Volume verhoging bij TN: ExpressNet is voortaan 42 GB

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Caey
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 dec 2006, 22:13

localhost schreef:Eventjes in een aparte post, voor de duidelijkheid:

"Bij deze nodig ik r2504 uit om zich kandidaat te stellen voor het voorzittersschap van Tik vzw."

De functie van voorzitter is nu toch vacant en er zijn nog altijd geen kandidaten. Zaterdag is het al Algemene Vergadering.
Mijn stem heeft r2504 in ieder geval.

Statutair kan r2504 nog niet onmiddelijk voorzitter worden (eerst moet hij in de AV komen), maar daar valt een mouw aan te passen. Er kan op korte termijn wel een bijzondere AV bijeen geroepen worden.


Eerst wordt de persoon in kwestie verwijten gemaakt (oa zdnet.be) en dan krijgt hij zéér vriendelijk het voorzitterschap van zowat de meest fenomenale succesvolle klantengerichte klantenvereniging van Vlaanderen.
Dit lijkt mij eerder chantage en persoonlijk denk ik dat tik wel iets vriendelijker mag zijn voor zijn leden.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

localhost schreef:Bij deze nodig ik r2504 uit om zich kandidaat te stellen voor het voorzittersschap van Tik vzw."


Ik heb zonet de ganse tekst van dit bericht gewist... hoe ik er ook over denk (en wat ik wou schrijven) maakt niet uit... het gaat hier niet over mij, en in tweede instantie ook niet over TIK... maar wel over een bedrijf uit Mechelen dat niet tevreden is dat zijn klanten voor boterhammen op de plank zorgen, maar er liefst ook nog kaviaar bij heeft.

Dat het daarvoor moet liegen en bedriegen met uitspraken als het was een "test", slechts "enkele" klanten hebben hiervan genoten, en we hebben het "nu" stopgezet slaat dan ook werkelijk alles. Ik en vele andere klanten vragen niet anders dan een eerlijk product voor een eerlijke prijs.

localhost schreef:Aan alle criticasters: je kan verschillen van mening over de aanpak, maar uiteindelijk willen we allemaal toch hetzelfde? Ik vind het zinloos dat we elkaar verwijten maken. De providers lachen ondertussen in hun vuistje.


We willen inderdaad allemaal hetzelfde, laat ons dus verstandig zijn en ons daar ook op concentreren... al geloof ik niet dat men bij Telenet vandaag in z'n vuistje lacht.

Trouwens bedankt voor je stem, maar nee dank U :wink:
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

R2504, geef je op voor TIK en ga daar eens met uw vuist op de tafel slaan.
Het kan in ieder geval al niet slechter gaan dan het nu gaat.


r2504 4 president :twisted:
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

localhost schreef:Eventjes in een aparte post, voor de duidelijkheid:

"Bij deze nodig ik r2504 uit om zich kandidaat te stellen voor het voorzittersschap van Tik vzw."

De functie van voorzitter is nu toch vacant en er zijn nog altijd geen kandidaten. Zaterdag is het al Algemene Vergadering.
Mijn stem heeft r2504 in ieder geval.

Statutair kan r2504 nog niet onmiddelijk voorzitter worden (eerst moet hij in de AV komen), maar daar valt een mouw aan te passen. Er kan op korte termijn wel een bijzondere AV bijeen geroepen worden.

Tjonge, hoe zielig.
Wentel.... Duivel..... wijwatervat.........
Beter uwe winkel sluiten. :roll:
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Charlotte schreef:Telenet test continu nieuwe commerciële aanbiedingen en promoties bij haar bestaande klanten. Deze test past in dit kader. Het gaat om enkele tientallen klanten en dit kan geenszins beschouwd worden als een algemene regel. Deze test werd inmiddels stopgezet. Het spreekt voor zich dat de klanten die zo'n aanbod gekregen hebben dit ook kunnen behouden.


Op dergelijke zatte zever zaten we net te wachten.

dont let the door hit you on your way out.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ik ben niet akkoord: kritiek uiten is makkelijk maar zelf een alternatief beginnen al heel wat minder!

Als je daar bij Telenet begint te roepen en te tieren, dan zal je daar snel aan de deur staan! En dan staan ze nog veel verder dan tevoren.

Wat TIK vooral niet moet doen is grote verwachtingen scheppen die ze niet kunnen bereiken. Wat ze wel moeten doen is hun meningen op een beschaafde manier aan Telenet overdragen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Goztow schreef:Wat TIK vooral niet moet doen is grote verwachtingen scheppen die ze niet kunnen bereiken. Wat ze wel moeten doen is hun meningen op een beschaafde manier aan Telenet overdragen.

Dat doen ze al jaren, zonder enig resultaat. Het is dus wel duidelijk dat hun 'overlegmodel' vrij nutteloos is.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

KK schreef:
Goztow schreef:Wat TIK vooral niet moet doen is grote verwachtingen scheppen die ze niet kunnen bereiken. Wat ze wel moeten doen is hun meningen op een beschaafde manier aan Telenet overdragen.

Dat doen ze al jaren, zonder enig resultaat. Het is dus wel duidelijk dat hun 'overlegmodel' vrij nutteloos is.

