Pagina 20 van 27

Geplaatst: 10 nov 2008, 20:27
door broli
Een MTU van 1450 moet ook perfect werken, dus daar gaat het niet aan liggen. Sinds het installatie nieuw is neem ik aan dat je maar 1 koperaar hebt. Bij mij was het probleem dat ik 2 koperaars had en adsl stond op maar 1. Dus opgelost door bedrading the switchen in belgacom doos.

Edit: Awel wat ik met men vorige post bedoelde is je news login en pass gebruiken in je modem, omdat die ook je adsl login gegevens zijn. Alleen moet je de .be laten wegvallen in je modem.

Geplaatst: 10 nov 2008, 20:57
door logion
Ok zojuist even telefonisch de aanpassingen doorgegeven, username & wachtwoord veranderd naar die van de newsserver.
Komt neer op
username: dsl*****@schedom(niet dsltemp9 hier)
wachtwoord: g******(hoofdletter gevoelig doorgegeven)
Er staan geen o en 0'en in die ik kon verwisselen.
Het ADSL lampje flikkert nog altijd, en ik ben er tamelijk zeker van dat de username/wachtwoord correct ingegeven zijn.

In de handleiding staat op blz 28 wat dit wil zeggen als het ADSK ledje flikkert.
Zie het filmpje uit m'n beginpost voor het flikkeren van het ledje, flikert het snel of flikkert het regelmatig?
Ik vrees regelmatig & dit wil zeggen dat er geen ADSL kabel is aangesloten, maar er zit wel een ADSL kabel vanachter die naar de full rate splitter gaat van BGC.
Is er dan geen ADSL signaal actief op m'n lijn? Nogmaals weet iemand of ik dit zelf kan controleren adhv. een multimeter ofzo?

Geplaatst: 11 nov 2008, 01:53
door Marillian
logion schreef:Het ADSL lampje flikkert nog altijd,
Dit wil zeggen dat je geen sync hebt. Het lampje moet constant branden.

Bel hen op, laat ze een lijntest doen. Als je geen sync hebt, wordt het of een lager profiel of een tech. Heb het ook voorgehad toen ik nog skynet had.

Geplaatst: 11 nov 2008, 11:32
door Zuttasoxx
@ logion

Als je flikkerend lampje hebt, is het ofwel da tje geen sync hebt, ofwel dat je niet aan koperdraad van belgacom verbonden bent.. Als je van telenet komt, kan het zijn dat ze het doorgeknipt hebben terwijl ze kwamen installeren..

Geplaatst: 11 nov 2008, 13:08
door logion
Er was vroeger telenet inderdaad, maar ik zeg het die installateur zou dat toch moeten opgemerkt hebben plus het lijkt alsof het aansluitpunt staat daar waar de kabels onmiddellijk binnen komen.
Nu goed ik zal sebiet eens het voltage proberen uitmeten en wat experimenteren.

Geplaatst: 11 nov 2008, 13:13
door frado
Is er iemand die zijn HC al opgezegd heeft binnen het 1e jaar? En ging dit vlot? Maw geen extra kosten, nummer terug vrijgegeven,..

Geplaatst: 11 nov 2008, 15:04
door logion
Belgacom technicus had dus het verkeerde koperpaar aangesloten in het aansluitpunt, hij had de groene en de rode kabel gekozen en ik heb eens de gele/witte geprobeerd en nu werkt het wel :)(zouden ze da express doen bij BGC?)
Afbeelding

Zit dus nog op ADSL1, al heb ik wel (zeer) goeie waarden :
Ruismarge: 29.1 dB (downstream) / 23 dB (upstream)
Lijndemping: 17.3 dB (downstream) / 9 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 19.9 dBm (downstream) / 11.9 dBm (upstream)
9mbit zeker mogelijk, ik denk zelfs dat 12mbit mogelijk is.
Hiervoor bel ik best eens naar Dommel, of worden HC gebruikers nog niet op ADSL2+ gezet?

Hoe zit dat nu met VoIP, normaal binnen de 3uur maar ik heb wel het ADSL username/wachtwoord veranderd op aanraden van broli.
Wordt het VOIP account dan nog gepusht naar de mijn router of niet?(het wachtwoord van de webinterface is nog altijd admin)
AfbeeldingAfbeelding
Alvast bedankt voor de hulp UB :)
edit: ik geraak wel niet ingelogd in de homelink software

Geplaatst: 11 nov 2008, 15:56
door logion
Ik krijg deze error bij het inloggen:
AfbeeldingAfbeelding
Nog even wachten dus?

