studie die uitwijst dat België slecht scoort op het gebied van internettarieven.
NuKeM schreef: Bovendien is het hoog tijd dat de beperkingen op downloadvolumes in ons land volledig verdwijnen, vindt Van Quickenborne. België en Portugal zijn de enige Europese landen waar zo een beperking bestaat.
Was dus al te lezen in de TS ...

OK "_rEuTeL_" Dat was dan de visie door de bril van onze noorderburen.
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer
Provider

tja, het is nu eenmaal fijn om nog eens te lezen "Blue-Sky"
regeri
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer
Provider

de laatste ontwikkelngen op internet gebied in België maken het de consument nu ook even wat moeilijker,ik ben absoluut voor verlaging van de tarieven en ik ben voor meer snelheid,en voor meer volume.
Momenteel heb een het netconnect plus pakket,alle €63 per maand,holeee.Nou goed heb dan wel behoorlijk wat volume.Maar die prijs pfffffff.
Wil nu gaan overstappen naar een ander abo,maar door de veranderingen op internetgebied weet ik bij God niet welke ik moet nemen.Stel ik neem nu het homeconnect abo,misschien over 3 maanden kan ik bij een andere isp unlimited volume krijgen met een snelheid van 12 mb,maar zit er wel 1 jaar aan vast :?
Live life to the Max
Rogue
Premium Member
Premium Member
Provider

Waarom neem je niet gewoon netconnect+boostpack als je veel volume nodig hebt? Of wil je persé een vast IP?
Afbeelding
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer
Provider

En de reactie van Belgacom:
Datanews schreef: Update: reactie Belgacom

"Test-Aankoop is een consumentenorganisatie niet waard want ze informeert de klant verkeerd en is enkel uit op eigen belang," klinkt het bij Belgacom.

Belgacom zegt het eens te zijn met het "beperkte" volume, maar ze haalt wel aan dat de klanten altijd de mogelijkheid hebben om die bij te kopen. "Meestal zijn de klanten tevreden over de internetcapaciteit. Het gebeurt maar een duizendtal keer per maand, op een klantenbestand van miljoenen mensen, dat er extra volume wordt bijgevraagd," stelt woordvoerder Jan Margot.

Vervolgens haalt de woordvoerder uit naar de conclusie van Test-Aankoop dat de prijzen de afgelopen jaren gestagneerd zijn. "De prijzen mogen dan niet veel veranderd zijn, maar de klanten genieten nu wel van een veel uitgebreidere dienstverlening."

Volgens Margot is Test-Aankoop geen objectieve speler. "De resultaten van dit onderzoek zullen de consumentenorganisatie wel gunstig stemmen aangezien zij een akkoord hebben met alternatieve providers." Hij verwijst daarbij ook naar het geval van de provider E-leven begin mei. Toen heeft Belgacom de dienstverlening aan de klanten van E-leven opgeschort omdat ze nog achterstallige facturen had openstaan. "Het is gemakkelijk om goedkope tarieven aan te bieden als de rekeningen niet betaald worden," reageert Margot.
http://www.datanews.be/nl/news/90-14-18 ... duur-.html
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer
Provider

tja, ze leven nu eenmaal in hun eigen wereld
ontbinden is de enige oplossing voor de internetkanker die belgacom heet
Rogue
Premium Member
Premium Member
Provider

Afbeelding
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer
Provider

Oei ... mijn nederige excuses ;)
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Provider

ditCh schreef: Vervolgens haalt de woordvoerder uit naar de conclusie van Test-Aankoop dat de prijzen de afgelopen jaren gestagneerd zijn. "De prijzen mogen dan niet veel veranderd zijn, maar de klanten genieten nu wel van een veel uitgebreidere dienstverlening."
Altijd leuk als bedrijven die te duur zijn ineens over hun dienstverlening beginnen te zagen.
Welke dienst verlening mag dat dan wel zijn?
Bij mijn weten is Internet Internet, of is er iets dat wij nog niet kennen maar exlusief Belgacom is?
Iets ala MSN toen Billy Gates verkondigde dat Internet zou floppen, maar MSN was het helemaal...

