Pagina 3 van 3
Geplaatst: 28 aug 2007, 21:22
door nogChoco
Verlaagd (gehalveerd!) door het BIPT ...na lang protest van alle kleine spelers. En die opgelegde consumentenprijzen die Belgacom trouwens lekker omzeilt via promoties allerhande.
(EDIT:
Oogwinst ![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
) Winst nastreven is normaal, de grootte van hun klantenbestand en impact op de markt is dat niet (aangezien ze die niet via vrije marktcondities verkregen hebben).
Vandaar dat regulatie nodig is, maar die komt er niet omdat de grootste aandeelhouder van Belgacom ook verantwoordelijk is voor de regulator.
Op consumentenvlak kan je internet met een buurtwinkeltje vergelijken, maar kom me niet vertellen dat onze ISPs op internationaal vlak dan (als enige van al onze buren) constant bij het duurste winkeltje moeten shoppen. Of misschien moeten ze wat meer inkopen om korting te krijgen?
![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Geplaatst: 28 aug 2007, 21:36
door Goendi
hollebolle beweerd wat hoger in de draad dat slechts 5% een hogere databundel nodig zou hebben, dat impliceert voor mij dat Belgacom zelf weldegelijk de beslissing maakt.(en vind dat zijn klanten geen hogere bundel nodig hebben)
Nu spreekt u van kennis kunt u de genoemde wijziging per 01/10/2007 aantonen? op bipt.be kon ik het niet vinden.
Ik ben het punt mbt winst maken volledig met u eens.
Ja ik twijfel er niet aan dat de limieten op gebied van dataverbruik niets met het BIPT te maken zullen hebben.... Ik heb het enkel over de prijzen. Enige dat ik argumenteer, is dat als belgacom plots een ongelimiteerd abbo op de markt zou gooien, ISP's zoals Mobistar en Scarlet vlot zouden klagen bij het BIPT. Maak je daar geen illusies over...
Ehm, geen idee waar die mededeling staat. Heb het in maart gelezen, *ergens*. Zal eens zoeken achter de correcte bron.
Geplaatst: 28 aug 2007, 22:24
door zippie666
hollebollegijs schreef:dat klopt, meer als 95% is geen vragende partij voor volume verhogingen. dat wil zeggen, meer als 95% zijn tevreden klanten. dus voor die enkele percentjes van klanten ga je niets veranderen. en als je niet content ben, ga je op een ander. zo simpel is het.
Aan Pennywise:
Stel je nu eens in de plaats van belgacom zelf, we zullen eens een analogie trekken:
Je hebt een fastfoodketen, een soort van McDonalds op een heel erg drukke plaats en je zaak draait goed. Je hoort dat 95% van de klanten tevreden is en jou als vaste fastfoodketen heeft. Je hoort dat 5% klaagt over dat je porties frieten te klein zijn. Wat ga jij doen? Ik denk als je een "succesrate" van 95% kan houden dat je extreem gelukkig mag zijn, dat je niet een massa winst minder gaat willen en dus de porties van je frieten gelijk laat, want als de mensen meer frieten willen kunnen ze simpelweg ook een grotere portie (zwaarder abbo) aanschaffen, de mogelijkheid bestaat. Hoe denk jij dat je aandeelhouders gaan reageren als je zegt dat je om 5% gelukkig(er) te maken 5 euro minder winst per klant gaat maken?
Geplaatst: 29 aug 2007, 00:25
door dbr
zippie666 schreef:hollebollegijs schreef:dat klopt, meer als 95% is geen vragende partij voor volume verhogingen. dat wil zeggen, meer als 95% zijn tevreden klanten. dus voor die enkele percentjes van klanten ga je niets veranderen. en als je niet content ben, ga je op een ander. zo simpel is het.
