Pagina 3 van 3

Geplaatst: 02 dec 2007, 18:09
door lithion
hollebollegijs schreef:
lithion schreef:
hollebollegijs schreef:even een opmerking over die i-line. je mag blij zijn dat dit in 3 weken gelukt is. en dat dit zolang duurt, is niet de fout van belgacom maar het ministerie moet telkens zijn goedkeuring hiervoor en daarmee dat dit zolang duurt.
Dit is 3 weken na goedkeuring door het ministerie. Er zijn volgens Belgacom gewoon geen techniekers beschikbaar.
is een normale periode hoor. als je dat op voorhand weet is dat toch geen probleem.
En dan beweren dat Belgacom een deftige service levert?

Geplaatst: 04 dec 2007, 08:47
door hollebollegijs
lithion schreef:
hollebollegijs schreef:
lithion schreef:
hollebollegijs schreef:even een opmerking over die i-line. je mag blij zijn dat dit in 3 weken gelukt is. en dat dit zolang duurt, is niet de fout van belgacom maar het ministerie moet telkens zijn goedkeuring hiervoor en daarmee dat dit zolang duurt.
Dit is 3 weken na goedkeuring door het ministerie. Er zijn volgens Belgacom gewoon geen techniekers beschikbaar.
is een normale periode hoor. als je dat op voorhand weet is dat toch geen probleem.
En dan beweren dat Belgacom een deftige service levert?
ja, belgacom levert een goede service. ze halen niets voor niets de ene award na de andere. en dit is nu eenmaal een feit.

Geplaatst: 05 dec 2007, 13:25
door ubremoved_539
hollebollegijs schreef:ja, belgacom levert een goede service. ze halen niets voor niets de ene award na de andere. en dit is nu eenmaal een feit.
Toch niet voor consumer abonnementjes...

Geplaatst: 05 dec 2007, 13:31
door hollebollegijs
r2504 schreef:
hollebollegijs schreef:ja, belgacom levert een goede service. ze halen niets voor niets de ene award na de andere. en dit is nu eenmaal een feit.
Toch niet voor consumer abonnementjes...
toch wel hoor.
natuurlijk zijn er altijd ontevreden klanten. die heb je overal. maar de fout ligt niet altijd bij de firma in kwestie.
sommigen klanten zijn gewoon ongeduldig of vragen onmogelijke dingen. en sommigen zijn nooit tevreden, wat je ook doet.

Geplaatst: 05 dec 2007, 13:44
door ubremoved_539
hollebollegijs schreef:toch wel hoor.
Link graag... ik ken trouwens geen Awards die handelen over consumer ADSL lijntjes.

Geplaatst: 05 dec 2007, 14:22
door hollebollegijs
r2504 schreef:
hollebollegijs schreef:toch wel hoor.
Link graag... ik ken trouwens geen Awards die handelen over consumer ADSL lijntjes.
ik heb het over de klantendiensten in het algemeen.

Geplaatst: 05 dec 2007, 14:51
door ubremoved_539
hollebollegijs schreef:ik heb het over de klantendiensten in het algemeen.
Zo heb je natuurlijk altijd gelijk (of prijs). Nu persoonlijk heb ik geen ADSL, en van vrienden hoor ik ook niet echt klagen, al zitten deze allen bij alternatieve ADSL providers.

Geplaatst: 05 dec 2007, 15:14
door lithion
hollebollegijs schreef:natuurlijk zijn er altijd ontevreden klanten. die heb je overal. maar de fout ligt niet altijd bij de firma in kwestie.
sommigen klanten zijn gewoon ongeduldig of vragen onmogelijke dingen. en sommigen zijn nooit tevreden, wat je ook doet.
Ze leveren zo'n fantastische service dat de mailboxen bij mijn i-line nog altijd niet werken terwijl die al meer dan een jaar aangesloten is. Ik heb dat ooit twee keer laten weten, maar aangezien ik die toch niet nodig heb laat ik het maar zo. Het blijft een geweldige service.

Geplaatst: 05 dec 2007, 15:24
door hollebollegijs
lithion schreef:
hollebollegijs schreef:natuurlijk zijn er altijd ontevreden klanten. die heb je overal. maar de fout ligt niet altijd bij de firma in kwestie.
sommigen klanten zijn gewoon ongeduldig of vragen onmogelijke dingen. en sommigen zijn nooit tevreden, wat je ook doet.
Ze leveren zo'n fantastische service dat de mailboxen bij mijn i-line nog altijd niet werken terwijl die al meer dan een jaar aangesloten is. Ik heb dat ooit twee keer laten weten, maar aangezien ik die toch niet nodig heb laat ik het maar zo. Het blijft een geweldige service.
heb je je gericht tot de juiste diensten?
heb je voldoende gegevens doorgegeven?
heb je het juiste mailadres of faxnummer doorgegeven naar waar men de gegevens mocht versturen?

je moet niet altijd de fout aan belgacom geven. belgacom maakt fouten, dat onken ik niet, net zoals ieder individu of bedrijf, klein of groot, en ja jij ook. Ik zelfs. Maar vergeleken met de tevreden klanten is dit bijna te verwaarlozen. Maar ja zoals gezegd er zijn klanten die altijd zagen en klagen, niet alleen over belgacom, maar in het algemeen. daar kan je toch niets goed voor doen.