MSN staat niet voor chatten, al denken velen dat ondertussen wel :lol:
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

BasMSI schreef:Altijd leuk als bedrijven die te duur zijn ineens over hun dienstverlening beginnen te zagen.
Het is zelfs nog grappiger dat men dan begint over dingen die men GRATIS geeft :???:

Ofwel zijn ze gratis en is de prijs hetzelfde als in de buurlanden, ofwel zijn ze dus niet gratis en betalen we ze dus zelf om dan nadien van BGC te horen dat we ze gratis krijgen... tja, zo wil ik ook wel gratis dingen weggeven 8)
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer
Provider

r2504,u slaat de nagel op de kop jong.Maar ja,onze regering kent maar een woord DIVIDEND. En dat natuurlijk van Belgacom,ik hoop dat Europa hier snel eens tussenkomt.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

wat belgacom bedoelt.

je betaalt voor een gewoon adsl abo 41,00 €. Op een ander betaal je misschien maar de helft. maar je moet kijken wat er allemaal inbegrepen is in die 41,00 € en dit niet zomaar prijzen vergelijken zonder de inhoud van nabij te bekijken. dus de resultaten die Test-Aankoop geeft, kloppen van geen kanten.

- wat krijg je allemaal voor die prijs naast de internetverbinding?

4 mailboxen
virus en antispam op de mailbox.
domeinnaam .net.
webruimte 50MB
0800 nummers voor contact met de belgacom diensten !!!!
belgacom genius.
per 2 maanden 10 nummers I-Tunes en ontwikkelen foto's.

daar moet dus ook rekening mee gehouden worden als je prijzen vergelijkt en met de andere providers in het buitenland is dat allemaal niet inbegrepen. dus geen appelen met peren vergelijken zoals TA doet.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Vieten
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:
Provider

Zelf heb ik ook skynet en belgacom tv, en niet iedereen heeft al die extra's nodig...
Maar eigenlijk ben ik die eeuwige discussies die toch altijd onbeslist blijven een beetje beu aan't worden.
't Is bijna te vergelijken met BHV in de politiek.
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

hollebollegijs schreef: 4 mailboxen
domeinnaam .net.
webruimte 50MB
belgacom genius.
Het is ten eerste "per 2 maanden 10 nummers I-Tunes OF ontwikkelen foto's." en dat heeft een marktwaarde van 5 euro per maand. Een .net domein kost hoogsten 12 euro per jaar dus dat is dan nog 1 euro per maand.
De extra's kosten dus 6 euro per maand.
Dat is dan nog altijd veel duurder dan de concurrentie en je krijgt veel minder volume.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Vieten schreef:Zelf heb ik ook skynet en belgacom tv, en niet iedereen heeft al die extra's nodig...
Maar eigenlijk ben ik die eeuwige discussies die toch altijd onbeslist blijven een beetje beu aan't worden.
't Is bijna te vergelijken met BHV in de politiek.
volledig akkoord.
niet iedereen heeft die extra's nodig maar dat verklaart de prijzen van belgacom. en als je het niet wil, ga je op een ander, zo simpel is het.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Provider

hollebollegijs schreef:wat belgacom bedoelt.

je betaalt voor een gewoon adsl abo 41,00 €. Op een ander betaal je misschien maar de helft. maar je moet kijken wat er allemaal inbegrepen is in die 41,00 € en dit niet zomaar prijzen vergelijken zonder de inhoud van nabij te bekijken. dus de resultaten die Test-Aankoop geeft, kloppen van geen kanten.

4 mailboxen
domeinnaam .net.
webruimte 50MB
belgacom genius.

daar moet dus ook rekening mee gehouden worden als je prijzen vergelijkt en met de andere providers in het buitenland is dat allemaal niet inbegrepen. dus geen appelen met peren vergelijken zoals TA doet.
Hahahaha, lachen......

