Dommel Netconnect (ADSL) , verhoging snelheid ?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Achja, waar ze bij de kabel in Nederland op 2,5 Mb up zitten, 1 Mb up als standaard; en bij ADSL ook 1 Mb standaard... wanneer dát zal veranderen, zullen we niet meemaken. We zullen moeten wachten op VDSL2 eer 1 Mb up standaard wordt.
ReserveBelg
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 feb 2007, 03:41

witte! schreef:http://www.xs4all.nl/allediensten/toegang/adsl/deabonnementen.php?PHPSESSID=add3df2b3762093a256289478797d155

Wanneer gaan de abonnementen in België eens Europese prijzen en specificaties krijgen?

Start
Lite
Basic..


Je pakt nu precies de duurste provider uit nederland. XS4ALL is veelste duur voor dat klein beetje extra service wat ze bieden.

Orange 20mbit heb je al voor 24,95. Ik kan het weten, heb er zelf gebruik van gemaakt. Dan is overstappen naar 4mbit en 200gb toch wel even slikken hoor :)
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 04 sep 2004, 23:25
Locatie: Oostende
Contacteer:

Iemand al wat meer info, mensen die iets gehoord hebben in de wandelgangen?
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Kurt Breezer schreef:Iemand al wat meer info, mensen die iets gehoord hebben in de wandelgangen?
De gang naar de wc's ? :P
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 04 sep 2004, 23:25
Locatie: Oostende
Contacteer:

Lord Utopia schreef:
Kurt Breezer schreef:Iemand al wat meer info, mensen die iets gehoord hebben in de wandelgangen?
De gang naar de wc's ? :P


lool
Afbeelding
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

witte! schreef:http://www.xs4all.nl/allediensten/toegang/adsl/deabonnementen.php?PHPSESSID=add3df2b3762093a256289478797d155

Wanneer gaan de abonnementen in België eens Europese prijzen en specificaties krijgen?

Start
Lite
Basic..


XS4All is nog een van de duurste in nederland. Maar wel stabiel
OmarH
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 jan 2008, 14:11

Iemand al meer nieuws over deze snelheidsverhoging??
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Nope niemand weet x. Ik vrees dat het ng ff kan duren.....
PieterV
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 sep 2007, 11:51

OmarH schreef:Iemand al meer nieuws over deze snelheidsverhoging??


Op 20 Maart stond "binnen enkele weken"... ik zou nog een maand rekenen tot we meer weten :-)
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Uzzi schreef:@L-Army
Een paar weken geleden was je nog zo zeker dat VDSL2 via een 3de partij (lees : Dommel) niet voor het einde van het jaar zal komen. Waarom ineens deze ommezwaai ?


Ik zou geen andere manier weten om het netconnect assortiment sneller te maken, dus daardoor de ommekeer.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik wel. ADSL2+ via turboline ;)
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Goendi schreef:Ik wel. ADSL2+ via turboline ;)


Ahum ik had de duidelijke boodschap gekregen dat dat nog niet mocht uitlekken. Maar nu jij het dan toch gedaan hebt ;): aangezien ADSL2+ in Broba komt komt het ook in Turboline. Ze gaan in Mechelen hun borst mogen nat maken.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Ik zou bijna "jochei!" (of een iets minder geeky term) uitkramen, ware het niet dat ik 4+ km verwijderd zit van de centrale en dit voor mij persoonlijk dus geen verbetering zal zijn.

't Zal dus wachten worden op VDSL2 en hun ROP'kes zeker (of de dag dat varkens kunnen vliegen, heu, ik bedoel: Telenet hun limieten drastisch omhoog schroeven).
ooh. shiny.
Thallyos
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 07 aug 2006, 14:49
Bedankt: 1 keer

deej schreef:
Goendi schreef:Ik wel. ADSL2+ via turboline ;)


Ahum ik had de duidelijke boodschap gekregen dat dat nog niet mocht uitlekken. Maar nu jij het dan toch gedaan hebt ;): aangezien ADSL2+ in Broba komt komt het ook in Turboline. Ze gaan in Mechelen hun borst mogen nat maken.


De prijzen zullen dan op zijn Belgacoms ook navenant zijn? Een prijsverhoging om een beetje meer snelheid te krijgen (al zal dat hier op een 2,3 km van centrale wel meevallen) zie ik toch niet zitten. Dan wacht ik liever op VDSL.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Thallyos schreef:
deej schreef:
Goendi schreef:Ik wel. ADSL2+ via turboline ;)


Ahum ik had de duidelijke boodschap gekregen dat dat nog niet mocht uitlekken. Maar nu jij het dan toch gedaan hebt ;): aangezien ADSL2+ in Broba komt komt het ook in Turboline. Ze gaan in Mechelen hun borst mogen nat maken.


