Pagina 3 van 4

Geplaatst: 06 aug 2007, 12:13
door Maglor
Petrikske schreef:Geen signaal is geen signaal van BC.


Goed, we gaan het eens even anders proberen.

Je bestelt een wagen. De wagen kan echter niet geleverd/gemaakt worden want een toeleverancier slaagt er niet in om een bestelling van broodnodige onderdelen voor de wagen te leveren.

Bij wie ga je klagen?

1. Garage waar je de wagen koopt?
2. Toeleverancier?

Geplaatst: 06 aug 2007, 12:30
door Petrikske
Maglor schreef:
Petrikske schreef:Geen signaal is geen signaal van BC.


Goed, we gaan het eens even anders proberen.


Het gaat er over wie er in de fout gaat of nalatig is. (voor welke reden dan ook)
Zolang BC geen Adsl signaal op de lijn zet dan mag Dommel heilig zijn maar ze zullen niet kunnen leveren.

Geplaatst: 06 aug 2007, 13:10
door localhost
deej schreef:
localhost schreef:@deej: mijn ironie niet gemerkt?


Nee niet echt :oops:. Wat bedoel je dan?

Ik bedoel dat ik het absoluut niet geloof dat er maar 2 man werkt op de klantendienst van Dommel. Wat ik daar eerst schreef, was zo absurd dat het onmogelijk was. Tenminste, dat was toch mijn bedoeling.

Volgens mij heeft de persoon die oorspronkelijk begonnen is over 2 personen, zich vergist. Misschien dat er ooit op een gegeven tijdstip in het verleden, op één bepaalde sectie van de klantendienst van Dommel, er 2 personen zaten. Maar op dit moment, over de volledige klantendienst van Dommel bekeken, met het huidige aantal klanten (hoe weinig het er ook zijn), kan ik moeilijk aannemen dat het nog steeds 2 personen zijn. Dat zou ingaan tegen zowat alle economische wetmatigheden.

Geplaatst: 06 aug 2007, 13:16
door kUmbro
localhost schreef:[...]kan ik moeilijk aannemen dat het nog steeds 2 personen zijn. Dat zou ingaan tegen zowat alle economische wetmatigheden.

over hoeveel man zouden ze moeten beschikken dan? 5, 10, 50? allé ja, persoonlijk heb ik liever dat al het geld naar tijdige! capaciteitsuitbreiding gaat (voor internet, mailservers etc kan mij niet schelen) dan naar helpdesk waar mss den helft van de tijd de helft met zijn vingers zit te draaien (dus als er dus te veel zijn, wat moet om ziekte etc op te vangen). Allé die telefoon gaat toch niet roodgloeiend staan, toch?

(ik heb wel geen idee van hoe zo een helpdesk werkt enzo hé. Dus het kan zijn dat ik onvrijwillig helpdeskmensen op hun tenen trap, evt sorry daarvoor. heb er zelf nooit gebruik van moeten maken, toch niet bij een ISP)

Geplaatst: 06 aug 2007, 13:31
door ketter
Er zijn wel degelijk meer dan 2 mensen die daar werken hoor. :roll:

Maar wie het allemaal graag weet moet maar is langsgaan bij Dommel en je zal zien dat je daar goed ontvangen word. Ik kan je zeggen dat ze fier mogen zijn wat ze op een vrij korte tijd verwezenlijkt hebben.
En je kan het draaien en keren zoals je wil maar helaas zijn ze nog altijd sterk afhankelijk van onze grote vriend Belgacom. :cry:

Geplaatst: 06 aug 2007, 13:35
door localhost
Ik heb zelf 7 jaar gewerkt op een IT-helpdesk (geen ISP), met ergens tussen de 1000 en 2000 klanten (afhankelijk van de manier waarop de sales-mensen de telling deden ;-) ) - weliswaar geen residentiële klanten maar bedrijven, gaande van de bakker om de hoek (letterlijk) tot grote staalfabrieken, autofabrieken en petrochemische bedrijven.
Ik heb me ook wat verdiept in de theorie van wachtrijen (redelijk wiskundig) zoals de Erlang-distributie.
Ik denk dus dat ik wel min of meer kan inschatten dat 2 personen op een volledige klantendienst (dus alle vragen, zowel nieuwe klanten, facturatie, als technische vragen) toch wel bitter weinig kan genoemd worden...