Aan Pennywise:
Stel je nu eens in de plaats van belgacom zelf, we zullen eens een analogie trekken:
Je hebt een fastfoodketen, een soort van McDonalds op een heel erg drukke plaats en je zaak draait goed. Je hoort dat 95% van de klanten tevreden is en jou als vaste fastfoodketen heeft. Je hoort dat 5% klaagt over dat je porties frieten te klein zijn. Wat ga jij doen? Ik denk als je een "succesrate" van 95% kan houden dat je extreem gelukkig mag zijn, dat je niet een massa winst minder gaat willen en dus de porties van je frieten gelijk laat, want als de mensen meer frieten willen kunnen ze simpelweg ook een grotere portie (zwaarder abbo) aanschaffen, de mogelijkheid bestaat. Hoe denk jij dat je aandeelhouders gaan reageren als je zegt dat je om 5% gelukkig(er) te maken 5 euro minder winst per klant gaat maken?
Als goed ondernemer streef je altijd naar 100% niet 95% want die 5% die je kent is veel groter want er is altijd maar een heel klein gedeelte dat zijn onvrede kenbaar maakt.
Die vergelijking gaat ook hier op, die 95% zijn de klanten die nu nog bij Belgacom zitten maar hoeveel zitten er al bij dommel, scarlet edpnet etc.?
Nu denk ik niet dat de Ceo's van Belgacom daarmee zitten, maar het is geen natuurlijke manier om een onderneming te runnen.
Geplaatst: 29 aug 2007, 08:12
door hollebollegijs
dbr schreef:zippie666 schreef:hollebollegijs schreef:dat klopt, meer als 95% is geen vragende partij voor volume verhogingen. dat wil zeggen, meer als 95% zijn tevreden klanten. dus voor die enkele percentjes van klanten ga je niets veranderen. en als je niet content ben, ga je op een ander. zo simpel is het.
Aan Pennywise:
Stel je nu eens in de plaats van belgacom zelf, we zullen eens een analogie trekken:
Je hebt een fastfoodketen, een soort van McDonalds op een heel erg drukke plaats en je zaak draait goed. Je hoort dat 95% van de klanten tevreden is en jou als vaste fastfoodketen heeft. Je hoort dat 5% klaagt over dat je porties frieten te klein zijn. Wat ga jij doen? Ik denk als je een "succesrate" van 95% kan houden dat je extreem gelukkig mag zijn, dat je niet een massa winst minder gaat willen en dus de porties van je frieten gelijk laat, want als de mensen meer frieten willen kunnen ze simpelweg ook een grotere portie (zwaarder abbo) aanschaffen, de mogelijkheid bestaat. Hoe denk jij dat je aandeelhouders gaan reageren als je zegt dat je om 5% gelukkig(er) te maken 5 euro minder winst per klant gaat maken?
Als goed ondernemer streef je altijd naar 100% niet 95% want die 5% die je kent is veel groter want er is altijd maar een heel klein gedeelte dat zijn onvrede kenbaar maakt.
Die vergelijking gaat ook hier op, die 95% zijn de klanten die nu nog bij Belgacom zitten maar hoeveel zitten er al bij dommel, scarlet edpnet etc.?
Nu denk ik niet dat de Ceo's van Belgacom daarmee zitten, maar het is geen natuurlijke manier om een onderneming te runnen.
100% is onmogelijk. geen enkel bedrijf haalt dat met eender welk produkt.
Geplaatst: 29 aug 2007, 10:44
door pennywise
Blue-Sky schreef:pennywise schreef: als het over uitbuiters gaat, voel ik niet de minste drang om beleefd te zijn, zeker niet als de arrogantie van jou replies afdruipt.
Beste members, gelieve je toch maar aan beleefde reply's te houden.
Zoals het voorzien is in de
Regels.
Laatste lijn onder Nr. 4
>>
Respecteer de andere gebruikers, Provider medewerkers, Belgacom medewerkers, moderators, administrators.
Geldt voor de mensen die nog al snel overdrijven in wat zij neerpennen.
Ik wil niet direct in iemand zijn post iets schrijven, dus via deze reply...
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Overdrijven? Kom thuis eens naar mijn snelheden zien, dan gade misschien beseffen waarom ik zo reageer.
