Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 193 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

Niet gedaan, is ook al meer dan 20j geleden. Was nadien wat meer op mijn hoede.
Blijkbaar lusten sommige honden wielrenner kuiten, wat is daar nu lekker aan :?
Gelukkig slechts een paar tanden in 't vel, niks meer.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
zeromancer
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer

Onderweg naar italie, door zwitserland. Na 10min. U hebt 60 euro data gebruikt en roaming is nu geblokeerd. En dit zonder de gsm te gebruiken. Thx hey! , 6euro per mb.
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 52 keer

Als je door landen gaat waar je geen roaming hebt best altijd de gsm op vliegtuigstand zetten.
Ondanks dat je je gsm biet gebruikt kunnen er mails binnen komen of andere apps die zich synchroniseren.
Zelfs wanneer je er niet door rijdt maar wel kort bij komt is het opletten geblazen dat de gsm geen zendmast van dat bepaald land kiest...

Helaas maken de telecom bedrijven er misbruik van...

Gelukkig kan je er nu al een maximum op zetten, heeft ooit anders geweest...

Tom
zeromancer
Member
Member

Probleem was dat ik carplay gps aan het gebruiken was tijdens het rijden .
6€ per mb blijft belachelijk
Zelfs background updates van twitter of facebook zetten u op 60€ in paar min.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Recent bedankt: 38 keer
Provider
Te Koop forum

Welke provider? Die weten dat ook he dat dat overdreven is, dat is pure cash grab.
zeromancer
Member
Member

Providor is Hey! , mijn vriendin heeft het nu ook vlaggen. En haar gsm niet aangeraakt in zwitserland. Zou toch echt niet mogen.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

Carplay GPS gebruikt toch data ? of niet ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
zeromancer
Member
Member

Normaal
Enkel een paar kb, zeker als je de route al hebt lopen sinds Belgie. Volgens de gsm stats was het background twitter en mail
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Recent bedankt: 38 keer
Provider
Te Koop forum

zeromancer schreef: 4 weken geleden Providor is Hey! , mijn vriendin heeft het nu ook vlaggen. En haar gsm niet aangeraakt in zwitserland. Zou toch echt niet mogen.
Tja, kijk, zo zie je maar dat elke provider zijn plus en minpunten heeft. Bij digi heb je in Zwitserland € 0,0009 /MB. In before iemand zegt "maar dan moet je het eerst werkende krijgen in hun settings".
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 328 keer
Recent bedankt: 3 keer

zeromancer schreef: 4 weken geleden Providor is Hey! , mijn vriendin heeft het nu ook vlaggen. En haar gsm niet aangeraakt in zwitserland. Zou toch echt niet mogen.
Je had beter je gsm wel aangeraakt en data roaming uitgezet… :angel:
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 120 keer
Recent bedankt: 10 keer

To The Point. :mrgreen:
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 9 keer
Te Koop forum

Tijdens fietstocht passeert een vrachtwagen zodanig dicht dat door de luchtverplaatsing dat dat veroorzaakt mijn pet gaat vliegen, uiteraard net in het riet echter een brede sloot, onbereikbaar dus. Soit, goed excuus om een nieuwe te kopen :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 270 keer
Bedankt: 178 keer
Provider
Te Koop forum

Misschien een helm kopen ipv een pet?
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 328 keer
Recent bedankt: 3 keer

Als je bij het fietsen toch perse iets op uwe kop wil zetten is een fietshelm inderdaad een aanrader…
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
Bedankt: 250 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Aziatische hoornaar gevangen, en gemeld via vespawatch.be. Hopelijk geen problemen met nesten in de buurt deze zomer.

Afbeelding
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Twee frustraties...

1. Weekendje in Essen, positieve ervaring: we gingen om te fietsen (en geocaching) langs mooie fietsroutes. Zeer negatief: wat een bende vetzakken zit daar in de buurt, weg van de fietsroutes veel vuil op straat, lege flesjes, plastic zakken, "gewoon" afval. :evil:

2. Internationaal bedrijf dat "AI wil inzetten" waarbij op een meeting gevraagd wordt waarvoor ze dat kunnen inzetten. Blijkbaar hebben ze geen idee wat er mee te doen maar klanten vragen naar oplossingen met AI. Welk probleem AI moet oplossen? Geen idee maar het bekt goed bij onderhandelingen zeker? Als men voor een project geen AI voorziet is dat bij potentiële klanten al een minpunt en lopen ze een opdracht mis. :roll:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 104 keer
Te Koop forum