Ik weet niet hoeveel klanten Dommel heeft. Daarvoor heb ik een andere topic gestart. Doet dat veel ter zake?

Geplaatst: 06 aug 2007, 16:03
door Nikon
localhost schreef:Ik heb zelf 7 jaar gewerkt op een IT-helpdesk (geen ISP), met ergens tussen de 1000 en 2000 klanten (afhankelijk van de manier waarop de sales-mensen de telling deden ;-) ) - weliswaar geen residentiële klanten maar bedrijven, gaande van de bakker om de hoek (letterlijk) tot grote staalfabrieken, autofabrieken en petrochemische bedrijven.
Ik heb me ook wat verdiept in de theorie van wachtrijen (redelijk wiskundig) zoals de Erlang-distributie.
Ik denk dus dat ik wel min of meer kan inschatten dat 2 personen op een volledige klantendienst (dus alle vragen, zowel nieuwe klanten, facturatie, als technische vragen) toch wel bitter weinig kan genoemd worden...

Ik weet niet hoeveel klanten Dommel heeft. Daarvoor heb ik een andere topic gestart. Doet dat veel ter zake?


ik vraag me af, procentueel gezien hoeveel klanten al telefonische support nodig hebben gehad sinds ze dommel klant zijn. Ik denk toch wel dat de grote meerderheid dommel gebruikers slim genoeg is om zelf zijn adsl lijn te installeren en te weten wat er fout is wanneer er iets niet werkt, gezien ze voor dommel gekozen hebben of overgestapt zijn. (dat zegt toch al iets :P)

Als er nu routers of iets dergelijks kapot zijn bij dommel zelf ja dan weet iedereen het hier toch binnen de 10 minuten :P

Geplaatst: 06 aug 2007, 16:25
door Goendi
Geen signaal is geen signaal van BC


En uw punt is? Als ik een dienst lever, e ik beloof dat dit binnen de tien dagen zo zal zijn, dien ik heus niet te komen vertellen na tien dagen dat mijn leverancier zijn verplichtingen niet nakomt. Het is aan mij in dat geval om mijn leverancier zijn verplichtingen te doen nakomen, zodat ik mijn verplichtingen kan nakomen. En dan is het nog zeer de vraag in hoeverre dit klopt... Het is in dat geval héél makkelijk om te vertellen dat het probleem bij mijn leverancier ligt. Mocht die klant bellen naar de leverancier, zal hij helemaal geen informatie krijgen of dit wel of niet klopt (privacy). Ik zou dus kunnen zeggen wat ik wil, feit blijft dat ik mijn leveringstermijn niet nakom en dat ik dit moet nakomen *punt*. Al het gezever leverancier dit of leverancier dat doet helemaal niks terzake!

Geplaatst: 06 aug 2007, 17:19
door darkzero
amai dat loopt hier precies geweldig uit de hand. 't wordt precies zo'n welles-nietes strijd.
nog een vraagje terwijl ik wacht op m'n connectie: krijg ik een mailtje ofzo van dommel als de connectie in orde is? testen zij dit? ik zou dit moeten weten want ik moet m'n pc verhuizen naar m'n nieuw adres. zolang ik geen connectie heb staat de pc op m'n oud adres met telenet. heb geen zin om pc meerdere malen op en af te verhuizen als ik niet zeker ben van m'n connectie.

Geplaatst: 06 aug 2007, 17:26
door ljd
Als je een espected date hebt, dan zal het op die dag werken :lol:

Geplaatst: 06 aug 2007, 19:46
door Petrikske
darkzero schreef:krijg ik een mailtje ofzo van dommel als de connectie in orde is?
Ik werd telefonisch gecontacteerd door technieker van Belgacom.
Hij contacteerde me om te zeggen dat hij Adsl op onze lijn ging activeren en dat we daarom even zonder telefoon zouden zitten.

Zo ben ik het te weten gekomen.

