Bellens: "Onze klanten willen 42 euro per maand betalen
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Waarom? Er is zodanig veel info dat je gewoonweg niet alles kan weten. Als jij een fles wijn koopt in de Delhaize voor 25 euro en je weet niet dat er een even lekkere bestaat voor 15 euro, ben je dan ook dom?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken
![Afbeelding](https://userbase.be/forum/images/icons/karmabar_thanks_red.gif)
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Het gaat erom dat die mensen die er wél van op de hoogte zijn, dat die dom zijn.Goztow schreef:Waarom? Er is zodanig veel info dat je gewoonweg niet alles kan weten. Als jij een fles wijn koopt in de Delhaize voor 25 euro en je weet niet dat er een even lekkere bestaat voor 15 euro, ben je dan ook dom?
- Gent32m
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
Hoi,
Is dit niet een beetje zoals bij een 'bank'
Er zijn veel belgen, die met hun spaarcentjes maar bij de grootbanken (fortis, kbc, ing, etc) blijven zitten. Grootbanken die maar 2% rente op hun spaarboekjes geven. Terwijl je bij Rabo bank bv (vanaf de eerste dag, zonder kosten) 4% op je kapitaal kan krijgen. Dat is het dubbele van bij de grootbanken.
En als je over een klein beetje geld beschikt, kan dit je jaarlijks al een klein fortuin schelen. Gerust een extra veertiende maand loon ofzo
Waarmee je zeker je duurder Belgacom abonnement kan afbetalen. En er nog een stuiver aan overhouden.
Maar waarom veranderen al die belgen niet ? Waarom blijven die bij hun grootbank (of belgacom, telenet provider zitten).
Ik denk voor een stuk gemakzucht (luiheid). En onwetendheid. Men is er niet mee bezig. Om dat allemaal te zitten uitpluizen. Men heeft andere dingen aan zijn hoofd. En ligt er niet wakker van. Echt zich op de markt heeft men niet, want dan moet je eerst die markt (de concurrentie) eens gaan bekijken.
Je hebt soorten mensen. Mensen die dit allemaal gaan zitten uitpluizen (en dat ergens ook leuk vinden). En mensen die eerder een pintje gaan drinken op een terras (zonder daar echt zich zorgen over te moeten maken).
Niet iedereen leeft even prijsbewust. De één is al blij als hij kan surfen. De ander pas blij, als hij dit aan de laagste prijs en/of met de beste mogelijkheden (features) kan doen.
Ik zelf heb ook jarenlang gesurfd bij Tele2. En daar veel te veel voor betaald. Voor wat het waard was. Maar op dat moment was ik daar gewoon niet mee bezig (of me bewust genoeg van). Ik had andere hobbies, bezigheden. En stond er gewoon niet bijstil. Bij die markt, dat internet..
Ik denk dat veel mensen (zoals ik ook had) hier gewoon niet bij stil staan.
Hoeveel mensen lezen er bv deze nieuwsgroepen ? Is ook maar een klein aandeel (van de bevolking).
Is dit niet een beetje zoals bij een 'bank'
Er zijn veel belgen, die met hun spaarcentjes maar bij de grootbanken (fortis, kbc, ing, etc) blijven zitten. Grootbanken die maar 2% rente op hun spaarboekjes geven. Terwijl je bij Rabo bank bv (vanaf de eerste dag, zonder kosten) 4% op je kapitaal kan krijgen. Dat is het dubbele van bij de grootbanken.
En als je over een klein beetje geld beschikt, kan dit je jaarlijks al een klein fortuin schelen. Gerust een extra veertiende maand loon ofzo
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Waarmee je zeker je duurder Belgacom abonnement kan afbetalen. En er nog een stuiver aan overhouden.
Maar waarom veranderen al die belgen niet ? Waarom blijven die bij hun grootbank (of belgacom, telenet provider zitten).
Ik denk voor een stuk gemakzucht (luiheid). En onwetendheid. Men is er niet mee bezig. Om dat allemaal te zitten uitpluizen. Men heeft andere dingen aan zijn hoofd. En ligt er niet wakker van. Echt zich op de markt heeft men niet, want dan moet je eerst die markt (de concurrentie) eens gaan bekijken.
Je hebt soorten mensen. Mensen die dit allemaal gaan zitten uitpluizen (en dat ergens ook leuk vinden). En mensen die eerder een pintje gaan drinken op een terras (zonder daar echt zich zorgen over te moeten maken).
Niet iedereen leeft even prijsbewust. De één is al blij als hij kan surfen. De ander pas blij, als hij dit aan de laagste prijs en/of met de beste mogelijkheden (features) kan doen.