En wie zijn schuld is dat? Bij mijn weten dat van telenet. Die hebben tik gebruikt en misbruikt.
Telenet doet iets dat niet kan en tik krijgt weer de schuld.
Ik persoonlijk ben blij dat er een klantenvereniging is die zoveel moed en geduld heeft. Ik zou het eerlijk gezegd al opgegeven hebben.
Wat ik hier wil zeggen is richt u geweer op de schuldige.
Afbeelding
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Tik had bijvoorbeeld zelf deze praktijken van Telenet aan de grote klok kunnen hangen, maar nee, ze hielden het liever binnen hun eigen forum. Voor een klantenvereniging is zoiets onaanvaardbaar.

Hebben sommige Tik bestuursleden zelf zo'n gratis limietverhoging, en hebben ze schrik die te verliezen als ze teveel tegen de schenen van Telenet stampen? Want het lijkt er verdacht veel op dat ze gewoon schrik hebben van Telenet.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

KK schreef:Tik had bijvoorbeeld zelf deze praktijken van Telenet aan de grote klok kunnen hangen, maar nee, ze hielden het liever binnen hun eigen forum. Voor een klantenvereniging is zoiets onaanvaardbaar.

Hebben sommige Tik bestuursleden zelf zo'n gratis limietverhoging, en hebben ze schrik die te verliezen als ze teveel tegen de schenen van Telenet stampen? Want het lijkt er verdacht veel op dat ze gewoon schrik hebben van Telenet.
Neen. Ja, wij wisten dat er promoties (2 maanden gratis telefonie/internet) toegekend werden aan bepaald klanten; neen, wij wisten niet dat sommige klanten 30 GB er gewoon gratis bovenop kregen en dat gratis voor de rest van hun telenet carrière.

Neen, Telenet heeft ons dat aangeboden, maar wij hebben neen gezegd. Omdat dat anders niet zo echt neutraal zou zijn he ;)
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

localhost schreef:Aan alle criticasters: je kan verschillen van mening over de aanpak, maar uiteindelijk willen we allemaal toch hetzelfde? Ik vind het zinloos dat we elkaar verwijten maken. De providers lachen ondertussen in hun vuistje.


Correct! Chapeau Localhost, ik vind het persoonlijk knap van je dat je zo kalm en beheerst blijft onder al dit post-geweld.

Ben toch blij dat veel pers het opgepikt heeft, zo worden weer wat meer klanten wakker. Spijtig voor diegenen die nu tijdelijk die 30GB mislopen, maar vanaf juli zal Telenet toch moeten beginnen vrezen en uit zijn kot komen. Veel Vlamingen kunnen namelijk wel deftig syncen op 10 / 512 op ADSL2+... Vanaf juli gaat ExpressNet met een turbo de prehistorie in ;).
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 mar 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

deej schreef:Ben toch blij dat veel pers het opgepikt heeft, zo worden weer wat meer klanten wakker. Spijtig voor diegenen die nu tijdelijk die 30GB mislopen, maar vanaf juli zal Telenet toch moeten beginnen vrezen en uit zijn kot komen. Veel Vlamingen kunnen namelijk wel deftig syncen op 10 / 512 op ADSL2+... Vanaf juli gaat ExpressNet met een turbo de prehistorie in ;).


Zelfs met die 30 GB erbij gaan die pinnokio's in Mechelen me niet houden hoor. Een bedrijf dat zo bezig is verdient mijn vertrouwen niet meer.
Deze jongen is na 11 1/2 jaar Telenet de pist in: bye bye Telenet en welkom dx Adsl Plus. Moge er velen volgen :lol:
Afbeelding
tomg1804
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 12 jun 2007, 20:30

Lord Utopia schreef:Neen. Ja, wij wisten dat er promoties (2 maanden gratis telefonie/internet) toegekend werden aan bepaald klanten; neen, wij wisten niet dat sommige klanten 30 GB er gewoon gratis bovenop kregen en dat gratis voor de rest van hun telenet carrière.

Sommige (of was het een enkeling) heeft dit toch al geruime tijd op het tik-forum reeds gemeld (of was het nu hier, op userbase? anyway je leest duidelijk de 2).
Dus zeggen dat tik niets wist dat die 30 gig extra niet enkel en alleen bij ex-upc'ers maar ook bij klagers worden toegekend, is dus zeer kort door de bocht.

Sorry dat ik u dus tegenspreek als u beweert dat jullie, in dit geval tik, NIETS hiervan wisten, maar de waarheid heeft ook zijn recht...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

tomg1804 schreef:Sommige (of was het een enkeling) heeft dit toch al geruime tijd op het tik-forum reeds gemeld (of was het nu hier, op userbase? anyway je leest duidelijk de 2).
Dus zeggen dat tik niets wist dat die 30 gig extra niet enkel en alleen bij ex-upc'ers maar ook bij klagers worden toegekend, is dus zeer kort door de bocht.

Sorry dat ik u dus tegenspreek als u beweert dat jullie, in dit geval tik, NIETS hiervan wisten, maar de waarheid heeft ook zijn recht...

