Snelheidsverhoging 3Mbit

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Divino,

zoals gezegd dus ben je nog niet geupgrade, er zal dus een lichte delay zitten op de data in het tooltje. Die data die je daar aanhaalt zegt perfect dat je nog op 1.1Mbit/s zit: Dslam Bitrate 1120 Kbps 128 Kbps (dit geeft je dl-en ul-speed aan).

Nog even geduld oefenen dus ... :-)

Guest,

die data zijn niet gegarandeerd eh, ze zijn een richtlijn. BGC garandeert zeker niet dat je zal geupgrade zijn tegen die datum.
Vraagje: waar haal je de data ivm 1.3Mbit/s en 1.7Mbit/s?
Geef ook eens wat meer info over je systeem, modem, driverversie, firewall,...

Ik vermoed dat dit één van je problemen is:
- te ver van de centrale
- slechte drivers die niet stabiel functioneren met 1.1Mbit/s (eicon)
- verkeerde weergave van synch snelheid.
I love it when a plan comes together!
DiViNO
Plus Member
Plus Member

Kom net thuis van een kutdag in Antwerpen (tram botst 2 keer op een auto, gietende regen,...) :roll:
Ik log aan en wat zie ik...

3.3MBit :D

Mijn wachten is dan toch beloond en men dag gered :)
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

DiViNO schreef:Kom net thuis van een kutdag in Antwerpen (tram botst 2 keer op een auto, gietende regen,...) :roll:
Ik log aan en wat zie ik...

3.3MBit :D

Mijn wachten is dan toch beloond en men dag gered :)

Voila, zoals ik in één van mijn eerdere posts gepost heb, op een dag zal je thuis komen en zal je de leuke verassing treffen dat je geupgrade bent...

des te leuker zou ik zeggen ;-)
crapiecorn

mijn icoon ding en zo geven aan dat die normaal al overgeschakeld moest zijn na 3.3 ma met snelheids testen zit ik nog altijd tegen de 80KB/sec der zijn wel pieken , van 107Kb maar niet echt 3.3 niveau

ik draai hier een win xp pro op een celeron 634, 320 ram , speedtouch usb , en woon bijna naast de centrale , alle divers en zo zijn ook upgedate , skynet kwam met zever af van spyware dat snelheid aantast dus die scan heb ik ook gedaan , ma al deze factoren hebben nogaltijd geen invloed gehad op het verhogen van mijn snelheid
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

crapiecorn schreef:mijn icoon ding en zo geven aan dat die normaal al overgeschakeld moest zijn na 3.3 ma met snelheids testen zit ik nog altijd tegen de 80KB/sec der zijn wel pieken , van 107Kb maar niet echt 3.3 niveau

ik draai hier een win xp pro op een celeron 634, 320 ram , speedtouch usb , en woon bijna naast de centrale , alle divers en zo zijn ook upgedate , skynet kwam met zever af van spyware dat snelheid aantast dus die scan heb ik ook gedaan , ma al deze factoren hebben nogaltijd geen invloed gehad op het verhogen van mijn snelheid

Capricorn, heb je je snelheid via de diagnostics gehaald? Lijnsnelheid... upload download... wat is de exacte waarde die in diagnostics staat?

Waar heb je je testen gedaan? Heb je deze al uitgevoerd op adslbox.be, speedtest.nl ??? als je via een download dit test van eender welke server is dit zeer subjectief, want niet alle servers op het internet hebben een uploadstream van 3.3Mbit/s of hoger eh. Dus als die snelheid van de server lager is, ga je downloaden aan de hoogste gemeenschappelijke snelheid.

Zou in eerste instantie deze zaken nakijken: driver diagnostics en hoe je test.

2. Driver versie kijk je ook best even na, want de laatste driver is 1.4 ofzo... maar er is een update, let wel dit is geen volledige versie wel een update! versie 1.6R. Hoe weet je dat van die centrale? zelf op zoek geweest of BGC gezegd? Let wel, dat niet alle BGC gebouwen adsl-centrales zijn eh... hier in de buurt op 500m ofzo is er ook een BGC gebouw, is wel een BGC Mobile devision... dusja,; kwestie van niet verkeerd te zijn...

verder dien je tijdens testen firewalls afzet en geen andere bacnwidth critical programs running hebt: vb. kazaa die aan het runnen is is niet goed tijdens nen test... ;-)
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Test met groot bestand via FTP geeft bij mij dit:

Afbeelding

Toch wel aardig, eerst was het niet meer dan 103 KB
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

qless,

je moet niet overal die screenshot opnieuw posten.