Heb wel het idee dat de lijn niet bijster stabiel is, soms valt internet weg en is de router niet bereikbaar. Is dat dommel die settings probeerd te pushen of?

Geplaatst: 11 nov 2008, 16:51
door Zuttasoxx
@logion

Goh het veranderd eigenlijk echt niets of je dat nu zelf intypt die internet login gegevens.. Uiteindelijk surfte ik aan dezelfde snelheid met de temporary account en eens ze de juiste instellingen gepusht hebben, dan krijg je zowel je echt internet account als voip.. Daarna raad ik je ten zeerste aan om bij geavanceerde instellingen, toest, dan configuratie opslaan.. Zo moet je de volgende keer geen half jaar wachten eer ze de gegevens pushen.

Geplaatst: 11 nov 2008, 17:42
door logion
Juist voor ik daarnet vertrok brandde het lichtje van VOIP, telefoon werkt dus ondertussen.
Opgebeld worden door proximus gaat zelfs ook al, het is wel een nieuw nummer.
Niets dan lof voor Dommel hier en hopelijk blijft dat zo in de komende maanden :)

Geplaatst: 11 nov 2008, 18:15
door broli
Zoals net gezegd. Sla de config van je router nu op je pc.

Geplaatst: 12 nov 2008, 11:43
door rtl
dus de config afprinten en ermee op je pc slaan? ;)

ik moet zeggen dat ik ook heel tevreden ben over homeconnect, alles blijft stabiel lopen

Geplaatst: 12 nov 2008, 12:42
door logion
logion schreef:Ik krijg deze error bij het inloggen:
AfbeeldingAfbeelding
Nog even wachten dus?
Daarnet gebeld naar de helpdesk, nu duurde het even tot ik binnen was.(1-2uur ofzo) Blijkbaar pakken ze daar het vaakst op tegen de middag :)

Mens wist mij te vertellen dat ik hds.dat & hdf.dat moest verwijderen uit de dommel map. Heb dat gedaan en nu werkt de software.
Dit staat dus fout op de eerste pagina hier! Soms kan het wel helpen om .dat files te verwijderen.

Spijtig genoeg is de centrale in kwestie wel niet ADSL2+ compatibel volgens de helpdesk, wat ik raar vind.(mss schakelt dommel geen HC klanten meer over op ADSL2+ omdat ze dan 50euro een BGC moet betalen?)
Zal mss nog eens naar BGC zelf bellen om het uit te vissen.
_rEuTeL_ schreef: ik moet zeggen dat ik ook heel tevreden ben over homeconnect, alles blijft stabiel lopen
Tot dusver ik ook, of alles stabiel blijft lopen wordt nog afwachten.[/b]

Geplaatst: 13 nov 2008, 14:15
door qless
Nog enig zicht op voortgang bij overzetten naar ADSL2+?
Ik zit nog steeds op 4.6 Mbps. Mijn schoonbroer zit op dezelfde centrale maar heeft pas later zijn aansluiting gehad en die zit op ADSL2+ met 9 Mbps

Geplaatst: 13 nov 2008, 17:21
door broli
Lol, voor eind deze jaar zou normaal gezien cityconnect netwerk bijna in alle grote steden beschikbaar zijn. Tot nu toe nogabollen.

Geplaatst: 13 nov 2008, 17:29
door Fireblade
broli schreef:Lol, voor eind deze jaar zou normaal gezien cityconnect netwerk bijna in alle grote steden beschikbaar zijn. Tot nu toe nogabollen.
Ze zeiden dat van de snelheidsverhoging van Homeconnect ook.. en ge ziet waar we nu al staan. 2 keer nergens. Ik hoop maar dat ze volgend jaar de verhoging doen, of anders mag telenet hier weer gehangen worden.
Liever wat blokjes kopen of een turbonet xl shake (ietsje meer betalen) dan zo'n kloteservice. Bij telenet werd je tenminste geholpen, ook al ging het soms niet zo snel.

Geplaatst: 14 nov 2008, 18:48
door Yogi
nja, na hun lange uitspraak van voor eind 2008 heeft heel (of toch bena) limburg Cityconnect, wat ze nu toch precies hebben opgegeven,
heb ik ook niet zoveel vertrouwen meer in de eventuele snelheidsverhoging....

Geplaatst: 15 nov 2008, 22:10
door valium
Ik probeer te registreren met de dommel homelink maar in stap 7 (waar je gewoon je huisnummer moet geven, bus,appartement of verdieping) en ik klik dan volgende krijg ik een foutmelding invalidargument= waarde van 0 is niet geldig voor index parameter index.
nog iemand deze foutmelding gehad?