Moeten we een persbericht schrijven over de volumeswitch? Dat is zo gedaan hoor :)
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 mar 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

Lord Utopia schreef:
tomg1804 schreef:Sommige (of was het een enkeling) heeft dit toch al geruime tijd op het tik-forum reeds gemeld (of was het nu hier, op userbase? anyway je leest duidelijk de 2).
Dus zeggen dat tik niets wist dat die 30 gig extra niet enkel en alleen bij ex-upc'ers maar ook bij klagers worden toegekend, is dus zeer kort door de bocht.

Sorry dat ik u dus tegenspreek als u beweert dat jullie, in dit geval tik, NIETS hiervan wisten, maar de waarheid heeft ook zijn recht...

Moeten we een persbericht schrijven over de volumeswitch? Dat is zo gedaan hoor :)


Eigenlijk mag dit nu ook gedaan worden want eigenlijk is het net als de 30GB extra voor sommigen een aanfluiting van het feit dat iedere TN klant gelijk is.
Ik denk zelfs dat het eigenlijk al gebeurd is want ik heb het vandaag al op 3 verschillende plaatsen gelezen
Afbeelding
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

deej schreef:
localhost schreef:Aan alle criticasters: je kan verschillen van mening over de aanpak, maar uiteindelijk willen we allemaal toch hetzelfde? Ik vind het zinloos dat we elkaar verwijten maken. De providers lachen ondertussen in hun vuistje.


Correct! Chapeau Localhost, ik vind het persoonlijk knap van je dat je zo kalm en beheerst blijft onder al dit post-geweld.

Ben toch blij dat veel pers het opgepikt heeft, zo worden weer wat meer klanten wakker. Spijtig voor diegenen die nu tijdelijk die 30GB mislopen, maar vanaf juli zal Telenet toch moeten beginnen vrezen en uit zijn kot komen. Veel Vlamingen kunnen namelijk wel deftig syncen op 10 / 512 op ADSL2+... Vanaf juli gaat ExpressNet met een turbo de prehistorie in ;).


En hopelijk vergeten de telenet/belgacom klanten dan niet dat ze al die jaren door hen uitgemolken zijn en rekening moesten houden met die krappe limieten. Want spijtig genoeg zullen er veel wachten op de tegenzet van belgacom/telenet vanaf dat adsl2+ wordt vrijgegeven.
Afbeelding
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

xenne schreef:
nonkie schreef:Ik vind dat van de gva eerder een positief als negatief bericht. Gratis reclame?
artikels die tot op heden verschenen zijn zijn idd veel te positief :roll: soit, voor mij zijn ze nu te ver gegaan, aangetekende brief is onderweg naar Mechelen


Goed zo Xenne, hopelijk volgen er velen uw voetsporen. Mijn opzeg is de deur uit van begin deze maand. En voor tv heb ik derstraks gebeld en wordt bij de eerstvolgende factuur opgezegd. Wat denken ze wel dat we dit blijven pikken.
Afbeelding
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

IceQbe
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 aug 2006, 17:42

The_One_be schreef:Ik zou al zeker geen nutteloze tijd of moeite in iets gelijk TiK
Ik kan mij PuB nog herrineren van in de tijd dat ik Telenet klant was toen de limiet 10G per maand was en waar zitten we nu? Nog steeds evenver als in 200x

Ik heb telenet mijn standpunt duidelijk gemaakt door geen gebruik meer te maken van hun producten/diensten en dit is volgens mij veel effectiever dan nutteloze meetings in Mechelen te gaan houden



Voila, eindelijk iets nuttig. Waarom al dat gemekker???

Alleen maar woorden en geklaag ! Stap toch gewoon over mensen ipv heelder fora vol te posten met gezever.

Dat is hetgene wat echt helpt. Er zijn genoeg redelijke alternatieven die een veel betere prijs/kwaliteit verhouding hebben.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

IceQbe schreef:
The_One_be schreef:Ik zou al zeker geen nutteloze tijd of moeite in iets gelijk TiK
Ik kan mij PuB nog herrineren van in de tijd dat ik Telenet klant was toen de limiet 10G per maand was en waar zitten we nu? Nog steeds evenver als in 200x

Ik heb telenet mijn standpunt duidelijk gemaakt door geen gebruik meer te maken van hun producten/diensten en dit is volgens mij veel effectiever dan nutteloze meetings in Mechelen te gaan houden


Voila, eindelijk iets nuttig. Waarom al dat gemekker???

Het is geen gemekker we spuwen onze gal uit.
IceQbe schreef:Alleen maar woorden en geklaag ! Stap toch gewoon over mensen ipv heelder fora vol te posten met gezever.

Tja het is dat of een psychiater. :lol:
IceQbe schreef:Dat is hetgene wat echt helpt. Er zijn genoeg redelijke alternatieven die een veel betere prijs/kwaliteit verhouding hebben.

100% gelijk.
Afbeelding
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

NickG schreef:
KK schreef:Is dat onder het motto 'wij bakken er niks van, laat iemand anders de rotzooi maar opruimen'? :lol:


laten we het wel vriendelijk en ontopic houden hier... Voor je het weet ontaard alles weer in een scheldpartij!

Dakuwel. Want van mijn kant is het positief bedoeld. Ik weet van mezelf wat mijn beperkingen zijn en wat ik niet goed kan, en ik denk/hoop dat r2504 daarin beter is.

