Pagina 3 van 4

Geplaatst: 07 aug 2006, 14:55
door Thallyos
Iemand enig idee waaraan de problemen liggen?
Nog maar enkele dagen overgestapt op Dommel hier, maar de snelheden schommelen constant (zie snelheidstestje) en mijn pings zitten constant boven de 200.
Als ik inlog met mijn oude Scarlet gegevens dan haal ik hier perfect normale snelheden met goeie pings.

Iemand al reactie teruggehad van Dommel of enig idee waaraan het ligt? (zone 051 hier)

Your current download speed:
702kbit/s
or
88kbyte/s Your current upload speed:
206kbit/s
or
26kbyte/s

*edit: Tracert naar dommel.com




Tracing route to dommel.com [193.109.184.76]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms . [192.168.2.1]
2 7 ms 7 ms 11 ms gateway.silver1.kortrijk1.schedom-europe.net [83.101.15.1]
3 271 ms 290 ms 309 ms atm1-0-0-17-32.router8.bru.schedom-europe.net [83.101.0.90]
4 282 ms 279 ms 297 ms atm0-0-0-17-34.router1.bru.schedom-europe.net [83.101.0.161]
5 276 ms 239 ms 238 ms ge0-1.firewall-cluster.bru.schedom-europe.net [193.109.184.98]
6 300 ms 277 ms 239 ms dommel.com [193.109.184.76]

Trace complete.

Geplaatst: 07 aug 2006, 17:23
door Koelreuteria
Thallyos schreef:Iemand enig idee waaraan de problemen liggen?
--
Iemand al reactie teruggehad van Dommel of enig idee waaraan het ligt? (zone 051 hier)

*edit: Tracert naar dommel.com


Hier ook zone 051

Mijn Tracert:


1 3 ms 5 ms 3 ms 192.168.1.1
2 9 ms 9 ms 9 ms gateway.silver1.kortrijk1.schedom-europe.net [83.101.15.1]
3 120 ms 128 ms 135 ms atm1-0-0-17-32.router8.bru.schedom-europe.net [83.101.0.90]
4 104 ms 104 ms 93 ms atm0-0-0-17-34.router1.bru.schedom-europe.net [83.101.0.161]
5 101 ms 87 ms 101 ms ge0-1.firewall-cluster.bru.schedom-europe.net [193.109.184.98]
6 124 ms 133 ms 142 ms luca.schedom-europe.net [193.109.184.76]

Zo te zien is Router 8 deze die tegenwerkt...
Waarschijnlijk heeft niemand een tiket aangemaakt.
'k Zal dat direct eens doen sé...

snelheid traag ???

Geplaatst: 07 aug 2006, 18:12
door noob
toen ik van skynet naar dommel was overgestapt had ik ook de zelfde problemen ik lag er steeds uit ,, dat was dikke ...... ,toen heb ik van een vriend eens een andere modem gebruikt dat was wel wat anders ,die heb ik nu ook
(ik had zo'n groene kwal je kent ze wel he')
nu heb ik een U.S ROBOTICS deze kan ook op adsl 2 en heb
89 € betaald nu heb ik deze modem +- 3 weken altijd de bijna zelfde snelheid ;
Your current download speed:
3411kbit/s
or
426kbyte/s Your current upload speed:
255kbit/s
or
32kbyte/s
en me pc staat 18 u van de 24 u op
zodus ik zeg niet dat dit het is maar ik kan je wel vertellen dat geen probs meer heb
:-D :-D :-D

Geplaatst: 07 aug 2006, 18:28
door eldiablo
hier gebeurt ook alles via de silver1 router in kortrijk, en ook een snelheidsprobleem

Your current download speed:
550kbit/s
or
69kbyte/s

Your current upload speed:
188kbit/s
or
24kbyte/s

laten we maar hopen dat dit opgelost geraakt, kheb nog vertrouwen in dommel :-)

Geplaatst: 07 aug 2006, 19:26
door Koelreuteria
eldiablo schreef:hier gebeurt ook alles via de silver1 router in kortrijk, en ook een snelheidsprobleem...
laten we maar hopen dat dit opgelost geraakt, kheb nog vertrouwen in dommel :-)

Zoals hoger vermeld heb ik een ticket geopend.
Na wat testen dit ontvangen:
--------------
Er is inderdaad een probleem met de accessline die uw regio bedient, we hebben een ticket geopend bij belgacom.
Zij zouden hier vandaag nog actie dienen in te nemen.
--------------
Nu maar hopen dat BC de snelheid van Dommel evenaart :wink:

