Pagina 3 van 4

Geplaatst: 16 jun 2006, 19:56
door cptKangaroo
crapiecorn schreef:ik ben toch weer goed door aan het leechen :p

Als gij ook op BAS-GKK zit, dan is dit het beste bewijs dat het disconnecteren manueel gebeurt door een of andere Belgacom-drone :evil:

Geplaatst: 16 jun 2006, 20:47
door killer
cptKangaroo schreef:
crapiecorn schreef:ik ben toch weer goed door aan het leechen :p

Als gij ook op BAS-GKK zit, dan is dit het beste bewijs dat het disconnecteren manueel gebeurt door een of andere Belgacom-drone :evil:

tuurlijk hebben hier mensen voor
</sarcasm>
Als ge de abbonementsvoorwaarden niks vindt, zeik dan niet zo en neem een ander abbonement zou ik zeggen.

Geplaatst: 17 jun 2006, 04:32
door crapiecorn
cptKangaroo schreef:
crapiecorn schreef:ik ben toch weer goed door aan het leechen :p

Als gij ook op BAS-GKK zit, dan is dit het beste bewijs dat het disconnecteren manueel gebeurt door een of andere Belgacom-drone :evil:

bas-genk, Maar ik had dit wel de vorige maand aan de hand. Deze keer wel 's nachts begonnen.

Geplaatst: 25 jun 2006, 12:44
door MrK-
Blijkbaar werkt de leech truc bij mij ook niet meer, op de een of andere manier update de Volume meter om de zoveel tijd automatisch :x

Geplaatst: 25 jun 2006, 12:51
door CueBoy
MrK- schreef:Blijkbaar werkt de leech truc bij mij ook niet meer, op de een of andere manier update de Volume meter om de zoveel tijd automatisch :x


Het is niet omdat de volumemeter automatisch update (en da's continu trouwens in tegenstelling tot hoe het vroeger was, nl. na het verbreken van de verbinding), dat de leechtruc niet meer zou werken.
Het veranderen van het profiel van breedband naar smalband gebeurt weliswaar tijdens een lopende verbinding, maar je zal het slechts merken nadat je lopende verbinding verbroken wordt (en je nadien opnieuw verbindt).

Geplaatst: 26 jun 2006, 01:20
door Bergie
CueBoy schreef:
MrK- schreef:Blijkbaar werkt de leech truc bij mij ook niet meer, op de een of andere manier update de Volume meter om de zoveel tijd automatisch :x


Het is niet omdat de volumemeter automatisch update (en da's continu trouwens in tegenstelling tot hoe het vroeger was, nl. na het verbreken van de verbinding), dat de leechtruc niet meer zou werken.
Het veranderen van het profiel van breedband naar smalband gebeurt weliswaar tijdens een lopende verbinding, maar je zal het slechts merken nadat je lopende verbinding verbroken wordt (en je nadien opnieuw verbindt).


Nogmaals : NEEN.
Bij sommige mensen, zoals bij mij, wordt aan het einde van een volumepack de smalband geactiveerd tijdens de lopende verbinding op zulke wijze dat je snelheid ONMIDDELLIJK beperkt wordt ZONDER disconnect/reconnect.

Bij het standaard volume klopt je bewering nog steeds, maar NIET voor de volumepacks, althans toch voor sommige klanten, waaronder ikzelf.

Geplaatst: 26 jun 2006, 17:42
door MrK-
Ik bedoelde dat bij mij om de pakweg 2 uur m'n volume meter wordt geupdate, terwijl ik continu online zit.

En we zullen zien of de volumepack trick hier nog werkt :twisted:

Geplaatst: 26 jun 2006, 18:42
door CueBoy
Bergie schreef:Nogmaals : NEEN.
Bij sommige mensen, zoals bij mij, wordt aan het einde van een volumepack de smalband geactiveerd tijdens de lopende verbinding op zulke wijze dat je snelheid ONMIDDELLIJK beperkt wordt ZONDER disconnect/reconnect.