En wie gebruiken die "diensten", zijn daar cijfers van?
Trouwens BGC verbied je nog altijd je eigen server te draaien en blokt poort 25!
Zo geweldig is het allemaal niet bij Belgacom.
Ohja, je krijgt ook een gratis datalimiet....als je mensen verteld dat het elders niet zo is, dan gaan ze rap over hoor, maak je geen zorgen.
Zo "GEWELDIG" zijn de "EXTRA's" nu ook weer niet als je vergelijkt met anderen.
Doe 40GB trafiek bij BGC en anderen, dan kom je er rap achter....dan zijn BGC en TN helemaal nergens meer zijn met hun prijzen.
Jammer dat mensen poorten-blokkade niet meenemen in hun vergelijk, dan is TN nummer 1 en BGC nummer 2.....

Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer
Provider

Niet iedereen heeft ze nodig en wil ze gebruiken? Verlaag dan de prijzen en laat mensen er extra voor betalen diegene die er gebruik van willen maken?
Kost anti-virus en anti-spam op de mailbox 3 EUR? Verlaag de prijzen met 3 EUR en laat ze bijbetalen.

Nee? Wil Belgacom niet? Dan zijn die extra's een non-argument.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

BasMSI schreef:

4 mailboxen
domeinnaam .net.
webruimte 50MB
belgacom genius.

Hahahaha, lachen......

En wie gebruiken die "diensten", zijn daar cijfers van?
Trouwens BGC verbied je nog altijd je eigen server te draaien en blokt poort 25!
Zo geweldig is het allemaal niet bij Belgacom.
Ohja, je krijgt ook een gratis datalimiet....als je mensen verteld dat het elders niet zo is, dan gaan ze rap over hoor, maak je geen zorgen.
Zo "GEWELDIG" zijn de "EXTRA's" nu ook weer niet als je vergelijkt met anderen.
Doe 40GB trafiek bij BGC en anderen, dan kom je er rap achter....dan zijn BGC en TN helemaal nergens meer zijn met hun prijzen.
Jammer dat mensen poorten-blokkade niet meenemen in hun vergelijk, dan is TN nummer 1 en BGC nummer 2.....
je weet heel goed waarom poort 25 geblokkeerd wordt. dat je die andere opties niks vind, daar heb ik geen probleem mee, maar wat poort 25 betreft, hebben TN en BGC groot gelijk.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Provider

4 mailboxen
domeinnaam .net.
webruimte 50MB
belgacom genius.

Voila daar gaan we weer met de zogenaamde superieure van het Belgacom bedrijf.

1. 4 Mailboxen
ziggo.nl 4 mailadressen voor 29.95
orange.nl 4 mailadressen voor 11.95

2.Spam en virus filter
tele2.nl voor 19.95
Ziggo.nl voor 29.95

3. Webruimte
tele2.nl 20Mb
ziggo.nl 20Mb

4. Gratis muziek en foto's
Inderdaad dat hebben de anderen niet in hun standaard pakket zitten. Maar laat ons duidelijk zijn het zogenaamde woord gratis wordt dubbel en dik vertaald in de torenhoge abonnementsprijs.

5. Datalimieten
Nergens aanwezig bij de andere providers

Hoe lang moeten we nog de leugens van het bedrijf Belgacom tollereren. Want Belgacom valt in vergelijking met alle anderen gewoon door de mand. Stop dus gewoon met de desinformatie.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Lord Utopia schreef:Niet iedereen heeft ze nodig en wil ze gebruiken? Verlaag dan de prijzen en laat mensen er extra voor betalen diegene die er gebruik van willen maken?
Kost anti-virus en anti-spam op de mailbox 3 EUR? Verlaag de prijzen met 3 EUR en laat ze bijbetalen.

ik leg hier enkel uit hoe belgacom de prijzen verklaart voor een adsl go.

en daarbij wat je daar zegt, is een goed voorstel. zouden ze misschien beter doen.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Zambo schreef:

4 mailboxen
domeinnaam .net.
webruimte 50MB
belgacom genius.

Voila daar gaan we weer met de zogenaamde superieure van het Belgacom bedrijf.

1. 4 Mailboxen
ziggo.nl 4 mailadressen voor 29.95
orange.nl 4 mailadressen voor 11.95

2.Spam en virus filter
tele2.nl voor 19.95
Ziggo.nl voor 29.95

3. Webruimte
tele2.nl 20Mb
ziggo.nl 20Mb

4. Gratis muziek en foto's
Inderdaad dat hebben de anderen niet in hun standaard pakket zitten. Maar laat ons duidelijk zijn het zogenaamde woord gratis wordt dubbel en dik vertaald in de torenhoge abonnementsprijs.