Ik zelf heb ook jarenlang gesurfd bij Tele2. En daar veel te veel voor betaald. Voor wat het waard was. Maar op dat moment was ik daar gewoon niet mee bezig (of me bewust genoeg van). Ik had andere hobbies, bezigheden. En stond er gewoon niet bijstil. Bij die markt, dat internet..
Ik denk dat veel mensen (zoals ik ook had) hier gewoon niet bij stil staan.
Hoeveel mensen lezen er bv deze nieuwsgroepen ? Is ook maar een klein aandeel (van de bevolking).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
Het is niet alleen dat. De onzekerheid van mensen.
Gaan ze kijken op EDPnet, zien ze daar routers staan tot 180€, kosten die ze denkten te moeten maken. Het kan goedkoper, dat weten wij als toch iets techneuten, maar zij niet.
Als ze dan gaan rekenen, vinden ze overstappen te duur. Ze hebben zich al 1maal laten vangen aan een smalband light abbonement, nog een fout erbij willen ze niet meer meemaken.
En dan hebben ze ook nog eens Belgacom EN edpnet nodig, voor enkel internet in huis te krijgen... wat een soep.
Gaan ze kijken op EDPnet, zien ze daar routers staan tot 180€, kosten die ze denkten te moeten maken. Het kan goedkoper, dat weten wij als toch iets techneuten, maar zij niet.
Als ze dan gaan rekenen, vinden ze overstappen te duur. Ze hebben zich al 1maal laten vangen aan een smalband light abbonement, nog een fout erbij willen ze niet meer meemaken.
En dan hebben ze ook nog eens Belgacom EN edpnet nodig, voor enkel internet in huis te krijgen... wat een soep.
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
En dat geloof je toch zelf niet ( ben jij mss mr bellensRafken schreef:kijk, overstappen doet men niet gauw omdat men liever bij een vertrouwde partner blijft zoals telenet en belgacom en daar wil de belg gerust meer voor betalen. .
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Dat ze niet overstappen is simpel , ten eerste weet bijna niemand van het bestaan vande meeste alternatieve isp's af isp's wegens geen reclame . En ten Tweede zoals terecht vermeld in het artikel is overstappen een enorme klus , het kan perfect op 1 dag van een adsl naar de andere adsl operator.
Toen wij van bgc naar tn gingen hebben we zo ook nog maanden facturen ontvangen , terwijl onze telefoon al lang afgesloten was .
-
- Elite Poster
Laat aub de vergelijking met andere producten achterwege , het gaat over internet , over bits en niet over benzine ,appelen of peren .hollebollegijs schreef:goede opmerking !rowan schreef:Maar waarom verwacht iedereen van zijn isp dat het een liefdadigheidsinstelling is die zomaar extra's geeft?
De kosten en investeringen van de isp's stijgen toch ook?
Ik bedoel van je electriciteitsleverancier krijgt je toch ook geen extra stroom en toch gaat deze prijs ook omhoog.
Als je een woning huurt stijgt de huurprijs toch ook mee met de index zonder dat je woning wordt uitgebreid.
Dat de kosten stijgen enz wil ik gerust geloven en dat is ook zo . Maar is belgie op europees gebied dan een uitzondering ? . Voor de isp's in het buitanland geld dit evenzeer , en die maken ook winst , en kunnen ook investeren en dan ook nog limietloos aanbieden .
Alles is goed om Belgacom toch maar gelijk te geven in hunne werkpolitiek (leegzuig ?)hollebollegijs schreef:goede opmerking !rowan schreef:Maar waarom verwacht iedereen van zijn isp dat het een liefdadigheidsinstelling is die zomaar extra's geeft?
De kosten en investeringen van de isp's stijgen toch ook?
Ik bedoel van je electriciteitsleverancier krijgt je toch ook geen extra stroom en toch gaat deze prijs ook omhoog.
Als je een woning huurt stijgt de huurprijs toch ook mee met de index zonder dat je woning wordt uitgebreid.
Jammer dat de vergelijking totaal fout is.
Je verweer wordt steeds zieliger.
Waarom kun je niet eens toegeven dat jouw werkgever echt wel teveel vraagt voor wat ze geeft en dat het in het buitenland beter is geregeld, je zult je werk niet verliezen als je wat kritiek geeft, maar jij lijkt in alles wat belgacom doet hun te volgen en gelijk te geven.
Dit is dan ook foutieve informatie, deze extra mailboxen zijn alleen beschikbaar voor klanten met een ADSL abbo bij BGC. En €50/jaar voor een mailbox is DUUR, veel te duur. Maar goed, dat BGC duur is dat valt niet te ontkennen.strife schreef:. Ik geloof dat belgacom/skynet een emailbox aanbied voor € 50 per jaar. Maar bij de meeste mensen is dit onbekend.
Uiteindelijk zijn die argumenten à la 'ik wil mijn mailbox behouden' drogredenen, het komt er gewoon op neer dat de meeste mensen inderdaad te lui zijn om te veranderen.