Bij het standaard volume klopt je bewering nog steeds, maar NIET voor de volumepacks, althans toch voor sommige klanten, waaronder ikzelf.



En wat maakt jou zo speciaal ?
Trouwens, waarom zijn "sommige mensen" het slachtoffer van deze praktijken ?

Ik vind het toch raar dat Belgacom "vroeger" (toen alles beter was nietwaar) ook al het profiel kon aanpassen (van breedband -> smalband) tijdens een lopende verbinding, maar dat voor het effect hiervan te zien een nieuwe verbinding nodig was. En waarom zou Belgacom een onderscheid maken tussen het basisvolume en een volume pack ?

En misschien moet je hier ook eens over nadenken (bron) :
Belgacom schreef:Het is echter nodig om opnieuw te verbinden met het internet om hiervan gebruik te kunnen maken.

Waarom zou Belgacom, als ze de techniek voor het veranderen van een profiel van breedband naar smalband tijdens een lopende verbinding beheersen (*), een gebruiker er toch nog op wijzen dat als hij een volume pack aankoopt, na 30min. zijn verbinding moet hernieuwen om opnieuw op breedband terecht te komen ?
Zou het dan niet logisch zijn dat ze diezelfde techniek (*) toepassen om te switchen van smalband naar breedband ?



PS. je mag ook eens iets proberen uitleggen zonder te roepen hoor.

Geplaatst: 26 jun 2006, 21:35
door Bergie
CueBoy schreef:
En wat maakt jou zo speciaal ?
Trouwens, waarom zijn "sommige mensen" het slachtoffer van deze praktijken ?


Weet ik veel....dat moet je aan Belgacom vragen.
Ik stel alleen maar vast dat het bij mij zo is, en andere mensen in deze topic hebben gemeld dat het bij hen niet zo is.

CueBoy schreef:Ik vind het toch raar dat Belgacom "vroeger" (toen alles beter was nietwaar) ook al het profiel kon aanpassen (van breedband -> smalband) tijdens een lopende verbinding, maar dat voor het effect hiervan te zien een nieuwe verbinding nodig was. En waarom zou Belgacom een onderscheid maken tussen het basisvolume en een volume pack ?

En misschien moet je hier ook eens over nadenken (bron) :
Belgacom schreef:Het is echter nodig om opnieuw te verbinden met het internet om hiervan gebruik te kunnen maken.

Waarom zou Belgacom, als ze de techniek voor het veranderen van een profiel van breedband naar smalband tijdens een lopende verbinding beheersen (*), een gebruiker er toch nog op wijzen dat als hij een volume pack aankoopt, na 30min. zijn verbinding moet hernieuwen om opnieuw op breedband terecht te komen ?


Bij Belgacom zijn ze nu niet bepaald de snelste om hun info te updaten...

CueBoy schreef:Zou het dan niet logisch zijn dat ze diezelfde techniek (*) toepassen om te switchen van smalband naar breedband ?


Dat gebeurt ook effectief : wanneer ik een volumepack aankoop gaat mijn verbinding inderdaad van smalband naar breedband ZONDER dat ik een disconnect/reconnect hoef te doen.

CueBoy schreef:PS. je mag ook eens iets proberen uitleggen zonder te roepen hoor.


Ik roep niet, beste vriend, ik schrijf toch geen hele berichten in hoofdletters ?
Ik heb wel de gewoonte om hier en daar een woord dat ik wil benadrukken in hoofdletters te schrijven, en dit om de simpele reden dat dat eenvoudiger en sneller gaat dan de bold-knop te gebruiken.

Geplaatst: 26 jun 2006, 22:13
door CueBoy
Bergie schreef:..., beste vriend, ...


Het is waar schat.
En wat de rest van je bericht betreft : ik lees dooddoeners.

Geplaatst: 27 jun 2006, 02:47
door Bergie
CueBoy schreef:
Bergie schreef:..., beste vriend, ...


Het is waar schat.
En wat de rest van je bericht betreft : ik lees dooddoeners.