Geplaatst: 15 nov 2008, 22:18
door valium
ff screentje

Geplaatst: 15 nov 2008, 23:46
door logion
Ik had juist het zelfde, volgens een medewerker van Dommel gebeurt er op na stap 7 een soort van lijncheck en dat zou nie werken.

Wat je moet doet is telefonisch activeren(heb ik ook gedaan), bellen naar 0800/40527(gratis) tijdens de werkuren en zorgen dat ge uw activatiecode bij de hand hebt.

Geplaatst: 20 nov 2008, 19:53
door logion
Nog een vraagje, is het normaal dat internet dagelijks disconnect tegen ~4u30 smorgens?
Voor de rest nooit last van disconnects en VoIP werkt zeer goed zelfs al staat newsleecher op tegen ~480kb/s.

Geplaatst: 21 nov 2008, 09:02
door guess_who
Jep, dat is normaal, want de Siemens router is zo ingesteld, dat ie om de 24 uur een reconnect doet, dit tussen 3 en 5u geloof ik...

Geplaatst: 22 nov 2008, 13:55
door fiestaboyke
logion schreef:Nog een vraagje, is het normaal dat internet dagelijks disconnect tegen ~4u30 smorgens?
Voor de rest nooit last van disconnects en VoIP werkt zeer goed zelfs al staat newsleecher op tegen ~480kb/s.
Is dit eigenlijk een normale snelheid(alt binz.) voor homeconnect? want ik download met nieuwsgroepen +-450kb/s maar die snelheid had ik ook la bij net connect :?

Re: Het grote Homeconnect topic deel 2

Geplaatst: 23 nov 2008, 03:36
door chessboxing
Wat is nu juist het probleem ivm van dommel naar dommel bellen, ik krijg het hier. Technisch onmogelijk... Slechte wil... ... Anything...

Re: Het grote Homeconnect topic deel 2

Geplaatst: 23 nov 2008, 07:49
door Zambo
chessboxing schreef:Wat is nu juist het probleem ivm van dommel naar dommel bellen, ik krijg het hier. Technisch onmogelijk... Slechte wil... ... Anything...
Oprechte deelneming, het werkt blijkbaar gewoon niet. je betaalt voor een product waar je niet kan op rekenen bij een ISP die door de Dommel-Fan-Base de hemel wordt ingeprezen maar die gewoonweg niet aan zijn beloften kan voldoen. Er zijn betere en werkende alternatieven op de markt.

Re: Het grote Homeconnect topic deel 2

Geplaatst: 23 nov 2008, 07:50
door Goendi
Da heb je al eens gezegd Zambo. Naar goede gewoonte heb je een plaat opgezet die je continu tot eenieders irritatie afspeelt.

Re: Het grote Homeconnect topic deel 2

Geplaatst: 23 nov 2008, 16:33
door chessboxing
Zambo schreef:
chessboxing schreef:Wat is nu juist het probleem ivm van dommel naar dommel bellen, ik krijg het hier. Technisch onmogelijk... Slechte wil... ... Anything...
Oprechte deelneming, het werkt blijkbaar gewoon niet. je betaalt voor een product waar je niet kan op rekenen bij een ISP die door de Dommel-Fan-Base de hemel wordt ingeprezen maar die gewoonweg niet aan zijn beloften kan voldoen. Er zijn betere en werkende alternatieven op de markt.
Buiten het feit dat ik naar dommel wil kunnen bellen is er niet veel dat mij stoort. Zelfs de snelheid upgrade stoort mij niet echt, aangezien ik alles binnenkrijg wat ik in mijn lijst zet.
Ik schets mijn profiel grosso mode eens en raad mij iets aan.

Internet + vaste telefonie wil ik.
Met een totaal, (vaste abbo kosten) incl btw, van niet meer dan €50 (2€ meer mag ;)).
Met internet moet ik minimum 80gb kunnen downloaden, upload liefst niet beperkt maar niet echt prioriteit. De snelheid minimum 4,6mbit/s, upload zo snel mogelijk zeker niet echt belang.. Binaries zijn heel belangrijk dus hoe zal je dit aanpakken om dommel te overtreffen.
telefonie, is noodzakelijk/simpel. ik moet naar vast bep. tijden gratis kunnen bellen, iets gelijkaardigs als happytime, freephone etc.