Overschakelen van BGC naar dommel zou hier een prijsverschil van +-€500/jaar geven(naar dommel Homeconnect,email adres wordt behouden dmv. 2e disco tel lijn & BGC ADSL Time) maar mijn vader is gewoon te lui om te veranderen. Hoewel het prijs verschil frappant is. Indien het emailadres achterwege wordt gelaten komt dit zelfs neer op een €600/jaar.
Feit is ook dat Belgacom wel degelijk zeer goeie support heeft en dat dit voor sommige mensen de meerprijs rechtvaardigt. Plus BGC heeft een grote naambekendheid.
Dat BGC een privé bedrijf is wil ik ook even aankaarten, vadertje staat bezit nog altijd voor zo'n 50%(?) de aandelen van BGC. Zij profiteren dus lekker mee van de winst van Belgacom, slimme investering van hun natuurlijk zoveel jaar geleden in de (toenmalige) RTT.
Ik vind het vreemd dat de EU klaagt dat breedband te duur is in België, terwijl ze eigenlijk al eens kunnen beginnen met deze scheefgetrokken situatie recht te zetten. Of zouden ze daar ook een graantje meepikken mss?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Als je voor 1.25 euro per maand een volledig hosting inclusief eigen mailserver kan hebben dan is "DUUR" nog zwak uitgedrukt.logion schreef:En €50/jaar voor een mailbox is DUUR, veel te duur.
Stel je vader voor dat je alles zelf zal regelen en hem 10 euro per maand geeft... de rest steek je in je eigen zaklogion schreef:Overschakelen van BGC naar dommel zou hier een prijsverschil van +-€500/jaar geven(naar dommel Homeconnect,email adres wordt behouden dmv. 2e disco tel lijn & BGC ADSL Time) maar mijn vader is gewoon te lui om te veranderen.
Geloof ik niets van... stel dat BGC een formule zou hebben met minimale support en eentje met goede support waar je die 500 euro extra (of zelfs maar 200 euro) voor zou moeten betalen... hoeveel denk je dan dat die "optie" zouden nemen ?logion schreef:Feit is ook dat Belgacom wel degelijk zeer goeie support heeft en dat dit voor sommige mensen de meerprijs rechtvaardigt. Plus BGC heeft een grote naambekendheid.
vind je dat niet wat veel voor een emailadres? Daar kan je al een kleine website mee houden.strife schreef: Waarom willen nog te veel mensen niet overstappen naar een alternatieve ISP ?
- Het antwoord dat ik het meest tegen kom is; Ik heb een email adres op het skynet.be domein
Ik geloof dat belgacom/skynet een emailbox aanbied voor € 50 per jaar. Maar bij de meeste mensen is dit onbekend.
Belgacom steunt gewoon op de loyaliteit van zijn klanten, het zijn maar dingen zoals Telenet met zijn 30GB voor wie klaagde die mensen ertoe aanzet om te verranderen.
Verder hebben de kleine operatoren geen budget genoeg voor extensieve reclame. Kijk naar belgacom die gewoon agressieve callcenters inzet, zijn personeel laat reclame maken tijdens werkuren, standjes installeert in supermarkten, miljoenen euro's investeert in nationale campagnes als: 'soms blijf je beter waar je bent' en 'soms krijg je meer dan je verwacht' en bovendien ervaren mensen opkoopt van concurrenten.
De strijd wordt gewoon gestreden met ongelijke wapens, en dan is plotseling iedereen verbaasd dat Belgacom en Telenet de strijd met groots gemak winnen.
Kijk naar hoe Belgacom keer op keer het BIPT gewoon belachelijk maakt en voor schut zet. Je moet maar klagen en al smalend verwijzen ze u door naar het BIPT.
Ik vraag mij eigenlijk af hoe ze gaan reageren eens de politiek stabiliseert en de politici zich gaan bijten op deze materie. Want Vincent is niet meteen van plan om van zich af te laten bijten.
-
- Elite Poster
Daar vrees ik dan toch het ergste voor , vanvelthoven had er ook de mond van vol en die heeft ook tijd genoeg gehad om er iets aan te doen .Caey schreef:
Ik vraag mij eigenlijk af hoe ze gaan reageren eens de politiek stabiliseert en de politici zich gaan bijten op deze materie. Want Vincent is niet meteen van plan om van zich af te laten bijten.
Het zou me niet verwondere dat er heel wat politici van verschillende partijen hun postjes hebben bij BGC en TN . Die zullen er wel over waken dat alles blijft zoals het is en de geldbeugel rijkelijk gevuld zal blijven .