?????
Wat probeer je nu eigenlijk te bewijzen ?
Ik zit hier niet uit mijn nek te kletsen, zoals je blijkbaar wil insinueren.
Nogmaals : ik zeg hier alleen maar wat ik sinds mei vaststel, en een paar mensen hebben in deze topic bevestigd dat zij hetzelfde vastgesteld hebben, terwijl anderen nog geen verandering gemerkt hebben.
Niks dooddoeners hier, ik ben geen Belgacom personeelslid, dus de verklaring voor dit alles ken ik ook niet.
Voorlopig hebben we alleen de verklaring van OpThaCop van 3 juni op pagina 4 van deze topic.

Geplaatst: 27 jun 2006, 19:42
door ikkejonge
ik stel vast dat ik bij de aankoop van een volumepack mijn verbinding moet resetten. Het is wel niet zo dat ik een half uur moet wachten, direct na het binnenkomen van de mail lukt ook.

De leechtruck werkt hier trouwens nog op volumepacks. Na het binnenkomen van de mail dat mijn volumepack op was, heb ik nog 14 uur kunnen downen en kreeg dan mij 36u disconnect.

Geplaatst: 28 jun 2006, 16:28
door cptKangaroo
Hier wordt zowel basisvolume als volumepack tijdens de lopende verbinding gesmallband, en 't lijkt automatisch na 5GB over de limiet :roll:

Geplaatst: 28 jun 2006, 17:53
door Kwabber
Kzal vrijdag ne keer testen, want ik zit momenteel ook met een VP opgescheept. En veel schiet er ook niet meer van over :twisted:

Geplaatst: 28 jun 2006, 18:54
door Bengt
Belgische ISP's zijn schurken.
Kijk eens naar Scandinavische landen en vele anderen, geen datalimiet :-(

Geplaatst: 30 jun 2006, 08:48
door wype
Bij mij werkt alles prima. Had slechts 1 GB over van mijn eerder bestelde Volume Pack ... router uitgezet ... en hopla weer 36 uren 'volle bak' kunnen leechen

Geplaatst: 30 jun 2006, 09:39
door meon
De Skynet-leechtruc werkt dus nog wél. Gisteren/vandaag geprobeerd: Ik had 9,96 GB op de teller staan volgens ISP monitor. En dan ben ik begonnen met Vista build 5456 beginnen downloaden. (vista_5456.5.060620-1700_winmain_idx03_x86fre_client-LB2CFRE_EN_DVD.iso, 2,572.91 MB). Tegen 420 kB/sec downloaden. Even wachten, ISP Monitor refreshen: 10240 MB gebruik van de beschikbare 10240 MB. Joepie, theoretisch smallband. Ik zit nu nog steeds in de 36-uren en zit nog steeds te downloaden aan 420 kB/sec. Mijn conclusie: de leechtruc doet het nog!

Geplaatst: 01 jul 2006, 17:41
door Arrigi
Werkt hier ook nog (zone 03). Zelfs om 12:11 geconnecteerd en 36 uur later (in juli dus) gedisconnect. Werd bij de vorige maand geteld :D.

Geplaatst: 02 jul 2006, 09:03
door Teebee
Ben je zeker ?
Want ik heb dit ook eens meegemaakt, en ik zat wel degelijk op smallband. Op de meter stond die 36h bij de vorige maand, maar ik zat wel op smallband. Op de meter van de volgende maand stond 0gb verbruikt van de 10gb. Heb de eerste van de maand toen al direct een volumepack moeten kopen.
Sindsdien haal ik deze truc niet meer uit op 31-december. Heel gevaarlijk op dit op nieuwjaarsavond te testen. :)

Geplaatst: 02 jul 2006, 09:35
door CueBoy
Teebee schreef:Op de meter van de volgende maand stond 0gb verbruikt van de 10gb.

Als dit er effectief stond, dan snap ik al helemaal niet waarom je dat volumepack gekocht hebt. Mij lijkt dat eens reconnecten dan genoeg was geweest om jezelf terug op breedband te krijgen.