Toont nog maar eens aan wat een gigantische zeepbel dat hele AI gedoe is. Iedereen wil het, maar ze hebben geen idee waarvoor het nuttig is, maar het moet wel nuttig zijn want iedereen wil het hebben.
pfuhu
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 78 keer
Te Koop forum

En tegelijkertijd zie ik ook potentiële leveranciers passeren die zitten te pochen over het feit dat hun oplossing AI-gebaseerd en dus beter is (overduidelijk dat het niet AI-gebaseerd is en eveneens duidelijk dat het slechter werkt dan de oplossingen die duidelijk aangeven niet-AI-gebaseerd te zijn)
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

En als we toch bezig zijn, het hele AI gepush van leveranciers zoals MS en google. Bij MS heb ik met de "familiy legacy" nog even respijt voor ze AI door mijn strot rammen, verplicht tegen een waardering van 29 euro/jaar.

Maar bij google workspace is er zo te zien geen ontsnappen aan, daar gaat mijn rekening van 26.4/maand naar 31.30 omdat ze gemini er in gepropt hebben.

Handig als zij beslissen wat ik koop en tegen welke prijs.
pfuhu
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 78 keer
Te Koop forum

29 euro per jaar? Per maand ja
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer

on4bam schreef: 3 weken geleden Weekendje in Essen
Essen, BE, het noorden der Noorderkempen, vooral gekend als flyover country op het spoor naar NL, waar een NMBS-trein ook al eens stilvalt, OF
Essen, DE, stad tussen Emscher en Ruhr, plaats vol industriele geschiedenis, Zollverein, ThyssenKrupp HQ, Galeria HQ, waar het staal van de bovenvermelde trein mogelijks gemaakt werd?
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

DE, anders konden we gewoon over en weer natuurlijk. Mooie "RAvel" routes en jaagpaden trouwens.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer
Recent bedankt: 10 keer

boran_blok schreef: 3 weken geleden Toont nog maar eens aan wat een gigantische zeepbel dat hele AI gedoe is.
Zolang AI "hallucineert" als een malle, wat gewoon newspeak is voor foute antwoorden, zie ik niet in wat je ermee kan aanvangen.
Vertalingen gaan véél sneller met AI, maar E2E is het toch niet zo veel sneller, omdat er nog iemand moet nalezen om het gefantaseer eruit te halen.
boran_blok schreef: 3 weken geleden Bij MS heb ik met de "familiy legacy" nog even respijt voor ze AI door mijn strot rammen, verplicht tegen een waardering van 29 euro/jaar.
Neem gewoon "offline" versies en geen O365?
Tegenwoordig heet dat "LTSC" en is gewoon Office 2024.
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

De 1 TB/familielid onedrive is wel relatief goedkoop en een extra layer backup.

Heb zelfs ziten rondkijken voor mijn gsuite alternatief, maar voor 31.30maand/5TB storage is het niet eens zo een slechte prijs..... wat dus wel jammer is, maar het ziet er niet naar uit dat ik elders cloud storage kan hebben voor minder.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Te Koop forum

als je er (licht) zelf-management bij durft nemen, kan je geregeld via hetzner een dedicated server vinden (in de server auction) dewelke je een hele machine geeft met tussen de 6 & 10TB aan schijven voor rond de 50 euro / maand.
dat is inderdaad wat duurder (hoewel, als je de 10TB server hebt is dat ook dubbel de hoeveelheid storage), maar geeft je dus niet enkel die storage maar ook nog eens een plek dat je andere dingen kan doen - wat ook wel interessant kan zijn als alternatief.
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 48 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Voor de verkoop van m'n appartement (van 1968) moet de elektriciteit herkeurd worden door het toevoegen van kringen. De installatie was conform bij aankoop maar ik merk steeds ik ermee bezig ben meer fouten op bij de 'oorspronkelijke' installatie. Hoe dat ooit goedgekeurd is geraakt weet ik niet.
  • 3-fasige differentieelschakelaar was verkeerd aangesloten: neutraaldraad zat in de tweede positie ipv laatste - gewoon aansluiten volgens instructies van fabrikant lijkt me toch veiliger :lol:
  • eendraadschema klopt niet met werkelijkheid: één grote kring met 14 stopcontacten was 'toevallig' opgedeeld in twee kringen van 10 en 4, in werkelijkheid maar één kring/zekering
  • de kring met 14 stopcontacten is doorheen het appartement bedraad met 2,5 mm² maar is vanaf de vernieuwde kast verlengd met 1,5 mm² over de lengte van ongeveer een halve meter (waarom niet gewoon 2,5 mm² genomen hier, geen idee). De kring is hier wel afgezekerd met 16A maar dan nog. Staat ook op het eendraadschema als volledig 1,5 mm²
Misschien dat ze wat mild geweest zijn omdat het een appartement is van 1968 maar het nieuwe stuk was ook niet degelijk aangesloten. Heel raar en frustrerend. Want nu ga ik mogen uitleggen waarom die twee kringen één kring geworden zijn, de kring een andere sectie gekregen heeft en te veel stopcontacten bevat :roll:
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