Bellens is voorgesteld door de franstalige PS, de vlamingen mogen de NMBS topman benoemen en dus de Walen de Belgacom topman.dopke schreef:Daar vrees ik dan toch het ergste voor , vanvelthoven had er ook de mond van vol en die heeft ook tijd genoeg gehad om er iets aan te doen .Caey schreef:
Het zou me niet verwondere dat er heel wat politici van verschillende partijen hun postjes hebben bij BGC en TN . Die zullen er wel over waken dat alles blijft zoals het is en de geldbeugel rijkelijk gevuld zal blijven .
Nuja jarenlang hebben zowel spa en ps belgacom beschermd, en de spa omdat ze een belangrijke inkomstenbron zijn en ook een soort van vorm van vermogenbelasting (bonja ik ga er niet over discussieren, als u vindt van niet dan is dat ook zo).
Dusja met de hele vlamingen/walen tegenstelling worden alle registers opengezet. Ik denk wel dat er iets te forceren valt maar het zal een politieke beslissing blijven. Uiteraard is het zo dat de politiek rond het internet perfect past in het koopkracht verhaaltje, Belgacom is duur zeker gezien de museuminfrastructuur die ze bieden.
En face-it, alternatieve providers wordt het moeilijk gemaakt door Belgacom. Toen wij ons internet hebben laten overschakelen was dat ook met een grote vertraging. Ahja want enkel belgacom klanten verdienen belgacom service (ze betalen er dan ook voor).
Dat vind ik nu eens - met alle respect - de belachelijkste vergelijking dat ik ooit heb moeten lezen. En ik heb al veel belachelijke zaken op het internet gelezen. Dus volgens u moeten we innovatieve diensten gaan negeren omdat het (en dat is bullshit als je ziet wat de kleintjes met veel minder middelen kunnen aanbieden) te veel zou "kosten" aan Belgacom.rowan schreef:Maar waarom ben je als gebruiker wel bereid om op je electriciteitsgebruik te besparen en te wijzigen en je downloadgedrag niet?Electriciteit (en energie in het algemeen) wordt ook alsmaar duurder, terwijl alles wat ICT is alsmaar goedkoper wordt. 1GB kostte 10 jaar geleden enorm veel geld, 1GB nu is om mee te lachen.
Voor electriciteit maakt men alle toestellen zo zuinig mogelijk , terwijl voor internet videobestanden ed. niet groot genoeg kunnen zijn, en je ISP er mag voor opdraaien.
Weet je wanneer ik Belgacom/Telenet op dezelfde manier zal benaderen als hoe ik eenieder ander bedrijf benader ? Wanneer die twee eens normaal gaan doen en volgens dezelfde wetten en regels opereren als die andere bedrijven.
Dat wil zeggen geen monopolies waar ze hun macht kunnen misbruiken, geen "eigen" interpretatie van wetten (koppelverkoop) en dat omdat politieke benoemingen in die bedrijven rijkelijk worden verdeelt, geen participatie van overheden die zo geen baat hebben bij meer "concurrentie" en geen dubbele rol van "rechter & beul" dus het opsplitsen naar dienstverlener en netbeheerder.
En trouwens komaan hoeveel instanties maken dezelfde denkoefeningen of bemerkingen ? Denk je dat het allemaal echt te maken heeft met wat hersenloos "Belgacom bashen" ?
Al gehoord van het feit "vernieuwing"? Beide zijn 2 doodnormale veranderingen in onze tijd. De schaarste van energiebronnen neemt toe, dus stijgen de prijzen en gaan de mensen automatisch proberen te besparen.rowan schreef:Maar waarom ben je als gebruiker wel bereid om op je electriciteitsgebruik te besparen en te wijzigen en je downloadgedrag niet?
Voor electriciteit maakt men alle toestellen zo zuinig mogelijk , terwijl voor internet videobestanden ed. niet groot genoeg kunnen zijn, en je ISP er mag voor opdraaien.
Daarnaast wordt de technologie op vlak van video en multimedia steeds geavanceerder, wat resulteert in hogere kwaliteit en nieuwe implementaties waar men vroeger maar van kon dromen. Direct gevolg daarvan is dus grotere bestanden. En zo zijn er nog voorbeelden. Games worden steeds groter door de grotere vrijheid en details, Operating systems worden steeds groter door de massas extra features, En zo kunnen we nog doorgaan. En tegelijkertijd evolueren de ISP's mee. Hun materiaal wordt sneller, beter, efficiënter en noem maar op.
Dat je je mening probeert te verdedigen, goed en wel. Maar maak er aub iets degelijk van. Veel plezier dus met uw steenkool huisverwarming, C64 pc en zwart-wit tv.
Ivm overstappen:
Feit is dat veel mensen ofwel van niet beter weten, ofwel gewoon de moeite niet willen doen. En zo zijn de belgen in alles. huisvesting, bank, ISP, energiemaatschappij, winkelen, ... . We zijn vastgegroeid aan 1 bepaalde bedrijf/onderneming voor een bepaalde behoefte.
