Het grote Homeconnect topic - deel 1

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
spykE
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 sep 2007, 19:10

Heb vandaag mijn Dommel HomeConnect dus geactiveerd rond 2 uur 's middags. Nu werkt het internet reeds perfect, nieuwsserver werkt ook na een tijdje wachten, maar die VOIP/telefoon is iets anders.

Ik verwachtte dus om 6 uur dat het ging werken, maar er is niets van in huis gekomen. 't Zal waarschijnlijk dus ook wachten zijn tot maandag... Gelukkig werkt onze gewone telefoonlijn nog van Belgacom. Enigste nadeel is dat we nu sowieso 20 euro gaan moeten betalen voor de telefoon (HappyTime of Freetime of wat is dat nu weer) omdat er een nieuwe maand is ingegaan. Gelukkig dat dit bij het internet niet het geval is, dat is net gisteren opgezegd en dat werkte dus ook gisteren niet meer.

Oja en nog zoiets ergerlijks, alé althans toch voor mij. De router staat nu op de slaapkamer van mijn ouders en dat ding geeft een continue hoge frequentie beeptoon af. Echt hatelijk irritant, althans voor mij, want mijn ouders horen dit niet. Ligt blijkbaar aan die voeding denk ik. Iemand die hier een oplossing voor weet? Bij Dommel aankloppen en vragen achter nieuwe voeding of bij Siemens? Ik zie dat ik niet de enigste ben met dit probleem, maar heb nog geen oplossing gezien.

Al bij al reeds tevreden dat internet goed werkt en we niet echt zonder hebben gezeten met overgang. VOIP werkt nu nog niet, maar gelukkig is er nog de telefoon via belgacom atm.
Zelete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 06 feb 2008, 00:30
Locatie: Turnhout
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Als die phone 1 & 2 lampjes bij mij rood zijn heb ik ook die irritante bieptoon (bijvoorbeeld bij een router restart of een update). Als ze uit zijn heb ik geen last van hoge bieptonen.

Wel in de slaapkamer, daar heb ik een Siemens Gigaset AS150, en die piept een redelijk hoge toon maar niet zo luid. Niet echt storend te noemen eigenlijk.
spykE
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 sep 2007, 19:10

Er is precies quasi altijd een bieptoon. Alleen op het moment dat jij omschrijft is het nog erger. Nuja gelukkig dat mijn ouders het niet horen, dan is er geen probleem denk ik, maar ga het toch eens navragen voor een andere voeding hoor.
metaldeth
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 19 jul 2008, 18:25
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

BBB schreef:
metaldeth schreef:Maar als er dus al een zou liggen, is die dan beschikbaar via de telefoon aansluiting van telenet over de kabel?

Het gaat zeker niet via de kabel van telenet gaan.
Als ze vanalles gewijzigd hebben om uw aansluitpunten van de telefoon via de kabel van telenet te laten werken dan zal dit terug gewijzigd moeten worden.
Alles moet via het koperpaar van belgacom gaan.
(voor zover ik weet, als ik mij vergis zal er hopelijk iemand mij corrigeren)

Als er al een ligt, dan zal je dus alles zelf terug moeten in orde maken (of een technieker laten langskomen en betalen!) Misschien ken je iemand die dit voor u in orde kan brengen dan kan je wat kosten besparen ...

Allez, vanochtend eens gekeken en die lijn van belgacom gevonden. Die ligt mooi afgeknipt in de garage. F*ckers van telenet.

Vandaar een nieuwe vraag, wat gebruik ik best om die lijn te verlengen als het nodig zou zijn. Ik heb hier juist een gedacht, misschien kunnen we dat contact in de garage zetten. Ik ga daarvoor sebiet eens kijken.


En alvast bedankt voor al de antwoorden.
chessboxing
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 aug 2008, 12:04
Locatie: Oostende

hallo
onlangs homeconnect geactiveerd, heb al internet maar nog geen telefoon :(
Wanneer ik op mijn homlink klik krijg ik de foutmelding:

"er is een fout opgetreden bij het verbinden met de server. probeer het later opnieuw."

