Pagina 3 van 3

Geplaatst: 19 aug 2006, 07:36
door jdulst
hier ook stabiel en goed, zeker geen klagen, vind DOMMEL heel goed, zit nu op medium en altijd rond 115kb/sec, streek rond oostende, van overbelasting zeker geen sprake, groeten :-D

Geplaatst: 19 aug 2006, 17:32
door bf62
Mijn broer heeft ook dommel, regio Bornem, heeft daar nooit problemen gehad, zelfs op mediumband had hij een stabiele 100 KB/s. Zolang ze meer bandbreedte blijven aankopen als er meer leden zijn is alles dik in orde. Heb zeker het gevoel dat de mensen van dommel niet te gierig zijn om daar regelmatig in te investeren. Uiteindelijk is het voor hun zeer belangrijk om de naam te hebben van een stabiel netwerk, anders valt de massale toestroom van nieuwe leden als een pudding in elkaar.

Geplaatst: 19 aug 2006, 17:50
door on4bam
Ik ben sinds begin mei klant voor ADSL en tevreden ... kleine problemen zijn er overal. Ik heb sinds 1995 al genoeg ondervonden. De beginperiode bij Globe enz. In 1998 of 99 heb ik de eerste keer Dommel aangeraden voor een ex-collega die in Thailand ging wonen en in 2000 raadde ik een school Dommel aan. Voor hosting ben ik zelf ook al 2 jaar bij Dommel met mijn eigen domein. De hele periode heb ik geen enkel probleem gehad dat niet direct en correct werd opgelost.

De kwaliteit van een provider is meer dan het netwerk, het is ook de manier waarop evenrtuele problemen opgelost worden.

Geplaatst: 21 aug 2006, 07:10
door devilkin
Idem. Ik ben er nu een 4-tal maand bij, geen problemen mee. Onlangs wat capacity problemen maar die zijn opgelost.

Als je de helpdesk nodig hebt kun je er vanop aan dat ze een duidelijk antwoord geven.

Jan

Geplaatst: 04 sep 2006, 21:33
door Heronic
Over de snelheden ben ik ook tevreden, zij zijn inderdaad stabiel. Het zijn die disconnects die (vooral 's nachts) irritant zijn.

Zoals nu bv : van 15:30 al aan het gamen zonder ook maar enig probleem, van 21:00 tot nu al zeker 5 disconnects gehad!!! Niemand in onze guild heeft er last van..

Geplaatst: 04 sep 2006, 22:58
door gr4vity
Heronic schreef:Over de snelheden ben ik ook tevreden, zij zijn inderdaad stabiel. Het zijn die disconnects die (vooral 's nachts) irritant zijn.

Zoals nu bv : van 15:30 al aan het gamen zonder ook maar enig probleem, van 21:00 tot nu al zeker 5 disconnects gehad!!! Niemand in onze guild heeft er last van..
Post je modem waarde eens? Het is vooral de noise margin die interesant is. Want ik heb een gelijkend probleem. Maar dit ligt niet aan dommel maar aan belgacom.

Greetz Wouter

Geplaatst: 06 sep 2006, 00:28
door Praetorian
ik heb mijn modem nu sinds de 30ste zowat constant aan laten staan. 1 maal een vreemde disconnect gehad 2 nachten geleden, iets voor 12 uur 's nachts
anders: perfect stabiel

Geplaatst: 06 sep 2006, 12:58
door Heronic
ANARCHY92 schreef:
Heronic schreef:Over de snelheden ben ik ook tevreden, zij zijn inderdaad stabiel. Het zijn die disconnects die (vooral 's nachts) irritant zijn.

Zoals nu bv : van 15:30 al aan het gamen zonder ook maar enig probleem, van 21:00 tot nu al zeker 5 disconnects gehad!!! Niemand in onze guild heeft er last van..
Post je modem waarde eens? Het is vooral de noise margin die interesant is. Want ik heb een gelijkend probleem. Maar dit ligt niet aan dommel maar aan belgacom.

Greetz Wouter
Hoe bedoel je precies?

Geplaatst: 06 sep 2006, 21:27
door Drewvt
Heronic schreef:Over de snelheden ben ik ook tevreden, zij zijn inderdaad stabiel. Het zijn die disconnects die (vooral 's nachts) irritant zijn.