Die snelheden hebben hogere pieken en dalen dan de alpen. Maar ze vragen wel €60 euro en onder een jaarcontract kan je niet onderuit...
Trouwens als ge mij de les wil lezen, kunde dat misschien met de andere ook doen, of is iedereen niet gelijk voor de wet?
Geplaatst: 29 aug 2007, 11:02
door ubremoved_983
pennywise schreef:
Overdrijven? Kom thuis eens naar mijn snelheden zien, dan gade misschien beseffen waarom ik zo reageer.
Die snelheden hebben hogere pieken en dalen dan de alpen. Maar ze vragen wel €60 euro en onder een jaarcontract kan je niet onderuit...
Trouwens als ge mij de les wil lezen, kunde dat misschien met de andere ook doen, of is iedereen niet gelijk voor de wet?
roflol
Geplaatst: 29 aug 2007, 11:13
door localhost
dbr schreef:Als goed ondernemer streef je altijd naar 100% niet 95% want die 5% die je kent is veel groter want er is altijd maar een heel klein gedeelte dat zijn onvrede kenbaar maakt.
Hoeveel was het ook alweer, 1 op 24 ontevreden klanten klaagt? De rest gaat op een ander.
Nog eventjes aan name dropping doen: is Belgacom ISO 10002 certified?
Geplaatst: 29 aug 2007, 11:17
door pennywise
zippie666 schreef:hollebollegijs schreef:dat klopt, meer als 95% is geen vragende partij voor volume verhogingen. dat wil zeggen, meer als 95% zijn tevreden klanten. dus voor die enkele percentjes van klanten ga je niets veranderen. en als je niet content ben, ga je op een ander. zo simpel is het.
Aan Pennywise:
Stel je nu eens in de plaats van belgacom zelf, we zullen eens een analogie trekken:
Je hebt een fastfoodketen, een soort van McDonalds op een heel erg drukke plaats en je zaak draait goed. Je hoort dat 95% van de klanten tevreden is en jou als vaste fastfoodketen heeft. Je hoort dat 5% klaagt over dat je porties frieten te klein zijn. Wat ga jij doen? Ik denk als je een "succesrate" van 95% kan houden dat je extreem gelukkig mag zijn, dat je niet een massa winst minder gaat willen en dus de porties van je frieten gelijk laat, want als de mensen meer frieten willen kunnen ze simpelweg ook een grotere portie (zwaarder abbo) aanschaffen, de mogelijkheid bestaat. Hoe denk jij dat je aandeelhouders gaan reageren als je zegt dat je om 5% gelukkig(er) te maken 5 euro minder winst per klant gaat maken?
Hoe gaan de aandeelhouders reageren, als die 5% van isp veranderen en die andere 95% beginnen te bespelen? Of denken ze bij belgacom dat mensen met hun voeten gaan laten spelen?
K hoor niet al teveel mensen zeggen dat ze naar BGC gaan overstappen, hoor vooral dat ze die arrogantie kotsbeu beginnen worden. Wij betalen de max en krijgen amper iets terug. Tis zoals bij de bakker een taart kopen voor €60 euro en alleen de creme fraiche met 1 aardbei krijgen.
Heel belgacom is groot geworden op kosten van belastingbetaler, jaren heeft de RTT verlies geleden, en elk jaar werden de verliezen weggewerkt. Tis maar sinds ze proximus goed hebben kunnen ontplooien dat ze daar zo goed bezig zijn, en dat beseffen ze bij belgacom maar al te goed. Zeker nu hun tv en voetbalproject een beetje int water aant vallen is. Hoeveel miljoen verlies zit daar al in? En wie draait daar voor op? Juist, de belastingsbetaler. Als de put wat groot wordt zal onze regering nog wel eens de kraan opzetten om hem te vullen. (een normaal bedrijf had in die omstandigheden al tien keer falliet geweest de voorbije dertig jaar).