Geplaatst: 02 jul 2006, 09:51
door Teebee
Het stond er toch, en meermaals disconnecten hielp niet. Er was toen ook een verschil van 19gb tussen wat er stond bij de verbindingstijden, en wat er stond bij Verbruikt volume.

Geplaatst: 02 jul 2006, 16:56
door Kwabber
Bij mij werd de connectie na 8u 'leechen' zomaar verbroken.

29/06/2006 12:12:30 8h 02m 54s 142.727 Kb 2.416.661 Kb

Dus ergens zit er misschien wel een waarheid in de manuele (of scriptelijke) disconnect :?

Geplaatst: 02 jul 2006, 17:39
door CueBoy
Kwabber schreef:Bij mij werd de connectie na 8u 'leechen' zomaar verbroken.

29/06/2006 12:12:30 8h 02m 54s 142.727 Kb 2.416.661 Kb

Dus ergens zit er misschien wel een waarheid in de manuele (of scriptelijke) disconnect :?


En het kan niet aan je lijn liggen ?
Maw. tijdens alle andere dagen van de maand heb je geen "onverwachte" disconnect ?

Geplaatst: 03 jul 2006, 17:56
door Kwabber
CueBoy schreef:En het kan niet aan je lijn liggen ?
Maw. tijdens alle andere dagen van de maand heb je geen "onverwachte" disconnect ?


Mijn lijn is af en toe eens onstabiel ja (onweer of te goed weer). Maar ik had al een week constant 36u.

Code: Selecteer alles

23/06/2006 19:49:26      36h 00m 00s       103.598 Kb      1.130.305 Kb      ADSL 
25/06/2006 07:49:45      36h 00m 00s       72.545 Kb      1.081.638 Kb      ADSL
26/06/2006 19:50:09      36h 00m 00s       83.702 Kb      1.017.127 Kb      ADSL
28/06/2006 07:50:34      28h 21m 50s       90.015 Kb      932.920 Kb      ADSL
29/06/2006 12:12:30      8h 02m 54s       142.727 Kb      2.416.661 Kb      ADSL


De '28h 21m 50s' was een manuele verbreking van mij :twisted:

Geplaatst: 07 jul 2006, 18:55
door genksta
Sinds 1 juli wordt de downstreamsnelheid van een klant, die zijn maandelijks volume vóór het einde van de maand overschrijdt, beperkt tot 128 Kbps in plaats van 64 Kbps, indien hij geen volume pack aankoopt.

Als gevolg van stabiliteitsproblemen op BASsen met POP kanten, heeft ITN beslist om de snelheidsbeperking niet meer toe te passen tijdens de lopende sessie.

De snelheidsbeperking gebeurt dus opnieuw na verbreking van de verbinding (bij de volgende verbindingssessie of na 36 uur)

Geplaatst: 07 jul 2006, 19:17
door crapiecorn
Goed nieuws

Geplaatst: 07 jul 2006, 20:43
door Tomsworld
genksta schreef:Sinds 1 juli wordt de downstreamsnelheid van een klant, die zijn maandelijks volume vóór het einde van de maand overschrijdt, beperkt tot 128 Kbps in plaats van 64 Kbps, indien hij geen volume pack aankoopt.

Als gevolg van stabiliteitsproblemen op BASsen met POP kanten, heeft ITN beslist om de snelheidsbeperking niet meer toe te passen tijdens de lopende sessie.

De snelheidsbeperking gebeurt dus opnieuw na verbreking van de verbinding (bij de volgende verbindingssessie of na 36 uur)


Ok een dubbele isdn verbinding :P

Geplaatst: 07 jul 2006, 20:58
door Kwabber
genksta schreef:Als gevolg van stabiliteitsproblemen op BASsen met POP kanten, heeft ITN beslist om de snelheidsbeperking niet meer toe te passen tijdens de lopende sessie.


Misschien werkte het gewoonweg niet :P Ik heb dat allesinds nooit voorgehad.

