Geplaatst: 13 mei 2008, 19:08
Mij zullen ze er nooit als klant zien en ik denk dat menig ander er zo ook over denkt na dit voorval.
Users United
https://test-goztow.userbase.be:443/forum/
https://test-goztow.userbase.be:443/forum/viewtopic.php?t=18370
Ik kan je volgen, echter hoe gaat BGC een lijn activeren en de goede werking ervan bevestigen als zij in de centrale alles uitgetrokken hebben?Mr.T schreef:Belgacom heeft geen enkele relatie met de eindklant. Ze hoeven dus ook geen verantwoording af te leggen aan de eindklant, en hoeven deze dus ook geen extra tijd te geven om op zoek te gaan naar een andere ISP. Indien alle procedures correct gevolgd zijn, zal geen enkele rechter Belgacom veroordelen.Fustigateur schreef:Belgacom moet de eindconsument tijd laten om vlekkeloos naar een alternatief op zoek te gaan. Blijkbaar is dat niet gebeurd. Belgacom wacht een fikse veroordeling. De twist tussen BC en E-leven staat los van de eindconsument. Deze laatst is wel de dupe.
Uit persoonlijke ervaring in het Telecom landschap, kan ik enkel zeggen dat Belgacom hierin altijd correct handelt. Ze weten goed genoeg wat de gevolgen kunnen zijn als ze de procedures niet volgen.
U vraagt, wij draaien.Lord Utopia schreef:Kun je die foto aub in een link zetten?
Hmmm tiens, Belgacom had toch eerst alle andere maatregelen getroffen alvorens e-leven af te sluiten? Wat is 't nu eigenlijk?ispwatch schreef:U vraagt, wij draaien.Lord Utopia schreef:Kun je die foto aub in een link zetten?
Waarom zou BGC iets moeten vergoeden aan E-Leven klanten ? BGC "zou" eventueel iets moeten vergoeden aan E-Leven, die daarop hun klanten "zouden" moeten vergoeden ( maar op residentiële abonnementen zitten geen SLA's, dus daar kan je naar fluiten ).Fustigateur schreef:Ik hoop het voor BC, want anders volgt een fikse veroordeling en schadevergoeding naar de abrupt afgesloten klanten van E-leven.
BGC heeft via de rechter toestemming verkregen of E-Leven op non-actief te zetten. En zij mogen de klanten van E-Leven niet verwittigen. Het zijn hun klanten niet.Trivial schreef:Hmmm tiens, Belgacom had toch eerst alle andere maatregelen getroffen alvorens e-leven af te sluiten? Wat is 't nu eigenlijk?ispwatch schreef:U vraagt, wij draaien.Lord Utopia schreef:Kun je die foto aub in een link zetten?
holle, kan jij dit verduidelijken?
hier heb je het mis hoor. belgacom is wel degelijk naar de rechtbank gestapt en heeft daar toestemming verkregen hoor. en ja, je kent de details niet, dan kan je er beter over zwijgen. en wat uwe kleine teen betreft, daar scheelt toch iets mee hoor.Fustigateur schreef:Waarom? Heel simpel. Omdat BC op eigen houtje schade heeft toegebracht aan derden die niets met het dispuut BC-E-leven te maken hebben. BC heeft de klanten van E-leven als chantagemiddel gebruikt. En zo komt alweer de ware aard boven van monopolist Belgacom. Ik ken de details niet, maar zonder juridische toestemming, en het op voorhand verwittigen van die klanten om binnen een redelijke termijn hen de kans te geven om over te stappen naar een andere ISP, zal BC er echt niet goedkoop van afkomen. Nogmaals, ik voel aan mijn kleine teen dat BC al deze juridische stappen niet heeft genomen. Derden mogen en kunnen nooit de dupe zijn van een twist tussen leveranciers. In dit geval is het wel degelijk BC die de schade heeft toegebracht. Sommigen denken dat BC alles mag, en vooral BC zelf, maar 't zal nog wel boetes regenen voor BC de komende jaren. Zo untouchable zullen ze zich binnen een Europese context minder en minder wanen .
Heeft Belgacom toestemming een juridische gekregen om alle e-leven klanten af te sluiten?hollebollegijs schreef: hier heb je het mis hoor. belgacom is wel degelijk naar de rechtbank gestapt en heeft daar toestemming verkregen hoor. en ja, je kent de details niet, dan kan je er beter over zwijgen. en wat uwe kleine teen betreft, daar scheelt toch iets mee hoor.
Fustigateur schreef:Dan moet die rechter een bepaalde termijn voorzien hebben waarbij E-leven hun klanten kon verwittigen om over te stappen. Persoonlijk geloof ik er niet veel van. Ik blijf vasthouden aan het feit dat BC de klanten van E-leven opzettelijk schade heeft toegebracht, en dus dient veroordeeld te worden. Met schadevergoeding ten aanzien van de E-leven klanten erbovenop.