Geplaatst: 07 aug 2006, 19:38
door eldiablo
Your current download speed:
2709kbit/s
or
339kbyte/s

Your current upload speed:
191kbit/s
or
24kbyte/s

dit lijkt me toch al direct heel wat vlugger :thumbs:

edit// alsook een tracert heeft terug normale pings, proficiat dommel :-D

Geplaatst: 07 aug 2006, 21:28
door ketter
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 3295 kbit/s or 412 kbyte/s
- Upload speed : 239 kbit/s or 30 kbyte/s
Mon Aug 7 2006 at 21:27:26 UTC+0200

Alles nog steeds :thumbs: :thumbs::thumbs::thumbs:

Geplaatst: 07 aug 2006, 21:40
door Harrie
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 1194 kbit/s or 149 kbyte/s
- Upload speed : 322 kbit/s or 40 kbyte/s
Mon Aug 7 2006 at 21:34:01 UTC+0200

omgeving 014

....

Geplaatst: 07 aug 2006, 22:58
door Robinvv
82.2 KByte/sec
(=658 kbps) download

49.0 KByte/sec
(=392 kbps) upload

Rekening houdend dat ik op mediumband zit :-)

En eindelijk terug geconnecteerd, moest router resetten zomaar :? internet lag uit. En had het password niet met een hoofletter getypt, en ik dacht dat het aan dommel lag :oops: :twisted:

Geplaatst: 08 aug 2006, 10:43
door bram
Mja best is altijd ook dommel te contacteren met deze dingen...

kunne ze de probs het snelste fixen :)

Geplaatst: 08 aug 2006, 14:13
door ketter
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 3319 kbit/s or 415 kbyte/s
- Upload speed : 293 kbit/s or 37 kbyte/s
Tue Aug 8 2006 at 14:12:51 UTC+0200

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Aug 8 2006 om 14:13:53 UTC+0200)

Download : 378.6 KByte/sec
Upload : 48.5 KByte/sec

Geplaatst: 09 aug 2006, 22:34
door ketter
Lets go

http://www.adslbox.be speed test results:
Download speed : 606 kbit/s or 76 kbyte/s
- Upload speed : 214 kbit/s or 27 kbyte/s
Wed Aug 9 2006 at 22:32:40 UTC+0200

:bang:

Geplaatst: 09 aug 2006, 23:28
door Thallyos
Ik had er daarstraks weeral last van ook, vanmiddag ook (dikwijls overdag eens trouwens). Heb weer ticket gemaakt, we zien wel wat het antwoord is dan.

Geplaatst: 09 aug 2006, 23:40
door ketter
Thallyos schreef:Ik had er daarstraks weeral last van ook, vanmiddag ook (dikwijls overdag eens trouwens). Heb weer ticket gemaakt, we zien wel wat het antwoord is dan.


Thallyos ik heb er ook een ticket van gemaakt want ze moeten het probleem maar oplossen :lol:

Geplaatst: 10 aug 2006, 00:10
door ketter
Nu heb ik weeral

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 3205 kbit/s or 401 kbyte/s
- Upload speed : 275 kbit/s or 34 kbyte/s
Thu Aug 10 2006 at 00:10:01 UTC+0200

:lol:

Geplaatst: 10 aug 2006, 08:02
door davan
Ik had gisterenavond ook weer last.

Downloadsnelheid was weer gezakt tot 1/3 van de normale snelheid :-(

Geplaatst: 10 aug 2006, 12:12
door ketter
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 3327 kbit/s or 416 kbyte/s
- Upload speed : 323 kbit/s or 40 kbyte/s
Thu Aug 10 2006 at 12:12:09 UTC+0200

:thumbs:

Geplaatst: 10 aug 2006, 12:23
door Koelreuteria
Ook even mijn duit in het zakje doen:

10/08/2006; 12:22 h

Your current download speed:
3146kbit/s or 393kbyte/s
Your current upload speed:
330kbit/s or 41kbyte/s

Your current download speed

Geplaatst: 10 aug 2006, 14:13
door noob
Your current download speed:
3411kbit/s
or
426kbyte/s Your current upload speed:
176kbit/s
or
22kbyte/s

das toch niet slecht :lol: :lol:

Geplaatst: 10 aug 2006, 23:44
door Thallyos
Antwoord gehad:

Geachte,



We hebben rond dit probleem een update geplaatst op onze website:



subject: lower performance and latency on dsl-network

Dear, Over the past days you may have suffered from latency and lower performance on our dsl-network. These issues have been caused by some problems on one of our backbonerouters and a sudden dramatic increase in overall traffic. Since the start of these issues we have replaced the router in question. Extra capacity has been ordered 2 months ago from belgacom, however it has not been delivered yet. Today we have received confirmation from belgacom that the extra capacity will be delivered at the latest next week. Until that moment you might suffer from latency at certain peak moments. We apologise for the inconvenience but we will take the extra capacity in service the moment it is finally delivered by belgacom.



