Dat is een niet al te fraaie geschiedenis en dat hoort natuurlijk zeker ook niet. Al zijn dit soort verhalen (naar Nederlands begrippen) niet uniek, in Nederland domineren alle breedband providers de klanten top 5 van consumenten tv programma's als Radar en Kassa.
staartmees schreef:Het is tegenwoordig blijkbaar voor veel mensen niet meer van belang of je nu met of zonder taalfouten schrijft maar het is wel tekenend voor d ementaliteit van mensen. Maar als er bij mij iemand solliciteert en die kan niet eens een deftige zin schrijven - dus zonder schrijffouten, zonder sms en chat-afkortingen, ... - dan mag die het vergeten.
want we schijven allemaal solicitatiebrieven in elk van onze posten?
LoSeR schreef:want we schijven allemaal solicitatiebrieven in elk van onze posten?
Dat heeft daar niks mee te maken.
Ik schrijf ook fouten, ongetwijfeld. Maar het kan mij ook wel behoorlijk ergeren als ge posts leest die gewoon niet nagelezen zijn. In 70% van de posts staan fouten die iedere "auteur" er had uitgehaald indien hij/zij het opnieuw had nagelezen. Dat is wel gewoon luiheid.
Dat gezever over bezittelijke voornaamwoorden is er wel een beetje over. Dit is nog steeds een informeel forum. Zo kan ik hier ook iedereen wijzen op de fout "ge had" die "ge hadt" zou moeten zijn.
Mijn gouden regels op fora ea. zijn: geen sms-taal, nalezen, volzinnen, leestekens gebruiken en niet over taal zeiken.
De uitzondering maakt de regel natuurlijk
tequila schreef:Dat gezever over bezittelijke voornaamwoorden is er wel een beetje over. Dit is nog steeds een informeel forum. Zo kan ik hier ook iedereen wijzen op de fout "ge had" die "ge hadt" zou moeten zijn.
Een t in een verleden tijd ? Hmmm, als iemand dat kan bevestigen, dan leer ik ofwel een dt-regel ofwel een werkwoord bij.
(voor alle zekerheid : ik meen deze post !)
Met dergelijke reacties bewijzen jullie dat een hoog aantal posts nog niet wil zeggen dat die elite of premium poster status echt betekent dat jullie zinvol bijdragen op een forum. Op deze manier kan iedereen zijn postcount optrekken. Vergis u niet: mijn aantal posts mag laag zijn op dit forum, maar de kans is groot dat ik al langer op het internet zit en computers gebruik dan een groot percentage van de gebruikers hier, jullie incluis.
R2504,
Zwijg me van Telenet en hun facturatie. Als mijn Telenet account niet door mijn werkgever werd betaald, had ik het al lang buitengesmeten (maar goed dat ik ook nog Dommel in huis heb). Het heeft destijds welgeteld 5 maand gekost om de facturatie van mij persoonlijk naar mijn werkgever om te schakelen... Zelfs na meerdere telefoons en aangetekende brieven waarin alles in detail stond incl. accountnummers etc. lukte het hen blijkbaar niet. Uteindelijk is het dan toch gelukt via een relatief "groene" jonge dame van de helpdesk die nog zo bereidwillig was het probleem te willen oplossen. Spreekt boekdelen... Intussen zijn we jaren verder is haast alles van de helpdesk uitbesteed en is de kwaliteit er niet bepaald op vooruitgegaan.
Rogue,
wbt. of w.b.t. = wat betreft, wordt zeer vaak gebruikt. Check evt. google. Er stond trouwens ook een knipoog bij de taalfout-opmerking en ik heb bewust geen namen genoemd. Deze opmerking was gericht aan enkele regelmatige posters die steeds dezelfde fouten maken. Ik wou vooral hen hierop wijzen, niet elke individuele typfout bekritiseren. Iedereen maakt fouten - ook ik - maar men is nooit te oud om iets te leren. Als ze blijven "volharden" in de boosheid is dat uiteindelijk hun probleem.
Corleone,
Ik heb geen ambitie leerkracht te worden. Uw redenering is bovendien fout: de betekenis van deze woorden is anders als ze verkeerd worden geschreven. Ik vind uw reactie eerder triest en bedenkelijk. Als iedereen zo reageert spreekt men in Vlaanderen binnenkort enkel nog Engels en Frans.
Fireblade,
terechte opmerking, mijn excuses.
Tequila, Cueboy,
Ik bevestig: geen t in de verleden tijd, zoals Cueboy terecht opmerkt.
Cavecat, Staartmees,
ik deel uw mening.
Dit blijft een informeel forum, maar er mag soms toch een "beetje" meer aandacht besteed worden aan correct taalgebruik. Typo's of eens een woord vergeten doet iedereen hier wel eens (zeker als het laat is en na een lange werkdag) - daar gaat het ook helemaal niet om.
W.b.t. Dommel: support, administratie en communicatie kunnen dus beter, maar als eerlijke providers zoals Dommel er niet waren - zaten we nu nog steeds met z'n allen fors te veel te betalen. Ik hoop dat er nog andere zullen volgen - die samen met Dommel de huidige trend bij Belgacom en Telenet (prijsstijgingen en achteruitgang van de kwaliteit en service!) helpen ombuigen. Ik betwijfel dat we op Quickie kunnen rekenen om er iets aan te veranderen...
tequila schreef:Dat gezever over bezittelijke voornaamwoorden is er wel een beetje over. Dit is nog steeds een informeel forum. Zo kan ik hier ook iedereen wijzen op de fout "ge had" die "ge hadt" zou moeten zijn.
???!?? OMFG.
That's a joke .... right ?
Sorry voor de OT, maar mijn ogen rolden hier toch wel bijna uit de oogkassen.
Stormlord schreef:... Dit blijft een informeel forum, maar er mag soms toch een "beetje" meer aandacht besteed worden aan correct taalgebruik. Typo's of eens een woord vergeten doet iedereen hier wel eens (zeker als het laat is en na een lange werkdag) - daar gaat het ook helemaal niet om.
Ergens heb je gelijk... Chattaal is hier niet echt "welkom"denk ik, omdat dit het taalbeeld erg verstoord.
Blijkbaar is men in het onderwijs daar ook beducht voor. Meer en meer moeten schrijfsels nl. beantwoorden aan norm NBN Z01-002 & Groen Boekje.
Dat men dit ernstig neemt kun je zo controleren: neem maar eens een paar doorlichtingsverslagen door...
Men zou dit forum als oefenterrein kunnen beschouwen.