Geplaatst: 22 jun 2007, 15:35
Damn schone resultaten Acid! Enjoy!
Users United
https://test-goztow.userbase.be:443/forum/
https://test-goztow.userbase.be:443/forum/viewtopic.php?t=14576
Bij mij stond de laatste firmware er al op. Intussen heeft EDPnet de lijn teruggeschakeld naar ADSL en guess what: ook die synchroniseert nu niet meer! M.a.w. geen internet en geen e-mail. EDPnet heeft zelf een ticket geopend bij Belgacom om de lijn te laten nazien, dus ik vrees dat het nog lang kan duren alvorens er een oplossing komt...Acid schreef: Het werkt eindelijk...!
Het lijkt erop dat de modem nog een firmware-update nodig had. Nu staat er deze versie op en het lijkt goed te gaan.
Deej_1977 schreef:Damn schone resultaten Acid! Enjoy!
Dat is nogal negatief. Elke nieuwe technologie heeft zo zijn kinderziektes.Zambo schreef:Zo te lezen hier toch wel grote problemen ondertussen bij EDPnet, de isp die eigenlijk altijd de hemel werd ingeprezen voor zijn goede werking. Hmm komt er sleet op het bedrijf? Een te grote toevloed van nieuwe klanten? ...................................
voor gewoon websites te bezoeken maakt de hogere snelheid niets uit.Spink schreef:En heb je nu echt baat bij die hogere snelheden? Ik haal hier met de speedtest meestal rond de 600K/s, maar naar andere sites zit dat meestal een stuk lager... dus of je nu tot 600 of 2000K/s kunt gaan, wat maakt dat nu uit als de meeste sites toch maar te bereiken zijn tegen bv. 400 K/s. De trage schakel zit altijd ergens op één of andere internetserver.
Allé, das mijn idee maar he. Uiteraard heb je wel meer downloadlimiet.
Hoe kan je nu conclusies trekken uit een 'random' snelheidsmeting ? Wie weet (en heel waarschijnlijk) zit die persoon 3 km van de centrale en / of heeft hij een slechte binnenbekabeling.Zambo schreef:Lijkt toch wel niet zo snel voor een 20Mbits product
EDPnet MAX24 DYN 5303 830 22% 23-06-2007 12:23
Ik vermoed dat vele mensen zullen ontgoocheld geraken met zo'n povere snelheden.
dan kom je op een effectieve download van 17mbit van de theoretische 24, wat (inclusief alle overhead) in mijn ogen toch niet slecht is, ik had persoonlijk wel de overhead kleiner ingeschat (effectief 2500kb/s of 20mbit) maar met zo'n snelheden zou ik toch kunnen leven.http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 16882 kbit/s or 2110 kbyte/s
- Upload speed : 843 kbit/s or 105 kbyte/s
Fri Jun 22 2007 at 14:30:02 UTC+0200
Afstand tot de centrale: 0,7 km.
Kortzichtigheid troef . 2 klanten die wat zagen: PROBLEMEN!!! 1 slechte snelheidstest: SLECHT PRODUCT!!!!Zambo schreef:Lijkt toch wel niet zo snel voor een 20Mbits product
EDPnet MAX24 DYN 5303 830 22% 23-06-2007 12:23
Ik vermoed dat vele mensen zullen ontgoocheld geraken met zo'n povere snelheden.
ruben schreef:Hoe kan je nu conclusies trekken uit een 'random' snelheidsmeting ? Wie weet (en heel waarschijnlijk) zit die persoon 3 km van de centrale en / of heeft hij een slechte binnenbekabeling.Zambo schreef:Lijkt toch wel niet zo snel voor een 20Mbits product
EDPnet MAX24 DYN 5303 830 22% 23-06-2007 12:23
Ik vermoed dat vele mensen zullen ontgoocheld geraken met zo'n povere snelheden.
Als we dan bv de resultaten van Acid nemen :
dan kom je op een effectieve download van 17mbit van de theoretische 24, wat (inclusief alle overhead) in mijn ogen toch niet slecht is, ik had persoonlijk wel de overhead kleiner ingeschat (effectief 2500kb/s of 20mbit) maar met zo'n snelheden zou ik toch kunnen leven.http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 16882 kbit/s or 2110 kbyte/s
- Upload speed : 843 kbit/s or 105 kbyte/s
Fri Jun 22 2007 at 14:30:02 UTC+0200
Afstand tot de centrale: 0,7 km.
