Pagina 3 van 12

Geplaatst: 12 jul 2007, 21:40
door Petrikske
Nachtraaf schreef:Drie kleine vraagjes:

1. Regelmatig krijg ik een SSL-protocol error in Firefox wanneer ik mijn account pagina wil bekijken. Het gaat hem over een oudere, minder veilige versie van SSL-protocol. Soms kan ik dan helemaal niet op de account pagina, soms na een viertal keer op die foutmelding te klikken, soms is er niets aan de hand. Is dat iets dat ik zelf kan verhelpen?
Ik heb die error soms ook.
Pagina volledig sluiten en dan opnieuw openen helpt vaak bij mij.
Verder kan je zelf bitter weinig daaraan doen vrees ik.
Nachtraaf schreef: 2. Ik heb deze week een mailtje gekregen met een pro forma factuur voor augustus. Daar stond in om voor 1 augustus per overschrijving met een bepaalde mededeling naar een kbc-rekening te betalen. Nu heb ik wel aangeklikt dat ik met domiciliëring ga betalen, dus niet met overschrijving. Is dat louter een standaard zinnetje of is dat een teken dat er iets met het formulier omtrent domiciliëring is foutgelopen?
Eerste facturen (2 of 3 ben juiste aantal vergeten) moet je manueel betalen.
Na een tijdje zal je plots een factuur zien staan die aan je bank aangeboden zal worden om te betalen via domiciliering.
Vanaf dat moment zullen volgende betalingen automatisch via domiciliering betaald worden.
Geen vrees dus, komt wel in orde.
Nachtraaf schreef: 3. Nog over die betaling. Dit is reeds een pro forma factuur voor de tweede maand terwijl ik eigenlijk nog niet eens geactiveerd ben. Is het normaal dat de dienst betalingen stukken sneller werkt dan de dienst activatie? :lol:
Is ook bij iedereen zo, is inderdaad beetje raar maar laat je niet opnaaien door jezelf of door iemand anders.
Het komt echt wel in orde hoor.
En anders gebruik je ff de zoekfunctie van dit forum.
Jou vragen werden hier al *tig keer gesteld en beantwoord.

Geplaatst: 30 jul 2007, 00:32
door Mee
Wij stappen hier thuis heel binnenkort over naar Dommel (eindelijk!) maar ik heb nog een vraagje: belgacom.net e-mailadressen worden toch behouden, en als dat zo is: moet je dan zoals bij een skynetadres als smtp-server relay.dommel.be gebruiken i.p.v. relay.belgacom.net?

En dat gaat zo werken? :)

Geplaatst: 30 jul 2007, 15:04
door devilkin
Mee schreef:Wij stappen hier thuis heel binnenkort over naar Dommel (eindelijk!) maar ik heb nog een vraagje: belgacom.net e-mailadressen worden toch behouden, en als dat zo is: moet je dan zoals bij een skynetadres als smtp-server relay.dommel.be gebruiken i.p.v. relay.belgacom.net?
Ja, alle uitgaande mail kan je verzenden via relay.dommel.be.

Geplaatst: 31 jul 2007, 03:37
door Draco888
Of die email adressen behouden worden weet ik zo net nog niet.
Meestal worden email adressen opgezegd als je van provider veranderd. Hoewel het soms héél lang kan duren eer ze echt verwijderd worden.

Waarom schakelen jullie niet meteen over naar een grote betrouwbare gratis email zoals Gmail(yahoo,hotmail,..) of zetten er een eigen op?
Dan zit je nooit meer met dat gepruts als je nog eens van provider wil veranderen...of de provider van naam. Beter de korte pijn/moeite.

Gmail kan je trouwens ook via outlook gebruiken.

Geplaatst: 31 jul 2007, 09:35
door ljd
En je kan gmail als spam filter gebruiken voor provider emailadresssen :-D

Geplaatst: 02 aug 2007, 20:42
door bulletpower
Skynet email adres vervalt 3 maanden na afsluiten contract (kem er es voor gebeld)

Geplaatst: 02 aug 2007, 21:04
door ReLoad
bulletpower schreef:Skynet email adres vervalt 3 maanden na afsluiten contract (kem er es voor gebeld)
dat is dan ook geen waar geweest bij mij, dag nadat belgacom adsl afgesloten was kon in niet meer in mijn emails.

Maar mijn webspace is wel nog alijd online 3maand+

Geplaatst: 03 aug 2007, 19:20
door ljd
Bij telenet sluiten ze je al af voor dat je internet weg is :roll: . Gelukkig had ik mijn ouders hun emailadressen al overgezet

Geplaatst: 22 aug 2007, 14:44
door xenne
ReLoad schreef:kheb nog vraaske, ik heb sinds 6 dagen internet maar op mijn meter staat er dat ik morgen al een reset zou hebben?
vraagje in dezelfde trent ... ik ben vanaf gisteren 21/08 geconnecteerd met dommel. op de site staat echter dat mijn meter gereset wordt op 14/09. gaat dat niet aangepast worden naar 21/09?

ik heb ook al 2 facturen betaald nl 14/08-14/09 en 14/09-14/10 ... vraag me dus af; moet ik betalen voor dagen dat mijn adsl nog niet aktief was? en wordt die meter ook nog aangepast of wordt die echt gereset op 14/09?

Geplaatst: 22 aug 2007, 17:29
door Robbe
Ik denk dat velen dat dachten (ik ook), maar de datum van de reset is eigenlijk dat datum waarop ze aan uw account beginne werken zijn. Niet wanneer hij effectief werkte. Uw reset datum zal dus de 14e blijven.

Geplaatst: 22 aug 2007, 23:30
door ReLoad
bij mij was het juist omgekeerd,


ik had 10dagen internet waarvoor ik niet betaald had, dan werd gereset, en dan begon mijn betaalded maand.

Geplaatst: 23 aug 2007, 09:55
door xenne
Robbe schreef:Ik denk dat velen dat dachten (ik ook), maar de datum van de reset is eigenlijk dat datum waarop ze aan uw account beginne werken zijn. Niet wanneer hij effectief werkte. Uw reset datum zal dus de 14e blijven.
ah zo :roll: en ga ik dan ook voor die 7 dagen betalen dat ik nog niet geconnecteerd was, nl van de 14e tot de 21e augustus?

Geplaatst: 23 aug 2007, 12:47
door BungaMan
ik had via de web interface auto forward opgezet naar mijn dommel email. meer dan een jaar later krijg ik nog emails geforward van mijn ex-skynet email adres

Geplaatst: 23 aug 2007, 14:27
door Robbe
xenne schreef:
Robbe schreef:Ik denk dat velen dat dachten (ik ook), maar de datum van de reset is eigenlijk dat datum waarop ze aan uw account beginne werken zijn. Niet wanneer hij effectief werkte. Uw reset datum zal dus de 14e blijven.
ah zo :roll: en ga ik dan ook voor die 7 dagen betalen dat ik nog niet geconnecteerd was, nl van de 14e tot de 21e augustus?
Normaal gezien wel. Het was bij mij in elk geval zo.

Geplaatst: 23 aug 2007, 14:31
door xenne
Robbe schreef:
xenne schreef:
Robbe schreef:Ik denk dat velen dat dachten (ik ook), maar de datum van de reset is eigenlijk dat datum waarop ze aan uw account beginne werken zijn. Niet wanneer hij effectief werkte. Uw reset datum zal dus de 14e blijven.
ah zo :roll: en ga ik dan ook voor die 7 dagen betalen dat ik nog niet geconnecteerd was, nl van de 14e tot de 21e augustus?
Normaal gezien wel. Het was bij mij in elk geval zo.
alles wijst er idd op ... op mijn facuturen spreken ze altijd van de 14e
:roll: ik ben hier eigenlijk wel niet mee akkoord, maar het is de moeite niet om over te klagen :wink: maar ik zal toch eens een ticket aanmaken om te zien hoe ze reageren, voor mensen die veel langer moeten wachten op activatie is dit natuurlijk een groter probleem.

Geplaatst: 23 aug 2007, 15:44
door Robbe
Denk dat er nog veel zijn die het ni de moeite niet vonden om er op te reageren. Laat ons weten wat hun reactie is eh :-)

Geplaatst: 26 aug 2007, 09:48
door yoeri
Heb momenteel ADSL go bij Belgacom maar zou willen overstappen naar Dommel. Op mijn aanvraagformulier via internet moet ik vermelden welke lijn ik nu heb, kan iemand mij daarmee helpen? Heb de keuze tussen classic/discovery/duo en twin/isdn :?

Geplaatst: 26 aug 2007, 09:50
door ljd
Kijk op je facturen ,daar staat erop welk abo je hebt.

Heb je 1 nummer dan heb je waarschijnlijk classic.

Geplaatst: 26 aug 2007, 15:47
door yoeri
Op mijn factuur staat alleen adsl go vermeld, geen nummer of iets dergelijks. :|

Geplaatst: 26 aug 2007, 16:10
door ljd
De afrekening van je telefoon abo :)

Geplaatst: 02 sep 2007, 15:33
door Teebee
Ik kan het nergens meer terugvinden, maar waarvoor dienen die knopjes bij je pakketten ? Kan je daarmee bv. je accountgegevens al laten mailen?

ik zie bij mij E-O-R-I-U staan.

Geplaatst: 02 sep 2007, 15:43
door ljd
De uitleg staat eronder :roll:

Geplaatst: 02 sep 2007, 16:50
door Teebee
Dat weet ik ook wel, maar ik vroeg me af of die dingen ook echt werken.

Geplaatst: 02 sep 2007, 17:02
door devilkin
Ja, ze werken. Probeer maar.

Geplaatst: 02 sep 2007, 17:02
door Robbe
Teebee schreef:Ik kan het nergens meer terugvinden, maar waarvoor dienen die knopjes bij je pakketten ? Kan je daarmee bv. je accountgegevens al laten mailen?

ik zie bij mij E-O-R-I-U staan.
Of lees ze hieronder in alfabetische volgorde.
Dommel mijn paketten legende schreef:A activeer extra diensten
B beheer backupservice
C colo/dedicated server power-controle
D beheer databases
E beheer adsl website
F beheer domeinforwarding

H beheer hostingaccount
I bekijk algemene pakketinfo
L beheer mailinglists
M beheer microsoft sql
N beheer nameservers
O beheer adsl email

P page een technicus met wachtdienst (24/7)
R verstuur accountdetails via email
S beheer zoekmachine verzending
U beheer digitel telefoniedienst
W colo/dedicated server secondary nameservice
X geen optie beschikbaar
Teebee schreef:Dat weet ik ook wel, maar ik vroeg me af of die dingen ook echt werken.
Waarom zouden ze niet werken ?

Geplaatst: 02 sep 2007, 18:00
door Teebee
Blijkbaar werken ze, want ik kon juist surfen met Dommel.

Zijn de IP-ranges van Dommel nog steeds 83.101.* ?

Geplaatst: 02 sep 2007, 22:11
door devilkin
Yep.

Geplaatst: 06 sep 2007, 02:19
door desteven
Als ik volgende gegevens* ingeef in m'n router (SMC7904WBR2), staat er ADSL: Phsyical Down bij status, iemand een idee wat ik fout doe (heb net ADSL sinds vandaag, gebruik geen splitter want Discovery-lijn enkel voor Dommel) ?

* Protocol : PPPoE (PPP over Ethernet)
VPI : 8
VCI : 35
Modulation : Auto-Sense (G.DMT, T1.413)
Isolation : LLC
QoS Class : UBR

(Isolation is toch hetzelfde als Encapsulation of niet?)

Geplaatst: 06 sep 2007, 02:33
door desteven
Dit is nl. wat ik instellen kan:
Afbeelding

Geplaatst: 06 sep 2007, 07:09
door liger
bij mij staat encapsulation LLC
kweeni of dat iets uitmaakt

Geplaatst: 06 sep 2007, 12:21
door desteven
Bij mij ook hoor, dat foutje is uit de manual, ik wou gewoon laten zien wat er in te stellen viel, toch bedankt...

Geplaatst: 06 sep 2007, 14:28
door desteven
sorry, krijg net mail dat Dommel eigenlijk nog niet geactiveerd is, ff wachte dus :-D

Geplaatst: 06 sep 2007, 14:52
door Robbe
desteven schreef:sorry, krijg net mail dat Dommel eigenlijk nog niet geactiveerd is, ff wachte dus :-D
Hehe, uw settings staan ondertussen alvast goed dan :wink:

Geplaatst: 07 sep 2007, 00:30
door desteven
euh kan dat da nog tot 18/09/2007 gaat duren, dat staat er nl bij "expected installation date :" op klantengedeelte van dommel-site, da 's wel lang :?

Geplaatst: 07 sep 2007, 09:35
door Mahimahi
Bij mij zal het nipt worden denk ik.

Brief gekregen van Belgacom dat mijn internet zal afgesloten worden op 14/09/07. (Opzeg gedaan door Dommel zelf)

Vermoedelijke datum van activatie door Dommel.

expected installation date : 14/09/2007 (14.00u - 18.00u)

Dus weinig of geen speling.
Ik hoop maar dat alles van de eerste keer werkt.

Geplaatst: 07 sep 2007, 09:56
door Blue-Sky
Mahimahi schreef:Ik hoop maar dat alles van de eerste keer werkt.
Hoop ik ook voor jou. (Dommel zit dan toch in de lift) :wink:

Geplaatst: 07 sep 2007, 10:34
door Mahimahi
Blue-Sky schreef:
Mahimahi schreef:Ik hoop maar dat alles van de eerste keer werkt.
Hoop ik ook voor jou. (Dommel zit dan toch in de lift) :wink:
Je steekt toch een kaarsje aan voor mij hé Blue?

Geplaatst: 07 sep 2007, 16:27
door xenne
desteven schreef:euh kan dat da nog tot 18/09/2007 gaat duren, dat staat er nl bij "expected installation date :" op klantengedeelte van dommel-site, da 's wel lang :?
als het daar staat zal het wel zo zijn. normaal moet je 7 a 10 dagen wachten op aktivatie

Geplaatst: 07 sep 2007, 17:50
door Blue-Sky
Mahimahi schreef:Je steekt toch een kaarsje aan voor mij hé Blue?
Ja, in de Kerstperiode, je weet wel men jaarlijks boompje, ... hier op het forum :-)
Nee, natuurlijk hoop ik dat je niet zo lang moet wachten.

Geplaatst: 07 sep 2007, 17:59
door desteven
xenne schreef:
desteven schreef:euh kan dat da nog tot 18/09/2007 gaat duren, dat staat er nl bij "expected installation date :" op klantengedeelte van dommel-site, da 's wel lang :?
als het daar staat zal het wel zo zijn. normaal moet je 7 a 10 dagen wachten op aktivatie
pfff, ik hoop dat men Telenet tegen dan nog niet opgezegd is