BBOX3 komt eraan!

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Lord Utopia schreef:Maar dat laten mensen graag buiten beschouwing, als ze maar kunnen zagen over een paar euro.
Als je daar geen gebruik van maakt/wil maken of het niet weet, dan zijn die paar euro's per maand wel opvallend natuurlijk.
Niet vergeten dat belgacom de decoders in nog geen jaar tijd 2€ heeft doen stijgen.
01/04/12 van 6 naar 7€
01/02/13 van 7 naar 8€ + paketten duurder, dus dit is voor mensen wel even schrikken en een reden om te zagen.
Alles bijeen vind ik (bij elke isp) dat de klant in kwestie bij huren altijd gratis moeten kunnen upgraden indien gewenst. Het is nu niet zo dat ze alle jaren alles vernieuwen... Indien je tevrede bent mee het huidige gerief, dan kan je dat natuurlijk altijd behouden. Maar als klant zou ik toch ook vooral de nieuwe bbox3 willen...
Wireless N is tegenwoordig toch een must.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Joneszy
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 4 keer

met die bbox 2 haal je maar 20mbit over wifi, dus voor diegenen die 30 of 50 mbit hebben een 'gratis' bbox3 aub :-D
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Je kan mss 30 m utp kabel gratis krijgen en dan is je probleem ook opgelost :-D
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Is het maximum niet 20 meter, dat ze inbegrepen hebben bij de installatie. Meer dan 20m is betalen.
+ utp is niet altijd mogelijk/wenselijk, zo is de situatie bij mij thuis alleszins (enkel mijn serverke profiteert van de 50mbps). Al denk ik niet dat een Bbox 3 daar het grote verschil zal maken :p
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

TiTanium schreef: Als je daar geen gebruik van maakt/wil maken of het niet weet, dan zijn die paar euro's per maand wel opvallend natuurlijk.
dan downgrade je naar het goedkoopste pakket...
TiTanium schreef: Niet vergeten dat belgacom de decoders in nog geen jaar tijd 2€ heeft doen stijgen.
01/04/12 van 6 naar 7€
01/02/13 van 7 naar 8€ + paketten duurder, dus dit is voor mensen wel even schrikken en een reden om te zagen.
Alles bijeen vind ik (bij elke isp) dat de klant in kwestie bij huren altijd gratis moeten kunnen upgraden indien gewenst. Het is nu niet zo dat ze alle jaren alles vernieuwen... Indien je tevrede bent mee het huidige gerief, dan kan je dat natuurlijk altijd behouden. Maar als klant zou ik toch ook vooral de nieuwe bbox3 willen...
Wireless N is tegenwoordig toch een must.
Telenet is ook in prijs gestegen, Edpnet is ook gestegen in prijs, Dommel is ook niet altijd de goedkoopste, BASE is goedkoop, maar je moet wel fel bijbetalen wil je van extra's genieten.

't Is toch normaal dat Belgacom niet alles in één keer kan vernieuwen? Je zou rap failliet zijn moest jij al je klanten elk jaar nieuwe apparatuur gratis laten omwisselen...
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

TiTanium schreef: Alles bijeen vind ik (bij elke isp) dat de klant in kwestie bij huren altijd gratis moeten kunnen upgraden indien gewenst. Het is nu niet zo dat ze alle jaren alles vernieuwen...
wees blij dat je tegenwoordig materiaal *krijgt* ?
en bij belgacom "huur" je bv de modem volledig *gratis*, vind ik niet onmiddelijk dat jij iets te zeggen hebt van "dit wil ik", eerlijk gezegd.
WIL je dat, dan KOOP je dat zelf toch gewoon? en anders wacht je tot je der eentje krijgt als belgacom dat nodig acht, simple as that.

het is een INTERNET provider en geen hardware provider, dus in principe moeten ze zelfs geen modems laten "maken" en gratis verhuren,
want je kan dat ook zelf kopen.
in feite zou belgacom even goed kunnen zeggen: wij leveren het internet, jij zorgt zélf maar voor de modem en de bijhorende support.
dat zou perfect correct zijn.
maar dat zouden de mensen dan niet aanvaarden, want vergeet niet: het is altijd de schuld van een ander, en who better to blame?
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Zo goed als volledig mee eens behalve dan dat het vooral belgacom zijn keuze is geweest om een cpe af te dwingen onder het mom van de kwaliteit van het vdsl2 netwerk beter te kunnen garanderen.