Geplaatst: 07 jul 2006, 21:55
door bke
Ik heb er allemaal geen last meer van.
Maar moest die 64 => 128 kbps eerder aangepast zijn, zou ik mischien langer gebleven hebben, omdat ik 128 doenbaar vind. 64 was té traag.

Geplaatst: 29 aug 2006, 11:51
door brechtvm
hey

ik heb een raar probleem ivm mn internet...
in juli heb ik dmv de 36u trick 60gb gedownload..

verbinding is gerest (door mij) op 31juli om 23uur..
en vanaf dan de 36u download-tijd dus.

als ik echter direct na de 36u naar mijn download van de maand augustus keek, zag ik daar "10gb opgebruikt" staan ?!
en in de maand juli : 60gb gedwonload..

als ik naar verbindingstijden kijk, dan zie ik daar dat ik iets meer dan 300mb gedownload heb, terwijl ik bij volume 10gb gedwonload heb ?
(een verschil van meer dan 9gb dus..)

iemand die me hieromtrent uitleg kan geven ?

pics :

http://img98.imageshack.us/img98/8594/5 ... oadmz2.png
> verbindingstijden Juli (klopt..60gb download)

http://img98.imageshack.us/img98/7595/internetdl0.png
> Verbindingstijden Augustus (klopt..zo goed als nix gedownload)

http://img168.imageshack.us/img168/222/ ... ug2bn6.png
>Maandelijks volume (Augustus) (klopt NIET !!!)

gevolg is dus dat ik op smallband zit -> :(

Mogelijke oorzaak :
Is het mogelijk dat maandelijks volume volgens DAG rekent, en dus niet volgens Verbinding ?
(dus een verbinding van 36u die gestart is op 31juli om 23u = 1uur voor juli, en 35uur voor augustus)

Geplaatst: 29 aug 2006, 12:20
door tbscope
Zoals meermaals vermeld:

De 36 uur is volledig VOOR het einde van de maand.
Van elke begonnen sessie wordt het verbruik op het EINDE van de sessie bijgeteld.

D.w.z. als je 31 juli om 23 uur begint met die 36 uur, dan wordt dit in augustus bijgeteld, niet in juli.

Je moet met andere woorden dus op z'n minst 36 uur voor het einde van de maand beginnen.

Geplaatst: 29 aug 2006, 12:25
door brechtvm
tbscope schreef:Zoals meermaals vermeld:

De 36 uur is volledig VOOR het einde van de maand.
Van elke begonnen sessie wordt het verbruik op het EINDE van de sessie bijgeteld.

D.w.z. als je 31 juli om 23 uur begint met die 36 uur, dan wordt dit in augustus bijgeteld, niet in juli.

Je moet met andere woorden dus op z'n minst 36 uur voor het einde van de maand beginnen.


Thx man :!: :)

handige info voor deze maand :)

(Als ik download voor 1 september, en ze zouden me déconnectéren ofzo... dan blijft het volume van september on-aangetast hé ? kwil gewoon verhinderen dat dat volume er ook zou doorzitten :))

Geplaatst: 29 aug 2006, 13:32
door cptKangaroo
Eind vorige maand heb ik een kleine test gedaan met een verbinding die net voor middernacht op 31 Juli gestart was, en de (kleine) volumes die tijdens die halfuur durende verbinding verbruikt werden, stonden wel nog gewoon bij Juli ipv Augustus. Daarom wou ik dit nu eens 'degelijk' testen, maar als het net zo arbitrair (manueel?) bij September zou kunnen geteld worden, laat ik de test maar zo.

Geplaatst: 29 aug 2006, 13:43
door Teebee
uit eigen ondervinding:
30 december begonnen aan de 36h, en uiteraard vergeten te resetten op 31/12 middernacht, aangezien ik toen al hard aan het feesten was, en zat effectief op 1/01 van het nieuwe jaar op smallband.
De verbindingsgegevens gaven mooi aan dat ik in Januari nog NIKS verbruikt had, maar mijn balkje had een mooi ellendig vol blauw kleurtje van links tot uiterst rechts.
Heb direct een volumepack kunnen kopen op 1/01.


