Telenet verhoogt datavolume ExpressNet van 12 naar 20 gig

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

cloink schreef:
Rogue schreef:Welke factoren dan?
...
afgaande dat de webserver die snelheid kan halen.

En voila, uw eigen vraag beantwoord! :D

Een snelheidsverhoging is vanaf een zekere hoogte vrij irrelevant voor zowat 4/5e van al uw internet-verkeer. Tenzij je natuurlijk enkel "lokaal" surft, maar voor de rest heb je dus last de zgn. bottleneck.

Gisteren nog wat drivers en firmware-patches gedownload van Synology: ik haalde nog geen 100KB/s. En daar sta je dan, met uw 20Mbps verbinding.


De meeste webservers hangen tegenwoordig op minstens 100Mbit hoor.
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Rogue schreef:Als je 20 Mbit hebt is die pagina binnen voor je op backspace hebt kunnen rammen :P. Mja iig het gaat mij erom dat dit helemaal geen "fabeltje" is.


Het is en blijft een fabeltje... puur technisch is die 10 of 20 Mbits inderdaad sneller, maar de user experience (en die is veel belangrijker dan cijfertjes) zal bij een ADSL abonnement (meestal rond de 500 KB/s) en Telenet (meestal rond de 1200 KB/s) zeker geen factor 2,4 zijn.

Er zijn heel wat meer factoren dan louter je eigen download snelheid.
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Euh... als we de alternatieve ISPs opnoemen, laten we dan meteen beginnen met de beste deal van het moment: Tele2 unlimited 4Mbit + telefonie (en nog een hoop gratis services) aan 30€/maand zonder Belgacom factuur.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Rogue schreef:De meeste webservers hangen tegenwoordig op minstens 100Mbit hoor.

En de meeste webservers serveren één client tegelijk (te zwijgen over de lijnen verderop)?

Geloof me, in de grote meerderheid van alle sites ga je in de verste verte geen 20Mbps halen.
ooh. shiny.
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

Ik heb hier een ADSL-verbinding over wireless aan 400 KB/s van scarlet. Tegelijk hebben wij hier een 20Mbit van telenet, wat ongeveer vertaalt in 1,6 MB/s. Dat is dus 4 keer zo snel. Dat merk ik wel degelijk trouwens, of ik over de adsl ga of over de kabel. En tuurlijk haal je die 1,6 MB/s bij de meeste webservers.
Afbeelding
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Erg knap van je. De pagina waarop je dit leest is zowat 200KB.

Via uw Scarlet-verbinding gaat het dus 1/2s duren om deze in te laden. Via uw Telenet-verbinding inderdaad een véél snellere 1/8s. Dat gij dat merkt is fantastisch te noemen. :D

EDIT: snert firefox geeft niet de volledig "weight" aan van de pagina :P
Laatst gewijzigd door cloink op 22 mei 2008, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
ooh. shiny.
The_One_be
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 27 nov 2007, 10:37

q-tec schreef:2en belgacom zal mischien ook wat doen maar die hebben zelfs geen nachtvolume :twisted: en dat zal dan samenvallen met hun adsl2+


Waarom zou je bij belgacom gaan als je het kan nemen ? Dommel netconnect gebruikt dezelfde belgacom infrastructuur en heeft 100G voor 36euro de maand
A post without a signature is like a fish without a bike
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

cloink schreef:Erg knap van je. De pagina waarop je dit leest is zowat 10KB.

Via uw Scarlet-verbinding gaat het dus 1/40s duren om deze in te laden. Via uw Telenet-verbinding inderdaad een véél snellere 1/160s. Dat gij dat merkt is fantastisch te noemen. :D


Niet te arrogant he. Ik doe wel wat meer hier dan af en toe eens refreshen & posten op userbase. Ik open regelmatig PDF's, waarbij ik dat verschil ENORM HARD merk. Maar ja, jullie zijn blijkbaar toch allemaal de experts. Ik ben wel degene die het effectief kan vergelijken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Rogue schreef:Niet te arrogant he. Ik doe wel wat meer hier dan af en toe eens refreshen & posten op userbase. Ik open regelmatig PDF's, waarbij ik dat verschil ENORM HARD merk. Maar ja, jullie zijn blijkbaar toch allemaal de experts. Ik ben wel degene die het effectief kan vergelijken.