En eerlijk gezegd zou ik het zelf liever hebben dat ze ook de keuze laten om de klant een modem te laten kiezen uit bijv een lijst met door hun gecertificeerde cpe's of de bbox#.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Aangezien er hier verschillenden zijn die vinden dat ze ten alle tijden recht hebben op de laatste nieuwe hardware aangezien ze die hardware huren:

Note to myself:
- contact leaseplan voor vervanging wagen door laatste nieuw model.(start leasing: 03/2013)
- adviseer zus om afspraak te maken met haar huisbaas. Nieuwer model kookplaat uitgebracht!

:twisted:
Laatst gewijzigd door axs 08 jul 2013, 14:51, in totaal 2 gewijzigd.
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Wie weet er, moest ik internet only nemen en mij dus een BBox 3 wordt geleverd, ik daar dan zelf de Voip kan instellen, of zou dit onder de adim user vallen ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Neen, want je krijgt als particulier een BBox3 zonder VoiP (zonder FSX poorten).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Asskicker
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 2 keer

Als ik nu switch van Scarlet (zeker met de huidige promo's), zou ik dan ook de Bbox 3 en V5 decoder krijgen? Aangezien ik van Scarlet hier een "bbox 2" (Sagem) en 2 zeer oude decoders staan heb.

Ik zou enkel switchen naar Belgacom omdat ik zo een slechte ervaring heb met die Sagem modem; wifi dat constant wegvalt, verbindingen die soms wegvallen... En daarbij nog eens enorme slechte ervaringen met de Scarlet support die gewoonweg weigeren mij te helpen! Hun antwoord is altijd: "Stel een ander wireless kanaal in" (ook al helpt dat helemaal niet).

Het enigste wat ik niet kan vinden bij Belgacom is altijd gratis bellen (vaste telefonie), bij Scarlet is dat een extra €5 per maand bij betalen. Weet iemand of dat bij Belgacom ook zo is?
Laatst gewijzigd door Asskicker 08 jul 2013, 14:57, in totaal 3 gewijzigd.
jackho
Elite Poster
Elite Poster

Op een paar reacties die ik gekregen heb van mensen die een bbox3 al hebben, klagen dat ze nu geen voldoende wifi ontvangst meer hebben op dezelfde plaats waar hun pc/laptop staat , waar het vroeger met de bbox2 wel nog in orde was.
Het is natuurlijk nog te vroeg om conclusies te trekken op de ervaring van enkele bbox3 gebruikers !

Bij BGC krijg je ook van de operator de vraag, heb je al een ander wifi kanaal geprobeerd, en dan een verwijzing naar hun site wat te doen in dit geval !
Fire69
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

Hey,

Ik heb nu sinds een week of 2 een bbox3 via het werk kunnen bemachtigen, maar blij ben ik er tot hiertoe nog niet van geworden. :|
Er zijn 2 grote problemen mee, maar ik heb ze hier nog niet gezien, dus ik vrees dat het enkel bij mij is :cry:

Ten eerste zit hij precies vast in een soort van AP isolation mode, met ander woorden, ik kan onmogelijk verbinden naar een wireless device, bvb mijn wireless ip camera. Zelfs pingen lukt niet. Sluit ik hem aan via de kabel, dan werkt alles perfect.
Het straffe is dat als ik extern via dyndns naar de camera connecteer het wel werkt!!
Gelukkig werkt NAT loopback op de bbox3 wel, dus kan ik zo intern wel werken. :roll:

Ten tweede, fixed ip's werken voor geen meter. Alles wat ik in die lijst zet, verandert vrolijk iedere keer opnieuw.
En de namen die ik aan de devices geef, veranderen telkens weer naar de naam die hij zelf detecteert.

