***** OFF-TOPIC *****
De Dommel-evangelisten willen er geen slecht woord over horen, maar face it de service van Dommel trekt op geen kl....
Hey iedereen,
Misschien moeten we anders eens een thread opstarten met de pro's en contra's van Dommel ?
Als de mensen van Dommel meelezen, weten ze meteen op welke punten ze de service naar hun klanten nog kunnen verbeteren.
Pro's:
- Prijs (en kwaliteit/stabiliteit die je daarvoor krijgt)
- Groot download volume (100 GB bij netconnect)
=> Atm-overhead wordt hierbij niet meegerekend.
=> Happy Hours (tussen 1u en 13u wordt slechts 50% aangerekend)
=> Upload wordt niet meegerekend in dit download-verbruik.
- Nieuwsservers (met binaries)
- Geen poorten die uitgeschakeld zijn
- Goede upload (met onbeperkt gebruik)
- Automatisch omschakeling naar smallband
(dus geen onverwachte factuur voor extra verbruik)
- Goede website/software (telemeter die correct werkt, faq database, etc)
Contra's:
- Vervelende klanten die soms echt muggeziften
- Geautomatiseerde verwerking van aanvragen, betaalde facturen, etc.
* Voordeel: Personeelskosten drukken. Prijs abonnement laag houden.
* Nadeel: Geen menselijke controle/tussenkomst. Dus je houdt best
als klant je betalingen wat in de gaten. Maar dat moet je bij andere
leveranciers (van gas, water, etc) toch ook ? Misschien kan het
mailingsysteem van Dommel hierin wel wat verbeterd worden ?
(ik heb hier zelf geen ervaringen mee, mijn facturen zijn tot nu
toe altijd netjes op tijd betaald). Dus heb geen idee hoe laat of te laat
Dommel je hiervan een waarschuwing geeft. Dat je afgesloten wordt.
- Helpdesk.
* Voordeel: Dommel heeft een goede FAQ database. En hier zitten ook
heel wat forummers die elkaar ondersteunen en de nodigde
technische specs met elkaar delen.
* Nadeel: Als dit je niet helpt. Ben je ofwel aangewezen op hun gratis
mail-systeem (die traag werkt. en onderbemand is ? of overbelast ?)
Ofwel kan je hen telefonisch opbellen. Dit kost je dan een kleine duit.
Maar je bent wel meteen geholpen.
De Helpdesk lijkt me wat de zwakste schakel van Dommel. Dommel is op zoek naar extra personeel. Maar moet die eerst ook nog vinden. Een bedrijf dat groeit heeft ook tijd nodig om alle kinderziektes en tekorten hier en daar stap per stap op te vullen.
Zo is CityConnect dit jaar in Leuven gelanceerd. En dit ging ook niet zonder de nodige problemen. Ik vond het wel leuk om lezen, hoe de forummers in die thread daarmee omgingen. Ipv te zitten kafferen en mekkeren op Dommel (zoals ceurrrix hier doet), zoekt men daar samen naar een oplossing. Welke instellingen heeft mijn modem nodig ? Welke firmware update kan ik eventueel gebruiken, etc. Soort try and error principe. Het systeem wat tunen.
Niet blijven mekkeren over de problemen. Of het aanduiden van een schuldige. Maar samen zoeken naar een oplossing. En samen de problemen oplossen, die zich op dat moment stellen...
Enfin, genoeg gepreekt
Als jullie een aparte thread over de pro's en contra's van Dommel een goed idee vinden. Kunnen we dat misschien opstarten ?
12:19 Bij deze is die thread opgericht...