Met vriendelijke groeten,

Meilleures salutations,

Best regards,



dommel.com tech support

a schedom vof service


Niet te verwonderen, het ligt dus aan Belgacom met hun o zo snelle service :roll:

Geplaatst: 11 aug 2006, 13:47
door BungaMan
Zo zie je maar wat de nadelen zijn van iemand die tegelijk leverancier en concurrent is van jouw product. Belgacom zou hierin moeten opgesplitst worden of het netwerkbeheer uit handen geven en kosten direct doorrekenen.

Geplaatst: 11 aug 2006, 16:17
door on4bam
Thallyos schreef:Antwoord gehad:

Geachte,



We hebben rond dit probleem een update geplaatst op onze website:



subject: lower performance and latency on dsl-network

Dear, Over the past days you may have suffered from latency and lower performance on our dsl-network. These issues have been caused by some problems on one of our backbonerouters and a sudden dramatic increase in overall traffic. Since the start of these issues we have replaced the router in question. Extra capacity has been ordered 2 months ago from belgacom, however it has not been delivered yet. Today we have received confirmation from belgacom that the extra capacity will be delivered at the latest next week. Until that moment you might suffer from latency at certain peak moments. We apologise for the inconvenience but we will take the extra capacity in service the moment it is finally delivered by belgacom.



Met vriendelijke groeten,

Meilleures salutations,

Best regards,



dommel.com tech support

a schedom vof service


Niet te verwonderen, het ligt dus aan Belgacom met hun o zo snelle service :roll:



Ik denk dat ik zelf mee aan de oorzaak lig van dit probleem :wink:
Door de beeindiging van de Easynet abo's zijn er nogal wat mensen die niet naar Skynet wilden gaan naar Dommel overgestapt. Ik denk dat er sindsdien een pak klanten zijn bijgekomen.
Eén ding staat vast, bij Dommel doen ze iets aan de problemen maar zoals de meeste providers hangen ze wel af van BC :-(

Geplaatst: 11 aug 2006, 19:03
door ketter
on4bam ik weet zeker als Dommel niet van Belgacom zou afhangen dat wij nooit deze problemen zouden hebben.
Maar al bij al valt het toch nog mee :-D

Ik heb ook SLECHTER meegemaakt in mijn Skynet tijdperk VEEL slechter selfs :?

Geplaatst: 11 aug 2006, 19:43
door bf62
on4bam schreef:
Thallyos schreef:Antwoord gehad:

Geachte,



We hebben rond dit probleem een update geplaatst op onze website:



subject: lower performance and latency on dsl-network

Dear, Over the past days you may have suffered from latency and lower performance on our dsl-network. These issues have been caused by some problems on one of our backbonerouters and a sudden dramatic increase in overall traffic. Since the start of these issues we have replaced the router in question. Extra capacity has been ordered 2 months ago from belgacom, however it has not been delivered yet. Today we have received confirmation from belgacom that the extra capacity will be delivered at the latest next week. Until that moment you might suffer from latency at certain peak moments. We apologise for the inconvenience but we will take the extra capacity in service the moment it is finally delivered by belgacom.



Met vriendelijke groeten,

Meilleures salutations,

Best regards,



dommel.com tech support

a schedom vof service


Niet te verwonderen, het ligt dus aan Belgacom met hun o zo snelle service :roll:



Ik denk dat ik zelf mee aan de oorzaak lig van dit probleem :wink:
Door de beeindiging van de Easynet abo's zijn er nogal wat mensen die niet naar Skynet wilden gaan naar Dommel overgestapt. Ik denk dat er sindsdien een pak klanten zijn bijgekomen.
Eén ding staat vast, bij Dommel doen ze iets aan de problemen maar zoals de meeste providers hangen ze wel af van BC :-(


Dommel is inderdaad wel goed bekend bij de oude easynetters, easynetters hebben altijd al een onbeperkte download gehad, en dommel is een mooi alternatief. Bij Belgacom zouden ze ernstig moeten afkicken met de 10 GB limiet. Overlaatst kwam ik een oud vrouwtje tegen van 60 jaar, die had vroeger ook easynet, en was dik van hare tak aan het maken dat ze automatisch naar Belgacom gingen, wat ze niet wilde, en raar maar begon ze op een bepaald moment over Dommel :).