Heel fijn dat je 3.3Mbit/s hebt.

Wat ik bedoel is dat niet iedereen op een goede manier test. Vb. Door iets te downloaden dat op vb. de server staat die niet meer dan 1Mbit/s upload heeft, dat geeft een vertekend beeld weer van je snelheid...
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

En testen met FTP is beter dan met HTTP zodat je zeker geen proxy effect hebt, en de overhead is met FTP gewoon minder.

En natuurlijk een bestand van minimaal 10 MB voor een beter gemiddelde.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

qless schreef:En testen met FTP is beter dan met HTTP zodat je zeker geen proxy effect hebt, en de overhead is met FTP gewoon minder.

En natuurlijk een bestand van minimaal 10 MB voor een beter gemiddelde.

Ja daarin heb je wel gelijk, al gaat die test met http niet dermate verschillen als je onder ideale omstandigheden test. Kzou zeggen, gebruik de iBench waar de snelheids test nog in zit en je hebt direct een mooie en correcte referentie!
Gast

mja dan kom ik aan iets van een max van 130kb/sec uit , heb ook met technische dienst gebelt die men lijn uitgemeten hebben ,.. die zijden zdat het aan een of ander spyware ding lag ( aan mijn pc dus ) , terwijl ik al 5 keer voor spyware gescanned heb met een spyware remover
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

veronderstel dat gij capricorn zijt?

Vraagje,

waar haalt ge uw info over 3.3Mbit/s??? Uit de SPT Diagnostics???
Want dat is het enige dat telt!

130KBit/s --> dat is een heel mooie waarde voor een 1.1Mbit/s ik denk niet dat ge al op 3.3 zit... (dat zou extreem laag zijn, dan zou ge heel ver van de centrale moeten zitten... ;))

Spyware doet ook veel, maja als gij zegt dat ge scant kunne wij niks doen eh.. kazaa enzo ook stilllegen eh --> spyware...
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Spyware die meer dan 100kbyte/s aan traffic veroorzaakt.. dat moet ik nog tegenkomen hoor ;) (die dingen willen juist zo weinig mogelijk opvallen + wat gaan ze in godsnaam versturen dat zo groot is ;) )
Indien er toch iets op je pc staat dat dit doet moet je volume ook snel op zijn iedere maand :)

130kbyte/s is teveel voor 1.1Mbit/s en teweinig voor 3.3Mbit/s... er is dus iets mis.. maar wat :?
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

NuKeM schreef:Spyware die meer dan 100kbyte/s aan traffic veroorzaakt.. dat moet ik nog tegenkomen hoor ;) (die dingen willen juist zo weinig mogelijk opvallen + wat gaan ze in godsnaam versturen dat zo groot is ;) )
Indien er toch iets op je pc staat dat dit doet moet je volume ook snel op zijn iedere maand :)

130kbyte/s is teveel voor 1.1Mbit/s en teweinig voor 3.3Mbit/s... er is dus iets mis.. maar wat :?

Nukem 130 is niet te veel voor 1.1 zenne, ik denk dat em nog op 1.1 zit en niet op 3.3. Die sync snelheid uit de SPT USB DIAG is wat we moeten hebben... ma idd spyware ga gaan 100kbyte/s wegsjoemelen.. ;-)
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

The Oddity schreef:
NuKeM schreef:Spyware die meer dan 100kbyte/s aan traffic veroorzaakt.. dat moet ik nog tegenkomen hoor ;) (die dingen willen juist zo weinig mogelijk opvallen + wat gaan ze in godsnaam versturen dat zo groot is ;) )

Nukem 130 is niet te veel voor 1.1 zenne, ik denk dat em nog op 1.1 zit en niet op 3.3. Die sync snelheid uit de SPT USB DIAG is wat we moeten hebben... ma idd spyware ga gaan 100kbyte/s wegsjoemelen.. ;-)

Mmm ik blijf erbij 130kbyte/sec kunt ge toch heel moeilijk (ja zelfs onmogelijk) halen als ge op 1.1Mbit/s zit :)
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

maja, ge moet in rekening houden vanwaar dat max. van 130Kbyte vandaan komt eh, met Windows-download via http durft dat tellerke bij mij ook gerust naar 130 en hoger gaan, dat tellerke deugt niet... (tja microsoft)