Ik moet wel zeggen, mijn oma heeft nu ook sinds een jaartje BGC lite abbo, en zelfs zij is komen vragen of er geen betere alternatieven zijn omdat ze het toch nog steeds veel vond.
Er is maar 1 oplossing om de situatie te doen keren, en dat is reclame. als de kleinere ISP's zoals edpNet en dommel nu eens reclame zouden maken op tv, radio en straat, dan zouden de mensen beseffen dat er echt meer is dan telenet en belgacom. Automatisch gaan ze dan vergelijken en zien dat het daar zeker qua prijs/performance stukken beter is.
Edit: quote
Laatst gewijzigd door SantaSCSI 11 mei 2008, 13:04, in totaal 1 gewijzigd.
inderdaad:SantaSCSI schreef:Maar waarom ben je als gebruiker wel bereid om op je electriciteitsgebruik te besparen en te wijzigen en je downloadgedrag niet?
downloaden zorgt voor meer elektrosmog en van die gevaarlijke elektromagnetische straling die kankers en andere lichamelijke ongemakken veroorzaken
er is waarschijnelijk wel in een of ander mensenrechtenschendend land een verband ontdekt tussen een groot dataverbruik en en 'publieke weerspannigheid'
Dankzij het kleiner datavolume wordt er jaarlijks één boom bespaard, dit wordt omgezet in Bellens zijn porche die dankzij de nieuwe 'ecosystems' milieuvriendelijker is
Data is ook zo ongeloofelijk duur, het is een uitermate schaars goed waarmee we zuinig moeten omspringen als we willen dat er in de toekomst nog downloadlimiet overblijft voor onze kinderen.
Uiteraard gebruiken datasystemen geen intelligente systemen als ofdm zodat we antieke bekabeling kunnen blijven gebruiken voor datatransfer.
Videobestanden worden express groot gemaakt, er wordt zeker geen compressie op toegepast omdat dit zou vereisen dat we om de 5 jaar een nieuwe cpu zouden moeten kopen die 100 keer meer verbruikt dan de dataoverdracht zelf en waarvan ikzelf milieu-inpakt niet eens wil weten.
Komaan zeg, ik heb toch echt wel het gevoel dat sommige mensen vééél te vééééél koffie drinken.
! <- oh neen! weer 5uW verprutst, maar goed: omueenpleziertedoengaikinhetvervolgbesparenopspaties...zogoed?
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Het ergste is dat ze zichzelf in gans die theorie nog geloven ook... duidelijke aanwijzigingen van brainwashing als je het mij vraagt.SantaSCSI schreef:Dat je je mening probeert te verdedigen, goed en wel. Maar maak er aub iets degelijk van. Veel plezier dus met uw steenkool huisverwarming, C64 pc en zwart-wit tv.
Ik kom dus maandelijks wel zoiets tegen: http://www.straling.nl/r2504 schreef:Het ergste is dat ze zichzelf in gans die theorie nog geloven ook... duidelijke aanwijzigingen van brainwashing als je het mij vraagt.SantaSCSI schreef:Dat je je mening probeert te verdedigen, goed en wel. Maar maak er aub iets degelijk van. Veel plezier dus met uw steenkool huisverwarming, C64 pc en zwart-wit tv.
Nuja mensen zullen mensen blijven, zolang je jezelf maar goed voelt zeker?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 15 keer
Wat een gezever hier allemaal zeg. Mijn conclusie is sneller gemaakt. enkel vergelijken met het buitenland is al genoeg. En wat is dat met die zeververgelijking van energie en bandbreedte? Da's echt appelen en peren door mekaar vergelijken.
Energie raakt namelijk ooit wel eens op. Bandbreedte daarentegen valt alleen maar aan te kopen en zal nooit opraken. Als je wil vergelijken, doe dat dan ook met een onbeperkt beschikbaar product.
Energie raakt namelijk ooit wel eens op. Bandbreedte daarentegen valt alleen maar aan te kopen en zal nooit opraken. Als je wil vergelijken, doe dat dan ook met een onbeperkt beschikbaar product.
To download or not to download, that's the question.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Das niet waar, zonder investeringen raakt bandbreedte ook leeg.Fireblade schreef:Wat een gezever hier allemaal zeg. Mijn conclusie is sneller gemaakt. enkel vergelijken met het buitenland is al genoeg. En wat is dat met die zeververgelijking van energie en bandbreedte? Da's echt appelen en peren door mekaar vergelijken.
Zonder onderhoud zal de infrastructuur aftakelen en niet langer werken, maar leeg...
Bandbreedte is een schaars goed, gelukkig is het maar zo schaars als telecom bedrijven het willen maken.