De prijzen zullen dan op zijn Belgacoms ook navenant zijn? Een prijsverhoging om een beetje meer snelheid te krijgen (al zal dat hier op een 2,3 km van centrale wel meevallen) zie ik toch niet zitten. Dan wacht ik liever op VDSL.
Als ik het goed begrijp, zal Dommel zijn netconnect lijntjes gewoon vervangen door adsl2+ lijntjes waar mogelijk? :P
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

hopelijk is het dat niet zu. Dan kan maar een klein deel van de mensen adsl2+ genieten. Die infrastructuur ligt er toch nog lang niet voor heel belgie?(hoewel 1 juli iedereen zou moeten kunnen, maar de plaatsen zijn nu al aaangekondig die op 1 juli nieuw zullen zijn, en da's bijna nix)
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

frado schreef:hopelijk is het dat niet zu. Dan kan maar een klein deel van de mensen adsl2+ genieten. Die infrastructuur ligt er toch nog lang niet voor heel belgie?(hoewel 1 juli iedereen zou moeten kunnen, maar de plaatsen zijn nu al aaangekondig die op 1 juli nieuw zullen zijn, en da's bijna nix)


Je verwart een paar dingen:

- NetConnect = Turboline = volledig Belgacom netwerk. Zou overal al ADSL2+ moeten zijn.
- Broba = volledig Belgacom netwerk. Zou tegen juli overal ADSL2+ moeten zijn. Op Broba zitten bv Scarlet, EDPNet, dxADSL etc...
- CityConnect = eigen Dommel netwerk. Voorlopig beperkt beschikbaar. Uitbreidingen zijn gepland in juli en oktober

Netconnect zit op Turboline wat betekent dat alle Netconnect abonnementen binnenkort van gewone ADSL naar ADSL2+ gaan dankzij Belgacom.

Voor Dommel zelf is het wel beter dat alle Netconnects die naar CityConnect kunnen migreren daar ook effectief naartoe migreren. Zij verdienen er dan meer op (lees: minder afdragen aan Belgacom).

Waarschijnlijk zullen ook alle Belgacom klanten mee kunnen genieten van de beschikbaarheid van ADSL2+ binnenkort.

Dus voor Netconnect abonnementen is ADSL2+ via Belgacom sowieso een goede zaak: meer snelheid!
Gebruikersavatar
SantaSCSI
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 15 mar 2007, 17:38

Eens kijjken wat ze gaan doen? ADSL2+ is verre van overal beschikbaar, en lang niet alle ROPS zijn al online.
PieterV
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 sep 2007, 11:51

Ben eens benieuwd of die migratie hoge meerkosten met zich zou meebrengen. Een theoretische max. snelheid van 24 MBps is wel de moeite, maar de vraag is natuurlijk hoeveel extra we daarvoor gaan mogen (optioneel) betalen.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

BGC zal misschien wel meedoen, maar als hun volume op 12 gieg blijft, heb je daar weinig aan behalve dan bragging right...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Wow dat zou idd wel heel cool zijn, kan de huidige dommel fritzbox adsl2+ aan?
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

ah ik wist niet dat het volledige turboline netwerk al adsl2+ klaar was. Ik zit op 1.1 km van de centrale, dus is al mooi meegenomen. En heb al sinds vorig jaar een adsl2+ modem, omdat ik dacht dat edpnet dit meer uitgestrekter ging launchen:p . Nja, laat ons hopen dat het dat is he, en dat het overal beschikbaar zal/kan zijjn
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

broli schreef:Wow dat zou idd wel heel cool zijn, kan de huidige dommel fritzbox adsl2+ aan?
weet niet welk type ze juist geven... maar vermoedelijk wel....

tsja, de vraag is wat dat extra gaat kosten.... extra betalen voor meer snelheid zie ik niet zitten zenne. soit, hier binnenkort cityconnect
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
KiLLa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 nov 2007, 13:45

Ik heb ook reeds een ADSL2+ modem maar ik zit juist op 4km van de centrale, kan ik dan wel een hogere snelheid krijgen dan 4mbit?
Veel bijbetalen zou ik er ook niet voor willen doen btw...
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

KiLLa schreef:Veel bijbetalen zou ik er ook niet voor willen doen btw...


Hopelijk verhoogt bgc haar snelheden gratuit :D. Ik denk niet dat bgc een heel nieuwe lijn aan pakkets zal introduceren met een hogere snelheid.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

broli schreef:
KiLLa schreef:Veel bijbetalen zou ik er ook niet voor willen doen btw...


Hopelijk verhoogt bgc haar snelheden gratuit :D.
belgacom & gratis, dat gaat niet vaak samen zenne :wink:

en dommel schreef : binnen enkele weken zullen we ook hogere snelheidsopties aanbieden. een optie aanbieden, da's iets dat je erbij neemt tegen betaling lijkt me
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Weet er iemand een methode om te testen of jouw lijn ADSL2+ klaar is? Kwestie dat ik volgens de belgacomTV test maar 1TV kan aansluiten dus vermoed dat er nog geen ADSL2+ beschikbaar is.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

deej schreef:Dus voor Netconnect abonnementen is ADSL2+ via Belgacom sowieso een goede zaak: meer snelheid!


Deej, dat zal enkel van toepassing zijn voor mensen die binnen een bepaalde afstand wonen van de centrale...