(Ik kon dit niet vinden via de zoekfunctie op ub)
Dan klik ik op ok en krijg dus die controlpanel maar de inhoud ontbreekt er staat een groen kadertje met rode tekst "niet verwijderen. Geeft de kleur aan andere panels!!!"

Afbeelding

????? ik vond geen gelijkaardige onderwerpen op ub waar ik iets kon uit halen dus hulp gevraagd?
Bijlagen
naamloos.PNG
(39.86 KiB) 5 keer gedownload
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

metaldeth schreef:Vandaar een nieuwe vraag, wat gebruik ik best om die lijn te verlengen als het nodig zou zijn. Ik heb hier juist een gedacht, misschien kunnen we dat contact in de garage zetten. Ik ga daarvoor sebiet eens kijken.


Gewone telefoon kabel leggen. Zorg er wel voor dat het twisted pair is en niet parallelle kabels.

chessboxing schreef:"er is een fout opgetreden bij het verbinden met de server. probeer het later opnieuw."


6. Na het ingeven van de activeringscode in de HomeConnect toepassing verschijnt de volgende foutmelding: "Cannot connect to server, please try again later"

Oplossing: Ga via de verkenner naar je homelink folder ("C:\Program Files\dommel.com\dommel.com homelink" of voor Vista 64 bit "C:\Program Files (x86)\dommel.com\dommel.com homelink") en verwijder de volgende twee bestanden: hdf.dat en hds.dat. Start dan de HomeConnect toepassing opnieuw op, kies je taal en selecteer de derde optie.


Dat al geprobeerd?
chessboxing
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 aug 2008, 12:04
Locatie: Oostende

ja
Ik kreeg dit al vant begin. Dan eens rondgesnuffelt in deze thread en deze 2 gedelete en opnieuw ingevoerd van code. Voldooit gekregen en 30min geven aan de router met mogelijk een paar herstarten.


btw is dat normaal:
bij mijn router, de status, staat:
VoIP-accounts:1 account (mislukt: 1 account)

VoIP-accounts:
Gebruikersnaam
sipxxxxx
SIP-domein
xx.xxx.xx.xxx
Status
Mislukt (not_found)
metaldeth
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 19 jul 2008, 18:25
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

broli schreef:
metaldeth schreef:Vandaar een nieuwe vraag, wat gebruik ik best om die lijn te verlengen als het nodig zou zijn. Ik heb hier juist een gedacht, misschien kunnen we dat contact in de garage zetten. Ik ga daarvoor sebiet eens kijken.


Gewone telefoon kabel leggen. Zorg er wel voor dat het twisted pair is en niet parallelle kabels.

Ik ga gewoon een nieuw stopcontact zetten in de garage. Is dat moeilijk zo'n telefoon stopcontact? Gewone stopcontacten zijn geen probleem alleszinds. En is dat gevaarlijk met dat je dat, denk ik, niet kan afleggen?
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

metaldeth schreef:
broli schreef:
metaldeth schreef:Vandaar een nieuwe vraag, wat gebruik ik best om die lijn te verlengen als het nodig zou zijn. Ik heb hier juist een gedacht, misschien kunnen we dat contact in de garage zetten. Ik ga daarvoor sebiet eens kijken.


Gewone telefoon kabel leggen. Zorg er wel voor dat het twisted pair is en niet parallelle kabels.

Ik ga gewoon een nieuw stopcontact zetten in de garage. Is dat moeilijk zo'n telefoon stopcontact? Gewone stopcontacten zijn geen probleem alleszinds. En is dat gevaarlijk met dat je dat, denk ik, niet kan afleggen?


Je zal een RJ11 krimp tang nodig hebben. En neen het is niet moeilijk. Maar denk eraan als je kabels legt altijd minstens een meter overschot houden in geval je na meerdere keren de kop verkeerd of slecht krimpt. Als je gevaarlijk spanning/stroom gewijs bedoelt. Neen, spanning en stroom liggen te laag om er iets van te voelen.
rte968
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 jul 2008, 22:15

frado schreef:voor mijn probleem: is het mogelijk dat Tornado bij mij gemist heeft en de verkeerde cd bij de verkeerde mac gestoken heeft? Maar alleen dommel kan dat checken/veranderen zeker?