Hum. Ik ben vrij recent overgestapt van Telenet (wel ExpressNet, dus "slechts" 10Mbps) naar Dommel netconnect (4Mbps dus). Ik kan u met het hand op het hart verzekeren: dat merk ik nauwelijks.

't Is maar hoe gevoelig je voor dat soort zaken bent I guess? :roll:
ooh. shiny.
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

cloink schreef:'t Is maar hoe gevoelig je voor dat soort zaken bent I guess? :roll:

We zullen het daar maar op laten anders blijven we toch zeuren tegen elkaar 8)
Afbeelding
The_One_be
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 27 nov 2007, 10:37

Rogue schreef:Welke factoren dan?

Het is nochtans simpel hoor. Een webpagina van 3 MB is met 2 Mbit op een dikke 15 seconden geladen. Met 20 Mbit doe je daar zo'n 1,5 seconde over, afgaande dat de webserver die snelheid kan halen.


Ik surf hier op het werk op een 1Mbit DSL lijn en qua surfen gaat dit evensnel als een turbonet. Enkel youtube of een site met veel grote foto's moet je even de tijd geven om te laden maar verder op sites gelijk userbase/tweakers/... merk je geen verschil.
A post without a signature is like a fish without a bike
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

Zie vorige post :?
Afbeelding
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

meon schreef:
bambipower schreef:Ik ben daar 100% mee eens.
De alternatieve providers moeten meer doen kwa promotie.

Niet alle kleine providers willen ineens 10000 klanten op 1 maand extra hebben omwille van een promotie. Die gaan dat niet aankunnen en grote kosten moeten maken op korte termijn terwijl er nog geen inkomsten van zijn ...


Klopt Meon,

Zover had ik er niet over gedacht.
Langs de andere kant, zouden ze wel kunnen reklame maken (desnoods gratis door bannertjes etc aan te bieden).

Indien ze niet kunnen volgen met inschrijven, een mededeling gelijk 'Wij kunnen de aanvragen niet verwerken, probeer opnieuw binnen 14dagen' ofzo. De naamsbekendheid krijgen ze dan al reeds, en het komt nog professioneel over dat men klanten even af houd, tot de tijd rijp is.
de koe zegt boe
The_One_be
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 27 nov 2007, 10:37

Rogue schreef:Ik heb hier een ADSL-verbinding over wireless aan 400 KB/s van scarlet. Tegelijk hebben wij hier een 20Mbit van telenet, wat ongeveer vertaalt in 1,6 MB/s. Dat is dus 4 keer zo snel. Dat merk ik wel degelijk trouwens, of ik over de adsl ga of over de kabel. En tuurlijk haal je die 1,6 MB/s bij de meeste webservers.


Ik heb thuis een Dommel netconnect en Turbonet en daarnaast op het werk heb ik een 1Mbit ADSL lijn en 99% van de tijd merk je daar geen verschil in. Zelfs niet op die 1Mbit.
en who cares dat een TV episode van 350M op 5min of op 35min gedownload is. Liever wat langer wachten en er 500 per maand kunnen downloaden dan heel snel en er maar 70 kunnen downloaden
A post without a signature is like a fish without a bike
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Lord Utopia schreef:
Devilzown schreef:Lol.
61,32euro voor 60gig.
Komaan mannen doe eens serieus.

Ik wacht nog juist tot ik men meter niet meer kan resetten en dan zennek weg.
Resetten kun je, je moet wel een administratieve kost betalen van 25 EUR ^^

Gelieve weg te gaan nu ?


Van die 25 euro staat nochtans nog altijd niks in hun voorwaarden :-)
De laatste keer dat ik heb gereset toch niet.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Rogue schreef:Deej ik hoop wel dat je er bij hebt gezegd dat hij 4 keer zo traag gaat surfen & downloaden.