FlashBlue schreef:En blijkbaar is het verboden om kritiek te uiten , blijkende uit jouw posts naar r2504 toe, die bijna altijd neerkomen op persoonlijke aanvallen, zodra hij kritiek durft te posten op de gebrekkige werking van "iets dat een klantenvereniging moet voorstellen".

Ik heb mij daarvoor al verontschuldigd.
Mijn motto is "het is gemakkelijker om je achteraf te verontschuldigen dan om op voorhand toestemming te vragen".

Aurora schreef:Persoonlijk zie ik het meeste kans van slagen door het open ADSL2+ netwerk van Belgacom.

Ik ook.
Ik zie ook iets in stedelijke (metropolitan) infrastructuur zoals ze in Nederland en de VS doen met glasvezel en dergelijke.

Caey schreef:Eerst wordt de persoon in kwestie verwijten gemaakt (oa zdnet.be)

Eerst en vooral kwam de kritiek van mij persoonlijk en was die niet gesteund door overleg met de rest van de crew, ten tweede heb ik mij binnen het uur al verontschuldigd, ook zonder overleg met de rest van de crew.
Al wat ik geschreven heb, was volkomen ten persoonlijken titel, namens mezelf, en niet namens Tik. En als de rest van de crew vind dat ik te ver gegaan ben en ze zetten mij zaterdag uit de crew, dan ga ik daar geen probleem van maken want dan is dat terecht.

KK schreef:Tik had bijvoorbeeld zelf deze praktijken van Telenet aan de grote klok kunnen hangen, maar nee, ze hielden het liever binnen hun eigen forum. Voor een klantenvereniging is zoiets onaanvaardbaar.

Maar allee, dat snap ik nu niet. Dat is net het voordeel van "lid" te zijn, daarvoor dient een klantenvereniging. Wie lid is, krijgt bepaalde dienstverlening of informatie iets sneller.
Het heeft al dikwijls op het forum gestaan, en ook zelfs al eens in een nieuwsbrief gestaan (en dat noem ik aan de grote klok hangen), dat je iets "extra" kan krijgen als je belt.

Wat dit concrete geval betreft. Dit schandaal is op een werkdag begonnen, tijdens de volle werkuren. Wij zijn gewoon in snelheid gepakt. Niet door Telenet, wel door r2504. Wij hebben volk nodig dat ook overdag tijdens de werkuren zich nuttig kan maken. r2504 heeft daar blijkbaar tijd voor. Meer moet je daar niet achter zoeken.

KK schreef:Hebben sommige Tik bestuursleden zelf zo'n gratis limietverhoging, en hebben ze schrik die te verliezen als ze teveel tegen de schenen van Telenet stampen? Want het lijkt er verdacht veel op dat ze gewoon schrik hebben van Telenet.

Ja, verdacht he?

Code: Selecteer alles

amedee@elessar:~$ vnstat -m

 eth0  /  monthly

   month         rx      |      tx      |   total
-------------------------+--------------+--------------------------------------
  Jan '08     482.28 MB  |    61.11 MB  |   543.39 MB
  Feb '08       6.73 GB  |   485.19 MB  |     7.20 GB   %%%%%
  Mar '08      25.88 GB  |     3.10 GB  |    28.98 GB   %%%%%%%%%%%%%%%%%%%%::
  Apr '08      20.41 GB  |     1.12 GB  |    21.53 GB   %%%%%%%%%%%%%%%:
-------------------------+--------------+--------------------------------------
 estimated     36.10 GB  |     1.99 GB  |    38.09 GB

Allemaal door Telemeter-switchen. Wat je zelf doet, doe je beter. O ja, dit is wel degelijk ExpressNet.

deej schreef:
localhost schreef:Aan alle criticasters: je kan verschillen van mening over de aanpak, maar uiteindelijk willen we allemaal toch hetzelfde? Ik vind het zinloos dat we elkaar verwijten maken. De providers lachen ondertussen in hun vuistje.


Correct! Chapeau Localhost, ik vind het persoonlijk knap van je dat je zo kalm en beheerst blijft onder al dit post-geweld.

Ben toch blij dat veel pers het opgepikt heeft, zo worden weer wat meer klanten wakker. Spijtig voor diegenen die nu tijdelijk die 30GB mislopen, maar vanaf juli zal Telenet toch moeten beginnen vrezen en uit zijn kot komen. Veel Vlamingen kunnen namelijk wel deftig syncen op 10 / 512 op ADSL2+... Vanaf juli gaat ExpressNet met een turbo de prehistorie in ;).


deej, er moesten meer mensen zijn zoals jij. Ik ben het helemaal met je eens. Natuurlijk weet je nooit met Telenet, dus of het al in juli gaat veranderen, daar durf ik al lang niet meer op wedden.

nonkie schreef:
IceQbe schreef:Alleen maar woorden en geklaag ! Stap toch gewoon over mensen ipv heelder fora vol te posten met gezever.