Volgens de geposte krantenartikelen heeft belgacom ook schulden bij e-leven, hoe zit het daar dan mee? Of klopt dat niet?hollebollegijs schreef: En Belgacom heeft niets opzettelijk gedaan. Doen ze anders ook niet. Anders krijgen ze boetes. Het is E-Leven die zelf in fout is door hun facturen niet te betalen.
daar was met de uitspraak geen sprake van. de rechter zou daar anders toch rekening mee gehouden gehebben. Ik denk dat er niet veel van waar is. IK zou niet weten waar BGC schulden aan E-Leven zou hebben?Trivial schreef:Volgens de geposte krantenartikelen heeft belgacom ook schulden bij e-leven, hoe zit het daar dan mee? Of klopt dat niet?hollebollegijs schreef: En Belgacom heeft niets opzettelijk gedaan. Doen ze anders ook niet. Anders krijgen ze boetes. Het is E-Leven die zelf in fout is door hun facturen niet te betalen.
dat was ik me dus ook aan het afvragen o_Ohollebollegijs schreef: IK zou niet weten waar BGC schulden aan E-Leven zou hebben?
Tja, ik zeker niet, maar er wordt gesproken over 300.000 à 400.000 euro aan 'retributies'.hollebollegijs schreef: daar was met de uitspraak geen sprake van. de rechter zou daar anders toch rekening mee gehouden gehebben. Ik denk dat er niet veel van waar is. IK zou niet weten waar BGC schulden aan E-Leven zou hebben?
Bijvoorbeeld aansluitingen die op het laatste moment niet gerealiseerd zijn? Kosten van een technieker die niet gekomen is of voor rekening van Belgacom zou moeten zijn..hollebollegijs schreef:daar was met de uitspraak geen sprake van. de rechter zou daar anders toch rekening mee gehouden gehebben. Ik denk dat er niet veel van waar is. IK zou niet weten waar BGC schulden aan E-Leven zou hebben?Trivial schreef:hollebollegijs schreef:
zoals je zegt, kan dit het geval zijn, maar dat zijn maar kleine bedragen hoor. als je maar 5000 klanten hebt, kan dat bedrag maar van een zeer lage kant zijn. Vermoedelijk te verwaarlozen bij het bedrag dat men schuldig is aan Belgacom.dbr schreef:Bijvoorbeeld aansluitingen die op het laatste moment niet gerealiseerd zijn? Kosten van een technieker die niet gekomen is of voor rekening van Belgacom zou moeten zijn..hollebollegijs schreef:daar was met de uitspraak geen sprake van. de rechter zou daar anders toch rekening mee gehouden gehebben. Ik denk dat er niet veel van waar is. IK zou niet weten waar BGC schulden aan E-Leven zou hebben?Trivial schreef:hollebollegijs schreef:
Op dit punt is het voor een niet Belgacom of alternatieve isp medewerker moeilijk anwoord te geven daar wij niet precies kunnen weten welke afspraken er normaal gemaakt worden.
Het verhaal dat de "tegenclaim" exact gelijk is aan het openstaande bedrag aan Belgacom is natuurlijk een beetje vreemd.(in dit soort gevallen vaak niet waar)
Hoe komt dat bedrag dan zo hoog? Zijn dat allemaal verwijlinteresten van veel te laat betalen? is er uberhaupt ooit iets betaald?hollebollegijs schreef:zoals je zegt, kan dit het geval zijn, maar dat zijn maar kleine bedragen hoor. als je maar 5000 klanten hebt, kan dat bedrag maar van een zeer lage kant zijn. Vermoedelijk te verwaarlozen bij het bedrag dat men schuldig is aan Belgacom.dbr schreef:..hollebollegijs schreef:..Trivial schreef:
goede vraag maar geen idee.dbr schreef:Hoe komt dat bedrag dan zo hoog? Zijn dat allemaal verwijinteresten van veel te laat betalen? is er uberhaupt ooit iets betaald?hollebollegijs schreef:zoals je zegt, kan dit het geval zijn, maar dat zijn maar kleine bedragen hoor. als je maar 5000 klanten hebt, kan dat bedrag maar van een zeer lage kant zijn. Vermoedelijk te verwaarlozen bij het bedrag dat men schuldig is aan Belgacom.dbr schreef:..hollebollegijs schreef: ..
Dataverkeer lijkt mij ook zo sterk met 5000 klanten, zelfs al zou die lijn 24/4 openstaan
Goed antwoord ookhollebollegijs schreef: goede vraag maar geen idee.
Toch raar dat datzelfde Belgacom nog ADSL2+ klanten van E-leven komt aansluiten, ik was niet aanwezig maar men kan me bij Belgacom wel al zeggen dat ze op 22/05 nog eens langskomen om die connectie te verzorgen.hollebollegijs schreef:BGC heeft via de rechter toestemming verkregen of E-Leven op non-actief te zetten. En zij mogen de klanten van E-Leven niet verwittigen. Het zijn hun klanten niet.Trivial schreef:Hmmm tiens, Belgacom had toch eerst alle andere maatregelen getroffen alvorens e-leven af te sluiten? Wat is 't nu eigenlijk?ispwatch schreef:U vraagt, wij draaien.Lord Utopia schreef:Kun je die foto aub in een link zetten?
holle, kan jij dit verduidelijken?
