bram schreef:ze hebben het over cdfreaks en niet over cdrwinkel...
Ik zie bij cdrwinkel niets over het stoppen van leveren aan België
Het gaat wel degelijk ook over cdrwinkel, in t vervolg best eventjes lezen vooraleer je reageert.
bram schreef:ze hebben het over cdfreaks en niet over cdrwinkel...
sailormars2k schreef:bram schreef:ze hebben het over cdfreaks en niet over cdrwinkel...
Het gaat wel degelijk ook over cdrwinkel, in t vervolg best eventjes lezen vooraleer je reageert.
jvd1971 schreef:Bestellen bij Opus in nederland gevestigd in Duitsland. Het beste is natuurlijk Platinum spindel 100 stuks voor 20 euro te halen op een zwarte markt.
Betalen en wegwezen. Er staat niets op naam.
Neen, situatie Nederland is zeer vergelijkbaar, maar dan moet je Auvibel vervangen door 'Stichting de Thuiskopie'.Armani_S schreef:Dikke zever is het ,heel die auvibel , maarja zo'n dingen kunnen weer enkel hier in Belgie zker :s
Yesterday, 15:52
Member
Registered: 05/11/03
City: Hasselt
ge kunt allemaal toch nog bestellen via cdrwinkel, gisteren een bestelling geplaatst en geen problemen
prijzen zijn allemaal nog hetzelfde, zeer goedkoop
Verzending is nu 6.90€ geworden maar overschrijven gaat spijtig genoeg niet meer op de Fortis rekening maar wel internationale rekening
duurt wat langer maar de prijs maakt zeker alles goed
fx schreef:via via benk te weten gekomen waarom cdrwinkel nimeer mag leveren:
http://www.nex.be/
en waar "Auvibel asked me to publish another legal case specifying the term "intracommunautaire verkoper". Download The ruling of the Court of First Instance (Brussels) in PDF (Dutch)" staat moet ge klikken
gedeco schreef:Kun je je niet net als in de kerk als niet gelovige registreren?
Belgische bedrijven !
Wij leveren in België nog enkel CD en DVD media aan bedrijven die geen eindgebruiker zijn!
Door het aanvaarden van onze algemene voorwaarden verklaart U dat deze media niet voor eigen gebruik bestemd zijn.
Astralon schreef:gedeco schreef:Kun je je niet net als in de kerk als niet gelovige registreren?
Ik kan het artikel niet onmiddellijk vinden maar in denk dat in PC Magazine ooit een artikel gestaan heeft over hoe men zich kan registreren als auteur en alsnog kan "genieten" van de auibel bijdrages. Anderzijds lees ik dan dat organisaties als Sadam, euh Sabam, miljoen ontvangsten nog niet hebben uitgekeerd aan de artiesten
Ken schreef:Zij mogen dus zoals de voorwaarden het melden, niet meer leveren aan Belgische consumenten en bedrijven die niet de eindgebruiker zijn.
Simpel, enkel leveren aan multimedia winkels. Maar dan nog valt dit weinig te controlerenPhuncz schreef:Dus gewoonweg niet verkopen aan klanten die ze doorverkopen ? Vrij logisch dacht ik toch. Maar hoe controleer je dat ?
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Bergie schreef:Het meest absurde aan die Auvibel taks is dat men er blijkbaar van uitgaat dat ELKE CD-R en DVD-R automatisch gaat gebruikt worden om een "thuiskopie" te maken van een CD of DVD die men gekocht heeft.
ub4b schreef:En als ik me goed herinner is de auvibel tax enkel bedoeld voor die mensen die kopies maken van legaal aangekochte dingen zoals een disney DVD voor de kinderen waar ze een kopie van willen maken zodat deze niet beschadigd geraakt - of voor een kopie voor in de wagen van een muziekcd. Het geeft je in geen geval carte blanche om MP3's (of iets anders) te downloaden en via deze tax te gedogen.
MrZipper schreef:bij CDRwinkel kan men voorlopig géén CD of DVD media meer bestellen als particulier, er is een rechtszaak hangende (auvibel )
Ken schreef:Ik wou een bestelling plaatsen voor het bedrijf waar ik werk maar wou toch voor de zekerheid vragen hoe het nu zit.
Er is door AUVIBEL (en het openbaar ministerie als ik me niet vergis) een rechtzaak aangespannen geweest tegen CDRwinkel en andere collega's van hen.
Zij mogen dus zoals de voorwaarden het melden, niet meer leveren aan Belgische consumenten en bedrijven die niet de eindgebruiker zijn. Anders krijgen ze een factuur met boeteclausule in hun (post)bus.
De collega's van CDRwinkel zullen het weldra ook te horen krijgen, sommigen alreeds...
(Ik heb dit bevestigd gekregen door mogelijk de zaakvoerder van CDRwinkel). Verder ga ik nergens op in.
MrZipper schreef:bij CDRwinkel kan men voorlopig géén CD of DVD media meer bestellen als particulier, er is een rechtszaak hangende (auvibel )
spacekiek schreef:MrZipper schreef:bij CDRwinkel kan men voorlopig géén CD of DVD media meer bestellen als particulier, er is een rechtszaak hangende (auvibel )
Heb even een order gesimuleerd en ik kon toch nog steeds kiezen tussen Nederland of België ... Krijg je dan een mail ofzo of komt deze melding erop als je effectief de betaling uitvoert ?
Phuncz schreef:Het is gewoon een excuus om er een taks op te vragen zoals sigaretten en alcohol. Waarom ? Omdat er gewoon pokkeveel geld mee te verdienen valt voor de staat.