Belgacom lanceert nieuw ADSL-abonnement met klein volume

Nieuws omtrent telecom
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

hollebollegijs schreef:
lithion schreef:
hollebollegijs schreef:even een opmerking over die i-line. je mag blij zijn dat dit in 3 weken gelukt is. en dat dit zolang duurt, is niet de fout van belgacom maar het ministerie moet telkens zijn goedkeuring hiervoor en daarmee dat dit zolang duurt.
Dit is 3 weken na goedkeuring door het ministerie. Er zijn volgens Belgacom gewoon geen techniekers beschikbaar.
is een normale periode hoor. als je dat op voorhand weet is dat toch geen probleem.
En dan beweren dat Belgacom een deftige service levert?
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

lithion schreef:
hollebollegijs schreef:
lithion schreef:
hollebollegijs schreef:even een opmerking over die i-line. je mag blij zijn dat dit in 3 weken gelukt is. en dat dit zolang duurt, is niet de fout van belgacom maar het ministerie moet telkens zijn goedkeuring hiervoor en daarmee dat dit zolang duurt.
Dit is 3 weken na goedkeuring door het ministerie. Er zijn volgens Belgacom gewoon geen techniekers beschikbaar.
is een normale periode hoor. als je dat op voorhand weet is dat toch geen probleem.
En dan beweren dat Belgacom een deftige service levert?
ja, belgacom levert een goede service. ze halen niets voor niets de ene award na de andere. en dit is nu eenmaal een feit.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

hollebollegijs schreef:ja, belgacom levert een goede service. ze halen niets voor niets de ene award na de andere. en dit is nu eenmaal een feit.
Toch niet voor consumer abonnementjes...
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

r2504 schreef:
hollebollegijs schreef:ja, belgacom levert een goede service. ze halen niets voor niets de ene award na de andere. en dit is nu eenmaal een feit.
Toch niet voor consumer abonnementjes...
toch wel hoor.
natuurlijk zijn er altijd ontevreden klanten. die heb je overal. maar de fout ligt niet altijd bij de firma in kwestie.
sommigen klanten zijn gewoon ongeduldig of vragen onmogelijke dingen. en sommigen zijn nooit tevreden, wat je ook doet.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

hollebollegijs schreef:toch wel hoor.
Link graag... ik ken trouwens geen Awards die handelen over consumer ADSL lijntjes.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

r2504 schreef:
hollebollegijs schreef:toch wel hoor.
Link graag... ik ken trouwens geen Awards die handelen over consumer ADSL lijntjes.
ik heb het over de klantendiensten in het algemeen.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

hollebollegijs schreef:ik heb het over de klantendiensten in het algemeen.
Zo heb je natuurlijk altijd gelijk (of prijs). Nu persoonlijk heb ik geen ADSL, en van vrienden hoor ik ook niet echt klagen, al zitten deze allen bij alternatieve ADSL providers.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

hollebollegijs schreef:natuurlijk zijn er altijd ontevreden klanten. die heb je overal. maar de fout ligt niet altijd bij de firma in kwestie.
sommigen klanten zijn gewoon ongeduldig of vragen onmogelijke dingen. en sommigen zijn nooit tevreden, wat je ook doet.
Ze leveren zo'n fantastische service dat de mailboxen bij mijn i-line nog altijd niet werken terwijl die al meer dan een jaar aangesloten is. Ik heb dat ooit twee keer laten weten, maar aangezien ik die toch niet nodig heb laat ik het maar zo. Het blijft een geweldige service.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

lithion schreef:
hollebollegijs schreef:natuurlijk zijn er altijd ontevreden klanten. die heb je overal. maar de fout ligt niet altijd bij de firma in kwestie.
sommigen klanten zijn gewoon ongeduldig of vragen onmogelijke dingen. en sommigen zijn nooit tevreden, wat je ook doet.
Ze leveren zo'n fantastische service dat de mailboxen bij mijn i-line nog altijd niet werken terwijl die al meer dan een jaar aangesloten is. Ik heb dat ooit twee keer laten weten, maar aangezien ik die toch niet nodig heb laat ik het maar zo. Het blijft een geweldige service.
heb je je gericht tot de juiste diensten?
heb je voldoende gegevens doorgegeven?
heb je het juiste mailadres of faxnummer doorgegeven naar waar men de gegevens mocht versturen?