Waar haal jij 4 keer? CityConnect - Mechelen - 1 juli. Ring a bell?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Devilzown schreef:
Lord Utopia schreef:
Devilzown schreef:Lol.
61,32euro voor 60gig.
Komaan mannen doe eens serieus.

Ik wacht nog juist tot ik men meter niet meer kan resetten en dan zennek weg.
Resetten kun je, je moet wel een administratieve kost betalen van 25 EUR ^^

Gelieve weg te gaan nu ?


Van die 25 euro staat nochtans nog altijd niks in hun voorwaarden :-)
De laatste keer dat ik heb gereset toch niet.
Kijk nog eens goed:

Kijk maar ^^
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Lord Utopia schreef:
Devilzown schreef:
Lord Utopia schreef:
Devilzown schreef:Lol.
61,32euro voor 60gig.
Komaan mannen doe eens serieus.

Ik wacht nog juist tot ik men meter niet meer kan resetten en dan zennek weg.
Resetten kun je, je moet wel een administratieve kost betalen van 25 EUR ^^

Gelieve weg te gaan nu ?


Van die 25 euro staat nochtans nog altijd niks in hun voorwaarden :-)
De laatste keer dat ik heb gereset toch niet.
Kijk nog eens goed:

Kijk maar ^^


Hmm stond er nog niet laatste keer ik het deed (ook al ff geleden hoor :-) )

Maar het maakt toch niet meer uit.
bedankt, uw order werd aanvaard met code groen!

u zal binnen enkele minuten het contract via email ontvangen. gelieve zo snel mogelijk een ondertekend exemplaar van het contract via fax of post aan ons terug te zenden. we hebben ook een proforma factuur verzonden aan het emailadres dat u opgaf. gelieve de gestructureerde mededeling exact over te nemen, zoals aangegeven in deze email.
op het moment dat we het ondertekende contract en de betaling voor uw proforma factuur mogen ontvangen zullen we uw adsl-verbinding zo snel mogelijk activeren!
logion
Plus Member
Plus Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 27 nov 2007, 18:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Naar mijn ervaring is het verschil tussen een erg snelle connectie(UGent netwerk, toch 100mbit denk ik) en een ADSL lijn(4mbit) merkbaar bij het surfen.
Of dit ook opgaat voor 20mbit <-> 4mbit kan ik niet zeggen maar het lijkt mij niet onwaarschijnlijk.
emptor
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2008, 14:10

Turbonet kost nog altijd meer dan 60 euro/maand voor 60 GB terwijl je bij Scarlet bv. momenteel 60 GB krijgt voor een goeie 25 euro/maand, meer details in de tabel onderaan deze page: http://www.scarlet.be/nl/. Voor een paar euros extra krijg je 100GB bij de Scarlet One (én een VODSL telefoonlijn).”
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

logion schreef:Naar mijn ervaring is het verschil tussen een erg snelle connectie(UGent netwerk, toch 100mbit denk ik) en een ADSL lijn(4mbit) merkbaar bij het surfen.
Of dit ook opgaat voor 20mbit <-> 4mbit kan ik niet zeggen maar het lijkt mij niet onwaarschijnlijk.


Ik werk(te) thuis met telenet 20mbit, op werk via 2Mbit sdsl of 4Mbit adsl lijn.
Met surfen merk ik het verschil nauwelijks, of ik moet er echt op letten.
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

deej schreef:
Rogue schreef:Deej ik hoop wel dat je er bij hebt gezegd dat hij 4 keer zo traag gaat surfen & downloaden.


Waar haal jij 4 keer? CityConnect - Mechelen - 1 juli. Ring a bell?


Inderdaad slecht gelezen van me ;)

In ieder geval: ik denk dat het gewoon van je surfgedrag afhangt of je het verschil merkt of niet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Rogue schreef:In ieder geval: ik denk dat het gewoon van je surfgedrag afhangt of je het verschil merkt of niet.