Vooral de upload staat me wel aan, 105kb/s is een hele verbetering van de 65kb/s die we nu halen met het 6mbit profiel.
Deej_1977 schreef:Kortzichtigheid troef . 2 klanten die wat zagen: PROBLEMEN!!! 1 slechte snelheidstest: SLECHT PRODUCT!!!!Zambo schreef:Lijkt toch wel niet zo snel voor een 20Mbits product
EDPnet MAX24 DYN 5303 830 22% 23-06-2007 12:23
Ik vermoed dat vele mensen zullen ontgoocheld geraken met zo'n povere snelheden.
Niet moeilijk dat er oorlog is op de wereld met mensen zoals u.
Bekijk het zo hoe meer klanten je hebt hoe meer kans je hebt om er één te hebben die ontevreden is. Dus ergens die toevloed klopt wel maar dat het daarom slechter is weet ik zo nog niet.Zambo schreef:Zo te lezen hier toch wel grote problemen ondertussen bij EDPnet, de isp die eigenlijk altijd de hemel werd ingeprezen voor zijn goede werking. Hmm komt er sleet op het bedrijf? Een te grote toevloed van nieuwe klanten? ...................................
als je me je adres in pm doorstuurt kan ik het wel even nakijken voor jeZambo schreef:Jammer dat ik mijn afstand niet kan weten daar ik geen actieve Belgacom (och ja je weet wel koperdraad) heb, dus ook geen tel nummer om die afstand te checken, met een telenetnummer lukt dat niet hé.
Nope als het slecht is mag / moet het zeker gezegd worden. Maar jij ziet 2 problemen en meteen met ongelooflijke grootspraak torpedeer je het product. Probeer misschien eerst the big picture eens te zien ipv na 2 problemen en een mindere snelheidstest te zeggen dat het product de facto slecht is. 't Is toch niet omdat er één mindere snelheidstest is bij Telenet dat plots ExpressNet supertraag is?Zambo schreef:Oei oei, ik probeer gewoon realistisch te zijn! Blijkbaar is realisme hier op dit forum verboden! dictactuur van de happy ADSL family?
Zou je dit voor mij ook eens kunnen doen?verbert_p schreef:als je me je adres in pm doorstuurt kan ik het wel even nakijken voor jeZambo schreef:Jammer dat ik mijn afstand niet kan weten daar ik geen actieve Belgacom (och ja je weet wel koperdraad) heb, dus ook geen tel nummer om die afstand te checken, met een telenetnummer lukt dat niet hé.
wat is uw afstand?tonyblixa schreef:Your DOWNLOAD Speed:
12177 kbps or 1522 KB/sec
up
Your UPLOAD Speed:
642 kbps or 80 KB/sec
Heb in ondertussen gedaan.verbert_p schreef:als je me je adres in pm doorstuurt kan ik het wel even nakijken voor jeZambo schreef:Jammer dat ik mijn afstand niet kan weten daar ik geen actieve Belgacom (och ja je weet wel koperdraad) heb, dus ook geen tel nummer om die afstand te checken, met een telenetnummer lukt dat niet hé.
Het geeft wel aan in welke mate er plaats is op de markt voor een deftig goedkoop alternatief aan Telenet & Belgacom. Laat ons hopen dat er snel een oplossing wordt voor gevonden.alfadude schreef:Oei, dat is snel.
Was nog geen duidelijkheid over, maar hoop inderdaad dat er snel een oplossing gevonden wordt. Maar zo te horen zou dat nog wel eventjes kunnen duren.alfadude schreef:Dat er een markt voor is daar ben ik van overtuigd.
En het is te hopen dat dit een kinderziekte is die snel zal worden opgelost.
Ondanks dat mag je hem nog altijd posten... heb je dan nog slechter als voordien, of wat haal je dan wel ?Converted schreef:Hier zal ik de snelheidstests niet kunnen posten, aangezien er in de centrale van Berchem een capaciteitsprobleem is opgetreden.