De activeringscode is gelinkt met het MAC (dommel noemt het serienummer) van de Siemens. Als dit niet klopt dan ga je nooit VOIP krijgen. Misschien anders bij Tornado een ander pakket (router en CD)halen?

Dommel kan het wel aanpassen maar dan moet je hun wel het nieuwe Mac en activeringscode geven.
ProFumi
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 aug 2008, 17:04

heb de mijne bij loveno i.t. gekocht en cd heb ik van dommel zelf toegestuurd gekregen samen met mijn activeringscodes als ik volgende week nog geen voip heb neem ik juridische stappen ben het beu met dommel voor ze met zoiets op de markt komen dat ze dan eerst zien dat het werkt :evil:
rte968
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 jul 2008, 22:15

ProFumi schreef:heb de mijne bij loveno i.t. gekocht en cd heb ik van dommel zelf toegestuurd gekregen samen met mijn activeringscodes als ik volgende week nog geen voip heb neem ik juridische stappen ben het beu met dommel voor ze met zoiets op de markt komen dat ze dan eerst zien dat het werkt :evil:


Er zijn eigenlijk 2 CDs.
1 CD van Dommel zit met de router en die moet je installeren om in te schrijven op homeconnect. De activeringscode op de enveloppe van die CD is diegene die moet kloppen met het MAC adres van de router. Ik vermoed dat je dit correct hebt uitgevoerd want anders krijg je geen tweede CD van Dommel (update van de eerste CD) samen met een brief met je log in gegevens en een andere activeringscode.
rte968
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 jul 2008, 22:15

Hmmm...een probleem. Dit heeft goed gewerkt en nu ineens niet meer.
Nl. als ik in homeconnect in mijn lijninstellingen wil gaan krijg ik deze fout :

Column 'number' does not belong to table 0.

Dit bericht komt van .NEt framework. Ik heb V3.5. ER is eigenlijk niks gewijzigd op mijn PC in de laatste weken. Ik heb .NET framework al eens opnieuw geinstallleerd maar "no joy".... :-(

Iemand enig idee?
ProFumi
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 aug 2008, 17:04

ik kan ni meer volgen nu ze, heb idd alles goed gedaan denk ik alleen die cd die ik bij mijn account heb gekregen als ik die installeer na de laatste nieuwe homelink software te hebben geinstalleerd dan zegt hij dat er een nieuwere versie op de pc staat dan op de update cd pfffff kunt er mor aan uit zene krijg altijd maar een temp accountje en dan moet ik da handmatig veranderen ik kan gvd wel surfen dan mor mene phone werkt ni en zie ook gen voip instellingen gggrrrr :evil: :evil: f*ck dommel wacht mor tot maandag ze zullen der ni goed van zijn
Uloga
Plus Member
Plus Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 feb 2008, 12:11
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

rte968 schreef:Nl. als ik in homeconnect in mijn lijninstellingen wil gaan krijg ik deze fout :

Column 'number' does not belong to table 0.

Iemand enig idee?


Mmm, normaal gezien op het eerste zicht zou ik zeggen dat het aan het programma zelf ligt, dus: heb je de nieuwste versie gedownload van hun site??

- Zo ja: Kan ik je niet verder helpen

- Zo neen: doe dat dan even, en breng dan nog eens verslag uit :D

Succes
:banana:
rte968
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 jul 2008, 22:15

Uloga schreef:
rte968 schreef:Nl. als ik in homeconnect in mijn lijninstellingen wil gaan krijg ik deze fout :

Column 'number' does not belong to table 0.

Iemand enig idee?


Mmm, normaal gezien op het eerste zicht zou ik zeggen dat het aan het programma zelf ligt, dus: heb je de nieuwste versie gedownload van hun site??