Tja het is dat of een psychiater. :lol:

Geen geld voor psychiater. Net Telenet factuur betaald. :oops:


EDIT: ik heb onderstaande berichten samengevoegd met dit bericht. Kan een moderator aub de andere berichten verwijderen? Dank bij voorbaat.
Laatst gewijzigd door localhost op 18 apr 2008, 11:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Caey
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 dec 2006, 22:13

localhost schreef:
Caey schreef:Eerst wordt de persoon in kwestie verwijten gemaakt (oa zdnet.be)

Eerst en vooral kwam de kritiek van mij persoonlijk en was die niet gesteund door overleg met de rest van de crew, ten tweede heb ik mij binnen het uur al verontschuldigd, ook zonder overleg met de rest van de crew.
Al wat ik geschreven heb, was volkomen ten persoonlijken titel, namens mezelf, en niet namens Tik. En als de rest van de crew vind dat ik te ver gegaan ben en ze zetten mij zaterdag uit de crew, dan ga ik daar geen probleem van maken want dan is dat terecht.


Vergeef mij mijn nogal nonchalant en direct antwoord, maar wat verwacht u van dit soort van commentaren?

'als X mijn plaats wil innemen dan mag hij dat direct doen, het is nog niet mogelijk maar ik zal het regelen'
'ja ik heb een fout gemaakt als mijn team mij kwijt wil moeten ze het mij maar dit weekeind laten weten'

Ik ken u niet persoonlijk maar dat soort van gedrag lijkt mij toch maar veel te zeggen hoe het er bij tik aan toe ging. Eigenlijk nog een mirakel dat het zolang geduurd heeft.
Ik heb wel nog één vraagje, die manier van communiceren... hebben jullie dat geleerd van Telenet of heeft Telenet dat geleerd van jullie?

Aan de andere kant uw commentaren hebben wel een zekere flair, ik beschouw dat toch als een positief teken. Als ik dat vergelijk met wat de doordeweekse koffiepauze van een louter toevallig Belgacom medewerker vergelijk valt het nog best mee.
Ik zou zeggen succes ermee en jammer dat het zo gelopen is.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Is dit een oneman show? :) Het is te gemakkelijk om je continu achteraf te verontschuldigen omdat dit 'je motto' is. Continu zonder nadenken er vanalles uitflappen, geeft niet plots een goede indruk omdat je je verontschuldigt.
Djingo
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 16 feb 2007, 20:08

Man man lief, in sommige films zie je dat WW 3 uitbreekt door het internet hè, awel dat begint hier al ferm op een lontje gaan te lijken.
Als ik nog een dergelijk "nieuwtje/tip/truk" heb zeg ik niks meer, punt.
M'n bedoeling was om dit te melden zodat wie meer limiet wou, wist hoe hij er kon aan geraken. Maar inde plaats daarvan is dit alles door gegaan naar zelfs de nationale pers ?!
Indien ik gezwegen had zouden er nog mischien x-tig mensen na me kunnen genoten hebben van deze "test". Zoals het nu gelopen is, is het sprookje gedaan en krijgt er niemand nog iets bij.
Ik heb gedaan voor goed te doen, leden van forums waar er constant word geklaagd over de limieten op de hoogte te brengen. Maar gans die post van mij op het digital cafè is als het ware een eigen leven gaan leiden en wat niet m'n bedoeling was (gans Vlaanderen hiervan op de hoogte brengen want ik wist goed dat het spelletje dan zou gedaan zijn, heb ik nog voorspelt !) is gebeurt buiten m'n weten om.
Ik kan ook beginnen rond me schoppen want m'n post is al meermaals gebruikt en er word zelfs naar verwezen in pers en allerhande artikels zoals op Tweakers.
Ik weet ook dat wat je op i'net plaatst "publiek" word daarom dat ik het zo laat, maar imo had (o.a. r2504) men moeten gezorgd hebben dat ze konden naar buiten treden met hun eigen "materiaal" en niet op iets wat een "pippo" of TN-fanboy (zoals r 2504 me zo graag noemt) komt verkondigen op een forum.
Wat als er nu eens serieus zou op gereageerd zijn geweest door gans de Vlaamse media? VTM, VRT, alle gazetten, .... TN hield de lippen op elkaar en dan ?
Moest ik dan m'n bevestigingsmail gaan doorsturen aan r2504 ( en heus niet alleen hij, er zijn er nog anderen die veel erger hebben gereageerd want het is denk ik niet r2504 die de kranten heeft gecontacteerd) zodat hij bewijzen kreeg?
No way dat ik dit zou gedaan hebben, simpelweg omdat het niet m'n bedoeling was om jan en alleman op de hoogte te brengen. Niet omdat ik het niet gun aan alle klanten maar omdat ik goed wist dat er vanaf dat moment niemand nog een grammetje zou bij krijgen, dan was het liedje uit, punt.
Beste was geweest om de dag nadien in alle stilte met ganse fora te bellen naar TN en beginnen klagen en janken, zien wat ze dan zouden doen.
Vooral TIK zou anoniem moeten gebeld hebben zodat ze bewijs vanop de eerste rij konden verkrijgen, maar tja, nu hoeft of kan het ook niet meer.
De dag nadien kon dan eventueel nog een bom gebarsten zijn, maar wat er nu is gebeurt is nog erger dan rondspringen lijk kiekens zonder kop en maar wat beginnen schreeuwen op voorhand zonder enig plan of voorbereiding, overleg.

Als je een kruistocht wil beginnen zorg dan al dat je op voorhand je bewijzen in handen hebt, liefst eigen bewijzen en niet van iemand anders.

btw : deze post zet ik op de 3 fora waar het begonnen is dwz : TIK, userbase en Digital cafè.
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Djingo schreef:Als je een kruistocht wil beginnen zorg dan al dat je op voorhand je bewijzen in handen hebt, liefst eigen bewijzen en niet van iemand anders.