Goodluck

Re: Het grote Homeconnect topic deel 2

Geplaatst: 25 nov 2008, 10:54
door rpr
chessboxing schreef:
Zambo schreef:
chessboxing schreef:Wat is nu juist het probleem ivm van dommel naar dommel bellen, ik krijg het hier. Technisch onmogelijk... Slechte wil... ... Anything...
Oprechte deelneming, het werkt blijkbaar gewoon niet. je betaalt voor een product waar je niet kan op rekenen bij een ISP die door de Dommel-Fan-Base de hemel wordt ingeprezen maar die gewoonweg niet aan zijn beloften kan voldoen. Er zijn betere en werkende alternatieven op de markt.
Buiten het feit dat ik naar dommel wil kunnen bellen is er niet veel dat mij stoort. Zelfs de snelheid upgrade stoort mij niet echt, aangezien ik alles binnenkrijg wat ik in mijn lijst zet.
Ik schets mijn profiel grosso mode eens en raad mij iets aan.

Internet + vaste telefonie wil ik.
Met een totaal, (vaste abbo kosten) incl btw, van niet meer dan €50 (2€ meer mag ;)).
Met internet moet ik minimum 80gb kunnen downloaden, upload liefst niet beperkt maar niet echt prioriteit. De snelheid minimum 4,6mbit/s, upload zo snel mogelijk zeker niet echt belang.. Binaries zijn heel belangrijk dus hoe zal je dit aanpakken om dommel te overtreffen.
telefonie, is noodzakelijk/simpel. ik moet naar vast bep. tijden gratis kunnen bellen, iets gelijkaardigs als happytime, freephone etc.

Goodluck
Velen kunnen nog leven met homeconnect maar het grootste probleem is de voip instellingen.
Je moet hun router gebruiken en QOS s**** van die router. Je kan eveneens niet bellen naar andere dommel klanten.

Download eens en probeer dan eens te bellen. De andere kant hoort u in schokken. Met bittorents open kan je het zeker vergeten. Met mijn vorige router werkte dit perfect!

Mocht ik iets weten van adsl had ik al lang mijn eigen provider begonnen en een eigen custom router waarop je zelf zou kunnen downloaden. Maar nog nooit voor een adsl firma gewerkt dus ja...

Re: Het grote Homeconnect topic deel 2

Geplaatst: 25 nov 2008, 13:15
door rtl
rpr schreef: Je moet hun router gebruiken en QOS s**** van die router. Je kan eveneens niet bellen naar andere dommel klanten.

Download eens en probeer dan eens te bellen. De andere kant hoort u in schokken. Met bittorents open kan je het zeker vergeten. Met mijn vorige router werkte dit perfect!
ik kan anders wel perfect bellen met download volledig open + wii online
torrent gebruik ik niet maar je kan al eens beginnen met je upload daar te limiteren...

Re: Het grote Homeconnect topic deel 2

Geplaatst: 25 nov 2008, 19:37
door logion
Volgens mij ligt het probleem bij torrents in de combinatie met een groot aantal connecties en hoge upload. QoS is inderdaad niet echt uitgebreid op de Siemens, best torrents afzetten dus als je belt.
Maar aangezien dommel met een usenet abbo komt gebruik ik geen torrents meer en heb ik daar dus geen last van.
Als usenet opstaat aan ~480kb/s(mijn max) dan werkt de telefoon in ieder geval nog perfect.

Re: Het grote Homeconnect topic deel 2

Geplaatst: 26 nov 2008, 14:20
door Djabba XL
Wie kan mij helpen?

De mensen bij de Helpdesk van Dommel willen/kunnen me niet verder helpen. Krijg ook geen antwoord op vragen via de mail.
Ik wil de Dommel homelink gebruiken., maar nadat ik deze heb aangeklikt krijg ik onderstaande foutmelding:
Er is een onverwerkte uitzondering opgetreden in de toepassing. Toegang tot het pad C:\Program files\dommel.com\dommel.com homelink\update wizard.exe is geweigerd
Ik gebruik VISTA.
Wat moet ik doen zodat ik weer de Homelink kan gebruiken?
Alvast bedankt voor jullie hulp!

Djabba

Re: Het grote Homeconnect topic deel 2

Geplaatst: 26 nov 2008, 15:21
door Jippe
Je moet dit exe-bestand uitvoeren als administrator. Ga op exe staan, duw op shift en klik rechts, je ziet nu in een kadertje onder andere 'uitvoeren als administrator'.

Re: Het grote Homeconnect topic deel 2

Geplaatst: 26 nov 2008, 16:24
door logion
Ik heb dat ook voor gehad op een VISTA installatie, bij mij lag het probleem aan het feit dat die file daar zelfs niet stond.(updatewizard.exe dus)
Kijk anders eens of UpdateWizard.exe wel in het dommel mapje staat, indien niet zoek dan eens op dit forum naar de topic omtrent de laatste versie van homelink (v2.01)en download de files daarvan en zet ze dan in uw mapje.