Neen. Scarlet huurt capaciteit van de centrale naar het Scarlet netwerk aan Belgacom. Er zal dus meer capaciteit moeten gehuurd worden.GeertAki schreef:Is dat trouwens te wijten aan het Belgacom-netwerk dat capaciteitsprobleem?
Zal eerder de VP van de centrale naar het Scarlet-netwerk die ondergedimensioneerd is. Die kunnen ze upgraden maar het zal geld kosten.GeertAki schreef:Is dat trouwens te wijten aan het Belgacom-netwerk dat capaciteitsprobleem?
Zelfde hier meegemaakt, woensdag thuiskomen van werk. Geen internet hebben wel sync. Uit ervaring (3 jaar geleden dit ook meegemaakt) gewoon donderdag morgend naar edpnet gebeld. Zij hebben dat direct in orde laten zetten, belgacom techniekers hadden weer goed hun best gedaan.downset04 schreef:ik heb sync en zit geloof ik een 800m van de centrale
ik heb een d-link dsl G-624T modem
in de modem krijg ik onder status adsl
19676 upstream en 1024 downstream
in de log van de modem staat echter steeds:
endpoint not connected
en dan probeert ie terug te verbinden
met 5min later dezelfde melding
volgens edpnet heeft belgacom de migratie zonder te waarscshuwen gestart, en is nu ticket open bij belgacom
ik vind het straf dat belgaco, 1 van hun concurenten kan gijzelen, want alle adsl2 probemen schijnen van daar uit te komen
De problemen komen blijkbaar van Belgacom en dus niet van EDPnet. Alle ADSL-connecties van de mensen die op dezelfde centrale aangesloten zijn als ik waren down (niet enkel voor EDPnet maar voor alle DSL-providers)! Na véél aandringen heeft Belgacom het probleem opgelost - enfin - ik zou opnieuw een connectie moeten hebben (dat moet ik straks nog even uittesten) maar enkel op 2 Mbit omdat Belgacom niet méér wil garanderen op mijn afstand van de centrale (3,6km) en dit terwijl ik voordien 3+ Mbit had!? M.a.w. ik vraag een upgrade van ADSL naar ADSL2+ en ik krijg een downgrade naar een lagere snelheid! De communicatie met de helpdesk van EDPnet is wél verbeterd (ik wordt nu tenminste regelmatig gebeld met status updates) maar ik heb de indruk dat het probleem verschoven is naar de communicatie tussen EDPnet en Belgacom. Ik begrijp niet dat een provider een andere provider ongestraft kan gijzelen en dat de eindconsument daarvan de dupe is. Een zaak voor Test Aankoop misschien?Zambo schreef:Zo te lezen hier toch wel grote problemen ondertussen bij EDPnet, de isp die eigenlijk altijd de hemel werd ingeprezen voor zijn goede werking. Hmm komt er sleet op het bedrijf? Een te grote toevloed van nieuwe klanten? ...................................
Een kleine nuance is hier wel nodig.demetrius schreef:De problemen komen blijkbaar van Belgacom en dus niet van EDPnet. Alle ADSL-connecties van de mensen die op dezelfde centrale aangesloten zijn als ik waren down (niet enkel voor EDPnet maar voor alle DSL-providers)! Na véél aandringen heeft Belgacom het probleem opgelost - enfin - ik zou opnieuw een connectie moeten hebben (dat moet ik straks nog even uittesten) maar enkel op 2 Mbit omdat Belgacom niet méér wil garanderen op mijn afstand van de centrale (3,6km) en dit terwijl ik voordien 3+ Mbit had!? M.a.w. ik vraag een upgrade van ADSL naar ADSL2+ en ik krijg een downgrade naar een lagere snelheid! De communicatie met de helpdesk van EDPnet is wél verbeterd (ik wordt nu tenminste regelmatig gebeld met status updates) maar ik heb de indruk dat het probleem verschoven is naar de communicatie tussen EDPnet en Belgacom. Ik begrijp niet dat een provider een andere provider ongestraft kan gijzelen en dat de eindconsument daarvan de dupe is. Een zaak voor Test Aankoop misschien?Zambo schreef:Zo te lezen hier toch wel grote problemen ondertussen bij EDPnet, de isp die eigenlijk altijd de hemel werd ingeprezen voor zijn goede werking. Hmm komt er sleet op het bedrijf? Een te grote toevloed van nieuwe klanten? ...................................