Ik grijp deze zin aan om te reageren op een argument dat (denk ik) Special_K enkele berichten terug heeft aangebracht. Hij schreef dat heel af en toe sommige mensen op het Tik-forum of hier op Userbase (komt eigenlijk op hetzelfde neer, het wordt alletwee door dezelfde mensen gelezen) melden dat ze "gratis" 30 GiB krijgen. En blijkbaar zou dat al sinds de overname van UPC aan de gang zijn, als ik zo een en ander met elkaar vergelijk. Had ik daarvan op de hoogte moeten zijn? Misschien. Had ik het bewust geweten, zou ik dan Tik op de hoogte moeten brengen? Zeker en vast. Moet Tik het dan aan de grote klok hangen? Dat hangt er maar van af.
Uiteindelijk kwamen die meldingen altijd maar van een beperkt aantal mensen (er zijn er zeker meer, maar die melden het niet). Het is altijd heel moeilijk om van zoiets zélf bewijzen in handen te krijgen. Ik ga ervan uit dat ik op een "zwarte lijst" sta bij Telenet, of dat ze in mijn dossier in ieder geval genoteerd hebben dat ik een "lastige" klant ben.

Bewijslast.
Pics or it didn't happen zeggen sommige mensen. Ik raad de mensen ook altijd aan om bevestigingen van promoties op papier of op mail te krijgen.
Wat er sinds deze week echt nieuw is, dat is de bevestiging op email. Telenet beschrijft uitdrukkelijk de voorwaarden van de promotie. Daarvóór moest je altijd afgaan op screenshots, en dan is het verschil haast niet te zien tussen een promotie, een ex-UPC-klant, en volumeblokken.

Allé kom, laat ons ophouden met hierover te zeveren en te proberen elkaar vliegen af te vangen. Ik denk dat één ding duidelijk is voor iedereen: als een kleine groep klanten méér verbruikt, dan kan het Telenet netwerk dat perfect aan, en financieel is het ook geen enkel probleem.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

djingo schreef:Man man lief, in sommige films zie je dat WW 3 uitbreekt door het internet hè, awel dat begint hier al ferm op een lontje gaan te lijken.


Ik begrijp niet waar je met je post naartoe wil... feit is dat Telenet een (slecht) berekend risico heeft genomen en dat het in hun gezicht ontploft is. Daar hebben enkel zij alléén fout aan, niet jij of wie dan ook (trouwens op het TIK forum kan je al langer bekentenissen vinden van klanten die hetzelfde aanbod hebben gekregen).

djingo schreef:Vooral TIK zou anoniem moeten gebeld hebben zodat ze bewijs vanop de eerste rij konden verkrijgen, maar tja, nu hoeft of kan het ook niet meer.


TIK is van deze praktijken op de hoogte sinds eind verleden jaar... ze hoeven nu dus zeker geen bevestiging te gaan zoeken. Het droevige is dat een klantenvereniging hierin onder één hoedje met de provider speelt en bewust het verhaal low profile houdt.

djingo schreef:er zijn er nog anderen die veel erger hebben gereageerd want het is denk ik niet r2504 die de kranten heeft gecontacteerd) zodat hij bewijzen kreeg? No way dat ik dit zou gedaan hebben, simpelweg omdat het niet m'n bedoeling was om jan en alleman op de hoogte te brengen. Niet omdat ik het niet gun aan alle klanten maar omdat ik goed wist dat er vanaf dat moment niemand nog een grammetje zou bij krijgen, dan was het liedje uit, punt.


Er zijn inderdaad anderen die de kranten hebben gecontacteerd... maar nogmaals, wil je vooruitgang dan vraagt dat soms offers. Trouwens er zijn nog steeds manieren om bij Telenet aan meer volume te komen, maar in tegenstelling tot dit is het geen officiele verbintenis van onbeperkte duur (ik had geen idee dat Telenet contracten een "test" noemt).
Aurora
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 jun 2005, 19:41

Voila, mijn klachtenmail naar de ombudsman is verzonden, hopelijk doen er nog mensen dit. Heb in de mail verwezen naar het nieuwsbericht op gva.be en nadruk gelegd op het feit dat Telenet geen onderscheidt mag maken tussen zijn klanten. Ook heb ik verwezen naar de stijgende kritiek op de internettarieven en limieten in België door instanties als Europa en Nationale Bank.

Het zal misschien niet gigantisch veel uithalen maar hoe meer dit in de pers komt en hoe meer instanties zich hierin begingen te moeien hoe sneller er misschien iets veranderd. Elke stem telt.