Vooral van de snelheid van de DNS servers eigenlijk.
Peterken
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 26 nov 2004, 15:18
Locatie: Genk

Het komt hier meermaals voor dat isp's met mekaar vergeleken worden op basis van volume; is dat dan echt het enige wat de meesten onder jullie belangrijk vinden...

Ik had ook graag minder betaald voor meer volume dan mijn BGC GO abo en ben al een tijdje de alternatieven aan het vergelijken.
Als ik dan zie dat in de fora van die alternatievelingen in kortere tijd heel wat meer topics staan en zo op het eerste gezicht ook nog meer problemen per pagina/50 threads, is mijn twijfel toch niet zo ongezond.
Hoezeer ook ik veel liever zou zien dat er echt meer vergelijkbare producten (qua prijs/volume/snelheid/beschikbaarheid & service) zouden zijn zoals in de ons omringende landen, toch kunnen we niet echt zeggen dat er dat is.
Ja, ik weet dat er hier happy surfers (snelle service, weinig uitval) bij die alternatieve isp's; het is maar de vraag hoe die verhoudingen liggen tov de duopolisten.

Het is nogal simplistisch om te zeggen dat wie bij de duopolisten blijft ofwel dom is ofwel teveel geld heeft enz.
Vergelijk geen appelen met peren door steeds te roepen dat ergens zoveel keer meer volume voor minder geld te krijgen is.

20GB ipv 12 is idd niet zoveel; het is al iets - een zoethoudertje voor de ene, schande voor de andere.
De kwestie is ook of de nieuwe spelers op de markt veel meer klanten kunnen bedienen.

Wat die snelheid betreft: ze hebben mij verleden jaar tgv een probleem kort van 4,6 naar 2,2 geswitched en ik kan u verzekeren dat dat merkbaar is tijdens het browsen.
"He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a question remains a fool forever"
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

deej schreef:
Rogue schreef:In ieder geval: ik denk dat het gewoon van je surfgedrag afhangt of je het verschil merkt of niet.


Vooral van de snelheid van de DNS servers eigenlijk.


Dat is een terechte opmerking maar ik heb het dan niet over de response snelheid van een site maar over de laadtijd hiervan :)
Afbeelding
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

deej schreef:
Rogue schreef:In ieder geval: ik denk dat het gewoon van je surfgedrag afhangt of je het verschil merkt of niet.


Vooral van de snelheid van de DNS servers eigenlijk.

'k Ga ook eens mijn bijdrage leveren se. Eigenlijk zijn de meeste webpagina's maar een paar 100kbyte groot (images inbegrepen). Dus voor gewoon surfverkeer ben je beter met snelle responstijden, snelle DNS servers, goeie routering, ... Daarbij komt het feit dat de meeste browsers multithreaded de pagina gaan downloaden (4-5 threads). Reken daarbij nog eens de tijd dat je browser nodig heeft om de pagina te renderen en je zal gauw merken dat de verschillen nihil zijn. Als je ook nog eens rekening houdt dat telenet er een transparant proxy heeft tussen staan die ook niet van de snelste is loopt de vergelijking als helemaal scheef.

Wat niet wegneemt dat als je wat grotere pagina's gaat openen zoals youtube, google's picasa, deviantart, PDF files, ... je wel plezier kunt beleven aan een snellere verbinding. Maar om de uiteindelijke test te doen moet je eens een network monitoring tooltje draaien terwijl je aan het surfen bent a la DUmeter ofzo. Je zal zien dat je eigenlijk nooit veel meer dan 512kbit/s nodig hebt.

Dus we hebben allemaal wel ergens gelijk ;-)
Afbeelding
xr2i
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 17 okt 2003, 15:39
Bedankt: 1 keer

Ik ben vooral van mening dat ze de small-band moeten upgraden naar 1Mbits/s. Dit zou er voor zorgen dat je ondanks de smallband , nog steeds degelijk kan surfen.