Bij iedereen die ik ken ging het inderdaad woensdag dood en niet vrijdag.lvh schreef:Nog meer mensen waar het vrijdag de mist in ging BTW? Bij mij ging het woensdag dood -- niet dat het veel uitmaakt ofzo.
Je hoeft echt niet vies te doen om 400000 euro schulden te hebben bij Belgacom hoor. Het blijft niet bij het afhuren van het koperpaar he.Hoe komt dat bedrag dan zo hoog? Zijn dat allemaal verwijinteresten van veel te laat betalen? is er uberhaupt ooit iets betaald?
Dataverkeer lijkt mij ook zo sterk met 5000 klanten, zelfs al zou die lijn 24/4 openstaan
Rekent belgacom 5000 euro/maand voor de backhaul? LOL!Mr.T schreef: Dan heb je nog de maandelijke lasten voor het huren van de floorprint, de stroom en je accessline. Vooral dit laatste doet de prijs snel oplopen als je weet dat 5000 euro hiervoor vrij normaal is (afhankelijk van de afstand e.d.).
Als zij hun dienst niet kunnen leveren, dan kan je waarschijnlijk wel eenzijdig je contract verbreken. de vraag is hoelang je een outage als "redelijk" kan bestempelen.proxiboyke schreef:mensen die nu bij eleven zitten kunnen die kosteloos overstappen naar een andere provider ?
bij belgacom kunnen ze gratis aansluiten.proxiboyke schreef:mensen die nu bij eleven zitten kunnen die kosteloos overstappen naar een andere provider ?
Neen, dat doen ze omdat ze het willenhollebollegijs schreef:trouwens, een klant die van de concurrentie komt, moet nooit eenmalige kosten betalen bij BGC.
jot poll.CueBoy schreef:Neen, dat doen ze omdat ze het willenhollebollegijs schreef:trouwens, een klant die van de concurrentie komt, moet nooit eenmalige kosten betalen bij BGC.
('t'es maar een graptje hé Pol)
Nee das juist. Die verekenen ze wel in de abonnementsprijs en de volumeblokken.hollebollegijs schreef: trouwens, een klant die van de concurrentie komt, moet nooit eenmalige kosten betalen bij BGC.
das appelen en peren vergelijken.khsw schreef:Flink zo Belgacom. Onschuldige burgers die hier op zich niets mee te maken hebben (en die ongetwijfeld hun facturen wél hebben betaald) wat gaan pesten. Moet men daarvoor een gans leger advocaten in dienst hebben?
En wat maakt het uit of Belgacom nu al dan niet al heel wat stappen ondernomen heeft, de eindklant heeft er _niets_ mee te maken.
Stel u voor dat de bouwgroothandel uw huis komt verzegelen (of afbreken desnoods) omdat de aannemer nog wat openstaande facturen heeft. Komaan zeg, wat een kinderachtig gedoe!
Belgacom is blijkbaar niet volledig in haar recht. Er mogen blijkbaar geen klanten afgesloten worden van de concurrentie zonder toestemming van het BIPT en Belgacom heeft dit wel gedaan.Rafken schreef:Belgacom is volledig in zijn recht. zo simpel is het.
en je moet niet op belgacom schieten maar op E-Leven. En ja de eindklant is de dupe, maar dat is enkel en alleen de schuld van E-Leven en niemand anders.
Zo denk ik er ook over. Het is zelf erg, als je bij e-leven weggaat, en je neemt een andere adsl provider, dan blijf je nog steeds de kas van belgacom spijzen.khsw schreef:Flink zo Belgacom. Onschuldige burgers die hier op zich niets mee te maken hebben (en die ongetwijfeld hun facturen wél hebben betaald) wat gaan pesten. Moet men daarvoor een gans leger advocaten in dienst hebben?
En wat maakt het uit of Belgacom nu al dan niet al heel wat stappen ondernomen heeft, de eindklant heeft er _niets_ mee te maken.
Stel u voor dat de bouwgroothandel uw huis komt verzegelen (of afbreken desnoods) omdat de aannemer nog wat openstaande facturen heeft. Komaan zeg, wat een kinderachtig gedoe!
belgacom mag dit wel ten gevolge een vonnis van de handelsrechtbank van brussel eind april.lithion schreef:Belgacom is blijkbaar niet volledig in haar recht. Er mogen blijkbaar geen klanten afgesloten worden van de concurrentie zonder toestemming van het BIPT en Belgacom heeft dit wel gedaan.Rafken schreef:Belgacom is volledig in zijn recht. zo simpel is het.
en je moet niet op belgacom schieten maar op E-Leven. En ja de eindklant is de dupe, maar dat is enkel en alleen de schuld van E-Leven en niemand anders.