De huidige generatie internet gebruikers wil meer dan alleen een lijntje om te surfen en te mailen. WE WANT IT ALL en in wij gaan ook binnenkort de rekeningen moeten betalen of betalen ze al, ga maar eens aan je aandeelhouders uitleggen, waarom je alleen met anthieke gebruikers zit, en de jongeren (de toekomst dus) je links laat liggen.
Kan verkeerd zijn, maar denk dat surfen, mailen, gamen, digi tv kijken en muziek luisteren best over een lijn simultaan moeten kunnen, maar k raad het iedereen aan om het voor het moment eens te proberen. Als ge chance hebt kunt ge mss twee dingen tegelijkertijd doen. Maar drie pcs op een lijn gaat al niet meer deftig, laat staan dat ge het echt high tech wil maken.
En in een huishouden met twee kids, en twee volwassen is het best mogelijk dat deze traffic gehaald wordt.
Welke normale jongere gaat nog naar belgacom gaan? Binnen de groep die ik ken in mijn netwerk gebruikt niemand nog Proximus/BGC(buiten mezelf
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
). Zal wel een reden hebben zeker. Ben trouwens ook niet van plan om er weg te gaan, maar ben ook niet van plan om te zwijgen.
Maar ja, op lange termijn denken das nooit het sterkste punt geweest van onze overheid en de bedrijven die hier aan vasthangen. Hier willen ze vooral geld verdienen en problemen oplossen als ze zich stellen, maar dit systeem heeft jaren geleden al bewezen dat het niet rendabel is.
Geplaatst: 29 aug 2007, 13:39
door Goendi
K hoor niet al teveel mensen zeggen dat ze naar BGC gaan overstappen, hoor vooral dat ze die arrogantie kotsbeu beginnen worden. Wij betalen de max en krijgen amper iets terug. Tis zoals bij de bakker een taart kopen voor €60 euro en alleen de creme fraiche met 1 aardbei krijgen.
Blablabla. Zoveelste klager zonder argumentatie. Niet gelezen hoeveel klanten er zijn bijegekomen de laatste 6 maand? Cica 120.000 -nieuwe- klanten. Allemaal ontevreden mensen zeker? :)
Heel belgacom is groot geworden op kosten van belastingbetaler, jaren heeft de RTT verlies geleden, en elk jaar werden de verliezen weggewerkt. Tis maar sinds ze proximus goed hebben kunnen ontplooien dat ze daar zo goed bezig zijn, en dat beseffen ze bij belgacom maar al te goed. Zeker nu hun tv en voetbalproject een beetje int water aant vallen is. Hoeveel miljoen verlies zit daar al in? En wie draait daar voor op? Juist, de belastingsbetaler. Als de put wat groot wordt zal onze regering nog wel eens de kraan opzetten om hem te vullen. (een normaal bedrijf had in die omstandigheden al tien keer falliet geweest de voorbije dertig jaar).
Zijn we over Belgacom bezig of over de RTT? Anders mag je een forum gaan zoeken van 10 jaar geleden en daar je ongenoegen spuien. Het heden is wat telt. Het is overigens de beslissing telkens van de politici die U verkiest om er geld in te stoppen, én te privatiseren. Ook zijn het die politici die verkiezen dat ze een mooi divident krijgen vermoedelijk. Wist U dat uw stem dus telt in dat stemhokje? Sorry hoor, maar Belgacom doet niet aan politiek, en is geen liefdadigheidsinstelling.
Overdrijven? Kom thuis eens naar mijn snelheden zien, dan gade misschien beseffen waarom ik zo reageer.
Die snelheden hebben hogere pieken en dalen dan de alpen. Maar ze vragen wel €60 euro en onder een jaarcontract kan je niet onderuit...
Wist je dat het toegelaten is om de voorwaarden te raadplegen VOOR je een contract tekent? Dan moet je achteraf je misnoegen niet uitwerken op werknemers, en ben je minder gefrustreerd. Niemand hier kan er iets aan doen dat jij zo lomp bent om je niet op voorhand te informeren.
Trouwens als ge mij de les wil lezen, kunde dat misschien met de andere ook doen, of is iedereen niet gelijk voor de wet?