- Zo ja: Kan ik je niet verder helpen

- Zo neen: doe dat dan even, en breng dan nog eens verslag uit :D

Succes


Uloga : bedankt voor de suggestie maar ik had idd al de nieuwe setup.exe gedownload van hun site. Ik zal het eens proberen van op een andere PC want ik weet het zelf ook niet meer :?
tjahhh
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 jul 2008, 11:05
Bedankt: 1 keer

rte968 ik heb precies dezelfde melding bij lijnisntellingen, is op alle pc's. En weg krijgen doe ik het niet.
Maarja er viel toch niet veel in te stellen bij lijninstellingen.

Maar afwachten tot de volgende update er is.
rte968
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 jul 2008, 22:15

ProFumi schreef:ik kan ni meer volgen nu ze, heb idd alles goed gedaan denk ik alleen die cd die ik bij mijn account heb gekregen als ik die installeer na de laatste nieuwe homelink software te hebben geinstalleerd dan zegt hij dat er een nieuwere versie op de pc staat dan op de update cd pfffff kunt er mor aan uit zene krijg altijd maar een temp accountje en dan moet ik da handmatig veranderen ik kan gvd wel surfen dan mor mene phone werkt ni en zie ook gen voip instellingen gggrrrr :evil: :evil: f*ck dommel wacht mor tot maandag ze zullen der ni goed van zijn


Als je maandag belt dan gaan ze voorstellen op de laatste homeconnect software te downloaden van hun site op www.dommel.com/setup.zip.

Ik stel voor dat je je huidige versie nu al uninstalled van je PC en de versie van hun site gebruikt. Reset je modem. Start de nieuwe homeconnect en kies optie 3 in het menu van homeconnect nl. "ik heb al de registratie doorlopen en wil mijn moden in gebruik nemen". Misschien helpt het niks maar dan kan je tenminste maandag tegen Dommel zeggen dat je dit al gedaan hebt want ze gaan dat zeker voorstellen hoor!

Met de temp account kan je ook surfen en wanneer je modem de VOIP configuratie ontvangt gaan ze ook de temp account vervangen door je echte account.
rte968
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 jul 2008, 22:15

tjahhh schreef:rte968 ik heb precies dezelfde melding bij lijnisntellingen, is op alle pc's. En weg krijgen doe ik het niet.
Maarja er viel toch niet veel in te stellen bij lijninstellingen.

Maar afwachten tot de volgende update er is.


Ik ben daar ingeraakt vooraleer mijn VOIP lampje actief was. Het is eigenlijk sinds dat mijn VOIP actief is dat dit nu crashed. Was dat bij u ook?
ProFumi
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 aug 2008, 17:04

@ rte968, modem reset is dat op de modem zelf of moet ik ook via de siemens site alles terug zetten naar fabrieksinstellingen?
sikk
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 mar 2008, 01:17
Contacteer:

spykE schreef:Er is precies quasi altijd een bieptoon. Alleen op het moment dat jij omschrijft is het nog erger. Nuja gelukkig dat mijn ouders het niet horen, dan is er geen probleem denk ik, maar ga het toch eens navragen voor een andere voeding hoor.

Ik heb gewoon de adapter van mijn vorige router gebruikt... (aangezien deze dezelfde voltage en ampère gaf) --> pieptoon weg...

Het is gewoon een pruladapter die bij de siemens zit!

Iemand een oplossing voor die echo op de lijn?! --> De mensen die mij bellen worden hier zot van :roll:

Greeeetz Sikk
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

ProFumi schreef:@ rte968, modem reset is dat op de modem zelf of moet ik ook via de siemens site alles terug zetten naar fabrieksinstellingen?

Onderaan de modem is een knopje, en je voelt/hoort het klikken, enkele seconden ingedrukt houden en dan zie je de lampjes knipperen.
...
rte968
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 jul 2008, 22:15

ProFumi schreef:@ rte968, modem reset is dat op de modem zelf of moet ik ook via de siemens site alles terug zetten naar fabrieksinstellingen?


Idd zoals BBB schrijft 10 seconden dat knopje onderaan indrukken tot dat je alle lampjes ziet oplichten. soms moet je het enkele keren doen voor het lukt (bij mij toch).
Daarna Homeconnect software starten en optie 3 nemen.
ProFumi
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 aug 2008, 17:04

en voor de rest niets veranderen zoals beveiliging want anders kunnen ze gewoon op mijn netwerk he?
spykE
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 sep 2007, 19:10

sikk schreef:
spykE schreef:Er is precies quasi altijd een bieptoon. Alleen op het moment dat jij omschrijft is het nog erger. Nuja gelukkig dat mijn ouders het niet horen, dan is er geen probleem denk ik, maar ga het toch eens navragen voor een andere voeding hoor.