je moet niet altijd de fout aan belgacom geven. belgacom maakt fouten, dat onken ik niet, net zoals ieder individu of bedrijf, klein of groot, en ja jij ook. Ik zelfs. Maar vergeleken met de tevreden klanten is dit bijna te verwaarlozen. Maar ja zoals gezegd er zijn klanten die altijd zagen en klagen, niet alleen over belgacom, maar in het algemeen. daar kan je toch niets goed voor doen.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

hollebollegijs schreef:
r2504 schreef:
hollebollegijs schreef:toch wel hoor.
Link graag... ik ken trouwens geen Awards die handelen over consumer ADSL lijntjes.
ik heb het over de klantendiensten in het algemeen.
Het is de laatste 5 jaar zeker verbeterd, maar daarvoor stonden de fora zoals be.providers en be.telecom vol met klachten over de service van Belgacom.
Getuige bv een posting uit 2001 http://groups.google.nl/group/be.teleco ... ode=source :eek:

Weet u het nog?
Ik wel.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

hollebollegijs schreef: heb je je gericht tot de juiste diensten?
Ja. Helpdesknummer gekregen bij de aansluiting.
heb je voldoende gegevens doorgegeven?
Ze vragen zelf naar je klantnr ed. Meer kan je toch niet geven hé?
heb je het juiste mailadres of faxnummer doorgegeven naar waar men de gegevens mocht versturen?
Welke gegevens? Ze hebben de lijst met accounts opgestuurd, maar deze werken dus gewoon niet. Daarvoor contact opgenomen en dat zou in orde gebracht worden. Als je dat twee maal meldt verwacht je toch dat ze dat in orde brengen. Een jaar later werken deze dus nog niet.
je moet niet altijd de fout aan belgacom geven. belgacom maakt fouten, dat onken ik niet, net zoals ieder individu of bedrijf, klein of groot, en ja jij ook. Ik zelfs. Maar vergeleken met de tevreden klanten is dit bijna te verwaarlozen. Maar ja zoals gezegd er zijn klanten die altijd zagen en klagen, niet alleen over belgacom, maar in het algemeen. daar kan je toch niets goed voor doen.
Hier gaat Belgacom dus in de fout en vertikt het dan ook om het op te lossen. Als iemand dan afkomt met award voor service heb ik dus wel serieus mijn bedenkingen.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Limburg schreef:
hollebollegijs schreef:
r2504 schreef:
hollebollegijs schreef:toch wel hoor.
Link graag... ik ken trouwens geen Awards die handelen over consumer ADSL lijntjes.
ik heb het over de klantendiensten in het algemeen.
Het is de laatste 5 jaar zeker verbeterd, maar daarvoor stonden de fora zoals be.providers en be.telecom vol met klachten over de service van Belgacom.
Getuige bv een posting uit 2001 http://groups.google.nl/group/be.teleco ... ode=source :eek:

Weet u het nog?

het is zeker verbeterd. vroeger was het erger. het aantal klachten van belgacom is intussen enorm gedaald, die van de concurrentie daarentegen....
er zijn zelfs andere providers die meer klachten hebben als belgacom
Ik wel.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

hollebollegijs schreef:
Limburg schreef:
hollebollegijs schreef:
r2504 schreef:

Weet u het nog?

het is zeker verbeterd. vroeger was het erger. het aantal klachten van belgacom is intussen enorm gedaald, die van de concurrentie daarentegen....
er zijn zelfs andere providers die meer klachten hebben als belgacom
Ik wel.
Er is concurentie die nimmer klachten krijgt en er is concurentie die veel klachten krijgen.
Dan is er ook nog een verschil tussen veel klachten waar niets mee wordt gedaan en concurrentie met veel klachten die er wel iets aan doen.

Zeggen deze gegevsn iets over de kwaliteit van de klantenservice van Belgacom? Neen Zo'n Award zegt mij ook niets, met een storting op een bankrekeningnummer kan ik mijn bedrijf ook een Award laten winnen, en met meer stortingen nog meer.
Nu zeg ik niet dat Belgacom dat gedaan heeft, ik zeg alleen dat een award alleen niets zegt.
Iping is bijvoorbeeld een bedrijf wat providers vergelijkt, hun oordeel zou veelzeggender zijn.

Nu denk ik niet dat het veel uit haalt want de slechte naam die Belgacom bij sommigen heeft, heeft niets te maken met de effectieve service op dit moment, maar meer met het beeld ervan.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

dbr schreef:Zeggen deze gegevsn iets over de kwaliteit van de klantenservice van Belgacom? Neen Zo'n Award zegt mij ook niets, met een storting op een bankrekeningnummer kan ik mijn bedrijf ook een Award laten winnen, en met meer stortingen nog meer.
Nu zeg ik niet dat Belgacom dat gedaan heeft, ik zeg alleen dat een award alleen niets zegt.
Iping is bijvoorbeeld een bedrijf wat providers vergelijkt, hun oordeel zou veelzeggender zijn.
Mijn oud werkgemer haalde ene award achter de andere binnen B2B, online commerce, etc. Heeft weinig met geld te maken gewoon met de juiste mensen te kennen. Bij ons was het bvb zo dat vele mensen uit de juy investeerders waren of aandeelhouders... . Serieus.