Goh, net zoals bij de voorwaarden van een product, zijn er voorwaarden aan het posten op een forum. Ik zou je toch aanraden deze wél eerst eens te lezen. In tegenstelling tot uw product bij uw Telecommunicatie leverancier, kunnen ze U hier wel verwijderen indien U het nalaat deze voorwaarden na te leven.
Geplaatst: 29 aug 2007, 14:02
door hollebollegijs
goendi,
doe geen moeite meer.
je verliest je tijd hier op dit forum.
want ze begrijpen het niet en zullen het nooit begrijpen.
Geplaatst: 29 aug 2007, 14:40
door dbr
hollebollegijs schreef:dbr schreef:zippie666 schreef:
100% is onmogelijk. geen enkel bedrijf haalt dat met eender welk produkt.
Dat is waar, maar een bedrijf wat zegt dat slechts 5% een dienst of optie of whatever gebruikt en het dus daarom niet aanbiedt is op zijn retour. kijk maar naar 3dfx toen ze besloten geen 32bits ondersteuning in te bouwen.(omdat een groot gedeelte van de klanten het niet nodig zou hebben)
En zo zijn er nog wel wat voorbeelden.
Het gaat er niet om de 100% te halen, het gaat erom altijd bezig te zijn 110% tevreden te krijgen of dat nou haalbare kaart is of niet.
Geplaatst: 29 aug 2007, 14:52
door ljd
hollebollegijs schreef:goendi,
doe geen moeite meer.
je verliest je tijd hier op dit forum.
want ze begrijpen het niet en zullen het nooit begrijpen.
Wij begrijpen het wel hoor
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
.
Als bgc VDSL2 levert volgend jaar aan aantrekkelijke prijzen met nette limieten, dan kunnen we terug zeggen dat bgc wel de moeite heeft gedaan om belgie terug naar een hoger niveau te brengen. Maar als je 60 euro gaan vragen voor 35gig dan gaan ze toch weer de bal misslaan
Geplaatst: 29 aug 2007, 15:58
door pennywise
Goendi schreef:
K hoor niet al teveel mensen zeggen dat ze naar BGC gaan overstappen, hoor vooral dat ze die arrogantie kotsbeu beginnen worden. Wij betalen de max en krijgen amper iets terug. Tis zoals bij de bakker een taart kopen voor €60 euro en alleen de creme fraiche met 1 aardbei krijgen.
Blablabla. Zoveelste klager zonder argumentatie. Niet gelezen hoeveel klanten er zijn bijegekomen de laatste 6 maand? Cica 120.000 -nieuwe- klanten. Allemaal ontevreden mensen zeker?
Nieuwe klanten met beloftes die je amper kan hard maken, is niet moeilijk he.
120.000 nieuwe nummers is niet gelijk aan nieuwe klanten he. Daar zitten zowel particulieren als bedrijven tussen, en dan meestal nog met meerdere nummers, laat ons dus vooral niet over u argemuntatie beginnen, want die raakt noch kant nog wal.
Geplaatst: 29 aug 2007, 16:00
door pennywise
Goendi schreef:
Heel belgacom is groot geworden op kosten van belastingbetaler, jaren heeft de RTT verlies geleden, en elk jaar werden de verliezen weggewerkt. Tis maar sinds ze proximus goed hebben kunnen ontplooien dat ze daar zo goed bezig zijn, en dat beseffen ze bij belgacom maar al te goed. Zeker nu hun tv en voetbalproject een beetje int water aant vallen is. Hoeveel miljoen verlies zit daar al in? En wie draait daar voor op? Juist, de belastingsbetaler. Als de put wat groot wordt zal onze regering nog wel eens de kraan opzetten om hem te vullen. (een normaal bedrijf had in die omstandigheden al tien keer falliet geweest de voorbije dertig jaar).