Ons land zou niet onder de kabels bedolven moeten worden om iedereen een 100Mbit verbinding aan te bieden zonderoverselling.
Daar kunnen nog een heel aantal nullen achter voor dat we zouden merken dat ons landje naar de knoppen gaat door al die data overdracht.
Bandbreedte is een schaars goed, gelukkig is het maar zo schaars als telecom bedrijven het willen maken.
Ons land zou niet onder de kabels bedolven moeten worden om iedereen een 100Mbit verbinding aan te bieden zonderoverselling.
Daar kunnen nog een heel aantal nullen achter voor dat we zouden merken dat ons landje naar de knoppen gaat door al die data overdracht.
Ik vind dat Europa eens moet ingrijpen in Belgie, want de Belgische staat zal het wel zeker niet doen.
Kijk maar eens in Nederland, 20Mbit voor 20 euri en onbeperkt verkeer.
Belgacom loopt gewoon doelbewust de prijzen hoog te houden:
http://www.alice.nl/nl/residential/reso ... _easy.html
Kijk zelf maar.
Kijk maar eens in Nederland, 20Mbit voor 20 euri en onbeperkt verkeer.
Belgacom loopt gewoon doelbewust de prijzen hoog te houden:
http://www.alice.nl/nl/residential/reso ... _easy.html
Kijk zelf maar.
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
'k ben zeker als je mensen een rekening presenteert van 20 euro dat ze geen 42 euro betalen !? Dus of men dit echt wil, 'k denk het niet. 'k Vraag me af wat ze nu zouden doen als ik zeg ik wil maar 20 euro betalen, of het dan ok is .. ah ja als wij 42 zouden moeten betalen omdat ze denken dat wij dat willen, .. stel ik me hier toch vragen bij. "We kunnen goedkoper ze, maar de mensen willen dat niet begot, .. wat moeten die mensen nu doen met al dat geld, ze weten er geen blijf mee."
-
- Elite Poster
met alle begrip en respect, even een algemene opmerking die hier bij aansluit.Ofloo schreef:'k ben zeker als je mensen een rekening presenteert van 20 euro dat ze geen 42 euro betalen !? Dus of men dit echt wil, 'k denk het niet. 'k Vraag me af wat ze nu zouden doen als ik zeg ik wil maar 20 euro betalen, of het dan ok is .. ah ja als wij 42 zouden moeten betalen omdat ze denken dat wij dat willen, .. stel ik me hier toch vragen bij. "We kunnen goedkoper ze, maar de mensen willen dat niet begot, .. wat moeten die mensen nu doen met al dat geld, ze weten er geen blijf mee."
zolang klanten hun facturen blijven betalen, gaan we er vanuit dat ze tevreden zijn. want factuur betalen is akkoord gaan.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
-
- Plus Member
En niet betalen betekent een deurwaarder op uw dak... Ja, ge hebt veel keus ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Kijk het is inderdaad wettelijk bepaald betalen is akkoord gaan eens betaald niks meer te zeggen, mensen sluiten ook een contract af dus weet men op voorhand wat er komen gaat en men is dus akkoord, daar niet van en men kan nog altijd een alternatieve provider aanspreken, maar men doet precies of allé dat er een keuze gelaten wordt wat men wil betalen en dat vind ik er een beetje over het is eigenlijk reacties uitlokken, het is toch niet zo dat men in de winkel aan u vraagt zeg wat wil je nu eigenlijk betalen !?hollebollegijs schreef:met alle begrip en respect, even een algemene opmerking die hier bij aansluit.Ofloo schreef:'k ben zeker als je mensen een rekening presenteert van 20 euro dat ze geen 42 euro betalen !? Dus of men dit echt wil, 'k denk het niet. 'k Vraag me af wat ze nu zouden doen als ik zeg ik wil maar 20 euro betalen, of het dan ok is .. ah ja als wij 42 zouden moeten betalen omdat ze denken dat wij dat willen, .. stel ik me hier toch vragen bij. "We kunnen goedkoper ze, maar de mensen willen dat niet begot, .. wat moeten die mensen nu doen met al dat geld, ze weten er geen blijf mee."
zolang klanten hun facturen blijven betalen, gaan we er vanuit dat ze tevreden zijn. want factuur betalen is akkoord gaan.
Met alle respect, als ze hunne smoel gehouden hadden, was er hier ook niet over gereageerd, als ik klant zou geweest zijn bij BGC zou ik toch een beetje op mijn tenen getrapt zijn en mij toch bedrogen gevoeld hebben, .. erg tactvol zijn ze ook niet geweest.
Laatst gewijzigd door Ofloo 20 mei 2008, 21:48, in totaal 1 gewijzigd.
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Of ook uw internet verbinding wordt afgesloten!voodoodoll schreef:En niet betalen betekent een deurwaarder op uw dak... Ja, ge hebt veel keus
Laten we met zijn allen een belgacom shop binnen gaan en zeggen die factuur is veel te hoog ....