Mails kan je sturen naar 'klachten @ ombudsmantelecom . be'
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ai, ik hoop dat je onderscheid zonder die 't' geschreven hebt.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Telenet heeft laten weten dat het gewoon een test was.
Ook dat de test sinds gisteren reeds afgesloten is,en dat er geen sprake is van verhoging v.d. limieten!!
Verder alle respect voor de mensen die deze praktijk aan het licht gebracht hebben,proficiat,zo moet het ook.
Telenet is waarschijnlijk nooit van plan geweest om een ander abbo te laten ontstaan,want anders hadden ze het gewoon kunnen aanpassen op hun website,en alle commentaren waren in de kiem gesmoord geweest.Nu zitten ze met een heel ander probleem,de ene klant krijgt meer dan de andere,voor hetzelfde geld!!,en gelukkig iedereen is er nu van op de hoogte,allemaal de schuld van Telenet,niet van degene die dit (gelukkig) openbaar gemaakt hebben.
Moraal van het verhaal is:niet zagen,maar overstappen!!!!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
|T-J|
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:48
Locatie: Gent
Contacteer:

Heb daarnet gebeld naar de klantendienst en ik heb die extra 30GB niet toegekend gekregen. Ik heb daarvoor ook gebeld naar de personen van wie ik weet dat ze die wel gehad hebben om te vragen of ze dit nog hebben en dat is nog altijd zo.

Aan de lijn met telenet heb ik vermeld dat zij wel nog altijd hun 30GB extra hadden ondanks het 'testproject' 'afgelopen' was maar dit had geen resultaat.

Te laat dus :)
iMac OSx 10.5.4 (Bootcamp XP SP3)
Telenet FunkyShake (ComfornetXL).
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Caey schreef:Ik heb wel nog één vraagje, die manier van communiceren... hebben jullie dat geleerd van Telenet of heeft Telenet dat geleerd van jullie?

Goendi schreef:Is dit een oneman show? :) Het is te gemakkelijk om je continu achteraf te verontschuldigen omdat dit 'je motto' is. Continu zonder nadenken er vanalles uitflappen, geeft niet plots een goede indruk omdat je je verontschuldigt.

Dat is het zeker als er 7 posts van dezelfde user onder mekaar staan.
Het is niet de eerste keer dat localhost hier aan postflooding en crossposting doet, zelfs na herhaaldelijke opmerkingen.
Deze keer verwacht ik echter wel dat het een staartje gaat krijgen.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

|T-J| schreef:Ik heb daarvoor ook gebeld naar de personen van wie ik weet dat ze die wel gehad hebben om te vragen of ze dit nog hebben en dat is nog altijd zo.


Toch wel een rare "test"... hij is afgelopen... maar hij loopt dan toch nog :?

Als je dus echt behoefte hebt aan meer volume dan zou ik zeker en vast contact opnemen met de Ombudsman voor Telecom aangezien het hier duidelijk is dat Telenet z'n klanten afscheept met leugens.
Gebruikersavatar
|T-J|
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:48
Locatie: Gent
Contacteer:

Dit nog nooit gedaan moeten hebben, waar vind ik die man? ;)
Websense blokkeert de website hier op het werk :|

edited by Robbe : De tekst boven jou quoten is niet nodig hoor :wink:
iMac OSx 10.5.4 (Bootcamp XP SP3)
Telenet FunkyShake (ComfornetXL).
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

r2504 schreef:TIK is van deze praktijken op de hoogte sinds eind verleden jaar... ze hoeven nu dus zeker geen bevestiging te gaan zoeken. Het droevige is dat een klantenvereniging hierin onder één hoedje met de provider speelt en bewust het verhaal low profile houdt.

Geloof je dat zelf? Of schrijf je dat gewoon om te provoceren?
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

localhost schreef:Geloof je dat zelf? Of schrijf je dat gewoon om te provoceren?

Ik heb hierover dezelfde mening als r2504, en ik begin inderdaad meer en meer te geloven dat Tik één of andere deal heeft met Telenet om sommige dingen stil te houden. Het valt gewoon een beetje TE hard op tegenwoordig.
Gebruikersavatar
MacE501
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:27
Locatie: Vlaams-Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 10 keer

Djingo schreef:Als ik nog een dergelijk "nieuwtje/tip/truk" heb zeg ik niks meer, punt.

Als jij het niet had "uitgebracht", had iemand anders het wel gedaan. Ik kan echt niet begrijpen dat men bij Telenet deze inschattingsfout heeft gemaakt. Hieruit blijken, mijns inziens, twee zaken:

1/ Telenet kan wel degelijk meer limiet geven, maar je moet er wel achter vragen. Deze "testfase" is dus nu gestopt, bang dat iedereen 30 Gieg meer gaat krijgen én verbruiken, met network hassles tot gevolg?

2/ Men vreest duidelijk een redelijk massale overstap nu ADSL2+ er zit aan te komen kortelings... En een verloren klant, blijft meestal een verloren klant. Die ga je zeker niet binnen het eerste jaar terug zien komen (jaarcontract nieuwe ISP, aanschaf ADSL modem+splitters, ...), dus halen de Retention advisors hun truukendoos maar boven. Misschien was dit zelfs een "privé" initiatief van een medewerker, zonder dat die enige zeggenschap had daarrond, en dat men nu aan "damage control" aan het doen is bij Telenet?

Moest ik nu nog Telenet klant zijn, en weten wat ik nu weet, en géén extra limiet krijgen, dan zou ík mijn truukendoos ne keer bovenhalen! :evil:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

localhost schreef:Geloof je dat zelf? Of schrijf je dat gewoon om te provoceren?