Geplaatst: 05 dec 2007, 16:19
door Limburg
hollebollegijs schreef:
r2504 schreef:
hollebollegijs schreef:toch wel hoor.
Link graag... ik ken trouwens geen Awards die handelen over consumer ADSL lijntjes.
ik heb het over de klantendiensten in het algemeen.
Het is de laatste 5 jaar zeker verbeterd, maar daarvoor stonden de fora zoals be.providers en be.telecom vol met klachten over de service van Belgacom.
Getuige bv een posting uit 2001 http://groups.google.nl/group/be.teleco ... ode=source :eek:

Weet u het nog?
Ik wel.

Geplaatst: 05 dec 2007, 21:02
door lithion
hollebollegijs schreef: heb je je gericht tot de juiste diensten?
Ja. Helpdesknummer gekregen bij de aansluiting.
heb je voldoende gegevens doorgegeven?
Ze vragen zelf naar je klantnr ed. Meer kan je toch niet geven hé?
heb je het juiste mailadres of faxnummer doorgegeven naar waar men de gegevens mocht versturen?
Welke gegevens? Ze hebben de lijst met accounts opgestuurd, maar deze werken dus gewoon niet. Daarvoor contact opgenomen en dat zou in orde gebracht worden. Als je dat twee maal meldt verwacht je toch dat ze dat in orde brengen. Een jaar later werken deze dus nog niet.
je moet niet altijd de fout aan belgacom geven. belgacom maakt fouten, dat onken ik niet, net zoals ieder individu of bedrijf, klein of groot, en ja jij ook. Ik zelfs. Maar vergeleken met de tevreden klanten is dit bijna te verwaarlozen. Maar ja zoals gezegd er zijn klanten die altijd zagen en klagen, niet alleen over belgacom, maar in het algemeen. daar kan je toch niets goed voor doen.
Hier gaat Belgacom dus in de fout en vertikt het dan ook om het op te lossen. Als iemand dan afkomt met award voor service heb ik dus wel serieus mijn bedenkingen.

Geplaatst: 07 dec 2007, 09:06
door hollebollegijs
Limburg schreef:
hollebollegijs schreef:
r2504 schreef:
hollebollegijs schreef:toch wel hoor.
Link graag... ik ken trouwens geen Awards die handelen over consumer ADSL lijntjes.
ik heb het over de klantendiensten in het algemeen.
Het is de laatste 5 jaar zeker verbeterd, maar daarvoor stonden de fora zoals be.providers en be.telecom vol met klachten over de service van Belgacom.
Getuige bv een posting uit 2001 http://groups.google.nl/group/be.teleco ... ode=source :eek:

Weet u het nog?

het is zeker verbeterd. vroeger was het erger. het aantal klachten van belgacom is intussen enorm gedaald, die van de concurrentie daarentegen....
er zijn zelfs andere providers die meer klachten hebben als belgacom
Ik wel.

Geplaatst: 07 dec 2007, 11:19
door dbr
hollebollegijs schreef:
Limburg schreef:
hollebollegijs schreef:
r2504 schreef:

Weet u het nog?

het is zeker verbeterd. vroeger was het erger. het aantal klachten van belgacom is intussen enorm gedaald, die van de concurrentie daarentegen....
er zijn zelfs andere providers die meer klachten hebben als belgacom
Ik wel.
Er is concurentie die nimmer klachten krijgt en er is concurentie die veel klachten krijgen.
Dan is er ook nog een verschil tussen veel klachten waar niets mee wordt gedaan en concurrentie met veel klachten die er wel iets aan doen.

Zeggen deze gegevsn iets over de kwaliteit van de klantenservice van Belgacom? Neen Zo'n Award zegt mij ook niets, met een storting op een bankrekeningnummer kan ik mijn bedrijf ook een Award laten winnen, en met meer stortingen nog meer.
Nu zeg ik niet dat Belgacom dat gedaan heeft, ik zeg alleen dat een award alleen niets zegt.
Iping is bijvoorbeeld een bedrijf wat providers vergelijkt, hun oordeel zou veelzeggender zijn.

Nu denk ik niet dat het veel uit haalt want de slechte naam die Belgacom bij sommigen heeft, heeft niets te maken met de effectieve service op dit moment, maar meer met het beeld ervan.

Geplaatst: 07 dec 2007, 12:04
door Silence
dbr schreef:Zeggen deze gegevsn iets over de kwaliteit van de klantenservice van Belgacom? Neen Zo'n Award zegt mij ook niets, met een storting op een bankrekeningnummer kan ik mijn bedrijf ook een Award laten winnen, en met meer stortingen nog meer.
Nu zeg ik niet dat Belgacom dat gedaan heeft, ik zeg alleen dat een award alleen niets zegt.
Iping is bijvoorbeeld een bedrijf wat providers vergelijkt, hun oordeel zou veelzeggender zijn.
Mijn oud werkgemer haalde ene award achter de andere binnen B2B, online commerce, etc. Heeft weinig met geld te maken gewoon met de juiste mensen te kennen. Bij ons was het bvb zo dat vele mensen uit de juy investeerders waren of aandeelhouders... . Serieus.