Zijn we over Belgacom bezig of over de RTT? Anders mag je een forum gaan zoeken van 10 jaar geleden en daar je ongenoegen spuien. Het heden is wat telt. Het is overigens de beslissing telkens van de politici die U verkiest om er geld in te stoppen, én te privatiseren. Ook zijn het die politici die verkiezen dat ze een mooi divident krijgen vermoedelijk. Wist U dat uw stem dus telt in dat stemhokje? Sorry hoor, maar Belgacom doet niet aan politiek, en is geen liefdadigheidsinstelling.
Twil niet zeggen omdat het vlaams blok, vlaams belang wordt, dat hun idealen veranderen,; hetzelfde geldt voor belgacom, er steken nu alleen een paar goede reclameburo's achter die hun centjes moeten verdienen.
Als ge nu echt gelooft dat BGC veranderd is, dan ben je nog naiever dan je doet uitschijnen.
Geplaatst: 29 aug 2007, 16:02
door pennywise
Goendi schreef:
Overdrijven? Kom thuis eens naar mijn snelheden zien, dan gade misschien beseffen waarom ik zo reageer.
Die snelheden hebben hogere pieken en dalen dan de alpen. Maar ze vragen wel €60 euro en onder een jaarcontract kan je niet onderuit...
Wist je dat het toegelaten is om de voorwaarden te raadplegen VOOR je een contract tekent? Dan moet je achteraf je misnoegen niet uitwerken op
werknemers, en ben je minder gefrustreerd. Niemand hier kan er iets aan doen dat jij zo lomp bent om je niet op voorhand te informeren.
Wiens brood met eet, wiens woord met spreekt. Geeft natuurlijk niet echt een objectief beeld.
En ikke lomp? dacht dat mensen beledigen hier niet mocht?
Geplaatst: 29 aug 2007, 16:08
door Goendi
Wiens brood met eet, wiens woord met spreekt. Maar af en toe de realtiteit onder ogen zien kan dan wel helpen he
Goed. We zullen het dan fair houden. Je kent de regels hier nu, als je weer onbeschoft doet tegen een medewerker van een ISP aanvaard je de consequenties. Ik ken namelijk ook een spreekwoord: wie niet horen wil, moet maar voelen.
Als ge nu echt gelooft dat BGC veranderd is, dan ben je nog naiever dan je doet uitschijnen.
En U heeft vermoedelijk net een leeftijd bereikt dat U halstarrig vasthoudt aan het verleden, en niet meer meekunt in het heden.
120.000 nieuwe nummers is niet gelijk aan nieuwe klanten he. Daar zitten zowel particulieren als bedrijven tussen, en dan meestal nog met meerdere nummers, laat ons dus vooral niet over u argemuntatie beginnen, want die raakt noch kant nog wal.
Ik zei dan ook niet 120.000 nieuwe nummers, ik zei: 120.000 nieuwe klanten. Leer lezen: het is niet omdat ik klanten zeg, dat jij moet redeneren dat ik telefoonnummers bedoel. Als ik telefoonnummers bedoel, zal ik telefoonnummers zeggen, en als ik klanten zeg, bedoel ik ook wel degelijk klanten. Snappie?
Geplaatst: 29 aug 2007, 16:11
door pennywise
ljd schreef:hollebollegijs schreef:goendi,
doe geen moeite meer.
je verliest je tijd hier op dit forum.
want ze begrijpen het niet en zullen het nooit begrijpen.
Wij begrijpen het wel hoor
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
.
Als bgc VDSL2 levert volgend jaar aan aantrekkelijke prijzen met nette limieten, dan kunnen we terug zeggen dat bgc wel de moeite heeft gedaan om belgie terug naar een hoger niveau te brengen. Maar als je 60 euro gaan vragen voor 35gig dan gaan ze toch weer de bal misslaan
VDSL2 voor aantrekkelijke prijzen? Rond de honderd euro, limietloos zou ik persoonlijk zelfs nog zien zitten.
Of één basisbedrag voor een goede lijn, die je dan eventueel kan laten aanpassen naargelang je behoeftes zou een goed begin zijn.