5. Datalimieten
Nergens aanwezig bij de andere providers

Hoe lang moeten we nog de leugens van het bedrijf Belgacom tollereren. Want Belgacom valt in vergelijking met alle anderen gewoon door de mand. Stop dus gewoon met de desinformatie.
het zijn geen leugens, het is nu eenmaal een feit.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer
Provider

hollebollegijs schreef:
Lord Utopia schreef:Niet iedereen heeft ze nodig en wil ze gebruiken? Verlaag dan de prijzen en laat mensen er extra voor betalen diegene die er gebruik van willen maken?

ik leg hier enkel uit hoe belgacom de prijzen verklaart voor een adsl go.

en daarbij wat je daar zegt, is een goed voorstel. zouden ze misschien beter doen.
Ik weet het, was dan ook op Belgacom gericht, niet op u persoonlijk :)
roebenofski
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 10 keer
Provider

4 mailboxen
domeinnaam .net.
webruimte 50MB
belgacom genius.

Die zaken rechtvaardigen de hoge prijs niet. Ze stellen ook niet zoveel voor.

#mailboxen: bieden de meeste isp's wel aan
#antispam, domeinnaam: tof, maar kost dat zoveel?
#belgacom helpdesk: mijn ervaringen met de belgacomhelpdesk waren toch niet echt positief hoor.
#belgacom genius: werkt niet eens op firefox. ik ben (ouders) skynetklant, en ik had er zelfs nog nooit van gehoord.
#10 nummers OF foto's per maand. Het was het één of het ander dacht ik.

en dienen brol rechtvaardigt de hoge prijs ?
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

roebenofski schreef:

4 mailboxen
domeinnaam .net.
webruimte 50MB
belgacom genius.

Die zaken rechtvaardigen de hoge prijs niet. Ze stellen ook niet zoveel voor.

#mailboxen: bieden de meeste isp's wel aan
#antispam, domeinnaam: tof, maar kost dat zoveel?
#belgacom helpdesk: mijn ervaringen met de belgacomhelpdesk waren toch niet echt positief hoor.
#belgacom genius: werkt niet eens op firefox. ik ben (ouders) skynetklant, en ik had er zelfs nog nooit van gehoord.
#10 nummers OF foto's per maand. Het was het één of het ander dacht ik.

en dienen brol rechtvaardigt de hoge prijs ?
de helpdesk is een gratis nummer (0800) terwijl dat bij de meeste andere betalend is, dat is wat ik bedoelde.
Laatst gewijzigd door hollebollegijs 27 mei 2008, 19:16, in totaal 2 gewijzigd.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer
Provider

hollebollegijs schreef: ik leg hier enkel uit hoe belgacom de prijzen verklaart voor een adsl go.
OK. Dan moeten ze maar hun reklame aanpassen, bv: ADSL go voor 30 Euro, voor 11 Euro extra krijgt u I-tunes, antispam, 0800 support enz...
Dat lijkt eerlijker dan GRATIS allerhande dat inbegrepen is in de prijs maar toch gebruikt wordt om de hoge prijs te rechtvaardigen.
Als je GRATIS dingen aanbied dat verwacht een normaal mens toch dat de prijs daarvoor niet verhoogt?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

on4bam schreef:
hollebollegijs schreef: ik leg hier enkel uit hoe belgacom de prijzen verklaart voor een adsl go.
OK. Dan moeten ze maar hun reklame aanpassen, bv: ADSL go voor 30 Euro, voor 11 Euro extra krijgt u I-tunes, antispam, 0800 support enz...
Dat lijkt eerlijker dan GRATIS allerhande dat inbegrepen is in de prijs maar toch gebruikt wordt om de hoge prijs te rechtvaardigen.
Als je GRATIS dingen aanbied dat verwacht een normaal mens toch dat de prijs daarvoor niet verhoogt?
tja, geef het eens door aan de dienst marketing bij belgacom hé.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Wel bij Belgacom ben ik weg gegaan vanwege de totale onkunde van de helpdesk.
Gratis of betalende, als ze hun zaken niet kennen is het een ramp.
Als een provider plat ligt om een of andere reden, dan bel je de helpdesk en verwacht je niet dat de schuld bij jou ligt terwijl het op het nieuws is?
Of wel? Wel Belgacom dus wel, die helpdesk is net zo slim as het achtereind van een varken, en dan druk ik me nog voorzichtig uit.
Bij Telenet is het niet beter hoor :-D

Als de provider een probleem heeft, dan moet de helpdesk dat weten en gewoon zeggen, dat doet Evonet wel, maar BGC en TN niet.