Andere belangrijke factor zal natuurllijk ook de prijs van extra volume zijn. Ik hoop dat dit onder de 0.50 euro per Gb gaat.
Dan hoef je je ook niet te druk te maken moest je je maandvolume overschrijden. 1euro voor 5Gb extra is een hedendaagse prijs.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Rogue schreef:
deej schreef:Vooral van de snelheid van de DNS servers eigenlijk.


Dat is een terechte opmerking maar ik heb het dan niet over de response snelheid van een site maar over de laadtijd hiervan :)


Sorry dat heeft niets met een DNS server te maken.
Het enige wat een DNS server doet is de omzetting van URL -> IP en omgekeerd.
Echter, dit hoeft die server maar 1 maal te doen tenzij de TTL (Time To Live) tijd is verstreken, pas dan gaat je browser opnieuw vragen wat het adres nu juist weer is.
unexpected
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 12 mar 2008, 13:37
Contacteer:

voor mij is het too little too late... draai al 2 maand op Dommel en heel tevreden! Tot nu had ik ook Telenet (overgangsfase) en deze maand wordt het opgezegd. Weg me die afzetters.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

BasMSI schreef:Sorry dat heeft niets met een DNS server te maken.
Het enige wat een DNS server doet is de omzetting van URL -> IP en omgekeerd.
Echter, dit hoeft die server maar 1 maal te doen tenzij de TTL (Time To Live) tijd is verstreken, pas dan gaat je browser opnieuw vragen wat het adres nu juist weer is.


Leg dat nu eens correct uit want dit slaat op niet veel. Volgens jouw uitleg staat er dus een DNS server op je pc?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Peterken schreef:Het komt hier meermaals voor dat isp's met mekaar vergeleken worden op basis van volume; is dat dan echt het enige wat de meesten onder jullie belangrijk vinden...


Het is niet het enige... maar hoe mooi een auto ook wel is, als je er niet echt ver (en da's subjectief natuurlijk) mee geraakt dan ben je er ook weinig mee. Bij snelheid kom je er altijd wel, zij het wat trager. De Userbase.be bezoekers zijn meestal ook niet het type dat alléén wat mailtjes leest (al kom ik meestal ook wel toe met m'n 12 GB - wat het extra frustrerend maakt als ik eens NIET toekom).

Peterken schreef:Als ik dan zie dat in de fora van die alternatievelingen in kortere tijd heel wat meer topics staan en zo op het eerste gezicht ook nog meer problemen per pagina/50 threads, is mijn twijfel toch niet zo ongezond.


De vraag is natuurlijk met wat je dit vergelijkt... ik kan me inbeelden dat er op Userbase.be heel wat meer Dommel klanten zitten dan BGC klanten zodat dit mogelijks een vertekend beeld geeft.

Verder is het zo dat Dommel de eerste in Belgie is met een ADSL2+ aanbod op grotere schaal en hier inderdaad een aantal problemen zijn (geweest), waaronder ook puur de opleveringstermijn.

Mensen die op dergelijk nieuw aanbod springen lopen trouwens altijd meer kans op problemen. Als je puur naar Dommel kijkt ivm. ADSL problemen dan zie ik daar ook maar zelden iets over staan (tenzij een trage newsserver die je bij BGC zelfs helemaal niet hebt, tja dan kan er ook geen probleem mee zijn).

Peterken schreef:Ja, ik weet dat er hier happy surfers (snelle service, weinig uitval) bij die alternatieve isp's; het is maar de vraag hoe die verhoudingen liggen tov de duopolisten.


Van de mensen die ik ondertussen ADSL (niet bij BGC) heb aangeraden heb ik tot op heden geen klachten gehad... maar dat is ook verre van representatief.

Peterken schreef:Het is nogal simplistisch om te zeggen dat wie bij de duopolisten blijft ofwel dom is ofwel teveel geld heeft enz.


In veel gevallen komt het daar nochtans op neer... hoe noem je trouwens de mensen die klant zijn bij één van de grootbanken in Belgie ? Wat mij betreft zijn die ook dom, of hebben ook teveel geld.
tekuro
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 jul 2007, 20:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Dit is een verhoging met +-70% Dus je kan gerust stellen dat er iets niet in orde was met hen download limieten.