Geplaatst: 07 aug 2007, 00:42
door darkzero
@ljd
jaja daar geloof ik al niet meer in hoor. mijn connectie ging ook in 10 dagen in orde zijn. daarom dus: krijg ik een bericht als alles in orde is?

Geplaatst: 07 aug 2007, 00:47
door liger
Petrikske schreef:
Maglor schreef:
Petrikske schreef:Geen signaal is geen signaal van BC.


Goed, we gaan het eens even anders proberen.


Het gaat er over wie er in de fout gaat of nalatig is. (voor welke reden dan ook)
Zolang BC geen Adsl signaal op de lijn zet dan mag Dommel heilig zijn maar ze zullen niet kunnen leveren.

wel dommel is...
want je besteld bij dommel, alle andere dingen leggen mss situatie uit, maar de schuld BLIJFT bij dommel omdat ik (klant) sluit contract met dommel...

PS: je kan zo veel draaien en keren als je wilt, maar de wet is duidelijk hieromtrent. dommel kan natuurlijk belgacom aanklagen ook MAAR dat is als belgacom contractbreuk pleegt met dommel. Dit is wat ik niet begrijp eigenlijk, als dommel//edpnet//whatever belooft x dagen om aansluiting af te ronden dan MOETEN ze toch bepaalde contract hebben met belgacom? Of mss krijgen ze wel vergoeding maar wij komen dat nooit te weten?

Geplaatst: 07 aug 2007, 08:20
door ubremoved_983
LoSeR schreef:PS: je kan zo veel draaien en keren als je wilt, maar de wet is duidelijk hieromtrent. dommel kan natuurlijk belgacom aanklagen ook MAAR dat is als belgacom contractbreuk pleegt met dommel. Dit is wat ik niet begrijp eigenlijk, als dommel//edpnet//whatever belooft x dagen om aansluiting af te ronden dan MOETEN ze toch bepaalde contract hebben met belgacom? Of mss krijgen ze wel vergoeding maar wij komen dat nooit te weten?


Natuurlijk ... Dommel is een BGC wholesale provider. Die gaan heus ook wel een SLA hebben op het opleveren van de lijnen en BGC gaat hier penaltys op moeten betalen als ze zich daar niet aan houden ...

Geplaatst: 07 aug 2007, 10:45
door Petrikske
LoSeR schreef:PS: je kan zo veel draaien en keren als je wilt, maar de wet is duidelijk hieromtrent. dommel kan natuurlijk belgacom aanklagen ook MAAR dat is als belgacom contractbreuk pleegt met dommel. Dit is wat ik niet begrijp eigenlijk, als dommel//edpnet//whatever belooft x dagen om aansluiting af te ronden dan MOETEN ze toch bepaalde contract hebben met belgacom? Of mss krijgen ze wel vergoeding maar wij komen dat nooit te weten?


Begrijp het wel dat men eenmaal in deze situatie verhaal moet gaan halen bij Dommel.
Het het trouwens zelf ook moeten doen omdat het maar bleef duren.
Telefonisch kontact opgenomen en kreeg vriendelijke Dommel medewerker aan de lijn die volgende woorden in de mond nam "vierkant,Belgacom ,draait" :-)

Ze hebben toen nogmaals contact opgenomen met BC en korte tijd later had ik dan een "datum van installatie"

Geplaatst: 07 aug 2007, 10:56
door ljd
darkzero schreef:@ljd
jaja daar geloof ik al niet meer in hoor. mijn connectie ging ook in 10 dagen in orde zijn. daarom dus: krijg ik een bericht als alles in orde is?


Ik kan alleen maar zeggen om nog eens te bellen en als je die onvriendelijke vrouw aan de lijn hebt neerleggen en terug proberen om de andere aan de lijn te krijgen

Geplaatst: 07 aug 2007, 11:00
door zippie666
Als wij in't restaurant een feest hebben, en die mensen vragen een menu met kreeft, moeten wij ook zorgen dat de kreeft klaar staat (en als die dan nog vers zou zijn is't helemaal in orde), stel dat onze vaste leverancier ons in de steek laat kunnen wij ook niet zeggen tegen die mensen dat het kip geworden is omdat de visleverancier ze vergeten is!

Vraag gewoon je geld terug voor de tijd die je langer hebt moeten wachten?