Zelf hechte die daar dan ook nooit veel belang aan, maar gebruikte het eerder naar klanten toe waar dat wel zijn effect heeft.

Trouwens zelf de mediamarkt heeft vele awards gewonnen en dat is nu een van de meest klantonvriendelijke bedrijven die ik ken met aftersales om van te huilen. Awards m.a.w betekent heel weinig voor iemand die 2 minuten nadenkt.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Silence schreef:Awards m.a.w betekent heel weinig voor iemand die 2 minuten nadenkt.
kaween schreef:Op dit soort diensten loopt erg vaak een soort promo. Nu ook trouwens, getuige http://www.uw-telecom-adviseur.be/18.html waar die 135€ toch blijkbaar achterwege wordt gelaten.
Dat ziet er wel interessant uit, voor wie het goedkoper wil als bvb ADSL Go of ADSL plus.
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

Silence schreef:
dbr schreef:Zeggen deze gegevsn iets over de kwaliteit van de klantenservice van Belgacom? Neen Zo'n Award zegt mij ook niets, met een storting op een bankrekeningnummer kan ik mijn bedrijf ook een Award laten winnen, en met meer stortingen nog meer.
Nu zeg ik niet dat Belgacom dat gedaan heeft, ik zeg alleen dat een award alleen niets zegt.
Iping is bijvoorbeeld een bedrijf wat providers vergelijkt, hun oordeel zou veelzeggender zijn.
Mijn oud werkgemer haalde ene award achter de andere binnen B2B, online commerce, etc. Heeft weinig met geld te maken gewoon met de juiste mensen te kennen. Bij ons was het bvb zo dat vele mensen uit de juy investeerders waren of aandeelhouders... . Serieus.

Zelf hechte die daar dan ook nooit veel belang aan, maar gebruikte het eerder naar klanten toe waar dat wel zijn effect heeft.

Trouwens zelf de mediamarkt heeft vele awards gewonnen en dat is nu een van de meest klantonvriendelijke bedrijven die ik ken met aftersales om van te huilen. Awards m.a.w betekent heel weinig voor iemand die 2 minuten nadenkt.
Aandeelhouders of investeerders hebben baat bij goede resultaten, want dat betekent meer winst. Dus is er via een omweg toch geld bij betrokken.

Mediamarkt is goed is massaverkoop of dozen schuiven, de meeste mensen hebben geen problemen met het product dat ze aankopen en dus is het oordeel positief nog los van de vraag over de betrouwbaarheid van het onderzoek. Hun nieuwste truk is trouwens het omtoveren van Media Markt winkels naar Saturn winkels zodat het lijkt alsof er meer concurentie is. En zodat de prijsverschillen per winkel niet opvallen.(Antwerpen century Center heeft andere prijzen als andere mediamarkt winkels daarom is de nieuwe vestiging in de stadsfeestzaal een Saturn geworden Zelfde voor Rotterdam)
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

dbr schreef:Hun nieuwste truk is trouwens het omtoveren van Media Markt winkels naar Saturn winkels zodat het lijkt alsof er meer concurentie is.
Je weet toch dat Media Markt en Saturn eigendom zijn van dezelfde keten !?
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

r2504 schreef:
dbr schreef:Hun nieuwste truk is trouwens het omtoveren van Media Markt winkels naar Saturn winkels zodat het lijkt alsof er meer concurentie is.
Je weet toch dat Media Markt en Saturn eigendom zijn van dezelfde keten !?
dat bedoelt hij ook. Ze verzinnen 2 verschillende namen voor dezelfde winkel zodat de consument denk dat hij er één van kan kiezen. Maar in werkelijkheid komt het geld altijd bij dezelfde terecht.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13622
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

hellsnake schreef:
r2504 schreef:
dbr schreef:Hun nieuwste truk is trouwens het omtoveren van Media Markt winkels naar Saturn winkels zodat het lijkt alsof er meer concurentie is.
Je weet toch dat Media Markt en Saturn eigendom zijn van dezelfde keten !?
dat bedoelt hij ook. Ze verzinnen 2 verschillende namen voor dezelfde winkel zodat de consument denk dat hij er één van kan kiezen. Maar in werkelijkheid komt het geld altijd bij dezelfde terecht.
S-Dat gebeurt heel vaak. Kijk mar naar de waspoeders, bijvoorbeeld.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”