Ik doe toch nog altijd een gokje dat hij nog niet geupgrade is...zullen moeten wachten tot wanneer hij synch. snelheid eens post eh...
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

The Oddity schreef:maja, ge moet in rekening houden vanwaar dat max. van 130Kbyte vandaan komt eh, met Windows-download via http durft dat tellerke bij mij ook gerust naar 130 en hoger gaan, dat tellerke deugt niet... (tja microsoft)

Ik doe toch nog altijd een gokje dat hij nog niet geupgrade is...zullen moeten wachten tot wanneer hij synch. snelheid eens post eh...

Ja, bij downloads via IE deugt da meterke in het begin niet .. maar na een halve minuut moet het normaal gezien wel goed zitten :)
NuKeM
crapiecorn

ja , hier da schermke he vanonder waar staat snelheid: 3.3 mb en skynet zelf zegt dat dat is ingeschakeld , ik zit wel degelijk 200 meter van de centrale af , om een vriend van me daar werkt met die adsl prul en die 130kb/sec is via da toolke van hier , via ftp.eazynet.be of zo
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

crapiecorn schreef:ja , hier da schermke he vanonder waar staat snelheid: 3.3 mb en skynet zelf zegt dat dat is ingeschakeld , ik zit wel degelijk 200 meter van de centrale af , om een vriend van me daar werkt met die adsl prul en die 130kb/sec is via da toolke van hier , via ftp.eazynet.be of zo

Heb je een USB modem? Anders de drivers eens vernieuwen.. ik weet er niet zoveel van, The Oddity weet dat allemaal wel ;)
NuKeM
Gast

ja , speedtouch usb , ik heb de nieuwste driver pas gisteren gedowend , ik snap der ook allemaal nimmer veel van
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ok, we gaan veel meer info nodig hebben:

OS, driver version (ondertss versie 2.0.1 zie techniek), firewalls (nis? za?) andere programma's die via internet werken? netwerk? geef eens alle info over je systeem, alles wat met internet te zien heeft. Dan gaat dat iets duidelijker worden.

Staat de ingbouwde firewall van Xp soms niet aan? indien ja? afzetten..
Antivirus?

mja, ben je zeker dat jouw lijn effectief in die centrale ligt??? Heeft BGC dat gezegd? heeft BGC gezegd op hoeveel meter je zit? Het is niet omdat ze op 200m met adsl in die centrale werken dat ook effectief jouw lijn op die centrale zit zenne. Normaal zal ze daar dan wel zitten, maja van hieruit zien we niet wat centrale dat is eh.. ;-)

Anders zou ik zeggen, als je niks vindt: Complete uninstall van je modem en adsl-verbinding. (dit als je 100% zeker bent dat je op 3.3Mbit/s zit en dat je dicht bij de centrale zit!)
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ok, je hebt de nieuwste driver. Dan bekijk je beste je binneninstallatie eens. Splitters geinstalleerd? staan ze goed? kabels in orde?

Eventueel kabels eens nakijken.

Als je echt 100% zekerheid hebt van je afstand van de centrale zou ik zeggen, probeer complete uninstall en reinstall (eventueel met een andere versie 1.4.1 of 1.6R)

Geef eens de exacte waarde die SPT USB Diag geeft waaraan je synchroniseert? is deze altijd dezelfde? wat geeft hij bij upload?

heb je al tests gedaan op adslbox.be (online) en speedtest.nl ? wat zijn de waarden daar?

Dit is wel echt raar, ik denk dat er iets over het hoofd wordt gezien.
crapiecorn

hmm ik heb hier win xp pro draaien , en norton internet security , maar firewall staat daar meestal niet van op , voor de rest heb ik maar weinig andere dingen draaien , alleen kazaalite , en misschien is dit niet zo belangrijk ma de buren draaien ook adsl , en dat gaat wel redelijk vlug +-300kb/s van die windowsfirewall kan ik nie zeggen , omdat ik het antwoord niet weet :-)
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Capriecorn,

als je een snelheidstest doet, ben je best dat je zo veel mogelijk afzet. Firewalls, P2P-programma's (zoals Kazaa), .... Anders beïnvloeden deze je testresultaten en krijg je een vertekend beeld.