Geplaatst: 29 aug 2007, 16:13
door pennywise
Goendi schreef:
Ik zei dan ook niet 120.000 nieuwe nummers, ik zei: 120.000 nieuwe klanten. Leer lezen: het is niet omdat ik klanten zeg, dat jij moet redeneren dat ik telefoonnummers bedoel. Als ik telefoonnummers bedoel, zal ik telefoonnummers zeggen, en als ik klanten zeg, bedoel ik ook wel degelijk klanten. Snappie?
120000 nieuwe klanten = 120000 nieuwe nummers, ken genoeg mensen bij BGC en proximus om te weten hoe de vork in de steel zit en ze hebben daar nog nooit het achterste van hun tong laten zien.
120000 wil ook niet zeggen 120000 effectieve klanten, no way.
Geplaatst: 29 aug 2007, 16:15
door pennywise
Goendi schreef:
Wiens brood met eet, wiens woord met spreekt. Maar af en toe de realtiteit onder ogen zien kan dan wel helpen he
Goed. We zullen het dan fair houden. Je kent de regels hier nu, als je weer onbeschoft doet tegen een medewerker van een ISP aanvaard je de consequenties. Ik ken namelijk ook een spreekwoord: wie niet horen wil, moet maar voelen.
Dus ik mag me laten beledigen? Uzelf bannen gade niet doen zeker?
Daar heb ik ook nog een spreekwoord voor, als iedereen voor zijn eigen deur zou keren, zouden we in een propere straat wonen.
Geplaatst: 29 aug 2007, 16:17
door hollebollegijs
Als ge nu echt gelooft dat BGC veranderd is, dan ben je nog naiever dan je doet uitschijnen.
je weet toch hé,
in de toekomst is vandaag het verleden
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Geplaatst: 29 aug 2007, 17:05
door Goendi
120000 nieuwe klanten = 120000 nieuwe nummers, ken genoeg mensen bij BGC en proximus om te weten hoe de vork in de steel zit en ze hebben daar nog nooit het achterste van hun tong laten zien.
Ik zei: 120.000 klanten. Je kunt echt niet lezen eh? En dat ik wel degelijk wéét dat het er 120.000 zijn is omdat het uitvoerig besproken wordt op hun website, aanegzien ze verplicht zijn om die informatie objectief mee te delen aan hun aandeelhouders. Al eens de moeite genomen om het te lezen? Voor je agat betwisten dat ze daar 'zomaar' iets opzetten, lees eens de wetgeving over beursgenoteerde vennootschappen er op na.
120000 wil ook niet zeggen 120000 effectieve klanten, no way.
Waaaay! Ik snap ondertussen waarom Belgacom van die 5% afwil... Als ze allemaal zo zijn als U: niet lezen, niet luisteren, zagen, klagen, nooit goed, alels beter weten... God, als jij ooit de helpdesk nodig hebt voor je verbinding, dan snap ik zelfs waarom het niet opgelost zou raken!
Daar heb ik ook nog een spreekwoord voor, als iedereen voor zijn eigen deur zou keren, zouden we in een propere straat wonen.
Goh, ik ken er nog zo een: oog om oog, tand om tand. Maw: jij onbeleefd en narrow minded, dan verwacht je toch niet dat anderen je vriendelijk willen behandelen en een deftig gesprek met U voeren?
Geplaatst: 29 aug 2007, 17:42
door meon
Los van het feit dat in leveringsvoorwaarden al dan niet gesproken wordt van best effort op het leveren van internet-diensten, is het niet zo dat je pas de échte kwaliteit van zo'n verbinding zal zien nà dat deze opgeleverd is/contract getekend is? Zelfs al houd je rekening met een termijn van zoveel dagen waarop je kan afzien van de aankoop. Je kan je namelijk moeilijk beroepen op 'verborgen gebreken' bij een dienst.
Geplaatst: 29 aug 2007, 18:53
door pennywise
http://www.belgacom.be/company/gallery/ ... ase_nl.pdf
zoek die 120000 eens, en begin niet met appels bij peren te tellen, dus vergeet het maar al om proximus en belgacom (tv) samen te tellen.