Belgacom heeft misschien een enorm goede dekking, maar van die 90% of whatever, zullen enorm veel mensen met 3,2,1Mbits, en die kunnen niet echt veel genieten van ADSL2 ...

Het voordeel voor die mensen komt pas als ze de locale wijkkast aanpassen met VDSL, omdat ze daar enorm afstand gebonden zijn.

Nu, moest er een wonder geschieden, en ze kunnen adsl2 aanbieden in de local central ipv op 3.5km van mij, ik zal er niet om treuren. Maar het wordt iets te veel overhyped ...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Integendeel, op 3 km kan je 8 Mb halen tgo 5 Mb...
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Arqentus schreef:Het voordeel voor die mensen komt pas als ze de locale wijkkast aanpassen met VDSL, omdat ze daar enorm afstand gebonden zijn.


Da's ook niet waar hé. Enkel als je VDSL neemt kom je op een ROP, anders blijf je gewoon op de DSLAM in de centrale en verandert je afstand niet. Maar voor mensen die te ver zitten zal het inderdaad niet veel geven.
OmarH
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 jan 2008, 14:11

ik zit op ongeveer 3-3,3km van de centrale, weet iemand welke up- en downsnelheden ik zou kunnen halen??
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

OmarH schreef:ik zit op ongeveer 3-3,3km van de centrale, weet iemand welke up- en downsnelheden ik zou kunnen halen??


Enkele (niet perse accurate) graphs...


Afbeelding
Afbeelding
Moomin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 29 mei 2006, 11:35
Bedankt: 2 keer

Kan je tegenwoordig ergens op het web je telefoonnummer intikken en de afstand tot de Belgacom centrale te weten komen, of moet je daar nog voor bellen?

Moomin
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Moomin schreef:Kan je tegenwoordig ergens op het web je telefoonnummer intikken en de afstand tot de Belgacom centrale te weten komen, of moet je daar nog voor bellen?
moet je voor bellen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
unexpected
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 12 mar 2008, 13:37
Contacteer:

Alles wat we erbij krijgen is meegenomen eh gasten :-) maar ik ben toch ook al tevreden met wat ik nu heb hoor... ben nog maar pas van Telenet gekomen en nog altijd "amazed" door wat ik nu krijg voor minder geld...
misterjo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 670
Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
Locatie: leuven
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

Kan iemand die newspost op de dommel newspage nog terugvinden?
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 04 sep 2004, 23:25
Locatie: Oostende
Contacteer:

misterjo schreef:Kan iemand die newspost op de dommel newspage nog terugvinden?


NEWSANNOUNCE:

* March 20 - 2008 - 10:34 PM POSTED: [dommel.com servicecenter]

onderwerp: cityconnect expansion - cityconnect uitbreidingen

we are pleased to announce that as of 01/07/2008 cityconnect will be available in and around following cities:

leuven -- available now
kessel-lo -- available as of 01/05/2008
sint-truiden -- available as of 01/05/2008
hasselt -- available as of 01/07/2008
lier -- available as of 01/07/2008
antwerp -- available as of 01/07/2008
gent -- available as of 01/07/2008
oostende -- available as of 01/07/2008
mechelen -- available as of 01/07/2008
more cities will be added as of 01/10/2008.

as of these dates homeconnect all-in-one accounts will be delivered with a maximum speed of 24 mbit/sec at these locations.
you can check if your number will be available for cityconnect on our website http://www.dommel.com.
we will also be announcing higher speed options to our netconnect accounts within the next weeks, more info will be posted here.
------------------------------------------------------------------

met plezier kondigen we u aan dat cityconnect beschikbaar zal zijn vanaf 01/07/2008 in en rond volgende steden:

leuven -- beschikbaar nu
kessel-lo -- beschikbaar vanaf 01/05/2008
sint-truiden -- beschikbaar vanaf 01/05/2008
hasselt -- beschikbaar vanaf 01/07/2008
lier -- beschikbaar vanaf 01/07/2008
antwerpen -- beschikbaar vanaf 01/07
gent -- beschikbaar vanaf 01/07/2008
oostende -- beschikbaar vanaf 01/07/2008
mechelen -- beschikbaar vanaf 01/07/2008
meer steden zullen toegevoegd worden op 01/10/2008.

vanaf deze data zal het homeconnect all-in-one pakket op deze locaties opgeleverd worden met een maximale snelheid van 24 mbit/sec.
u kan op onze website http://www.dommel.com nakijken of uw telefoonnummer in aanmerking komt voor cityconnect.
binnen enkele weken zullen we ook hogere snelheidsopties aanbieden op onze netconnect accounts, meer info hierover zal ook hier aangekondigd worden.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Afbeelding
Moomin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 29 mei 2006, 11:35
Bedankt: 2 keer

En, al enig nieuws wat er gaat veranderen voor ons NetConnecters?

Moomin
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

nope, tzal wachten worden op dommel vrees ik
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

nee, 't is wachten op belgacom, uiteindelijk is dommel voor netconnect volledig afhankelijk van hen :wink:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”