Zoals nu bv : van 15:30 al aan het gamen zonder ook maar enig probleem, van 21:00 tot nu al zeker 5 disconnects gehad!!! Niemand in onze guild heeft er last van..
De laatste tijd valt het wel mee hier. Tis maar één keer per week dat de boel 's nachts plat gaat liggen. Zeker een verbetering...

Geplaatst: 06 sep 2006, 21:50
door gr4vity
Heronic schreef:
Hoe bedoel je precies?
De waarde die je modem of router geven, hiervoor moet je in het geval van een router gewoon naar de status pagina van je router voor surfen.

Geplaatst: 07 sep 2006, 23:56
door Heronic
Yoho het is weer nacht en daar gaan we weer... :) vanavond iets vroeger dan gewoonlijk maar aangekondigd door lekker zware lag.

Als hetvolgende is wat je vraagt :

PPPOE
VPI/VCI 8/35
LCC
MTU 1454

Maar wat is er 's nachts dan anders?
Heb nu trouwens wel steeds dat ik mijn 'syn' verlies.
Maar evengoed.. enkel 's nachts of toch na 23u meestal (vandaag uurtje vroeger)

Geplaatst: 08 sep 2006, 00:31
door eldiablo
ik heb nu net tot 12u30 zitten gamen, en heb totaal geen last van lag of disconnects, dit is regio kortrijk wel, msch dat er ergens een centrale overbelast begint te geraken.
Wel raar dat dit snachts gebeurt, dommel heeft toch geen nachttarrief voor zover ik weet? Anders ga ik dit toch vlug beginnen gebruiken :-)

Geplaatst: 08 sep 2006, 01:36
door gr4vity
Heronic schreef: Als hetvolgende is wat je vraagt :

PPPOE
VPI/VCI 8/35
LCC
MTU 1454
Nee dat was het niet :)

In je modem/router zit normaal ergens een status pagina, in die status pagina staat de NOISE MARGIN dat is het geene dat interesant is.

Als deze onder de 6 komt dan mag je de sync wel vergeten. Ik weet dit toevalig omdat ik het zelfde probleem heb. Dit komt meestal door slechte eind bekabeling. Bij mij kan ik hier niets aan veranderen mits het niet de bekabeling hier binnen is maar de bekabeling van belgacom op de straat. En belgacom wil hier niets aan veranderen.

Greetz Wouter ;)

Geplaatst: 11 sep 2006, 02:43
door Heronic
Heb zopas een ticket aangemaakt... Het kan mij allemaal niet meer schelen. Deze verbinding is ronduit waardeloos 's nachts.

30 minuten zonder disconnect is al lekker lang.

Wat die noise betreft.. ik kan het niet onmiddelijk vinden maareh...
zou er dan 's nachts so vanaf omstreeks 22:00 meer noise zijn dan overdag?

Ik heb weer de hele nacht bezig geweest met 1 missie te doen die ik jammer genoeg niet kunnen voltooien heb daar ik nooit het einde haal.. hele party's die resignen, weer lekker voor laffe leaver doorgaan. Ik kap ermee..

Kan ik omwille van die reden opstappen? Ik zie het echt niet zitten zo.
M'n dial up is stukken stabieler dan dommel ('s nachts) alleen jammer dat het zo duur is en ik ondertussen de indruk krijg dat ik voor iets betaal waar ik alleen maar frustraties voor terug krijg.

Geplaatst: 11 sep 2006, 13:19
door BungaMan
Niet vergeten naar uw type chauffage te kijken. Er zijn bepaalde types die storing geven. Kan zijn dat die bij jou aan slaagt rond middernacht, beetje vroeger, beetje later en dat je dan problemen hebt.

Denk dat het hier ergens op userbase gepost geweest is.

Hier is het: http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... ge+storing

Ging wel over TV maar wie weet bestaat hetzelfde geval voor adsl...

Geplaatst: 11 sep 2006, 20:09
door Heronic
Zou best wel kunnen.. alleen is het nog wachten op de man die de thermostaat komt aansluiten en de boiler afstellen... momenteel slaat die enkel aan voor warm water. :) Ik weet het echt niet meer.

Het is wel zo dat alle electriciteit, telefoon, tv, etc door 1 groot gat naar boven gaan. Niettemin zitten de telefoon en tv kabels allemaal afzonderlijk van elkaar gescheiden in elk hun eigen 20mm buis. 's nachts is er geen extra verbruik tov overdag... enkel dezelfde 2 pc's als altijd...