Helaas voor Telenet ben ik zo'n 3 maanden geleden overgestapt naar dommel. je merkt daar niets van dat da trager zou zijn. Wat de meest hier blijkbaar niet beseffen is dat je zogenaamde hooge snelheid alleen hebt tussen u thuis en Telenet. Maar als je een webpagina aan de andere kant van de wereld leest speelt dat geen rol.

Wat wel een rol speelt is als je bij telenet tegen je de telemeter limiet aanloopt. Dan gaat Dommel ineens stukken sneller !!! :-D
Laatst gewijzigd door tekuro op 22 mei 2008, 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

deej schreef:Volgens jouw uitleg staat er dus een DNS server op je pc?


Inderdaad... Windows cached al je DNS requests. (kan je trouwens clearen met ipconfig /flushdns)
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Emptor,u moet er wel rekening mee houden dat Scarlet de snelheid van 20mbps alleen geeft op haar eigen netwerk,en dit is zeer beperkt.
Anders krijgt u gewoon nog de snelheid van 6mbps,alhoewel u messchien maar net naast de centrale zit.
fe3edy
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 mei 2006, 23:36

http://www.datanews.be/nl/news/90-14-18 ... abyte.html :
Michael Fries, de baas van de Liberty Global-groep waartoe Telenet behoort, kreeg de vraag maandag door een groep Belgische journalisten voor de voeten geworpen. Wat hij dacht van datalimieten? Mike Fries: "Het is allemaal zeer marktspecifiek. In Nederland, waar we 80 procent breedbandpenetratie hebben en 6 tot 7 providers, zullen we het direct (knipt met de vingers) voelen in onze maandelijkse verkoopsresultaten als we iets doen dat de consumenten niet leuk vinden. Het komt echt neer op de markt en op wat de consumenten u vertellen dat ze willen accepteren. Elke markt zal verschillend zijn."

Hij zegt dus eigenlijk (bijna letterlijk) dat er doordat er in NL voldoende concurrentie is, dat de klant meteen zal overstappen en dat in BE de klant geen alternatieven heeft...
Hier kunnen ze dus gewoon de klanten uitmelken want klanten hebben toch geen alternatief... Hoe schandalig is dit? Dat zulke mafia praktijken kunnen in hedendaagse West-Europa snap ik echt niet :cry:
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

fe3edy schreef:Hier kunnen ze dus gewoon de klanten uitmelken want klanten hebben toch geen alternatief... Hoe schandalig is dit? Dat zulke mafia praktijken kunnen in hedendaagse West-Europa snap ik echt niet :cry:

Ik weet niet vanaf welk punt men van passieve corruptie kan spreken (waarschijnlijk was het gewoon onkunde vanwege de ministers), maar onze internetprijzen/voorwaarden hebben al lang genoeg aangetoond dat de overheid de waarheid niet onder ogen wou zien. Zeer ten nadele van de consument.
Caey
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 dec 2006, 22:13

Snelheid Internet...

Mjah door toeval zit ik zowel bij adsl bij een alternatieve provider als bij Telenet.

Persoonlijk merk ik geen verschil tussen de 10Mbit of 4Mbit, zeker bij het surfen niet. Enkel wanneer je iets probeert te downloaden zie je dat bij het ene de teller op 330 staat en bij de ander op 720.
Als ik dat dan vergelijk met een werksituatie waarvan ik niet eens weet hoe snel de boel is, iets van een 3 tot 5MB/s dan begrijp je wel dat beide ... welja ... nogal traag zijn... Het maakt mij net zoals vele anderen niet uit hoe traag de verbinding is: je hebt drie soorten van snelheden volgens mij
1) downloads alla 2kB/s die een week duren
2) downloads waar je op moet wachten
3) downloads waar je niet moet op wachten

De consumentenproducten vallen in categorie 2: je moet zowiezo een lunch wachten.