Afbeelding
roebenofski
Member
Member
Provider

hollebollegijs schreef: de helpdesk is een gratis nummer (0800) terwijl dat bij de meeste andere betalend is, dat is wat ik bedoelde.
Ik betaal liever (niet te veel natuurlijk) voor een competente helpdesk. Bij bgc is dikwijls lang wachten om dan dikwijls iemand aan de lijn te krijgen die er niets van kent.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

BasMSI schreef:Wel bij Belgacom ben ik weg gegaan vanwege de totale onkunde van de helpdesk.
Als een provider plat ligt om een of andere reden, dan bel je de helpdesk en verwacht je niet dat de schuld bij jou ligt terwijl het op het nieuws is?
Of wel? Wel Belgacom dus wel, die helpdesk is net zo slim as het achtereind van een varken, en dan druk ik me nog voorzichtig uit.

Als de provider een probleem heeft, dan moet de helpdesk dat weten en gewoon zeggen, dat doet Evonet wel, maar BGC en TN niet.
het is daarom dat de helpdesks en klantendiensten van belgacom jaar in en jaar uit verschillende awards voor hun uitstekende dienstverlening winnen. kijk je hebt altijd enkele medewerkers die hun job niet goed uitoefenen maar die kom je overal tegen.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer
Provider

hollebollegijs schreef: tja, geef het eens door aan de dienst marketing bij belgacom hé.
Waarom? Ik ben niet eens klant. Of ja, eigenlijk wel, een discoverylijn voor mijn ADSL en VOIP. Van moetens dus want voor raw copper moet ik nog meer betalen en blijf ik evengoed klant.

Je kan er niet omheen 41 Euro is te veel voor wat je krijgt zelfs met al die gratis stuff. Voor TN idem.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
roebenofski
Member
Member
Provider

hollebollegijs schreef:
BasMSI schreef:Wel bij Belgacom ben ik weg gegaan vanwege de totale onkunde van de helpdesk.

het is daarom dat de helpdesks en klantendiensten van belgacom jaar in en jaar uit verschillende awards voor hun uitstekende dienstverlening winnen. kijk je hebt altijd enkele medewerkers die hun job niet goed uitoefenen maar die kom je overal tegen.
Welke awards heeft de bgc helpdesk soms allemaal al gewonnen ?
Kvind het gewoon niet kunnen dat BGC zegt dat hun dienstverlening zo goed is. Zo'n zaken zijn immers subjectief.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer
Provider

Neen,neen,HolleBolleGijs heeft hier een punt,als de voorwaarden u niet aanstaan,wel ga dan op een ander,dit is inderdaad het geval,niemand dwingt u klant te worden bij Belgacom,voor een adsl internet lijn.
Maar......als adsl klant bij een andere provider kan je nog steeds niet rond Belgacom heen,en de prijs van 'raw copper' t.o.v. de prijs van een Discoveryline,dit is toch iets voor mee te lachen........ hoe lang kan zo een situatie nog blijven duren??
En,ik ben wel bij een ander,ik heb dus een goede beslissing genomen,voor mijne portemonnee,en heb verder geen klachten.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Provider

hollebollegijs schreef:
De desinformatie blijft doorgaan. Dan verwacht ik hier een complete lijst van zogenaamde awards.
Dit verklaart nog altijd niet waarom we zoveel meer betalen dan in de rest van Europa voor ons internet. zelfs als je op een ander gaat ben je verplicht de historische monopolist te sponseren (lees: Bellens zijn zakken verder vullen).
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Hahahaha, Belgacom, ja die zijn lachen.....
Vooral hun proxy server die ze iedereen willen laten gebruiken.