Geplaatst: 07 aug 2007, 11:02
door ljd
Zolang dat de lijn niet geactiveerd wordt gaat zijn abo niet in.

Geplaatst: 07 aug 2007, 11:13
door Koelreuteria
zippie666 schreef:Als wij in't restaurant een feest hebben, en die mensen vragen een menu met kreeft, moeten wij ook zorgen dat de kreeft klaar staat (en als die dan nog vers zou zijn is't helemaal in orde), stel dat onze vaste leverancier ons in de steek laat kunnen wij ook niet zeggen tegen die mensen dat het kip geworden is omdat de visleverancier ze vergeten is!

In dit scenario zou je een tweede visleverancier kunnen nemen. Maar wat als er maar één visleverancier de kreeft kan/mag leveren???

Geplaatst: 07 aug 2007, 11:47
door Beostar
ljd schreef:Zolang dat de lijn niet geactiveerd wordt gaat zijn abo niet in.

Als er dus al een adsl verbinding had geweest bij belgacom was het dus op 5minuten gefixed met andere woorden ?

Geplaatst: 07 aug 2007, 11:53
door ubremoved_983
Beostar schreef:Als er dus al een adsl verbinding had geweest bij belgacom was het dus op 5minuten gefixed met andere woorden ?


Inderdaad ... dan was het maar gewoon je user-id & paswoord aanpassen in je modem. Enkel Dommel dient dan het nodige te doen zodat je kan authenticeren op hun radius.

Geplaatst: 07 aug 2007, 11:56
door kUmbro
Beostar schreef:Als er dus al een adsl verbinding had geweest bij belgacom was het dus op 5minuten gefixed met andere woorden ?

Wel het gaat sneller. Ik meldde mij zaterdag aan en zondag kreeg ik mail van dommel met inloggegevens. Ik kon al surfen op dommel (en skynet, die werd week later afgezegd door dommel want officieel (volgens crm) ging mijn lijn toen pas geïnstalleerd zijn)

(november 06)

Geplaatst: 07 aug 2007, 12:20
door Petrikske
kUmbro schreef:Ik meldde mij zaterdag aan en zondag kreeg ik mail van dommel met inloggegevens. Ik kon al surfen op dommel (en skynet, die werd week later afgezegd door dommel want officieel (volgens crm) ging mijn lijn toen pas geïnstalleerd zijn)

Bewijst toch weer maar eens dat Dommel wel degelijk een goeie ISP is.
Gaat enkel fout blijkbaar bij mensen die nooit geen Adsl hebben gehad en die dus gedwongen zijn om te wachten tot BC zin heeft om het Adsl signaal te activeren.

Geplaatst: 07 aug 2007, 12:26
door TL@
Ik heb nooit een BC lijn gehad en hier ging alles perfect van de eerste keer. Ik heb mijn contract door gefxed en betaald, 2 dagen later stond er een expected date in de crm en exact op tijd was de lijn opgeleverd, perfect gewoon.
Duurde in totaal wel 3 weken maar dat blijkt normaal omdat BC ni sneller is :-D

Geplaatst: 07 aug 2007, 12:37
door xenne
TL@ schreef: Ik heb mijn contract door gefxed en betaald, 2 dagen later stond er een expected date in de crm en exact op tijd was de lijn opgeleverd, perfect gewoon.
Duurde in totaal wel 3 weken maar dat blijkt normaal omdat BC ni sneller is :-D
denk dat ze het momenteel druk hebben en dan is er ook nog de vakantie. ik ben benieuwd hoe het hier gaat verlopen. ik hou jullie zeker op de hoogte, gisteren is het contract gefixt

Geplaatst: 07 aug 2007, 12:58
door localhost
Petrikske schreef:Gaat enkel fout blijkbaar bij mensen die nooit geen Adsl hebben gehad en die dus gedwongen zijn om te wachten tot BC zin heeft om het Adsl signaal te activeren.