Verder zijn de meeste populaire producten toch beperkt, YouTube bijvoorbeeld is gecapt op 150kB/s net zoals vele andere sites.
Sites lijden aan eenzelfde probleem, zoals gezegd is vooral de dns aanvraag en het aanvragen van de verschillende onderdelen van een website tijdrovend. Zeker nu de meeste websites (gelukkig) zijn afgestapt van die idiote Flash animaties en overgaan naar stijlvolle simpele interfaces.

Wat mij wel meer opvalt is zoals vorige week dat ik een 20-tal minuten heb moeten sukkelen om een simpel document van 2MB door te sturen naar een collega... waar zijn we mee bezig...

Service....

Wat betreft de service, bij Telenet al wat uitval gehad door defecte producten of verkeerde installaties. (overhitte adapters etc)
Bij Belgacom had ik geen probleem maar ze waren wel heel traag met het aansluiten van mijn adsl provider. Voor de rest vind ik persoonlijk dat de alternatieve provider mij nog niet lastiggevallen heeft in tegenstelling tot Belgacom die dus op de meest onmogelijke momenten hun klanten opbellen om ze een of ander product aan te smeren.

20GB...

Tjah in feite is het niet slecht en ik vermoed dat inderdaad de meeste gebruikers hier tevreden mee zullen zijn. Maar ik heb niet het gevoel dat ik nu mijn Telemeter mag weggooien. Ik vrees dat we nog wel een tijdje datameters in de gaten zullen moeten houden.
En dat is net de miserie met de duopolisten, je zit op uw datameter te kijken, je zit op je mailmeter te kijken, je zit op je webruimtemeter te kijken ... ik snap niet hoe mensen beweren dat dergelijke operators een degelijke service bieden. Ik moet zelfs opletten dat mijn mailbox niet leeg is!? Ik gebruik nu gmail gewoon omdat ik daar die miserie niet heb, de ironie is dat we aan een punt gekomen zijn waar gratis producten beter werken dan diegene waar we (zwaar) voor moeten betalen.

Telenet en Belgacom zijn goed voor de John Doe's onder ons die sporadisch eens internet gebruiken om te mailen, te chatten, te surfen etc.
Iedereen echter die niet raar opkijkt van de termen 'online backup','synchronisatie' of 'foto's online naar mijn fotograag sturen' valt in het diepe communicatiedal (aka vergeetput) tussen de consumentenberg en de industrieberg.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Inderdaad, niet moeten kijken op je verbruiksmeter is voor mij één van de grootste service die je kan krijgen bij het surfen.
12 gb of zelfs 20 Gb is verschrikkelijk weining, kom je zonder moeite aan.

Ik ben één van de gelukkigen met adsl 20 mbit, (kom van 4 mbit) en ik merkte het verschil toch zeer duidelijk, zelfs op een site zoals deze.

Waarbij ik wel moet nuanceren dat het met 4mbit nooit TRAAG was, je zag dan de webpagina bliksemsnel opgebouwd worden.
Nu met 20 mbit zie je die opbouw niet meer, aanklikken baf en het staat er.

Dus visueel lijkt het surfen wel wat sneller te gaan, maar in praktijk is dat niet het geval.

Het downloaden van bvb. SPI vista daarentegen ... da's natuurlijk dag en nacht verschil
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

r2504 schreef:
Peterken schreef:Het is nogal simplistisch om te zeggen dat wie bij de duopolisten blijft ofwel dom is ofwel teveel geld heeft enz.


In veel gevallen komt het daar nochtans op neer... hoe noem je trouwens de mensen die klant zijn bij één van de grootbanken in Belgie ? Wat mij betreft zijn die ook dom, of hebben ook teveel geld.


Ik ben klant bij Belgacom, Telenet en KBC dus moet ik wel verschrikkelijk dom zijn of verschrikkelijk veel geld hebben. :help:

Insane people are always sure that they are fine. It is only the sane people who are willing to admit that they are crazy.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Sorry ik houd het op verschrikkelijk dom!

Begacom telefonie -> Disco + Betamax
Telenet -> Dommel of Evonet voor Internet
KBC -> Argenta

totaal verschil per jaar -> 500 euri....dom. JA! :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”