Kan je zelf zien: http://proxy.skynet.be:8080/

Het is een Netapp, om je dood te lachen, dat ding is in staat om je pagina's te geven die dagen of weken oud zijn.
Als je dan hun helpdesk erover vraagt, is het niet waar, want ze zien wel degelijk de gewijzigde pagina.
Waarom? De Skynet helpdesk gebruikt zelf Squid Proxy Server, maar niet dat domme NetApp ding.
Ik heb er een van Belgacom Systeem beheer gesproken, en die wil die NetApp buiten, zo snel als het maar kan.
Maar een of andere hoge dodo in Belgacom wil dat ding, niemand weet waarom.

Test het zelf maar uit, maak een webpagina op je server, verander het en gebruik de proxy van BGC, het domme ding heeft het niet door.

Afbeelding
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer
Provider

4 mailboxen
(Krijg je overal.)
(Die niks voorstellen, bij eender welke provider is dat zo.)
domeinnaam .net.
(Die weinig mensen gebruiken)
webruimte 50MB
(Zie hierboven, bij andere krijg je trouwens meer.)
(ik heb een vermoeden dat een 0800 nummer voor Belgacom wat goedkoper uitvalt dan voor andere providers :-). )
belgacom genius.
(mja :P )
(Wie gebruikt dit?)

Ze vragen een hoge prijs voor dingen waarvan ze weten dat weinig mensen het gaan gebruiken. Dubbele winst. :-D
Maarja hoe zoude zelf zijn als bedrijf.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:
Provider

BasMSI schreef:Kan je zelf zien: http://proxy.skynet.be:8080/
Het is een Netapp, om je dood te lachen, dat ding is in staat om je pagina's te geven die dagen of weken oud zijn.
...
Test het zelf maar uit, maak een webpagina op je server, verander het en gebruik de proxy van BGC, het domme ding heeft het niet door.
Da's toch net de functie van een proxy, lijkt me (toch in niet-corporate-omgevingen): een gecachete versie van een pagina doorgeven. Het kan wel zijn dat de TTL van die NetApp te hoog staat, maar ik denk dat dat ook veel te maken heeft met het feit dat de TTL tegenwoordig niet meer gedefinieerd staat in de site zélf. (Content-Expiration-headers, of via een meta-directive)
ruben
Pro Member
Pro Member
Provider

4 mailboxen
domeinnaam .net.
webruimte 50MB
belgacom genius.

En hoeveel mensen vragen hier om, of beter, maken er effectief gebruik van ? Ze kunnen beter die kosten hiervan gebruiken om een hogere datalimiet (of nog beter : geen meer) te financiëren of de (belachelijk lage) upload van hun vdsl abonnement verhogen, om maar een paar voorbeelden te geven.

Nee, de klanten mogen per 2 maanden 10 !!!! gratis nummers downloaden en wat foto's ontwikkelen (hoeveel, ook 10 ? :lol:) whooptie-f***-doo :roll:
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Provider

meon schreef:
BasMSI schreef:Kan je zelf zien: http://proxy.skynet.be:8080/
...
Da's toch net de functie van een proxy, lijkt me (toch in niet-corporate-omgevingen): een gecachete versie van een pagina doorgeven. Het kan wel zijn dat de TTL van die NetApp te hoog staat, maar ik denk dat dat ook veel te maken heeft met het feit dat de TTL tegenwoordig niet meer gedefinieerd staat in de site zélf. (Content-Expiration-headers, of via een meta-directive)
Heeft niks met ttl te maken, het ding moet verifiëren of een website aangepast is of niet.
Maar het domme ding kan het niet, wat je ook doet, hij blijft de pagina in cache geven, zelfs al is de website down.
Squid checkt wel degelijk of de website down is of niet, maar NepApp niet.
NetApp is een enorm dure doos, en enkel onkundige personen kopen dat ding, terwijl Squid gratis is en een betere performance heeft.
Squid heeft zich overal al bewezen.
Als zelfs de Skynet systeembeheerders die NetApp buiten willen, en Skynet intern Squid gebruikt, dan weet je toch wel genoeg zekers.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”