Cheers
Gast

maj en adslbox gaat ook tegen de 130kb/sec , er der staat ma 1 pc op 1 lijn en onder staat der alleen en filter op
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

hmm laat kazaa en alle programma's uit. Disable firewall en antivirus om te testen. Mja de buren dat zegt idd niet heel veel, omdat ze andere isp kunnen hebben en het is niet 100% zeker dat jullie op de zelfde centrale liggen (zal normaal wel dezelfde zijn, maarja ge weet nooit eh)

wat die firewall binnen Xp betreft die kan je uitzetten via
externe toegang & dial-up connection > je verbinding (adsl selecteren) > rechtermuisklik > tabblad advanced of security en daar vinkje uitzetten!

Wat zeggen tests bij adslbox.be en speedtest.nl?
En wat zijn de effectieve waarden die thomson diagnostics weergeeft voor je modem zowel upload als download? (synchsnelheid)

Nog een tip: kijk eens wat er allemaal opstart via msconfig en beperk dit tot een minimum.

Indien dit allemaal niet helpt en je bent zeker van je afstand centrale en dat je effectief bent geupgrade, dan zou ik zeggen uninstall alles en installeer versie 1.4.1 ofzo terug... (cd-versie normaal (kan ook 1.3.1 ofzo zijn). En test met dat, lukt het niet? probeer 1.6R (kan je downloaden van een ftp, ik heb nog zo'n versie!) zo uitsluiten wat het probleem kan zijn. Kan zijn dat er een bug zit in die 2.0.1 ook eh. (heb em nog maar paar uur ;-)) als die drivers changen niet helpt dan ligt het prob ergens anders (afstand centrale, binneninstallatie, os-configuratie,...)
crapiecorn

lijnsnelheid ? verzenden 128 , ontvangen 3360 en bandbreedte verzenden 832 en ontvangen 9128
crapiecorn

en waar kan ik die drivers juist vinden , op alcatel vind ik alleen updates en op skynet staat er nix in de xp colom
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm, die waarden zien er idd wel just uit, ma zal wel 8128 zijn ipv 9128 (typo?). Firewall al getest in WinXp? geeft dat iets?

mja, er moet iest zijn zenne ;-)
En BGC heeft de afstand niet tegen je gezegd van hoever je van de centrale zit..?

Drivers: 1.4.1: http://www.turboline.be/download/usb_1_4_0.zip
dat x is de download voor alle cellen die donkergroen gekleurd zijn, maw dezelfde download voor 98,Me,2000,XP (en niet NT en 95!)
crapiecorn

mja , daar kwam ik niet goed aan uit aan da windows firewall ding , vind het nergens , draai dan ook nederlandse versie , misschien een slechte vertaling of zo :-)
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

start --> instellingen --> Netwerk & externe toegang (dubbelklikken, zodat ge in het window van Netwerk & externe toegang komt --> eens in het windows ziet ge al uw verbindingen staan, onder andere ook die van adsl --> selecteren --> rechtermuisklik --> properties --> tabblad ofwel advanced ofwel security en daar vinkje ivm firewall uitzetten.

sorry hier en daar stapje overgeslagen :oops:

That's it.
Gast

jep , die heeft dus nooit aangestaan , ik geef het op heb al 2 dagen men kop der over gebroken ,
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

hmm dan zijn er nog mogelijkheden:

- te verre afstand van de centrale
- slechte binneninstallatie
- slechte pc-configuratie

Hebben ze op de Skynet-helpdesk jouw configuratie al eens overlopen?

Heb je al geprobeerd met drivers te switchen?
Heb je al overlopen welke programma's ermee opstarten?

Ben mijn lijstje met veel-voorkomende 'bugs' ook wel bijna ten einde, maja, ik zie dan ook uw coniguratie niet eh.. ;-)

Zou zelf eens moeten zoeken... ik zou zeggen probeer de drivers. heb je een idee van de max. snelheid toen je nog op 1.1Mbit/s zat?