Re: Het grote Homeconnect topic deel 2

Geplaatst: 26 nov 2008, 18:33
door Djabba XL
Hartelijk dank voor jullie hulp!
Ik begrijp niet waarom DOMMEL niet bereid is om zo'n simpel antwoord te geven.

Re: Het grote Homeconnect topic deel 2

Geplaatst: 27 nov 2008, 21:53
door Deekay
Ben nu enkele dagen aangesloten (mag wel na 1,5 maand), en ben er tot nu toe zeer tevreden mee, max snelheden met usenet rond de 480 kb/s. Enkel telefonie moet nog in orde geraken. :)

Tot nu toe een tevreden homeconnecter

Re: Het grote Homeconnect topic deel 2

Geplaatst: 28 nov 2008, 17:04
door MStichel
Ik ben reeds een eindje op zoek hoe het komt dat mijn Maestro 2060 geen nummerweergave meer doet zoals het hoort. Bij belgacom deed deze dit perfect ... na het plegen van een telefoontje met de helpdesk, waar ik te horen kreeg dat dit kon ingesteld worden in de homelink software (wat na doorzoeken van de software niet waar bleek te zijn, of ik heb er overheen gelezen). Bij deze kom ik hier nog eens piepen of er nog gelijkaardige problemen zijn.

Vermits ik met verscheidene zoekacties op het forum nog geen oplossing vond, vraag ik het hier nog maar (waarschijnlijk NOG) een keer;

Moet dit zelf ingesteld worden of hoe zit het want de weergave gebeurd niet ... Maestro 2060 , vroeger wel bij Belgacom het is dus bijgevolg ZEKER mogelijk !!!

Alvast bedankt !!

Re: Het grote Homeconnect topic deel 2

Geplaatst: 29 nov 2008, 16:41
door gregmans
MStichel schreef:Moet dit zelf ingesteld worden of hoe zit het want de weergave gebeurd niet ... Maestro 2060 , vroeger wel bij Belgacom het is dus bijgevolg ZEKER mogelijk !!!
Alvast bedankt !!
De Maestro 2060 heeft gewoon CLIP ondersteuning, dus dit zou moeten werken.
In de Homelink software kan je enkel CLIR bij jezelf inschakelen. Dit betekent dat anderen jouw nummer niet kunnen zien.

Voor CLIP moet je niks instellen, dit zou automatisch moeten gaan. Ofwel was het een privé nummer, ofwel lag het op dat moment aan Dommel.

Re: Het grote Homeconnect topic deel 2

Geplaatst: 01 dec 2008, 10:17
door FullHD
Er is een probleem met compatibiliteit van telefoons met de manier waarop de Siemens modem (of de Dommel VOIP server) telefoonnummers doorgeeft. Ik heb zelf ook een Belgacom telefoon en het rare daar is dat op het moment dat iemand mij opbelt, ik altijd de melding 'onbekend nummer' op de telefoon zie verschijnen. Als ik nadien in het telefoongeheugen de gevoerde (of gemiste) gesprekken bekijk, dan staat het nummer er wel. Er is hier op Userbase een topic geweest over welke telefoons werken met HomeConnect en welke niet (goed).

Re: Het grote Homeconnect topic deel 2

Geplaatst: 01 dec 2008, 12:04
door Zambo
Deekay schreef:Ben nu enkele dagen aangesloten (mag wel na 1,5 maand), en ben er tot nu toe zeer tevreden mee, max snelheden met usenet rond de 480 kb/s. Enkel telefonie moet nog in orde geraken. :)

Tot nu toe een tevreden homeconnecter
Allé tevreden? de helft van je product werkt niet correct. Ook content met een nieuwe wagen zonder banden? :bang:

Re: Het grote Homeconnect topic deel 2

Geplaatst: 01 dec 2008, 14:21
door kaise1
Ze zitten vaak op je kap hé zambo, maar gelijk heb je veelal mijn gedacht, tja zagen blabla maar zo'n reply van Deekay gaat ook mijn petje voorbij zenne, moest ik zoiets meegemaakt hebben met dommel ben ik constant uitgelachen hier, gefrustreerd zeker 1.5/3 maanden gelezen wachtijd aansluiting, probs met telefonie man man ga eens heel goed nadenken als ze op 8 december zogezegd hun vdsl abbo gaan releasen (dat is een gerucht hé) en wat reacties afwachten vooralleer ik mij er aan waag :wink: