EDPnet lanceert Max24

Nieuws omtrent telecom
-=RoG=-Duupje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 sep 2006, 11:11
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Lord Utopia schreef:
-=RoG=-Duupje schreef:pfff adsl+2 en men kan mijn adsl upload snelheid niet boven de 200kbits/s krijgen, edpnet zorg eerst dat uw adsl netwerk in orde is.
Is weeral af te hangen op welk profiel je vastzit :roll:

download is redelijk goed maar upload is zwak
http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 4282 kbit/s or 535 kbyte/s
- Upload speed : 201 kbit/s or 25 kbyte/s
Mon Jun 11 2007 at 12:53:16 UTC+0200

zit op 1.9km van centrale dus dit kan het probleem niet zijn
profiel:
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 640 / 6.144
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 4,96 / 29,44
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Heb je hen dan al eens gecontacteerd?
-=RoG=-Duupje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 sep 2006, 11:11
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Lord Utopia schreef:Heb je hen dan al eens gecontacteerd?

Beste klant
De metingen op uw adsl-lijn zijn voltooid. Helaas moeten we u meedelen dat de vertragingen die u aanhaalt niet te wijten zijn aan de vp capaciteit, en dat we daarom van de beheerders van het Broba II-adsl-netwerk de melding hebben gekregen dat een upgrade niet van toepassing is.
Via adsl kan u uw maximumsnelheid wel halen, maar deze is jammer genoeg niet gegarandeerd. De bandbreedte van de adsl-centrale waarop uw lijn aangesloten is, moet u namelijk delen met alle andere adsl-klanten die op dezelfde centrale zitten. We zullen op de capaciteit van uw lijn blijven toezien en indien nodig en mogelijk zal deze in de toekomst worden opgewaardeerd.
Indien u in de volgende weken of maanden nog moeilijkheden zou ondervinden, dan raden we u aan ons gedetailleerde testresultaten op te sturen, gespreid over verschillende dagen en op verschillende tijdstippen van de dag, zodat we deze dan opnieuw kunnen voorleggen aan de beheerders van het Broba II-adsl-netwerk.
Bedankt voor uw begrip.

mooie woorden allemaal maar begrijpen doe ik toch niet
als er geen probleem is waarom haal ik maar 1/3 van de opgegeven uploadsnelheid ?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik zou het toch eens doen hoor :)
Die tests dan :)
-=RoG=-Duupje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 sep 2006, 11:11
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Lord Utopia schreef:Ik zou het toch eens doen hoor :)
Die tests dan :)

Heb heel de week op verschillende uren test doorgestuurd en dit was hun antwoord.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Aangezien men je verteld dat de bottleneck wel eens bij de DSLAM zou kunnen zitten: heb je ook al eens getest op niet-piekuren (bvb 's nachts of 's morgens vroeg)?
Ik neem aan dat niet iedereen dan volluit zijn verbinding gebruikt.

Als het probleem blijft bestaan denk ik toch dat je de oorzaak inderdaad hoger moet gaan zoeken.
-=RoG=-Duupje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 sep 2006, 11:11
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

TomG schreef:Aangezien men je verteld dat de bottleneck wel eens bij de DSLAM zou kunnen zitten: heb je ook al eens getest op niet-piekuren (bvb 's nachts of 's morgens vroeg)?
Ik neem aan dat niet iedereen dan volluit zijn verbinding gebruikt.

Als het probleem blijft bestaan denk ik toch dat je de oorzaak inderdaad hoger moet gaan zoeken.


de tests dat ik heb doorgestuurd zijn van smorgends 9u tot snachts 2u op variërende tijdstippen een week lang, haal max 200kbits/s

Zou dit aan mijn router kunnen liggen?
thomson speedtouch 716 adsl2+ voip router

Link Information

Uptime: 0 days, 0:30:52
Modulation: G.992.1 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 640 / 6.144
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 2,15 / 24,81
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 19,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 14,0 / 26,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 18,0 / 19,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ALCB
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 0
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Doe eens een speedtest op http://www.speedtest.net/ om te vergelijken.
-=RoG=-Duupje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 sep 2006, 11:11
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

nogChoco schreef:Doe eens een speedtest op http://www.speedtest.net/ om te vergelijken.


Afbeelding
sydneybe
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2007, 20:50

heb net max24 dyn besteld, eens zien hoe lang dit gaat duren...
Ben vooral benieuwd naar de snelheid tov mijn huidige ADSL GO abbonement van Belgacom. 4.4Mbit -->24Mbit :P
zit op nog geen 900meter van de centrale dus we zullen zien
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

sydneybe schreef:heb net max24 dyn besteld, eens zien hoe lang dit gaat duren...
Ben vooral benieuwd naar de snelheid tov mijn huidige ADSL GO abbonement van Belgacom. 4.4Mbit -->24Mbit :P
zit op nog geen 900meter van de centrale dus we zullen zien


/me is jaloers
-=RoG=-Duupje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 sep 2006, 11:11
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

nogChoco schreef:Doe eens een speedtest op http://www.speedtest.net/ om te vergelijken.

Het probleem is blijkbaar verholpen door mijn router van pppoe over te schakelen naar pppoa , raar maar waar.
Afbeelding
Gebruikersavatar
zippie666
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 16 apr 2005, 16:31

-=RoG=-Duupje schreef:Afbeelding


*huilt zachtjes* :wink:
mguilmot
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2007, 12:17

Net gebeld naar EDPnet ivp een eigen copper line. Ik wou eerst weten hoever de afstand was en ze zeiden me doodleuk dat ze dat niet wisten. Ik vroeg dan "dus eigenlijk bestellen en maar hopen dat je een goede snelheid heb?" en ze confirmeerden.

Heb dan maar gezegd dat het mij niet meer interesseerde.

Leuk om iets aan te bieden, maar dan liefst wel met iets van service en kennis van eigen zaken. Als ik mijn klanten zo zou informeren zouden ze ook niet echt lang blijven :-)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

mguilmot schreef:Net gebeld naar EDPnet ivp een eigen copper line. Ik wou eerst weten hoever de afstand was en ze zeiden me doodleuk dat ze dat niet wisten. Ik vroeg dan "dus eigenlijk bestellen en maar hopen dat je een goede snelheid heb?" en ze confirmeerden.

Heb dan maar gezegd dat het mij niet meer interesseerde.

Leuk om iets aan te bieden, maar dan liefst wel met iets van service en kennis van eigen zaken. Als ik mijn klanten zo zou informeren zouden ze ook niet echt lang blijven :-)
edpnet moet betalen aan BGC als ze willen weten hoever iemand zit van de centrale. Voor de afstand kun je best een Dommel via e-mail contacteren ;)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

mguilmot schreef:Leuk om iets aan te bieden, maar dan liefst wel met iets van service en kennis van eigen zaken. Als ik mijn klanten zo zou informeren zouden ze ook niet echt lang blijven :-)
Als je wat verder rondkijkt op dit forum zal je zien dat ze (uiteraard) voor die meting moeten terugvallen tot de eigenaar van die koperparen. En als die hun dienst enkel nog maar doorgeeft: "het kan" of "het kan niet" en niet meer de effectieve meters, ...
Trek je conclusie over wie service biedt en wie niet.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

mguilmot schreef:Net gebeld naar EDPnet ivp een eigen copper line. Ik wou eerst weten hoever de afstand was en ze zeiden me doodleuk dat ze dat niet wisten. Ik vroeg dan "dus eigenlijk bestellen en maar hopen dat je een goede snelheid heb?" en ze confirmeerden.

Heb dan maar gezegd dat het mij niet meer interesseerde.

Leuk om iets aan te bieden, maar dan liefst wel met iets van service en kennis van eigen zaken. Als ik mijn klanten zo zou informeren zouden ze ook niet echt lang blijven :-)


Zie bovenstaande antwoord ... schaam op jou !
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”