Maybe hebben All your Base of Flamethrower nog een briljante inval, maar ik denk echt dat ge iets over het hoofd ziet, ergens local bij u. Het probleem is bizar dat het eigenlijk niet anders kan zijn dan iets local bij u.
Gast

1 is duidelijk uitgesloten , ik heb juist met iemand gebelt en ik woon dus wel degelijk 200/500 van de centrale waarop ik ben aangesloten , van men pc config weet ik eigenlijk nie zo veel van af , vroeger had ik da allemaal met proxy en zo ingestelt en dsn en zo , maar die instellingen gebruik ik niet meer , toenjuist had ik wel een iets hoger ding op adsl box iets van een 139 wat volgens de grafieken toch hoger ligt als normale 1.1 maar ik kan herinneren toen ik pas online was met adsl 2 jaar terug ofzo dat ik ook wel of en toe tegen de 100+ zat
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

mja, om eerlijk te zijn zo ik daar toch even voor bellen om zeker te zijn van die afstand. vermoedelijk zal het dat niet zijn, gewoon om 10% zekerheid te hebben, want niet iedereen werkt aan adsl bij BGC eh... just to be sure. Maar zoals je zegt vermoedelijk dus niet.

Tja als het dat niet is, is het ofwel je binnenbekabeling die op nie veel trekt ofwel je pc-configuratie en dan opteer ik voor dit omdat je ervoor wel decent speed haalde! Kzou zeggen beginnen met uninstallen en reinstallen van de drivers enzo.. daarna verder zoeken.

I hope you get your speed ;-)
-ik kom morge middag nog es zien of het al lukt :-)-
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

ik dacht van ik zal maar drekt lid worden :-) ik heb het gevoel dat ik hier veel ga klagen :-) ma ik ben der aan aan het denken om men pc eens te formateren , dat is ondertussen ook al weer een jaar geleden , voor zeker te zijn dat alle spyware der van af , dan kunnen die mensen van de technische dienst weer niet afkomen met zwakke excusses over spyware
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Welcome @ the Sub zou ik zeggen.

mja klagen enkel als ge reden hebt tot klagen eh ;-)
niet zomaar eh, want we willen hier niet hetzelfde geklaag dat steeds op het official forum van Skynet voorkomt!

Mja, als het aan je pc-configuratie ligt dan zal een format idd normaal met 100%zekerheid oplossing bieden (let wel eerst full driver 1.4.1 installeren dan pas de updates!!) Als dat geen soelaas brengt vrees ik dat het je binneninstallatie is!

veel succes.
Fuzzy
Starter
Starter

hehe, mooi cadeautje vanmorgen, eerst wat sneeuw voor de deur en dan 3mbit downstream. wat is er vanmiddag?

doet wel nog wat raar, ik geraak namelijk met een single thread moeilijk boven 150. dus even een dual leech gedaan op ftp.belnet.be en ja hoor 330 :)

welja, klagen ga ik niet, zal nog wel verbeterd worden zeker

rare is dat de aanpassing maar voltooid zou zijn 31 maart 2003, en 1 februari is het al carnaval :D

zo that's my comment

greetz

Fuzzy
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

mja der gaan wa skynet koppen rollen , ik dacht van ja ok misschien kan het wel aan spyware liggen , since men cd-schrijver busted is heb ik bijna nix filles kunnen saven , niet dat da zo belangrijk is , ma toch heel c schijf gewist dus , pak werk aan gehad , ik doe nog eens een snelheids test en wat krijg ik , een 165 kb/sec , een steiging van 35 kb of zo
woehoe :-(
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

echt raar, ken je niet iemand die dicht bij je woont met ook een adsl aansluiting, zo ja lleen zijn modem eens even of vraag of hij/zij eens kan klangskomen met zijnpc en het testen, als hij ook zo traag is dan is het aan je binneninstallatie
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Fuzzy
Starter
Starter

jah, die speed test haalt ook geen optimale resultaten hier

Telenet: 3487kbit/s*
Adsl 3.3Mbit: 2320kbit/s**
Adsl: 791kbit/s***
You: 1544kbit/s

ik lig ook een heel eind onder de normale adsl 3mbit speed. maar als ik eens vanalles tegelijk download, springt mijn bandwith meter toch rond de 350 kb / sec. dus is er eigenlijk niks mis met de adsl lijn itself denk ik. ergens een misconfiguratie of die klote USB modem die me hier al meerdere keren de nek omgedaan heeft (valt uit als er geluid speelt, heb gans mijn geluidskaart moeten disabelen om te kunnen surfen :( )

welja, aan alles heb je tegenwoordig voor en nadelen hé :-/
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”