Oei, nooit geen Dommel voor mij dus. :???:
(nieuwe woning, verhuis over enkele maanden, vorige bewoonster: oud madammeke --> geen internet)

Geplaatst: 07 aug 2007, 13:21
door ubremoved_983
Petrikske schreef:Bewijst toch weer maar eens dat Dommel wel degelijk een goeie ISP is.
Gaat enkel fout blijkbaar bij mensen die nooit geen Adsl hebben gehad en die dus gedwongen zijn om te wachten tot BC zin heeft om het Adsl signaal te activeren.


Het is niet omdat er op de Userbase geen klachten hierover staan dat er NOOIT problemen zijn. Jouw stelling klopt trouwens niet ... mensen die ooit Belgacom ADSL hebben gehad, of hebben op het moment van omschakelen hebben minder problemen ( dwz een snelle overschakeling ). Als ik EDP heb en wil omschakelen gaat Belgacom nog altijd naar de centrale moeten.

En je stelling "als BGC zin heeft" gaat ook niet op, BGC heeft ook SLA's die het moet nakomen tov Dommel.

Geplaatst: 07 aug 2007, 13:54
door ljd
localhost schreef:
Petrikske schreef:Gaat enkel fout blijkbaar bij mensen die nooit geen Adsl hebben gehad en die dus gedwongen zijn om te wachten tot BC zin heeft om het Adsl signaal te activeren.

Oei, nooit geen Dommel voor mij dus. :???:
(nieuwe woning, verhuis over enkele maanden, vorige bewoonster: oud madammeke --> geen internet)


Mmh mijn ouders hebben ook nog nooit adsl gehad :roll: . Na 2 weken ofzo was het signaal geregeld op de lijn en konden die op Dommel.

Geplaatst: 07 aug 2007, 15:20
door Petrikske
localhost schreef:
Petrikske schreef:Gaat enkel fout blijkbaar bij mensen die nooit geen Adsl hebben gehad en die dus gedwongen zijn om te wachten tot BC zin heeft om het Adsl signaal te activeren.

Oei, nooit geen Dommel voor mij dus. :???:
(nieuwe woning, verhuis over enkele maanden, vorige bewoonster: oud madammeke --> geen internet)
Sst.... Met "fout gaan" bedoel ik dat je ettelijke weekjes geduld moet/kan hebben.
Als er al Adsl op je lijn zit kan het heel snel gaan, zijn verschillende postings hier op het forum die dat staven.

Geplaatst: 07 aug 2007, 15:26
door ubremoved_983
Petrikske schreef:Als er al Adsl op je lijn zit kan het heel snel gaan, zijn verschillende postings hier op het forum die dat staven.


Niet als ik EDPnet Adsl heb ... of iets anders dat op BRUO / BROBA2 hangt ... laat dit nu eens duidelijk zijn ;)

Geplaatst: 07 aug 2007, 16:09
door Robbe
localhost schreef:
Petrikske schreef:Gaat enkel fout blijkbaar bij mensen die nooit geen Adsl hebben gehad en die dus gedwongen zijn om te wachten tot BC zin heeft om het Adsl signaal te activeren.

Oei, nooit geen Dommel voor mij dus. :???:
(nieuwe woning, verhuis over enkele maanden, vorige bewoonster: oud madammeke --> geen internet)

Of ge kunt kijken of Belgacom nog zo van die promoties doet waar ge adsl kunt uitproberen (kwestie van snelle installatie) en dan direct Dommel aanvragen. Die promotie moet uiteraard wel vrijblijvend zijn anders zitte er aan vast.

Geplaatst: 07 aug 2007, 16:52
door Petrikske
Robbe schreef:Of ge kunt kijken of Belgacom nog zo van die promoties doet waar ge adsl kunt uitproberen (kwestie van snelle installatie) en dan direct Dommel aanvragen. Die promotie moet uiteraard wel vrijblijvend zijn anders zitte er aan vast.
Hm.... is dat niet met vuur gaan spelen?

Geplaatst: 07 aug 2007, 16:53
door Petrikske
ditCh schreef:Niet als ik EDPnet Adsl heb ... of iets anders dat op BRUO / BROBA2 hangt ... laat dit nu eens duidelijk zijn ;)
Inderdaad, BC moet dan nog steeds uit z'n tentje komen. :lol:

Geplaatst: 07 aug 2007, 17:51
door ketter
Petrikske schreef:Inderdaad, BC moet dan nog steeds uit z'n tentje komen. :lol:


En dat is heel vaak het probleem.