Geplaatst: 11 sep 2006, 22:21
door BungaMan
Het is een heel werkje maar eventueel eens in de kelder gaan zitten waar de telefoon kabel toekomt en daar uw adsl aftakken. Als het dan nog een probleem vormt moet het wel van buiten uw huis zijn.

Geplaatst: 16 sep 2006, 05:32
door Heronic
OK als het moet zal ik dat dan eens doen.. 's nachts dan... want overdag kan ik gerust boven blijven want dan gaat het wel vlot...

In elk geval zou ik graag weten :

Kan ik kostenloos opzeggen omwille van dit toch wel enorm op m'n .. werkend probleem?

Ik ben zo'n klein uurtje terug van m' werk gekomen (vroeger dan normaal) en heb ondertussen 3 disconnects gehad!!!!!!! Ik heb al een hele week de nacht en ben dus om 6:30 online en heb dan geen problemen.

Deze situeren zich dus van 21:00 tot 22:00 voorbodes met stevige lagbursts zo nu en dan, van 22:00 tot ten laatste 6:30 disconnects a gogo.
(nee ik ga niet meer wachten en zien wanneer de laatste is... de emmer is vol)

Wat kan ik daaraan doen?
Nu ga ik NOG EENS een ticket maken en NOG EENS hopen dat iemand daar dat ook effectief eens leest en een kleine moeite zou kunnen doen om dan een antwoordje te geven.

Geplaatst: 16 sep 2006, 10:00
door Sensei Zeon
Wel, zover ik weet heb jij geen poot om op te staan.
Een adsl verbinding wordt 'zo goed mogelijk' geleverd, het enige dat ze kunnen doen om je probleem te verbeteren is je op een lagere synch zetten, de minimum synch die er is, is 1.1 Mbit/s.
Je zal dus sowieso een lijntest moeten vragenen 'hopen' dat daar iets mis mee is.
Surf je trouwens wireless? Zo ja probeer eens een kabel, of is het enkel Internet dat niet meer werkt? en ben je dan zeker adt het niet je 36h disconnect is?

Geplaatst: 17 sep 2006, 06:56
door Heronic
Ik surf gewoon met een kabel. Het probleem is enkel 's nachts en de disconnects liggen zelden langer dan 30minuten uit elkaar. op die 20 minuten dat ik nu onlijne ben heb ik er al 2 gehad.

overdag heb ik hier nooit last van.

De aansluiting van m'n router/modem is recht boven de garage, waar belgacom binnen komt.

Geplaatst: 17 sep 2006, 10:32
door dietervanb
Misschien even vragen of Belgacom delijn nakijkt (kan je eventueel via Dommel vragen).

Geplaatst: 03 okt 2006, 21:28
door Heronic
Het is gevraagd. Maar nog steeds hetzelfe, feedback => 0,0
Ik ben nu gewoon zelf m'n online time en alle disconnects aan het registreren . Volgende week stuur ik die door met nogmaals de vraag hoe het nu eigenlijk zit. En dan ga ik ook Belgacom rechtstreeks contacteren.

Geplaatst: 03 okt 2006, 23:22
door ketter
Heronic schreef:Het is gevraagd. Maar nog steeds hetzelfe, feedback => 0,0
Ik ben nu gewoon zelf m'n online time en alle disconnects aan het registreren . Volgende week stuur ik die door met nogmaals de vraag hoe het nu eigenlijk zit. En dan ga ik ook Belgacom rechtstreeks contacteren.
Raar Heronic. Hier altyd direct antwoord als ik ze mail hoor.

Je hebt toch wel het juiste mailadres gebruikt he ??

En anders gewoon even Bellen

Geplaatst: 04 okt 2006, 01:14
door Heronic
Ik doe dat via tickets.

Geplaatst: 17 nov 2006, 20:23
door gambit
Ik had verbindingsproblemen rond 18h - 20h. Iemand dit ook opgemerkt ?

Maar nu is alles weer in orde :-D

Geplaatst: 17 nov 2006, 21:27
door timborius
ja ik had ook dat probleem
nu kan ik niet meer downloaden me newsleecher, iemand ook dit probleem??

Geplaatst: 17 nov 2006, 21:56
door asilnevs
Wij hadden ook lange tijd problemen, 2 maal zelfs, in totaal misschien wel 1.5 uur. Ik zit in de zone Turnhout (014). Weet iemand wat het probleem was? :???:

Geplaatst: 17 nov 2006, 22:28
door t-town
probleem ook hier gehad:
wel verbinding maar geen uitwisseling