Ik heb gewoon de adapter van mijn vorige router gebruikt... (aangezien deze dezelfde voltage en ampère gaf) --> pieptoon weg...

Het is gewoon een pruladapter die bij de siemens zit!

Iemand een oplossing voor die echo op de lijn?! --> De mensen die mij bellen worden hier zot van :roll:

Greeeetz Sikk


Ahn, bedankt voor de tip! Ik ga is zien naar een andere adapter dan met dezelfde specs.
rte968
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 jul 2008, 22:15

ProFumi schreef:en voor de rest niets veranderen zoals beveiliging want anders kunnen ze gewoon op mijn netwerk he?


Idd. paswoord van router niet veranderen. Eigenlijk niks veranderen nadat homeconnect de modem terug heeft geconfigureerd met een DSLtemp account. Gewoon afwachten tot het VOIP lampje gaat branden.

En indien het niet gaat branden dan maandag naar Dommel bellen want dan zit er iets mis aan hun kant tenzij dat je leverancier je een verkeerde activatiecode heeft gegeven die niet samen hoort met het MAC adres van je router.
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

Na twee positieve berichten kan ik me nu aansluiten bij de rest:

- Na 2 weken nog steeds geen VOIP
- Tickets nog steeds in behandeling, reageert men verder niet op dus.
- Telefoon wordt nooit opgenomen. (zowel 0800 als 011 nummer).

Foutmelding in modemstatus: Mislukt (authentication_failed)
Als ik in de homelink software ga en naar de instellingen voor telefonie wil gaan krijg ik tevens een foutmelding.

Ik probeer ze al de hele tijd te bereiken zonder enig resultaat.
Dit is werkelijk waardeloos en ik ga ze een aangetekende brief sturen met het verzoek het binnen 10 dagen op te lossen en anders ga ik er echt werk van maken met de rechtsbijstand.

Wat een WAARDELOZE service.
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

Ik heb net hetzelfde probleem.

VOIP blijft uit en kan niet bellen of gebeld worden.
Zijn onbereikbaar.
en dat probleem van homeconnect software heb ik ook.

heeft toch niks met vista te zien?
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

normaal niet. ik heb het ook op xp geprobeerd
*edit : en nog steeds geen voip:( . Provisiionin was vanmiddag handmatigin gang gestoken, maar na die 4u was het nog niets. Hopelijk gaat het morgenochtend, anders mag ik weer bellen..
smidje
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 jul 2008, 11:14

bij deze laat ik julie weten dat alles perfect in orde is nu
de oplossing die ik gekregen heb is deze


ik heb gewoon gebelt naar het 0800-40527 nummer van dommel
met gsm ,want de vaste was afgesloten
ik heb van 12.45 tot 16.20 aanhoudend gebelt
tot ik eindelijk iemand aan de lijn had
die heeft me geholpen met de instellingen van de siemens moden/router
na ongeveer 10 min had ik internet
na een 30 min. had ik telefoon

na nog een enkele uitval was alles perfect in orde
alleen het software programma is niet je dat
die vind nog steeds geen modem
maar dat is enkel maar om de status te zien denk ik
dus ik ga later nog eens bellen naar dat gratis nummer om de software in te instellen

internet werkt perfect nu
news dommel werkt perfect nu
telefoon werkt perfect nu
dus
dit is ook "uiteindelijk" een tevreden klant geworden
:-D :lol: :wink: 8)
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