Zelf hechte die daar dan ook nooit veel belang aan, maar gebruikte het eerder naar klanten toe waar dat wel zijn effect heeft.

Trouwens zelf de mediamarkt heeft vele awards gewonnen en dat is nu een van de meest klantonvriendelijke bedrijven die ik ken met aftersales om van te huilen. Awards m.a.w betekent heel weinig voor iemand die 2 minuten nadenkt.

Geplaatst: 07 dec 2007, 12:47
door Blue-Sky
Silence schreef:Awards m.a.w betekent heel weinig voor iemand die 2 minuten nadenkt.
kaween schreef:Op dit soort diensten loopt erg vaak een soort promo. Nu ook trouwens, getuige http://www.uw-telecom-adviseur.be/18.html waar die 135€ toch blijkbaar achterwege wordt gelaten.
Dat ziet er wel interessant uit, voor wie het goedkoper wil als bvb ADSL Go of ADSL plus.

Geplaatst: 07 dec 2007, 21:40
door dbr
Silence schreef:
dbr schreef:Zeggen deze gegevsn iets over de kwaliteit van de klantenservice van Belgacom? Neen Zo'n Award zegt mij ook niets, met een storting op een bankrekeningnummer kan ik mijn bedrijf ook een Award laten winnen, en met meer stortingen nog meer.
Nu zeg ik niet dat Belgacom dat gedaan heeft, ik zeg alleen dat een award alleen niets zegt.
Iping is bijvoorbeeld een bedrijf wat providers vergelijkt, hun oordeel zou veelzeggender zijn.
Mijn oud werkgemer haalde ene award achter de andere binnen B2B, online commerce, etc. Heeft weinig met geld te maken gewoon met de juiste mensen te kennen. Bij ons was het bvb zo dat vele mensen uit de juy investeerders waren of aandeelhouders... . Serieus.

Zelf hechte die daar dan ook nooit veel belang aan, maar gebruikte het eerder naar klanten toe waar dat wel zijn effect heeft.

Trouwens zelf de mediamarkt heeft vele awards gewonnen en dat is nu een van de meest klantonvriendelijke bedrijven die ik ken met aftersales om van te huilen. Awards m.a.w betekent heel weinig voor iemand die 2 minuten nadenkt.
Aandeelhouders of investeerders hebben baat bij goede resultaten, want dat betekent meer winst. Dus is er via een omweg toch geld bij betrokken.

Mediamarkt is goed is massaverkoop of dozen schuiven, de meeste mensen hebben geen problemen met het product dat ze aankopen en dus is het oordeel positief nog los van de vraag over de betrouwbaarheid van het onderzoek. Hun nieuwste truk is trouwens het omtoveren van Media Markt winkels naar Saturn winkels zodat het lijkt alsof er meer concurentie is. En zodat de prijsverschillen per winkel niet opvallen.(Antwerpen century Center heeft andere prijzen als andere mediamarkt winkels daarom is de nieuwe vestiging in de stadsfeestzaal een Saturn geworden Zelfde voor Rotterdam)

Geplaatst: 07 dec 2007, 22:56
door ubremoved_539
dbr schreef:Hun nieuwste truk is trouwens het omtoveren van Media Markt winkels naar Saturn winkels zodat het lijkt alsof er meer concurentie is.
Je weet toch dat Media Markt en Saturn eigendom zijn van dezelfde keten !?

Geplaatst: 07 dec 2007, 23:07
door hellsnake
r2504 schreef:
dbr schreef:Hun nieuwste truk is trouwens het omtoveren van Media Markt winkels naar Saturn winkels zodat het lijkt alsof er meer concurentie is.
Je weet toch dat Media Markt en Saturn eigendom zijn van dezelfde keten !?
dat bedoelt hij ook. Ze verzinnen 2 verschillende namen voor dezelfde winkel zodat de consument denk dat hij er één van kan kiezen. Maar in werkelijkheid komt het geld altijd bij dezelfde terecht.

Geplaatst: 08 dec 2007, 09:51
door Goztow
hellsnake schreef:
r2504 schreef:
dbr schreef:Hun nieuwste truk is trouwens het omtoveren van Media Markt winkels naar Saturn winkels zodat het lijkt alsof er meer concurentie is.
Je weet toch dat Media Markt en Saturn eigendom zijn van dezelfde keten !?
dat bedoelt hij ook. Ze verzinnen 2 verschillende namen voor dezelfde winkel zodat de consument denk dat hij er één van kan kiezen. Maar in werkelijkheid komt het geld altijd bij dezelfde terecht.
S-Dat gebeurt heel vaak. Kijk mar naar de waspoeders, bijvoorbeeld.