Je mag er 100% zeker van zijn dat alles bij de maand September zou afgaan, ook al staat hij niet bij de verbindingsgegevens van september. Zorg er dus voor dat je modem/router gerest wordt voor middernacht, liefst nog ietsjes vroeger, en als het echt niet gaat: Een tijdsklok in het stopcontact kan ook wonderen doen :-D

Geplaatst: 29 aug 2006, 13:57
door brechtvm
Teebee schreef:uit eigen ondervinding:
30 december begonnen aan de 36h, en uiteraard vergeten te resetten op 31/12 middernacht, aangezien ik toen al hard aan het feesten was, en zat effectief op 1/01 van het nieuwe jaar op smallband.
De verbindingsgegevens gaven mooi aan dat ik in Januari nog NIKS verbruikt had, maar mijn balkje had een mooi ellendig vol blauw kleurtje van links tot uiterst rechts.
Heb direct een volumepack kunnen kopen op 1/01.

je had dus hetzelfde voor als mij ;)

Bij mij ging het echter om een misverstand, ik dacht dat je NA je maand, nog 36uur mocht online blijven, en zo kon downloaden op de vorige maand..
maar blijkbaar moet die tijd IN die maand vallen :)

thx guys :) (geen smallband meer vanaf nu :p)

Geplaatst: 29 aug 2006, 15:37
door Vieten
Net merk ik dat ik op smalband sta terwijl ik geen mail heb gekregen.
Niet bij 7MB en niet bij 10MB.
Da's ook de 1e keer.

Geplaatst: 29 aug 2006, 15:55
door jack the ripper
Vieten schreef:Net merk ik dat ik op smalband sta terwijl ik geen mail heb gekregen.
Niet bij 7MB en niet bij 10MB.
Da's ook de 1e keer.
bij 7 en 10GB bedoel je?
ier ook btw, volle 10 gig erdoor gejaagd en geen mails gekregen dit keer. ik heb wel al ne dag probs met outlook express, m'n nicht met hetzelfde abo (adsl go) heeft het ook. duurt veel te lang om de server te checken, daarna komt er een melding van server heeft na 60min niet gereageerd....
alsk outlook sluit en direct erna opnieuw probeer werket wel.

weet ge wadak ookal gemerkt heb: maand of 2 geleden konnek de zaterdag opeens niemeer online. gebeld naar de helpdesk voor lijncheck, alles ok. heb alles geprobeerd en nadat er ne technieker geweest is wist hem te vertellen dat ze in de centrale iets verkeerd gedaan hadden waardoor dak niemeer online kon... Sinds dit voorval hebbek bij de speedtest hier praktisch altijd de melding dat mn provider nie gedetecteerd kan worden + kheb precies de indruk dat ik een lagere snelheid haal (ofwel kommet door de vakantie, weet da nie zeker)

Geplaatst: 29 aug 2006, 16:01
door Vieten
jack the ripper schreef:bij 7 en 10GB bedoel je?
ier ook btw, volle 10 gig erdoor gejaagd en geen mails gekregen dit keer. ik heb wel al ne dag probs met outlook express, m'n nicht met hetzelfde abo (adsl go) heeft het ook. duurt veel te lang om de server te checken, daarna komt er een melding van server heeft na 60min niet gereageerd....
alsk outlook sluit en direct erna opnieuw probeer werket wel.

idd, GB, en dezelfde problemen bij outlook express hier.

Geplaatst: 29 aug 2006, 16:01
door crapiecorn
Geen problemen met combi skynet/outlook vandaag.

Geplaatst: 29 aug 2006, 16:54
door brechtvm
wie checkt er nu zn skynet mail? :lol: (ik gemiddeld 5x/jaar)
maak gmail accountje aan, véle béter imo :)

:!: offtopic :!:
skynettool doet het niet meer, kan dat ?
(al geruime tijd trouwens)