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/j2tb3T1K/Proximus-Logo-witnaam.jpg)
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/ncnRtKVX/BD-free-2017-banner.jpg)
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/j2tb3T1K/Proximus-Logo-witnaam.jpg)
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/ncnRtKVX/BD-free-2017-banner.jpg)
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
- Goztow
- userbase crew
-
Te Koop forum
Dus jij wil uiteraard dat je belastingen niet dalen want je blijft ze maar betalen!hollebollegijs schreef:met alle begrip en respect, even een algemene opmerking die hier bij aansluit.Ofloo schreef:'k ben zeker als je mensen een rekening presenteert van 20 euro dat ze geen 42 euro betalen !? Dus of men dit echt wil, 'k denk het niet. 'k Vraag me af wat ze nu zouden doen als ik zeg ik wil maar 20 euro betalen, of het dan ok is .. ah ja als wij 42 zouden moeten betalen omdat ze denken dat wij dat willen, .. stel ik me hier toch vragen bij. "We kunnen goedkoper ze, maar de mensen willen dat niet begot, .. wat moeten die mensen nu doen met al dat geld, ze weten er geen blijf mee."
te klikken
Het is nu toch al in verschillende Europese verslagen verschenen dat ons internet gewoon te duur is. Vandaag ook weeralhollebollegijs schreef: met alle begrip en respect, even een algemene opmerking die hier bij aansluit.
Uitspraken alsof de klant bereid is om zoveel geld te betalen komt vroeg of laat als een boomerang in het gezicht van het bedrijf."Problemen zijn er wel met de kostprijs van internet, gsm-verbindingen en telecommunicatie in het algemeen."
Bron: 13:42 - 15/05/2008
Copyright © De Tijd
De roep klinkt steeds luider naar goedkopere prijzen en FUP of geen data limieten. We zitten nu al in de middeleeuwen en als Belgacom die houding blijft aannemen zitten we straks in de pré-historie met dat oh zo innoverend bedrijf.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
is er een concurrent voor overheid die lagere belastingen aanbiedt?Goztow schreef:Dus jij wil uiteraard dat je belastingen niet dalen want je blijft ze maar betalen!hollebollegijs schreef:met alle begrip en respect, even een algemene opmerking die hier bij aansluit.Ofloo schreef:'k ben zeker als je mensen een rekening presenteert van 20 euro dat ze geen 42 euro betalen !? Dus of men dit echt wil, 'k denk het niet. 'k Vraag me af wat ze nu zouden doen als ik zeg ik wil maar 20 euro betalen, of het dan ok is .. ah ja als wij 42 zouden moeten betalen omdat ze denken dat wij dat willen, .. stel ik me hier toch vragen bij. "We kunnen goedkoper ze, maar de mensen willen dat niet begot, .. wat moeten die mensen nu doen met al dat geld, ze weten er geen blijf mee."
kijk de man heeft gelijk:moesten mensen niet bereid zijn zouden ze beginnen zoeken naar alternatieven.
En zeggen dat iedereen betaalt toch liever 20 euro ipv 42 is niet toepasbaar, zo kan je even goed zeggen iedereen heeft alles liever gratis
-
- Elite Poster
even tussen haakjes, het doet hier wel niets ter zake, maar ik heb nog nooit belastingen in mijn leven moeten betalen. Na elke jaaraangifte krijg ik altijd centjes terug.Goztow schreef:Dus jij wil uiteraard dat je belastingen niet dalen want je blijft ze maar betalen!hollebollegijs schreef:met alle begrip en respect, even een algemene opmerking die hier bij aansluit.Ofloo schreef:'k ben zeker als je mensen een rekening presenteert van 20 euro dat ze geen 42 euro betalen !? Dus of men dit echt wil, 'k denk het niet. 'k Vraag me af wat ze nu zouden doen als ik zeg ik wil maar 20 euro betalen, of het dan ok is .. ah ja als wij 42 zouden moeten betalen omdat ze denken dat wij dat willen, .. stel ik me hier toch vragen bij. "We kunnen goedkoper ze, maar de mensen willen dat niet begot, .. wat moeten die mensen nu doen met al dat geld, ze weten er geen blijf mee."
Alleen voor mijn auto (taksen) en woning (KI) betaal ik uiteraard belastingen.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Are you serious?hollebollegijs schreef:even tussen haakjes, het doet hier wel niets ter zake, maar ik heb nog nooit belastingen in mijn leven moeten betalen. Na elke jaaraangifte krijg ik altijd centjes terug.
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
't Is niet omdat ge jaarlijks geld terug krijgt, dat ge geen belastingen betaalt hé... Integendeel: zo'n actie is eigenlijk nogal nadelig voor uw portefeuille.
ooh. shiny.