Ik schrijf bewust low-profile... je kan niet ontkennen dat TIK reeds 4 maanden de tijd heeft gehad om hierover te protesteren en het aan de grote klok te hangen (en nee, dit is niet te vergelijken met de cadeautjes beperkt in tijd). Als klantenvereniging was het TIK zijn morele verplichting dit onmiddelijk aan te vechten.

Ik meen (ben dus niet 100% zeker) zelfs te herinneren dat er ooit iemand van TIK op het forum heeft geschreven dat TN niet graag had dat hier veel ruchtbaarheid aan gegeven zou worden.
Gebruikersavatar
MacE501
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:27
Locatie: Vlaams-Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 10 keer

r2504 schreef:Ik meen (ben dus niet 100% zeker) zelfs te herinneren dat er ooit iemand van TIK op het forum heeft geschreven dat TN niet graag had dat hier veel ruchtbaarheid aan gegeven zou worden.

Als TN hier geen ruchtbaarheid rond wilt, dan moeten ze dat "systeem" vooral NIET toepassen. Ik begin te geloven dat ze zich bij TN niet altijd realiseren welke impact sommige acties kunnen hebben... Allez kom zeg, de ene klant betaalt 42€ per maand voor 12GB, de andere dezelfde 42€ voor 42GB? Dat is gewoonweg NIET serieus te noemen. Ik hoop dat dit nog een staartje krijgt, maar vrees er weer voor...
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik ben van mening dat TIK toch wel invloed uitgeoefend heeft bij de kleinere providers(Scarlet,Dommel,DX ADSL,ADSL20) deze internetproviders hebben toch hun best gedaan,om in deze moeilijke omstandigheden hun abbo's aantrekkelijker te maken.
Dat de 2 grote,niet willen meedoen is omdat ze zien dat er geen leegloop plaats vind in hun klantenbestand.
Indien mensen massaal zouden overstappen (deze die de mogelijkheid hebben) zou het GB probleem bij TN en BC zeer vlug opgelost zijn.
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

r2504 schreef:
localhost schreef:Geloof je dat zelf? Of schrijf je dat gewoon om te provoceren?


Ik schrijf bewust low-profile... je kan niet ontkennen dat TIK reeds 4 maanden de tijd heeft gehad om hierover te protesteren en het aan de grote klok te hangen (en nee, dit is niet te vergelijken met de cadeautjes beperkt in tijd). Als klantenvereniging was het TIK zijn morele verplichting dit onmiddelijk aan te vechten.

Ik meen (ben dus niet 100% zeker) zelfs te herinneren dat er ooit iemand van TIK op het forum heeft geschreven dat TN niet graag had dat hier veel ruchtbaarheid aan gegeven zou worden.

Ik begrijp je vergissing.

Jij bedoelt de switch-truc, die al in juni vorig jaar voor het eerst beschreven stond op www.tweakers.net
In de zomermaanden werd de switctruc uitvoerig "getest" ;-)
In september is er vanuit Tik een mail gestuurd naar Telenet met de melding dat het mogelijk is om het volume te omzeilen. Geen antwoord.
Op de meeting met Telenet van oktober of november zijn de details uitgebreid uitgelegd aan Telenet. Sommige mensen waren op de hoogte, anderen kwamen uit de lucht vallen. Op die meeting was er vanuit Telenet de vraag om de switch-truc low profile te houden. Reden: strikt genomen is het niet in strijd met de letter van de Algemene Voorwaarden, maar wel met de geest ervan.
We hebben ons maar gedeeltelijk gehouden aan die afspraak: er is niets over geschreven in de nieuwsbrief, maar de forumtopic daarover is zorgvuldig gecultiveerd. Ondertussen al 124575 views ;-)
Dat dus wat betreft de switch-truc.

Jij hebt het over iets helemaal anders
: over de "promoties" die de dienst customer retention aanbiedt. Er heeft ooit zelfs een uitleg over customer retention gestaan in een Tik nieuwsbrief. Kort samengevat komt het er op neer dat die "promoties" als laatste redmiddel gebruikt worden om vertrekkende klanten nog een jaar te binden. Dit is een courante praktijk. Niet alleen internetproviders doen dit, banken doen dit ook voor leningen, heck zelfs mijn loodgieter doet dat. Die praktijk is zo algemeen voorkomend, dat ik er zelfs geen aandacht meer aan besteed (ik spreek 100% voor mezelf). Ik heb me in het verleden vooral geconcentreerd op de gevolgen van het aanvaarden van een promotie, oa dat je weer voor een jaar gebonden bent (OYO, One Year Obligation). Anderzijds heb ik ook aandacht besteed aan mensen die zaken beloofd werden, maar uiteindelijk toch niet kregen. En ik heb ook "fabeltjes" opgevolgd: smoesjes die customer retention zou gebruiken, in combinatie met "promoties", om klanten te paaien. Zoals "binnen x maanden zijn er grote veranderingen". Je kent die verhaaltjes wel.

Ik heb dus veel minder aandacht besteed aan de precieze details van de "promoties". Was dat verkeerd van mij? Achteraf gezien misschien wel, gezien de shitstorm die er nu van gekomen is. Maar achteraf bedenkingen maken is toch maar praat voor de vaak. Belangrijker is wat er nu moet gebeuren, en wat er moet gebeuren wanneer de alternatieve providers binnenkort eindelijk hun ADSL2+ hebben.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”