Geplaatst: 11 aug 2006, 22:07
door kaise1
Tja denk dat we goed zitten ...
Das hier al minder http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=11541

:wink:

Geplaatst: 13 aug 2006, 10:30
door metal
Ik heb zeker nie te klagen. snalheid mag een beetje onstabiel zijn voor mij. die 4mbit is voor mij een luxe. ik kom van versatel en mijn vorige lijn kon maar max 1mbit aan. dus ik klaag zeker nie :)

Geplaatst: 13 aug 2006, 12:27
door Perkele
Snelheid met mediumband (1 Mbps down and 256 Kbps up) sinds vannacht:

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 21 kbit/s or 3 kbyte/s
- Upload speed : 42 kbit/s or 5 kbyte/s
Sun Aug 13 2006 at 12:27:26 UTC+0200

Dit kan toch niet enkel aan hun capaciteit liggen...

Antwoord van de helpdesk:
Mediumbandtraffic heeft absoluut de laagste prioriteit in ons netwerk. Dit wil zeggen dat alle broadbandklanten altijd voorrang hebben op mediumband klanten.
U hebt steeds de mogelijkheid om uw profiel om te zetten in broadband (tegen betaling) wanneer u dat wil. Wij kunnen echter geen ondersteuning geven op snelheidsproblemen met klanten in het mediumband-profiel.

Ik kan er mee leven dat de snelheid niet 1Mbit is, met 1/4de van die snelheid zou ik al tevreden kunnen zijn, maar 2KB zoals de laatste uren is niet normaal. Blijkbaar hebben ze geld nodig om hun upgrade te bekostigen...

Geplaatst: 13 aug 2006, 13:05
door gentenaar1
Hier ook al meer dan een week dezelfde problemen,en ben nog maar pas 2 weken klant.

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 622 kbit/s or 78 kbyte/s
- Upload speed : 145 kbit/s or 18 kbyte/s
Sun Aug 13 2006 at 12:58:49 UTC+0200

Heb een 3.3 mbps down en 512 kbps up profiel.

Geplaatst: 13 aug 2006, 13:18
door liger
hebben jullie helpdesk gecontacteert? wat was hun antwoord?

Geplaatst: 13 aug 2006, 13:29
door gentenaar1
LoSeR schreef:hebben jullie helpdesk gecontacteert? wat was hun antwoord?

Ga dat morgen doen.

Geplaatst: 13 aug 2006, 15:32
door ketter
gentenaar1 er zijn RUIM OP TIJD upgrades aangevraagd bij belgacom maar zoals je weet zijn ze daar niet van de snelste. :bang:

Volgens Dommel zou alles eind volgende week opgelost moeten zijn 8)

Geplaatst: 13 aug 2006, 17:49
door gambit
Ook al werkt belgacom niet mee, dan zou Dommel toch wel SLA voorwaardes moeten hebben niet?

Mijn snelheid is trouwnens de laatse tijd ook gedaald, maar dan download ik gewoon minder :-D
But hey thats me... :wink:

Geplaatst: 13 aug 2006, 18:58
door joriz
Mediumband word trager en trager vind ik toch wel heel spijtig...
Een 128K winamp stream buffert constant

Code: Selecteer alles

Bezig met het traceren van de route naar 209.9.233.3 via maximaal 30 hops
  1     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  2     7 ms     8 ms     7 ms  gateway.silver1.hasselt1.schedom-europe.net [83.
101.1.1]
  3  1446 ms  1646 ms  1428 ms  atm1-0-0-23-32.router8.bru.schedom-europe.net [8
3.101.0.2]
  4  1573 ms  1946 ms  2043 ms  ge5-0-0.router4.bru2.schedom-europe.net [83.101.
0.18]
  5  1752 ms  1497 ms  1259 ms  pos.schedom-europe.uunet.be [194.7.12.249]
  6   996 ms  1016 ms  1267 ms  so-3-0-0.XR2.BRU2.ALTER.NET [146.188.2.121]
  7  1462 ms  1559 ms  1764 ms  so-1-0-0.TR1.BRU2.ALTER.NET [146.188.9.145]
  8  1736 ms  1290 ms  1243 ms  so-1-0-0.TR2.AMS2.ALTER.NET [146.188.3.106]
  9  1290 ms  1201 ms  1196 ms  POS2-0.BR1.AMS3.ALTER.NET [146.188.3.218]
....