Zijn volgens de gegevens die ik vind nog altijd twee verschillende bedrijven.
Geplaatst: 29 aug 2007, 19:19
door Goendi
Zijn volgens de gegevens die ik vind nog altijd twee verschillende bedrijven.
Belgacom is één bedrijf, Proximus is de commerciële naam van Belgacom Mobile.
Los van het feit dat in leveringsvoorwaarden al dan niet gesproken wordt van best effort op het leveren van internet-diensten, is het niet zo dat je pas de échte kwaliteit van zo'n verbinding zal zien nà dat deze opgeleverd is/contract getekend is? Zelfs al houd je rekening met een termijn van zoveel dagen waarop je kan afzien van de aankoop. Je kan je namelijk moeilijk beroepen op 'verborgen gebreken' bij een dienst.
Dat klopt niet helemaal. Men garandeert 750kbit downstream bij elke adsl verbinding. Ook heb ik al geweten dat er kabels volledig vervangen worden omdat iemand die op minder als 4 km zit alsnog zijn 4.6 mbit te geven. Hangt af van wat het probleem juist is. Maar dit terzijde, ik zag wel dat hij kloeg over de snelheid, maar als ik zo de rest van zijn posts zie betwijfel ik dat hij een effectief probleem heeft. Het lijkt me dat hij 4.6 mbit heeft, en dit enkel niet voldoende vind. Als je daar dan op intekent en er vervolgens over klaagt, heb je het enkel aan jezelf te danken.
Geplaatst: 29 aug 2007, 19:20
door kUmbro
pennywise schreef:Zijn volgens de gegevens die ik vind nog altijd twee verschillende bedrijven.
De
structuur van BGC. Tenzij ge over het woordje groep valt, is het 1 en hetzelfde bedrijf.
Geplaatst: 29 aug 2007, 22:32
door dbr
kUmbro schreef:pennywise schreef:Zijn volgens de gegevens die ik vind nog altijd twee verschillende bedrijven.
De
structuur van BGC. Tenzij ge over het woordje groep valt, is het 1 en hetzelfde bedrijf.
Proximus was weldegelijk een ander bedrijf of dat inmiddels is veranderd weet ik niet, ik weet wel dat Belgacom recent alle aandeln proximus gfekocht heeft.(vodaphone is uitgekocht)
Geplaatst: 29 aug 2007, 22:53
door Goendi
Proximus was weldegelijk een ander bedrijf of dat inmiddels is veranderd weet ik niet, ik weet wel dat Belgacom recent alle aandeln proximus gfekocht heeft.(vodaphone is uitgekocht)
En wat gebeurd er als een bedrijf 100% van de aandelen heeft? :) Ondertussen is Proximus al lang geïntegreerd in Belgacom.
Geplaatst: 29 aug 2007, 23:00
door dbr
Goendi schreef:
Proximus was weldegelijk een ander bedrijf of dat inmiddels is veranderd weet ik niet, ik weet wel dat Belgacom recent alle aandeln proximus gfekocht heeft.(vodaphone is uitgekocht)
En wat gebeurd er als een bedrijf 100% van de aandelen heeft?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ondertussen is Proximus al lang geïntegreerd in Belgacom.
Zolang Belgacom nl en belgacom mobile nv twee aparte vennootschappen zijn, zijn het twee verschillende bedrijven.
Al is het alleen omdat de wet dat zo heeft vastgelegd.
Geplaatst: 30 aug 2007, 08:43
door hollebollegijs
Goendi schreef:
Proximus was weldegelijk een ander bedrijf of dat inmiddels is veranderd weet ik niet, ik weet wel dat Belgacom recent alle aandeln proximus gfekocht heeft.(vodaphone is uitgekocht)
En wat gebeurd er als een bedrijf 100% van de aandelen heeft?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ondertussen is Proximus al lang geïntegreerd in Belgacom.
Proximus is nog altijd voor 100% een aparte firma en behoort tot de Belgacom GROUP en is niet geintregeerd in de firma belgacom.