- MacE501
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 10 keer
Met andere woorden: je hebt gedurende al die tijd een renteloze lening gegeven aan de Belgische staat, aangezien er teveel loon aan de bron werd afgehouden.hollebollegijs schreef:even tussen haakjes, het doet hier wel niets ter zake, maar ik heb nog nooit belastingen in mijn leven moeten betalen. Na elke jaaraangifte krijg ik altijd centjes terug.
Alleen voor mijn auto (taksen) en woning (KI) betaal ik uiteraard belastingen.
- MacE501
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 10 keer
Klanten die hun factuur niet meer betalen worden afgesloten, dáárom betalen ze... Niet akkoord gaan is: je contract opzeggen en op een ander gaan en daar (met plezier) véél minder betalen.hollebollegijs schreef:met alle begrip en respect, even een algemene opmerking die hier bij aansluit.
Dus een klant die betaalt is per definitie een tevreden klant? Nu wordt me héél veel duidelijk...
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
- Goztow
- userbase crew
-
Te Koop forum
Er zijn genoeg omliggende landen met lagere belastingdruk.LoSeR schreef:is er een concurrent voor overheid die lagere belastingen aanbiedt?Goztow schreef:Dus jij wil uiteraard dat je belastingen niet dalen want je blijft ze maar betalen!hollebollegijs schreef:met alle begrip en respect, even een algemene opmerking die hier bij aansluit.Ofloo schreef:'k ben zeker als je mensen een rekening presenteert van 20 euro dat ze geen 42 euro betalen !? Dus of men dit echt wil, 'k denk het niet. 'k Vraag me af wat ze nu zouden doen als ik zeg ik wil maar 20 euro betalen, of het dan ok is .. ah ja als wij 42 zouden moeten betalen omdat ze denken dat wij dat willen, .. stel ik me hier toch vragen bij. "We kunnen goedkoper ze, maar de mensen willen dat niet begot, .. wat moeten die mensen nu doen met al dat geld, ze weten er geen blijf mee."
te klikken
Blijkbaar groeit bij veel mensen het geld nog op hun rug, anders zouden ze zich er wel druk om maken.
Kijk alleen maar naar de regering, daar zitten constant dezelfde zakkenvullers maar ze blijven gestemd worden.
Zolang mensen zich dus nergens zorgen over moeten maken zal hier in België niets veranderen.
Nog aan Internet nog aan de idiote belastingdruk die we kennen.
Boodschappen doe ik bv allang in Nederland, koop je 3x meer producten voor hetzelfde geld.
Je kan er wel iets aan doen, maar het kost wat moeite![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kijk alleen maar naar de regering, daar zitten constant dezelfde zakkenvullers maar ze blijven gestemd worden.
Zolang mensen zich dus nergens zorgen over moeten maken zal hier in België niets veranderen.
Nog aan Internet nog aan de idiote belastingdruk die we kennen.
Boodschappen doe ik bv allang in Nederland, koop je 3x meer producten voor hetzelfde geld.
Je kan er wel iets aan doen, maar het kost wat moeite
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Het overgrote deel van de mensen kent spijtig genoeg niks anders dan Belgacom en Telenet, om de simpele reden dat deze 2 reuzen het budget hebben om gigantische reclamecampagnes te voeren op radio en TV.
De kleinere providers kunnen dit niet en blijven dus totaal onbekend bij het grote publiek.
DAT is de reden waarom mensen 42 euro blijven betalen, omdat ze simpelweg niet weten dat er goedkopere en betere alternatieven zijn.
De kleinere providers kunnen dit niet en blijven dus totaal onbekend bij het grote publiek.
DAT is de reden waarom mensen 42 euro blijven betalen, omdat ze simpelweg niet weten dat er goedkopere en betere alternatieven zijn.
Niet goed bezig, dan betaalt ge tijdens het jaar teveel belastingen. Centjes die al op uw spaarrekening hadden kunnen staan. 't is beter als ge geld moet betalen. Dat is dan geld dat ge ondertussen had kunnen beleggen of in de spaarpot steken aan ong. 3,70%.hollebollegijs schreef:even tussen haakjes, het doet hier wel niets ter zake, maar ik heb nog nooit belastingen in mijn leven moeten betalen. Na elke jaaraangifte krijg ik altijd centjes terug.
Please help, looking for a way to get rich and fast
- Goztow
- userbase crew
-
Te Koop forum
Tja, ik woon in Brussel and de Diezel staat nu aan 1,4 € per liter. Al wat ik zou uitsparen is op die manier alweer verlorenBasMSI schreef:Boodschappen doe ik bv allang in Nederland, koop je 3x meer producten voor hetzelfde geld.
Je kan er wel iets aan doen, maar het kost wat moeite
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
te klikken