Met andere woorden, als dit zo blijft, vliegt hij terug de deur uit.
Misschien kan ik aan een andere geraken om mee te testen.
Als dat verbetering brengt, laat ik het hier wel weten.

[edit]
En het verbetert nog, nu wil hij sommige van mijn bekabelde toestellen ook al geen IP meer geven. :bang:
Blino
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Hmmmm, zijn er hier ook personen die tevreden zijn over hun bbox3? Ik heb hem sinds gisteren binnen maar als ik dit zo allemaal lees krijg ik al een beetje bang om hem in gebruik te nemen. :P
jackho
Elite Poster
Elite Poster

@fire69

als je hem eens restart helpt dit dan niet of mss eens opnieuw beginnen met een FacRes
lion51
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Tot nu toen ben ik tevreden van mijn BBOX3
Vaste IP adressen via mac adres en hun benaming vraagt wel wat knutselwerk maar is goed gelukt hier
Nu is hem een week buiten spanning gezet voor uittesten hoelang die instellingen in systeem blijven staan
Het vraagt wel wat aanpassingen en is wa traag in de menu's maar op uitzondering dat men niks van de lijnwaarden kan opvragen of zien is het toch een verbetering ten opzichte van BBOX2
Lijnstatus had men behouden moeten houden voor user toegang
WiFi vermogen ja daar hebben ze zicht strikt gehouden aan de regels en voor sommigen zal dit tegenvallen
Voor de gewone gebruiker is hij zeker meer dan voldoende
De meer gevorderden zullen na uitproberen wel ontdekken wat kan en nog niet kan
Er zullen nog wel updates gebeuren en wie weet kan het forum zijn inbreng doen via EVA door ernstige voorstellen te formuleren
Blino
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Bwof, heb hem daarnet geinstalleerd. De eerste indruk is niet bepaald positief, die UI is een drama om mee te werken, zo onoverzichtelijk en traag.
Blijkbaar ben ik ook op een lager profiel gesmeten, waar ik voordien 30/6 17a had waarmee ik nooit problemen had, heb ik nu nog dit. :?

Afbeelding
lion51
Premium Member
Premium Member

Ja dat had ik ook voor
Stond op 70/6 en sta nu op 50/6
Kan da nu terug checken gezien BBOX3 even afgekoppeld is en terug BBOX2 gebruik om zodoende de BBOX3 te testen of alle ingevoerde instellingen en voorbehouden IP adressen langer dan een week in geheugen blijven als BBOX3 spanningsloos is en afgekoppeld van belgacom netwerk
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Zoals ik in vorige berichten heb geschreven:

Dat vinden ze normaal :-(
Ik wacht nu al +- 3 weken om terug mijn vorig profiel te krijgen. Nu is het 30/6.
Victory Not Vengeance
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

waarom bb3 kopen? Voor die prijs heb je al 2 goede routers die je gewoon achter je gratis bb2 hangt.
Fire69
Starter
Starter

jackho schreef:@fire69

als je hem eens restart helpt dit dan niet of mss eens opnieuw beginnen met een FacRes
Heb ik al 2x geprobeerd, via gui en met knop op bbox zelf. Deed helemaal niks uit.
Om zot van te worden, ik kon vandaag hierdoor zelfs niet printen (wireless he...)
Fire69
Starter
Starter

Damnit. :x Vandaag nieuwe bbox gekregen. Alles zag er goed uit, pingen naar wireless devices ging zonder problemen!
Maar na een minuut of 10 was het terug hetzelfde...
Na een reboot werkt het weer even, daarna terug niks meer :bang:
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Blijven de instellingen bewaard en heb je wel genoeg zendvermogen ?
Zijn er geen storende invloeden van andere apparaten zoals microgolf en/of dect telefoon(s) ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Fire69
Starter
Starter

Yep, alles blijft bewaard, ssid, wpa2-key, user-paswoord. Allemaal aangepast en blijft zo.
Storing kan het echt niet zijn, ik kan vanop mijn laptop (wireless) pingen naar apparaten die via de kabel zijn aangesloten maar niet naar apparaten die wireless verbonden zijn.
Ook niet als ik net naast de bbox sta. Behalve na een reboot, dan werkt het even...
Als ik via dyndns werk, dan kan ik wel gewoon op de wireless apparaten!

Waarom heb ik hetzelfde probleem nu met 2 verschilende modems? Blijkbaar heeft niemand anders dit probleem?
lion51
Premium Member
Premium Member

Heb nu wel iets ontdekt
Als men vast ipadressen ingevoerd heeft blijven ze echt vast
Moeilijk te verwijderen
Enkel full reset en terug alles invoeren
Fire69
Starter
Starter

Fire69 schreef:Yep, alles blijft bewaard, ssid, wpa2-key, user-paswoord. Allemaal aangepast en blijft zo.
Storing kan het echt niet zijn, ik kan vanop mijn laptop (wireless) pingen naar apparaten die via de kabel zijn aangesloten maar niet naar apparaten die wireless verbonden zijn.
Ook niet als ik net naast de bbox sta. Behalve na een reboot, dan werkt het even...
Als ik via dyndns werk, dan kan ik wel gewoon op de wireless apparaten!

Waarom heb ik hetzelfde probleem nu met 2 verschilende modems? Blijkbaar heeft niemand anders dit probleem?
Probleem is opgelost...
Blijkbaar lag het aan de combinatie van bbox3 en mijn Samsung-printer.
Factory-reset van de printer gedaan, wireless met veel moeite terug kunnen configureren en alles werkt nu ongeveer.
Wel iets heel vreemd, ik heb de wireless-settings van de printer moeten configureren in de web-interface terwijl hij via ethernet was aangesloten.
Nu zit hij dus op wireless, maar in de bbox3 blijft hij gewoon bij Ethernet staan.
Er is nog wat werk aan de bbox3 :?
jackho
Elite Poster
Elite Poster

Nog al dikwijls het geval als er iets nieuw (of software vernieuwd wordt) op de markt komt, dat er hier en daar wat bugjes ingesloten geraken !
Fire69
Starter
Starter

Ja, maar dit vind ik toch wel extreem hoor.
Ben echt uren bezig geweest, met iets dat eigenlijk toch basisfunctionaliteit is.

Nog een vervelende bug trouwens, die custom namen die je een device kan geven, werkt dat bij jullie een beetje?
Ik krijg elke keer als een device van het netwerk geweest is terug de default naam. Niet handig als je een ganse lijst met 'android-xxxxxxxx'-toestellen hebt. :cry:
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

jackho schreef:Nog al dikwijls het geval als er iets nieuw (of software vernieuwd wordt) op de markt komt, dat er hier en daar wat bugjes ingesloten geraken !
Zo gaat dat als je iets moet releasen terwijl je dat zelf niet wilt (onmogelijke deadlines).
Moomin
Pro Member
Pro Member

weet iemand me het volgende te vertellen - als je de BBox3 modem bij Belgacom op de webshop bestelt, zijnde Belgacom telefonie maar NIET internet klant, doen ze een lijntest. Probeert Belgacom hier op een of andere manier een contract aan de aankoop te koppelen, of kan ik er zeker van zijn dat ik enkel de modem krijg, en niets meer?

Ik heb de bestelling zover mogelijk doorlopen, en hoewel het lijkt dat je enkel de modem koopt zijn heel wat uitspraken op de site nogal dubbelzinnig.
lion51
Premium Member
Premium Member

Ik ben mijn BBOX3 gaan kopen in Belgacomshop en men heeft mij niet naar enige telefoonnummer of internetabonnement gevraagd.
Bestellen , betalen en er mee weg
Moomin
Pro Member
Pro Member

Bedankt. Misschien moet ik ook maar de winkel opzoeken dan.
gdaivier
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 11 keer

Wat denken jullie van de b-box 3 modem?
Ik ben bij edpnet, kan deze modem ook werken bij edpnet lijnen?
Wat algemene ervaring over deze box is welkom.
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Ik zou wachten tot ze 'wat' bugs er uit hebben gehaald.
Victory Not Vengeance
Matthias
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer

Ik wacht toch ook eerst een jaar voor ik de BBOX3 in huis haal of toch tenminste 1 hardware revisie.
Moomin
Pro Member
Pro Member

Ik heb deze thread even doorgescand, maar vind weinig klachten, enkel Fire69, en daar was het een probleem met de printer.

Waarom vind je dat de BBox3 niet stabiel is/je wil wachten op een revisie?

Ik krijg eindelijk VDSL en moet een modem kiezen. Dommel zegt dat ik gelijk welke modem mag kopen (dus ook een Asus oid) maar ik wil wel dat het gewoon probleemloos werkt. Ik heb niet veel nodig, moet gewoon als modem dienst doen. Als de wifi werkt is dat al mooi, hoef ik geen tweede toestel er achter te plaatsen. BGC TV heb ik niet nodig.

Welk zou je dan aanbevelen, de Sagem van Dommel (aka BBox2) of de nieuwe BBox3 (lijkt me op papier qua specs beter)?

EDIT: btw, aan de naam te zien heeft EDPnet nu de BBox3 voor zijn klanten?
Fatsie
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 79 keer
Bedankt: 36 keer

Ik zou geen Belgacom BBox3 nemen voor een niet Belgacom verbinding (eventuele firmware verschillen, op BBox2 hebben OLO's ook niet dezelfde firmware).
EDIT: btw, aan de naam te zien heeft EDPnet nu de BBox3 voor zijn klanten?
Daar lijkt het inderdaad op, maar dat wel de hoogste versie (met 2 FSX poorten) in plaats v/d a-mod3 die specifiek voor OLO's bedoeld was ... hmmmm ...
philippe_d
Moderator
Moderator

Fatsie schreef:Ik zou geen Belgacom BBox3 nemen voor een niet Belgacom verbinding (eventuele firmware verschillen, op BBox2 hebben OLO's ook niet dezelfde firmware).
Ik zie geen enkele reden waarom we zouden afraden om een Belgacom BBox3 te gebruiken voor niet-Belgacom klanten. Uiteindelijk dient dit toestel in de éérste plaats als modem op een VDSL2 lijn die door Belgacom afgeleverd is.

Als er al verschillen (zouden) bestaan tussen OLO Firmware's, kunnen dat alléén beperkingen in functionaliteit zijn, toch?
Fatsie schreef:Daar lijkt het inderdaad op, maar dat wel de hoogste versie (met 2 FSX poorten) in plaats v/d a-mod3 die specifiek voor OLO's bedoeld was ...
OLO's gaan ook wel inzien dat die a-mod3 optie niet zeer klantvriendelijk is, want dan verplicht je de klant tot aanschaf van 2 toestellen: de Bbox3 (modem only) & daarachter de OLO router :-(
Volgens mij gaan de meeste OLO's kiezen voor de full option BBox3 (met VoIP), tenzij ze een eigen modem gaan laten keuren.

De BBox3 access zal voornamelijk gebruikt worden bij hoog-gamma internetproducten (Belgacom Office&Go Pro?), en niet voor de particuliere markt ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Fatsie
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 79 keer
Bedankt: 36 keer

Ik heb het over een BGC branded BBox3. Het kan perfect werken hoor, de basis modulatie/demodulatie zal ongetwijfeld werken, maar ik zou eerder geneigd zijn om een BBox3 zonder de BGC branding bij een OLO aan te kopen.
philippe_d
Moderator
Moderator

Je kan gelijk hebben, maar wat zou het voordeel kunnen zijn?
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”