:lol2:

Geplaatst: 07 aug 2007, 18:49
door Goendi
Weer een typische Ketter post. Slaat overigens op niets...

Geplaatst: 07 aug 2007, 19:12
door darkzero
ljd schreef:Ik kan alleen maar zeggen om nog eens te bellen en als je die onvriendelijke vrouw aan de lijn hebt neerleggen en terug proberen om de andere aan de lijn te krijgen

ja 1 kans op 2 dat ik dezelfde aan de lijn heb als ze daar maar met 2 werken hè

ljd schreef:Zolang dat de lijn niet geactiveerd wordt gaat zijn abo niet in.

en toch heb ik m'n abonnement voor de periode juli al moeten betalen en die van augustus ligt hier ook. da's 2 maanden betalen waarvan ik hopelijk een halve maand connectie heb.

localhost schreef:Oei, nooit geen Dommel voor mij dus.
(nieuwe woning, verhuis over enkele maanden, vorige bewoonster: oud madammeke --> geen internet)

net dezelfde situatie hier. 1 maand wachten dankzij dommel


maar niemand heeft gereageerd op m'n vraag:
ik krijg dus een mail met login gegevens als m'n connectie eindelijk werkt? pc staat op oud adres e heb geen zin om meerdere keren die te verhuizen als de boel nog altijd niet werkt

Geplaatst: 07 aug 2007, 19:36
door Carl
darkzero schreef:maar niemand heeft gereageerd op m'n vraag:
ik krijg dus een mail met login gegevens als m'n connectie eindelijk werkt? pc staat op oud adres e heb geen zin om meerdere keren die te verhuizen als de boel nog altijd niet werkt


Ik ben zelf nog niet echt op de hoogte want heb nog maar net besteld, maar wat je kan doen is je modem/router op je huidige lokatie configureren (login/paswoord) en hem al op de nieuwe lokatie aan het Belgacom-doosje hangen.
Van zodra hij een verbinding kan oppikken, zal je dat zien aan de LED's.

Dit vereist natuurlijk dat je ofwel twee ADSL-modem/routers hebt (of je bent je huidige verbinding kwijt), of een beschikbare ADSL-router als je van bv. Telenet komt.

Maar ik vermoed niet dat Dommel een bevestiging stuurt.
Allicht ben je wél iets met de informatie in je klantenpanel, wanneer je onder My Packages op de [I] klikt. Daar kan je de status van je verbinding raadplegen.

Groeten,
Carl

Geplaatst: 08 aug 2007, 00:06
door zippie666
Koelreuteria schreef:In dit scenario zou je een tweede visleverancier kunnen nemen. Maar wat als er maar één visleverancier de kreeft kan/mag leveren???


Dan moet ik tot ginder rijden om het ter plaatse te gaan ophalen, wat niet echt van toepassing is in geval van Dommel :lol:

Ik wou er gewoon mee aantonen dat je je klanten moet geven waar ze je voor betalen, geen scheve analogiën ofzo :-)

Geplaatst: 08 aug 2007, 00:18
door darkzero
@Carl:
dat kan ik wel 's proberen ja met die modem. maar ik dacht dat ze ook een mailtje ofzo zouden sturen met login-gegevens?

Geplaatst: 08 aug 2007, 08:34
door TL@
darkzero schreef:@Carl:
dat kan ik wel 's proberen ja met die modem. maar ik dacht dat ze ook een mailtje ofzo zouden sturen met login-gegevens?


Ge krijgt uw login gegevens een uurtje of zo nadat de lijn opgeleverd is, ge kunt dit toch controleren op de crm ook, daar staat de datum mooi op, klopte bij mij perfect, uur en al.

@localhost: Denk je dat de overschakeling van je TN account zonder problemen gaat gaan? Daar gaat het vaak mis.

Als ge Dommel genoeg op voorhand aanvraagd (1 maand of zo) dan hebt ge geen problemen, ge moet gewoon een beetje geduld hebben (ik weet dat een maand lang is als ge er op aan het wachten zijt :-D )