en welke instellingen heb je allemaal overlopen? Bij mij hebben ze enkel de Internet account instellingen overlopen. Vanmiddag zouden ze provisioning proces in gang ges token hebben, maar ik heb nog steeds geen telefonie.
En dat 0800: altijd bellen, en als het 'uitvalt' direct opnieuw bellen ofzo? Kzal morgenochtend(als voip nie werkt) direct es om 9u bellen naar die 0800. Maar graag had ik geweten wat je allemaal handmatig hebt ingevuld!
*edit: en hoeveel geld ben je kwijtgespeeld? Ik dacht als er niet opgenomen wordt, het je ook geen geld kost(alez bij bieptoon he). Is dat juist?
metaldeth
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 19 jul 2008, 18:25
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

frado schreef:en welke instellingen heb je allemaal overlopen? Bij mij hebben ze enkel de Internet account instellingen overlopen. Vanmiddag zouden ze provisioning proces in gang ges token hebben, maar ik heb nog steeds geen telefonie.
En dat 0800: altijd bellen, en als het 'uitvalt' direct opnieuw bellen ofzo? Kzal morgenochtend(als voip nie werkt) direct es om 9u bellen naar die 0800. Maar graag had ik geweten wat je allemaal handmatig hebt ingevuld!
*edit: en hoeveel geld ben je kwijtgespeeld? Ik dacht als er niet opgenomen wordt, het je ook geen geld kost(alez bij bieptoon he). Is dat juist?

Een 0800 nummer?
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

of is dat gratis, na een google tochtje ;)
rte968
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 jul 2008, 22:15

frado schreef:of is dat gratis, na een google tochtje ;)


Het 0800 nummer is idd gratis. Ik heb er destijds veel gebruik van gemaakt met mijn GSM toen mijn normale telefoon niet meer functioneerde en checkte toen altijd mijn SIM krediet voor en na het bellen. Het bedrag bleef hetzelfde, dus het is gratis.
stoker
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 jul 2008, 12:28

Sniffie schreef:
stoker schreef:
Nikon schreef:
stoker schreef:e-mailadres [email protected]?????
webspace???? En dan nog beloven van www.uwkeuze.be???

Mailadres wat [email protected] is.


nergens zeggen ze letterlijk @mijnkeuze.be, op de website gaat het over @dommel.be en http://uwkeuze.dommel.be, beter lezen aub voor ge hier wat komt zeveren


Erg dat er mensen zijn die niet tegen de waarheid kunnen en hun dan komen moeien en het ook al helemaal mis hebben.
Toch wil ik de mensen hier danken die goede oplossingen aanbrachten om door het installatieproces te spartelen.



Je hebt gelijk , algoed dat er hier mensen zijn die iedereen helpen want de helpdesk van dommel heeft het voor nu goed omzeep geholpen .
Ben ook niet echt tevreden !! Wil het niet horen dat het kinderziektes zijn, dit is allemaal nooit getest en die maan gratis was volgens mij om de mensen wat te bedaren omdat ze een berg problemen verwacht hadden.
Nummers die niet te bereiken zijn enz ..... Hoe konden de nieuwe klanten nu dommel degelijk bereiken op dat 0800 nummer ? Ze hadden het allemaal beter moeten inschatten .
Maar ga er over zwijgen want das hier al meer dan 1000 keer aangehaald . Een grote berg gefrustreerde mensen zitten hier op dit forum nu bij de dommel sectie ! ( iedereen voelt zich gepakt door dommel (en zeker als bestaande klant )


Ondertussen is het al 5 augustus.
Ik heb me even kalm gehouden hier op het forum.
Bij dommel blijven ze maar liegen.
Nog steeds geen veranderingen. (zie hierboven)

Wanneer?
Weten ze het zelf wel?

Ik heb een advocaat aangesproken en die is van mening dat dommel in gebreke kan gesteld worden.
Dit zou hun ondergang kunnen veroorzaken.
Als zij mij blijven beliegen neem ik verdere stappen.
smidje
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 jul 2008, 11:14

frado schreef:en welke instellingen heb je allemaal overlopen? Bij mij hebben ze enkel de Internet account instellingen overlopen. Vanmiddag zouden ze provisioning proces in gang ges token hebben, maar ik heb nog steeds geen telefonie.
En dat 0800: altijd bellen, en als het 'uitvalt' direct opnieuw bellen ofzo? Kzal morgenochtend(als voip nie werkt) direct es om 9u bellen naar die 0800. Maar graag had ik geweten wat je allemaal handmatig hebt ingevuld!
*edit: en hoeveel geld ben je kwijtgespeeld? Ik dacht als er niet opgenomen wordt, het je ook geen geld kost(alez bij bieptoon he). Is dat juist?