Geplaatst: 13 aug 2006, 19:27
door ketter
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 3319 kbit/s or 415 kbyte/s
- Upload speed : 256 kbit/s or 32 kbyte/s
Sun Aug 13 2006 at 19:26:54 UTC+0200

hier nog steeds alles prima :lol: :lol: :lol:

Geplaatst: 13 aug 2006, 23:15
door eldiablo
hier werkt ook nog alles perfect, precies alsof de problemen van de eerste router in de trace opschuift van regio ;)
Iets laten weten aan dommel, zal wel vlug opgelost geraken dan.

Geplaatst: 29 aug 2006, 14:27
door bram
bij mij zelfde probleem... zit in zone 03 op bas BERCHEM

regelmatig kan ik zelfs niet meer surfen (timeout van de pagina) of duurt het een minuut of 2 voor (een deel van) de pagina binnenkomt.

als ik iets download gaat deze snelheid regelmatig op 0 (lees: altijd, en heel af en toe normaal)

Dit is echt niet houdbaar voor mij, ik heb dit abo ook nodig voor mijn werk.

Ik hoop dat het een tijdelijk fenomeen is en dat het door de bas komt (op die bas waren er trouwens problemen dit weekend).

Dommel (via telefoon): QoS priority 0... wachten tot je terug op breedband zit en dan nog 'ns testen. ondertussen een ping -t doen

Geplaatst: 07 sep 2006, 20:17
door ketter
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Sep 7 2006 om 20:15:49 UTC+0200)

Download : 41.5 KByte/sec
Upload : 12.2 KByte/sec


:roll: :roll: :roll:


http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 3331 kbit/s or 416 kbyte/s
- Upload speed : 284 kbit/s or 36 kbyte/s
Thu Sep 7 2006 at 20:48:09 UTC+0200

:P :P :P

Geplaatst: 08 sep 2006, 12:49
door hoy69
gambit schreef:Ook al werkt belgacom niet mee, dan zou Dommel toch wel SLA voorwaardes moeten hebben niet?

Mijn snelheid is trouwnens de laatse tijd ook gedaald, maar dan download ik gewoon minder :-D
But hey thats me... :wink:



typische bullshit verhaal van isps..

ze nemen het absolute minium gehuurde lijnen van belgacom en wachten voorbij het laatste nippertje om upgrades te doen (wa wil je, keiveel volk die zich aansluit, bandbreedde omhoog) en als er dan saturisatie komt , ist van we hebben x en y besteld maar ze hebben nog niets gedaan .

die mannen hebben een procedure te volgen waarbij men X dagen / X weken moet wachten voor hun capacity verhoging.

hoe langer ze zelf wachten hoe meer ze geld besparen want verhoogde capaciteit kost handenvol geld

Geplaatst: 08 sep 2006, 13:22
door eldiablo
meestal (mijn mening toch) zijn beginnende abbo's meestal wat hoger verbruik, de mensen hebben een hogere limiet, downloaden eens wat meer, maar op de duur vermindert dit, wrsch dat isp's dit ook weten en eens wat wachten om te zien of er dikwijls een daling of stabilisatie in het verbruik is.
just my 2 cents

Geplaatst: 08 sep 2006, 16:26
door EDPnet
hoy69 schreef:ze nemen het absolute minium gehuurde lijnen van belgacom en wachten voorbij het laatste nippertje om upgrades te doen (wa wil je, keiveel volk die zich aansluit, bandbreedde omhoog) en als er dan saturisatie komt , ist van we hebben x en y besteld maar ze hebben nog niets gedaan .

die mannen hebben een procedure te volgen waarbij men X dagen / X weken moet wachten voor hun capacity verhoging.

hoe langer ze zelf wachten hoe meer ze geld besparen want verhoogde capaciteit kost handenvol geld


Misschien wel even bij vertellen dat de reden waarom er 'te' lang gewacht wordt is dat Belgacom woekerprijzen hanteert (die totaal niet in verhouding met de kostprijs zijn) waardoor isps wel gedwongen worden om op deze manier te werk te gaan. Het zijn juist deze woekerprijzen die onbeperkt downloaden in België onmogelijk maken.