Stopcontacten op 1.5mm mocht op een bepaald moment wel, op voorwaarde dat de hele kring afgezekerd werd volgens de kleinste sectie draad, zoals u het dus omschrijft. Geen idee of dat nu nog mag ?
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 48 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Ah dat kan. Die vernieuwing is gebeurd in 2018 dacht ik, dus nog vrij recent. Maar het lijkt me gewoon stom om dan een halve meter een kleinere draadsectie te gebruiken. Ik heb het gelukkig nog gemakkelijk kunnen oplossen dus eind goed al goed :-D

Met dank aan deze fantastische tool: https://eendraadschema.goethals-jacobs.be/
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 131 keer
Provider

De automatische vertalingen van Google die steeds meer en meer gepusht worden. En het heeft geen nut om de taal te verzetten, want dan wordt alles naar die andere taal vertaald.

YouTube app (gsm, tablet en tv) is al dikke zever geworden. Op de gsm staat die in NL, krijg ik alles met NL titels. Op tv staat die in Engels, hupla alles met Engelse titels en nog erger dan dit, soms zelfs gedubt in Engels terwijl de oorspronkelijke taal anders is. En op tablet staat de app in Duits, alles natuurlijk in Duits.

Idem met de zoekresultaten, ik zoek iets op en krijg overduidelijke Engelse posts te zien in Nederlands, met onnatuurlijk herschreven content door die AI vertalingen (voor Reddit posts hebben er erg van).

Het liefst van al zou ik al die zever uitschakelen, zodat het weer in zijn oorspronkelijke taal wordt weergegeven.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Provider
Te Koop forum

SFTP Issues moeten troubleshooten na een patch update ... bleek dat bepaalde "grote namen", waaronder zelfs een sociaal instituut die lonen doorgeeft e.d., nog SSH-RSA/DH-SHA1 algoritmes gebruiken ... met niet nader genoemde SSH client binaries uit 2017 e.d.

Maar 't is wel onze fout dat we dat niet vermeld hadden in de impact van de security update ...
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer

Sasuke schreef: 5 dagen geleden bleek dat bepaalde "grote namen", waaronder zelfs een sociaal instituut die lonen doorgeeft e.d., nog SSH-RSA/DH-SHA1 algoritmes gebruiken
Idd, lijstje met hosts waarvoor ik HostkeyAlgorithms +ssh-rsa heb staan (evenals KexAlgorithms=+diffie-hellman-group14-sha1) is bij mij ook niet niet min. Veel legacy hardware ook.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 7 keer

Recent ontdekt en gelijk fan geworden, om nu te moeten horen
dat de zanger uitgezaaide longkanker heeft. 😞
https://nos.nl/l/2568945

Zo jong..wat kan het leven oneerlijk zijn.

"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

Dochter 1 komt terug van Parijs, initiële verwachte aankomst: 21.30
Het zal waarschijnlijk ergens rond 23.45 zijn.

Dochter 2 komt terug van Amsterdam, initiële verwachte aankomst: 20.00u.
Ze staan nu pauze te nemen in Nazareth, 't zal waarschijnlijk 22.00u worden.

Ik ben zelf vaak onderweg en versta dat niet alles te voorzien is, maar mannekes....
Dit is er serieus over hé.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Te Koop forum

ach, concurrentie tussen de zussen he, de een wil niet onderdoen voor de ander, dus wedstrijdje "wie is het langst onderweg".
kwestie van de ouders wat bezig te houden ook ;)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”