ik heb met gsm gebelt
en na 2.12 min viel die uit
direkt terug gebelt
en dat tot 16.20 ongeveer
dan pas iemand aan de lijn gehad
en ja de instellingen overlopen
ik denk dat die ginder de lijn uittestte
want opeens werkte internet wel
en na een paar minuten zelfs de foon
zonder dat ikzelf iets moest extra doen
de instellingen werden handmatig ingevoert
zijnde de logingegevens zoals op de activatie brief staat
llc 8/35
maar dat kan presoonlijk zijn voor de telefoonlijn


heeft 0€gekost aan gsm kosten
heb wel tussen door met andere gsm naar de 011 lijn geprobeert
maar na 10 min kreeg ik een mededeling dat de persoon niet bereikbaar was en later opnieuw proberen enz
ProFumi
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 aug 2008, 17:04

Tja mijn vrouwke heeft vandaag 2u lang met de 0800 lijn aan het bellen geweest en zeiden daar ook dat er idd wat problemen waren bij iedereen. 3x ander persoon om het probleem op te lossen maar tevergeefs ze kregen het niet klaar om stap voor stap handmatig met mijn vrouw de instellingen te overlopen, en vertikte het om de voip instellingen in te geven ginder, ze gingen het is goed nakijken en morgen terug bellen Duh waar ik al gen kl*te van geloof. Heb dan maar als ik thuis kwam deze avond zelf alles handmatig ingevuld en mijn internet werkt prima met mijn eigen account naam en pass maar nog steeds geen phone. Als ik morgen avond geen phone heb stap ik ook naar de advocaat ben het stil aan meer dan beu mijn vrouw heeft die phone nodig voor haar werk te doen van thuis uit en moet dit nu per gsm doen wat een baas niet snel terug betaald dus die rekeningen lopen ook hoog op.
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

Bij mij werkt internet perfect maar enkel geen VOIP. Daar moeten ze dringend eens zeggen wat er precies mis is.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

smidje schreef:
frado schreef:en welke instellingen heb je allemaal overlopen? Bij mij hebben ze enkel de Internet account instellingen overlopen. Vanmiddag zouden ze provisioning proces in gang ges token hebben, maar ik heb nog steeds geen telefonie.
En dat 0800: altijd bellen, en als het 'uitvalt' direct opnieuw bellen ofzo? Kzal morgenochtend(als voip nie werkt) direct es om 9u bellen naar die 0800. Maar graag had ik geweten wat je allemaal handmatig hebt ingevuld!
*edit: en hoeveel geld ben je kwijtgespeeld? Ik dacht als er niet opgenomen wordt, het je ook geen geld kost(alez bij bieptoon he). Is dat juist?


ik heb met gsm gebelt
en na 2.12 min viel die uit
direkt terug gebelt
en dat tot 16.20 ongeveer
dan pas iemand aan de lijn gehad
en ja de instellingen overlopen
ik denk dat die ginder de lijn uittestte
want opeens werkte internet wel
en na een paar minuten zelfs de foon
zonder dat ikzelf iets moest extra doen
de instellingen werden handmatig ingevoert
zijnde de logingegevens zoals op de activatie brief staat
llc 8/35
maar dat kan presoonlijk zijn voor de telefoonlijn


heeft 0€gekost aan gsm kosten
heb wel tussen door met andere gsm naar de 011 lijn geprobeert
maar na 10 min kreeg ik een mededeling dat de persoon niet bereikbaar was en later opnieuw proberen enz

die login enzo heb ik zelf ook al handmatig ingegeven. Maar voip gaat nog steeds niet, ook al zei die kerel gisteren dat hij de provision gstestart heeft, en ik na 4u foon zou hebben.
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

als je kijkt op de status pagina en onder telefoon staat daar dan ook SIPxxxx mislukt (unknown) ?
Gesloten

Terug naar “Dommel”