Pagina 20 van 27
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 01 nov 2014, 11:57
door raf1
Voor VoIP is dit niet mogelijk, het adres moet geografisch overeenkomen met het aangevraagde telefoonnummer.
Probeer maar:
https://www.ovhtelecom.fr/commande/telephonie.cgi
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 03 nov 2014, 10:56
door Ken
Met de zaak hier kon ik perfect een 02 nummer aanvragen vorig jaar, met adres in Oostende...
Verder heb ik ook recent een 069 nr. kunnen krijgen want we hebben in die regio een postbus adres.
Gezien er een brief werd gestuurd ter verificatie denk ik niet dat je nog nrs kan nemen van buiten je regio tenzij je een postbusadres hebt of een kennis die in die regio woont.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 26 nov 2014, 21:43
door Tomsworld
Ovh voip voor be nummers gaat down zijn vanaf 22 uur deze avond, ten gevolge een interventie.
http://travaux.ovh.net/?do=details&id=12102
Ik gok dat het een grote move is in het interxion datacenter te zaventem.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 26 nov 2014, 23:06
door brubbel
Het werkt inderdaad niet meer op dit moment.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 26 nov 2014, 23:54
door Tomsworld
Inderdaad maar niet alles.
ovh be -> gsm be werkt
ovh be -> fix bgc be werkt
ovh be -> 0800 be niet ok
gsm be -> ovh be failed
Routing bgc - telia - amsix - ovh
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 11 dec 2014, 15:30
door jorgo
Ik krijg momenteel bij een uitgaande oproep de foutmelding dat het nummer niet is toegekend.
Vanmorgen deed hetzelfde nummer (Belgisch 011) het wel nog zonder problemen.
Ervaren jullie hetzelfde?
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 11 dec 2014, 15:40
door raf1
Neen, alles normaal hier.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 11 dec 2014, 15:56
door johcla
Begin november had een vriend ook de melding dat mijn nummer niet toegekend was.
Toen ik het dan zelf probeerde, lukte het wel.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 26 dec 2014, 15:15
door mgo72
Wat is goedkoopste manier om telefoon terug te sturen naar OVH? Heb een gigaset C610IP?
bedankt
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 26 dec 2014, 15:25
door lacer
Postpakket ?
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 26 dec 2014, 16:01
door MarkDM
postnl.be
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 03 jan 2015, 11:00
door Goztow
Nu een paar maand bij ovh.
Pluspunten:
Goede kwaliteit gesprekken
Overstap is vlot verlopen
Manager heeft heel veel mogelijkheden
Minpunten:
In vergelijking met betamax is het duur. Gisteren factuur voor december voor 7,5 Euro.bij betamax deed ik daar 3 maanden mee.
Duurt relatief lang voordat het belt
Ik vind de manager heel onoverzichtelijk. Alle tutorials verwijzen bovendien nog naar de vorige versie van de manager
Al bij al wel tevreden van.
[
Post made via mobile device ]
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 03 jan 2015, 14:09
door lacer
Je belt waarschijnlijk naar gsm's of ga je ook over je forfait ?
Ovh is voor ons enkel vaste lijnen, gsm oproepen zijn geblokkeerd.
We letten ook een beetje op gespreksduur (max 59min.), daarna moet er betaald worden.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 03 jan 2015, 15:04
door Goztow
GSM ja. Ik zou nog via betamax naar GSM kunnen bellen natuurlijk... Of via voiptiger.
[
Post made via mobile device ]
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 03 jan 2015, 16:53
door Joe de Mannen
Ik heb freevoipdeal voor de oproepen naar gsm en dan valt het allemaal goed mee.
Sinds augustus OVH gebruiker en zeer tevreden.
J.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 03 jan 2015, 17:35
door Goztow
Heel slechte kwaliteit gehad bij fvd,is ook de reden waarom ik nu bij ovh ben.
[
Post made via mobile device ]
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 22 jan 2015, 20:46
door proz
Ik merk geen enkel verschil in kwaliteit tussen OVH en FVD voor wat betreft gesprekken naar Belgische mobielen nummers.
Prijs voor belkrediet via Boss Voip is wel omhoog gegaan:
Code: Selecteer alles
Price of voip credits (bank transfer):
10 EUR credits = 10.90 EUR
20 EUR credits = 21.80 EUR
25 EUR credits = 26.50 EUR
50 EUR credits = 53 EUR
100 EUR credits = 106 EUR
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 22 jan 2015, 21:01
door Heronic
Die kwaliteit van fvd verschilt veel van dag tot dag. Van best goed tot rampzalig.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 09 feb 2015, 12:52
door Ken
Ik hoop dat ze binnenkort echt die manager updaten want die trekt op niks. managerv3 werkt wel goed voor voip, de laatste helemaal niet :'(
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 09 feb 2015, 13:05
door ubremoved_15739
Beter de manager van de Manager vervangen.

Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 09 feb 2015, 13:08
door lacer
Voorlopig werken ze met een link naar de oude interface bovenaan in de Espace Client Telecom > Ancienne interface client
Ze hebben het wat moderner willen maken, maar inderdaad het trekt op niet veel.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 09 feb 2015, 13:45
door Ken
eternum schreef:Beter de manager van de Manager vervangen.

lacer schreef:Voorlopig werken ze met een link naar de oude interface bovenaan in de Espace Client Telecom > Ancienne interface client
Ze hebben het wat moderner willen maken, maar inderdaad het trekt op niet veel.
Jup, tijd dat ze er spoedig mee voort doen en developen maar, de dikke nek spelen met hun dev teams die ze overal in Europa hebben maar de klanten in het ongewisse laten met zo'n dermate slechte 'manager'... Not done

Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 16 feb 2015, 16:14
door lacer
Vandaag deze mail van Ovh gekregen:
Dear Customer ,
Here are the latest records (logs) related to potential
problems of your line.
Logs recorded: 1
Details:
2015-02-16 11:31:27 dpi_JitterOutgoingWarn
If you no longer wish to receive these notifications, you can
disable sending report via your Manager, Telephony section,
under "Support". For more information, see the
service:
https://www.ovh.co.uk/telephony/service ... p_line.xml
Nog iemand bekend met dit mogelijk probleem (dpi_JitterOutgoingWarn) ?
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 23 feb 2015, 15:15
door powaq
Bij mij werkt DTMF niet meer momenteel. Heeft voordien wel gewerkt zonder problemen. Nog iemand die dit heeft?
Ik gebruik de bijgeleverde Gigaset C530 iP, aan de instellingen is niets veranderd.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 24 feb 2015, 10:40
door lacer
Gebruik je en andere codec dan G711 ?
Hier had ik een discussie gevonden waar dit probleem werd besproken (Frans forum), wel van 2 jaar terug...
https://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php?t=81750
Daarnet eens geprobeerd met de Proximus klantendienst en DTMF werkt nog hier.
Had wel enkele weken geleden toen ik naar hen belde en ik daalde wat dieper in het menu, dat DTMF wel niet meer leek te werken.
Heb toen uiteindelijk m'n gsm gebruikt.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 24 feb 2015, 23:15
door powaq
M'n Gigaset staat op automatisch voor hoge bandbreedte. Ik denk dat die dan altijd 711 neemt. In ieder geval had ik er voordien nooit problemen mee en de instellingen zijn niet gewijzigd.
Misschien werkt die voip dtmf niet met sommige centrales/menu-systemen?
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 26 feb 2015, 10:54
door proz
Die kwaliteit van fvd verschilt veel van dag tot dag. Van best goed tot rampzalig.
Na een paar maanden van FVD-gebruik, is dit eigenlijk de juiste conclusie.
Het valt mij op dat wanneer je een dag hebt met slechte verbinding, de lijn ook gewoonweg plots kan wegvallen.
Maar voor 1 cent per minuut kan je weinig anders verwachten.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 26 maa 2015, 16:04
door conexio
OVH heeft me vandaag bevestigd dat de nummeroverdracht komende woensdag zal plaatsvinden, ik hoop dat het geen grap is
Tot nu toe ben ik tevreden over hun diensten, tussen het aanmaken van een account en de nummeroverdracht zitten slechts 10 werkdagen.
Ook reageert OVH snel, de ATA en de brief i.v.m. de nummeroveroverdracht gingen telkens de volgende werkdag de deur uit.
- Enkele tips voor wie in de toekomst klant wil worden bij OVH:
- Na het aanmaken van een account krijg je per mail een brief van OVH die je samen met een kopie van je identiteitskaart en een bewijs van domicilie (water- of elektriciteitsfactuur) moet terugsturen per post of per mail. Dit doe je best per mail, ze antwoorden de dag zelf nog.
De papieren voor de aanvraag van een domiciliëring moet je helaas per post opsturen.
- Het trucje dat hier op het forum beschreven wordt om je nummeroverdracht te bevestigen werkt helaas niet meer. Je vindt de gevraagde codes inderdaad in je klantenzone, maar wanneer je deze probeert in te geven krijg je steeds de melding dat je moet wachten tot je de brief ontvangen hebt.
Tot slot, ik heb hen gezegd dat ik OVH via Userbase heb leren kennen, geen idee of ze een bedankje sturen.
En merci voor alle nuttige tips over VOIP hier op het forum

Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 30 maa 2015, 13:41
door lacer
Hier werkt DTMF niet als ik naar 080022800 bel met een Gigaset C610IP.
Instellingen zijn in Settings > Advanced VoIP settings:
DTMF over VoIP connections:
Automatic negotiation of DTMF transmission: NO
Send settings of DTMF transmission: AUDIO aangevinkt
RFC 2833 en SIP Info staan uitgevinkt.
Als ik SIP Info aanvink, krijg ik wat lager in de lijst bijkomende instellingen:
Please enter the hook flash data, which you received from your service provider.
Application Type: dtmf-relay (stond standaard ingesteld)
Application signal: 16 (stond standaard ingesteld)
Hebben die laatste instellingen er iets mee te maken ?
Is het probleem van niet werkende DTMF signalen bij OVH of bij Proximus ?
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 27 mei 2015, 20:35
door BertG3
Beste,
1) Ik ben aangesloten bij OVH en hij is ingesteld in de Fritz!box. Vaak hoor ik aan de andere kant van de lijn dat mijn stem 'trilt'. Ik heb door een draadje hier al de codecs veranderd bij OVH zelf, maar blijkbaar is het nog niet gebeterd...
Ik bel met DECTS aangesloten op de Fritz!
Iemand een oplossing ?
--
2) Bij een gemiste oproep verwijder ik het gesprek in de C47H en in de Fritz! maar dit gesprek blijft terugkeren op de telefoon onder het nummer 123.
Iemand een oplossing ?
--
Met vriendelijke groeten en alvast bedankt voor jullie antwoord,
BertG3
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 28 mei 2015, 09:19
door raf1
Krijg je toevallig geen foutmelding in de logs van de Fritz!box?
Je moet alleszins de standaard-configuratie van de Fritz!box aanpassen voor optimaal gebruik met OVH, zoals eerder besproken op dit forum:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=41474
Je zou de voip.cfg van de Fritz!box eventueel kunnen aanpassen als volgt:
Code: Selecteer alles
use_audiocodecs = yes;
audiocodecs = "PCMA", "PCMU", "G729";
meer gedetailleerde info op:
http://www.blog-des-telecoms.com/fritzb ... -voip-sip/
http://patrick.vande-walle.eu/hardware/ ... telephony/
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 28 mei 2015, 12:56
door wied
heb al meermaals getracht om een "ligne sip individuelle" te bestellen ZONDER telefoontoestel, wat telkens resulteert in het vastlopen van hun website blijkbaar! Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 28 mei 2015, 14:42
door Joe de Mannen
Da's moeilijk zonder te weten wat je juist doet natuurlijk
J.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 28 mei 2015, 14:52
door Jack Daniels
Ik heb een ligne sip individuele bij OVH zonder telefoontoestel en bij mij is het wel gelukt. Ik zie niet in waarom het bij u niet zou lukken?
Net nog even geprobeerd tot aan punt 4 (choix des contacts). Tot daar lukt het zonder enig probleem.
Onderaan klik je op "ajoutez 1 ligne sip individuelle", je selecteert de telefoonzone en klikt op "ajoutez". In het venster rechts zie je dan staan "0,99 euro". En dan maar op continuer drukken. Zo kom je er uiteindelijk. Ik weet niet wat je verkeer doet. Is nochtans vrij duidelijk op de site. Ik heb de test gedaan met Safari op Mac. Misschien heeft de keuze van de browser er iets mee te maken?
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 28 mei 2015, 15:07
door wied
dank voor de reacties! Bestelling (van de eerste poging) gelukt via win7 en chrome-browser (had verwacht dat linux/opera in frankrijk universeel zou zijn)... En ik had beter moeten weten, want "myproximus" hier lukt evenmin met opera-browser

Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 28 mei 2015, 16:16
door Jack Daniels
wied schreef:En ik had beter moeten weten, want "myproximus" hier lukt evenmin met opera-browser

Jammer van al die verschillen in browsers. Heb ook zoiets ondervonden. Hele tijd geleden moest er nieuwe bootloader in mijn Dreambox 800 sat ontvanger geplaatst worden. Geprobeerd met Safari, Firefox, Internet Explorer.... allemaal zonder resultaat. Bijna ten einde raad en toen bedacht ik mij dat er nog een andere browser voor Mac bestaat, nl. Opera. In een ultieme poging die dan maar geprobeerd en bingo. Met Opera kon de bootloader wel geïnstalleerd worden. Zo zie je maar.
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 28 mei 2015, 18:33
door wied
ja, daarom meerdere browsers hier:
chrome: voor netflix
chromium: voor gratis VTM app
firefox: voor myproximus
opera: voor alle gebruik
Maar af en toe trek ik wel het verkeerde wapen

Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 28 mei 2015, 19:39
door BertG3
Ik heb de instellingen bij OVH zelf al ingesteld. De codec heb ik doorgevoerd zoals besproken in het Topic. Maar het verbeterd nog steeds niet...
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 28 mei 2015, 20:24
door Heronic
Ik gebruik ook ovh en heb geen config bestanden moeten aanpassen.
Werkt goed!
Re: OVH: DID in België
Geplaatst: 28 mei 2015, 20:38
door bruma
Joe de Mannen schreef:Ik heb freevoipdeal voor de oproepen naar gsm en dan valt het allemaal goed mee.
Sinds augustus OVH gebruiker en zeer tevreden.
J.
Ik bel al een jaar met cosmovoip via de call-back optie met mijn smartphone of gestart in de browser.
Kwaliteit is gsm kwaliteit gezien je opgebeld wordt.
Prijs excl btw en betaalmethodekost. Startminuut 0.039€ en naar vast en gsm in BE 0.002€/min. Er komt dus btw bij en nog een klein beetje afhankelijk van betaalmethode.
Gsm in FR iets duurder echter vorig jaar kon ik voor 0,50€ all-in 1u naar FR-gsm bellen met mijn smartphone, gsm kwaliteit.